Calumetphoto - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Calumetphoto.

Calumetphoto stelt zich voor

"Calumet, ""Heaven of Photography"" Bij Calumet Photographic vind je steeds het juiste product voor de juiste prijs. Wij bieden een uitgebreid assortiment aan foto- en videoapparatuur. Bij Calumet kun je bovendien terecht voor een professsionele en individuele service zodat winkelen een echte beleving wordt. Bij Calumet wordt Service groot geschreven Bij Calumet staan we voor je klaar met heel wat extra services zoals onze professionele Calumet Rent service, Calumet workshops, sensorcleaning en nog veel meer. Betalen kun je cash, met creditcard, Maestro of PayPal en dat zonder extra betaalkosten. Bij ons ga je niet buiten vooraleer je exact die beelden maakt die je echt wil hebben!"

Deze score is berekend op basis van 11 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

8.8

Darren de Vroede 24-10-2017 In de winkel gekocht

Topservice

Ik heb bij jullie 2 uurtjes de fotostudio in amsterdam gehuurd met 2 rotolights en nog een zuignap.
Goeie prijs en hele vriendelijke service!
Ik kom hier zeker terug

Herman Heesakkers 20-10-2017 In de winkel gekocht

Bijzonder leuke ervaring

Al enige tijd ontvang ik de nieuwsbrief van Calumet en niets nodig..... nu echter begaf mijn Canon EOS650D het gedeeltelijk en was een bezoekje nodig.... en al snel duidelijk dat handlingskosten te duur zijn voor reparatie t.o.v. het toestel. NA een uitgebreid gesprek , een goeie kop koffie kwam eer zelfs een hele goeie Canon EOS5 D met n batterijgrip boven tafel tegen een redelijk bedrag. Dus na nog wat kleine zaakjes zoals een batterij / een kabeltje en printpapier op de balie gelegd te hebben . Kwam er een goeie factuur uit.... Goeie service aanbevelenswaardig... en ik ga zeker snel weer een keer minimaal op de koffie.

Cees van Emst 21-09-2017 In de winkel gekocht
Zuidoost (Amsterdam)

Erge prettige service en medewerkster

Ik wilde fotorolletjes kopen en ben erg goed en met humor geholpen door een medewerkster. Ze heeft zelfs het rolletje in mijn camera geplaatst. De winkel was mij aanbevolen door een groep van analoge fotografen.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Charles 02-06-2017 Via de website gekocht

Calumet: klantgerichte professionaliteit

snelle en inhoudelijk uitstekende respons op mijn vraag per mail. Binnen de dag geregeld en kreeg mogelijkheid voor gratis montage. Dat was geen optie voor mij wegens mijn woonplaats. In plaats daarvan kreeg ik bij de telefonische bestelling ongevraagd meteen de uitleg om het zelf te doen. Geen youtube filmpje met verwijzing maar gewoon helder, bondig en vanuit de praktijk. Advies: gewoon bellen en vragen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Michiel 29-05-2017 In de winkel gekocht

Goede service!

Scherpe prijs, goede service en vriendelijk en vakkundig personeel.
Ik heb een lens gekocht die zij via MP hadden aangeboden. Communicatie verliep snel en goed. Ik heb, na afspreken van een mooie prijs, de lens de vogende dag opgehaald, met garantie!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Uistekende service & advies 26-05-2017 In de winkel gekocht

Bijzonder goede service

Goed informatie over overstap van Nikon DSLR naar Fuji mirrorless. Veel kennis waar op te letten en de verschillen. Uitstekend advies.

PLL 14-05-2017 In de winkel gekocht

Een prima winkel !

Een prima winkel. Leuk om rond te kijken veel spullen op studiogebied. Kortom een zaak om naartoe te gaan.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Martin van Dongen 09-05-2017 Via de website gekocht

Vakbekwaam personeel, geweldige service

Uitstekend advies, de passie voor het vak straalt er vanaf. Soms een paar Euro duurder dan andere webshops, maar dat heb ik er graag voor over. Bij problemen met oude apparatuur helpen zij je verder, love that service !

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Mirjam 20-03-2017 In de winkel gekocht

Prima dienstverlening!

Ik kwam voor een flitsset met accu, toen ik van huis vertrok gaf het online statusoverzicht aan dat hetgeen ik zocht nog voorradig was. In de winkel aangekomen bleek dat niet het geval, zojuist was het laatste exemplaar dat op voorraad was, verkocht. Dat was vervelend want de volgende dag had ik de nieuw aan te schaffel flitser nodig. De medewerkster kwam met een heel vriendelijke en klantgerichte oplossing!!!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Cisco 09-02-2017 In de winkel gekocht

Objectief gekocht bij Camulet shop

Nette winkel met personeel die verstand heeft van wat ze aanbieden. Groot assortiment van beginners- tot professionele apparatuur.

Rienko 29-12-2016 Via de website gekocht

Gebrekkige communicatie, komen afspraken niet na

De Masterclass Strobist werd, vanwege ziekte van de docent, op het laatste moment afgezegd. Er was geen vervanging beschikbaar. Calumet: "We gaan zo snel mogelijk een nieuwe datum vaststellen. Zodra een nieuwe datum bekend is zullen we je dat laten weten" en "We hebben zeven of acht aanmeldingen ontvangen dus in onderling overleg gaat dat prima lukken"

Omdat er geen enkel bericht meer volgde heb ik zelf geïnformeerd naar de nieuwe datum.
Reactie: "Nee hoor, we gaan die niet apart plannen. Kijk maar op de site wanneer er, volgend jaar, weer ééntje is en schrijf je dan maar opnieuw in"
Nou, dacht het niet!

Pluspunten

• Op papier lijkt het een aantrekkelijke Masterclass

Minpunten

• Communicatie slecht
  • Komen afspraken niet na

Officiele reactie van Calumetphoto 04-01-2017

Helaas moesten wij deze workshop wegens ziekte van Ronald Koster annuleren. Wie Ronald een beetje kent weet dat deze niet zomaar te vervangen. Daarom hadden wij geen andere keuze dan de workshop te annuleren. Nogmaals excuses hiervoor. Ook namens Ronald.

Inmiddels hebben we vorige week iedereen over de nieuwe data geïnformeerd.

Han1960 03-09-2016 Via de website gekocht

Eerste maar zeker niet laatste keer Calumet via internet

Heb een Canon 100-400 ii aangeschaft via Calumet, maar dan de Duitse site, product wordt gewoon geleverd vanuit Canon Europe (NL dus), met gewoon 2 jaar garantie en kan gewoon meegenomen worden in de cashback acties in Nederland.
Duidelijke en snelle uitleg bij vragen en een zeer snelle levering, zeker nog vaker proberen. Hoe het gaat met problemen/garantie? Nog geen idee, hoop het ook niet nodig te hebben maar verwacht dezelfde afhandeling als bij een Nederlandse webshop. Het prijsverschil is het proberen zeker waard!

Pluspunten

• Duidelijke communicatie
  • Snelle levering
  • Goede prijs (Duitse shop)

Geert 28-10-2015 In de winkel gekocht
Amsterdam

De winkel in Amsterdam is goed te bereiken en daarnaast voorzien van gratis parkeergelegenheid.

Het is tegenwoordig een zeldzaamheid om de dingen die je wilt kopen, in dit geval een Eizo monitor, ook daadwerkelijk aangesloten aan te treffen. Veel winkels willen namelijk enkel dozen schuiven.

Tevens een ervaring op zich om weer eens echt deskundig personeel in een winkel aan te treffen in plaats van medewerkers die enkel je tijd zitten te verspillen.

Geen motivering

Zie uitleg bij service.

John J 23 04-08-2015 In de winkel gekocht

Duidelijk en eenvoudig gerubriceerd

Dit is echt een winkel waar Service niet alleen met hoofdletters wordt geschreven maar ook daadwerkelijk wordt bedreven.

Assortiment
Ruime keuze en presentatie/demonstratie door de medewerker.

Aanbeveling
Hier moet je zeker een bezoek brengen. Een aanrader bij aankoop met vakkundige hulp van foto apparatuur.

Extra toelichting
Deze firma is echt nog service gericht; prima behandeling, behulpzaam, objectief, vakbekwaam en uiterst vriendelijk personeel. Neemt voldoende tijd om zaken te demonstreren en uit te leggen. In één woord : Top !!

jlcv28 12-07-2015 Via de website gekocht

Extra toelichting
Van alle 250+ webshops die ik Europabreed heb geprobeerd staat Calumet sedert kort met stip onderaan. Wat een werkelijk waardeloze service en met name communicatie. Order staat inmiddels bijna 6(!) weken open (artikel is gewoon op voorraad bij het Duitse magazijn overigens leert navraag aldaar): nog geen enkele maal is er uit initiatief van Calumet contact opgenomen om de vordering te bespreken. Sterker nog: de laatste 2 contacten die van mij uit geïnitieerd werden zijn na weken nog steeds niet beantwoord. Calumet: 'Heaven of Photography' wordt nogal pretentieus op de website vermeld. Uiteraard kan hier menig geestige kwinkslag op gemaakt worden die wél dichtbij de werkelijkheid komt; laat ik het gewoon maar houden op: verre, verre, verre van hemels....

esperanza 24-06-2015 Via de website gekocht

camera gekocht. Kwam met Duitse gebruiksaanwijzing. toen ik belde voor een Nederlandse, hebben ze die meteen besteld en gratis toegezonden.
Zeer snelle en correcte service

Aanbeveling
Mijn ervaringen zijn gewoon goed.

Extra toelichting
Zeer snelle levering. De dag na betaling was het geld binnen en meteen de camera verzonden.

Le Simon 07-04-2015 In de winkel gekocht

Goede uitleg, snelle levering

Er wordt niet gezeurd bij omruilen!

Assortiment
Wat cameraprodukten betreft kan het assortiment wel groter?

Aanbeveling
Professionals niet alleen voor de amateur maar ook voor de beroepsfotografen,een zaak met de hoogste kennis!

Extra toelichting
Service is hoog, veel produkten, maar weinig objectieven?

w1953 07-04-2015 In de winkel gekocht
Rotterdam

goed te vinden op de site.

Prima service.

Assortiment
Hebben bijna alles op voorraad.

Aanbeveling
Gewoon een goede zaak waar je op je gemak kan kijken en geen dozen schuivers.

Extra toelichting
De mensen helpen je goed, de winkel is ruim en goed op gezet, bijna alles is op voorraad. Hebben ook workshops.

BertCalfo1975 07-04-2015 In de winkel gekocht
Rotterdam, Amsterdam en Hamburg

Zeer duidelijke website en correcte / vlotte levering.

Problemen worden naar volle tevredenheid samen opgelost.

Grote keuze

Vriendelijk en deskundig personeel

Extra toelichting
Ik vind het zeer goede / deskundige / prettige winkels.

henkwarrink 05-04-2015 In de winkel gekocht

goed bereikbaar, parkeermogelijkheid OK (en gratis) behulpzaamheid personeel

Vriendelijke en goede service, buitengewoon vakbekwaam personeel

Assortiment
zeer divers en ook aanwezigheid van 'topmodellen' van een assortiment

Aanbeveling
een winkel voor de serieuze fotograaf

mvanversendaal 24-02-2015 Via de website gekocht

Besteld via telefoon

Correcte en snelle afhandeling

Assortiment
In vooraad wat ik wilde kopen

Aanbeveling
Uitstekend geholpen en een zeer goede afhandeling, en snelle verzending

Extra toelichting
Zeer duidelijke antwoorden op mijn vragen, en ze maken waar wat ze beloven.

corinasoethof 06-01-2015 In de winkel gekocht
Amsterdam

Ruime winkel, goed parkeren en bereikbaar

Top!

Zeer uitgebreid

lk_ds 04-12-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Ik ben heel tevreden over mijn aankoop bij Calumet. De website is overzichtelijk en duidelijk maar ook de medewerkers uit de winkel in Amsterdam waar ik onlangs was, zijn heel competent en vriendelijk. Een absolute aanrader voor iedere fotograaf die op kwaliteit en professioneel advies wenst.

Maikel Thijssen 03-12-2014 Via de website gekocht

Goed bereikbaar.
Ook telefonisch.

Professioneel personeel dat goed advies geeft.

Zeer volledig.

Aanbeveling
Ik raad iedereen aan om bij Calumet Photo te kopen.
Over zowel de winkel als de online-store van Calumet ben ik zeer tevreden.

Goede uitleg en service.

josedasilva010 03-12-2014 In de winkel gekocht
Calumet Amsterdam

Super service!

Extra toelichting
Als professioneel fotograaf wil je altijd de beste advies. Daarom adviseer ik iedereen om Calumet Photographic te bezoeken!