Azerty - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Azerty.

Schrijf een review voor deze winkel

Deze winkel is in het afgelopen jaar nog niet beoordeeld en heeft daarom geen cijfer. Wil jij anderen helpen door het schrijven van een review? We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.

edngiedng 03-01-2014 Via de website gekocht

goede website overzichtelijk

zeer goede email response na bestelling word goed p de hoogte gehouden en uiterst snelle levering.
de snelheid van de levering zou ik vooral aanbevelen voor bedrijfen die snel iets nodig hebben worden prima bediend bij azerty.

Assortiment
uitgebreid

Aanbeveling
beste webwinkel kwa snelle levering en response prijzen zijn ook netjes.

Otto Parts 21-07-2013 Via de website gekocht

Prima online indicatie van voorraad/leverbaarheid.

Eén keer een RMA aangevraagd en gekregen voor een Ram module uit een set van twee.. correcte afhandeling.

Assortiment
Bijvoorbeeld: voedingen van BeQuiet.. meerdere modellen leverbaar, en scherp geprijsd.

Aanbeveling
Online bestellen, levering binnen redelijke (zie de site) termijn, track and trace.

Extra toelichting
Uitstekend ingekochte voedingen serie.. super stil, zuinig in verbruik en met een complete verpakking (voldoende connectoren, mesh, boutjes, klittenband, tie wraps).. en zoals ik bij eerder gelegenheid merkte: correcte levering van producten. Internet shoppen bij Azerty is fun!

Monurah 11-04-2013

Ik heb in de 4 jaar dat ik nu klant ben bij Azerty enkele duizenden euro's aan onderdelen bij dit bedrijf gekocht, en ik kan vertellen dat ik absoluut geen spijt heb in het kiezen van Azerty als mijn standaard webwinkel voor computeronderdelen.

In 2009 deed ik mijn eerste bestelling waar ik een setje werkgeheugen, cpu koeler, en extra fans heb gekocht voor mijn computer. Ik heb bevestiging gekregen van mijn bestelling, status updates, verzending met track & trace, en instructies bij eventuele defecten. Helemaal top! Op het moment van schrijven doen deze onderdelen het nog steeds zonder defecten!

Later, in 2011 heb ik nog extra fans gekocht voor een andere computer. Ook hier werd ik duidelijk op de hoogte gehouden van de vorderingen van mijn bestelling. En mijn fans waren goed en beschermd afgeleverd in een doos gevuld met luchtkussens. Vlekkeloos!

Vorig jaar had ik een nieuw beeldscherm besteld. Azerty levert voor zijn beeldschermen de zogenoemde "pixelgarantie". Deze garantie houd in dat als het beeldscherm dat je binnenkrijgt dode pixels bevat, dat je op kosten van Azerty (binnen 14 dagen van acquisitie) een nieuwe krijgt zonder extra te hoeven te betalen. Ik had dit niet gekocht, omdat ik niet op de hoogte was van deze garantie. Dat maakte niet uit, want binnen enkele minuten na het bestellen van het beeldscherm werd ik geïnformeerd van de risico's van dode pixels in nieuwe beeldschermen en wilde zeker weten of de garantie er niet bij wilde hebben. Dit heb ik toch maar gedaan. Het beeldscherm gebruik ik nog steeds en werkt helemaal prima! Ik was dan wel 10 euro kwijt voor de garantie, maar liever 10 euro dan een rompslomp aan bellen en terugsturen naar de fabrikant!

En onlangs had ik een nieuwe pc kast besteld. Ook hier hetzelfde verhaal; de kast was goed verpakt, track & trace, status van bestelling, en de kast werkt helemaal top!

Kort samengevat: ik heb bij hun producten besteld varierend van hardware onderdelen tot kasten, muizen, bedrading, en schoonmaak middelen voor pc's/laptops en geen een keer is het misgegaan. Deze webshop heeft me nooit teleurgesteld en het is het zeker waard om daar je aankopen te doen.

Lilianvdk 30-10-2012

Ze bieden het product het goedkoopst aan. Had verschillend afleveradres en factuuradres, dus dat controleerden ze per mail nog even of dat inderdaad de bedoeling was. Heel netjes. Product gewoon per envelop laten verzenden, helemaal prima! Ik bestel hier de volgende keer weer.

JWDG 21-05-2012

nadat ik paar dagen gewacht had op mijn producten, bleek mijn harddisk niet te leveren zijn: 10+ dagen, gebeld met de zaak voor een ander: andere gekozen die 2 euro duurder was, deze 2 euro kreeg ik gewoon korting en zelfs terwijl ik om 4 uur belde was het pakketje nog op de post gedaan! perfect en goede service

--Paul-- 16-05-2012

5,5
Nadat ik een bestelling had gedaan van bijna 1800 euro bleek het moederbord defect. Ik heb het zorgvuldig verpakt teruggestuurd. Azerty geeft aan dat het gebruiksschade betreft. Ik ben echter zeer zorgvuldig met het moederbord omgegaan. Mijns inziens was eventuele schade al aanwezig voordat ik het moederbord heb ontvangen of na retourzending bij Azerty ontstaan.

thaiman 10-04-2012

Na de negatieve ervaring is het probleem met de harddisk toch op een nette manier opgelost. Ik kreeg een mail van Azerty met verontschuldigingen en een tegemoetkoming. Dus daarom stel ik mijn mening weer positief bij.

thaiman 05-04-2012

6,3
Harddisk was defect binnen garantietermijn. RMA aangemaakt. Mailtje ontvangen dat ik langs kon komen om de harddisk direct om te ruilen voor een nieuwe. Helaas ter plaatse kon men mij geen vergelijkbare harddisk aanbieden. Althans niet om gelijk mee te nemen, hetgeen zou betekenen dat ik er weer apart voor naar Azerty zou moeten rijden. Genoegen genomen met een ander type harddisk (2,5 inch i.p.v. 3,5 inch) Thuisgekomen ontdekte ik dat het een gerepareerde harddisk was. Mailtje gestuurd naar Azerty. Reactie van Azerty: "tsja, als je een defecte harddisk inlevert, krijg je ook weer een tweedehandse terug" belachelijk! Is niet de eerste keer dat er iets met de geleverde producten aan de hand is! En dan te bedenken dat ik er al vele jaren klant ben. Slechte aftersales.

Zeertevredenklant 12-11-2011

Afgelopen jaren meerdere bestellingen geplaatst bij Azerty. De bestellingen zijn altijd goed te volgen via het ordersysteem. Zodra de order compleet is krijg je een e-mail en de volgende dag wordt het aangeboden door de postbode.

De service is consistent en de beste die ik ooit ervaren heb in 'webwinkelland'. De aftersales service is perfect. Had een paar producten ter RMA aangeboden en dezelfde dag dat het aankwam werd het in behandeling genomen, werd ik ingelicht en kreeg direct een oplossing aangeboden.

Hun prijsstelling is bovendien zeer scherp. Soms vind ik producten een paar euro goedkoper ergens anders. Echter geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om andere webwinkels te proberen nu. Weleens geprobeerd, maar altijd teleurgesteld.. TE goedkoop is ALTIJD duurkoop!

Azerty, bedankt.

christinec. 27-10-2011

4,2
Camera besteld met een vermeldde levertijd van 2 a 3 werkdagen. Was een verjaardagskado voor mijn dochter. Na een kleine week bleek dat die levertijd totaal niet klopte. Ik heb zélf contact gezocht via de mail, waar geen antwoord op kwam. Telefonisch contact gezocht (eerst heel lang in de wacht gestaan, een dure grap). De meneer die mij te woord stond vertelde dat zijn collega nét met mijn mail bezig was en me terug zou bellen. Ik ben die dag niet meer gebeld en heb opnieuw een mail gestuurd. De volgende dag belde de collega wel direct. De camera zou van een duitse leverancier komen en dat duurde langer dan verwacht maar zou uiterlijk vrijdag vanuit duitsland verzonden worden. De levertijd zou ze op de website direct aanpassen. Toen ik dit later controleerde stond het nog steeds op 2 dagen Uiteindelijk kreeg ik twee weken na mijn bestelling een mail dat de camera niet te leveren was. Geen kado voor mijn dochter....
Het enige wat vlot liep was het rondmaken van de annulering en terug storten van het geld.
Diezelfde dag de camera besteld bij Barrato en binnen drie dagen in huis. Conclusie; koop niet bij Azerty, er zijn genoeg betere shops op internet!

Mooi Raalte 22-08-2011

Snelle levering en goede informatievoorziening. Helaas had eerste toetsenbord (KB520) een defect (rammelende spatiebalk). RMA op website aangemaakt. Per e-mail beklag gedaan dat ik eerst moeite moest doen en kosten maken om toetsenbord om te ruilen. Werd meteen opgebeld met uitleg waarom deze procedure. Kon toetsenbord terugbrengen en ander exemplaar (KB500) tegen betaling van prijsverschil direct meenemen. Kortom, zeer tevreden over deze goede service!

W. Rutten 08-07-2011

Mijn bij Azerty gekochte mediaplayer ging kapot.
Opgestuurd naar de RMA-afdeling en binnen 3 dagen een nieuwe speler in huis.
Werkelijk grote klasse !!

Universe59 18-06-2011

Al zeer veel bestellingen gedaan voor dit bedrijf, allemaal op computergebied.
Alles keurig op tijd geleverd.

Latere problemen met HD direct en zonder problemen opgelost.

robeua 24-05-2011

Ik heb voor een homeserver diversen componenten besteld waarvan ik het geheugen foutief had besteld. Na contact te hebben gezocht kreeg ik een rma nummer en 2 dagen later kreeg ik de optie geld retour of iets anders bestellen super geregeld voor wat ik zelf foutief besteld had.

Ed-Brabant 09-03-2011

Algemeen:
Op 25-01-2011 heb ik voor mijn zoontje een complete game pc besteld – alles erop en eraan (€ 1690,=). Het systeem zou in 1e instantie door een vriend geassembleerd worden maar ik besloot de dag vóórdat Azerty zou gaan leveren de assemblage toch maar aan hun TD over te laten. Door de snelle communicatie kon dit gelukkig ook en na extra betaling voor de assemblage gelijk weer een bericht retour dat de assemblage de volgende dag zou aanvangen. Hierna werd het systeem opgestuurd via TNT waarbij ik als enige negatieve puntje aangeef dat ik meer verwacht had van het verpakkingsmateriaal dat gebruikt werd. Het systeem zat in z’n originele doos met daar omheen een nog grotere doos waarin alle kleinere dozen zaten van de aparte onderdelen die men geassembleerd had. Hierdoor kon de PC makkelijk schuiven en omvallen – wat volgens mij ook gebeurd is. 1 van de koel fans was hierdoor losgeschoten en op het koelblok, geheugen en moederbord terecht gekomen waarbij het koelblok zichtbaar lichte schade opgelopen had. Toen we het systeem opstartten kregen we binnen enkele ogenblikken al een Blue Screen Of Death en wat we het hele weekend ook geprobeerd hebben Win7 liet zich niet of maar gedeeltelijk installeren. ’s-Maandags gelijk een RMA aangevraagd en diezelfde week alles teruggestuurd naar Azerty. Vanaf dat moment gaat alles heel erg snel. Ik kreeg geen e-mailtjes meer, nee er werd door Vincent van de TD direct telefonisch contact met mij opgenomen met de mededeling dat er iets niet in orde was met het geheugen en of ik toestemming gaf dat te vervangen door een ander soort geheugen. 2 dagen later weer een belletje van Vincent met de mededeling dat er nog een probleem gevonden was (MB & geheugen konden niet met elkaar overweg) en of het goed was ook dat te veranderen…OK mij best als de PC maar goed werkt en het is ook MIJN uitspraak geweest liever wat langer over de reparatie en controle te doen dan dat ik thuis weer in de problemen zou komen te zitten. Maandag daarop weer een belletje van de inmiddels bekende Vincent...Alsof Murphy ook in de buurt was…de harddisk had het tijdens het testen opgegeven en het voorstel nu was er 2 in te plaatsen waarvan 1 bloedsnelle en 1 die wat langzamer was maar wél net zo groot zou zijn als de originele die we besteld hadden. Ik moet er bijzeggen dat voor alle zaken die men veranderde géén meerkosten rekende en bij iedere verandering netjes een nieuwe factuur mijn kant instuurde zodat je zelf de weg niet kwijt zou raken ZEER GOEDE SERVICE! Afgelopen vrijdag werd ik opnieuw gebeld door Vincent met de mededeling dat het systeem opgestuurd zou gaan worden waarbij mijn verzoek was beter nog een weekend te testen om zeker te zijn. Zo gezegd zo gedaan…afgelopen dinsdag werd het systeem opgestuurd en hij is net binnengekomen, aangesloten en wat schetst mijn verbazing? OS met bijbehorende drivers zijn al geïnstalleerd terwijl we daar niet extra voor hoefden bij te betalen! Ook werd er, zoals ik het tenminste zie, ter compensatie een 3D muismat met een extra spel op DVD bijgeleverd en last but not least…nu zat het systeem zo ontzettend goed ingepakt dat ik het met een gerust hart van een flat af durfde te laten vallen…maar dat vond mijn zoontje dus niet goed! Al met al zijn we zelfs iets goedkoper uit en ook daar ontvang je – zoals Azerty het steeds gedaan heeft – een factuur voor.

Conclusie:
Website is overzichtelijk, bestellingen makkelijk te doen en betaling via Ideal goed en snel. De feedback op bestellingen en betalingen; snelheid van het licht, zeer fijn. Opsturen van bestelling, had de 1e keer wat beter mogen zijn, 2e keer was gewoonweg geweldig! Track&Trace standaard.

Aftersales
Wat aftersales betreft ook hier geen negatieve opmerkingen. Ik vond het geweldig dat ik telefonisch contact had met Vincent van de TD zodat er ook geen misverstanden konden onstaan betreffende veranderingen die voorgesteld en goedgekeurd werden door mij. Als er een 3e persoon tussenzit krijg je die misverstanden wel erg snel. Coulant zijn ze zeer zeker. Door alle toestanden en het feit dat ik vooraf NIET wist dat ik een ander MB zou krijgen was ik vergeten de dozen van de verschillende onderdelen mee terug te sturen op RMA. Ik heb zelf contact opgenomen met Vincent met de vraag of ze nog iets terug moesten hebben. Antwoord was dat ze de doos vh oude MB toch graag terugwilden, deze stuur ik op en de kosten daarvan worden ook nog eens vergoed...wat wil je nou nog meer?

MvdT 31-01-2011

Uitgebreide website keuze artikelen, goed verzorgd, maar soms is iets niet makkelijk te vinden.
Om af te halen prima bereikbaar, telefonisch: geen ervaring mee. Bestellen en leveren gaat, zoals eerdere ervaringen snel en probleemloos. After sales: nog nooit gebruik van gemaakt.

CILLER 18-01-2011

Website enigsinds onoverzichtelijk. Product was de volgende dag binnen.
Eerdere ervaring met aftersales was snel en goed. Telefoon niet altijd snel beantwoord, ook mail duurt soms net te lang.

hoggle 18-01-2011

7,3
Product besteld en netjes geleverd binnen de aangegeven tijd. Azerty stuurt een mailtje na levering of alles in orde is en hoe je het product kunt terugsturen.

Blondemr 14-01-2011

5,3
Op zaterdag de 7e vier producten besteld, waarvan twee op voorraad bij Azerty en twee op voorraad bij de leverancier. De beloofde levertijd volgens de site is aldus 2 - 3 werkdagen.

Afgelopen dinsdag waren drie van de vier onderdelen binnen, woensdagochtend waren alle vier onderdelen binnen en werd de status veranderd naar het vage "wacht op verzamelen". Sinds die tijd is deze status ongewijzigd en wacht ik nog altijd op mijn producten.. Ik vind het schandalig dat Azerty:

1. Niet uit zichzelf mij op de hoogte stelt van de vertraging
2. Structureel valse levertijden belooft (dit baseer ik op mijn eigen ervaringen, alsmede ervaringen te lezen op deze site en andere sites)
3. De vertraging niet te rechtvaardigen is, nu de producten al sinds dinsdag aanwezig zijn bij Azerty.

Eerder deze week stuurden zij een e-mail, waarin werd aangeboden om de onderdelen te assembleren. Dit was niet nodig en in dezelfde e-mail vroeg ik naar de levertijd. Hier kreeg ik geen antwoord op.

Gisteren (donderdag) stuurde ik een mail om maar eens te vragen wanneer het wordt verzonden, immers de dag ervoor was alles al aanwezig. Het antwoord valt hieronder te lezen:

'Goedemiddag ,

Helaas is er wegens interne drukte een vertraging in de afwikkeling van de orders geslopen.
Mijn collega’s in ons magazijn zijn druk doende deze achterstand weg te werken.
Vandaar dat orders langer de status: ‘wachten op verzamelen’ hebben.
Ik verwacht dat uw order morgen verzonden wordt.
Onze excuses voor de vertraging.'

Een antwoord waar ik niets aan heb, ook omdat elke keer als Azerty te langzaam levert, het zich achter de "drukte" wil verschuilen, zie recensies van eerder in januari en december. Als er zo vaak sprake is van enorme drukte, zorg voor meer personeel of ga overwerken. Integendeel, vandaag ging het bedrijf eerder dicht en ondanks de 'verwachting dat mijn order morgen (vandaag dus) verzonden zal worden', moet ik wachten minstens wachten tot na het weekend, want ook vandaag is er niets opgestuurd.

Als ik had geweten dat het zo lang zou duren, zou ik nooit hebben besteld bij Azerty en dit is waarschijnlijk ook de laatste keer geweest. Ik voel mij niet serieus genomen en heb het idee dat de kwaliteit van deze winkel de laatste maanden drastisch is gedaald.

JanDeGroodt 09-01-2011

Je kan er niet vanuit gaan dat de levertijd op de website klopt. 2-3 dagen kan zo maar uitlopen tot 2 weken. Bij mij is dit de afgelopen tijd al twee keer gebeurd.

hybybyte 26-11-2010

Na eerdere bestellingen onlangs weer diverse onderdelen voor een samen te stellen computer gekocht en later twee switches besteld.
De website is snel en overzichtelijk, de prijzen zijn scherp en de informatie is uitgebreid en altijd op EAN te controleren. (is het wel precies het juiste artikel)
Bestellingspproces verloopt duidelijk en na de bestelling word je zeer goed op de hoogte gehouden (evt via je account)
Kortom kan alleen maar complimenten geven aan Azerty

Coffinnail 06-10-2010

Zoals voorheen ook deze keer weer een snelle, complete levering met goede communicatie rond betaling en verzending + aflevering.

most 65 30-09-2010

Ik heb tot nu toe 1 keer iets besteld op deze site, maar ben tevreden.
Zeer overzichtelijke site, in mijn geval moest ik extra geheugen voor mijn I Mac
hebben, en deze was door Azery leverbaar.
Een dag voor ontvangst kreeg ik een e-mail met een track & trace nummer, en de
volgende dag stond TNT Post voor de deur met mijn bestelling.
Geheugen geplaatst en werken als een tierelier.

E-conclusion 30-09-2010

**Website: Overzichtelijke, goede website.

**Bereikbaarheid: Redelijk snelle reactie op mail. Maximaal een dag wachtten.

**Bestelling en levering: Ik heb een bestelling gedaan, van drie producten. Op de site was aangegeven dat de producten allemaal op voorraad waren bij de leverancier. Dit bleek niet zo te zijn. Geen probleem natuurlijk wanneer ze je daar van op de hoogte stellen. Helaas geen enkel bericht. Na 4 dagen wachtten, heb ik zelf een mail gestuurd met de vraag wanneer ik de producten kan verwachtten. Hun antwoord: Uw porducten worden vandaag of morgen binnen verwacht. Inmiddels nog geen producten ontvangen en 10 dagen verder na de bestelling.

Eindelijk vandaag staat op de site dat mijn producten binnen zijn. Morgen hoop ik ze te ontvangen.

Ik vind het erg kwalijk dat ze me zo lang laten wachtten op producten zonder mij hiervan op de hoogte te stellen. Andere bedrijven gaan hier veel beter mee overweg.

tdieltie 26-09-2010

De bestelling werd vlot afgehandeld en correct geleverd. Track & Trace van het pakket werkte correct. Ondertussen is het apparaat in gebruik naar alle tevredenheid. De muziek functie van het product moet wel nog uitgetest worden, maar aangezien het product voor de rest correct werkt zal dit ook wel meevallen.

Artexanis 24-09-2010

Ik bestelde deze televisie op 7 juli, ik heb hem gekregen op 23 september. Dit was te wijten aan een fout van TNT Post die de bestelling verkeerd bezorgde. De verkeerd bezorgde televisie is nog steeds zoek. De communicatie hieromtrent met Azerty verliep buitengewoon goed (ik kreeg altijd een antwoord binnen 1 dag, meestal de dag zelf), wanneer duidelijk werd dat er niet meteen een oplossing kwam vanwege TNT Post heeft men bij Azerty niet getwijfeld meteen een tweede op te sturen. Een aanrader!

flegma83 09-09-2010

Ik heb tot nu toe maar 1 keer iets besteld op deze site, maar ben tevreden. Alles verliep goed en snel, behalve dat de verpakking beschadigd was terwijl er breekbaar-stickers op waren. Ook de productverpakking was ingedeukt. Of dit door de Azerty-verpakkers komt of door de bezorg-bedrijf is bij mij niet bekend. de producten zelf waren uiteindelijk niet beschadigd en vond het dus geen probleem.

nvandijk 06-09-2010

Zeer overzichtelijke site en aangegeven levertijden bleken te kloppen.

Op dag van verzending kreeg ik netjes een e-mail met een track&trace nummer. De volgende dat stond de postbode voor de deur met het pakje.

rcaminada 05-09-2010

De website is overzichtelijk en geeft voldoende informatie. De klantenservice is zowel via mail als telefoon snel en eenvoudig te bereiken.
De vermelde levertijd op de website is niet juist en/of actueel. Na het bestellen blijkt 'ineens' de levertijd te zijn veranderd van 3-4 werkdagen naar 10+ werkdagen. Een aantal keren contact gehad waarbij tweemaal de levering van de TV is uitgesteld. De TV is op 11 augustus (17u) besteld en 1 september ontvangen! De levering zelf is goed verlopen door frequente en directe afstemming.
Op zich dus prima winkel en levering, zeer jammer van de onjuist weergegeven levertijden. Ik zou Azerty niet meteen aanbevelen bij vrienden of familie.

Sjoerd85 23-08-2010

Enkele weken geleden een draadloze tv-zender gekocht. Op de website stond 2-3 werkdagen en dat klopte inderdaad.

Na 3 werkdagen kreeg ik het product netjes verpakt thuis en werkte goed.

Helaas gaf het product na twee weken de geest. Ik nam vervolgens contact op met de RMA afdeling en binnen 2 uur kreeg ik al een reactie terug.

Vervolgens heb ik het RMA formulier ingevuld en het product direct opgestuurd. De volgende dag kreeg ik al een mail met een bevestiging en dat het product inderdaad defect was.

Er werd direct een nieuwe set besteld en opgestuurd welke ook binnen een paar dagen binnen was.

Mijn oordeel: perfect gewoon! Zoals het hoort en zal ze van harte aanbevelen.

jma0579 18-08-2010

Snel,goedkoop perfecte bezorging

Enkie 11-08-2010

6,3
Ik heb op een zaterdag een bestelling geplaatst en voor vooruitbetaling gekozen. Het product was direct leverbaar - de levertijd zou 1 werkdag zijn. De dinsdagochtend daarop kreeg ik bericht dat de betaling was ontvangen. Naar mijn idee kon het product dan dezelfde dag verzonden kon worden. Maar nee, dit werd donderdag. Vrijdag zou ik het pakketje hebben. Via Track&Trace volgde ik het pakket. De hele dag stond er dat de chauffeur onderweg was. Ook zaterdag was het nog niet afgeleverd. Dit gebeurde pas de dinsdag daarna. Hoewel dit als de fout van TNT kan worden gezien, vind ik de inschatting van de levertijd door Azerty erg slecht. Volgens de site had ik mijn bestelling op woensdag moeten hebben, maar dit werd bijna een week later.

De service van Azerty valt wel mee. Op maandag stuurde ik een mailtje met de gang van zaken. Binnen 20 minuten had ik antwoord; dit is natuurlijk fantastisch. Alleen het antwoord zelf was niet helemaal wat ik zocht. Ik kreeg doodleuk te horen dat het pakketje er twee dagen geleden al had moeten zijn. Wat ik daar nou mee moest..? Ik had meer iets willen horen in de trant van; als u hem binnen twee dagen nog niet heeft, neem dan nog eens contact met ons op en dan gaan we uitzoeken wat er mis is gegaan. Eventueel een aanbod voor korting op de volgende bestelling ofzoiets. De service liet dus ook te wensen over.

Brent Vos 07-08-2010

4,8
Na positieve beoordeling te krijgen van vrienden, besloot ik mijn PC+Monitor te kopen by Azerty. Het zag er allemaal goed uit en de website stelde me in staat om mijn producten te vergelijken.
Ook het plaatsen van mijn order ging gemakkelijk, met genoeg informatie en duidelijkheid.
Hierna ging het mis, laten we de dag dat ik bestelde dag 0 noemen.

Dag 0, na sluitingstijd, order geplaatst. 2-3 dagen levertijd
Dag 1, order nog niet verwerkt (wat logisch is)
Weekend
Dag 2, Monitor gereserveerd, perfect zoals het hoort
Dag 3, Niets
Dag 4, Niets, gebeld naar Azerty, verzekerd dat de order die dag of de volgende verwerkt zou zijn, zodat ik mijn product(en) nog voor het weekend zou hebben. Vreemd, 2-3 dagen levertijd gold niet voor mij, gold voor de producten die hun aangeleverd kregen. Slecht geinformeerd
Dag 5, Niets, en niet opgelost, geen reactie gekregen
Dag 6, tot 14:00 niets, daarna gebeld en gepushed zodat mijn order verwerkt werd. Mij werd verzekerd dat als het order voor 15:00 geplaatst was, het de volgende dag geleverd zou zijn. Goede reactie, fijn dat ze er actie op nemen (hadden ze de eerste keer wel mogen doen, en ik had uberhaupt niet hoeven bellen)
Dag 7, Na zelf onderzoek te hebben gedaan kom ik erachter dat in het weekend niet geleverd word, ondanks wat Azerty heeft gezegd.
Weekend
Dag 8, Nog niet aangebroken, maar erg veel vertrouwen heb ik niet.

Dus: In plaats van mijn product 2-3 werkdagen later te krijgen, heb ik het na 8 dagen en 4 telefoontjes gekregen (als ze nu doen wat ze belooft hebben) welgeteld 12 normale dagen.

Abnormaal, slecht, slecht geinformeerde mederwerkers, slechte informatie op site.

Geheel ontevreden over de manier waarop dit word behandeld. Zeer geneigd om het product in z'n geheel niet te accepteren, en ik zal hier sowieso nooit meer terugkomen.

Frank van Veen 04-07-2010

Ik heb bij Azerty mijn eerste, zelf uitgedokterde systeem laten assembleren en in huis gekregen, na maanden van twijfel, getob en bestuderen van testresultaten en reviews. Ze zullen me goed zat zijn geweest bij Azerty, want ik had nogal wat vragen en bedenkingen in de loop van de tijd. Maar ik kreeg steeds keurig antwoord en vaak zinnig beargumenteerd.

Mijn primaire doel was videobewerking. De bijbehorende configuratie op hardware.info heeft min of meer als leidraad gefungeerd. Ik wilde per se een stabiele pc, voorbereid op de toekomst, energiezuinig, geluidsarm, maar toch krachtig.

Ik kwam tot de volgende componenten, die goed bij elkaar leken te passen: Intel Core i7-860, het MSI P55-GD85 moederbord (vanwege USB 3.0 en Sata 3 onboard), de MSI HD5770 Hawk, tweemaal 4 gig Geil Value kit (1333, latency 7), met als processor koeler de scythe mugen rev. B. Voor mijn optische drives wilde ik per se de best scorende, meest compatible drives, dus ik koos zowel de LG BH10LS30 als de Lite-On iHAS524. De Zalman M1000-HS vond ik prachtig strak qua vormgeving en kwam als 'overall quieter' uit de bus, vergeleken met de Cooler Master Advanced II. De hotswappable functionaliteit en aanwezig ssd bracket waren vond ik eveneens belangrijk. Over de voeding heb ik me suf gepiekerd, en uiteindelijk gekozen voor de Be quiet! Straight Power E7-CM-580W. De scythe kama reader 2 bleek verrassend goed kleurend en werd door Azerty prima aangesloten op een interne USB port. Als harde schijven koos ik een snelle, kleine WD black caviar (640 g) en een WD green caviar voor opslag (1,5 tb). Het systeem is vakkundig in elkaar gezet.

De pc werd keurig geleverd in twee dozen, één hoge doos voor het systeem, één doos voor al het restspul, zoals dozen, schroeven, kabels, cd's. De processor koeler was stevig ingetapet om schade aan hetmoederbord te voorkomen. Windows 7 installeren leek een makkie, maar ik schrok me dood toen de harde schijven niet werden herkend bij de eerste boot. Nadat ik aan de voorzijde van de kast de twee harde schijven had vastgeklikt en binnenin de sata connector had aangedrukt, kon ik van start. (Heb eerst in paniek Azerty gebeld, zou een telefoontje terug krijgen, maar dat is niet gebeurd. Een minpuntje dus.)

Na installatie van hardware en software (drivers, windows 7 home premium 64 bits) bleek dat de technische dienst van Azerty een overclock profiel in de BIOS had aangemaakt, wat ik zeer op prijs stelde. Veel had ik er niet aan, omdat ik onmiddellijk de BIOS had geupdated, via de MSI site. Momenteel draai ik de core i7 860 dankzij de OC Genie functie op het moederbord op een stabiele 3,43 overclock; geheugen snelheid op 1520, multiplier 18 x 190. Maar ik zal in de nabije toekomst de zaken zeker handmatig gaan instellen.

Ten aanzien van Windows 7 Home Premium: even wennen, maar veel is cosmetisch. Sites genoeg om zaken te tweaken, ook voor 64 bits systemen. Hyperthreading is inderdaad fenomenaal voor videobewerking. Wat ik vroeger in twee uur omzette, doe ik nu in 20 minuten. En subtitle workshop 2.51 draait prima onder windows 7 (x64),ook voor .mkv bestanden!

Ik zal zeker opnieuw onderdelen bij Azerty bestellen. Het personeel is kundig en terzake. Levering en assemblage waren prima.
Er was handmatig een oc profiel aangemaakt.
Dat een connector losraakt tijdens vervoer kan gebeuren.
Een telefoontje terug toen de paniek toesloeg was netter geweest. Maar ik heb het euvel in alle kalmte zelf verholpen.

franspar 14-06-2010

digitaal fotolijstje werkte niet meer. opgestuurd ter reparatie en binnen 3 dagen kreeg ik een nieuw fotolijstje thuis.
grandioos!! ga zo door.

Marko3333 12-06-2010

Zoals te zien aan de bestel en afleverdatum geen goede ervaring.
Beide producten stonden als in voorraad, geen van beide waren op voorraad en een zelfs (verreweg de goedkoopste op internet, klantenlokkertje mischien?) helemaal niet meer leverbaar. Na het kiezen van een ander merk geheugen dat ook stond als in voorraad en na weken wachten ook niet leverbaar had ik er genoeg van, 1 product geannuleerd en uiteindelijk na bijna 2 maanden wachten 1 reepje geheugen binnen.

Slechtste ervaring online tot nu tot, ik zal dan ook nooit meer bij azert bestellen.

J.Verbruggen 08-06-2010

3,5
Vanaf maart 2010 tot heden (juni 2010) op een bestelde en al betaalde grafische kaart aan het wachten...
Dat deze lastig leverbaar is, was betekend, maar:
- Op de website geven ze nog steeds aan dat de levertijd > 10 werkdagen is (tja, dat blijft natuurlijk kloppen), is alleen niet erg sociaal naar nieuwe klanten...
- Een zelf aangeboden alternatief, van een langzamere kaart, word alleen geleverd tegen bij betaling... toch vreemd aangezien het van dezelfde fabrikant komt.
- Informatie over het feit dat afgesproken leverdatums niet gehaald worden, etc. word alleen gegeven nadat je zelf contact opneemt.
- Echte alternatieven worden niet geboden...

Al met al, zeer jammer dat het oog voor detail en klantgerichtheid niet erg hoog is.

R. Dentener 02-06-2010

Bij klachten incomplete levering geen gehoor. Kocht een LiteOn iHAP322 retail DVD-RW drive. Daar horen een zwart en zilveren bezel (frontje) bij. De zilveren ontbrak. Juist retail gekocht ivm benodigd zilveren frontje voor mijn zilveren systeemkast. Azerty gevraagd deze alsnog toe (te laten) sturen, maar beweren bij hoog en laag dat dit niet erbij hoort. LiteOn NL gebeld en die bevestigen dat in een retail verpakking 2 bezels horen. Waardeloze service van Azerty, koop daar nooit meer iets.

sunnyskies 01-06-2010

Heb een USB mobiele netwerkkaart besteld, betaald en binnen 3 dagen had ik hem bij mij thuis afgeleverd gekregen.
Het kwam door TNT post dat het pakketje niet eerder werd afgeleverd!
Vanuit AZERTY liep alles prima!
Deze service verdient een 9!
Bijna onmiddellijk na bestelling een bevestigings e-mail, na betaling een e-mail en over de verzending gelijk een e-mail...écht TOP!

Ifness 29-05-2010

Waardeloos. Op website variëren de levertijden van 2-3 dagen naar meer dan 10 dagen en weer terug naar 2-3 dagen maar geen bestelling! Tot 2 x toe geprobeerd, zelfs nog gemailed of ze wel binnen aangegeven 2-3 dagen konden leveren. Na een positief antwoord, bestelling gedaan. Wat denk je? Eindeloos op spullen moeten wachten.

Koninkje 18-05-2010

Wij zijn sinds de oprichting van Azerty klant bij Azerty.

We hebben net weer een Samsung XL2370 Led monitor besteld. Deze komt deze week binnen.

Wanneer we iets nieuws willen kopen checken we echt overal voor info en prijzen.

Uiteindelijk bestellen we meestal 90% van de keren bij Azerty.
Ze zijn bijna net zo goedkoop als de goedkoopsten op het Internet, maar we zijn hier altijd correct behandeld.
Bijkomend voordeel is dat ze bij ons in de regio gesitueerd zijn.

Plus punten,

Je wordt goed te woord gestaan in de winkel en aan de telefoon.

Duidelijke nette bevestigings mail van je bestelling.

Via je account bij Azerty een goed overzicht van de status van je bestellingen.

Ook van je oude bestellingen, inclusief een on-line garantie bewijs.

Bestelling indien gewenst te volgen via Track and Trace.

Bestelling altijd netjes en goed verpakt.

Heel klein min puntje.

Ze hebben niet altijd alles op voorraad, waardoor je soms wat langere levertijden hebt.
Vorige maand een Asus laptop besteld op welke we wat langer hebben moeten wachten ca. 15 werkdagen.

Een tevreden klant.

thfjanssen 01-05-2010

Een overzichtelijke webshop. Goede prijs kwaliteit verhouding. Voordat de spullen geleverd zijn al garantiebewijs in je mailbox. Duidelijke info over retourneren enzo. Spullen goed verpakt.

KingShadow 23-04-2010

Ik had besloten een gehele nieuwe PC te bestellen, hiervoor heb ik bij een aantal winkels een offerte laten maken, hier kwam Azerty als goedkoopste uit (circa 200 euro verschil in totaal), ook had mijn oom ervaring met deze winkel, en heb ik erg veel goede reviews gelezen, vandaar dat ik besloot om bij Azerty te bestellen.

Nu had ik van tevoren een email gestuurd naar Azerty betreft de levertijd van 2 producten waarvan de status op ''meer dan 10 dagen'' was. Dit waren de videokaart en het geheugen. Het was niet zeker wanneer deze producten aan zouden komen, en er werd mij vermeld dat er problemen waren met de productie van de videokaarten, desalniettemin wilde ik graag deze hebben, en heb dus alsnog mijn bestelling geplaatst.

Na ong. 12 dagen heb ik een nieuwe mail gestuurd m.b.t. de levertijden, er werdt mij vertelt dat ze de 1ste week van april aan zouden komen, dus heb ik nogmaals 10 dagen gewacht, waarna ik een mail kreeg dat de videokaart niet meer geleverd kon worden, dit vond ik erg jammer om te horen, maar ik kan begrijpen dat hun er ook net pas achter kwamen, alhoewel het duidelijk is dat er ergens iets mis is gegaan betreft de communicatie. Overigens kreeg ik ook te horen dat het geheugen nog 2 weken langer op zich zou laten wachten, hier had ik minder vertrouwen in gekregen en besloot om beide de videokaart en het geheugen te verwisselen met producten die op voorraad waren, helaas koste dit wel iets meer omdat er niks anders op voorraad was in dezelfde prijs & kwaliteit range. Overigens wilde ik ook een iets grotere monitor bestellen, het was geen probleem om deze in mijn order aan te passen. Ik moet er wel bij vermelden dat ik altijd vriendelijke en binnen een halve werkdag een reactie kreeg op mijn emails. Ik heb ook gevraagt of er iets van de prijs af kon, aangezien ik een soort van gedwongen iets duurders moest kopen als vervanging, hierbij kreeg ik 5 euro korting, niet veel, maar beter iets dan niets natuurlijk.

Toen mijn producten eenmaal binnen waren allemaal (na mijn wissel duurde dit maar 2 dagen) en ik het extra geld had gestort, kon ik goed bijhouden wat er gebeurde met mijn order (producten verzamelen -> assemblage -> verzonden) dit alle binnen 1 dag. Vervolgens kon ik via track&trace bijhouden waar mijn pakket was, alhoewel dit niet nodig was geweest in mijn geval, want ik kreeg netjes alles 1 dag later binnen. Overigens kreeg ik ook netjes een vermelding per email dat het pakket verzonden was.

Na het uitpakken bleek alles prima in orde te zijn, het was 1 grote doos, waarbij veel plastic opgeblazen zakjes, bubbeltjes papier en piepschuim in zaten, om beschadiging te voorkomen. Ook zaten al de dozen van alle bestelde onderdelen (die in de PC al verwerkt waren door Azerty) er bij, waarvan 1 doos wel erg gescheurd en beschadigt was, maargoed aangezien ik deze toch niet nodig had en hij ook leeg was, maakte dit mij vrij weinig uit. Mijn PC en monitor waren uitstekend beschermd ook. En na het installeren van de PC en monitor bleek alles ook in orde te zijn, in het begin even problemen met mijn monitor die de pc niet scheen te vinden, maar na paar keer proberen lukte het gewoon, en ik geniet nu al zo'n week van mijn nieuwe pc, en nog steeds geen problemen gevonden. (Overigens heb ik Windows 7 Ultimate 64-bit zelf geïnstalleerd, dit heb ik niet laten doen, omdat ik thuis nog een (legale !) versie had liggen.

Buiten dit om, heb ik tijdens mijn order ook regelmatig op de Azerty website gekeken, en waaronder ik ook op de actie pagina terecht kwam. Nu staan hier een aantal acties, waar naar mijn mening mensen niet echt iets van willen. Nu zat ik een beetje door te zoeken en te lezen, en kwam opeens op een pagina terecht waar andere acties vermeld stonden, wat raar was, want op de actie pagina kan je dat niet vinden. Maar het bleek dus te gaan om een aantal acties die ik graag wilde gebruiken, waaronder gratis verzendkosten bij een bestelling boven de 750 euro (zat ik ver boven), een special deal, dat je 5 euro korting krijgt als je producten van bepaalde merken gekocht had (had ik ook) en als laatste een gratis portable speaker bij een bestelling van boven de 600 euro. Het rare was, dat als je dit wilde, dat je dit in het order commentaar moest vermelden (''Actie: Gratis Verzendkosten'' of ''Special Deal Antec'' bijv.), alsof iemand nee zegt tegen gratis verzendkosten? Dit vond ik dus wel erg sneaky van ze, maargoed, ik heb ze gevonden, en ze deden er ook totaal niet moeilijk over om het alsnog in mijn order te vermelden, en de kortingen zijn er gewoon van afgegaan (incl. verzendkosten) en de portable speaker zat ook bij mijn pakket, dus dat vond ik super.

Als eindbeoordeling geef ik Azerty een 8 uit 10,
Ik heb lang moeten wachten, maar ik wist van te voren dat het lang kon duren, en ze hebben ook niks achtergehouden in principe, alhoewel ik de communicatie wel een beetje slecht vond tussen Azerty en hun leverancier.
De acties die verborgen zijn op de site vind ik ook een minpunt, als ze acties hebben, moeten ze dit ook gewoon duidelijk maken.
En dan 1 doosje waar scheuren in zaten.. en onzin dat er 1 euro bij betaling via iDeal bij komt.. dat is eigenlijk allemaal de reden waardoor het geen 10/10 is maar 8/10.

Buiten dat om, perfecte kwaliteit, perfecte levering, perfecte beantwoording van mijn vragen/mails en snel ook, uitstekende prijzen.
Een tevreden klant dus.

Michel19969 19-04-2010

Er was een defect aan een harddisk, donderdags opgestuurd en zaterdag had ik de nieuwe al weer in huis!!

santiago2507 15-04-2010

mijn oude headset sennheiser HD555 was kapot
en omdat de fabriek nieuwe toe stuurde mocht ik een nieuwe uitzoeken voor 100 euro .... en ik heb zei dat er geen headsets waren die ik liever zou hebben alleen de sennheiser PC 350 maar die is 125 euro ..... en ik heb gewoon de sennheiser PC 350 gekregen .......... +10 voor azerty

MarioRo 22-03-2010

Een van de besten internet winkels voor computers. Hun response tijd is zeer snel, en zij zorgen ervoor dat de klanten geholpen worden. Wij hebben verschillende artikelen besteld en wij kunnen de winkel van harte aanbevelen. Mario.

Munch 22-03-2010

We website is overzichtelijk, de zoek functie werkt zoals een zoek functie bedoeld is. Daarnaast is ruimte om in een rubriek relevante filters te plaatsen. Dit is niet mijn eerste bestelling bij Azerty maar gezien de uitstekende service besloot ik om dit keer toch een review te schrijven. Bijna een maand geleden had ik een videokaart besteld waarbij ik van te voren wist dat de lever tijd langer dan 10 dagen zou duren. Bijna een maand later ben ik maar eens gaan bellen om te kijken hoe het met de order stond. Na 1 telefoontje wist ik al dat mijn videokaart nog niet beschikbaar was en was mij beloofd dat er uitgezocht worden waarom deze nog niet leverbaar was. binnen 1 uur kreeg ik bericht dat Asus de videokaart nog niet kon leveren en de verwachte levertijd onbekend was. Hoewel dit natuurlijk vervelend is is het ook begrijpelijk. Nadat ik nieuws had gekregen wou ik dan maar liever vervangende artikelen bestellen. dit ging heel simpel en was vanuit Azerty goed geregeld. De betaling werd verrekend met wat ik betaald had en me vervangende producten zijn snel verstuurd. Ik zeg: uitstekende service, klant vriendelijk en vooral, snelle afhandeling!
Top winkel !!

Reniers 08-03-2010

Overzichtelijke website, behoorlijk veel keus en een artikel dat niet in het assortiment zat werd gewoon van elders betrokken.
Keurige bevestiging per email en levering op beloofde datum.
Prijzen zijn concurrerend.
Goede coulance: ik was ontevreden over de door mij gekozen Asus EEE 1101HA en dit werd direct erkend nadat ik het artikel retour gestuurd had (van de ontvangst door hen werd ook keurig een bevestiging gestuurd). Zonder probleem kon ik of mijn geld terug krijgen of een andere pc kiezen (hetgeen ik gedaan heb). Alle lof!

R. Geurts 08-03-2010

Ben zeer tevreden over de snelle en goede afwikkeling!
Heb de MSI Wind U123-012EU gekocht en bevalt super!

hullie72 08-03-2010

Mijn bestelling (goedkoop!) kwam zeer snel aan. Na openen bleek dat ik het verkeerde product had besteld. Er was maar kort contact nodig (zeer snelle reactie!): ruilen was geen punt. Ook dit verliep snel en soepel. Niets dan complimeneten voor deze winkel!