Bax Music - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Bax Music.

Bax Music stelt zich voor

8,4

Bart 29-10-2023

In de winkel geweest in Rotterdam, mooie winkel met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

Een echte aanrader!

Michel Banen 29-10-2023

Supersnelle levering van geweldig item. Ik had al heel lang een 'water wave' die nog werkte met een halogeen lamp van 235 watt. Dat apparaat was groot, zwaar en werd heel warm. Wel een schitterend effect waarbij de kleuren in elkaar overvloeiden. Maar nu was het lampje kapot en een los lampje kostte ongeveer evenveel als de gekochte water wave op led die compact en licht is en niet warm wordt.

Enige minpuntje is dat de kleuren niet in elkaar overvloeien maar voor deze prijs is dat slechts een detail. Supersnelle levering en ongetwijfeld niet de laatste keer dat ik hier wat heb besteld !

Noël 27-10-2023

Goede prijzen en goede producten. Altijd fijne service en snelle levering (tenzij niet voorradig ).
Zeer betrouwbare shop. Wij kopen hier vaker.

Roanvdzaag 27-10-2023

Ik heb mijn eerste instrument gekocht bij Bax en ik was zeer tevreden over de kwaliteit van de gitaar prachtige kleur goed geluid en goed afgewerkt zou erg aanraden om bij Bax je instrumenten te kopen de rede dat ik het een 9 geef is omdat ik het jammer vond dat er geen verschillende soorten plectrums bij zaten maar een hardheid

PG 27-10-2023

Fijne webshop, heel veel keuze, goede voorraadstatus die ook daadwerkelijk klopt, ruime informatie bij de producten. Nette verpakking en snelle levering met track en tracé. Aanrader om te bestellen!

Matthias 26-10-2023

Voor een nieuw midi keyboard vanuit Utrecht naar Goes gereden. Heel veel keyboards om te testen en dat is fijn. Verkoper was alleen mega druk en alleen voor 2 afdelingen dus ik heb 2x lang staan wachten om een paar vragen te stellen. Ook kreeg ik te horen dat wat ik wilde en online op voorraad zag, niet aanwezig was. Na nogmaals vragen bij jongens aan de afhaal balie bleken er toch 3 op voorraad te zijn 🧐 Ik heb bij die balie even getest en gekocht want het is precies wat ik wilde. Ik geef 3 sterren omdat die jongens bij afhaal balie heel vriendelijk en behulpzaam waren en om ruime voorraad. Er konden 2 sterren bij als op een drukke zondag middag er voldoende en beter gemutst personeel bij de keyboard afdeling had gestaan.

Danny De Cort 25-10-2023

Snelle levering en voordelige prijzen. Daarom altijd eerst hier kijken voor je een aankoop doet.

Chris H 25-10-2023

We zijn goed geholpen in de winkel. Omdat de demogitaar natuurlijk al door meerdere mensen is getest is hij niet meer helemaal nieuw.
Daarom hebben we de gitaar daarna online besteld.

Elias V.K 25-10-2023

Ik kocht onlangs de DDJ-FLX4 bij Bax. Zeer goede ervaring mee gehad! Werd goed geholpen in de winkel en de controller zelf is geweldig! Zeker een aanrader.

Rockopa 25-10-2023

Omdat mijn gitaarkoffer te zwaar werd heb ik een alternatief gezocht. Bij Bax hebben ze altijd veel keuze en heb voor mijn LP een Gibson ASPGIG-LPSG Premium Gigbag voor Les Paul uitgezocht. Mijn gitaar past hier perfect in en bied voldoende bescherming. Prijs van €69,- was natuurlijk ook interessant. Zeker een aanrader en scheelt een hoop geschouw.

Robert 24-10-2023

Voor 23:00 besteld en dus ook echt de volgende dag binnen!
Ik heb nieuwe snaren besteld en een Boss RV-6.

Prijs en service zijn in verhouding in mijn top 3 van plekken waar ik iets muziek gerelateerd zou bestellen. Ik kom vaker in de winkel in Rotterdam, het is voor mij niet echt om de hoek, dus is het online bestellen gewoon makkelijker.

Hans Erkelens 23-10-2023

Ik was al een tijdje op zoek naar een DJ controller voor de verjaardag van mijn kleinzoon. Zo'n ding wat je nodig hebt als je disc jockey wilt worden. Ik zocht uitvoerig op Marktplaats totdat een vriend van mij attendeerde op de website van BAX. Het verschil van de aangeboden tweedehandsjes de nieuwe van Bax was maar een tientje. Gauw bestellen dus. Binnen een dag werd de controller bezorgd. Ik had meteen een micofoon besteld. Daarna heb ik nog een DJ koptelefoon bij BAX besteld. Dan hoef ik dat lawaai straks niet aan te horen...

Mourice Plusquin 23-10-2023

Helemaal prima. Duidelijke site, heel veel keuze, prima prijzen, snelle service.

WR 21-10-2023

Veel producten en goede service, een verzoek om de bestelling nog even vast te houden in de winkel werd onmiddelijk beantwoord en het werd keurig bewaard tot de afgesproken datum.

Raymond Knaap 20-10-2023

Betrouwbaar bedrijf met uitstekende klantenservice.. Snelle tijdige levering. Doen wat ze beloven.

Eric P 20-10-2023

Ze hebben ongelofelijk veel in zeer veel prijscategorieën en de levering is altijd in orde. Als er iets misgaat, dan wordt dat bijna direct opgelost. Sinds er ook een workaround voor hun chatbot is kan ik ook als ik advies wil gewoon mensen bereiken, je moet dat alleen wel eerst aan de bot vragen. De hulp die je dan krijgt is heel goed.

Een top apparaat voor een goede prijs 19-10-2023

De Tascam Portacap X8 is een dijk van een handzame recorder in alles en Bax. nl heeft weer snel de X8 geleverd, de volgende dag had ik hem al.

Ik heb al wat jaren de Tascam DR-40X, een prima appparaat en maakt zeer natuur getrouwe opnamen van bijvoorbeeld accoustiche gitaar en stem. Deze heeft 2 XLR (Stereo) ingangen. Ik neem op in 24 bit en 48Khz.

Echter ik had 2 exttra XLR ingangen nodig en dus kocht ik de Tascam Poratcap X8 en dat is de beste keuze. Of ik de DR-40x verkoop is de vraag. Deze is iets hanteerbaarder, maar kan ook zijn omdat ik deze door en door ken en moeilijk afscheid kan nemen van ook iets moois.

Wat een uitzonderlijk mooi en goede recorder is deze X8. Het is weer een stap beter met zijn uitstekende X/Y (afneembare) Mic's/kapsels. Deze zijn van hoge klasse en kun je al zeer goede opmamen maken zonder duurdere externe mic's. Er was iemand die een vergelijkbare opname met 2 matched pair Neumann Condensor mic's vergeleek en was uiterst verrast. Uitetaard is zo'n vergelijk niet realistisch, maar toch..

De intuitieve grafische display is uniek en bijzonder fraai. Deze laat zich bedienen als een smartphone. De vele presets en helemaal bijzonder is de 32 bit floating point opname mogelijkheid, die bv. de zorg voor clippen bij inregelen van de gain naar het verleden stuurt, mocht in drukke onvoorspelbare omgevingen moeten worden opgenomen.

Er zit te veel op om op te noemen. De mixer met al zijn mogelijkheden is enorm. Ik mix altijd op de PC, maar je kunt het nu prima doen voor een snelle mix ' in het veld'. Dat is vind ik geen werken in de vele field recorders tot op heden.

Het is ook een USB Audio device, dus te gebruiken als USB mic met de X/Y of met alle ingangen voor bv. een muziek opname (multi-track). Door de vele ingangen, die ook nog eens zo flexibel aan poorten zijn toe te wijzen, moest ik toch wel het manual raadplegen om het als USB audio te gebruiken. Daar zit een kneepje in, die je moet weten. Uiterraard kun je de Micro SD kaart uitlezen. Daar moet je voor in een menu wel even op een knop drukken. Op de DR-40X komt de vraag na aansluiten van de USB of je de Micro SD kaart wilt lezen of de device wilt gebruiken voor USB audio. Verder kun je zonder de Asio driver werken, met de Windows instellingen, maar better is de Asio driver te installeren en het is nodig voor 32 bit opnamen. Bij deze Asio is het noodzakelijk om de opname formaat gelijk in te stellen in de X8 als in je audio opname programma ((DAW). Met de DR-40X was dit geen voorwaarde, dus ook weer een weetje. De USB toewijzing is het enige kritiekpunt die ik heb. Dit had m.i. fraaier gekunt, maar als je het weet is het prima.

Ik heb alleen nog wat met wat snelle opnamen geëxperimenteerd, maar met de dubbele AD converter (nodig vanwege 32 bit), zal de ingangstrap wellicht beter zijn (betere SNR), dan mijn voorgangers.

Het apparaat is niet goedkoop, maar in ogenschouw nemende, de vele features, uitzonderlijk fijne bediening, met GUI, de remote app, de zeer hoge kwaliteit van de X/Y mic's en vooral de 32 bit floating opname mogelijkheden is de Tascam Portacap X8 zelfs goedkoop te noemen. De 32 bit opname devices die meer en meer komen zjjn veelvouden in de prijs.

Iets belangrijks voor mij, is ook dat er geen rubber op het apparaa zit, zoals de concurrent wel heeft. Dat mag dan pretttig en stevig in de hand liggen hebben, maar wordt na jaren een kleverige vieze massa door een chemisch proces en los komen van weekmakers. Het is onbegrijpelijk dat rubber op behuizing, knopjes nog steeds wordt gebruikt, zelfs in de moderne el. auto's.

Ik had de unit de volgende dag al keurig geleverd in huis. Bax.nl is altijd snel, top.

Kortom deze recorder is m.i. de beste die er is. Er zal zeker concurrentie komen.

Een absolute aanrader dus voor de prosumer of meer eisende consument. Anders is de vergelijkbare X6 (zelfde concept) of DR-40X een prima alternatief of kijk naar andere populaire merken.

Ps 1. Aanrader is de Bluetooth optie (dongle) er bij te kopen. Bediening vanaf tablet of smartphone is wel zo gemakkelijk met de vele XLR ingangen zonder de opname omgeving te storen.

Ps 2. Verder wordt er weinig aan accesoires bij geleverd, wel een set prima Panasonic batterijen, vier stuks. Dit is om het apparaat zo scherp mogelijk geprijsd te willen houden, begrijpelijk.

Ps 3. Ook een aanrader is een case te kopen. Ik heb deze voor ik meen € 18.95 gekocht bij een bekende webshop, een mooi ding van prima Chinese makelij.

Ps 4. Download en installeer de nieuwste firmware en Asio driver. Doe dit via de USA site. De EU site is niet bijgewerkt.

Wim Huijsman 18-10-2023

Makkelijk bestellen op de website, had al een account. Ik bestel regelmatig onderdelen bij Bax Music, en dat word altijd snel geleverd. Kleine onderdelen worden gewoon geleverd in een brievenbuspakket en niet in een veel te grote doos. Prima dus.

Kesselfieber 17-10-2023

Als ik spullen nodig heb dan kijk ik bij Bax en de Duitse firma voor beschikbaarheid. In dit geval had Bax de producten het best op voorraad en de prijs was iets gunstiger. Soms koop ik nog in een fysieke winkel, maar de steeds grotere reisafstand, en levertijden vormen bij sommige artikelen een bezwaar. Ook de rust van thuis winkelen en een weekje overdenken zonder druk, vind ik een groot voordeel.

Gregory Swart 17-10-2023

Bax is over het algemeen een fijne winkel. Heb er al veel verschillende dingen besteld. Had laatst wel problemen met een levering. Dat ging toen om Yamaha monitors waarvan het ongeveer 2 maanden duurde voordat ik ze geleverd kreeg. Maar de klantenservice bleef goed bereikbaar.
De rest van de bestellingen had ik alles na een dag al in huis overigens!

MyBreathMyMusic 17-10-2023

Wij gebruiken deze gitaar voor onze innovatie "de schakelgitaar". We hebben er al een aardig aantal bij jullie gekocht. Wij passen het instrument aan en lenen het dan uit aan kinderen met een zeer ernstige beperking, door heel Nederland!

Advocaat 16-10-2023

Klantenservice .... zeer lange wachttijden
Op emails wordt niet gereageerd
Product na bijna week half ontvangen, wel betaald maar geen enkele reactie!!!

WA 16-10-2023

Heel blij met analog lab, keybed is top en ableton integratie goed gedaan. Snelle levering en goede service van Bax.

Heidi 15-10-2023

We waren op zoek voor een keyboard voor onze jarige tienerdochter. Eerst ben je geneigd om voor Yamaha of ander bekend merk te gaan. Na een uitgebreid telefoongesprek met Bax Music, zijn we toch gegaan voor het huismerk Faizley (Faizley 180). Voor het budget dat we hadden inclusief wat onze dochter wilde bijleggen is dit een topper. Deze kan meer zoals dat de toonhoogte verschilt hoe je hem aanslaat. Mooie boxen zitten erop ( enig minpunt is dat als de telefoon op de standaard staat , hij een beetje kraakt).
Erg mooi keyboard met standaard, krukje en koptelefoon voor een mooie combi prijs.

Levi H. 14-10-2023

Wow, one of a kind winkel.

Een paar dagen terug bestelde ik een microfoon ter waarde van €130,-. Echter maakte ik bij de bestelling een fout waardoor het werd geleverd aan het afhaalpunt in Goes. Het is erg ver verwijderd van mijn woonplaats en heb nog geen auto in beschikking.

Mijn keuze was om een mail te sturen naar de helpdesk en met groot succes is het opgelost. Binnen 24 uur reageerde iemand van de helpdesk dat hij/zij wellicht de order kan annuleren en een nieuwe kan plaatsen zonder kosten. Nog eens 24 uur later stond de bezorgen voor aan de deur met, ja hoor, de microfoon!

Snelste service die ik heb gekend en vooral bij grote winkels. Bax Music is echt een van de grootste als het niet de grootste muziek winkel is in Nederland! En toch weten ze hun snelheid en service bij te houden.

Het product was ook zeer goed ingepakt, zelfs wetende dat de microfoon bekend staat om zijn kwaliteit. Het pakket was niet afgeraffeld of gehaast ingepakt en je krijgt zelfs een paar extra dingen!!!

Bax Music, echt super gedaan. Een extra vaste klant door de service. Ik ga ABSOLUUT niet weg bij Bax Music, daar is de winkel te kostbaar voor