Bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Bol.com.

Bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 249 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

3,3

TB82 14-08-2020

Ik heb pas geleden een gaming laptop besteld bij bol.com en direct geannuleerd omdat de videocard niet geschikt is voor vr.
De annulering is al lang verwerkt en terugbetaling komt nooit terug op mijn rekening en het gaat om een groot bedrag.
Ik kan bol.com absoluut niet aanbevelen, bol.com kan liever zijn zaak sluiten, want de administratie en terugbetalingen van klanten is erg slecht op orde.
Eerst zou ik woensdag mijn geld terugkrijgen, later werd het donderdag, daarna werd het weer vrijdag en nu zeggen ze dat ik pas volgende week dinsdag mijn geld terug heb.
Dit komt allemaal door drukte zegt bol.com.
Ik vind bol.com een groot waardeloos bedrijf, want dat grote geldbedrag van de gaming laptop welke ik terug moet krijgen, krijg ik nooit meer terug

Oplichters bol.com met mooie praatjes 11-08-2020

Bol.com zijn oplichters!!!
Acrylset besteld bij DutchwarehouseXXL via bol die zgn kwaliteit, retouren en de klant hoog in het vaandel heeft staan. Waardeloze troep. Uiteraard uitgeprobeerd (anders kan ik geen klacht hebben)en acryl was gewoon troep. Verkoper zei dat je niet mocht retourneren. Bol.com zei dat ik het retour moest zenden en zij zouden de terugbetaling met me regelen. Ineens verzint de DutchwarehouseXXL dat de retour een rommel was en alles flink gebruikt was en bol.com neemt dit klakkeloos aan. Bol zegt dat ik het had kunnen weten zonder het uitgebreid te gebruiken, maar het is amper gebruikt en heb daar ook foto's van gestuurd. Bol wil niet zien dat het niet gaat om een GEWONE retour, maar om een KLACHT RETOUR. Volgens de wet MOET het retour genomen worden, omdat het produkt niet deugt. Maar Bol laat me dus ineens zitten en legt de 'wij betalen jou je geld terug ineens op hele kromme en eigen wijze uit'. Ben goede klant bij Bol maar ze nemen liever leugens aan, nemen de klant totaal niet serieus. Ik bestel daar niks meer en zal met recensies mijn me ing lateb horen. Hoe kan de verkoper als reden aangeven dat het niet retour kan als het open is gemaakt. Het is juist een KLACHT!!

Ridwan 07-08-2020

Als ik een 0 kon geven dan had ik dat zeker gedaan! Heb een wasmachine gekocht waarbij is aangegeven dat deze gratis word aangesloten. Wasmachine werd geleverd , maar niet aangesloten omdat ik een trekschakelaar heb. Dit stond NERGENS aangegeven bij het bestellen van het product! Achteraf de klantenservice gebeld waarbij de medewerker heeft aangegeven dat dit wel word aangegeven middels een melding als ik het via de website had besteld en niet via de app want de app geeft dit NIET aan! WAT KAN IK ALS KLANT ERAAN DOEN DAT ZIJ HET NIET GOED COMMUNICEREN! Noodgedwongen heb ik een elektriciën moeten inschakelen om de wasmachine werkend te krijgen en dit heeft mij € 200,- gekost omdat de trekschakelaar omgebouwd moest worden naar een stopcontact, om de garantie van de wasmachine te behouden! Mijn klacht was verder opgepakt door een andere medewerker, die had toegezegd dat ik binnen 4 werkdagen reactie zou krijgen, dit heb ik niet gehad! Ik heb weer contact moeten opnemen waarbij ik weer een andere persoon sprak en hij gaf aan dat hij mij een tegoedbon kon geven van € 100,-, maar omdat hij mijn situatie zo goed begreep probeerde hij de vergoeding volledig terug te vragen. Ik zou binnen 2 dagen iets te horen krijgen en raad eens GEEN reactie. Ik heb weer contact moeten opnemen, kreeg weer een andere medewerker aan de lijn en die zei doodleuk “ik weet niet wie je de vorige keer hebt gesproken, maar wij gaan hierin niks vergoeden, dit is al bepaald”. Zichzelf klantenservice noemen, maar geen service WILLEN verlenen terwijl zij telkens aangeven “ik begrijp uw situatie heel goed meneer”. Als jullie mij echt zo goed begrepen dan kwamen jullie met een gepaste OPLOSSING!

Wesley Ruymgaart 05-08-2020

ik vind Bol.com Oplichters en wat een slechte dienstverlening heb ik ervaren dat met aanhang laakbaar handelen. Ik als vaste klant nooit een betaling achterstand gehad te hebben worden nu al maanden lang me bestellingen onnodig geannuleerd en me cadeaukaarten betolen door Bol.com. Ook op klachten kunnen ze niet reageren of een schriftelijk besluit op geven zeker de persoon ik vind X van de klachten AFDELING totaal geen ervaring en respect voor zijn klanten.

Kim Guldemond 05-08-2020

Ik bestel regelmatig bij bol.com en ben zeer tevreden. Tweemaal een probleem met levering gehad, buiten de schuld van bol.com om, maar bol.com heeft dit zeer netjes, vriendelijk voor mij opgelost. Complimenten!

Joke 05-08-2020

Begin juni heb ik baby kussentje besteld bij Bol.com.Dit kussentje 23juni betaald.vervolgens komen er steeds herinnering een om dit kussentje te betalen.mail gestuurd dat ik dit betaald heb.hier hoor ik maar niks van terug.na meerdere mailtjes eindelijk reactie,ofdat ik een betaalbewijs wil sturen.dit gedaan. Nu blijkt dat ik de factuur van een ander betaald heb en of ik de andere factuur ook nog maar even betaal.het bun nr blijkt van een ander te zijn.dit is mij toe gestuurd door bol.com.dus ga nu niks meer betalen.nooit ga ik nog iets bestellen bij Bol.com.
Nicoleb 05-08-2020

Wat een bedrijf.. beschamend om zo behandeld te worden?! Je wordt zo afgeschreven als wanbetaler.. en blijkbaar doet bol.com ook niet aan privacy.. als ze zomaar iemand zijn of haar naam bloot geven? Zou mooi een dikke vette klacht in gaan dienen!

Beste Joke,

Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen wij het bestelnummer of je klantnummer. Zodra wij deze van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Binnen 30 dagen retour gaat helemaal niet op ! 05-08-2020

Onlangs 4 handgrepen voor in de badkamer gekocht bij een partner van Bol.com. Het product blijkt echter onbetrouwbaar en nu gaat de vlieger van binnen 30 dagen retour opeens niet op ?? En jammer genoeg wordt dit ondersteund door Bol.com omdat er ergens in kleine lettertjes blijkt te staan dat dit niet kan vanwege Corona. En nou ja, zet dat 'Binnen 30 retour' er dan gewoon niet bij !!!

Beste Binnen 30 dagen retour gaat helemaal niet op !,

Beste Eddy,

Marten 05-08-2020

Super geregeld, een zwembad met een levertijd van twee dagen werd na een belletje met de klantenservice gratis en versneld verzonden, super klantvriendelijk en enthousiaste medewerker.

Douwe 05-08-2020

Ik heb een Game laptop gekocht via Bol.com. In eerste instantie bleek de laptop ik orde te zijn. Toe ik de verpakking opende zat er een laptop in met een AZERTY toetsenbord inplaats van een QWERTY toetsenbord waardoor de laptop helaas niet te gebruiken is. Hiervan is de zelfde avond nog een melding gemaakt bij de servicedienst van Bol. Er zou binnen 2 werkdagen contact opgenomen worden door een product specialist om een oplossing aan te dragen. Na 2 werkdagen heb ik nog niks gehoord en ik dacht, ze hebben het vast druk dus ik watch nog even. Toen er vervolgens 5 werkdagen verstreken zijn heb ik nog steeds niks gehoord en heb ik weer contact gezocht via de chat. Ze zouden de melding nogmaals door sturen. Weer heb ik 5 werkdagen gewacht inplaats van 2 werkdagen. Maar nu kreeg ik wederom geen belletje. Inmiddels heb ik er al 2 keer achteraan gebeld en 4 á 5 keer de chat gebruikt maar ben nog steeds niet geholpen met het probleem. Inmiddels zijn we nu bijna 4 weken verder en Bol.com heeft nog steeds niks van zich laten horen. Dit is echt belachelijk. Ik heb begrip opgebracht voor dat ze het druk hebben maar na 4 weken mag je toch wel een oplossing hebben gekregen lijkt me?

Ik adviseer Bol.com dus niet aan andere consumenten.

Beste Douwe,

Beste Eddy,

Johanna 04-08-2020

Ik durf na onderstaand voorval niet meer te bestellen bij Bol.com! Het is schandalig hoe onderstaand voorval is niet is afgehandeld! Zie hieronder....

Kijk heeeeeeeeeell goed uit als je een doos ontvangt waar een besteld artikel uit ontbreekt en waar cadeautjes inzitten voor een meisje en een mannetje! En die je in goed vertrouwen terugstuurt. En waarna je een niet ONTVANGEN ARTIKEL TOCH MOET BETALEN!!!!

Ik heb een artikel die ik had besteld niet ontvangen. Ik heb meerder keren daarover gebeld in mei 2020. Ik kreeg een doosje met speelgoed op mijn huisadres in plaats van de bestelde ( TARP ) die ik verwachte! Of ik deze doos wilde terugsturen naar Bol.com dan zou het niet ontvangen artikel worden afgemeld! De doos speelgoed heb ik terug gestuurd. Ondertussen wel foto's genomen van de inhoud van deze doos. Uit voorzorg! Jaaaaaahhh foto's heb ik nog incl de adresgegevens van een dame onder mijn adres sticker. Dit spelletje stink! Er zat namelijk onder mijn adres gegevens een adres van een dame. Namelijk van ene Marloes Oppijen! Neeeh geen probleem werd mij verzekerd! Stuurt u de doos maar gewoon terug. Heb ik gedaan. Uiteraard zonder de ontvangen ( TARP )die ik had besteld! die heb ik nog steeds niet ontvangen!
En dan zie ik vandaag tot mijn verbazing dat ( de retour niet is goedgekeurd!!! Dit gaat dus nooooooooit weer gebeuren 2 medewerkers van Bol.Com! Er is een heel vies spelletje gespeeld waar ik niet over ben te spreken!!!! Bol.Com check de telefoon gesprekken!
En JA! ik heb een artikel die ik niet heb ontvangen betaald incl heinnerings kosten. Leg mij nu maar eens uit hoe dit kan! Verwijder dit niet. Maar ga op onderzoek uit binnen jullie bedrijf naar mensen die vals spelen!

Beste Johanna,

Peter 04-08-2020

We hebben een spel besteld en na meerdere keren de levering uitstellen krijgen we te horen dat ze hem niet meer leveren hij zou de volgende dag binnen zijn na bijna een week krijg je een berichtje dat hij niet komt en dat ze het geld terugstorten
Sorry maar waardeloze service

Beste Peter,

Ad 04-08-2020

Slechte klantenservice. Toegeven dat ze zich niet helemaal aan de ACM regels houden dus adverteren met voor 2300u besteld morgen in huis..maar niet volgende dag bezorgen, maar verder niet de klant tegemoetkomen.

Beste Ad,

niels 04-08-2020

Ik wilde dvd's bestellen en dacht uit het verleden dat bol.com wel een goeie winkel was. Mijn pakket kwam maar niet binnen en de klantenservice hielp mij ook niet verder. Uiteindelijk op advies van klantenservice mijn bestelling geannuleerd en opnieuw besteld. Dacht kan niet 2 keer zo slecht gaan bij hun. Hetzelfde gebeurde weer en na een week zei iemand van bol.com dat de bestelling niet meer kwam. Na weken wachten wilde hij mij wel 5 euro van bol.com geven. Was daar niet echt tevreden mee, maar het gesprek werd al gesloten. Dus zou bol.com NIET MEER aanbevelen.

Beste Niels,

Matthijs 03-08-2020

Misleidend in de informatie die ze online aangeven. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een bezorgdatum, die zonder bericht door Bol.com aangepast wordt. De klantenservice negeert je ook als je hier een vraag over stelt.

Beste Matthijs,

Smit 01-08-2020

Bij Bol.com tv besteld , deze is geleverd via tv online , echter de tv vertoont diverse mankementen , bol.com zeg je moet tv online mailen , die zeggen je moet Samsung bellen , Samsung lost de klacht niet op , nu moet tv zelf opgestuurd worden naar TV online ( dus zelf verzenden grote doos) dan geen tv aantal weken. de tv is nog geen half jaar oud . Naar mijn mening kan je beter een tv aanschaffen bij een zaak waar je direct heen kan zelf, zit nu met een tv die niet naar behoren werkt . Het zou bol.com of TV online sieren als men zei de tv kan omgeruild worden voor ander model.

Beste Smit,

Bedankt voor je bericht. De partner neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Dio 01-08-2020

Het verkeerde boek ontvangen.

Vreselijke "klantenservice". Lang wachten, geen excuses, geen antwoord op mijn vragen. Uiteindelijk mocht ik het boek retourneren, maar als ik een nieuwe bestel kunnen ze niet garanderen dat ik nu wel de juiste versie krijg.

Ja je leest het goed, bol.com kan niet garanderen dat je hetzelfde product krijgt als het product die je besteld.

Beste Dio,

Stijn 30-07-2020

Ik heb een kast gekocht via bol.com. Via een van hun partners. Pas op, bol.com neemt niet haar verantwoordelijkheid. Mijn kast was niet compleet en de enige optie die bol.com gaf was terugsturen. De kast stond al ( uren werk), en was niet meer leverbaar. Ik stelde een compensatie voor in de vorm van wat korting maar bol.com accepteerde alleen maar terugsturen. Wat een onzin! Een incomplete kast terugsturen ! Ik heb ze voorgesteld dat ik het ontbrekende onderdeel zelf zou regelen via een ijzerhandel. Dit zou wat uren werk en wat geld kosten en ik stelde dus een tegemoetkoming voor. Bol.com weigerde en accepteerde alleen terugsturen. Belachelijk en bijzonder klantonvriendelijk. Bestel gewoon direct bij de leverancier want bol.com neemt geen verantwoordelijkheid.

Beste Stijn,

Srood 28-07-2020

Ik heb een ondersteuning van het merk Liberator bij Bol.com gekocht die als seks ondersteuning verkocht wordt, maar je zou hem ook kunnen gebruiken als een verhoogde/schuine ligbed. Het artikel wordt vacuüm verpakt (gecomprimeerd & klein opgerold) en dit staat niet bij de productbeschrijving en -specificaties bij bol.com. Als ik het artikel openmaak en aanvoel dan merk ik dat de ondersteuning (kussen) van een slechte kwaliteit schuim gemaakt is en zit in een nylon bekleding die een irritante gevoel en geluid geeft. Er wordt ook nog een stof bekleding bijgeleverd, maar die kan het nylon gevoel niet wegnemen. Onder het product lees je bij Bol.com gewoon "30 dagen bedenkt tijd". Wanneer ik het product wil retourneren, zeggen ze dat de verkoper, Erovibes.nl, het artikel "om hygiënische redenen" niet retour kan nemen omdat de verpakking opengemaakt is. Hoe zou ik dan een product kunnen aanvoelen en bekijken als het in een folie vacuüm en klein opgerold is?!
Officiele reactie van Bol.com 29-07-2020

Beste Srood,

Dank voor je bericht. Wij hebben je klacht via Trustpilot beantwoord.

Melina 28-07-2020

Bestel al lang bij bol.com. Dus deze keer maar de grote stap gezet om iets groters te kopen. Een wasmachine en droger voor mijn zoon voor zijn nieuwe appartement, speciaal hier besteld omdat ze bezorgen op de 3e verdieping zonder lift. Betaald, geregeld, en krijg het bericht dat ze op maandag komen leveren tussen 16.50 en 18.50. Ondertussen 9 mailtjes gekregen van bol.com en bezorgers. Om 17 uur telefoon van zoon, er was 1 bezorger met wasmachine en droger en hij ging ze niet naar de 3e verdieping brengen en heeft ze weer meegenomen. Ik heb toen meteen klantenservice bol.com gebeld, heel vervelend allemaal , morgen ( dinsdag dus) wordt hij opnieuw geleverd tussen 8 en 13 uur en dan komen er 2 bezorgers mee. Ok, opgelost denk je dan. Omdat zoon die dan niet thuis was zijn wij als ouders er naar toe gereden om ze dan in ontvangst te nemen. Weer 3 mailtjes over bezorging op dinsdag tussen 8 en 13 krijg ik om half 8 in de auto het bericht dat ze niet komen. Ze hebben de goederen van bol.com niet ontvangen ( uhm, die heb je gister zelf weer mee terug genomen) mijn geld wordt teruggestort door bol.com en als ik ze toch wil moest ik ze weer opnieuw bestellen . Wat een grote onzin. Met veel meoite en gezoek meteen de klantenservice van bol.com gebeld. Die natuurlijk van niks weten, er blijkt een speciale klantenservice voor huishoudelijke producten te zijn die ik dus niet te spreken krijg. Ze kunnen de mails van dynalogic niet lezen dus weten ze ook niet hoe en wat maar ze zou er achteraan gaan en ik zou vandaag nog een telefoontje terug krijgen. Bij zoon aangekomen mail van die ochtend van dynalogic bekeken, bij track en trace stond hij opeens op woensdagochtend. Ok misschien foutje gemaakt, dus even wachten op telefoontje, die maar niet kwam. Toen besloten dat we er eigenlijk wel klaar mee Waren, En helemaal toen we hoorden dat deze bezorger heel erg onbeschoft naar mijn zoon was geweest, we gaan annuleren en ergens anders wel een wasmachine en droger kopen.
Weer klantenservice gebeld, krijgen we te horen dat ze deze bestelling s’morgens vroeg al geannuleerd hebben.!!!!!!Na mijn telefoontje , waar mij werd verteld dat ze het uit gingen zoeken en ik nog teruggebeld zou worden. !!!!!En wij maar wachten wanneer hij dan wel geleverd zou worden. Ben echt heel boos. Slechte communicatie

Angela 28-07-2020

Ik bestel regelmatig bij bol.com en daar is niks mis mee. artikelen komen op tijd binnen en ik wordt goed geïnformeerd. laatst heb ik boeken voor mijn studie tweedehands via bol.com bestelt. Ik kreeg dus twee keer het verkeerde artikel binnen van de verkoper. Na ontzettend lang met de klantenservice praten krijg ik niet eens mijn verzendkosten terug. Ik ben dus 14 euro kwijt puur omdat ik steeds het verkeerde product kreeg. Conclusie de producten die bol.com tweedehands verkoopt zijn niet betrouwbaar, omdat het bedrijf dus niet controleert of het de juiste artikelen zijn en daar ook niks aan doen.
Officiele reactie van Bol.com 28-07-2020

Beste Angela,

Bedankt voor je bericht. Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Angela 24-07-2020

Ik bestel met regelmaat bij bol.com en altijd alles netjes op tijd bezorgd. Alleen op mijn verjaardag kreeg ik een email van bol.com met daarin de mededeling dat ik recht had op een verjaardagstegoed van €2.50. Helaas was deze niet in mijn winkelmand gezet maar na contact met de klantenservice (binnen 2 minuten) gelijk erin gezet + een extraatje. Super klantenservice :)

ton 21-07-2020

telefoon besteld,en deze na enkele dagen retour gestuurd omdat deze niet werkt.Krijg als antwoord dat het wel tot 13 dagen kan duren voor geld terug word gestort,mits je aan al hun voorwaarde voldoet.geen beste buurt ???

Iris 20-07-2020

Ik schrijf niet echt vaak reviews, maar ik koop al jaren bij Bol en ik ben altijd zeer tevreden. Volgende dag in huis en goede klantenservice. Gewoon een fijne webshop met heel veel producten.

Johannes 17-07-2020

Cadeaukaart gekocht. Bij het willen gebruiken bleek deze al op een ander account te staan en leeg te zijn. Rara hoe kan dat als de pincode netjes verzegeld is? BOL stuurt je van kasje naar de muur zonder zelf iets te doen. Kaart geactiveerd. Alle bewijzen maar volgens de activatie bon worden kaarten niet geruild of geretourneerd. Waarom neemt BOL hun verantwoordelijkheid niet door zelfs als grootste partij contact te leggen met hun verkooppunt. Als consument kan ik niet zoveel. En heel erg boos worden tegen iemand die er misschien niets aan kan doen is ook niet netjes. BOL is de enige die dingen kan checken en uitsluiten. Foutje kan gebeuren maar los het netjes op.
Officiele reactie van Bol.com 17-07-2020

Beste Johannes,

Bedankt voor je bericht. Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Michiel 16-07-2020

Op 9 juli een boekje voor de vakantie besteld. Dat zou gegarandeerd voor of op de 16de binnenkomen. Helaas, toch te hoog gegrepen voor Bol. Tack en trace laat zien dat dit pakketje al zo ongeveer langs elk DHL soorteercentrum is gegaan. Beste Bol.com, stop alsjeblieft met het verzenden met DHL ! Dit is, na meerdere ervaringen, wel de meest trage en inefficiënte pakketbezorger. Zo raak je je klanten makkelijk kwijt. En oh ja, klantenservice? Dat is science fiction.
Officiele reactie van Bol.com 17-07-2020

Beste Michiel,

Dank voor je bericht. Spijtig om te lezen dat het boek tot op heden niet is geleverd. De partner waar je het boek hebt besteld, neemt zo snel mogelijk contact met je op.

wonderful 16-07-2020

Toetsenbord van 22 euro ontvangen, spatiebalk kapot in 3 stukken in de doos, moet het opsturen anders krijg ik mijn geld niet terug. Slechte communicatie met klanten service, lange wachttijden. Gelijk de laatste keer bij bol.com
Officiele reactie van Bol.com 16-07-2020

Beste Wonderful,

Bedankt voor je bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Angele 15-07-2020

Ik zou UITERLIJK maandag 13 juli een bestelling bezorgd krijgen. Op de track & trace van DHL kwam echter niet te staan dat het pakket bij hun ontvangen is, alleen digitaal aangemeld. Dus na 14-7 en vandaag gechat te hebben (bellen kan niet) krijg ik verschillende antwoorden. Ze gingen mijn vraag naar de afdeling Vertraging??? zetten. Kon wel 4 werkdagen duren voor ik antwoord zou krijgen. Niemand kon mij vertellen waar mijn bestelling is. Ik heb het direct laten afboeken. Antwoord in chat: het duurt 5 werkdagen tot uw geld terug gestort is. In mail: het duurt 3 werkdagen tot uw geld terug gestort is. Ze doen daar maar wat. Als je niet kan waarmaken wat je belooft, pas dan je belofte aan. Nooit meer bol.com

Hans 15-07-2020

Zolang de vragen simpel zijn is de klantenservice niet slecht, alleen als er wat moeilijker vragen gesteld worden kom je er niet meer doorheen.

De klantenservice is verspreid over verschillende callcenters in verschillende landen en dat is qua niveau goed te merken.

Beloftes om terug te bellen door de financiële administratie van Bol.com worden al 3 maanden niet nagekomen. Administratieve afhandeling bij Bol.com is een puinhoop die zich verschuilt achter de ondoordringbare muur van de callcenters. Walgelijk.

Absoluut geen aanrader om daar nog iets te kopen!!!!!

Samberg 07-07-2020

In mei koop ik een fhön en met haar droog maken komt er een steek vlam uit.
Stoppen eruit maar het ergste mij extensionmat verbrand.
Contact opgenomen en kreeg het geld van de fhön meteen terug
Externe verkoper wilde de mat ook vergoede en vroeg om een factuur van het haar. Dat heb ik meteen ingediend.
Dit is op 22 mei begonnen.
Vandaan 7 juli ben ik nog geen stap verder.
Bol.com heeft aangegeven dat hun verder de communicatie doen omdat de externe verkoper in het Engels communiceert.
Externe verkoper blijft op een 1 of andere manier lastig doen en is mijn mat nog niet vergoed.
Ik moet telkens 2 werkdagen wachten.
En er is al 3 keer gezegd dan moet het opgelost zijn. Maar helaas
Officiele reactie van Bol.com 14-07-2020

Beste Samberg,

Danielle 07-07-2020

Ik, maar vooral mijn partner bestellen al jaren bij Bol.com. Alles gaat altijd prima en snel. Ze komen op mij erg betrouwbaar over en dus vond ik het tijd ook mijn grotere aankopen maar eens via BOL te doen. Een laptop, via een partner van Bol.com. Helaas bleek er met de laptop behoorlijk wat mis. Na een, ook volgens de klantenservice van Bol.com zeer onbeschofte behandeling van hun partner, ben ik meerdere malen doorgezet tot uiteindelijk het hoogste niveau van escalatie binnen Bol.com. Daarna niets meer gehoord, meerdere malen klantenservice BOL gebeld, waren het helemaal eens, en weer een week verder helemaal niets van ze gehoord. Toen ik de klantenservice belde met de vraag of iemand van het hoofdkantoor of hogere orgaan mij dan eens kon bellen ontving ik ineens een mail. Ik moest toch maar doen wat de partner zei en het apparaat opsturen zodat zij ernaar konden kijken terwijl Asus al had aangegeven dat hij hoogstwaarschijnlijk stuk is. Heel naar want dan ben je dus je laptop kwijt en je krijgt hem leeg terug, maar goed het is niet anders. Maar toen ik BOL dan ook vroeg, aangezien LEVIX inmiddels erg onbetrouwbaar op mij overkwam, of zij dan garant wilden staan voor het feit dat ik het apparaat wel binnen twee weken terug zou krijgen (voor je het weet zit je weken zonder je apparaat) en er een oplossing zou komen als Levix hem niet zou kunnen repareren kreeg ik als antwoord.........niets. bedankt BOL.com En ik wil dan ook iedereen aanraden, bestel bij BOL.com maar verwacht iets als het misgaat

zendagii jee 06-07-2020

Ik heb een Samsung s20 besteld volgende dag kreeg ik Samsung galaxy71 contact opgenomen oh sorry dat was niet de bedoeling natuurlijk. Heb ik zelfde dag geroutineerd en ik zou volgende dag mijn telefoon binnen krijgen now ja het is 3 dagen later heb ik nog steeds niks heel erg slecht nooit meer bij bol.com bestellen super slecht super slecht
Officiele reactie van Bol.com 14-07-2020

Beste Zendagii jee,

Cor De Kinder 03-07-2020

Ik koop al een flink aantal jaren artikelen bij Bol.Com van allerlei mogelijke artikel en en nog nooit is het ook maar een keer een foute keuze geweest.Een enkele keer moest er iets worden geruild om dat de maat niet klopte,maar ook dat ging snel en gratis.Ik kan niet anders zeggen dat ik een grote fan van dit bedrijf ben en nog nooit teleurgesteld ben in hun goede service.

Jos Peters 03-07-2020

Na een bestelling gedaan te hebben bij Bol.com op zondag 28 juni jl. kregen wij uiteindelijk op vrijdag 3 juli onze bestelling, t.w. een vrieskistje. Deze werd bezorgd door Post NL. Dit bedrijf echter neemt geen oude vrieskistje mee. Wij wisten dit niet en betaalde een bewoner van onze flat €25,= om dit naar gemeente Nijmegen af te voeren. Naar later bleek hadden wij moeten bellen naar Bol.com om het op te halen. Wij wisten niet beter dan dat het meegenomen zou worde. Wij hebben contact gezocht met Bol.com en kregen een uiterst onbeleefde dame aan de telefoon die uiteindelijk te telefoon verbinding verbrak. Wij zijn 74 jaar oud en hebben dit nog nooit meegemaakt. Wat een teleurstelling. Wij zullen nooit meer iets van dit bedrijf kopen en laten dit ook aan anderen weten.

Alex 02-07-2020

De klantenservice denkt voor geen meter mee. De bestelling zou vandaag komen maar is vertraging opgelopen en het is niet mogelijk om een nieuwe bestelling aan te maken om vandaag op te halen bij de Albert Heijn. De medewerkers in de klantenservice hebben geen gevoel voor goede communicatie. Jammer, dit is al het tweede keer in korte tijd dat het mis gaat. Dat het mis kan gaan bij PostNL begrijp ik, maar dan verwacht ik wel dat de klantenservice met mij mee denkt.

Elly 01-07-2020

Was niet de eerste keer dat het fout ging, maar vandaag was het echt nou heb er geen woorden voor.
Gisteravond een laptop ala €499,00 gekocht zou vandaag geleverd worden. PostNL was 3uur te laat. Toen ze kwamen leveren was de doos open en zat er een speelgoed puzzel in. Ik gechat met bol.com. Ze denken dat er wat verkeerds is opgestuurd maar het kan ook zijn dat het bij PostNL verkeerd is gegaan. Krijg je 2 mogelijkheden geld terug of opnieuw bestellen. Maar goed dat vergoed de schade niet. Neem 2uur vakantie op en dan niks krijgen. Als ik kies voor opnieuw leveren heel de dag thuis blijven en weer vakantie uren opnemen. Of dat zo makkelijk is. Ik had de laptop gelijk nodig oude was gecrasht, en ik geen kon lenen ergens anders. Al met al kost het je extra geld en tijd en is het geen oplossing. Ook bellen ze je niet netjes om je verhaal aan te horen en telefonisch waren ze niet meer bereikbaar.
Ik zou niks meer bestellen bij ze. Slechte service en niet klantvriendelijk.

Elly 01-07-2020

Ik zou niks meer bestellen bij ze. Slechte service en niet klantvriendelijk. Je bent gewaarschuwd.

PeacekeeperNL 01-07-2020

Nieuwe telefoon en bijbehorend hoesje besteld ten tijde van de Samsung dagdeal van 30 juni 2020. Ze hadden toen ook een retourdeal/tweedekansje, waar ik toen gebruik van had gemaakt. Ik heb elders altijd goede ervaringen gehad met tweedekans producten.
Maar ik ga nooit meer in op de tweedekansjes van Bol.com. Er staan geen foto's en geen beschrijving van wat er loos is met het product. Het toestel had zichtbare gebruikssporen, en miste onderdelen. De bijgeleverde oortjes waren gebruikt en miste de andere maat dopjes.
Daarop contact opgenomen met de klantenservice. De klantenservice was deze ronde werkelijk waar bedroevend. Gebeld om mijn klacht voor te leggen en of het eventueel mogelijk was om dan dit product te retourneren, en dan een nieuwe, ongebruikte te bestellen voor de prijs van de dagdeal van gisteren. Dit was helaas niet mogelijk, dus ik moest de keuze maken of ik een incompleet product met beschadigingen wilde houden voor een voor die staat te hoge prijs, of retourneren en dan maar voor de nieuwe prijs een nieuwe telefoon te bestellen. Het werd geen van de twee opties, toestel gaat retour en dan nog maar geen nieuwe telefoon.
Wie weet dat de klachtafhandeling hier me nog enigszins tegemoet kan/wil komen om me toch weer blij te maken, maar ik verwacht er eigenlijk weinig van. Ik heb spijt van mijn keuze voor Bol.com in deze.

SoSo 01-07-2020

HORRIBLE PLATFORM.
First, it does not support English, it is really difficult to order.
Second, the whole ordering system absolutely completely sucks. I placed an order twice, both times I made a mistake. First time I by accident chose "post-payment" for a birthday order for a friend (just imagine, she would get a present and have to pay for it). I had to cancel this order. Second time the order was made for my old address. I don't live there anymore. I changed that address before making the order but for whatever weird reason this website did not save the changes. I am still struggling to correct this mistake because I have already paid. There is no such option as to change the shipping address, you can only cancel the order.

EXTREMELY DISAPPOINTING EXPERIENCE.
I advise to order from shops directly.

Fred 30-06-2020

Vandaag een thule 933 fietsendrager gezien bij Bol.com. Vreemd genoeg stonden er twee prijzen. 545 euro en 839 euro voor de select versie. Ik contact opgenomen met de chatdienst. Volgens de medewerker was de 545 euro de juiste prijs. Hij zou verder uitzoeken waarom de selectprijs te hoog was. Dus ik denk dan bestel ik die van 545 euro. Die was plotseling niet meer leverbaar ? Ik weer contact op genomen , want die van 839 euro stond er nog wel op (hetzelfde apparaat !!!) Hoe kan dat als ze niet leverbaar meer zijn ? Weer Contact opgenomen. De medewerker kon niets meer voor mij beteken werd mij verteld. Vervolgens weer op de site gekeken , is de prijs van de select versie opeens verlaagd naar 749 euro. (Ze waren toch niet meer leverbaar?) Ik voel me als klant (al heel lang) behoorlijk in de maling genomen door het gesjoemel met de prijzen. Je kan het marketing noemen, ik vond het ongepast. Ik hoop op een reactie van Bol op mijn verhaal hierboven. Ben eigenlijk een beetje klaar met Bol .com Jammer

Kees Zwaan 30-06-2020

Opnieuw een zeer teleurstellende ervaring met Bol.com. Bestelde en betaalde product zou “morgen” worden geleverd. Inmiddels is het al tien dagen “morgen” en heb ik mijn bestelling geannuleerd. Het product nu rechtstreeks bij de wederverkoper besteld (kost enkele euro’s meer) die binnen een uur berichtte dat het product was ingepakt en gereed lag voor verzending. Nooit meer Bol.com.

Caroline 30-06-2020

Belachelijk slechte service! Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, je besteld bij bol.com maar je moet bij klachten contact opnemen met zowel bol.com als de daadwerkelijke verkoper...

Ik bestel NOOIT meer bij bol.com, voortaan gewoon rechtstreeks. Als je een klacht hebt (veroorzaakt door bol.com) kan je het gewoon uitzoeken. In mijn geval een product binnen gekregen met een waarde van €86,99,- (ze hebben snel de prijs verhoogt, gelukkig had ik van te voren al een screenshot genomen) ik moet een factuur betalen van €113,79,-

Factuur kan niet worden aangepast, ik moet €113,79,- betalen om vervolgens (door de daadwerkelijke verkoper) het restant teruggestort te krijgen. Het bedrag van het restant wordt vaag over gedaan, en dus niet benoemd. Deze oplossing is geboden na 2 weken lang contact te hebben, met zowel bol.com als de daadwerkelijke verkoper.

Er wordt van hun probleem, mijn probleem gemaakt. Er is ook geen enkel excuus gemaakt, ze spreken tegen je alsof ze bij je in de klas hebben gezeten...

Hans Bakker 29-06-2020

Fijne shop met enorm artikelen aanbod en vaak leuke aanbiedingen die zeer concurrerend zijn ivg met andere aanbieders

Joke 28-06-2020

Recent een torenventilator Van 51,96 gekocht bij bol. Deze zou binnen 6 dagen worden geleverd. Kreeg een mail van bol dat de bestelling as geannuleerd vanwege miscommunicatie met het bedrijf welke de ventilator moest leveren. Toen ik weer op de site Vannoppen.com keek, stond dezelfde ventilator erop voor 79,95 als je er 1 kocht. Ik wilde hierover telefonisch contact opnemen met bol, want ik vind dat ze deze dan ook moeten leveren voor de eerste aangeboden prijs. Nergens is een telefoonnummer van ze te vinden, alleen chat mogelijk. Normaal weinig problemen met ze, maar dit kan echt niet.

Wis 27-06-2020

Bij Bol.com een torenventilator gekocht. De volgende dag binnen.
Verpakking was beschadigd, ventilator leek een 2e kans apparaat te zijn en de kast om de ventilator was niet goed bevestigd.
Bovendien bleek de ventilator een gebrek te hebben, bij het heen en weer bewegen schuurde er iets binnen in met veel lawaai langs elkaar.
Contact opgenomen met Bol.com en de optie was of de ventilator repareren of retour en geld terug. Omruilen voor een nieuwe was niet mogelijk.
De verkopende partij was dit keer Bol.com zelf.
Ik vind het een hele slechte service dat als er een ondeugdelijk apparaat geleverd wordt ik die niet om kan ruilen voor een nieuw exemplaar. Maar eerst (heel omslachtig) het apparaat retour moet doen, wachten op teruggave geld en dan weer opnieuw moet bestellen. Ik heb nog niet zoveel ervaring met bol.com maar koop liever in een fysieke winkel waar de service beter geregeld is.

Kars 25-06-2020

Nog geen halfjaar geleden AirPods Pro gekocht van bijna €300, omdat ze nergens anders op voorraad waren. Na een aantal maanden werkte de rechter AirPod niet goed meer. Via de website heb ik de AirPods kosteloos aangemeld en opgestuurd voor een reparatie. Helemaal top! Echter, ze konden het probleem niet ontdekken en hebben het product na 4 weken(!) zonder te repareren teruggestuurd. Helaas doet het probleem zich nog steeds voor en werkt alleen de linker AirPod. Hoewel sommige jongeren het behoorlijk cool vinden om één AirPod te dragen, ga ik me hier niet aan wagen. Na dit aangekaart te hebben bij een van de klantenservice medewerkers, was het voorstel om het product nogmaals op te sturen (en nogmaals voor 4 weken kwijt te zijn). Zonder garantie dat er nu wel wat aan gedaan wordt. Wanneer ik vraag naar een andere oplossing is het voorstel om zelf contact op te nemen met Apple. Waardeloze service. Volgens mij heb ik ze bij Bol.com heb besteld en niet bij Apple. Volgende keer bestel ik bij Coolblue (of Apple?).
Officiele reactie van Bol.com 26-06-2020

Beste Kars,

Dit bericht is gelezen en er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Met vriendeljke groet,

Trix54 23-06-2020

Ik bestel al jarenlang zo nu en dan bij Bol.com en heb al die tijd een uitstekende service ervaren. Onlangs ging er een apparaat kapot binnen de garantie termijn en ik kreeg zonder problemen mijn geld terug. Ook als ik een vraag over een product heb krijg ik altijd snel antwoord per mail of per telefoon. En altijd op een vriendelijke manier. Je betaalt soms meer voor een product maar een goede service is ook veel waard vind ik.

Marco S 22-06-2020

Via bol.com gebruikte producten gekregen, na mijn klacht verschuilen ze zich achter de voorwaarden van Telsell. Slechte service
Officiele reactie van Bol.com 25-06-2020

Hi Marco,

Zou je een bestelnummer kunnen sturen, in reactie op dit bericht?

Als we het bestelnummer hebben, kunnen we jouw gegevens erbij zoeken en contact opnemen.

Jos 22-06-2020

Was altijd tevreden bij bol mijn favourite winkels
Helaas is het in magazijn hopeloos.
Speaker set besteld sturen ze gewoon 1 speaker op. Hoe verzint je het en het lukt ze niet om na te sturen. Nu moet ik dus de speaker terugsturen.
Gelukkig is de winkel wel bereid mee te werken en haalt ze terug bij bol dan via hun bestellen. Wat een drama daar
Officiele reactie van Bol.com 25-06-2020

Beste Jos,

Heel vervelend dit. We nemen graag contact met je op en hebben hiervoor jouw bestelnummer nodig.

Stel je contact op prijs, dan kan je in reactie op dit bericht je bestelnummer sturen.

0opatriciao0 21-06-2020

Bestel je een Philips TV staat de bezorger van Postnl aan de deur met een Monitor dus meteen retour gedaan bel je bol.com zeggen ze heb je wel een tv besteld daarna zien ze dat het wel zo is. Is de tv ineens uitverkocht (dag erna 50 euro duurder) kan je wachten op je geld krijg je een mailtje dat ik het product heb geweigerd terwijl hun de fout hebben gemaakt nog geen excuses of een kortingscode helemaal niets terwijl ik die week voor meer als 1000 euro heb besteld!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Officiele reactie van Bol.com 22-06-2020

Beste 0opatriciao0,

Jackie 19-06-2020

Gigantische vriendelijke medewerk(st)ers, doch hoofdkantoor neemt geen enkele verantwoordelijkheid als er iets mis gaat want men verdiend uiteraard dik geld aan hun verkopers. Ik kocht bij brandveiligheidvoorthuis (verkoper van BOL) een oppottafel. Binnen 5 dagen viel de verf eraf. Contact met BOL en verkoper. Tja, de oppottafel mag niet nat worden. Echt waar! De medewerk(st)ers hadden - net als ik - lol over deze statement van verkoper. Dit is net zoiets als een niet waterdichte surfplank! Nu gaat Kassa hiernaar kijken want dit is te zot voor woorden. Inmiddels verkoopt deze verkoper de oppottafel niet meer. Bij een andere verkoper van dezelfde oppottafel heeft BOL, sinds mijn klacht, nu gezet: 'Let op, de oppottafel is NIET weerbestendig". Tja, ik ga mijn account verwijderen en meedoen aan Kassa.
Officiele reactie van Bol.com 19-06-2020

Beste Jackie,

Bedankt voor je bericht. Via Trustpilot heb ik je klacht in behandeling genomen.