Bol.com Plaza - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Bol.com Plaza.

Bol.com Plaza stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 27 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

2,5

Leonie 08-10-2019

LG Smart TV besteld bij TVPlaza bij BOL.COM - bestelnummer ********* zojuist geleverd in een beschadigde doos.
Bij het aanzetten van de TV bleek er een flinke beschadiging in het scherm te zitten!!

Als ik de reviews over TV Plaza en Bol.com hier eerst had gelezen had ik hier nooit gekocht. Ik durf nu niet meteen een nieuwe tv te bestellen omdat ik uit de reacties op maak dat het wel weken kan duren, of maanden, voor je je geld terug hebt! Ik stuur de TV morgen terug via DHL maar maak me behoorlijk zorgen. Ondertussen zitten we zonder TV.. wat een teleurstelling, met name voor de kinderen...
Officiele reactie van Bol.com 10-10-2019

Beste Leonie,

Dank voor je bericht! Erg vervelend om te lezen dat je een beschadigde televisie hebt ontvangen. Graag ontvangen wij het bestelnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Gerard 29-09-2019

Een waardeloos bedrijf TV Plaza. Heb een Samsung TV gekocht en dit was een cadeau voor de verjaardag van mijn vrouw. Had daarom het toestel pas 6 dagen na levering kunnen uitpakken. Bij het uitpakken bleek het gehele scherm gebarsten. Dit lukt niet makkelijk want dit scherm is van kunststof maar was desondanks gebarsten. Uiteraard melding gemaakt via bol.com maar wat bleek; in de voorwaarden staat dat je binnen 48 uur na levering moet reclameren. Helaas dus en geen nieuwe TV, ik kreeg het advies om de schade via de verzekering te melden. Dit vond ik echt een heel slecht antwoord en had dit van een partner van bol.com niet verwacht. Ik begrijp niet dat bol.com met een dergelijke partner in zee gaat. Ik heb de afgelopen jaren zowel prive als zakelijk best veel besteld via bol.com maar door deze negatieve ervaring gaat hier een eind aan komen. De TV die ik had besteld was erg goedkoop maar het blijkt maar eens te meer dat goedkoop dus duurkoop is. Slechte service van zowel bol.com en TV Plaza.

W.G. 27-09-2019

beloofd middels track and trace en de website van bol.com een bepaalde datum te leveren, maar op de bewuste datum geen tv! betr bij de plaatselijke tv boer halen!!

Van Dijk 18-09-2019

Helaas kan ik niemand aanraden om een tv te kopen via TV Plaza. Al lijkt het interessant, maar de klantenservice is gewoon echt slecht. Lees goed de algemene voorwaarden. Mocht er iets zijn, kan je alleen via bol.com mailen met TV Plaza (bol.com, neemt namelijk nergens verantwoordelijkheid in en TV Plaza is niet telefonisch bereikbaar). Buitenom het feit dat je in slecht en gebrekkig Nederlands te woord wordt gestaan, is het bedrijf in geen enkele vorm bereidwillig om mee te helpen/denken.

Kies aub eerder voor Coolblue of Mediamarkt. De TV die je ontvangt is ook niet van hetzelfde type als wordt weergegeven. Retouneren kan niet als je langer dan 3 uur tv hebt gekeken en volgens het mailcontact zelfs helemaal niet!

S. 12-09-2019

Tv besteld van bijna 800 euro begin aug, na een paar dagen deed de tv het niet, zoveel gedoe om de tv op te laten halen door het bedrijf. Retour sturen mocht ook niet wegens langer dan 3 uur speeltijd. Nu 1,5 maand verder al die tijd zonder tv gezeten geen vervangend toestel tijdelijk gekregen. Nou na 1,5 maand komen ze eindelijk onze gerepareerde tv terug brengen en blijkt deze nog steeds niet compleet te zijn. Slechtste aankoop nooit meer bij TV plaza iets bestellen.
Officiele reactie van Bol.com 13-09-2019

Beste S.

Bedankt voor je bericht. Heb je een bestelnummer voor me? We kijken dan met je mee en nemen contact met je op.

Ck 12-09-2019

SAmsung TV gekocht via tvplaza. Kennelijk is de tv die ik heb gekocht niet geschikt voor de Nederlandse markt!!
Ik heb dus in Nederland bij een Nederlands bedrijf een NIET NEDERLANDSE tv gekocht. Is NIET COMPATIBLE.
Hier kwam ik achter doordat ik met Samsung had gebeld omdat mij tv de melding gaf “ service niet beschikbaar. “ De product specialist die vanaf een afstand mijn tv kon besturen had het binnen een paar seconde al gezien. Bol. Com biedt dus gewoon televisies aan die niet geschikt zijn voor Nederland. Oké zou je denken. Zo opgelost toch?want je heb als consument recht op 14 dagen bedenktijd en dan mag je zonder opgaaf van reden het product retourneren.
Nope. De doos waar in de tv zat je weet wel zo hele grote irritante die nergens kwijt kan heb ik weggegooid.
En doordat ik het niet in de originele doos kan doen kan de tv niet retour. Dus ik heb hier thuis en splinternieuwe Samsung tv die niet geschikt is voor Nederland. Ja ze (tvplaza) kunnen langs komen. Ze hebben iemand met een speciale afstandsbediening ??????!! Die de tv dan wel compatible kan maken?! Wat. Dus je verkoopt niet geschikte televisies voor Nederland. Je neemt ze niet retour omdat de consument de doos niet meer heeft. Consument heeft niet werkende tv voor in Nederland maar jij hebt een mannetje die met een speciale afstandsbediening het wel kan fixen?
Op de vraag hoe ze dat dan doen en hoe het dan met de garantie zit kon ze geen antwoord op geven.
Bol. com houdt zich hier een beetje van de domme; u heeft dit product bij tv plaza gekocht. Ja maar VIA bol. com toch?! Dan ga je er toch vanuit dat hun eerste aanspreekpunt zouden zijn? Maar nee de verwijzen naar tvplaza. Die moeten het oplossen. Vooralsnog zit ik hier met een tv die niet geschikt is voor de Nederlands markt en het dus niet doet....
Romy 13-09-2019

Over welke Samsung tv gaat het? Ik heb namelijk ook net een Samsung tv besteld via bol.com van TV plaza.

Cor 11-09-2019

Vind het waardeloos tv plaza samsung tv besteld deze bleek het niet te te doen mijn tv weg gedaan dus zat ik zonder tv
Dan nog maar een besteld zodat ik toch weer snel een tv heb staan
de defecte terug gestuurd heb bevestigen vande post dat ze hem hebben ontvangen.
Ben nu al 3 weken aan het bellen om mijn geld terug te krijgen bol zecht niet te kunnen betalen om fat plaza hem op ruilen heeft staan hoezo binnen 3 dagen je geld terug

Kees 30-08-2019

Eigenlijk is een 1 nog teveel alleen maar gedoe gevolg 4 weken zonder TV en nu hopen op geld terug. Komen afspraken niet na en Bol.com verwijst naar TV plaza en die naar GLS heb gekocht bij Bol en dar mee basta
Officiele reactie van Bol.com 02-09-2019

Beste Kees,

Frans 29-08-2019

TV Plaza, wat een waardeloze partner van Bol.com!
Een TV gekocht voor mijn dochter die het huis uit ging.
Het bestelproces verliep prima, maar de tv werd niet geleverd op afgesproken dag/tijd.
Aangezien de woning nog niet permanent bewoond werd, is een voorstel gedaan door TV Plaza om op op het oude adres te laten leveren.
Uiteraard moest ik vervolgens de tv in de ongeopende (onbeschadigde) verpakking zelf vervoeren naar het huis van mijn dochter.
De tv uitgepakt en geen schade zichtbaar, echter bij het inschakelen bleek er een schade te zitten in het ledpaneel.
Na reclamatie hiervan bij TV Plaza en Bol.Com wordt aangegeven dat herroepingsrecht niet meer geldt aangezien ik de tv vervoerd heb.
Schandalig, de inboedelverzekeraar moest het maar oplossen volgens TV Plaza. Bol.com zou het via het hoofdkantoor wel even oplossen voor ons, maar ook Bol.com verschuilt zich achter TV Plaza.
Ik kijk voortaan beter uit!!!
Leuke prijzen bij TV Plaza, maar je consumentenrecht wordt niet gerespecteerd door deze bandieten!
Ik trap er niet meer in, geef liever een paar tientjes meer uit bij een betrouwbaar adres.

Dvk 28-08-2019

tv besteld bij bol, 1,5 uur later kijk ik nog een keer op de site,
(alvast even voor pret) staat ie er 60 euro goedkoper op, reactie van bol, dan had u beter moeten kijken naar al onze aanbieders. Bol is dus gewoon een marktplaats van meerdere aanbieders geworden en daar ben je aan overgeleverd, bol adviseert je dus niet juist door de goedkoopste aan te bieden, maar probeert je gewoon eerst een duurdere aan te smeren.
Oplossing van Bol, deze weer annuleren en weigeren aan de deur, en dan opnieuw de goedkopere bestellen.
Wauw wat een oplossing bol.com., lekker groen ook.
Stel nog voor doe een cadeaubon voor het bedrag, jullie hebben anders ook extra bezorgkosten en financiële handelingen, maar nee, niets mogelijk.
ben al jaren klant maar dit slaat alles, volgende keer koop ik dus gewoon bij de goedkoopste op internet, bol heeft geen toegevoegde waarde meer.
Ga annuleren en bij een ander kopen.....
Officiele reactie van Bol.com 29-08-2019

Beste Dvk,

Dank voor je bericht! Graag ontvangen wij het bestelnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Marcel 12-09-2019

Hoi Dvk ik zie een reactie van Bol.com maar hoe is het nu afgelopen? Deze info mis ik en zou de review compleet maken

Mvdg 20-08-2019

Het cijfer 1 is het nog niet eens waard, in december een Samsung tv gekocht bij TV plaza en dan 3 maanden begonnen er problemen te komen met beeld de 4e maand is dit gerepareerd maar kregen we de tv terug met een ander defect... Nog maals opgestuurd weer terug gekregen, weer met een ander defect. Op dit moment was mijn geduld al aardig op, punt 1 er word beweerd dat de tv bij Samsung word gemaakt maar vervolgens krijg ik een bon te zien van een of andere logic bv, geen Samsung dus.... TV weer opgestuurd en dit keer kregen we hem zo terug dat hij niet goed in elkaar is gezet en de poot schroef niet meer paste en dus de tv zo scheef als wat staat, weer gebeld weer op laten halen en dit maal is letterlijk alleen de doos opgemaakt en meer niet en gewoon met het zelfde probleem terug gehad. Bedenk nu even dat ze zeggen dat je ongeveer 3 weken je tv kwijt ben aan reparatie bij alle keren is dit 4 a 6 weken geweest in totaal zoon 3 maanden weg geweest (toen hij kapot ging was de tv 4 maanden oud en nual bijna het dubbele bij tv plaza bij de reparatie gestaan). Nu heb ik nog een tv die scheef staat en niet past een tv plaza die zegt dat er niks aan de hand is en ze geen fout kunnen vinden omdat ze een nieuw paneel erin hebben gezet... Uuhm wat heb dat te maken met me niet passende schroeven? Daarnaast dacht ik geweldig geholpen te worden door bol. Com maar ook die hebben me ermee laten zitten meerdere keren gehoort dat ze er echt achter aan gingen en er alles aan deden en dat dit echt niet kon blahblahblah allemaal gelogen. Er was mij gezegd meerdere malen door verschillende werknemers dat wanneer de tv 3x ter reparatie zou worden opgehaald we daarna ons geld terug konden krijgen en een andere tv konden kopen. Dit is nu dus het verhaald maar nu ineens moet ik eerst zelf de tv maar even laten nakijken door een externe monteur wat ik uit eigen zak kan gaan betalen en meer is er niet wat ze voor me kunnen doen? Wat een service zeg! Dus leer ervan en geloof geen zak van wat ze je wijs maken is allemaal maar een toneelspel en heel heel vies en schei heilig. Ik ben er klaar mee.

Astrid Peters 17-08-2019

We hebben via bol.com een tv besteld een Samsung 7 serie welke via hun partner tvplaza geleverd werd. Nadat we problemen met instellen van de tv hadden hebben we contact opgenomen met Samsung, uit dit gesprek blijkt dat we een Hongaarse tv hebben gekregen, welke helemaal hier niet verkocht had mogen worden. Direct contact opgenomen met bol.com, maar zij verschuilen zich achter hun partner tvplaza, heel mooi maar wij hebben bij bol.com iets besteld. Wij willen deze tv niet, maar er wordt geen retouropdracht aangemaakt. Nee we moeten wachten totdat tvplaza een mail stuurt wat dagen in beslag kan nemen. Schandalig gewoon, zeker omdat op de website vermeld staat dat de tv ziggo compatible is wat absoluut niet waar is. We hebben het recht om de tv terug te sturen en daar hoeven we geen dagen op te wachten. Dit gaat niet om een bedrag van 10,-. Gewoon schandalig, ik ben erg boos
Officiele reactie van Bol.com 19-08-2019

Beste Astrid Peters,

Dank voor je bericht! Zou je je klantnummer of een bestelnummer kunnen doorgeven? Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Astrid5901 20-08-2019

Beste Charissa,

Het bestelnummer is 2484180330. We zijn erg teleurgesteld in de service die we tot nu toe ontvangen hebben. We hebben de tv retour kunnen zenden maar tot onze verbazing accepteert tv plaza de tv niet waarop deze weer onderweg is naar ons. Dit is gewoon te gek voor woorden aangezien er wettelijk is geregeld dat er een zichttermijn is van tenminste 14 dagen. Hierdoor zouden we beschermd moeten zijn voor dit soort situaties. Jullie adverteren zelfs met een termijn van 30 dagen. We gaan deze tv dan ook niet accepteren en we denken er zelfs aan dit verder middels juridische weg te gaan bewandelen. Dit kan gewoon niet

Astrid5901 21-08-2019

Tot nu toch nog geen bericht ontvangen. Na zelf herhaaldelijk te hebben gebeld en loze beloftes dat we teruggebeld worden zou de case gewoon gesloten zijn. Zo werkt het toch echt niet. Bij deze lieve bol.com hebben we juridische stappen ondernomen. Ik ben nog nooit zo slecht behandelt door zowel bol.com en over tvplaza heb ik al helemaal geen goed woord over. Het is spijtig dat jullie zo met klanten omgaan op het moment dat er een probleem is

Marcel 12-09-2019

Hoi Astrid, ik zie een reactie van Bol.com maar hoe is het nu afgelopen? Deze info mis ik en zou de review compleet maken

Tim 01-08-2019

Er was een mooie aanbieding voor een wasdroger. Deze was €523,- terwijl ik hem in mijn winkelwagen deed werd de prijst verhoogt naar €645,-. Bol.com gebeld en die gaf aan dat 24 uur per dag de prijs kan worden verhoogd. Dit kan ook midden op de dag om 17:00 uur. Ze konden niets meer voor mij doen. Ik had volgens hun pech en moest het zelf maar uit zoeken. Kreeg het gevoel dat ik een stuk vuil was.
Officiele reactie van Bol.com 02-08-2019

Beste Tim,

Tim 03-08-2019

Hallo Sheriva,

Mijn case nummer is 59561243.
Klant nummer is 9007881660.

Ik ben benieuwd naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,
Tim

Tim 05-08-2019

De eerstvolgende werkdag werd ik opgebeld door klantenservice van bol.com. In het gesprek hadden we het over de situatie gehad. In het gesprek toonde klantenservice van bol.com begrip voor mijn situatie en kwam uit zichzelf met een toepasselijke oplossing. Ik heb van deze oplossing gebruik gemaakt en mijn bestelling meteen geplaatst op bol.com.

Erna Goes 23-06-2019

Ik had een boek besteld, bol melde dat boek was geleverd alleen niet bij mij. Diverse keren contact gehad. Ondertussen een kaart en een presentje van bol gekregen omdat het nog steeds niet binnen was. Na enige dagen ontvangen van de post was ergens anders terecht gekomen? En opengemaakt. Toch nog goed gekomen. Maar was zeker niet de fout van Bol

Erik 06-06-2019

Tv bij bol.com besteld, bestellen via site lukt, tv plaza neemt het over en dan begint de ellende, heb voor het hele verhaal meer tijd nodig dan ik nu heb, conclusie nooit meer electronica via bol.com dankzij tv plaza, mailverkeer met tv plaza is ook alsof je met een robot mailt en ze beantwoorden je vraag niet.
Roche 16-06-2019

Ik herken jou problemen meteen,je wordt gewoon in de maling genomen!
Afspraken over de bezorging worden niet nagekomen,verkeerde (al gebruikte) tv geleverd en zo nog wat vervelende irritaties.
De grootste flater was nog dat de pakbon vd vorige koper erbij zat.
Ik heb deze koper ook gebeld en onze ervaringen hadden grote overeenkomsten.
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met bol.com maar deze reken ik ook zeker bol com aan mede omdat hun tv plaza als partner gebruiken.

Astrid5901 21-08-2019

Wij hebben ook al problemen met bol.com en tvplaza na herhaaldelijk contact en loze beloftes hebben wij ons geld niet terug. Wij zetten er nu een jurist op wij zijn het zat

Dernison 25-05-2019

Service van TV Plaza is uitermate slecht en de klachtenafdeling bestaat waarschijnlijk uit één domme mail-afvanger!
Ik bestel 2 TV's [nog maar een paar op vooraad] en op de dag dat ze worden geleverd [hooguit één dag later] zijn ze een stuk goedkoper. Ik had ze natuurlijk ingepakt terug kunnen sturen maar waar zijn we dan mee bezig op deze planeet. Men vertikte het echter iets te crediteren. En het ging slechts om enkele tientjes.
Tam 18-07-2019

Bij mij precies hetzelfde eind mei. Zwart op wit gemaild gekregen dat ik het verschil teruggestort zou krijgen. Meerdere keren gebeld en gemaild ook met bol.com. na mijn review reactie en ze willen het afdoen met een tegoedbon. Hier ben ik het niet mee eens.

Petra 06-04-2019

Ik geef Bol.com een welverdiende 9! Bestel regelmatig bij hun. Ze doen erg hun best en dat merk je aan alles. En dan nog, het zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik en meer dan je best doen kan niet dus hoop nog lang van hun service gebruik te kunnen maken!

nooit meer Bol.com 26-02-2019

Meerdere malen bij Bol.com besteld maar de afgelopen bestellingen kwamen niet of veel te laat aan.Twee opeenvolgende keren is het verkeerde product geleverd. Verkeerde informatie voor retour werd vervolgens doorgegeven. De laatste keer gaf ik het nog een kans, toen weer het verkeerde product geleverd werd, is het exit Bol.com
Officiele reactie van Bol.com 02-08-2019

Beste klant,

Wij hebben je bericht gelezen. Zou je een bestelnummer of klantnummer kunnen doorgeven? Er wordt dan zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Carola 18-02-2019

Ik begrijp de lage score niet zo goed. Ik bestel regelmatig bij Bol.com en ook als er iets mis gaat zorgen ze voor een goede afwikkeling. Ook deze keer de bestelling de volgende dag in huis en daarmee EUR 32,00 bespaard omdat het product elders duurder was.

Bertha Raijmakers 28-12-2018

Ik bestel bijna alles bij Bol.com. Altijd levering zoals is aangegeven. Je ontvangt voldoende berichten over de bestelling, levering en betaling. Helder en duidelijk overzicht van bestellingen/ betalingen/facturen en garantiebewijzen. 1 keer een product geretourneerd en heel snel mijn geld terug gestort gekregen.

Mark van Gennep 11-12-2018 Via de website gekocht

Prima service en snelle levering

Prima geleverd door externe partner Sil Products. Had nog een vraag mbt tot usb aansluitingen. Welke snel en netjes werd beantwoord.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Mireille 10-12-2018 Via de website gekocht

Slechte service voor de zakelijke markt

Als ik een bestelling plaats, krijg ik van 1 bestelling soms wel 6 facturen. Volgens Bol komt dit omdat de artikelen van verschillende leveranciers komen. Maar dit gebeurt ook als ik 2 dezelfde artikelen koop. Dan krijg ik 2 facturen. Ik wil als zakelijke klant per bestelling 1 factuur ontvangen. Ben nu druk bezig een alternatief voor Bol te zoeken. Deze werkwijze van Bol kost ons teveel aan afhandeling van de facturatie.

Martin 06-12-2018 Via de website gekocht

Wees gewaarschuwd : Service BOL is ruk

Product gekocht bij Partner via BOL. Product zou al verstuurd zijn, maar werd paar dagen erna ineens een retour voor aangemaakt. Partner reageert niet op mail, telefoon krijg je niet bestaand nummer. BOL moet je zelf steeds achteraan bellen en krijg je uiteindelijk te horen "helaas pindakaas" jouw probleem. Kan nergens review achterlaten bij BOL dus dan maar elders.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

ToonTechneut 30-11-2018 Via de website gekocht

Correcte levering, goede service

De laatste tijd regelmatig gekocht bij bol.com. Twee voorbeelden:
[1.] Een LG tv (beste koop Consumentenbond) kostte 469,- elders 449,- (fysieke winkel), echter niet direct leverbaar. Toen zag ik de 'retourdeal' bij bol.com: ca. € 415. Mét volledige garantie, mét 30 dagen recht van retour. Kon ik me dus geen buil aan vallen. Was in prima staat, niks mis mee. Moest hem alleen even goed afstellen (zoals bij elke tv?).
[2.] Een SSD harddisk. Werd keurig op tijd geleverd, in goede staat. Echter: het bleek dat het defect bij de computer in het moederbord zat. Aangemeld voor retour, sticker geprint, opgestuurd. Na een paar dagen keurig mijn geld terug. Super service!

Fam. Keus 26-11-2018 Via de website gekocht

Slechte levering - leverafspraak niet nagekomen

We hadden voor BOl.com gekozen ivm prijs. En afgelopen vrijdag stond de beoordeling nog op 8.5. Is ondertussen gekelderd naar 7.1.
De wasmachine zou op zaterdag geleverd worden, maar kwam niet. Paste niet meer in de bakwagen.
Daarna een afspraak gemaakt voor vandaag. Zojuist is de koerier geweest en de wasmachine is zwaar beschadigd.
Zit nu nog steeds zonder wasmachine

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Henri 10-11-2018 Via de website gekocht

Gewoon goed.

Bol.com....

ik bestel er al jaren en ben nog nooit teleurgesteld geweest. Er zijn ook andere aanbieders die middels Bol.com verkopen, en soms zijn zij ook iets goedkoper met bepaalde artikelen dan Bol.com zelf....maarrrr.

Als je dan even verder kijkt, en vooral goed leest, dan zie je veelal dat levering van dat zelfde artikel tot wel 5 werkdagen of zelfs langer kan duren, terwijl Bol.com het artikel de volgende dag, of die dag erop al kan leveren.

Hoe dan ook, Bol.com bevalt mij prima. Producten laten zich gemakkelijk vinden middels de site en ook de levering is bij mij nog altijd keurig op tijd geweest.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jose 01-11-2018 Via de website gekocht

Bol.com houd niet aan zijn belooftes

We hebben besteld (en betaald) op 30-okt om 10 uur s'ochtends, een vaatwasser op voorrad bij bol.com. Standard bezorging gemeld op 31-okt was eigenlijk vertraagd zonder uitleg. Blijkbaar was de laatste stuk, sinds daarna was hem niet meer leverbaar.
Twee dagen later hebben we gebeld bij klantenservice, die geen antwoord kunnen geven over beschikbaarheid of lever datum. Wel het recht op ons bestelling te annuleren en ons geld terug te krijgen binnen een paar dagen.
Op kieskeurig zoeken we daarna voor dezelfde model en toch gevonden, weer bij bol.com, een vaatwasser morgen in-huis beschikbaar, maar met een nieuwe prijsje van 30 euro hoger dan toen. Echt schandelijk!
Is de apparaat nu wel leverbaar? Of toch niet, en weten ze gewoon niet wat in zijn systeem staat? Waarom corrigeren ze niet die fouten voor volgende bestellingen? Er lijkt als bol.com een paar euros meer wilde verdienen bij een apparaat. Trouwens, niet van ons portemonnee, en tegelijk krijg die bedrijf een slechte reputatie.
Jammer genoeg moeten we de afwas met de hand nog een paar dagen tot ons geld terug van bol.com wordt gestort. En die vaatwasser ergens anders gaan kopen, voor een hogere prijs.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Officiele reactie van Bol.com 02-11-2018

Beste Jose,

Wat ontzettend jammer dat de bestelde vaatwasser niet op voorraad blijkt te zijn. Dat deze later voor een hogere prijs op onze website wordt aangeboden, kan komen omdat onze partners ook hun artikelen via onze website kunnen aanbieden. Deze partners mogen hun eigen prijzen hanteren. Dit kan betekenen dat er een prijsverschil ontstaat.

Als je wilt dat ik dit voor je nakijk, ontvang ik graag van je een bestelnummer. Je kunt dit sturen naar klantenservice@bol.com

Manon van bol.com

Orlando 11-10-2018 Via de website gekocht

Besteld via HKC europe

Bezorging was goed op tijd zoals afgesproken, ik heb 1x moeten bellen met de klantenservice van HKC in dit geval maar hier werdt ik ook snel en goed geholpen door een vriendelijke dame met limburgse tongval(naam niet onthouden) ik zou zo weer wat bestellen hier

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Riny 02-10-2018 Via de website gekocht

Geweldige bedrijf

Ik bestel al jaren via Bol.com, nog nooit problemen gehad. Service en levering perfect. Indien klantenservice nodig altijd vriendelijk en super geholpen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

orlando 10-08-2018 Via de website gekocht

prima

Elders bestellen met de service van bol.com,ideaal! bestelling snel in huis en gewoon lekker betalen aan een betrouwbare partner

Carina 27-07-2018 Via de website gekocht

Klantenservice geweldig

Al jaren koop ik producten bij bol.com. speelgoed, witgoed, hh prod. etc.
3x moest ik contact opnemen.2x Iets was stuk en 1x een andere opmerking/vraag . Alle keren super afgehandeld. Als consument durf/kan en mag je vragen stellen. Ze nemen tijd, tonen begrip en belangrijk ze lossen het op!

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Lauwrens 02-07-2018 Via de website gekocht

Verzending discutabel

Denk je bij Bol te kopen maar dan blijkt dat er een derde bedrijf de levering doet. het gevolg is dat een bestelling door mij heeft geleid tot het ontvangen van drie doosjes. En ook op verschillende dagen. Daarnaast was de verpakking c.q. de doos veel te groot; in een geval was de inhoud slechts 40% van de doos en de andere nog extremer namelijk slechts 5%. Dus in deze doos werd 95% lucht vervoerd. Het had ook in een luchtkussenenvelop kunnen worden verzonden. En het argument dat wordt gehanteerd is dat het logistiek gezien de meest eenvoudige werkwijze is. Ik bedenk me wel twee keer wanneer ik iets bij BOl (of Amazon of ..) bestel. Ik probeer eerst een fysieke winkel te vinden en daarna op internet één die alle producten kan leveren.

Officiele reactie van Bol.com 03-07-2018

Beste Lauwrens,

Bol.com heeft inderdaad partners die hun spullen via onze website verkoper, Zo kunnen we vanaf 1 plek een groter assortiment aanbieden. Ik begrijp van je dat jouw bestelling in verschillende dozen is geleverd en dat de dozen te groot zijn ten opzichte van het bestelde product. Omdat ik jouw accountgegevens niet kan vinden via de gekoppelde gegevens aan dit bericht, weet ik niet of je wellicht bij verschillende partners je aankoop hebt gedaan. Dat verklaart dan de verschillende verpakkingen. Uieraard wil ik graag samen met jou naar de bestelling kijken. Alls je mijn bemoeienis op prijs stelt, stuur dan een e-mail naar klantenservice@bol.com, refereer naar dit bericht en er wordt contact met je opgenomen.

Jolanda van bol.com

Voorlopig geen bol.com 16-06-2018 Via de website gekocht

Beste aanbod niet direct zichtbaar.

Wij hadden een product gevonden dat wij wilden bestellen. Levertijd een paar dagen.
Besteld en eigenlijk gedacht dat bol.com, het beste aanbod liet zien.
Blijkt dat men echt op de pagina een linkje zit waarbij je alle aanbieders kunt zien.
Dit aangeklikt en blijkt dat er aanbieders zijn die goedkoper waren en de dag erna konden leveren. Artikel geannuleerd, vond het een beetje stinken. Bij een andere webshop maar besteld en ook de volgende dag binnen. Erg jammer en geeft een heel raar gevoel.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Bol.com 18-06-2018

Beste klant,

Wat vervelend dat dit allemaal zo gelopen is. Ik zou je willen vragen een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com en te verwijzen naar dit review. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Ik wens je nog een fijne dag!

Isaac

Leon 31-03-2018 Via de website gekocht

Stop toch met bol

Denk je wat te bestellen bij Bol.com blijkt het geleverd wordt via een ander bedrijf. Zou volgende dag geleverd worden: niets. Na een paar dagen wordt het geannuleerd door dat bedrijf (Twongo) omdat het artikel niet leverbaar is. Een paar dagen later staat het weer vrolijk op bol.com plaza door dezelfde leverancier terwijl het daar niet op voorraad is.
Advies aan bol.com: stop toch met bol.com plaza, en al zeker met Twongo.nl, daar maak je voornamelijk mensen ongelukkig mee. Zeker als beloftes niet waar gemaakt kunnen worden.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Officiele reactie van Bol.com 04-04-2018

Beste Leon,

Goed dat je hier een melding van maakt. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Graag wil ik voor je uitzoeken wat er hier precies aan de hand is.

Helaas kan ik geen klantgegevens van je vinden. Zou je een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro

Jan dL 04-01-2018 Via de website gekocht

Prima service

Bestel nu al jaren bij Bol. Eigenlijk nog nooit een probleem meegemaakt. 1x een kapot item ontvangen. Zonder probleem geretourneerd en nieuwe ontvangen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Marcel 30-12-2017 Via de website gekocht

Geen klant meer

Jarenlang tevreden klant geweest maar bij het terugsturen van pakketje moest ik € 7 betalen. Niet een wereldbedrag maar het klopt niet. Contact opgenomen met klantenservice maar in plaats va te heloen werd ik afgezeken.

Officiele reactie van Bol.com 02-01-2018

Beste Marcel,

Wat vervelend om te horen dat je niet de service hebt mogen ervaren die je van bol.com kunt verwachten. Het is inderdaad geen hoog bedrag maar als klant hoor je dit niet te hoeven betalen. Graag kom ik met je in contact om te zorgen dat je een vergoeding ontvangt. Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en refereren naar deze review? Dan wordt er contact met je opgenomen.

Milly van bol.com

RDenneman 25-12-2017 Via de website gekocht

Snelle levering, goede prihs

Supersnelle levering en een goede prijs. Bestelgemak via integratie met Bol.com.
Bij mijn volgende aankoop zal ik eerst deze site checken.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Kevin 01-12-2017 Via de website gekocht

Super bedrijf! Enorm tevreden.

Top bedrijf! Bestelling gedaan en deze kwam netjes op tijd aan. De wijze waarop het product was afgespiegeld op de website (afbeelding, tekst) voldeed volledig aan de realiteit.
Erg tevreden :).

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Daan 01-11-2017 Via de website gekocht

Super service

Grandioos groot assortiment door de vele verkopers die bij Bol zijn aangesloten. Ik krijg altijd alles netjes op tijd geleverd en mijn ervaring is dat de verkopers op Bol goed op de hoogte zijn van hun producten (anders dan de "grote" jongens). Erg tevreden!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Tevreden klant 24-09-2017 Via de website gekocht

Al tien jaar supertevreden

In 2006 kocht ik voor het eerst iets online en wel bij bol.com.
Sindsdien heb ik al tientallen keren bij bol.com besteld. En zeker niet alleen boeken. Van geheugenkaartjes tot toiletartikelen, een smart TV, een stofzuiger en nog veel meer. Nog nooit een vervelende ervaring gehad. Ook wel dingen geretourneerd, geen enkel probleem. Ik begrijp dus niets van alle negatieve reacties op deze site. Bol.com trek het je niet aan en ga zo door!
Jullie zijn niet voor niets zo'n grote webwinkel geworden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jos 12-08-2017 Via de website gekocht

Aanbieding en dan niet te koop

Ze hadden bij bol.com een sony 65 inch in de aanbieding voor 999.00 . Wilde meteen bestellen komt er artikelen niet aanwezig. Dit al meedere keren gehad. Koop erg veel bij bol.com maar niet bij de.plaza WAARDELOOS.

Officiele reactie van Bol.com 14-08-2017

Beste Jos,
Dit klinkt niet zo best!
Omdat ik geen klantgegevens in het bericht kan vinden, kan ik op dit moment geen contact met je opnemen.
Als je dit wel wenst, vraag ik je vriendelijk een e-mail te sturen met meer informatie naar klantenservice@bol.com en te refereren naar dit bericht.

Groeten, Manon van bol.com

Dave W 22-07-2017 Via de website gekocht

Dramatisch service

Ik heb geprobeerd tot 3 keer een Samsonite XBR Briefcase 3 Gussets 15.6 black te bestellen. alle drie de keren ontving ik bij verschillende firma's een Samsonite XBR Briefcase 2 Gussets 15.6 black. De klantenservice laat je lekker zwemmen en bieden wel hun excuses aan maar verder laten ze je lekker alles zelf uitzoeken. Mijn advies schoenmaker blijf bij je lees en verkoop boeken en cd!

Officiele reactie van Bol.com 24-07-2017

Hi Dave,

Dit is balen, dat snap ik. Aan de hand van de gegevens bij deze review, kan ik jouw gegevens er niet bij zoeken. Toch wil ik graag kijken waar dit mis is gegaan. Stel je dit op prijs, stuur dan een e-mail naar klantenservice@bol.com en r wordt contact met je opgenomen.

Met vriendelijk egroet,
Jolanda van bol.com

Vince 04-07-2017 Via de website gekocht

Slechtste online winkel ever

Een aantal dingen via bol.com gekocht tot dat je er achter komt dat als je even zoekt het beter bij een ander kunt kopen.
Stukken goedkoper.
Dus rechtstreeks via leverancier bestellen en niet via tussenpersoon Bol, scheelt heel wat euro's
Bol rekent toeleveranciers 15% commissie, zo wil ik ook wel slapend rijk worden.

Officiele reactie van Bol.com 06-07-2017

Beste Vince,

Goed dat je dit aangeeft, alleen klopt dit absoluut niet. Ik zou hier graag met je over willen praten. Het is mij onduidelijk of je het hier hebt over onze externe verkopers.

Zou je een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Groet,
Imro

Ricardo 03-07-2017 Via de website gekocht

Geweldige service

Ik begrijp de slechte reviews van bol.com niet. Super assortiment & razendsnelle service!
Ik heb tot nu toe nog nooit een slechte ervaring gehad met bol.com. 1x een gedeukt artikel(prullenbak) gehad, hier zijn we met een tegemoetkoming akkoord gegaan. Echter 4 maanden later, met het warme weer, merkte we dag de deksel ook krom was wat geuroverlast gaf. Mailtje naar de klantenservice & binnen 1! Uur al tegenbericht dat een nieuwe prullenbak onderweg was. Superservice!

Karin 26-06-2017 Via de website gekocht

Slecht verpakt

Ik heb via bol.com een stenen plaat besteld voor een Patton bbq maar die kwam in stukjes aan gelijk met DHL terug gestuurd. De dhl bezorger wilde hem zelf niet afgeven omdat ze hoorde dat hij kapot was, ze kreeg hem al kapot aangeleverd.
Tip. Misschien beter verpakken en breekbaar sticker erop

Officiele reactie van Bol.com 27-06-2017

Beste Karin,

Wat vervelend dat de stenenplaat voor de barbeque kapot is geleverd. Mocht je het op prijs stellen dat ik nog even met je mee kijk, zou je dan een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je refereert aan dit bericht en het bestelnummer noemt, wordt er zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Roald 26-05-2017 Via de website gekocht

Probleem Communicatie bol.com

Ik had bij double point via bol.com een speaker besteld. Nadat ik een verkeerd product binnenkreeg waarbij uit eindelijk het probleem bij bol.com lag heeft double point contact met mij opgenomen. Deze hebben hun deel goed uitgelegd en me een korting gegeven op een ander product. Double point kon niet veel doen aan deze miscommunicatie en heeft het op de beste manier opgelost. uiteindelijk een goed pluspunt voor de klantenservice. Een nadeel is wel dat dit pas gebeurde toen ik hier een review had geschreven.

zakelijke klant 23-05-2017 Via de website gekocht

Onduidelijkheid bij Bol.com leidt tot incasso

Product ontvangen met een BTW factuur in de verpakking. Factuur betaald.
Wat blijkt wij hadden deze factuur niet moeten betalen maar een betaling aan bol.com moeten doen. Bij deze levering geen enkele instructies hierover, enkel de meegeleverde BTW factuur van de externe verkoper. Getracht dit fatsoenlijk op te lossen met BOL.COM maar al vanaf het eerste telefoontje schofterig te woord gestaan. Ook per email schofterig behandeld.
Ongelooflijk dat jarenlange vaste klanten zo behandeld worden.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Bol.com 24-05-2017

Beste klant,

Wat jammer om te lezen dat het niet helemaal goed is gegaan met een factuur en dat u vervolgens niet netjes te woord bent gestaan. Dat kan niet de bedoeling zijn. Zou u, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als u refereert aan dit bericht, wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

Astrid 23-04-2017 Via de website gekocht

Bk leder ronduit slecht, vida xl goedkoop spul

Ik dacht ooooooh bol.com, als zij een bedrijf laten adverteren op hun site dan zal het wel goed zijn. Klaarblijkelijk niet. Bijvoorbeeld van Bk leder in en in slechte service. Immitatatie leren jasje was niet op voorraad 3,5 week wachten, veel te klein, onmogelijk om retour te sturen zijn ineens onbereikbaar ( mij geblokkeerd?). Ook een bedbank gekocht, bedrijf adverteerd met korting zodat je denkt WoW wat een deal. Ik zet samen met mijn vader de bank in elkaar, hout is krom...ziet er heel goedkoop uit. Echt zonde van mijn 200,--
Dacht een leuk uilenbedeltje te kopen via bol.com house of jewels, ook bij derdenpartij. Plaatje staat nog op site maar niet leverbaar, zoals zovele producten.
Ik denk dat bol.com een slechte keuze heeft gemaakt met partijen in zee te gaan. Bol.com krijgt in mijn ogen een onbetrouwbaar en negatief karakter. Lijkt nu op een soort Alibaba

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Bol.com 24-04-2017

Beste Astrid,

Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent met je bestellingen. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt als het niet naar verwachting is. Graag kijk ik even met je mee. Zou je, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je refereert naar dit bericht en je bestelnummer noemt, wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

AlexxxP 12-03-2017 In de winkel gekocht

Veel onjuistheden beschrijvingen producten

Bol.com verkoopt de laatste jaren veel artikelen van externe leveranciers. In principe gaat de aankoop afhandeling snel en soepel maar in de meeste gevalen zijn de product specificaties heel ver weg van de juiste waarden en daardoor werd de klant onvoldoende geïnformeerd/misleid over gezochte product. In mijn geval zocht ik een Dashcam.
Op de website van bol.com staan een aantal onjuiste en/of onvoldoende specificaties van dit product:
# Guardo Dashcan Pro
1) 1 jaar garantie terwijl de producent 2 jaar garantie geeft
2) De Dashcam werkt met SD/SDHC kaart max. 128 GB/min.15 MB/s schrijfsnelheid wat niet vermeld is door bol.com
#DOD LS460W HD dashcam:
Beeldstabilisatie - Ja ; Aantal megapixels - 3 MPx ; Batterij 3,7 V, 500 mAh
Maar volgens de producent: Beeldstabilisatie - Nee ; Aantal megapixels - 12 MPx ;
Accu - 3,7 V , 200 mAh !
#Lipa G90H dashcam Full HD HDR met SD-kaart 16 GB
Bij bol.com kost €99,99 maar rechtstreeks bij de externe leverancier kost slechts €79 99 !
In geval van problemen met een product afkomstig van externe verkoper stuurt bol.com altijd een standaard antwoord: neem aub contact op met de leverancier!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Officiele reactie van Bol.com 13-03-2017

Beste AlexxxP,

Bedankt voor je review. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er verkeerde productspecificaties op onze website staan. Ik geef dit door aan de productspecialist. Mocht je hier nog verder op in willen gaan, zou je dan een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je refereert naar deze review wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Chris Johnson 06-01-2017 Via de website gekocht

Geen vooraad

Doublepoint adverteerde met lage prijzen en voorraad terwijl er geen voorraad was. Na dat de beloofd levering is niet aangekomen heb ik gebeld. Nee, de levering is nooit gestuurd omdat het artikel niet op voorraad was, krijg ik te horen. Doublepoint beloofd terug te bellen met een oplossing en de website te corrigeren, maar belt niet terug en laat de misleidend voorraad data staan. Zeer teleurstellend ervaring en nog geen "sorry" - sterker nog probeerd de vertegenwoordiger van Doublepoint hun tekortkoming af te schuiven op leverancier Klipsch. Pas op met Doublepoint!

Minpunten

• Misleidend
  • Tijd verspillen

Officiele reactie van Bol.com 16-01-2017

Beste Chris,

Vervelend om te lezen dat je een slechte ervaring hebt gehad met Doublepoint. Helaas kan ik aan de hand van deze review je gegevens niet vinden. Zou je, indien gewenst, een bericht willen sturen naar klantenservice@bol.com en dan te refereren naar deze review? Dan wordt er spoedig contact met je opgenomen.

Groet, Didi van bol.com