Bol.com Plaza - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Bol.com Plaza.

Bol.com Plaza stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 52 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

2,3

dim 14-05-2020

BOL.COM heeft mij 1 maand aan het lijntje houden ivm een monitor bestelling die zogezegd op voorraad was en binnen 2 werkdagen zou geleverd worden, daarna heb ik meerdere malen contact opgenomen met de klantendienst, werd ik continu van kast naar muur gestuurd, en vervolgens werd de bestelling gisteren zelf geannuleerd, krijg ik net binnen per mail.

Ik ben EXTREEM TELEURGESTELD in BOL.COM en door hen zit ik nu al 1 maand lang op een klein laptop scherm te werken. In plaats dat ze dat gewoon in het begin hadden gecommuniceerd, dan had ik al lang een ander scherm gekocht. Nu zijn ze een klant levenslang kwijt en dit laat ik niet zomaar voorbij gaan.

Het ergste is, nu zeggen ze dat ik het opnieuw kan bestellen, en plotseling is die 30 eur DUURDER. Bende praatjesmakers.

Conclusie: Ik bestel nooit meer iets op bol.com, vertrouwen compleet verloren. Ik raad andere mensen aan ook nooit meer via bol.com te bestellen. Steun onze lokale electronics handelaars.

Ik gun bol.com niets meer en zal ze een zware klacht per post sturen.
Officiele reactie van Bol.com 14-05-2020

Beste Dim,

Dank voor je bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Chantal van Bol.com

Kliphuis 07-05-2020

Teleurgesteld!!! Dankjewel bol.com,

Bestelling geplaatst via bol.com en geleverd door partner van bol DE MAX ik krijg de bestelling binnen een doos die reeds eerder open is geweest met een drone erin helemaal prima ziet er goed uit en niks aan de hand. Even proberen binnen, alleen batterijen erin en even aan en uit. Maar de bril die erbij zit is erg groot dus we doen het toch maar niet. Alles weer netjes in pakken en terug sturen de volgende dag. Krijg ik na 12 dagen na ontvangst van het pakketje door de max! En nadat ik navraag heb gedaan naar de factuur die openstond, pas een reactie dat de drone een stukje mist en de retour zending niet geaccepteerd wordt. We gaan daar niet mee akkoord natuurlijk en na een paar mails over en weer gevraagd om foto's van de schade op de dag van constatering. Krijg ik foto's zonder datum met een drone die compleet beschadigd is en een gigantische hap aan de bovenkant mist. Dus niet de drone die ik heb terug gestuurd. Maar bol.com zegt gewoon dat we moeten betalen. Dus dit was ook de laatste aankoop die ik daar heb gedaan. En mensen koop nooit iets via de partner van bol.com DE MAX.
Heb net de laatste mail naar bol.com gestuurd en wacht hun laatste reactie af. Wordt vervolgd

Groet kliphuis
Officiele reactie van Bol.com 08-05-2020

Beste Kliphuis,

Bedankt voor je bericht. Op 7 mei heeft mijn collega je een e-mail gestuurd met meer informatie. Wij blijven bij dit gegeven antwoord.

Chantal van bol.com

Monique 22-04-2020

Retourneren is een ramp, dagen mailen en chatten en eigenlijk 20 kilometer moeten fietsen om te retourneren, wat belachelijk is voor iets wat je online koopt, na dagen van urenlang mailen en chatten afgesproken toch via post.nl te sturen, ik zou de verzendkosten voorschieten 13 euro (het artikel wat ik kocht was 19 euro) gedaan, bonnetjes opgestuurd en nu hoor ik niks meer van bol.com en partnerbedrijf snuffelstore, voel me echt bedonderd, ik bestelde altijd veel daar maar nu nooit meer.
Officiele reactie van Bol.com 22-04-2020

Beste Monique,

Dank voor je bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

JBr 25-02-2020

Voor mij is Bol.com een prima webshop. Heb een aantal keer gebruik moeten maken van hun klantenservice i.v.m. een defect apparaat binnen de garantietermijn (solarlampen en 2x een windowvac), maar het probleem werd steeds tot volle tevredenheid opgelost.
Over hun partner TV-Plaza, waar ik veel klachten over lees, kan ik geen oordeel vellen.
l 08-03-2020

jammer dat het alleen bij jou is mij laten ze al een jaar zitten en doen het niet retour dus staat het al een jaar in de garage en ben mijn geld kwijt maar ik heb recht op 30 dagen retoer

credoe 02-02-2020

in heb al bijna een jaar een jacuzzi staan in de garage die ze maar niet op komen halen ze willen mij niet terug betalen terwijl ik op dag 1 al om retoer heb gevraagd bol .com wil ons niet helpen om dat de weder verkoper dit wijgerd dus ook wij zoeken hulp hier in want wij weten niet meer wat wij er mee moeten maar ik heb wel 3000 euro betaald
Bart 02-02-2020

Stuur even je gegevens naar en je verhaal berryberry1887@gmail.com

Officiele reactie van Bol.com 03-02-2020

Beste Credoe,

Bedank voor het bericht. De partner waarbij de jacuzzi is gekocht, zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.

l 04-02-2020

dag sheriva van bol.com
ik denk dat je dit schrijft om goed uit de bus te komen maar je colega tesa die heeft dit al 30 keer gezegd alleen komt het elke keer op het zelfde uit dat jullie mij laten zitten en dat jullie niets kunnen doen dus je snapt wel dat ik er klaar mee bent

Wederverkoper bol.com 12-02-2020

Ik kan niet spreken voor bol.com, maar wel voor de wederverkoper. Bij deze wil ik graag kieskeurig.nl en de lezers van deze review nader toelichten.

Het klopt inderdaad dat dhr. Credoe vrij snel na aankoop van de jacuzzi contact heeft gezocht; de jacuzzi zou volgens hem niet werken. Wij hebben een inspectie-afspraak gemaakt en een monteur gestuurd. Deze had alle benodigde apparatuur en reserve-onderdelen bij zich, speciaal opgehaald bij de leverancier in België. Maar van dhr. Credoe mocht hij niet aan de jacuzzi komen; dit werd hem zelfs uitdrukkelijk verboden. De monteur kon daardoor niet doen waar hij voor kwam: probleem dus niet opgelost.

Wij hebben dit gecommuniceerd naar bol.com. Ook hebben we geprobeerd tot een oplossing te komen met dhr. Credoe. Uiteindelijk is besloten een nieuwe jacuzzi te bezorgen. Er is een afspraak gepland om de 'oude' jacuzzi te ruilen voor de nieuwe. Opnieuw is één van onze monteurs richting het adres van dhr. Credoe gegaan, deze keer met een nieuwe jacuzzi in de bus geladen.

Hem wachtte echter een zeer onaangename verrassing: toen de nieuwe jacuzzi was uitgeladen, werd het hem verhinderd de 'oude' retour te nemen. Dhr. Credoe had een knokploeg van 5 man klaar staan, en voor onze monteur werd de situatie zeer bedreigend. Hij werd omsingeld, kon geen kant meer op en is gedwongen het terrein te verlaten. Hij heeft enigszins in shock ons gebeld, waarop wij de lokale politie hebben ingelicht. Deze zijn direct ter plaatse gekomen. Kennelijk is dit een civiele zaak en zal het via de rechtbank moeten worden afgehandeld.
Als wederverkoper zijn wij zeer content met bol.com. De communicatie is goed en ook op de service is niets aan te merken. Wij vinden dat klanten altijd geholpen moeten worden als zij een klacht hebben en wij begrijpen ook het nut van reviews. Maar wij zijn ook van mening dan een klant dan wel het hele verhaal moet vertellen. Dat bol.com niet wil helpen omdat wij dat niet willen, is een grove leugen!

Dhr. Credoe heeft maar liefst 2 nieuwe jacuzzi's "in zijn garage staan", waarvan hij er slechts 1 heeft betaald!
Meneer speelt dus voor eigen rechter en alle hypocrisie ten top kruipt hij met deze review geheel ten onrechte in de slachtofferrol.

l 13-02-2020

de jacuzzi is geleverd en de jacuzzi doet niet wat hij zou moeten doen wij hebben dit gemeld maar u gaf geen reactie naar een paar dagen pas dus hebben wij besloten om de jacuzzi terug te doen hier hebben wij recht op binnen 30 dagen wij hebben dit op dag 1 gemeld jullie wilde er niets van weten en hebben mij maanden late zitten in middels weten wij wat het probleem is er zit maar 1 pomp in de jacuzzi maar bij verkoop zouden er 2 in zitten dus zijn we ook nog mislijt wij wilden nog alleen de jacuzzi terug doen maar jullie zijn een steletje oplichters die sig niet aan de welelijke bedenk tijd houden naar een half jaar zuren konden jullie alleen een andere brengen wij hadden daar wijnig trek in maar tog gedaan bij testen hier van doet de jacuzzi het zelfde maar wij weten nu dat dit komt omdat er maar 1 pomp in zit er was geen knok ploeg dat zijn me kinderen de politie is er bij geweest omdat ik mijn geld terug eist waar ik recht op heb de politie heeft hier in bemiddeld en heeft met u afgesproken dat u ze zou op halen en 1 terug te betalen maar ook dit wijgerd u
zo als u het hele jaar al doet dus deze agent heeft mij gelijk gegeven en u wijgerd weer komt zeker omdat ze in belgie ander opvatingen hebben offer 30 dagen retoer
maar zo als ik al 100 keer heb gezecht je kan ze ophalen bij terug betaling van mijn 3000 euro want ik hou mij wel aan de afspraak
ook bol .com heeft bemiddeld ze wilden u het grootste deel van de jacuzzi terug betalen en de rest ook regelen maar dit wilde je ook niet ik heb dit op papier met andere woorden ben je gewoon en odinere oplichter zelf de korier die u stuurt die zegt hier doet ie altijd maar aanrommelen
nog een keer ik heb recht op retoer binnen 30 dagen en mij geld terug ik vind ook dat bol.com hier in te kort schiet want tenslotten heb ik hem bij hun gekocht en betaald maar nemen geen vrantwoording wat ze wel moeten doen als de weder verkoper zig niet aan de afspraken houd dus koop niets bij bol .com want als het fout gaat zeggen ze je moet zelf een recht zaak beginnen om je gelijk te krijgen maar dit kost net zo veel als de jacuzzi dus ben je de lul dus koop niet bij bol.com

l 14-02-2020

nog vergeten gekocht via bol.com bij Mondena Pelletkachels
die mij al een jaar laten zitten dus koop niet bij ze want ze laten je zitten met hun rotzooi en nog even over bol.com voor zoon groot bedrijf is het helemaal belachelijk dat je de klant zo laat zitten
neem je verantwoording want ik blijf dit overal plaatsen tot ik mijn geld terug heb

l 22-02-2020

dag Sheriva van Bol.com zo als ik al zij jullie laan de klant gewoon zitten zo als ik al voorspelde
hoe kan het nu toch dat jullie als bol.com jullie eigen regels van 30 dagen retoer negeren en de klant laten zitten
ik vind dat iedereen dit moet wetten
als het geld kost zijn jullie niet thuis

l 08-03-2020

we zijn weer een maand verder en bol .com doet niets
ze laten je gewoon zitten ze lachen en gaan gewoon door
omdat het hem niet zeer doet mij wel

Robert 29-01-2020

Ook ik ga aangifte doen van oplichterij, fraude . Niemand van de klantenservice die wil meewerken zowel bol als tv store. Vooral nu na het bericht op rtl nieuws is het voor mij de druppel. Ik heb de tv net 1 dag binnen en maximaal 1uur tv gekeken en getest, en dan beweren ze bij retour dat de tv meer als 57 uur heeft aangestaan...
Bart 29-01-2020

Robert kan je mij mailen op berryberry1887@gmail.com, dan kunnen we alle klachten bundelen. Raad je aan om je klacht ook te melden bij webwinkelkeur.

Officiele reactie van Bol.com 31-01-2020

Beste Robert,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvang ik het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

robert 02-02-2020

robert 09-02-2020

Weer een week verder en geen reactie. A.s. woensdag dien ik de aangifte in tegen beide partijen die van alles beloven maar niets waar maken. Ben tevens geschrokken van alle reacties...

Officiele reactie van Bol.com 10-02-2020

Beste Robert,

Vandaag heb je contact gehad met de partner en zijn jullie tot een gewenste oplossing gekomen.

robert 10-02-2020

Er is een goede oplossing gekomen, alleen jammer dat het op zo'n manier moet.

Twintop 15-02-2020

Ik ben geholpen door el-vidas.
Hier ben ik erg blij mee , bleek dat bol.com de verkeerde foto,s heeft doorgestuurd.
Ik vind de service van bol.com hierin erg slecht , hoop dat consumentenbonden hier iets mee kunnen. Ze laten hun klanten echt zwaar in de kou staan. Ik ga hier nog een verslag van op social media delen om zo veel mogelijk mensen te beschermen tegen dit bedrijf

Bart 15-02-2020

Dan ben je een van de weinige die geholpen is door hem, het is gewoon een grote oplichter. Heel veel trieste verhalen van mensen die gedupeerd zijn door hem. Gelukkig heb ik mijn geld terug nadat Radar contact met hem opnam, zo’n lafaard is het dan weer wel. Maar er zijn heel veel mensen die geen goede rechtsbijstand hebben en hun geld kwijt zijn.

Jennie 25-01-2020

Bij sommige dingen handelen ze wel goed maar bij andere dingen iet zoals ik heb dure headset gekocht en kon niet terug sturen belachelijk ze geven de andere de schuld

Bart 25-01-2020

Tv besteld bij hen deze bleek een maatje te groot, advies gekregen om een nieuwe te bestellen en de andere te retourneren. Chauffeur kwam de nieuwe brengen waarop ik zeg kan deze niet direct mee i.p.v. eerst naar de PostNl. Chauffeur zegt natuurlijk geen enkel probleem, vraag nog na een bewijsje maar was niet nodig dat werdt intern geregeld. Daarna toch gaan twijfelen het lezen van de vele recencies, direct contact gezocht met Bol.com en de TV-store en verteld dat ik geen bewijs had maar wil graag wilde weten wanneer de tv binnen gekomen was. Vlak daarna gelukkig de bevestigings mail gehad dat de tv binnen gekomen was en dat hij controleerd werd en daarna bevestigd zou worden. Enkele dagen later toch maar eens contact opgenomen, ja de tv staat nog bij de afdeling retour maar is nog niet onderzocht onze excuses. Wordt z.s.m. geregeld ik verwacht vandaag of morgen. Daarna op Ma 21-1 gebeld door de TV-store met de vraag of er bewijs was, verteld hoe het verhaal in elkaar stak en dat we hier een week geleden ook contact over hadden. Gelukkig werd het begrepen en zou het snel opgelost wordem. 22-1 stuurde de TV-store een mailtje of we een retourbewijs hadden, ik weer de telefoon gepakt nogmaals verhaal uitgelegd en gezecht dat ik er nu wel klaar mee ben. Wordt morgen terug gebeld, uiteraard niet gedaan weer gebeld en zelfs de manager zat er nu achter aan. Vrijdag 24-1 nog niks gehoord weer gebeld uiteraard iemand anders aan de lijn die het verhaal niet kende. Vrijdag avond 21:00 contact gehad, wat blijkt de tv is verdwenen. Niemand weet waar hij is en ik kon fluiten naar mij centen en vaag verhaal over een onderzoek naar de betreffende chauffeur is het enige wat ik nog kon krijgen.

Gelukkig is de TV besteld via mijn creditcard en heb ik een goede rechtsbijstand. Overigens is Bol.com tot zover wel erg behulpzaam.
Officiele reactie van Bol.com 27-01-2020

Beste Bart,

Bedankt voor je bericht. Zou je het bestelnummer of je klantnummer kunnen doorgeven? Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Bart 27-01-2020

Beste Sheriva,

2798629440 is het bestelnummer.

Deze zaak is ook bij jullie al bekend. Zou graag van jullie horen wat jullie doen tegen dit soort zaken. Zeker gezien mijn zaak niet opzichzelf staat, zie o.a. de aandacht die het RTL nieuws en Kassa aan deze firma besteed hebben. Helaas heb ik de recencies niet van te voren gelezen, normaal gesproken doe ik dit wel echter bij ondernemingen als bijv. Bol.com doe ik dit niet aangezien ik verwachtte dat er niks mis kon gaan.

Ik heb sinds gisteren contact met de algemeen directeur, echter ben ik nog steeds 740,- kwijt waar hij of een van zijn werknemers verantwoordelijk voor is. Van echt snel handelen is nog geen spraken.

Ik heb voor de juridische kant mijn rechtsbijstand ingeschakeld om dit af te handelen. Daarbij ga ik mocht dit niet binnen enkele dagen opgelost zijn aangifte doen van diefstal.

En gezien ik niet de enigste verbaasd het mij behoorlijk, dat deze firma nog gebruik kan maken van jullie platform. Ik zie graag jou reactie tegemoet.

Roos is Boos! 23-01-2020

Eerlijk is eerlijk. Na alle tegenwerking van de afgelopen maanden is er n.a.v. mijn review direct actie ondernomen om tot een oplossing te komen.
De volgende ochtend werd ik al gebeld door Bol.com (afdeling Bemiddeling) dat ze deze kwestie willen oplossen en met TV Online in gesprek gaan. Vervolgens gebeld door TV Online om een omruilafspraak in te plannen. Gisteren mijn nieuwe TV ontvangen met goedkeuringssticker op de achterzijde! De oude kon mooi in dezelfde doos meteen retour.

Review 20-01-2020
In september 2019 een 55" Samsung TV gekocht bij TV Store. Deze TV hield er in november al mee op. Bleef bij opstarten in een loop hangen en startte elke 15 sec opnieuw op. Gebeld met Bol, doorverwezen naar TVStore. Zij geven aan dat dit binnen de fabrieksgarantie van Samsung valt, dus weer doorverwezen. Samsung wilde het serienummer, maar er bleek geen sticker op te zitten. Na tip van Samsung de TV toch een keer weten op te starten en serienummer achterhaald via instellingen. Daarna monteur van Samsung af kunnen spreken die bij ons thuis met de juiste onderdelen in zijn bus vertelde dat we een probleem hebben, omdat er geen sticker op de TV zit. Hij mag geen service bieden, omdat het volgens hem om een afgekeurd toestel moet gaan of om illegale import. Het is toch te gek voor woorden dat je op een nieuw toestel via Bol geen fabrieksgarantie hebt.
Vervolgens met Bol gebeld, die direct doorschuift naar TVStore. Vreemd genoeg meldde de servicedeskmedewerkster dat ze even moest kijken hoe het bedrijf nu heette, omdat de namen nog wel eens wisselden. Bol.com doet zelf niets met met de klacht en neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor een leverancier waar ze ogenschijnlijk grof aan verdienen. TVStore boodt aan de TV op te halen. Op mijn vraag of ze daar verpakkingsmateriaal voor hebben gaven ze aan dat dat mijn probleem is. De originele doos heb ik uiteraard niet meer. Zodoende heb ik de afhaalafspraak opgeschort totdat ik goed verpakkingsmateriaal zou bemachtigen. Ondertussen de reviews op Kieskeurig gelezen, waardoor ik erg huiverig werd om het toestel op te sturen. Na mondeling overleg met een medegedupeerde neem ik niet het risico dat TVStore/TVPLaza/El-Vidas of hoe ze inmiddels mogen heten mijn toestel in elkaar trapt en zegt dat deze beschadigd is aangekomen.
Graag zou ik mijn niet functionerende toestel door een koeriersbedrijf onbeschadigd bij Bol.com laten afleveren (of zelf wegbrengen), waarna Bol.com de verantwoording neemt om 'm onbeschadigd in Groningen te krijgen ten einde het toestel te repareren of te vervangen voor een nieuwe (met sticker!!!). Je mag als consument namelijk wel verwachten dat op een bij Bol gekocht nieuw toestel fabrieksgarantie zit.
Misschien kan () van Bol.com contact met me opnemen om tot een oplossing te komen. Tot nu heeft mailen en bellen geen zin gehad. Mijn hoop is nu op () gevestigd. Daarna rest helaas slechts nog de publiciteit zoeken.

marije 16-01-2020

Wij hebben op vrijdagavond 27-12-19 onze Samsung tv ontvangen. Gekocht op BOL.com maar de verkoper is de tv-store. Op zondag 29-12 wilde wij de tv installeren maar de tv communiceerde niet met onze CI-module, na contact met Ziggo èn Samsung, kwamen wij erachter dat we een buitenlands model in huis hadden. Iets wat niet verteld wordt wanneer je de tv besteld. We hebben de tv meteen weer ingepakt en retour gestuurd. Een week later kregen wij de mededeling dat de retour niet geaccepteerd is omdat er dingen zouden missen (dit klopt niet) en de doos in erbarmelijke staat zou verkeren (klopt ook niet). Bol.com helpt je hier totaal niet bij. Ze laten je gewoon zitten en kiezen de kant van de verkoper, in dit geval de tv-store. Inmiddels heeft de tv-store de tv weer teruggestuurd naar ons. We kunnen fluiten naar ons geld. Nogmaals, bol.com helpt je totaal niet!! Ze reageren nu ook al niet meer op onze belletjes/mailtjes. Inmiddels hebben wij onze rechtsbijstand ingeschakeld. Wij hopen dat wij onze geld terug krijgen en andere mensen niet de dupe van de Tv-store worden èn daarbij de slechte bemiddeling van BOL.com.

Beste Marije,
jammer dat je deze ervaring hebt, ik wil je graag helpen als wij een fout gemaakt hebben om dit op te lossen. Ons bedrijf is in korte tijd snel gegroeid. Dit is geen excuus maar wel een eerlijk antwoord.

Ik kan op deze weg niet zien welke bestelling hierbij hoort, ik verzoek u dan ook mij een mail te sturen naar edwin@el-vidas.nl dan neem ik contact met u op en dan lossen we het samen netjes op.

Officiele reactie van Bol.com 17-01-2020

Beste Marije,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra ik wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Rudi laat het er ook niet bij zitten 20-01-2020

TV-online, TV-store, El vidas, TV-Edwin, ik wacht ook op mijn geld van mijn in originele verpakking geretourneerde tv binnen termijn. Net voor ontvangst kwam ik er achter dat het serienummer niet voldeed aan de eisen voor TV's in Nederland. Bol.Com laat je gewoon zitten als je zaken doet met de bovengenoemde bedrijven en promoot een tv te kopen van hen!

Officiele reactie van Bol.com 21-01-2020

Beste Marije,

Zoals aangegeven in de reactie van 17 januari, ontvangen wij graag het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marije 22-01-2020

Inmiddels hebben wij, na het schrijven van deze review, contact gehad met Edwin van El Vidas. Er werd toen wèl geluisterd naar ons verhaal. Ook BOL.com hebben wij na deze review wederom benaderd. Weer werd er beloofd dat ze ons zouden bellen. Tot op heden is dit nog steeds niet gebeurd. Belachelijk dat zo’n groot bedrijf een klant zo in de steek laat. Maar nogmaals ná het contact met Edwin van El Vidas/TV-store is het opgelost. De tv is opgehaald en wij hebben ons geld terug.

Marije 22-01-2020

Beste Sheriva. Inmiddels hebben wij zo vaak aan de lijn gehangen bij de klantenservice van Bol.com dus onze gegevens moeten inmiddels wel bekend zijn.... Jullie komen de afspraken niet na. Casenr 2784622660

Eddy P 09-01-2020

Koop liever lokaal! De plaatselijke Expert heeft mij waanzinnig goed geholpen nadat ik meerdere keren contact met plaza heb gezocht mbt de foutieve en drie weken te late levering van een tv, bleek het ook nog een overjarig model!

Robert P 06-01-2020

BOL Com belooft op hun website levering daags nadien. Klopt niet want PostNL gaat nog maar eens in de mist gegaan. Weekend en dag later en nog steeds niet geleverd.
Reactie van Bol.com : kunnen niets aan doen maar je kan wel retour sturen. Daarmee is de kous voor hen af. Blijkbaar nog zo'n reuzebedrijf die de wil niet heeft om problemen op te lossen.
Klant wordt gewoon de laan uitgestuurd. Erg flauw.

Rudi 27-12-2019

Tot 4 januari 2020 bedenktermijn (30 dagen bedenktermijn) van ontvangen TV, gekocht via BOL.COM. De tv blijkt verkocht te zijn door de TV Store, maar ik krijg geen retourlabel van Bol.com. TV ontvangen op 5 december. TV Store wil niet terug ondanks bedenktermijn, zij willen geen retourlabel sturen via Bol.com. Had eerst een retourlabel, echter die was op miraculeuze vreemd genoeg geannuleerd, maar niet door mij! Bol.com geeft aan dat TV Store de schuldige is?! Dat zij aangeven dat er niet geretourneerd kan worden. ZIt met een TV van 55 inch nog ingepakt die wij willen retourneren, maar TV Store zit dwars. TV Store zegt: stuur de tv retour en regel een retourlabel Hoofdkantoor Bol.Com heeft aangeraden om via Post.NL te sturen naar Bol.com echter zonder retourlabel. Die geven zij niet???!!! Verzendkosten eventueel voorschieten, krijgen wij een tegoedbon bij wijze van declaratie. Mijn zorg is dat TV Store mijn geld niet terugbetaald als ik retourneer. Ik voel mij heen en weer geslingerd door deze twee bedrijven. Dit verhaal is verwarrend, maar dat komt omdat de situatie verwarrend is. Vanavond gaat de TV naar Post.Nl, maar ik heb er geen vertrouwen in. Kan iemand mij een collectief e-mailadres geven waar ik met vereende krachten het recht kan halen? OF moet ik aangifte doen? Reden van retour? Las pas te laat dat dit een bedrijf is dat TV's levert die niet bestemd zijn voor Nederlandse Ziggo. Serienummer zonder ue xxk. Durf de verpakking niet eens te openen.
Twintop 30-12-2019

Ook wij hebben dikke problemen met tv store en bol.com.
Tv met dikke zwarte balk in het beeld , nu willen ze de tv niet terug omdat ze zeggen dat die geinstalleerd zou zijn.
Tv kwijt en geld kwijt (1900€)
Tv-store/ El vidas/tv plaza zijn 3 louche bedrijven wat samenwerken met bol.com en inderdaad omgebouwde en kapotte tv’s leveren.
Ook wij zijn aann het kijken voor juridische stappen en bekendheid via social media

Beste ,

Rudi laat het er ook niet bij zitten 20-01-2020

Eerst veel gebeld en gemaild met TV store en Bol.com over retour mogen zenden van tv. Nu heb ik de tv op 2 januari geretourneerd worden na bemiddeling van het hoofdkantoor van Bol.Com en dat moest naar TV store. Ik mocht op uiterlijk 4 januari retourneren.

Nu heb ik nog geen geld terug! TV is binnen termijn van dertig dagen bedenktermijn geretourneerd. Bol.com pretendeert geld binnen twee dagen terug te storten. TV is in originele verpakking retour gezonden. Ongeopend. En nu geeft tv -store aan dat zij het recht hebben om 3 weken na ontvangst te mogen reageren of de retourzending voldoet aan de voorwaarden. Ik snap er niets meer van.
Nog voordat ik tv had ontvangen had ik afgezegd, maar Bol.com raadde aan om de tv te ontvangen en dan te retourneren.

Nu ben ik 500 armer en ik hoor niets meer van TV-store, belazer store?
Saillant detail, nog voordat ik het artikel gertourneerd had (kon retourneren), stond er al een melding op 26 dec dat het artikel weer retour ging van TV-store naar mijn huisadres omdat het niet voldeed aan de retourvoorwaarden. De tv stond nog bij mijn thuis!! De retourzending was al bij voorbaat geweigerd.
Hiervoor heeft TV-store wel zijn excuses aangeboden, Maar na het uiteindelijke retour zenden , wacht ik nog steeds op mijn geld. Beste TV-Store, Edwin@elvidas.nl? Waar blijft jullie oplossing?

Officiele reactie van El Vidas 20-01-2020

Beste Rudi,

Mail me gerust op het opgegeven mailadres zodat ik het kan uitzoeken / contact met u kan opnemen om het op te lossen. Via deze weg kan ik helaas niet inzien om welke bestelling dit gaat.

TonyCoene 27-12-2019

Via bol.com bij hen gekocht .
Bij levering was de doos reeds eens open gedaan en terug toegeplakt enkele labels werden blijkbaar verwijdert , zoals serienummer enz... . De tv zat ook onder het stof , doch alles was nieuw . Op het punt gestaan de tv terug te sturen .
Grondig bekeken , stof verwijdert en er zaten geen krassen in . Doch ik heb betaald voor een nieuwe en dit betreft dan bv. geen retour van iemand anders of een open doos. Ook al hanteren ze de laagste prijs .Handleiding tevens zonder de nederlandse taal . Als het een open doos betreft moet je dat melden ,punt.

Beste Tony,

Sylvia 14-12-2019

Op 11-11-19 een tv gekocht bij bol. Een week later werd die na veel gedoe geleverd. Ik wilde de bestelling annuleren, maar bol overtuigde mij om de verkoper een kans te geven de tv toch te laten bezorgen.

Bij thuiskomst bleek de tv stuk. Een flinke barst in het scherm! Direct contact opgenomen met bol, die mij verzekerde dat alles goed zou komen. Inmiddels zijn we 2 weken verder en bol heeft aangegeven mij niet meer te kunnen helpen. De verkoper (tv plaza) reageert niet op mijn mails, bol zegt de verantwoording niet te mogen (???) nemen van de wet.

Had ik maar van te voren alle reviews gelezen. Heb ik niet gedaan want ik dacht, ik koop bij bol.com, dan zit het goed.. Niet dus.

Inmiddels heb ik mijn rechtsbijstand erop gezet. Daarnaast wil ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat toekomstige klanten van bol weten dat hun klantenservice helemaal niet zo goed is als dat bol zegt. Ze laten hun klanten gewoon zitten en zijn niet bereid de verantwoordelijkheid te nemen.

Beste Sylvia,

jammer dat je deze ervaring hebt, ik wil je graag helpen als wij een fout gemaakt hebben om dit op te lossen. Ons bedrijf is in korte tijd snel gegroeid en de afgelopen periode heeft onze klantenservice niet gefunctioneerd zoals u als klant had mogen verwachten . Dit is geen excuus maar wel een eerlijk antwoord.

Sylvia_E49 24-01-2020

Bedankt voor je reactie. Helaas is er nog steeds geen oplossing gevonden. Aangetekende brieven worden door jullie genegeerd en op mails wordt nog steeds niet gereageerd. Proces loopt nog steeds en al duurt het lang, ik geef niet op. Belachelijk om steeds dezelfde verhalen te lezen hier en dat bol.com nog steeds samenwerkt met deze oplichters is gewoon schandalig!

Sylvia_E49 24-01-2020

Inmiddels zijn we weer een poosje verder, maar ben nog steeds niet geholpen. Op aangetekende brieven reageren jullie zelfs niet. Bol.com neemt ook nog steeds geen verantwoordelijkheid.

Beste mensen: koop niets bij bol.com en bij tv plaza. Wat een oplichters zeg!

Pietje laat het er niet bij zitten 12-12-2019

Dit is een schimmig bedrijf. je weet niet met wie je zaken doet. De ene dag is het TV-Store en andere dag El Vidas en op weer een andere dag TV Plaza. Kreeg een tv geleverd met een zwaar beschadigd beeldscherm. Ben al twee weken bezig om te horen wanneer ik een goed werkende tv krijg. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik hier opgelicht wordt middels een achterbakse trukendoos.

Remco 10-12-2019

Onlangs een TV besteld bij TV-Store via Bol.com. In eerste instantie een email mogen ontvangen met uiterlijke leverdatum, ik als klant probeer hier rekening mee te houden zodat de tv ook afgeleverd kan worden op deze datum en daarom speciaal vrij genomen om de tv te kunnen ontvangen.

Vervolgens krijg ik op de leverdagzelf.. in de middag... een email "ohnee toch niet, je tv wordt morgen geleverd". Daar gaat mijn vrije dag. Als kers op de taart krijg ik als reactie van TV-Store, het is druk met black friday...JA NO SHIT! zoals elk jaar maar stuur dan geen email met uiterlijke leverdatum en vervolgens LAST MINUTE aangeven dat het de volgende dag komt!

Wat ook opviel is dat de bezorger de tv (65 inch) in zijn eentje kwam afleveren. Omdat de doos zo groot was vond de bezorger het verstandig om de tv over de grond mee te slepen naar de voordeur.. van een trolly hebben ze ook niet gehoord volgens mij. Gelukkig was de TV niet beschadigd.

Zeer slecht dat bol.com zaken doet met een organisatie zoals dit!

Beste Remco,

jammer dat je deze ervaring hebt, dit is niet hoe bezorgers met goederen om mogen gaan. Mijn excuses ook dat ik niet eerder gereageerd heb, maar wij krijgen geen notificaties van berichten op dit platform anders hadden we direct gereageerd.

het is misschien wat laat, maar toch wil ik onze goede intentie tonen en nog met u naar een compensatie kijken voor het ongemak. Kunt u mij mailen met uw bestel gegevens naar edwin@el-vidas.nl dan neem ik contact op en gaan we nog wat regelen.

Ton 24-11-2019

Heb een 49 inch Samsung tv gekocht voor mijn oudere moeder van 84.
Op de dag van het uit de doos halen van de tv ontdekte ik dat er geen boutjes in de doos aanwezig waren om de pootjes vast te zetten.
Omdat het een feestdag was kon ik niet gelijk aan andere boutjes komen en heb ik de pootjes met iets te lange boutjes van mezelf "vast" gezet, de pootjes rammelen nu nog als ik de tv zou optillen.
Aan de bel getrokken bij TV Plaza via mail en er werd beloofd om een nieuw setje boutjes te sturen. Na enige tijd weer eens gemaild en men zou er achteraan gaan, we zijn nu 6 maanden verder en heb geen pakketje meer gezien.
Er wordt niet meer gereageerd op mailtjes als ik er weer eens over begin.
Ik lees veel slechte recenties van TV Plaza, jammer dat Bol.Com zaken doet met zo'n firma.
Omdat mijn moeder van 84 geen internet heeft weet ik ook niet of deze tv uit het oostblok bestemd is voor de Europese markt, lees hier namelijk veel klachten over. Ik weet dat deze tv uit het oostblok komt want er ontbrak een gebruiksaanwijzing in het Nederlands, zat alleen een boekje in met talen van het oostblok.
Jammer TV Plaza dat je niks meer laat weten en niet eens even een paar boutjes kan leveren die niet in de doos zaten, gewoonweg slechte service.
Wat zo jammer is dat TV Plaza in alle mailtjes beloofd dat de boutjes verstuurd zijn maar er
Ik hoop dat de tv het lang zal doen zodat ik in principe niks meer te maken zal hebben met jullie.
Aan Bol.Com wil ik alleen het advies geven om eens naar dit soort klachten te kijken en het neit alleen maar aan TV Plaza over te laten want daar komt toch niks van terecht.

Christian 21-11-2019

Beste Bol.com,

Op 31 oktober 2019 TV besteld bij Bol.com (2628031210) en E585,- euro betaald (factuurnummer 3901700446042) middels creditcard.

Op 2 november 2019 is de tv bij ons bezorgd door Post NL door een externe verkoper (TVstore oftewel El Vidas) bij Bol.com.

Op 3 november hebben wij de TV middels het standaard retourlabel (van Bol.com) teruggezonden (TV afgegeven bij Post NL punt) in verband met onze 14 dagen bedenktijd.

De TV is niet uit de doos geweest, wij vond direct al de TV te groot.

Op 5 november 2019 is de TV retour aangekomen bij de leverancier (TV-Store).

Op 6 november 2019 hebben wij via Bol.com een bericht gehad dat de TV niet retour genomen kon worden.

Wij hebben middels Bol.com contact gehad met de externe verkoper, en die gaf aan dat de TV zwaar beschadigd retour is gekomen en daardoor niet geaccepteerd kon worden. Ze gaven aan dat ze de TV retour zouden sturen.

Wij hebben een klacht ingediend, deze is afgewikkeld door de tweede lijns van Bol.com met de reden dat ze niks kunnen betekenen omdat het een externe verkoper betreft.

De externe verkoper heeft aangegeven dat we een claim moesten indienen bij Post NL. Als ik de reviews lees van andere kopers ( ik heb deze gebundeld voor het juridische traject wat wij nu volgen), lijkt het erop dat dit de standaard handelswijze is van TV-Store. TV's die retour worden gestuurd, (om welke reden dan ook) komen kapot aan (zwaar beschadigd) en wordt medegedeeld dat de TV niet retour wordt geaccepteerd. Dit kan een keer gebeuren, maar gezien de reviews, gebeurd dit geregeld bij TV store. Wij hebben 1 foto gehad van TV store, maar daar uit is totaal niet te herleiden of dat onze TV is of een ander, want de tv staat er niet in zijn geheel op. Ook het serie nummer staat er niet op. Het serienummer hebben wij genoteerd dus ik zou graag willen zien of dat de tv is die wij daadwerkelijk hebben retour gezonden. Wij hebben zelfs een review gevonden van een persoon die exact hetzelfde als ons heeft meegemaakt met een exact hetzelfde beschreven schade. Impact in het scherm, heel bijzonder, het lijkt erop dat dit dagelijks gebeurd bij TV-store.

Vervolgens hebben wij de afgelopen weken meerdere keren contact gehad met Bol.com, telkens moeten wij weer twee dagen wachten omdat zo " het systeem" werkt als er een melding wordt gemaakt voor de tweedelijns afdeling. Dan hebben wij vandaag te horen gekregen dat onze twee accounts zijn gebundeld, cases niet zijn doorgezet en er eigenlijk niks is gebeurd. Wij hadden de tv al sinds 7 november retour moeten hebben. Tot op heden hebben wij niks. Wel betaald, maar geen TV.

Tevens kon een van de agents aan de telefoon ons vertellen dat ze zeer verbaasd was dat Bol.com nog steeds zaken deed met deze partij. Er waren veel meer klachten, en al over een langere periode (maanden). Hoe kan dat Bol.com ons een TV laat kopen bij deze partij, daar ze zelf al weten dat dit geen betrouwbare partij is. Wij hebben datum en tijdstip van het gesprek genoteerd, dus dit is terug te halen.

Wij willen onze TV binnen 5 dagen terughebben, ondanks dat deze kapot is. Wij hebben inmiddels contact gehad met Radar, Opgelicht en een aantal social media kanalen waar wij alle documentatie naar toe hebben gezonden en er zijn partijen die interesse in deze zwendel hebben getoond. Dit probleem lijkt al bij meerdere partijen al vaker gemeld te zijn. De omvang is dus vele male groter dan het lijkt, en toch neemt Bol.com niet zijn verantwoording. Tevens zijn wij op dit moment in gesprek met meerdere gedupeerde en zijn wij verenigd om gezamenlijk juridische stappen te ondernemen tegen Bol.com / TVstore.

Bol kan fungeren als een markplaats waar externe verkopers hun handel kunnen drijven, toch heeft Bol.com een zorgplicht dat alle transacties ordentelijk verlopen.

Tot op heden is er niets gebeurd. Wij hebben Bol.com meerdere keren gevraagd waar onze TV is gebleven, Bol geeft aan dat ze geen reactie krijgen van de externe verkoper.

Naast het feit dat wij als gedupeerde zijn verenigd, juridisch advies hebben aangevraagd bij onze advocaat, hebben wij op zeer korte termijn een afspraak bij Politie den Haag om aangifte te gaan doen wegens: zwendel, verduistering en oplichting.

Ongetwijfeld dat er iemand van de klantenservice contact op wil gaat nemen, echter wil ik iemand te spreken krijgen die ook daadwerkelijk zaken mag besluiten of bepalen. Echter help niemand bij Bol.com onze TV terug te krijgen.

Tevens zal ik deze zelfde review zal ik delen op social media, en meerdere review websites. Tevens zullen wij ook diversen partijen (thuiswinkel.org) aanschrijven omtrent de gang van zaken bij Bol.com en EL Vidas/TV Plaza of TVstore. Ook mediakanalen als Radar etc etc, zullen volledig worden voorzien van informatie.
peter 28-11-2019

Misschien is het inderdaad de enige manier om dit collectief aan te pakken. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat je individueel nergens geholpen word en je advies krijgt het er maar bij te laten. Opvallend dat dus bedrijven als bol.com zich gewoon moedwillig met louche bedrijven in kunnen en mogen laten en dat je als consument anno 2019 nog steeds weinig rechten hebt.Ik heb er geen enkel probleem mee als je mijn dossier ook aan je totaal toevoegt !!

Linq-DH 28-11-2019

Hi Peter, wij hebben inmiddels ons geld terug van Bol.com. Anders kom ik graag met je in contact hoe en wat. Heb jij een email adres?

Gr. Christian

peter 28-11-2019

Jazeker Christian dat is pnagtzaam000@ziggo,nl. (na mijn naam is 3 x nul !!

Anoniem 28-11-2019

Beste Christiaan,

Eerder heb ik al als anoniem gereageerd op het verhaal van Peter.
Samengevat, zelfde verhaal.
Dag 1 zwart scherm, tv stond al week klaar voordat deze aangesloten werd. Op dag 6 helemaal geen beeld meer. Veel tijd en energie en beloftes van bol. Com. Uiteindelijk iemand die ons heeft toegezegd dat we de tv terug mochten sturen en geld retour zouden krijgen.
Ook koop geprobeerd te ontbinden maar aangetekende brief naar tv plaza is retour naar ons verstuurd met als reden; bedrijf bestaat niet meer.
Ik kreeg in mijn bol account een bevestiging dat ik de tv terug mocht sturen en geld retour zou krijgen. Hele avond bezig geweest om tv te demonteren en in te pakken. De medewerker die ons zou terugbellen hierover belde niet meer. Andere medewerker van klantenservice gaf aan dat dat ook niet meer zou gebeuren. We konden de tv niet terugsturen. Dat dit geaccepteerd was bleek een foutje in t systeem. Vervolgens omdat ik ook al de verhalen las dat de tv zogenaamd beschadigd aan zou komen snel het tnt punt gebeld waar we de tv naartoe gebracht hadden om de tv niet op te sturen. Dan zou er zeker een verhaal komen dat ie nooit was aangekomen. Dus we hebben de tv weer opgehaald en niet verzonden. Samsung is geweest en heeft m gerepareerd, het was iets in de toevoer naar het beeldscherm wat gerepareerd werd. De tv doet t nu maar de manier waarop tv plaza mensen oplicht is ongelofelijk. Ook bol.com gevraagd hoe t kan dat zei met zo’n bedrijf blijven samenwerken terwijl dit probleem bij hen allang bekend is. De ene medewerker die ons wel serieus nam gaf ook eerlijk toe dat het al het 8e telefoontje was over tv plaza alleen bij hem. Deze medewerker is daarna duidelijk de mond gesnoerd om geen contact meer met ons op te nemen. En klantenservice van bol. Com beweert naar ons dat het een groot bedrijf is waarmee zij hele positieve ervaringen hebben. Wij behoorden helaas tot de 1% waar iets mis is gegaan. Grote onzin natuurlijk. Dit zijn geen gewone misverstanden maar duidelijke oplichterij.
We willen graag meewerken om deze oplichters aan te pakken. Via social media weten wij ook welke personen hier achter zitten.

Maike

Siri365 29-11-2019

Dag Christian, ik zou je graag mijn dossier opsturen. Kun je me mailen op irismobiel06@gmail.com?

Sylvia_E49 02-12-2019

Hoi allemaal,

Helaas zit ik met hetzelfde verhaal. Een tv die kapot werd geleverd, bol die zegt dat zij hier niets in kunnen betekenen voor ons, de verkoper die gewoon niet reageert.. Het verhaal dat wij slechts tot de minder dan 1% van de klanten behoren waarbij het niet goed gaat, klinkt mij ook heel bekend. Mij werd overigens ook nog verteld dat bol.com de klant niet mag helpen van de wet. Ze verzinnen steeds iets nieuws.

Ik wil heel graag meewerken om deze oplichters aan te pakken!

Twintop 30-12-2019

Helaas zitten wij ook met een zelfde verhaal.
Op 11 december een qled65q85r geleverd van 1900€.
Met uitpakken geen schade te zien aan het toestel , echter bij het activeren een grote zwarte balk in het beeld met een ster van pixels.
Direct contact opgenomen met Bol.com die me doorverwijzen naar Tv-store. Deze geven aan dat de tv eens op een ander kanaal gezet moet worden , beeld blijft hetzelfde.
Op 13 december haalt Tv-store de tv retour maar krijg geen nieuwe tv of mijn geld terug. Ze gaan eerst beoordelen wat er aan de hand is. Dit duurt 3 werkdagen. Na talloze telefoontjes krijg ik 27 december een mail dat de tv geinstalleerd is en dat tegen hun voorwaarden is (link bol.com gebruiksvoorwaarden)
Ze hebben verder niet naar de schade gekeken en gaan de kapotte tv retour naar ons sturen en ik moet het maar aan mijn Wa verzekering opgeven.
Kan iemand me verder helpen , gaat iemand aangifte doen.
Nu geen tv en geld kwijt

Groetjes
John

Luc 14-11-2019

TV Plaza blijken oplichters te zijn die Samsung TV´s verkopen vanuit het oostblok die hier niet werken op het internet, nu blijkt dit al maanden bekend te zijn bij Bol.com maar zij blijven tv´s verkopen via TV Plaza en geven dan aan dat zij hier niets aan kunnen doen omdat ze alleen maar een platform zijn en niet verantwoordelijk zouden zijn. Als Bol.com met oplichters zaken blijft doen, dan zeker daar niets meer komen.. Toch jammer van al die jaren dat het wel goed ging met Bol.com
Officiele reactie van Bol.com 14-11-2019

Beste Luc,

Dank voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Rene 15-11-2019

Ik ben ook al een tijd hier aan het rondneuzen voor een andere tv. Bol.com lijkt dan interessant. Heel vaak de laagste in prijs. Maar inmiddels ben ik afgehaakt door de zeer negatieve berichtgeving. Wat me ook opvalt is dat bol.com reageert met als antwoord dat men het bestelnummer wil weten. Op zich al vreemd. Je weet toch aan wie je wat verkoopt? Of incasseer je alleen maar. En de email van bol lijkt ook wel een standaard reactie van sheriva van bol. Ik ga daar in ieder geval geen tv kopen.

Groet

Rene

Officiele reactie van Bol.com 15-11-2019

Beste Rene,

Wij vragen een bestelnummer op, omdat wij helaas niet aan de hand van de reviewnaam de gegevens van een klant kunnen vinden. Verder geven wij geen informatie vrij in een reactie, vanwege de privacy van de klant.

kasper55555 27-11-2019

Waarom niet gewoon het type wat je wil hebben, dan zoeken kom je goedkoper uit bij gewone winkels. Ik heb zelf een LG 65 Oled normaal 3000.00 ik heb 2000.00 betaald. Of die uit het Oostblok komt maakt niet uit. LG laat ze maken in polen. Is niks mis mee. Maar neem de tijd om rond te kijken.

Herman Claessen 14-11-2019

Kapotte tv ontvangen. Met melding retour gestuurd.
Krijg ik te horen dat ze hem terugsturen en dat ik mijn geld niet terug krijg.
Zij leveren een kapot product en ik kan naar mijn gekt fluiten.
Wat een waardeloze firma zeg. Pure oplichterij.
Ik schakel de geschillencommissie nu in want ik ben het zat .
Koop niets bij deze winkel want ze zijn onbetrouwbaar.

Paul 11-11-2019

Ik dacht via Bol.com in vertrouwen te kunnen kopen. Niet dus! Ik ben bedrogen door deze firma!(Tv-plaza, ondertussen Tv-store). Ik kreeg een ander type tv geleverd dan in de bestelling overeen gekomen. (Samsung QE55Q65RAT ipv QE55Q67RAL). Zulke tv had ik beter bij Mediamarkt besteld dan had ik voor 20 euro minder ook nog een gratis soundbar gekregen. Ik heb de TV gehouden omdat ik rompslomp met retour wou vermijden. Ik had al meer dan 3 gebruiksuren vooraleer ik het verkeerde type opmerkte dus retour was niet meer evident. Ik blijf dus bedrogen achter.

Chiara 06-11-2019

Op Maandag 28 Oktober een tv gekocht bij Bol.com. Deze zou gelevert worden door TV-Plaza op Woensdag 30 Oktober tussen 19.00 en 23.00 uur.. We zouden een kwartier van te voren een telefoontje krijgen van de bezorger.. Rond 22.30 uur nog steeds niks gehoort.. We begonnen er weinig vertrouwen in te krijgen..Toch maar eens even naar de reviews van tv -plaza gekeken..Nouw ik durfde al na het eerst gelezen review niet meer verder te lezen. Toch maar gewacht tot 23.45 uur maar helaas geen bezorger.. Donderdagochtend gelijk naar tv_Plaza gebelt.. Daar zei de medewerker dat de chauffeur aan de deur was geweest en niemand thuis was... NOUWWWW..dat was dus gelogen.. Maar de tv zou dan Vrijdag opnieuw bezorgd worden.. Toch maar contact opgenomen met Bol.com omdat we niet zoveel vertrouwen meer hadden in tv plaza. De medewerkster van bol.com heeft toen contact opgenomen met tv plaza en de bestelling geannuleerd. Helaas was d zending al de deur uit..en zou vrijdag bij ons bezorgd worden. We kregen het verzoek om de tv niet aan te nemen zodat deze gelijk retour mee terug ging. Dat hebben we ook gedaan. Inmiddels kregen we ook een email van tv plaza dat ze de bestelling geannuleerd hadden. Ook kregen we een email van de medewerker die beweerde dat de chauffeur bij ons aan de deur was geweest.. Bleek dat de chauffeur helemaal niet bij ons was geweest..maar ziek naar huis was gegaan tijdens zijn bezorgrondje.. Inmiddes zijn we een weekje verder.. en hebben we via bol.com het bedrag op onze rekening terug gestort gekregen
Een complimentje aan de medewerkster van bol.com.

Albert 06-11-2019

Op 03.11.2019 order bij Bol.com klachten dienst geannuleerd. Ondanks dat werd op 05.11.2019
door Post.nl toch geleverd. Heb de zending geweigerd en gezegd dat deze terug moest naar afzender. Bezorger Post.nl wist toen niet beter dan het pakket met een smoes af te leveren bij de buren!! Is inmiddels ongeopend in de originele verpakking met papieren van Bol.com via DPD terug gezonden. Wacht nu op terugbetaling.

Albert 06-11-2019

Net te laat de vorige reviews gelezen. Op 1.11.2019 TV besteld bij Bol.com, niet wetende dat deze samenwerkt met de firma list en bedrog ( TV plaza). Mail ontvangen dat de volgende dag 2.11.2019 deze geleverd zou worden. Natuurlijk is ook hier niemand komen opdagen en ook geen enkele verontschuldiging. Bol.com klachten gebeld, maar deze kunnen of willen niets doen!!!
Kan ze alleen maar aanraden hun "vrienden wat zorgvuldiger " te kiezen.

Siri365 05-11-2019

13 oktober een Samsung TV besteld op bol.com, geleverd door TV plaza (El Vidas). Door alle negatieve verhalen en omdat het grijze import betreft geprobeerd te annuleren, maar dit was niet mogelijk. Dus dezelfde dag dat de TV werd bezorgd nog retour gemeld bij bol.com en de volgende dag ongeopend retour gestuurd op de manier die bol.com aangeeft. Twee dagen later krijgen we terug dat de retour niet wordt geaccepteerd. De TV blijkt defect, maar bewijs daarvan is er niet. We zijn nu al drie weken in contact met bol.com en TV plaza, maar onze vragen blijven onbeantwoord. Wat is de schade precies? Kunnen we de schade verhalen bij PostNL? Waar is die TV nu? Kunnen we foto's van de schade krijgen? Desnoods de kapotte tv weer terug om de schade te bekijken? Allen negatief... We hebben veel geld betaald voor helemaal niks. Wees gewaarschuwd, de service van dit bedrijf is waardeloos.
Officiele reactie van Bol.com 05-11-2019

Beste Siri365,

Siri365 05-11-2019

TV plaza heet nu trouwens TV store op bol.com.

Sheriva,
Ik heb drie weken geleden al contact met jullie opgenomen en inmiddels zijn we in gesprek met jullie bemiddelingsafdeling. Daar al anderhalve week meer niks van gehoord, maar in het telefoongesprek van vanmorgen begreep ik dat onze mails "even over het hoofd waren gezien". Binnen 48 uur krijgen we reactie, ik ben benieuwd

peter 06-11-2019

Je zal wel een of ander lulverhaal krijgen dat hij teveel branduren heeft en dat je dus geen enkele garantie meer hebt!!

Siri365 28-11-2019

Uiteindelijk hebben we op advies van een jurist onze creditcardmaatschappij ingeschakeld en het bedrag teruggevorderd. Twee dagen later door Bol.com gebeld dat ze onze retour alsnog accepteren. Netjes en wij hebben ons geld terug. TV Plaza onderneemt echter 0.0 actie, daar moet je het niet van hebben. Blijf aandringen bij bol.com en zorg dat je krijgt waar je recht op hebt!

peter 28-11-2019

Ik heb met ideal betaald dus ook dat is geen optie helaas.

A.Henning 03-11-2019

TVPlaza verkoopt mij een Samsung QE55Q60R via Bol.com en vertelt daar niet bij ,dat dit toestel zoals geleverd NIET Ziggo gecertificeerd is. Na enig gebel is TVPlaza bereidt om bij mij thuis te komen en met een Speciaal apparaat het TV-toestel wel geschikt te maken. Op donderdag 31 okt gaat dat gebeuren. Nou niemand dus. Weer gebeld en nieuwe afspraak voor zaterdag. Op vrijdagavond zou ik een Email ontvangen met een nauwkeurige tijd vwb de route en inderdaad om half 10 op zaterdag wordt ik gebeld ,echter met de mededeling ,dat het bewuste apparaat helaas niet aan boord is en de afspraak dus niet door kan gaan. Zal maandag maar weer gaan bellen voor een afspraak. In ieder geval levert TVPLAZA dus grijze parallel-import ,die niet echt geschikt is voor de NL-markt.Vandaar ook de prijzen.Op dit moment kan ik wel wat zien van Ziggo ,maar niet bv OnDemand series en films.Bovendien is de volgorde van de zenders niet goed en staan de SD zenders vooraan en de HD zenders ergens achteraan. regionale zenders zijn moeilijk te vinden. Tot nu toe zeer slechte service van tvPLAZA. (bestelling2594653890)

Martijn 31-10-2019

Ongelofelijke slechte service. Begon goed met mail met datum en tijd aflevering, vervolgens niet geleverd. Gebeld: 'Oh ja we weten niet wat er mis is gegaan' nieuwe afspraak gemaakt, 'we gaan het nu met post nl sturen. Weer niet geleverd. Gebeld: ' Ja we weten niet wat er mis is gegaan., ik zie dat hij wel is aangemeld maar kan daarna niets zien. Nu voor 3e keer een levering afgesproken, maar geen enkele excuses gekregen. Echt onbehoorlijk. KOOP hier geen TV
Officiele reactie van Bol.com 31-10-2019

Beste Martijn,

Dank voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of een klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Anoniem 31-10-2019

Beste Martijn,

Om je een hoop ellende te besparen,
zie direct af van deze levering!!

Zodra je de bestelling ontvangen hebt kom je hoogstwaarschijnlijk in nog meer problemen dus wees blij dat er nog niets geleverd is!!

Koop niet bij tv plaza!!!

Martine 31-10-2019

Hier de vrouw van Martijn. Ook vandaag zijn alle afspraken niet nagekomen. Er was vanochtend via mail, waar het bestelnummer instond al een klacht gedaan. "u hoort zo snel als mogelijk' van ons. Niets gehoord. Mijn man heeft gebeld. Hij zou morgen op transport kunnen. We zouden daarvan een mail ter bevestiging ontvangen. U begrijpt het al: niets gehad. Dus weer gebeld. Weer een vriendelijke studente die 'het allemaal ging uitzoeken'. ZIj heeft zich wel aan de afspraak gehouden binnen een uur te reageren. Maar u raadt het al; geen transport morgen. Nu een annulering aangevraagd (kan niet via BOL.com, want daar alleen een retour mogelijkheid, maar ik heb geen tv dus kan ook niet retourneren). Ik hoop dat TVPLaza dan iig wel snel het geld terugstort. Dus Sheriva van BOL,com. Fijn als je dat wel regelt.

Ik vind deze service echt BOL,com onwaardig. Coolblue is gewoon eerlijk als het te druk is.

Anoniem 31-10-2019

Hopelijk lukt het de koop te annuleren Martine.
Zo niet dan direct de bestelling terugsturen en oppassen met wie deze mee teruggaat. Zie reviews van el vidas, voorheen bekend als deli lifestyle. ( ook al bekend bij bnn kassa !)Zelfs bij terugsturen gaan zogenaamd dingen mis en wordt je als klant als schuldige aangewezen.

Officiele reactie van Bol.com 01-11-2019

Goedemorgen Martijn,

Graag wil ik voor je nakijken wat ik voor je kan doen. Kan je het bestelnummer doorgeven? Zodra ik deze van je heb ontvangen, kan ik je gegevens erbij pakken.

Glenn Ubags 31-10-2019

Waardeloos bedrijf! Nadat TV plaza de verkeerde tv heeft geleverd, ben ik zelf met het idee gekomen een nieuwe bestelling te plaatsen zodat de juiste tv snel geleverd kon worden en de verkeerde direct mee terug genomen kon worden. Ondertussen al 6 weken verder en nog altijd geen geld terug gekregen van de verkeerde order. Niemand die er bij tv plaza werk of moeite voor doet. Dus rechtsbijstand ingeschakeld en hopen dat zij meer voor me kunnen betekenen.

Conclusie van het verhaal; KOOP HIER NOOIT IETS !

Bells 30-10-2019

Tv plaza , koop er aub geen tv. Wij hebben een tv gekocht en na half jaar is die kapot, we moeten de tv opsturen! Maar nu ergste is de nummers komen niet overeen met de verkoopsakte, en ze werken met een zwarte markt! Zijn geen echt Samsung tv , waardeloos herstellingspunt en retour! ZOU HET NIET AANRADEN
ik ga het er niet bij laten

De Delegatie 29-10-2019

Een paar dagen geleden een smart-tv gekocht bij BOL.COM die deze bestelling door TV PLAZA lieten bezorgen. Volgens mijn account zou de televisie op 30 oktober geleverd worden waarvoor ik een vrije dag heb opgenomen. Dezelfde dag ontving ik eerst een mailtje van TV PLAZA met de mededeling dat men op de 29e langs zouden komen om goederen te komen innemen i.v.m. ruiling. Omdat ik niets af te geven had heb ik contact opgenomen met TV PLAZA. Bleek een fout in hun planning te zijn, maar ze zouden wel op de 29e langskomen om mijn televisie af te leveren. Wederom een vrije dag genomen. Zojuist een e-mail ontvangen met de mededeling dat het toch de 30e zou worden, tussen 16:00 en 20:00. Bij BOL.COM gaven ze niet thuis, want ineens zijn ze geen partij meer. Vaag verhaal, want de aankoop en natuurlijk de inning van mijn geld is wél via BOL.COM gegaan. BOL.COM gaat "z'n best doen" om, tja, om wat eigenlijk. Ik heb er mijn kostbare vrije dagen niet mee terug. Een aankoop via BOL.COM / TV PLAZA raad ik ten stelligste af. Het risico voor een miskleun is me gewoon te groot geworden.

Peter 28-10-2019

Op 10-10-2019 een tv besteld bij tv-plaza en deze op 12-10-2019 geleverd gekregen. Bij uitpakken leek het er al op dat het gebruikte tv was. Er ontbraken onderdelen en hij was slecht verpakt. Na 1 week kreeg ik een zwart scherm en deed de tv niks meer.Ik heb hen retour gemeld en terug gestuurd. na 1 dag kreeg ik een mail dat de tv 29 branduren had gehad en ik geen recht had op een andere tv. Telefonisch contact gehad met Bol.com en die vertelde mij niet te kunnen helpen en dat ik het maar met tv-plaza uit moest zoeken.Een dag later kreeg ik nog een mail van tv-plaza met het bericht dat het mankement niet onder de garantie viel en ik de reparatie zelf moest betalen. Bol.com geeft geen gehoor meer en kan niets meer betekenen.
Dus nu wel betaald maar geen tv !! Bravo voor de service tv-plaza en Bol,com !!
Anoniem 28-10-2019

Beste Peter,

Welke tv heb je gekocht?
Wij lezen met verbazing jouw verhaal en zijn met precies hetzelfde probleem opgezadeld!

Ook 10/10 Samsung the frame 49 inch besteld via bol.com
Deze week aangesloten en na enkele dagen een zwart scherm!

Mail via bol.com van tv plaza dat alleen een nieuw exemplaar geleverd kan worden indien minder dan 3 kijkuren en in originele doos.

Heel bijzonder dat hier precies hetzelfde gebeurd!
Het lijkt erop dat we hier een 2e hands defecte tv opgestuurd krijgen en met een probleem opgezadeld worden!

We zijn in overleg met bol.com. Heb jij al een oplossing hoe dit verder aan te pakken?

Vriendelijke groet,

Maike

peter 29-10-2019

Beste Maike,
Het betrof de Philips 32PFS5803 maar dat maakt helaas niets uit. TV-plaza stuurt gewoon tweedehands of ingeruilde tv'sop en bij retour worden ze gewoon geweigerd. Contact met bol.com heeft helaas geen enkele nut omdat ze gewoon volhouden geen partij te zijn en je moet het maar zelf uitzoeken. Ik heb tv-plaza verzocht de koop te ontbinden op advies van een advocaat maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen.Ik maak er wel een missie van zoveel mogelijk de publiciteit te zoek om deze oplichters dan in ieder geval wat schade aan te richten.Ik zou je in ieder geval willen adviseren het er niet bij te laten ziten. Groeten,Peter.

Anoniem 08-11-2019

Dag Peter,

Toch nog even benieuwd of jullie een oplossing hebben gekregen?

We zijn inmiddels 2 weken verder en veel tijd en ergernis. Bol . Com belooft veel en hebben zelf een retour aanmelding aangemaakt voor ons die volgens mijn account ook geaccepteerd zou zijn. Maar geven vervolgens aan dat dit een fout in het systeem was en we alsnog geen geld terugkrijgen.

We raken van de regen in de drup..

Ze beweren ook van bol dat ze 99% positieve. Ervaringen hebben met dit bedrijf en wij helaas tot die 1% horen!

Gezien de recensies hieronder lijkt me dat niet de waarheid. We hebben geen poot om op te staan.

Benieuwd of jullie verder zijn gekomen?

peter 09-11-2019

Hoi anoniem, Bol.com wil niets doen en tv-plaza reageert nergens meer op. Ik heb nu alleen nog contact met de ACM en de geschillencommissie.Verder heb ik mijn probleem nog lopen bij de phillips zelf en die hebben hem nu in behandeling. Word vervolgd !!

peter 25-01-2020

Ik ben bezig stappen te ondernemen tegen bol.com en tv-plaza. Als iemand wil dat hun dossier ook meegenomen word (kosteloos) stuur me dan even een mail en het dossier !! Mijn email adres is pnagtzaam000@ziggo.nl

peter 05-03-2020

Voor iedereen die in de afgelopen tijd een tv gekocht heeft bij tv plaza of de tv store die dezelfde problemen hebben,meld je nu bij bol.com. Na de aandacht bij Tros Radar hebben ze opeens een andere opstelling en krijg je nu wel je geld terug!!
Meld je dus zo snel mogelijk bij Bol.Com !!!!!!!!!!!!

Mark 27-10-2019

Wij zagen na het bestellen van de Philips 55PUS7304/12 de slechte reactie's over tv-plaza, en hebben nog overwogen de bestelling te annuleren maar de tv toch door laten komen. De bezorger belde netjes 15min van te voren en heeft de tv tot in de woonkamer bezorgt. Alles keurig onbeschadigd. Op internet is te lezen dat het hier gaat om de grijze inport binnen europa en dat het problemen kan geven met de ziggi CI+ module en landcode, maar alles functioneerd naar behoren. Alle update's geinstalleerd en de ziggo CI+ module aktief maken ging vlekkeloos.
Het enige wat ik heb kunnen ontdekken is dat de instelling voor de analoge zenders op oost-europees stond en dit was simpelweg op west-europees te zetten (ook niet van belang dit omdat we op ziggo geen analoge zenders meer hebben). En alle instellingen kun je met dit model gewoon op NL zetten. De afwijkende voorwaarde m.b.t. dat de tv maar 3u aan mag en dan niet meer retour gestuurd kan worden is natuurlijk erg raar hier zou Bol.com zeker iets aan moeten doen.
peter 29-10-2019

Hoi Mark,
Je hebt helaas geen enkele garantie bij deze opichters.
En dan bedoel ik zowel tv-plaza als bol.com.

Groeten,
Peter.

Rik 26-10-2019

Ik begrijp de negatieve reacties op die bedrijf absoluut niet. Perfect op tijd geleverd en een kwartier op voorhand een telefoontje gekregen met melding van levering. Het 49 inch TV toestel werkt perfect en vertoont geen fouten noch mankementen. De verpakking was eveneens perfect in orde. Kortom, voor mij is dit bedrijf een echte aanrader.

Harmen 24-10-2019

Ik ben net als alle mensen hieronder gedupeerd met een Oost Europese TV. Heb van alles geprobeerd om de CGI te laten werken; updates etc. Nu over branduren heen. Bol.com medewerkers willen me wel helpen maar stuiten op Plaza. is nu geëscaleerd. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. Nu in afwachting. Vandaag een vakantiedag opgeofferd, wat frustrerend. Zo typisch anno nu waar je als klant geen rechten meer lijkt te hebben. Alles vast gelegd met fotos. Geen serienummer op TV dus geen fabrieksgarantie. Bizar dat Bol.com niet wakker wordt om reputatie schade te beperken. Ze gaan wel gewoon door met deze TVs aanbieden en zijn dus medeplichtig. Ik wil wel de dames van vandaag van Bol bedanken. Ze waren empathisch en oplossingsgericht. Blijkbaar is dit monster groter dan zij.

Timmermans 24-10-2019

Waardeloos bedrijf. Sturen een beschadigde tv op, retour gedaan. Uiteindelijk sturen ze de tv terug. Als reactie weer retour gedaan (je betaald tenslotte niet voor een beschadigde tv scherm) tenslotte krijg je te horen, of we 10 euro willen overmaken zodat ze kapotte tv nogmaals kunnen opsturen, anders wordt die vernietigd. Ongelofelijk dat bol.com met zo’n waardeloos bedrijf zaken doet.

Diana 23-10-2019

Nadat ik een samsung ue43nu7090 tv besteld had bij tvplaza via bol.com las ik pas de slechte recensies op deze site.
Ik werd POSITIEF verrast door de afhandeling. Ik ben keurig per mail geinformeerd over het tijdsbestek waarin de tv op de afgesproken dag bezorgd zou worden (17.00-21.00). Een kwartier van te voren werd er door een vriendelijke dame telefonisch contact met me opgenomen om door te geven dat ze de tv bijna kwamen leveren. Hij werd netjes binnen afgeleverd. De doos zag er prima uit. Super mooie tv. Makkelijk in te stellen. Alles werkt (wifi, netflix, ziggo enz). Ik ben erg tevreden!

Leonie 08-10-2019

LG Smart TV besteld bij TVPlaza bij BOL.COM - bestelnummer ********* zojuist geleverd in een beschadigde doos.
Bij het aanzetten van de TV bleek er een flinke beschadiging in het scherm te zitten!!

Als ik de reviews over TV Plaza en Bol.com hier eerst had gelezen had ik hier nooit gekocht. Ik durf nu niet meteen een nieuwe tv te bestellen omdat ik uit de reacties op maak dat het wel weken kan duren, of maanden, voor je je geld terug hebt! Ik stuur de TV morgen terug via DHL maar maak me behoorlijk zorgen. Ondertussen zitten we zonder TV.. wat een teleurstelling, met name voor de kinderen...
Officiele reactie van Bol.com 10-10-2019

Beste Leonie,

Dank voor je bericht! Erg vervelend om te lezen dat je een beschadigde televisie hebt ontvangen. Graag ontvangen wij het bestelnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Gerard 29-09-2019

Een waardeloos bedrijf TV Plaza. Heb een Samsung TV gekocht en dit was een cadeau voor de verjaardag van mijn vrouw. Had daarom het toestel pas 6 dagen na levering kunnen uitpakken. Bij het uitpakken bleek het gehele scherm gebarsten. Dit lukt niet makkelijk want dit scherm is van kunststof maar was desondanks gebarsten. Uiteraard melding gemaakt via bol.com maar wat bleek; in de voorwaarden staat dat je binnen 48 uur na levering moet reclameren. Helaas dus en geen nieuwe TV, ik kreeg het advies om de schade via de verzekering te melden. Dit vond ik echt een heel slecht antwoord en had dit van een partner van bol.com niet verwacht. Ik begrijp niet dat bol.com met een dergelijke partner in zee gaat. Ik heb de afgelopen jaren zowel prive als zakelijk best veel besteld via bol.com maar door deze negatieve ervaring gaat hier een eind aan komen. De TV die ik had besteld was erg goedkoop maar het blijkt maar eens te meer dat goedkoop dus duurkoop is. Slechte service van zowel bol.com en TV Plaza.

W.G. 27-09-2019

beloofd middels track and trace en de website van bol.com een bepaalde datum te leveren, maar op de bewuste datum geen tv! betr bij de plaatselijke tv boer halen!!

Van Dijk 18-09-2019

Helaas kan ik niemand aanraden om een tv te kopen via TV Plaza. Al lijkt het interessant, maar de klantenservice is gewoon echt slecht. Lees goed de algemene voorwaarden. Mocht er iets zijn, kan je alleen via bol.com mailen met TV Plaza (bol.com, neemt namelijk nergens verantwoordelijkheid in en TV Plaza is niet telefonisch bereikbaar). Buitenom het feit dat je in slecht en gebrekkig Nederlands te woord wordt gestaan, is het bedrijf in geen enkele vorm bereidwillig om mee te helpen/denken.

Kies aub eerder voor Coolblue of Mediamarkt. De TV die je ontvangt is ook niet van hetzelfde type als wordt weergegeven. Retouneren kan niet als je langer dan 3 uur tv hebt gekeken en volgens het mailcontact zelfs helemaal niet!

S. 12-09-2019

Tv besteld van bijna 800 euro begin aug, na een paar dagen deed de tv het niet, zoveel gedoe om de tv op te laten halen door het bedrijf. Retour sturen mocht ook niet wegens langer dan 3 uur speeltijd. Nu 1,5 maand verder al die tijd zonder tv gezeten geen vervangend toestel tijdelijk gekregen. Nou na 1,5 maand komen ze eindelijk onze gerepareerde tv terug brengen en blijkt deze nog steeds niet compleet te zijn. Slechtste aankoop nooit meer bij TV plaza iets bestellen.
Officiele reactie van Bol.com 13-09-2019

Beste S.

Bedankt voor je bericht. Heb je een bestelnummer voor me? We kijken dan met je mee en nemen contact met je op.

Ck 12-09-2019

SAmsung TV gekocht via tvplaza. Kennelijk is de tv die ik heb gekocht niet geschikt voor de Nederlandse markt!!
Ik heb dus in Nederland bij een Nederlands bedrijf een NIET NEDERLANDSE tv gekocht. Is NIET COMPATIBLE.
Hier kwam ik achter doordat ik met Samsung had gebeld omdat mij tv de melding gaf “ service niet beschikbaar. “ De product specialist die vanaf een afstand mijn tv kon besturen had het binnen een paar seconde al gezien. Bol. Com biedt dus gewoon televisies aan die niet geschikt zijn voor Nederland. Oké zou je denken. Zo opgelost toch?want je heb als consument recht op 14 dagen bedenktijd en dan mag je zonder opgaaf van reden het product retourneren.
Nope. De doos waar in de tv zat je weet wel zo hele grote irritante die nergens kwijt kan heb ik weggegooid.
En doordat ik het niet in de originele doos kan doen kan de tv niet retour. Dus ik heb hier thuis en splinternieuwe Samsung tv die niet geschikt is voor Nederland. Ja ze (tvplaza) kunnen langs komen. Ze hebben iemand met een speciale afstandsbediening ??????!! Die de tv dan wel compatible kan maken?! Wat. Dus je verkoopt niet geschikte televisies voor Nederland. Je neemt ze niet retour omdat de consument de doos niet meer heeft. Consument heeft niet werkende tv voor in Nederland maar jij hebt een mannetje die met een speciale afstandsbediening het wel kan fixen?
Op de vraag hoe ze dat dan doen en hoe het dan met de garantie zit kon ze geen antwoord op geven.
Bol. com houdt zich hier een beetje van de domme; u heeft dit product bij tv plaza gekocht. Ja maar VIA bol. com toch?! Dan ga je er toch vanuit dat hun eerste aanspreekpunt zouden zijn? Maar nee de verwijzen naar tvplaza. Die moeten het oplossen. Vooralsnog zit ik hier met een tv die niet geschikt is voor de Nederlands markt en het dus niet doet....
Romy 13-09-2019

Over welke Samsung tv gaat het? Ik heb namelijk ook net een Samsung tv besteld via bol.com van TV plaza.

Beste Ck,
Ik ben benieuwd hoe het nu met jouw verhaal staat na 2 maanden. Wij zitten namelijk in hetzelfde schuitje en ik vraag me af of er überhaupt mensen zijn die hun geld terug krijgen van TV plaza.

Cor 11-09-2019

Vind het waardeloos tv plaza samsung tv besteld deze bleek het niet te te doen mijn tv weg gedaan dus zat ik zonder tv
Dan nog maar een besteld zodat ik toch weer snel een tv heb staan
de defecte terug gestuurd heb bevestigen vande post dat ze hem hebben ontvangen.
Ben nu al 3 weken aan het bellen om mijn geld terug te krijgen bol zecht niet te kunnen betalen om fat plaza hem op ruilen heeft staan hoezo binnen 3 dagen je geld terug

Beste Cor,

Kees 30-08-2019

Eigenlijk is een 1 nog teveel alleen maar gedoe gevolg 4 weken zonder TV en nu hopen op geld terug. Komen afspraken niet na en Bol.com verwijst naar TV plaza en die naar GLS heb gekocht bij Bol en dar mee basta
Officiele reactie van Bol.com 02-09-2019

Beste Kees,

Frans 29-08-2019

TV Plaza, wat een waardeloze partner van Bol.com!
Een TV gekocht voor mijn dochter die het huis uit ging.
Het bestelproces verliep prima, maar de tv werd niet geleverd op afgesproken dag/tijd.
Aangezien de woning nog niet permanent bewoond werd, is een voorstel gedaan door TV Plaza om op op het oude adres te laten leveren.
Uiteraard moest ik vervolgens de tv in de ongeopende (onbeschadigde) verpakking zelf vervoeren naar het huis van mijn dochter.
De tv uitgepakt en geen schade zichtbaar, echter bij het inschakelen bleek er een schade te zitten in het ledpaneel.
Na reclamatie hiervan bij TV Plaza en Bol.Com wordt aangegeven dat herroepingsrecht niet meer geldt aangezien ik de tv vervoerd heb.
Schandalig, de inboedelverzekeraar moest het maar oplossen volgens TV Plaza. Bol.com zou het via het hoofdkantoor wel even oplossen voor ons, maar ook Bol.com verschuilt zich achter TV Plaza.
Ik kijk voortaan beter uit!!!
Leuke prijzen bij TV Plaza, maar je consumentenrecht wordt niet gerespecteerd door deze bandieten!
Ik trap er niet meer in, geef liever een paar tientjes meer uit bij een betrouwbaar adres.

Dvk 28-08-2019

tv besteld bij bol, 1,5 uur later kijk ik nog een keer op de site,
(alvast even voor pret) staat ie er 60 euro goedkoper op, reactie van bol, dan had u beter moeten kijken naar al onze aanbieders. Bol is dus gewoon een marktplaats van meerdere aanbieders geworden en daar ben je aan overgeleverd, bol adviseert je dus niet juist door de goedkoopste aan te bieden, maar probeert je gewoon eerst een duurdere aan te smeren.
Oplossing van Bol, deze weer annuleren en weigeren aan de deur, en dan opnieuw de goedkopere bestellen.
Wauw wat een oplossing bol.com., lekker groen ook.
Stel nog voor doe een cadeaubon voor het bedrag, jullie hebben anders ook extra bezorgkosten en financiële handelingen, maar nee, niets mogelijk.
ben al jaren klant maar dit slaat alles, volgende keer koop ik dus gewoon bij de goedkoopste op internet, bol heeft geen toegevoegde waarde meer.
Ga annuleren en bij een ander kopen.....
Officiele reactie van Bol.com 29-08-2019

Beste Dvk,

Dank voor je bericht! Graag ontvangen wij het bestelnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marcel 12-09-2019

Hoi Dvk ik zie een reactie van Bol.com maar hoe is het nu afgelopen? Deze info mis ik en zou de review compleet maken

Mvdg 20-08-2019

Het cijfer 1 is het nog niet eens waard, in december een Samsung tv gekocht bij TV plaza en dan 3 maanden begonnen er problemen te komen met beeld de 4e maand is dit gerepareerd maar kregen we de tv terug met een ander defect... Nog maals opgestuurd weer terug gekregen, weer met een ander defect. Op dit moment was mijn geduld al aardig op, punt 1 er word beweerd dat de tv bij Samsung word gemaakt maar vervolgens krijg ik een bon te zien van een of andere logic bv, geen Samsung dus.... TV weer opgestuurd en dit keer kregen we hem zo terug dat hij niet goed in elkaar is gezet en de poot schroef niet meer paste en dus de tv zo scheef als wat staat, weer gebeld weer op laten halen en dit maal is letterlijk alleen de doos opgemaakt en meer niet en gewoon met het zelfde probleem terug gehad. Bedenk nu even dat ze zeggen dat je ongeveer 3 weken je tv kwijt ben aan reparatie bij alle keren is dit 4 a 6 weken geweest in totaal zoon 3 maanden weg geweest (toen hij kapot ging was de tv 4 maanden oud en nual bijna het dubbele bij tv plaza bij de reparatie gestaan). Nu heb ik nog een tv die scheef staat en niet past een tv plaza die zegt dat er niks aan de hand is en ze geen fout kunnen vinden omdat ze een nieuw paneel erin hebben gezet... Uuhm wat heb dat te maken met me niet passende schroeven? Daarnaast dacht ik geweldig geholpen te worden door bol. Com maar ook die hebben me ermee laten zitten meerdere keren gehoort dat ze er echt achter aan gingen en er alles aan deden en dat dit echt niet kon blahblahblah allemaal gelogen. Er was mij gezegd meerdere malen door verschillende werknemers dat wanneer de tv 3x ter reparatie zou worden opgehaald we daarna ons geld terug konden krijgen en een andere tv konden kopen. Dit is nu dus het verhaald maar nu ineens moet ik eerst zelf de tv maar even laten nakijken door een externe monteur wat ik uit eigen zak kan gaan betalen en meer is er niet wat ze voor me kunnen doen? Wat een service zeg! Dus leer ervan en geloof geen zak van wat ze je wijs maken is allemaal maar een toneelspel en heel heel vies en schei heilig. Ik ben er klaar mee.

Astrid Peters 17-08-2019

We hebben via bol.com een tv besteld een Samsung 7 serie welke via hun partner tvplaza geleverd werd. Nadat we problemen met instellen van de tv hadden hebben we contact opgenomen met Samsung, uit dit gesprek blijkt dat we een Hongaarse tv hebben gekregen, welke helemaal hier niet verkocht had mogen worden. Direct contact opgenomen met bol.com, maar zij verschuilen zich achter hun partner tvplaza, heel mooi maar wij hebben bij bol.com iets besteld. Wij willen deze tv niet, maar er wordt geen retouropdracht aangemaakt. Nee we moeten wachten totdat tvplaza een mail stuurt wat dagen in beslag kan nemen. Schandalig gewoon, zeker omdat op de website vermeld staat dat de tv ziggo compatible is wat absoluut niet waar is. We hebben het recht om de tv terug te sturen en daar hoeven we geen dagen op te wachten. Dit gaat niet om een bedrag van 10,-. Gewoon schandalig, ik ben erg boos
Officiele reactie van Bol.com 19-08-2019

Beste Astrid Peters,

Dank voor je bericht! Zou je je klantnummer of een bestelnummer kunnen doorgeven? Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Astrid5901 20-08-2019

Beste Charissa,

Het bestelnummer is 2484180330. We zijn erg teleurgesteld in de service die we tot nu toe ontvangen hebben. We hebben de tv retour kunnen zenden maar tot onze verbazing accepteert tv plaza de tv niet waarop deze weer onderweg is naar ons. Dit is gewoon te gek voor woorden aangezien er wettelijk is geregeld dat er een zichttermijn is van tenminste 14 dagen. Hierdoor zouden we beschermd moeten zijn voor dit soort situaties. Jullie adverteren zelfs met een termijn van 30 dagen. We gaan deze tv dan ook niet accepteren en we denken er zelfs aan dit verder middels juridische weg te gaan bewandelen. Dit kan gewoon niet

Astrid5901 21-08-2019

Tot nu toch nog geen bericht ontvangen. Na zelf herhaaldelijk te hebben gebeld en loze beloftes dat we teruggebeld worden zou de case gewoon gesloten zijn. Zo werkt het toch echt niet. Bij deze lieve bol.com hebben we juridische stappen ondernomen. Ik ben nog nooit zo slecht behandelt door zowel bol.com en over tvplaza heb ik al helemaal geen goed woord over. Het is spijtig dat jullie zo met klanten omgaan op het moment dat er een probleem is

Marcel 12-09-2019

Hoi Astrid, ik zie een reactie van Bol.com maar hoe is het nu afgelopen? Deze info mis ik en zou de review compleet maken

Tim 01-08-2019

Er was een mooie aanbieding voor een wasdroger. Deze was €523,- terwijl ik hem in mijn winkelwagen deed werd de prijst verhoogt naar €645,-. Bol.com gebeld en die gaf aan dat 24 uur per dag de prijs kan worden verhoogd. Dit kan ook midden op de dag om 17:00 uur. Ze konden niets meer voor mij doen. Ik had volgens hun pech en moest het zelf maar uit zoeken. Kreeg het gevoel dat ik een stuk vuil was.
Officiele reactie van Bol.com 02-08-2019

Beste Tim,

Tim 03-08-2019

Hallo Sheriva,

Mijn case nummer is 59561243.
Klant nummer is 9007881660.

Ik ben benieuwd naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,
Tim

Tim 05-08-2019

De eerstvolgende werkdag werd ik opgebeld door klantenservice van bol.com. In het gesprek hadden we het over de situatie gehad. In het gesprek toonde klantenservice van bol.com begrip voor mijn situatie en kwam uit zichzelf met een toepasselijke oplossing. Ik heb van deze oplossing gebruik gemaakt en mijn bestelling meteen geplaatst op bol.com.