Blokker.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Blokker.nl.

Blokker.nl stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 216 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,5

Monique 10-06-2020

Koelkast besteld, levering was prima. Het inleveren van de oude koelkast is echter een ramp. Hier is Blokker niet op ingericht. Telefonische bereikbaarheid slecht. Tijdens doorschakelen verbinding verbroken (na 20 min wachttijd). Had ik dat geweten had ik hem ergens anders besteld.

Diana Krieger 10-06-2020

Te late levering en incompleet geleverd. Toen ik daarover belde ‘moest ik maar naar de winkel om de bijbehorende accessoires op te halen’. Dit is de laatste keer dat bij Blokker heb besteld.

Bert 10-06-2020

Ik was op zoek naar een waterkoker en Blokker had een ruime keuze. De bestelling van het apparaat van mijn keuze verliep zonder problemen waarna er snel een order bevestiging kwam per email.
De bezorging was correct op de eerste werkdag na Pinksteren.
Fijne webshop,ruime keuze en snelle bezorging.

Piet 10-06-2020

Bestelling nog steeds niet geleverd. Na ru een week ook nog niet bij postnl afgegeven.
Gisteren de klantenservice gebeld. Ruim half uur in de wacht hiervoor. Worrdt me mij verteld dat systeem eruit ligt en dat er niets kan worden nagekeken. Zet dit dan in het wachtmenu zodat je niet onnodig een tijd moet wachhten.
Werd me gevraagd om. De volgende dag terug te bellen. Nou dat is service. Kortom waardeloos.

Mw Folkers 09-06-2020

Ik heb op 28/05 een bestelling geplaatst en betaald, maar niets meer van u vernomen. Heb ook al een reminder mail gestuurd maar ook hierop geen reactie.
Ben dus zeker niet tevreden.
Hopelijk wordt het nu opgepakt.

Piet 09-06-2020

Gemakkelijk bestellen, groot assortiment, snelle levering.
Goede prijs / kwaliteit verhouding.

OC 09-06-2020

Ik bestelde online Mepal vershouddozen en Brabantia vuilniszakken bij Blokker en zou de producten de volgende dag resp. 3 dagen na bestelling ontvangen. Ik heb de producten bijna twee weken nog niet. 5 van de 6 bestelde producten ligt al wel 1,5 week klaar in de winkel, maar de klantenservice suggereert dat het niet goed gaat met de levering van het laatste artikel als ik de rest ophaal. We zitten daardoor al een week zonder vuilniszakken (onze maat is in de winkel niet standaard leverbaar). Tegelijkertijd weet Blokker ook niet wanneer ik het laatste deel van de bestelling ontvang: 'we zijn ermee bezig, maar vanwege corona lopen we achter met de administratie en dat moet eerst'.

Eerder ging het ook al mis bij Blokker.

Korte samenvatting van de dingen die m.i. écht beter moeten bij Blokker:
1. De winkelvoorraden (zoals Blokker ook op de website aangeeft) kloppen heel vaak niet, maar Blokker onderneemt geen actie om dit te verbeteren. Werk hier aan! Zoek uit waarom een winkel zegt niet te kunnen leveren; ga ermee aan de slag wanneer een winkel extra voorraad bestelt terwijl er genoeg zou moeten zijn. Niet alleen informeer je jouw klanten dan ook beter (minder teleurstellingen), maar op termijn verhoog je met goed voorraadbeheer ook structureel je omzet.
2. Op basis van de winkelvoorraden belooft Blokker al dan niet of producten de volgende dag kunnen worden opgehaald. Wanneer blijkt dat het product toch op is (overigens geen ramp wanneer het vorige punt op orde is: kan een keer gebeuren) past Blokker niet de levertijd aan, maar annuleert het eenzijdig dat ene deel van de bestelling. Juiste actie richting een klant zou zijn: uitleggen, excuses aanbieden, levertijd aanpassen en de KLANT gelegenheid bieden om de bestelling (alleen dat product of in het geheel) eventueel aan te passen of te annuleren.
3. Bij het eenzijdig annuleren van het onleverbare deel van de bestelling vervallen bij Blokker eventuele actiekortingen (bijv. 2de product halve prijs) volledig. Een klantvriendelijk bedrijf past (als goedmaker) de volledige korting toe op het overgebleven deel van de actie en neemt z'n verlies. Ben je iets minder klantvriendelijk, maar wel fatsoenlijk dan verdeel je de korting evenredig over het wel en niet leverbare deel van de bestelling.
4. Het kan niet zo zijn dat klanten waarbij iets mis gaat vervolgens ook de dupe zijn van jullie slechte klantenservice. Geef ze voorrang bij de klantenservice. Het is niet ok als je, na ieder bericht, steeds dagen moet wachten op een volgend (onvolledig/onjuist!) antwoord: pak vervolgvragen in eenzelfde dossier gelijk op voor je verder gaat met nieuwe berichten. Ook 'ik weet het niet', 'ik heb het doorgestuurd' of 'de administratie gaat voor' is onacceptabel: zoek het antwoord dan uit (liefst direct) en koppel terug. Het is vooral ook onacceptabel omdat nieuwe bestellingen wél nog steeds binnen een dag worden geleverd.
6. Heb je het te druk om naleveringen goed te doen? Annuleer dan desnoods de volledige bestelling, geef de klant een waardebon als goedmaker en laat hem/haar opnieuw bestellen. Probleem opgelost met minder mensinzet!
7. Acties waarbij je de korting in jouw eigen voordeel uitlegt ('korting alleen geldig op het goedkoopste product', etc.) zijn zó 1990! Vooral omdat in het geval van Blokker de 'kleine lettertjes' in de reclame-uitingen nogal eens worden 'vergeten' en dat laatste is zelfs tegen de wet. Wees gewoon fatsoenlijk en pas de korting toe op het totaalbedrag. Het scheelt je bijna geen geld, maar zorgt wel voor tevredenere (en daardoor terugkerende) klanten!
8. Winkels klagen bij klanten(!) dat Blokker ze bij acties structureel veel te weinig levert. Eeuwig zonde van de misgelopen omzet! Leer hiervan voor de volgende actie (zie voorraadbeheer). Is de actie onverhoopt toch op? Geef klanten dan in ieder geval een oplossing! Nu krijgen klanten letterlijk te horen dat ze pech hebben en geven ze hun geld elders uit. Andere ketens lossen dit op door je in de actieperiode te laten bestellen en het product later te leveren. Óf klanten krijgen een waardebon mee om later alsnog gebruik te maken van de actie.
9. Match je producten! Voorbeeld: de formaten Brabantia vuilnisbakken die Blokker in de winkel verkoopt matchen niet met de direct in de winkel leverbare vuilniszakken.

Ik hoop dat Blokker eens serieus naar de eigen processen kijkt en wat doet met de tips!

A.van der Haar 09-06-2020

Zeer snelle levering in mijn gekozen winkel, daardoor geen verzendkosten!
Prettig geholpen door personeel in de winkel!

Roos 09-06-2020

Duidelijke site en redelijke prijzen mooi overzicht en snelle levering (buiten corona)

Marja Brussaard-van 't Zelfde 09-06-2020

Het was makkelijk via online te bestellen en de service was goed binnen 1 dag binnen.

R. Ter keurs 09-06-2020

Heb voor blokker gekozen omdat ik had gezien dat de Philips airfryer xxl hier het goedkoopste was. Hij was alleen niet leverbaar dus ik had een mailadres achtergelaten.. Vrij snel kreeg ik al een mailtje dat het artikel weer leverbaar was. Kreeg de airfryer binnen 3 dag al thuis bezorgd. Ben zeer tevreden over de communicatie, de levering en het artikel 👌

a.guijt 09-06-2020

de service is uitstekend ik heb via internet besteld en ik hoefde maar een paar dagen te wachten.

Héleentje 09-06-2020

Blokker had wel Het artikel waar ik al lang naar op zoek was. Ook super snel geleverd. Zou 2 tot 5 werkdagen duren. Dag erna was het er al.

Sean 09-06-2020

Mijn zending is nog steeds niet aangekomen. 4 keer een bericht ontvangen dat bezorging niet is gelukt. Ben post nl zat.

Marilyn 09-06-2020

Bestelde artikelen voldeden aan de verwachting. Goede service en snelle levering. Kon artikelen in de winkel zonder problemen ophalen.

Jan 09-06-2020

Online besteld, snel kunnen ophalen. Goede service en klantvriendelijkheid. Prijs kwaliteit verhouding is prima. Goed product.

hoogie 09-06-2020

Persoonlijk koop ik liever online bij Blokker dan in de winkel. De webshop is erg duidelijk en gemakkelijk te volgen. Fijne webshop

Lieke 09-06-2020

Toegankelijke site. Snelle levering en prima producten. Prijs kwaliteit is goed

Tessa 09-06-2020

De levering was super snel, aangegeven was tussen 3 en 5 werkdagen en ik kreeg hem de eerst volgende werkdag al binnen.
Omdat mijn product geen standaard maat heeft waar een doos voor is hebben ze een doos ingesneden en zo van een te kleine doos een perfect passende doos gemaakt, dus geen veel te grote doos opgestuurd wat ik van andere webshops gewend ben.
De website was ook nog eens goed overzichtelijk en het was echt makkelijk om een account te maken en te bestellen.

Lieke 09-06-2020

Toegankelijke site. Snelle levering en prima producten. Prijs kwaliteit is goed

M. 09-06-2020

De shop is duidelijk en overzichtelijk echter het bestelde en betaalde product heb ik na 12 dagen nog steeds niet ontvangen.

Inez 09-06-2020

De online shop is op zich prima.
Als je een zoekopdracht doet krijg je niet altijd alle relevante opties te zien, dat zou nog wat uitgebreid kunnen worden.
Daarnaast vind ik het een minpunt dat je als je vragen hebt voor de klantenservice, je alleen kunt bellen (niet handig want ik werk thuis en word geregeld gebeld) of Facebook moet gebruiken (ik heb geen Facebook en heb speciaal hiervoor een account aan moeten maken).
Daarnaast is de omschrijving van de producten wel accuraat, het proces om te bestellen is vrij simpel en duidelijk. Geen problemen ervaren hiermee. De levering was snel.

Petra 09-06-2020

Makkelijk te bestellen, goede en snelle service
Netjes en zorgvuldig verpakt

MarrieAnne 09-06-2020

Duidelijk, afhankelijk van artikel ruime sortering in diverse prijsklassen.

Jo 09-06-2020

Niet opgestuurde artikelen.
Meer als week gewacht.
Half uur aan de lijn gewacht om vervolgens opgehangen te worden om daarna weer een half uur te wachten aan de lijn.
Wel zelf direct betalen maar voor geldretournering moet ik 3 weken wachten!