Amazon.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.nl.

Deze score is berekend op basis van 317 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

3,6

Joyce 11-05-2021

Al dagen lang probeer ik een item te retourneren. Omdat het de maximale afmeting voor DHL overschrijdt, moet dit via UPS. Volgens UPS moet ik van Amazon een link voor een retourlabel met trackingcode krijgen als bewijs van betaling van de verzendkosten. Volgens Amazon moet ik eerst betalen en dan de factuur naar Amazon sturen, een andere medewerker beweert weer wat anders. UPS zegt dat de procedure een retourlabel van Amazon is. Ik word door Amazon van het kastje naar de muur gestuurd.

Loes 11-05-2021

Waardeloze ervaring!! Heb op 23 mrt jl een bestelling geplaatst met ordernr. 407-1403870-8977155 en deze tot op heden nog steeds niet ontvangen! Bestelling zou tussen 14 en24 april worden bezorgd!! Hoor helemaal niets meer en ik zou ook niet weten hoe ik anders contact op moet nemen met Amazon dan met deze beoordeling (hoop dat ze dit lezen).

Onew 08-05-2021

Je krijgt gewoon beschadigde, kapotte en al geopende/gebruikte producten. Retourneren moet je zelf superveel moeite voor doen. Twee keer achter elkaar gebeurd bij een bestelling. Ik bestel hier niet meer! Overschat amateuristisch gedoe daar.

Henk Westerik 07-05-2021

Bij deze site heb ik twee keer achter elkaar een bestelling gedaan die zoekraakte. Wat ze dan doen is dat ze dan aanbieden om je over een week je geld terug te storten, of je per direct een gift card aanbieden waarmee je dan je bestelling opnieuw kunt doen. Dat laatste klinkt heel positief, maar wat mij overkwam is dat de bestelling ook de tweede keer zoek raakte. Toen was mijn geduld op, maar mijn geld terug - dat kon niet. Want als je een keer een gift card geaccepteerd hebt, dan krijg je dus nooit meer je geld terug. Kortom, Amazon levert tot twee keer niet wat ik besteld hebt, maar ik krijgt mijn geld dus in geen duizend jaar terug. En dan kan de helpdesk nog zo vriendelijk, bereikbaar, begripvol zijn, daar schiet ik dan niet veel mee op. Daarmee heeft dit bedrijf voor mij grotendeels afgedaan.

Chris 07-05-2021

Door een fout bij amazon wordt er 2x een bestelling geannuleerd . Na tich pogingen om in contact te komen met de klantenservice wordt je steeds geleid naar een vragen pagina van klantenservice die hiermee het probleem niet verhelpen . Wacht nu maar op mn centjes als ik die nog terug krijg . Voor mij geen amazon meer.

Anne 06-05-2021

Wij zochten een mooi blauw met wit dekbedovertrek. Op het plaatje zag het er fantastisch uit. Vandaag ontvingen we hem al. Dat is dan ook het enige pluspunt. De kleuren kloppen niet, het patroon is op zijn kop geprint, de maat klopt niet (veel te smal) en met de kussenslopen kun je zaklopen. Belachelijk groot. Ik baal enorm. Plaatje en werkelijkheid klopt echt niets van. Een dijk van een kater.

MdO 29-04-2021

op amazon.nl een robotmaaier gekocht (niet heel goedkoop dus) . Maar de specificaties klopten niet met wat er op de site stond. dus heb ik gebeld naar klantenservice en zij stelden voor om het product terug te sturen. Paar uur later is mijn account door amazon geblokkeerd en kan ik het artikel niet meer terugsturen! (Ik heb dus ook geen garantie als ik het artikel nu moet houden.) het is definitief en ze reageren ook niet meer op verdere mails. Klantenservice kan ik nog wel bellen maar die gaan niet over het beheer van de accounts. Kortom ik zal dan ook niemand aanbevelen bij deze online winkel wat te bestellen.

Gosse 20-04-2021

Tot op heden alleen maar positieve ervaringen opgedaan met Amazon.nl.
Producten worden meestal snel geleverd, de prijs is goed en contact met klantenservice via Chat gaat snel en correct. Ook een dure Tamron 100 - 400 lens besteld, snelle levering, alleen na 3 maanden bleek de lens niet helemaal goed te werken. Kosteloos retour gestuurd en binnen 10 dagen geld terug.

PS 18-04-2021

Begin januari een bestelling geplaatst voor een paar geheugenkaartjes en een aantal boeken.
De geheugenkaartjes werden snel geleverd maar toen bevond de ellende.
Meerdere van de boeken veranderden van status naar niet langer leverbaar of lever datum onbekend. Maand later nog steeds niets veranderd en ook geen refund of bericht ontvangen over de niet meer leverbare boeken. Vervolgens een serie boeken die op niet meer leverbaar stonden zelf geannuleerd.
Toen twee maanden nog steeds niets geleverd was en ook niets terugbetaald wilde ik de resterende boeken annuleren en een refund aanvragen maar bij het annuleren gebeurde niets, de boeken bleven gewoon in bestelling staan.
Contact opgenomen met klantenservice. Die vertelden me dat de boeken ergens vast zaten in het bestelproces en dat annuleren daarom niet werkte. Ze zouden dit doorzetten naar een andere afdeling om op te lossen.
Na twee weken niets gehoord te hebben opnieuw klantenservice gecontacteerd. Nu kreeg ik het verhaal dat de boeken onderweg zouden zijn (was nergens iets van terug te zien) en dat ik nog maar even moest wachten.
Nu drie en een halve maand verder nog steeds niets geleverd en nog steeds niets terugbetaald gekregen. Bij herhaaldelijk contact steeds een ander verhaal of een herhaling van exact dezelfde email die ik al maanden krijg. Beloftes worden niet nagekomen en de Nederlandse consumenten wetgeving wordt met voeten getreden.
Amazon.nl is te belabberd voor woorden. Nooit meer.

CJK 18-04-2021

Product retour getuurd naar Amazon omdat ze een defecte (en ik weet het bijna zeker) nep microsd kaart (chinese imitatie zooi) gestuurd hadden.
De DHL tracking van de retour zending stopte al snel maar dat is normaal heb ik gelezen (snap niet waarom dan) maar 14 dagen na retour zending zouden ze terug betalen.
Op de 14 e dag melden ze weer dat ze nog een week nodig hebben om terug te betalen, ik lees het ook bij anderen terug betalen houden ze niet van.

KOOP HIER NIET, RETOUR ZENDEN EN GELD TERUG KRIJGEN IS EEN RAMP

Wouter vd Veen 17-04-2021

Drie dingen besteld, maar twee geleverd, maar volgens besteloverzicht zou alles er moeten zijn. Er is geen telefoonnummer van de klantenservice te vinden

Ruud & Gina 17-04-2021

Een duur artikel gekocht via Amazon. Product arriveerde in absolute geruïneerde staat. Dit in grote mate veroorzaakt door de verpakking. Geschil geopend, echter Amazon neemt totaal geen verantwoording. Mijn klacht werd niet gepubliceerd omdat het niet aan de eisen voldeed . Geen contact mogelijk, niets. Waardeloze winkel op dit gebied. Wij kopen er “NOOIT” !!!!!!! meer. Geld kwijt, product kan naar het grof vuil. Goed bezig Amazon, maar niet heus!!!!

Moi 14-04-2021

Ik had een muursticker gekocht...
Deze kleefde niet eens dus geld in de vuilbak.
Ben helemaal niet tevreden!

Josje 10-04-2021

Items op de site die snel geleverd kunnen worden, worden helemaal niet snel geleverd, maar pas 10 dagen na bestelling. De site is een zooitje.

Miranda Rodriguez 09-04-2021

Ik zou geen dure dingen kopen bij Amazon.nl
Ik vind de klachtenafhandeling bij Amazon erg slecht.

Na lang wachten eindelijk mijn PlayStation 5 gekregen. Helaas was deze geopend geweest en de doos was flink beschadigd!!

Foto’s gemaild naar Amazon, maar krijg geen enkele vergoeding!!

Terwijl andere een vergoeding van 10% krijgen voor een licht beschadigde doos. Krijg ik helemaal niks!

Jammer want het bedrijf heeft leuke dingen.

Paula 07-04-2021

I am really disappointed with Amazon.nl.
I bought 2 books as gifts for a colleague who was leaving on March 31. I ordered both on Wednesday March 24. The site said one book will be delivered on Sat. March 27. The other one on Mon March 29. So I plan that books will be on time for her last working day.
One book arrived on March 31. The second one is still pending. Amazon says now it would be delivered by April 10! What is this?! like 11 days later!!
So disappointed! Why does Amazon propose delivery dates if they won't fulfill at all!
Never again Amazon.nl

pietje puk 07-04-2021

Heb 2 soort dagboeken gekocht bij amazon op 25 maart zouden m krijgen op 31 maart. Tot 31 maart gewacht was erg excited om ze binnen te krijgen. Krijg ik om 12 uur ofzo een mailtje dat ie vertraagt is. Erg fijn dat je dat mailtje pas krijgt op de dag dat ie aan zou komen. Dus het zou nu 7 april aankomen. Was niet blij maar goed ik wacht wel een keer. Dus het is nu 7 april en weer excited om ze binnen te krijgen. Ik kijk om half 9 of er iets met de bestelling is, nee. Het is nu 9 uur en krijg ik WEER een mailtje op t laatste moment dat ie alweer vertraagt is en dat ik m op 13 april krijg. Ik wacht deze nog uit als ie daarna weer "vertraagt" is dan vraag ik echt mijn geld terug. 4 weken voor 2 simpele soort dagboekjes? En alsof ze niet een paar dagen van tevoren wisten dat het niet meer geleverd zou kunnen worden op die datum. Vind t vooral erg irritant dat je op het laatste moment een mailtje krijgt dat je paket "vertraagt" is. Bestel daar nooit meer. Dan maar iets duurder bij bol.com krijg ik ze tenminste nog wel binnen 1 week.

G. L. 07-04-2021

Een advies, niet kopen bij Amazon , als je iets wiel retourneren en je geld terug wil , is het onmogelijk. Het is gewoon een dieven bende. Niet bestellen.

Anny 06-04-2021

Ik heb eind maart een bestelling gedaan en BETAALD.maar krijg iedere keer dat ik de betaling moet afronden .5 april met de klantenservice gebeld dat ik mijn geld terug willen
Hij zou mij daar mee helpen ,hij vroeg om gegevens die hem stomgenoeg heb gegeven
Iedere keer even wachten zo heeft hij mij doorgesluisd naar iets anders en is er 345. Euro van mijn rekening geschreven Dus bestel niks meer bij amazon want er werken corrupte mede werkers

CJK 03-04-2021

Ik kocht in november 2020 een Samsung micro sd kaart van 256 gb dit was een sinterklaas cadeau.
In maart 2021 heb ik de microsd kaart uitgepakt en in een camera gestopt (kon niet eerder vanwege het weer) en deze deed dus helemaal niets.
Ik heb toen Amazon gelijk benaderd en kreeg een mailtje dat ik normaal gesproken een nieuwe zou krijgen maar dat kon om de een of andere wazige reden ivm ideal en geen alternatieve betaal methode in mijn account niet. er stond nog bij vermeld dat ze het zelf ook niet helemaal begrepen .
Ik krijg dus als het goed is mijn geld terug.

Er werd dus een wazige reden opgegeven waarom ik geen nieuwe kaart krijg na retour sturen, nou ik weet het wel die kaart is ondertussen veel duurder en dat zal de reden wel zijn vermoed ik.
Ik vindt het overigens ook al vreemd dat de kaart niet werkt want ik heb echt nog nooit eerder een kapotte Samsung sd kaart ontvangen maar goed dat zal pech zijn hoewel ik hierdoor wel ben gaan twijfelen of het wel een legitiem product is!

Ik vind de service van Amazon ver beneden de maat en ook het aanmelden van een probleem vindt ik een ramp proces.

Voor mij even geen Amazon weer, ik koop gewoon weer bij die andere grote leverancier uit Waalwijk

herman 31-03-2021

telefoonhoesje besteld was niet leverbaar hoorde ik achteraf en al twee weken wacht ik op mijn cadeaubon die terug moet gestort worden of geldt via de bank ze zijn erg traag en wachten erg lang met terugbetalen Ik denk dat ik de media erbij gaan halen

Sjaak 30-03-2021

Garmin fietsnavigatie besteld. Binnen een 4 uur een bericht van DHL dat het pakketje was aangemeld. Daarna bleef het echter ijzig stil. Na 4 dagen contact opgenomen met Amazone, waar ik te horen kreeg dat ik 10 dagen moest wachten want DHL zou nog steeds kunnen leveren. Volgens track en trace had er echter geen enkele activiteit meer plaatsgevonden. Na 10 dagen wachten geen navigatie. Gebeld met Amzone om mijn geld terug te krijgen. Deze afhandeling ging keurig netjes. Binnen twee dagen mijn geld terug. Aantrekkelijke prijzen maar de levertijd wordt niet waargemaakt. Voortaan maar weer naar Bol of Cool ...
Amazone sla ik voortaan over.

Moniek 27-03-2021

Mond masker was niet aangekomen binnen. De tijd maar werd netjes terug overgemaakt en later kreeg ik ze als nog dat vind ik geweldig echt heel netjes

ton 27-03-2021

Heb nu twee artikelen besteld waar uitdrukkelijk bijstond dat het in voorraad was en direct kon worden geleverd. Na betaling stond er plots levering 16 April bij de ene en bij de andere blijft het stil! Geen levering en niets bekent in mijn account. Voel me opgelicht ,had ze snel nodig !

P.B.Koster 25-03-2021

Heb ca. 4 weken geleden een elektrische wekker besteld die na 3 weken is aangekomen.
De wekker bleek niet te werken. Er verschenen geen cijfers en letters bij het aanzetten van de stroom. Heb gemeld dat ik de wekker terug wil sturen en mijn geld terug wil hebben. Ik werd hiervoor verwezen naar de chinese fabrikant. Ik heb daarna hiermee 3x moeten mailen voor ik de wekker mocht terugsturen. Dat moest naar een adres in Velp. Van dat adres bleek de postcode niet te kloppen met het adres. Heb daarom de postcode maar laten aanpassen bij het adres, in de hoop dat de wekker goed aankomt. De kosten van verzending bedroegen 7,25 Euro. De wekker kostte 22,86 Euro. De volgende keer maar weer naar Bol.com. Als je daar iets terug moet sturen krijg je een etiket toegestuurd en kun je het pakket gratis verzenden.

ZKER 24-03-2021

Verkeerd product besteld, Retour aangevraagd welke akkoord was, Printje gemaakt van retourlabel. Komt de bezorger van DHL (cursus klantvriendelijkheid en ABN zou geen kwaad kunnen) die het pakket niet meeneemt omdat er een sticker zou ontbreken. Blijk ik een mail in het Italiaans te hebben ontvangen waar ik een stempel op moet zetten?? Geen idee wat ze bedoelen. Nu maar hopen dat het goed komt ?? Eerste en laatste keer besteld bij AMAZON, zijn nog niet klaar voor de Nederlandse markt.

Feline moningka 23-03-2021

Ik had gisteravond een bestellen gedaan voor een acryl set met alles er op en eraan ik had extra betaald zodat het vandaag binnen zou komen! Het is niet gekomen en ze zeggen nu dat het morgen of over morgen komt

Bakker V 23-03-2021

Een bestelling gedaan die de volgende dag zou worden geleverd.. Nu twee dagen verder en nog steeds geen update. Dit was mijn eerste bestelling bij Amazon.nl en gelijk de laatste

Ralf 23-03-2021

Amazon levert sommige bestellingen gewoon niet, of in ieder geval veel te laat. Ben al twee weken op mijn spullen aan het wachten. Dan krijg je van de klantenservice vertraging te horen en geneuzel over giftcards. Maar ik ga volgende keer gewoon bij een webshop bestellen die wel levert, ondanks dat Amazon soms wel goedkoper is.

Frieda 19-03-2021

Zoon van 14 jaar had trui besteld bij Amazon. Zeer teleurstellende kwaliteit en dus retour. Duurt even voordat je je retourticket hebt, maar als je dan bij het afgeven van je pakketje 23 euro moet betalen aan retourkosten (die mijn zoon nog braaf betaald maar die we gezamenlijk weer hebben terug geeist bij PostNL) dan weet je wel: nooit meer iets bestellen bij Amazon!

Helma 18-03-2021

Ik dacht een betrouwbare webwinkel maar kom van een koude kermis thuis. Jas is gewoon bij Ali expres besteld voor de helft goedkoper. Jas was te klein dus wil hem retourneren maar kost €23.00 zonder track en tracé en €29.35 met track en tracé meer dat de helft van de jas. Zo slecht dit, Dit is drop shopping. En dan zoveel betalen voor retourneren. Op geen enkele wijze contact te krijgen. Eens maar nooit weer.

Ron Amir 18-03-2021

Provide misleading information about transportation time in order for it to look good to the customer. In practice, after payment, follow-ups and excuses begin. Disregard for customers is Amazon's strategy

Irma 18-03-2021

Wederom een reactie van de leverancier.ik kan 50procent terug krijgen en moet mijn jas maar kado doen aan iemand....nog nooit zoiets geks gehoord.ik wil gewoon mijn jas retourneren naar eternal power.maar ben bang dat ik nooit het adres van ze ga krijgen.kijk goed uit dat je nooit iets daar besteld als je er niet zeker van bent.

Irma 17-03-2021

Kijk uit dat je product niet uit China komt.moeilijk te retourneren.je krijgt allemaal Engelse mails.je moet bijna smeken om retour te mogen sturen.ben al een paar dagen bezig een vest wat voor winterjas moet doorgaan te mogen retourneren.ze doen erg moeilijk.willen eerst foto’s zien.je zou het bijna opgeven en weggoooien.je hebt er niks aan lijkt of je naar geld kunt fluiten.en dan hebben we het niet over een paar euro.ik koop hier niets meer.

Codi 16-03-2021

Op 4 maart een krachtige zaklamp besteld. Deze zou tussen 22 maart en 1 april aankomen. Is vandaag 16 maart aangekomen. Dit is dus eerder dan verwacht. De lamp voldoet aan de verwachtingen. Zelfs de verpakking is als mooie opbergdoos herbruikbaar. Hier is dus heel goed over nagedacht.

Ellen 16-03-2021

Spullen komen van heel ver en arriveren uiteindelijk niet. Track en trace vertelt ook niets behalve ‘vertraging’.

Peter 14-03-2021

Binnen 2 dagen pakket bezorgd ik had de reviews gelezen waren niet al te best toch besteld mijn ervaring is prima.

Joop 13-03-2021

Altijd prima in orde.
Voor het eerst iets geretourneerd en binnen 3 dagen afgehandeld.

Gea van Essen 13-03-2021

Ik heb een maand geleden een bestelling geplaatst waarvan de bezorgdatum allang verstreken is. Als je dan inlogt staat er excuus uw pakket is vertraagd.
Na nog weer paar weken wachten mail gestuurd en na 2 dgn nog maar een keer. Totaal geen reactie tot nu toe, helaas ook nog geen pakketje

Alianne 11-03-2021

Ik had een bestelling gedaan en een giftcard gebruikt. Dit ging prima, alleen de volgende dag kreeg ik een email dat mijn account was vergrendeld en dat ik een aankoopbewijs moest laten zien. Dit heb ik gedaan, maar hij is niet geaccepteerd? Ongelovelijk vervelend dit, mijn geld weg en geen spullen. Ik zou hier zeker niet kopen voordat ze ook jou geld afpakken zonder de spullen te geven!

Irma68 09-03-2021

Evenals anderen die hier een recensie schreven had ik ook problemen met twee bestellingen van Amazon. Echter was het DHL die het verpestte omdat ze het pakketje gewoon niet uit leverden en retour stuurden. Als Amazon kiest voor een andere bezorger dan zal het vast goed gaan. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de klantenservice van Amazon. Ik kreeg steeds binnen een paar uur reactie op mijn e-mails en binnen 5 tot 7 dagen staat mijn geld terug op mijn rekening. Ik heb er vertrouwen in dat dat goed zal gaan en ik zal Amazon zeker nog een kans geven als ze gaan werken met een andere vervoerder.

Dave 08-03-2021

Ik heb 1 bestelling geplaats met 5 producten. Alle producten waren op voorraad en zouden de volgende dag geleverd worden.
2 producten werden na 2 dagen geleverd
2 producten hadden een leverdatum die elke dag opschoof en werden uiteindelijk na een week geleverd
1 product kon niet geleverd worden, maar heeft op de website nog steeds status op voorraad levertijd 1werkdag

henkM 06-03-2021

Omschrijving van product op de site klopte niet, daarom wilde ik retourneren. Na een uur zoeken op de site van Amazon wie de kosten van retourneren betaald nog geen antwoord. Je wordt door alle chatbots e.d. Telkens weer naar dezelfde informatie geleid waar dus helemaal niks hierover staat. Uiteindelijk gechat met amazon medewerker en het blijkt dus afhankelijk van leverancier te zijn. In mijn geval betekende dat zelf de kosten (13 euro) betalen om pakketje naar Duitse leverancier te retourneren. Irritant dat het zo onduidelijk is en dat je ook nog eens met extra hoge retourkosten te maken hebt naar Duitsland. Voor mij is Amazon vanaf nu derde keuze. Werkt bij Bol.com toch echt tig keer beter al zijn sommige producten iets duurder.

Henk 05-03-2021

Pakketje besteld. Bericht ontvangen dat get afgeleverd is. Niets ontvangen. DHL wijst naar Amazon nederland. Zij zeggen het te gaan onderzoeken. En bericht te krijgen binnen 3 dagen. Geen reactie meer ontvangen . Bedankt Amazon 100 euro lichter. Bestel er nooit meer iets.

Step niet leverbaar 04-03-2021

Iets op voorraad hebben liggen dat kopen om vervolgens zelf na een aantal dagen gewacht te hebben te horen dat het toch niet op voorraad is. De verkoop gaat schijnbaar sneller dan de aantallen op de website en is dus achterhaald. Ook kan men niet vertellen wanneer dan wel op voorraad je mag gewoon wachten tot je een ons weegt. Je kan annuleren en dat is de enige "oplossing" die ze aandragen. Slechte zaak!

Ewijk 03-03-2021

Je besteld iets.

Blijkt een externe verkoper te zijn

Ding is defect en je koopbescherming wordt ingetrokken!

Meike Horsthuis 03-03-2021

Tot nu toe bestelde pakketjes worden altijd netjes geleverd. Wel goed opletten met bestellen dat je een product koopt bij Amazon zelf. Externe bedrijven verkopen ook via Amazon waaronder veel bedrijven die hun producten rechtstreeks uit China laten komen. Lange verzendtijd en slechte garantie bij die bedrijven. Verder duurt het lang bij Amazon zelf voordat je je geld terug hebt. Ik wilde zondag een iWatch bestellen en deze maandag binnen laten komen. Na afrekenen was de leverdag ineens versprongen na dinsdag. Dan zou ik niet thuis zijn en ik wilde niet dat mijn dure watch afgegeven zou worden bij een ophaalpunt. Dus 3 minuten na het bestellen geannuleerd maar nu 3 dagen later nog steeds mijn 388 euro niet terug! Dit vind ik belachelijk. Ik wil dit horloge nog steeds bestellen maar ik wil eerst mijn geld terug.

Will 02-03-2021

Bestelling was binnen 2 dagen al gearriveerd. Was met 1 product niet zo tevreden dus met eenvoudige retourservice geretourneerd en binnen no-time weer mijn geld terug. Ook erg fijn zijn de notificaties die je ontvangt over je bestelstatus.

Maryam 01-03-2021

Slechte klantenservice, geen excuses bij fouten, geen vriendelijkheid & nog is liegen over het item opnieuw bestellen
Geen aanrader

Mks 25-02-2021

Woensdag avond 24-2-21bestelling gedaan donderdagavond 25-2 bestelling in huis alles naar wens
Keurig verpakt