Bol.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Bol.com.

Bol.com stelt zich voor

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twintig jaar later heeft de winkel meer dan 9 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 16 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd, persoonlijke verzorging, sieraden, horloges, tassen en lederwaren.

Deze score is berekend op basis van 472 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

5,9

Joyce 02-03-2021
Ja, ik beveel deze shop aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Hebben groot assortiment, leveren altijd snel en hebben een prima retour proces wanneer het product een keer niet in orde blijk te zijn. Slechts 1 maal meegemaakt. Binnen paar dagen stond het aankoopbedrag netjes op mijn rekening. Is voor mij de eerste plek waar ik iets bestel. Enkel goede ervaringen.

Victoria 02-03-2021
Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Zeer tevreden met bol.com,heel veel keus,snelle levering,koop hier regelmatig van ebooks tot fitbit,makeup enz.Ook fijn om de bestelling bij vast postpunt af te halen.prijs met voordeel of aanbieding altijd de moeite waard.

747jet 02-03-2021
Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Zeer tevreden met Bol.com. Veel bestellingen geplaatst en Select-lid en wordt keer op keer blij met hoe alles netjes werkt volgens afspraak.

rujo 02-03-2021

Fijne online shop snel met bezorgen erg vriendelijk als je ze aan de telefoon hebt uitgebreide collectie Word ook goed verpakt Voor mij is het de online shop nr 1

Marian 02-03-2021

Ik ben over het algemeen heel tevreden over bol. Er gaat wel eens iets mis, maar dat wordt prima opgelost. De mensen aan de telefoon zijn erg vriendelijk.
Ik heb wel een hekel aan Billie de virtuele assistent. Die begrijpt mij nooit. Heel frustrerend!

Stefan LB 02-03-2021

Bol.com blijft toch wel mijn "go to" online winkel hoor. Prima app. Zeer ruim aanbod (mede dankzij meerdere aangesloten verkopers), meestal de laagste prijzen (idem), snelle verzending en zeer goede service. Dankzij het Select lidmaatschap bovendien nooit onnodig verzendkosten betalen én gratis het gewenste bezorgmoment kiezen. Top! Dat tientje voor lidmaatschap heb je zo terugverdient dus. Kortom: gewoon zeer tevreden!

Vince 02-03-2021

Altijd correcte informatie en snelle levering!
Bij defecten of vragen ook duidelijk en snel.
Aan te raden!

Jose 02-03-2021

Een zeer ruime sortering van "wat-je-maar-wilt", produkten van prima kwaliteit, echt top !. Soms heb je artikelen in je verlanglijstje opgenomen en op het moment dat je gaat bestellen, blijkt het toevallig nèt afgeprijsd. Verrassende service dus.
Heb wel eens wat terug gestuurd, maar dan heb je echt binnen 3-4 dagen je geld weer op je rekening staan. Produkten worden ook goed verpakt afgeleverd. Ik ben heel blij met Bol.com, het is echt een topper 👍 !
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

En wij zijn blij met jou, Jose!😃

Bernard 02-03-2021

Zeer ruime keuze van artikelen, in verschillende prijsklassen. Steeds verzorgde en correcte levering. Eenmaal een probleempje gehad met een artikel gekocht via bol.com bij een firma waar ze mee samenwerken e´n het probleem werd snel en correct opgelost dank zij tussenkomst van bol,com.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Je kan 24/7 rekenen op onze klantenservice, Bernard!

Cathy 02-03-2021

Ik bestel veel bij Bol, de levering is prima en ze zijn niet duurder dan andere winkels. Ook het retour beleid is prima en makkelijk.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Bedankt voor je review, Cathy! :)

Jonathan 02-03-2021

Bol.com heeft een breed assortiment aan producten, voor een goede prijs. Dankzij select krijg ik extra bezorgopties en korting op heel veel producten. De levering is bijna altijd stipt op tijd en goed geregeld via post.nl. Wat mij betreft is het enige verbeterpunt een grotere voorraad Engelstalige literatuur en non-fictie, deze boeken komen nu nog vaak van ver en hebben hierdoor een langere levertijd.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Bedankt voor je review en je feedback, Jonathan!

Nadine 02-03-2021

Ik bestel heel graag bij Bol.com omdat er veel keuze is, je vindt er alles, het is gemakkelijk bestellen en de levering is supersnel.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Dank dat je voor onze winkel kiest, Nadine! Doet ons goed om te lezen.

Eitje 02-03-2021

Bestel al jaren bij bol. com. Service is altijd goed. Levering klopt altijd. Met select altijd gratis verzending, tevens bezorging op zondag. Prijzen zijn bijna altijd goedkoper dan elders.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bij komen!😃

Nico 02-03-2021

Prettig thuis uitzoeken en veel keus en een snelle levering en goede verpakking.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Goed om te lezen dat je zulke fijne ervaringen hebt.

Joop 02-03-2021

Als het even kan, koop ik niet bij bol.com, maar bij kleine webwinkels.
Bol is niet goedkoop, heeft echter wel een enorme keus, snelle levering en met de select service betaal je geen verzendkosten kosten.
Met uitzondering van boeken en platen die ik zoveel mogelijk bij de gespecialiseerde winkels/webshop koop, kom ik hier toch wel regelmatig terecht.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Bedankt voor je aankopen, Joop!

Anne 02-03-2021

Fijne online bestel site. Als er iets met het pakketje is lossen zij dit keurig op.
Snelle levering, zeker nu ik Select heb.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Dank voor je vertrouwen en je aankopen, Anne!

Riekske 02-03-2021

Tot nu toe tevreden over deze webwinkel. Een enkele keer is een product niet in orde, maar dan werd het steeds snel verholpen.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Heel fijn om te lezen dat je zo tevreden bent, Riekske!

Kitty 02-03-2021

Goede artikelen die op voorraad zijn en niet duur.!!!
Snelle service en een mooie site.
Nooit geen problemen met retourneren!!!
Fantastische webwinkel.
Officiele reactie van Bol.com 02-03-2021

Je kan 24/7 op ons rekenen, Kitty! :)

S. van Beek 02-03-2021

Ruim aanbod, goede service! Regelmatig leuke aanbiedingen van je favoriete producten . Snelle verzending, goed verpakt en goede service bij evt. Retourneren of garantie.
Betrouwbaar bedrijf, vriendelijke medewerkers en leuke reclames :-)

Dank voor je complimenten!😃

RSVM 01-03-2021

Wat een tegenvaller van bol.com, ik was er altijd fan van. Vaatwasser besteld, zou enkele dagen later geleverd worden vanwege het weekend, dus op beloofde dag van levering de oude vaatwasser uit de keuken gesloopt en klaar gezet voor meenemen, krij ik een mail dat de vaatwasser toch niet komt en ook niet meer leverbaar is. Dagen zitten wachten voor niets, en amper excuses, enkel dat ik een andere kan uitzoeken die wel op voorraad is, maar dat was die andere ook....

Beste RSVM,

Bedankt voor je bericht. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Dik 01-03-2021

Koop geregeld bij Bol.com omdat er veel keuze aan artikelen is. De producten zijn overeenkomstig hetgeen op de website vermeld. De levering van de producten is conform de afspraak, hetzij thuis of bij een afhaalpunt. Goed verpakt en geen nawerk.
Officiele reactie van Bol.com 01-03-2021

Bedankt voor je vertrouwen en je aankopen, Dik!

Erna Tulp 01-03-2021

We hebben een game computer gekocht bij bol.com.. bij ontvangst bleek er een behoorlijke deuk in de kast te zitten, en.... het is niet de computer die wij hebben besteld.. andere processor...heel vervelend. Daar kwam onze zoon gisteren achter..( hij is 13 jr) en kan, zeker in deze tijden niet zonder..

Nu vind ik het uitermate vervelend dat wij de computer terugmoeten sturen, daarna ongeveer 5 werkdagen moeten wachten op geld terug!!
Geld om nu alvast een nieuwe te bestellen en betalen. hebben we niet , dus dit betekent dat onze zoon
2 wkn moet wachten op een nieuwe..
Uitermate vervelend..
Zou fijn zijn als ze direct een nieuwe toesturen , zonder dat je deze ook weer moet betalen..

Beste Erna,

Auntie 01-03-2021

Al jaren bestel ik bij Bol.com en tot op heden heb ik daar geen spijt van.
Het bestelde wordt op de afgesproken tijd geleverd, Het bestelde is van goede kwalirteit
Ik heb nog nooit iets terug hoeven sturen omdat het niet aan de verwachtingen voldeed.
Officiele reactie van Bol.com 01-03-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bijkomen, Auntie!

Peter 27-02-2021

Makkelijk bereikbaar en groot assortiment, bij problemen een prima retourservice, de garantie wordt snel afgehandeld
Officiele reactie van Bol.com 01-03-2021

Onze klantenservice staat 24/7 voor je klaar, Peter!

Louise de Vlaming 26-02-2021

Hier zit een zeer tevreden en vaste klant van Bol.com. [ik heb inmiddels al 71 bestellingen gedaan] Voor goedkope maar ook duurdere artikelen bestel ik hier met hetzelfde gemak, en waarom niet! De site is zeer uitgebreid, de riviews zijn duidelijk, de omschrijving van de gewenste artikelen ook en desgewenst kunt U filters gebruiken om nog beter het juiste artikel te vinden van uw keuze. Ook het betalen is totaal geen probleem. En na de aankoop, krijgt U keurig een mail met alle informatie m.b.t. uw bestelling en de levering daarvan.
Wat ik ook als prettig ervaar is dat Bol.com er ook alles aan doet, om zich steeds te verbeteren.
Daarom kan ik dus ook vol vertrouwen...... iedereen BOL.COM ten zeerste aanraden !
Officiele reactie van Bol.com 01-03-2021

Goed om te lezen dat je zo tevreden bent, Louise!

Marianne 25-02-2021

Zeer groot aanbod, onklopbare prijzen, en zeer snelle levertijden. Echt top!
Officiele reactie van Bol.com 26-02-2021

Hartstikke bedankt voor je complimenten, Marianne!

Peter 24-02-2021

Heel gebruiksvriendelijke website, makkelijke bestelproces, snelle levering. Bijna alles is leverbaar.
Ik heb voor het eerst iets moeten retourneren, dit verliep ook zonder problemen, alles werd keurig en snel afgehandeld. Via website kon ik retourlabel aanmaken en vervolgens gratis terug zenden via PostNL.
Kortom ik ben erg tevreden en kan Bol.com dan ook zeker aanbevelen.
Officiele reactie van Bol.com 25-02-2021

Heel fijn om te lezen dat je zulke goede ervaringen hebt!

gentenaar2016 24-02-2021

Ik heb al heel vaak bestelt bij bol.com en steeds tevreden. De keren dat het mis ging bij een bestelling, ben ik altijd goed geholpen door de klantendienst.
De pakjes worden bijna altijd geleverd op de voorziene datum en zijn steeds goed verpakt.
Ook de betalingsmogelijkheden zijn goed, het is eenvoudig te bestellen. Ook leuke deals te vinden als je er wat meer tijd in steekt.
Officiele reactie van Bol.com 24-02-2021

Goed om te lezen dat je zo tevreden bent!😃

Pm 23-02-2021

Over het algemeen heb ik geen nare ervaringen met bol.com . Mocht ik wel iets hebben wordt tot op heden altijd nog netjes opgelost. Zeker de reactie met de externe verkopers als je die mailt heel vlug reactie terug. Heb zelfs een artikel niet terug hoeven te sturen waar de maat verkeerd van was en ze hebben me de juiste maat zonder meer prijs of extra te betalen.
Officiele reactie van Bol.com 24-02-2021

Fijn dat de kwestie naar wens is opgelost!

Frederik 23-02-2021

Heel erg weinig slechte ervaringen mee. Altijd snel geleverd en steeds precies wat beschreven. Enige klantendienstcontact dat ik heb gehad (al jaren geleden), verliep ook super en een van de enige klantendiensten waar ik géén meerdere keren heb moeten naartoe bellen vooraleer ik werd geholpen.
Officiele reactie van Bol.com 24-02-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je zulke positieve ervaringen houdt!

Aklasse 23-02-2021

Helaas werkt bol met veel externe verkopers.
Vaak problemen met levering, hierdoor een prachteige speakerset misgelopen (kreeg er maar 1). Zelfde bedrijf een platenspeler gekocht, levert niet het model wat belooft werd. Waardeloos dus.

Beste Aklasse,

Bedankt voor je review. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Bart 23-02-2021

Makkelijk app om te vinden wat je nodig hebt. Altijd duidelijk of het op voorraad is of wanneer het product weer verwacht wordt. Snelle en duidelijke communicatie tav bevestiging van de order en status van de verzending. Betrouwbaar. Soms minder goed contact indien de sub-leverancier met wie zij samenwerken zich niet aan de afspraken houdt. Dan kan het zijn dat Bol een mail stuurt ter bevestiging dat je product geleverd is, terwijl de leverancier een mail stuurt dat er vertraging is.
Officiele reactie van Bol.com 24-02-2021

Bedankt voor je review, Bart!

herman 23-02-2021

Mijn bestelling gedaan bij bol.com. Krijg geen niet het normale bericht met bestelnummer en afleveringsdatum. Neem contact op met bol.com.. Gaan ze fiksen maar leverdatum pas over week (jammer verjaardag voorbij). Aflevering zal gebeuren op een vrijdag, ik blijf ervoor thuis.. niets komt die dag. Weer contact opgenomen, ja sorry het wordt iets later.. paar dagen daarna, mailtje dat het product kan niet geleverd kan worden. En dat we hetzelfde product misschien toch op de bol.com site kunnen vinden bij een andere leverancier?

... huh? wie is waarvoor verantwoordelijk denk ik dan.. ik heb het product gekocht bij jullie voor een bepaalde prijs (n.a.v. het bekende verhaal van "voor een appel en een ei" ) dan moeten jullie je uiterste best doen dat ook te leveren voor die prijs en je al schamen dat je het te laat levert.

Ik op zoek naar een alternatief kado .. toch even bellen met bol.com.. na wat gezoek.. antwoord.. product is onderweg en of ik het even opnieuw wil bestellen.. want e.e.a. is geannuleerd en ik zou dan wel eens geen rekening kunnen krijgen.. Gewoon knoeiwerk dus en ik ben benieuwd of er iets komt of dat ik alleen de rekening krijg. Maar vanwege de verwachte oplossing geen 1 maar 3 als cijfer.

Beste Herman,

Machteld 23-02-2021

Alles wat je bedenkt kan je kopen binnen Bol.com. De bedrijven die aangesloten zijn kan je 100% vertrouwen.
Er zijn voldoende redenen om op een bepaald moment terug te sturen, wordt altijd netjes afgehandeld.
Ook de 2e hands markt wordt niet over geslagen.
Is de moeite waard eens te proberen, soms is alleen de verpakking beschadigd, die gaat toch bij het oud papier!

Bedankt voor je complimenten! 😃

dalen354 23-02-2021

De shop kan ik absoluut aanbevelen. Helemaal in deze Covid-19 tijd! Of het nu voor een cadeautje voor een kleinkind is of voor persoonlijk gebruik. De prijsstelling is zonder meer concurrerend en de
levertijd is, ondanks de grotere drukte bij Post.nl en de overige koeriersdiensten, vrijwel overeenkomstig de "belofte". Het aanbod is ruim.
Officiele reactie van Bol.com 23-02-2021

Bedankt voor je vertrouwen en je aankopen!

jozef 23-02-2021

bol.com en partners is voor mij de beste internetwinkel die er is.
Hier vindt u één uitgebreide aanbod van diverse soorten van winkels,
wat u ook zoekt hier is het te vinden.
En de prijzen van de artikelen zijn goed.
Voor mij is er maar één en dat is bol.com & partners

Jenny 23-02-2021

Veel producten, altijd snelle levering. Geen gezeur of wat dan ook. Gewoon top!

Tom 23-02-2021

Ruim assortiment, veel keuze. Zeker ook met andere aanbieders op de site. Zou handig zijn als die andere aanbieders zich ook conformeren aan Bol.com's regels, dat scheelt steeds nakijken. Ik heb daar overigens nooit problemen mee gehad.
Officiele reactie van Bol.com 23-02-2021

Bedankt voor je complimenten, Tom! :)

Martine 20-02-2021

Ik wil een boek bestellen op de site van Bol.com en zie het aanbod van een tweedehands boek onder een nieuw exemplaar staan. Ik klik het aan en kom terecht op een bericht voor het stellen van een aanvullende vraag. Ik heb die niet en reageer daarom met de vraag of het boek nog beschikbaar is en check staat en prijs van het boek bij de verkoper. Ik krijg reactie van ‘HOLLAND20 via Bol.com
Ik word verzocht het geld over te maken op rekening NL50BUNQ2056070820 tnv Esther van Assen (+31 6 33735229)
Vervolgens reageert de verkoper nergens meer op, noch telefoon, noch whatsapp, noch e-mail terwijl er geen boek aan mij wordt toegezonden.
Ik spreek hierop Bol.com aan via wiens website ik bij deze verkoper beland ben en die blijkbaar de spelregels niet volgt.
Bol.com geeft vervolgens niet thuis en kan er naar zij schriftelijk verklaart niets aan doen.
Ik kijk hier anders tegenaan ook al gaat het om € 12,50. In mijn optiek dient Bol.com haar verantwoordelijkheid te nemen voor haar toelatingsbeleid voor partijen waar zij mee samen werkt en dient passende maatregelen te treffen dat in geval van niet nakoming die partij te traceren is en voor schadeloosstelling zorg gedragen wordt.
Wees gewaarschuwd bij het bestellen bij Bol.com. Dit kan ook u overkomen voor een veel hoger bedrag.
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn!
Officiele reactie van Bol.com 22-02-2021

Beste Martine,

Gonnie 19-02-2021

Een fijne online winkel waar ik al jaren klant ben. Ruim assortiment, goede klantenservice en altijd een bestelling vlot in huis. Vragen? De klantenservice staat me altijd vriendelijk te woord, daarom ben ik een te vrede klant.

Gonnie
Officiele reactie van Bol.com 19-02-2021

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat er nog meer jaren bijkomen, Gonnie! 😃

Marianne 18-02-2021

Perfecte service en een prima klantenservice. Producten worden keurig op tijd geleverd.
Officiele reactie van Bol.com 19-02-2021

Dank voor je vertrouwen en je aankopen, Marianne!

Helena 18-02-2021

Ruim assortiment
Vlotte bezorging
Heldere webwinkel
Bij klachten goede afwikkeling
Vriendelijke meedenkende klantvriendelijke klantenservice.
Officiele reactie van Bol.com 19-02-2021

Harstikke bedankt voor je complimenten, Helena!

Anouk 18-02-2021

Product gekocht via Bol.com en uiteindelijk functioneerde het product niet naar behoren. Met de firma contact gehad en via Bol.com gehele bedrag retour ontvangen. Echt prima service. Altijd tevreden over de service van hun en ook in telefonisch contact altijd netjes en correct gedrag
Officiele reactie van Bol.com 18-02-2021

Goed om te lezen dat je zo tevreden bent, Anouk!

JCM 17-02-2021

prima wat je ook nodig hebt dat hebben ze ook fijn toch en prima service
je voelt alsof je de enige bent en dat met miljoenen klanten !
Officiele reactie van Bol.com 17-02-2021

Hartstikke bedankt voor je complimenten!

Caels 17-02-2021

Waardeloos bestellingen komen nooit optijd moet er altijd achteraan bellen en komen niet met een oplossing en schuiven het probleem makkelijk af

Beste Caels,

Mark 16-02-2021

Zeer tevreden over leveringen en service.
Artikelen altijd met zorg verpakt.
Online aankopen een echte aanrader.
Officiele reactie van Bol.com 17-02-2021

Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent. Wij doen er alles aan om dit zo te houden, Mark!

Willem 16-02-2021

Goede website; duidelijke info over levertijd; producten goed en stevig verpakt; Goede hulp bij vragen en goede service; Goede onmogelijkheden.
Officiele reactie van Bol.com 17-02-2021

Onze klantenservice staat altijd voor je klaar, Willem!

Eleonora 16-02-2021

Fijne website met heel veel keuze. Retourneren is ook geen probleem. Soms zijn producten wat aan de dure kant.

Bedankt! :)

Christiane 16-02-2021

Zeer tevreden snelle service en steeds op tijd geleverd en goed verpakt .ook retour zenden geen probleem.
Officiele reactie van Bol.com 16-02-2021

Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent, Christiane!

Marc 16-02-2021

Normailter ben ik erg tevreden. Waar ik van baal is dat ik iedere keer achter BTW facturen van spullen aan moet die niet van Bol zelf zijn. Is het nou niet handiger om gewoon een BTW factuur standaard vanaf de partner mee te laten sturen.
Ten tweede heb ik recent een domme ervaring met BOL; ik bestel voor de iphone magsafe hoes een oplader van BOL en dat suffe ding wordt door magsafe alleen met USB C geleverd. Ik zie dan enkel dat ronde ladertje staan en naief als ik ben bestel ik die bij BOL direct. Krijg ik dat ladertje thuis zit er geen 220V adapter bij. Ik ben nog iemand met oude apparaten hier dus nergens een USB C ding waar ik mijn telefoon aan deze nieuwe lader kan hangen. Nu zie ik bij de site wel de waarschuwing staan, maar op mijn moment van bestellen heb ik die niet gezien. Ook een beetje gek om zo'n nieuwe lader zonder stekker te adverteren en te verkopen. Goed, ding terug gestuurd, naar postbedrijf, etc. Nu een nieuwe voor 6 euro minder gevonden met stekker....het moet niet gekker worden.
Dan ten derde het SELECT programma. Heel mooi maar blijkbaar niet over te zetten van mijn prive account die ik niet meer wil gebruiken vanwege de BTW bonnetjes uitdaging. Het advies is de oude account te annuleren en de nieuwe account opnieuw te abonneren. Ik heb een maand geleden het select abonnement aangezet op de prive account dus weer een tientje het raam uit. Ik denk toch echt dat het iets te goed gaat met BOL.....
Officiele reactie van Bol.com 16-02-2021

Beste Mac,