Cameratools.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Cameratools.nl.

Cameratools.nl stelt zich voor

CameraTools heeft als doel zowel de beginnende als professionele fotograaf te voorzien in de beste informatie en producten om te komen tot de mooiste opnames. Kortom een ieder met fotografische behoeften. Een professioneel en welgemeend advies is daarbij van groot belang. Onze specialistische kennis geeft u de mogelijkheid om de mooiste beelden op de juiste manier vast te leggen. De juiste tools worden door ons aangereikt. Dit alles in een heerlijk, vertrouwde sfeer. Mochten we er niet gelijk uitkomen, dan zorgen we er doorgaans voor dat dit wordt uitgezocht en dat u binnen 24 uur weet wat u wilt weten.

Deze score is berekend op basis van 95 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

8,9

jan 14-09-2019

cameratools is goedkoop heeft een snelle levering en een uitgebreid assortiment

Kelly 14-09-2019

Mijn eerste bestelling bij deze winkel en hij is perfect verlopen, occassion objectief was in perfecte staat, had ook nog gevraagd i.v.m een adapter of dat zou gaan werken op mijn camera volgens de medewerker zou het moeten werken. En ja dat werkt. Toppie. Heel erg blij, ook super snel verzonden had het de volgende dag in huis!

toon 05-09-2019

I.v.m.de goede referenties en gebruikers reviews van Cameratools heb ik gekozen voor dit bedrijf voor de aankoop van mijn spiegelreflexcamera. De site is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk ingericht en de prijsstelling is zeer concurrerend.
De communicatie en levering van het product door het bedrijf is perfect verlopen en mijn verwachtingen die ik had n.a.v. de positieve berichten zijn zeker bewaarheid.

Wim 28-08-2019

Ik ben min of meer bij toeval in deze zaak terecht gekomen, omdat ik deze verwarde met hun zusteronderneming, gelegen verderop in de straat, zoals de verkoper hen omschreef. Ik kwam hier omdat ik een occasion-objectief wilde inruilen voor een ander exemplaar omdat de lens niet aan mijn verwachtingen voldeed (Ik had de lens 3 weken in mijn bezit en bleek teveel tonvormige vertekening te hebben die ik onvoldoende in de nabewerking met Lightroom kon verminderen). Aanvankelijk reageerde de verkoper wat stroef en terughoudend, maar toen ik liet weten dat ik in plaats daarvan een ander, nieuw objectief wilde aanschaffen (eventueel met bijbetaling), werd hij ineens toeschietelijker en verliep de verdere verkoopprocedure soepel. Omdat ik mij van tevoren verdiept had in de voor- en nadelen van diverse alternatieve lenzen, was ik er samen met de verkoper vrij snel uit.

Kasper 27-08-2019

Goede ervaringen met CameraTools. Meerdere producten gekocht. Steeds vlotte adequate levering. Zeer gewaardeerd extraatje was om de garantie op camera’s gratis te verlengen. En een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Jorieke 16-08-2019

Een geweldige winkel. Ik koop hier al jaren mijn camera’s en lenzen. Leuk personeel en erg kundig. Heel fijn! Online is jet ook perfect bestellen. Een top winkel en zeker de moeite waard om naar toe te gaan.

Manfred Jacobs 04-08-2019

Mijn ervaringen bij Cameratools zijn zeer goed. Ik kom al enkele jaren in deze winkel omdat ik de service gewoonweg heel goed vind. Het meest waardeer ik dat er echt tijd voor je genomen wordt en dat de medewerkers echt meedenken en eerlijk advies geven. Een erg prettige winkel waar ik zeker vaker mijn aankopen zal doen!

Tim 03-08-2019

Ik kocht een tweedehands lens. Vooraf even contact met medewerker uit de shop gehad. Toegezegd: als ik voor vier uur zou bestellen... volgende dag in huis. Perfect verlopen; idd een zo goed als nieuwe cameralens - volgende dag in huis. Aantrekkelijk geprijsd. Deze firma doet precies wat ze telefonisch en op internet toezeggen. Dat geeft veel vertrouwen!

Ineke 31-07-2019

Supersnelle levering, heldere communicatie, goedkoper dan de concurrent, wat wil een mens nog meer. Blij met mijn nieuwe statief en blij met de service van Cameratools. Aanrader!

P. van Vliet 30-07-2019

Snelle levering en goede service. Had wat problemen met het updaten van mijn camera, waarbij ik goed geholpen ben door cameratools.

Dirk Stam 22-07-2019

Goede service snelle levertijd. Prijzen zijn gunstig. Mooi en overzichtelijke webshop. Kortom heel goed.

Marcel 22-07-2019

Via cameratools.nl werd jk eigenaar van een mono-kijker van Vortex. En cameratools.nl maakte bpoditieve verschil door snel en vriendelijk te reageren op mijn vragen over de cle levering. Alles werd keurig verstuurd volgens de gemaakte afspraken. Top
Blij met mijn nieuwe scherpe blijk en die van cameratools.nl

Ringo 21-07-2019

Bij deze wil ik cameratools in de kijker zetten en aanbevelen omwille van hun klantenservice.
Het was voor mij moeilijk om nog een snelwisselplaatje te bekomen voor mijn statief. Na mail contact met de klantenservice hebben de mensen heel wat werk verzet om toch nog één geleverd te krijgen van de fabrikant.
Ben tot in detail op de hoogte gebracht van de status van levering van fabrikant tot cameratools tot de levering bij me thuis.
Van een supper klantenservice gesproken springt dit er wel bovenuit.

Peter Venema 16-07-2019

Erg fijne winkel, koop er geregeld professioneel foto materiaal, verstand van zaken en goede service. compleet assortiment .

Vincent Moes 13-07-2019

Een betrouwbare winkel met personeel dat hun afspraken nakomt. Keurig in de communicatie, vriendelijk in de winkel, goede voorraad, persoonlijke aandacht en kennis van zaken.

Bart 08-07-2019

Goede kwaliteits producten tegen een redelijke prijs en zeer snel geleverd! Top!

Lukas-de 08-07-2019

Very friendly and good customer service. They helped with an unusual concern and offered an instant solution!
Very good communication! Well recommended!

Jaap Driest 28-06-2019

Heel prettige winkel. Zeer deskundig, royale keuze, ook professioneel. Scherpe prijzen.
Bestellingen worden prompt geleverd, stevig verpakt

Ada 28-06-2019

Voor vragen over de fotografie in het algemeen én uiteraard over de fotografie producten kun je heel goed terecht bij Cameratools. Stuk voor stuk, bekwame vaklui, die écht fotografie kennis én fotografie ervaring hebben.
De winkel is praktisch aan de snelweg gelegen, je bent er zo. Daarnaast vind ik de winkel prettig qua inrichting. Er is veel keuze en de service, zowel in de winkel al online is prima! Een aanrader! Ook voor het huren van fotoapparatuur.

Ivon 28-06-2019

Ik was op zoek naar een beter filtersysteem en kwam uit op Benro filters. Gelukkig had Cameratools alles wat ik wilde op voorraad en na een dag had ik mijn bestelde spullen in huis. Goede, duidelijke website. Ik had nog een vraag over de vernieuwde filterhouder, en ook die werd snel en duidelijk beantwoord.
Liever ga ik persoonlijk naar de winkel, maar bij Cameratools kun je ook prima per post bestellen.

wim 24-06-2019

Bekwame bediening die weet waar ze het over hebben, kundig advies, vriendelijk en vertrouwd. Gewoon een zaak waar je jezelf thuis voelt. Zeker aan te bevelen!

Thomas 21-06-2019

tweedehands body van Nikon D5200 gekocht bij Cameratools voor een scherpe prijs. werd goed verpakt snel bezorgd. Toestel ziet er als nieuw uit en ook met 1 jaar garantie, dus ben zeer tevreden. Ik zou er zo weer iets kopen.

Carol 21-06-2019

Zeer slechte service als je een artikel wat niet voldoet aan je verwachtingen retour stuurt, je mag dan nogmaals de verzendkosten betalen, die meestal meer zijn dan de levering. Ik heb dit onlangs gehad en dit was de 1e en ook de laatste keer dat ik iets heb besteld bij Cameratools.. Nog gebeld of ze ook een antwoordnr hebben, maar daar begonnen ze niet aan.. Zeer klantonvriendelijk, 12 euro in mijn achteruit en heb niks. Ik bestel wel bij een bedrijf wat deze service wel verleend... Cameratools, sorry, maar jullie zien mij niet terug...

Bert van der Veen 21-06-2019

Ik heb een Sandisk ImageMate Pro USB 3.0 Card Reader besteld , en de volgende dag al thuis ontvangen.
Dat is super snel geleverd , en dat ben ik ook gewend van Cameratools , de winkel , waar ik alles op het foto gebied koop , je wordt er altijd perfect geholpen , de vakkennis en de sfeer is geweldig , ze nemen de tijd voor de klant en dat is ook belangrijk , ik kom er graag.

Joyce M. 19-06-2019

Een aantal weken geleden bestelde ik een tweedehands lens voor mijn Canon camera. De lens (EF 24-70mm f/2.8L) werd verkocht aan een zeker eerlijke prijs en dit aangevuld met een jaar extra garantie. Dit was zeker en vast een motivatie om tweedehands aan te schaffen! De omschrijving op hun website klopte volledig en ook de verzending van het pakje verliep zeer vlot! Eén dag later had ik mijn pakje al ontvangen! Ik ben een zeer tevreden klant!

Bernt 13-06-2019

Ik heb onlangs de canon eos 7d mark II gekocht bij cameratools. Ik heb goede ervaringen opgedaan bij cameratools omdat de service hier erg goed is. De camera is helemaal goed en op tijd aangekomen. Vooral als je duurdere producten besteld, is het handig dat er een gewone winkel is waar je het gewenste product in het echt kunt zien. En waar ook passend advies word gegeven.

Udo Grimminck 13-06-2019

Ik heb buitengewoon goede ervaring met CameraTools. Zowel over de voorlichting, betaling, aflevering van de door mij bestelde producten niets dan lof. Dat ik deze winkel niet aanbeveel, komt uitsluitend doordat mijn devies luidt: ondervinding is de beste leermeester is.

Bart 08-06-2019

Deze site gekozen omdat ze goede accasions aanbieden met super snelle levering.

Onno 31-05-2019

De site is overzichtelijk. De levering van het gekochte product was binnen de gestelde termijn en het gekochte product was goed, degelijk en keurig verpakt. Achteraf blijkt mijn keuze een onjuiste te zijn. M.a.w. zelf verkeerd besteld. De afhandeling van het terug sturen en de terugbetaling van het volledige bedrag zijn keurig afgehandeld.

Andre Wachtendonk 28-05-2019

Dies war mein 2. Einkauf bei CameraTools. Das erste Mal erfolgte über Amazon, das 2. Mal direkt über den firmeneigenen Webshop. Die Kommunikation funktioniert perfekt. Auf meine gestellten Fragen erhielt ich umgehend eine Antwort. Der Versand der Ware erfolgte in beiden Fällen früher als bestätigt. Gemäß meiner Erfahrungen kann ich diese Firma guten Gewissens weiterempfehlen.

Jeroen 27-05-2019

Camera Tool vind ik een zeer fijn bedrijf. Alle producten omtrent fotografie zijn hier verkrijgbaar en de service is alsof je met een klein zelfstandig bedrijf zaken doet.
Mailtjes met vragen werden in mijn geval nog dezelfde dag beantwoord, sterker nog, ook werd ik nog even gebeld met de vraag of ze nog iets voor me konden betekenen.
Ik ben zeer tevreden en bij een volgende aankoop zal ik zeker proberen weer zaken te doen met Cameratools.nl

Arie 25-05-2019

Keurige en snelle levering. Product voldoet volledig aan de verwachtingen. Top winkel

Wil Ooms 05-05-2019

Voor de eerste keer klant. De site maakte een hele goede indruk en ik bestelde twee producten. De bevestiging, de aflevertracking functioneerde prima en de uiteindelijke levering keurig op tijd. De bestelde producten voldoen volledig aan de verwachting!

Lot 02-05-2019

Prima ervaring. Ik had me lange tijd voorbereid en in gelezen over dit product en toen ik had besloten te bestellen bleek het vrijwel overal niet leverbaar, behalve bij Cameratools. Online besteld. Snelle levering, dus een blije klant!

Monique K 30-04-2019

Gewoon een 10 omdat deze winkel dat het verdient. Wat er te koop staat is idd op voorraad en het verzenden gaat idd razendsnel. Ze doen gewoon wat ze beloven. Netjes, top.

Dominick 17-04-2019

Al eerder Lacie gehad maar na 3 jaar kapot gegaan dus ik nieuwe gekocht,
Dit keer bij bol.com en blijkbaar bij cameratools. Als ik dat had geweten had ik het ergens anders gehaald.

Maar afin het product moet in theorie hetzelfde zijn,
De bestelling kwam al zwaar beschadigd binnen en het product was amper beschermd in de doos,
En merkte met het werken ook dat het product niet werkte hoe deze hoorde te werken dus ik een retour aangevraagd en ik de product binnen 2 weken retour gestuurd.
Na 3 weken kreeg ik het product weer terug van Cameratools, geen uitleg, geen briefje.
Ik contact gehad met bol en ik weer opnieuw opsturen. Maand later kreeg ik deze weer terug.

Ik een klacht ingediend bij bol.com en zij hielden net als mij de TNT in de gaten,
wij actief de zending monitoren en contact opgenomen en toen zeiden ze dat de bestelling naar een verkeerd adres was gestuurd en daarom deze niet geretourneerd was. Maar de bestelling was geretourneerd met een label dus dat kon niet volgens bol.com en PostNL bestestigde ook dat dit niet mogelijk was.

Toen hadden ze het product ineens wel ontvangen maar rook deze naar 'hond'.
Ik gaf aan dat ik dat raar vond gezien dat deze langer weg was geweest dan bij mij en 2) ik heb geen hond.
Toen gaven ze aan dat hij wel beschadigd was en ze m dus niet terug namen.

Dus alle leugens die we maken hebben we kunnen weerleggen met feiten maar ze blijven nog steeds arrogant en illegaal handelen dus er is contact gelegd met bol.com en die geven aan dat ze het doorspelen naar het hoofdkantoor want het klinkt inderdaad wel allemaal vreemd.
Officiële reactie van CameraTools 14-05-2019

Beste Dominick,

Bijzonder dat je nu spreekt van een product dat beschadigd bij je binnen is gekomen. Bij het aanmelden van het retour via Bol.com heb je zelf immers met geen woord gesproken over een defect artikel, maar enkel aangegeven dat het te laat geleverd zou zijn (hoewel je zelf niet thuis was ten tijde dat PostNL aangaf het te bezorgen). Het product kwam ook rechtstreeks van de fabrikant en wordt altijd stevig verpakt.

Nadat je besloot het retour te sturen heb je dit zelf op de verkeerde manier gedaan, en niet zoals Bol.com ook aangeeft met de retourservice en bijhorend label. Na contact met ons heb je het naar een speciaal antwoordnummer kunnen sturen, waardoor het uiteindelijk wel bij ons terecht is gekomen. Je hebt het product echter incompleet terug gestuurd en het was duidelijk gebruikt met een raar luchtje eraan. We zijn coulant met retouren en hebben samen met Bol.com naar deze zaak gekeken, en daarin is duidelijk gebleken dat je hier zelf in gebreke bemt gebleven waardoor de retour niet geaccepteerd kon worden. Het gebeurt niet vaak, maar er zijn grenzen aan de acceptatie van retouren welke je toch echt zelf voorbij bent gegaan.

Team CameraTools

D 14-05-2019

De reactie van 14-05 bewijst maar is wat voor een vuil en oplichterig bedrijf cameratools is. Wat ze zeggen klopt totaal niet, bol.com heeft namens hun excuses aangeboden en de gesprekken die bij bol.com worden opgenomen en de vele cases die ze hebben geopend betreffende de illegale manier van werken die jullie hanteren bevestigd puur mijn review!

Jelle 12-04-2019

Een camera winkel die met recht een specialist genoemd mag worden.
De winkel heeft een warme uitstraling, het personeel is bijzonder goed op de hoogte van alle zaken en de klantbenadering is heel vriendelijk. Als klant voel je je daar nog daadwerkelijk de spreekwoordelijke koning. De service is gewoon perfect.
Al moet ik er een eindje voor rijden, ik ga hier zeer zeker veel vaker komen.

Nico 12-04-2019

Na vele bloggers via YouTube over de Canon G5X te hebben aangehoord. Heb ik uiteindelijk de stap genomen om deze camera te kopen. Ik was aangenaam verrast dat je bij Cameratools (als enige) deze camera ook als (open box) kan kopen, dus véél goedkoper maar met dezelfde voorwaarden en garanties als een nieuwe camera. Dat heb ik dus gedaan en ik kan zeggen de volgende dag werd de camera keurig afgeleverd.
Mijn volgende aankoop zou ik zeker weer bij Cameratools doen.

Herman 30-03-2019

Cameratools heeft deskundig personeel wat zo nodig meerdere malen de tijd neemt om je zo goed mogelijk te helpen. Ze zijn eerlijk in hun advies en zetten je terecht aan het denken in je keuzeproces. Ik ben er een aantal keren met een goed geveol naar buiten gegaan inmiddels om deze redenen. Naast deze prettige sfeer is er ook een grote collectie fotomateriaal om uit te kiezen waardoor vergelijkingen makkelijk te maken zijn

Ina 26-03-2019

het leveren was NIET goed. Voor 23.59uur besteld volgende dag in huis. Niet dus. Na 4 dagen wachten achteraan gebeld, zouden het de volgende dag bezorgen....niet dus!
track en trace zei: bezorging zondag (????) ( daar kunnen jullie uiteraard niks aan doen, zo'n foute melding)

Peter 25-03-2019

TOP zaak. Altijd keurig en snel geleverd. Ruim sortiment van de meeste merken.
Medewerkers met verstand van zaken voor een goed advies.

Harry 22-03-2019

makkelijk bestellen en in de uitgebreide winkel fijn geholpen door vakkundig personeel-

Henk 21-03-2019

Cameratools is mijn voorkeurswinkel voor fotografie aankopen. Zowel online als de 'echte' winkel in Apeldoorn.
Goed assortiment, goede service en nette prijzen.

Beek. S 17-03-2019

op zich een goeie en fijne winkel.
Veel vakkennis. Eerlijke inruil waarden!
Echter, toen ik mn occasion 70-200 2.8 VR lens van nikon aanschafte, merkte ik wel op, dat de verkoper meer thuis was in het filmen. Maak dat uit? Niet als je weet wat je wil. Anders vraag om een andere specialist. Voor de rest, fijne winkel.

Wil 17-03-2019

Zeer uitgebreid assortiment, duidelijke website en snelle levering. Kortom gewoon 🔝

Dineke 12-03-2019

Zeer goede, duidelijke site. Had toch telefonisch een vraag en uitstekend en vriendelijk geholpen. Boven verwachting.
Ze komen na wat ze beloven. Was ook de volgende dag netjes in huis en keurig, milieuvriendelijk verpakt.
Zou iedereen CameraTools aanbevelen. Een dikke pluim.

Kaat 09-03-2019

Deze shop doet gewoon wat je er van verwacht. Alles wat ik besteld heb is de dag erna geleverd, alles was op voorraad, zoals beloofd 👍

Johannes 08-03-2019

Zeer deskundig en betrouwbaar, en snelle en correcte dienstverlening. Eigenlijk een goede fotowinkel online, heel anders dan de vele dozenschuivers.

Marischa 07-03-2019

Vaker bestel ik bij CameraTools. Het is een makkelijk en overzichtelijke website. Als je een vraag hebt krijg je snel antwoord in de chat. De levering erg snel en ik ben altijd tevreden!

Hans 01-03-2019

Geweldige winkel waar de klant nog echt klant is. Uitstekend advies van ervaren medewerkers. Hier wordt nog tijd voor je genomen ook de niet professionele fotograaf krijgt aandacht. Advies en uitleg was op maat en erg duidelijk. Ook de geplaatste bestelling was snel af te halen in de winkel. Mijn volgende aankoop zal zeker weer hier gedaan worden.