Amazon.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.nl.

Deze score is berekend op basis van 153 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

4,8

Patrick 24-11-2020
Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Besteld op 7 november nog niet geleverd op 24 november...
Verder wel wat goede bestellingen ervoor gehad, maar het was en set en zodra je 1 onderdeel mist kan je er niks mee.. PC building.

Dick 23-11-2020

Ik heb 1 november € 45,75 overgemaakt voor een jas, Het zou 5 november afgeleverd worden. Ik kreeg die dag een bericht dat de levertijd vertraagd was. Ik heb toen de koop geannuleerd. Ze zouden het bedrag terug sturen zodra ze de jas terug hadden. Ik heb de jas nooit ontvangen dus kon hem ook niet terugsturen. Ik neem aan dat ze hem zelf nog hebben omdat de levertijd was vertraagd
Het is nu de 23ste en heb nog steeds niets gehoord en kan ook het bedrijf onder geen manier bereiken. Dus mensen let op als u iets besteld. 😢

Joost 23-11-2020

Geschrokken door de vele negatieve reviews die ik las toen ik al besteld had was ik benieuwd hoe de aflevering bij mij zou gaan.
Keurig op tijd zoals in de bevestiging stond.
Helaas is het volgen van het pakje niet up to date. Want na bezorging staat het nog steeds dat het onderweg is.
Dus onnodig een beetje ongerust geweest

André 22-11-2020

Op maandag een hondenbed besteld. Zou woensdag bezorgd worden. Na de bestelling de reviews bekeken. Wat een hoop enen! Als dat maar goed komt. Op dinsdagavond even gekeken hoever het proces was. Nog steeds alleen maar besteld. Nog niet aangemeld bij DHL. Woensdagmorgen bleek echter de bezorger al onderweg te zijn. Keurig op tijd bezorgd. Op de afgesproken tijd.

Linda 22-11-2020

3 pakketjes besteld. 2 kwamen op tijd aan. Duidelijke mails ontvangen met verwachte bezorgtijden.
1 pakketje bleek zoek geraakt in het sorteercentrum van DHL
Ook dit werd gecommuniceerd door Amazon.
Ik kon mijn geld terug krijgen stond er in de mail.
Er was geen gemakkelijke link. Ik voelde een bui hangen...
Maar toen ik eindelijk het nummer van de klantenservice belde en meteen iemand aan de lijn kreeg, werd ik direct geholpen. Mevrouw wist precies om welk pakket het ging nog voordat ik alles verteld had! Ik kreeg kort daarop een mail met daarin een melding dat ik restitutie zou ontvangen binnen 10 werkdagen.
Top!!!

Hun bezorger DHL? Slecht! Pakketjes raken kwijt en bezorgers gooien je pakket gewoon voor de deur! Of bellen niet aan en brengen het pakket naar een service punt! 9 van de 10 x een nare ervaring met DHL!

Linda Lokerse 18-11-2020

Ik kan mij totaal niet vinden in de slechte reviews!
We zijn ontzettend blij met Amazon, goedkoop, snelle levering (zelfs eerder dan verwacht) en altijd netjes verpakt.

Een kapstok besteld, kwam 4 dagen eerder.
Smart linq besteld, 1 dag eerder geleverd.
Siliconen maatbekers, gisteren besteld, net afgeleverd (de volgende dag).
Lego besteld, volgende dag binnen.

Alles is netjes, snel en onbeschadigd afgeleverd.

Nick 18-11-2020

Vreselijke service, zowel levering- als klantenservice.

Eerste bestelling:
25 Augustus 2020 had ik een paar schoenen besteld. Deze zijn nooit geleverd. Klantenservice zei dat het pakketje kwijt was. Prima, kan gebeuren.

Maar wat daarna gebeurde bij mijn volgende bestelling, was gewoon bizar. Zelfs een aap doet beter werk dan die lui daar.
Dus, tweede bestelling:
9 November 2020 bestel ik een computerscherm. Op vrijdag 13 november krijg ik een mailtje dat het verzonden is, en 16 november geleverd zou worden. 16 November, niet geleverd. Het zou tussen 17 en 18 november geleverd gaan worden. Ik voelde de bui alweer hangen, en ging even de track&trace bekijken: 'In preparation by sender'. Hierna contact opgenomen met iemand van de klantenservice: het scherm zou niet meer voorradig zijn, dus kan niet geleverd worden. Oke prima, maar waarom kan ik dan bestellen, betalen en waarom wordt er een pakketlabel geprint en naar Bpost gestuurd? Afin, ze regelde een terugbetaling (Nu net ontvangen).
Nu kreeg ik vandaag ineens een GIGANTISCH pakketje binnen, van Amazon. Ik blij dat pakketje open maken, en wat zit er in? Een bedje voor een baby. Geen scherm, nee, maar een babybedje met Franstalige verpakking.
Weer contact opgenomen met de klantenservice. De vrouw zegt doodleuk dat ze het wel vervelend voor me vindt, maar dat ze er niets aan kan doen want het scherm is niet meer op voorraad en ik krijg m'n geld al terug. MAAR HIER WORDT HET BIZAR: Ik moet zelf de tijd nemen om dat babybedje in dat gigantische pakket te retourneren, want anders brengen ze daar de kosten voor in rekening. Postkantoor is enkel open tijdens mijn werktijden, trouwens. Dus ik moet vrij nemen, om HUN fout recht te zetten. Ik heb helemaal geen babybedje besteld, en zij leveren het verkeerde item. Vervolgens na kwaad te worden kon ze me wel 10 euro tegoed op mijn volgende bestelling geven 'ter compensatie', maar ze weet dondersgoed dat ik daar NOOIT meer ga bestellen.

En dat babybedje mogen ze lekker komen halen, en anders stuur je maar een deurwaarder joh.

Denewet Nathalie 18-11-2020

Op 05/11 bestelde ik een item via amazon. Tot op heden staat er dat ik een e-mail zal ontvangen van zodra het item verstuurd is. We zijn ondertussen 18/11.. ik belde om ditte melden en ik kreeg een dame aan de lijn die duidelijk niet veel zin om dit uit te zoeken. Ze wou veel liever dat ik mijn bestelling annuleerde en mijn geld terugvroeg. Natuurlijk dat is het makkelijkste... Ik vroeg door en ze gaf aan dat ze mijn probleem had doorgegeven aan de achterliggende dienst. Zonder meer, zonder bevestigin
g naar mij toe dat ik hier een bericht over zou ontvangen... Dit is echt de laatste maal dat ik bij amazon bestel.
Ik ben benieuwd of van deze klacht iets zal horen. Ik betwijfel het. Hun werkwijze is zo weinig mogelijk werk erin stoppen en hopen dat alles toekomt dat de mensen betaald hebben..

Appel300 16-11-2020

Net pan gehad doos was kapot deuk in pan
Moet ik label uitprinten om het terug te kunne sturen
Ik heb geen printer en kan niemand met printer
Geen andren optie zeggen ze bij Amazon
Lol moet ik nu een printer kopen
Om label te kunne printen
Om pan terug te kunne verzenden
Dit was eerste en laatste x dat ik iets bij Amazon besteld heb

Haha wilde review schrijven op amazon
Moet ik eerst voor 50 euro kopen de laatste 12 maanden
Dus haha om een review te mogen schrijven
appel300 16-11-2020

En ik beveel Amazon zeker niet aan

Lord Daniel Hagan 15-11-2020

I ordered my item and paid for it on the 30 October it is now 12 November and u still don't have my item. Amazon directed me to the verkoper, I bought it from amazon so my contract is with them so they should deal with any complaints and not a third party.

Rudy 11-11-2020

Voor de 1e en laatste keer besteld. 3 pak luiers voor 20 euro. Bij levering werd er een pak geleverd ipv 3. Met veel moeite contact gevonden met de klantenservice. Pak kon niet meer retour omdat deze open was, kreeg wel 2,49 in mijn account te goed. Naleveren kon niet omdat het een externe supplier was. Nu dus 17,50 voor 10 luiers betaald. Bij de etos kost dit 6.50.... voelt als oplichting en ontduiken verantwoordelijkheid door af te schuiven op externe supplier.

Anna latul 10-11-2020

Voor het eerst bij Amazon besteld, nooit eerder van gehoord. Maar als ik de reviews eerder had gelezen heb ik hier geen bestelling geplaatst. tijdens het bestellen stond dat de artikelen de volgende dag wordt geleverd. Gelijk na het betalen stond alleen dat de schemerlampen wordt geleverd en de nachtkastjes niet. Als het bekend zou zijn krijg ik een mail wanneer het geleverd wordt..... nu 4 weken later nog steeds niks ontvangen. Hoop dat het wel binnenkort geleverd wordt totale koopgedrag is €144

Rainmachine 06-11-2020

Ook ik irriteer mij mateloos aan de verzending van Amazon.nl. Heb meerdere bestellingen geplaatst en het probleem is structureel. Er wordt telkens beweerd dat er de volgende dag geleverd word en raad eens? Gebeurt niet, er komt telkens een geautomatiseerde mail dat de bezorger van DHL het pakket niet af heeft kunnen leveren omdat er niemand thuis was. Er was alleen wel iemand thuis en er is ook geen bezorger van DHL langs geweest. Dit is nu inmiddels minimaal 10x gebeurd en de irritatie is dusdanig dat ik er nu een review over schrijf.

De mail ziet er telkens als volgt uit, komt natuurlijk met een no-reply dus je kunt ook niets beantwoorden:

We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten.

Miranda 05-11-2020

Na de vele slechte reviews lang getwijfeld of ik het wel zou bestellen. Echter was net nergens anders verkrijgbaar. Was ook niet zo duur, dus gok maar gewaagd. Gister besteld en zojuist in huis. Product valt zeer in de smaak

J.V. 03-11-2020

Je betaalt wat minder maar levert enorm in op betrouwbare levertijd én vooral service. Wat een enorm slechte service. Bijv. iets besteld op 26 oktober, zou 30 oktober worden bezorgd (duurt al lang voor webshopbegrippen). Sturen ze op 29 oktober een e-mail dat het 6 november wordt. Ik probeer verhaal te halen bij hun online chat klantenservice: echt droevig hoe hun medewerkers met je omgaan en wat een onkunde zij hebben. Je zou verwachten dat zo'n gigabedrijf wel een bepaalde kwaliteitscontrole heeft voor hun klantenservice, maar absoluut niet.

T.J. 01-11-2020

Betalen maar niet leveren. Zie dan maar 's dat je je geld terug krijgt. Amazon is telefonisch niet bereikbaar.

Victor P 28-10-2020

Nieuwe oortjes besteld voor thuiswerken. Aangezien Amazon een (tijdelijke) goede deal had, heb ik daar besteld. Helaas werd het niet geleverd op de juiste datum. De informatie gaf na een week te laat inmiddels aan "mogelijk zoekgeraakt, neem contact op". Het contact via de chat ging aardig, maar vervolgens wordt duidelijk dat alleen een terugbetaling tot de mogelijkheden behoort. Ik wil geen terugbetaling, ik wil het product, het product wordt ten slotte nog steeds aangeboden op de website. Op de vraag of de korting nog geldt bij opnieuw bestellen zou worden teruggekomen, wat niet gebeurd is.

Na jarenlange ervaring in Nederland met andere partijen zoals Bol.com en Bax, vind ik de dienstverlening van Amazon behoorlijk ruk. Ik snap dat hun model anders is waarbij soms veel meer verantwoordelijkheid bij partnerleveranciers wordt neergelegd. Echter doet Amazon wel beloftes over levertijden en biedt het als platform de betaling en afhandeling aan, dat schept verwachtingen.

Voorlopig zou ik bij lokale partijen zoal Bol blijven bestellen als ik u was. Amazon mag wereldwijd misschien de norm willen worden, maar de slechte 'Amerikaanse' dienstverlening blijft bij dit bedrijf ver achter.

P.J. v. d. Bosch 28-10-2020

Had 3 hondenluiers gekocht bij Amazon voor 48,50 € maar deze pasten niet dus zou je zeggen stuur retour en dat hebben we na veel moeite kunnen doen door deze zelf naar een bedrijfje in spanje terug te sturen kosten 7,50 € maar zin's dien horen wij niets meer over terug betalen ook contact leggen met Amazon leverd niets op. Tevens werd ons meegedeeld dat wij 9,00€ minder zouden terug ontvangen nou 7,50 +9,00 is 16,50 € wat je dan al kwijt bent. Wat blijkt nu honden luiers komen bij AliXpres waar ze verkocht worden voor 3,25 per stuk dus totaal 9,75€ gratis thuis bezorgt.

Paula 26-10-2020

Retourneren lijkt onmogelijk. Zojuist geprobeerd om een artikel dat door Amazon geleverd is te retourneren. Dit wordt de klant onmogelijk gemaakt omdat retouretiketten niet gemaild worden. Ook chatten met een klantenservice medewerker kon geen uitkomst bieden. Nu zit ik met een product dat ik niet kan retourneren. Super slecht!

Door 24-10-2020

Op 23 okt 3 pakketje besteld op 24 okt netjes geleverd door DHL, alles naar wens. TOP

R.G.M. 22-10-2020

Je pakket is mogelijk zoekgeraakt
LOG IN VOOR DETAILS
Het spijt ons erg dat je bezorging zo laat is. Hoewel het mogelijk nog steeds aankomt, kun je nu een terugbetaling aanvragen.
Neem contact op met de verkoper.
Traceergegevens verstrekt door WellingtonOak
Bezorging door chinapost
Tracking-id: RV502769925CN

Het zijn oplichters, ben er helaas ook ingetrapt.
Je moet contact opnemen met leverancier die onbereikbaar is.
Amazon laat zijn "platform" misbruiken door oplichters en Amazon.nl weet van hun praktijken.
Betaal wel aan Amazon dus Amazon is wel aansprakelijk.

Hans 21-10-2020

Ik heb eind augustus 2020 een draadloze, handstofzuiger gekocht. Werd een paar dagen later op afgesproken dag bezorgd. Bij een 1e gebruik bleek al dat deze stofzuiger kapot was. de accu werd loeiheet en de stofzuiger stopte er na een half uur helemaal mee. Deze teruggestuurd en 1 dag later al een nieuwe weer gekocht (immers dat iets kapot gaan na transport of zo, geloof ik). Deze twee stofzuiger ook weer betaald. Deze nieuwe doet het goed, ben daar ook na een paar maanden tevreden over. Maar ik kreeg maar niet mijn geld terug. Contact opgenomen en toen bleek dat ik cadeaubonnen had gekregen voor 145 euro. Ik wilde geld terug, immers artikel was defect bezorgd, en aan cadeaubonnen heb ik niets, ik ben immers al in de 70. Ik heb een paar keer contact gehad via telefoon en dit schijnt de procedure te zijn. Deze was mij niet bekend, anders had ik wel gewacht tot de cadeaubonnen waren bijgeschreven op mijn account en dan pas een nieuw artikel gekocht. Ondanks hun laatste schriftelijke toezegging dat ze e.e.a. intern zouden bespreken, heb ik niets meer gehoord. Ik voel mij echt belazerd door Amazon.

Nelis 21-10-2020

Ik heb een meet instrument gekocht maar hij bleek stuk bij aankomst op vrijdag, gebeld naar Amazon op zaterdag terug gestuurd en op maandag kwam de nieuwe. Waar vind je nog zo service.

Nico 20-10-2020

Nadat mijn tv het begeven had een nieuwe besteld bij Amazon, nog 9 stuks op voorraad.
Wat kan er misgaan! Prijs was ok dus snel een account aangemaakt.
Na bestelling gebeurde er niets. Na een dag of tien maar eens een mailtje gestuurd, men zou er haast mee maken,even afwachten. Na na weer een week weer een mailtje met een link naar de leverdatum.Tot mijn verbazing zag ik dat de leverdatum steeds naar voren werd geschoven.
Levertijd van meer dan 3 weken voor een tv vond ik niet acceptabel.
Bestelling geannuleerd, helemaal klaar met Amazon. Aankoopbedrag retour na een paar dagen zonder gezeur.

Sbis 17-10-2020

Product besteld maar na 1 dag willen retourneren in het kader van bedenktijd. Ik kreeg van Amazon bericht dat de ‘verkoper’ eerst mijn retour verzoek moet beoordelen. Als ik na 3 dagen geen reactie van ‘vetkoper’ krijg mag ik van Amazon mogelijk een klacht indienen! Heel dubieus allemaal. Amazon moet product direct accepteren en retouradres verzenden. Voor mij geen Amazon meer. Totaal niet zeker om je kan retourneren en geld terug krijgt.

Bart 16-10-2020

Ondanks de slechte reviews toch een poging gewaagd bij amazon.nl. Tot nu toe de slechtste webshop waar ik ooit iets besteld heb.
Product besteld met een levertijd binnen 5 werkdagen. 3 Seconden later een automatisch gegenereerd mailtje dat het 2 weken word. 2 weken later een automatisch gegenereerd mailtje dat het nog later word. En toen nog zo'n mailtje. Toch maar gebeld met de klantenservice. Heel vriendelijk te woord gestaan en er zou een 'push order' gemaakt worden met een garantie dat het die week zou komen. Helaas, nog een mail dat het nog langer gaat duren. Vandaag na 33 dagen verrassend genoeg nog zo'n k** mailtje. Ik heb de bestelling geannuleerd. De slechte reviews kloppen. Je word aan het lijntje gehouden terwijl de producten niet op voorraad zijn. Bespaar je de ellende en bestel ergens anders. Zelfs aliexpres is betrouwbaarder.

Tim 15-10-2020

Koop hier nooit iets. De slechte reviews zijn er niet voor niets, maar ook ik zag een mooie prijs en liet me verleiden. Monitor gekocht en zou op dinsdag geleverd worden. Hele dag thuis. Geen monitor. Op woensdagochtend een mail dat de monitor toch niet op voorraad was. Gelijk gebeld om te vragen wanneer de monitor wel binnen zou zijn. Ze hadden geen idee. Dan wil ik graag mijn geld terug. Nee dat kon niet, want hij zat al te ver in het bestelproces. Hoezo? De monitor is niet voorradig. Dus nu geen monitor. Geen geld terug en geen idee wanneer deze geleverd zou worden. Nog nooit zo’n slecht bedrijf mee gemaakt. Mijn tip. Betaal toch iets meer en haal het gewoon bij Coolblue of iets dergelijks.

I .Blom 14-10-2020

Een jas gekocht ondanks alle slechte reviews.
Maar Amazon verkocht een jas die ik nergens meer kon kopen.en ik wou de jas zo graag..
Met angst en beven geld overgemaakt op maandag.
De jas zou dezelfde week op vrijdag worden geleverd..
Op woensdag kreeg ik bericht dat de jas dezelfde avond nog zou worden geleverd,dus 2 dagen eerder. De jas werd keurig geleverd en voldeed helemaal aan mijn verwachtingen. Top dus!

Nick de G. 14-10-2020

Ik was op zoek naar een snoertje voor mijn adsl modem. Geen gewoon telefoonsnoertje, daar heb ik er genoeg van liggen, maar een snelle kabel. Gevonden op amazon, een winkel in China!! Tien keer sneller dan een 'gewoon' snoer!! Ja, die wil ik, kost wel elf euro, maar dat heb ik ervoor over. !!Tien keer sneller!! Het snoer kwam keurig op tijd, het was een keurig kabeltje, maar helaas net als al die andere een 'normaal' snoertje. En dus ook verreweg geen elf euro waard, hooguit twee....

En toen kwam de amazon mentaliteit om de hoek kijken. Net als hier wil ik andere mensen waarschuwen voor deze fop Chinees. Maar dat mag niet, je mag je medemens niet waarschuwen tegen oplichters. De handel gaat altijd voor. Vandaar twee sterren, het product kwam op tijd, het is een mooi product maar lang niet zo goed als op de site, en dit mag je niet zeggen. Amazon, een twee voor de moeite.

Cynthia 10-10-2020

Nu w keer iets besteld bij Amazon. 1e keer 6 lampen en bijbehorende grondpennen. 29 e mails verder en in 6 deelleveringen. Ze denken zeker dat ik alle dagen thuis ben. De fActuur is niet één factuur, nee 7 facturen. Lekker handig. 2e bestelling was een WMF citruspers. Verreweg goedkoopste van de aanbieders. Ik zou het 4 dagen kater ontvangen. Na 6 dagen een mail dat het vertraagd was en na 2 weken wachten bleek mijn zending spoorloos.... De prijs van de pers was op de site inmiddels een stuk hoger. Volgende keer bestel ik gewoon bij een goede webshop. Dit is niks.

Tim 09-10-2020

Fruit of the Loom T-shirts stonden aangegeven als een 3-pack. Ik bestel en vervolgens krijg ik doodleuk 1 t-shirt opgestuurd en wordt de product info ondertussen aangepast. Echt stijlloos! Klantenservice wil niks doen. Niet naleveren of zo, alleen maar retour. Nou zou ik dar niet zo'n issue vinden maar het komt heel vaak voor. Ik zag een leuke aanbieding voor een 6-pack shampoo... precies hetzelfde geval. Er wordt 1 fles geleverd en de product info wordt aangepast. Heel erg klantonvriendelijk dit. Voor customer experience krijgt Amazon NL een dikke nul van mij. Amazon UK laat hun ver achter!

N voppen 09-10-2020

Koop geen andere spullen dan boeken bij Amazon. Product kwam kapot, bijna onmogelijk om het te retourneren. Waar is die super service van Amazon?

Peter 08-10-2020

Ik shopte al jaren bij Wish maar ondervind vaak problemen zoals niet kloppende leveringen. Vaak niet bezorgd en bij achteraf betalen mag je toch gewoon betalen ook al heb je niets ontvangen. Ik shop nu nog alleen bij Amazon en Bang Good en deze shops voldoen prima. Laats was een zending van Amazon vertraagd en ik werd keurig op de hoogte gehouden en kreeg zelfs aangeboden om te annuleren en mijn geld terug te ontvangen. Ik heb gekozen de bestelling door te laten gaan en uiteindelijk was hij er binnen vier weken.

Flops 08-10-2020

Meteen na het bestellen kreeg ik het bezorg moment te zien in de mail.
Er werd zelfs een dag eerder bezorgd. Ik ben zeer tevreden

frans 08-10-2020

Meestal gaat het goed maar omdat ze met DHL verzenden en de klantenservice erg lastig te vinden is op hun site kan ik niet meer geven dan een 6. Ze bezorgen vaak te laat als ze al leveren, dan zijn de NL opties als Coolblue en Bol toch beter.

Titi 07-10-2020

Ronduit slecht. Bestel je schoenen maat 42,5 krijg je 45,5. Vervolgens beland je in een moeras van retourprocedures en kun je 5 km rijden om pakket af te leveren. Nu maar afwachten of ik het geld terugkomt. Dit is niet incidenteel. Ook een eerdere bestelling ging fout. Voor mij geen Amazooi meer ;-)

Jaap 07-10-2020

Ik bestel eigenlijk nog niet zo lang via Amazon.Nl
Er zal best wel eens iets mis gaan zoals bij veel online bestellingen.
Ik wil echter mijn oprechte complimenten maken naar Amazon voor de snelheid en geweldige service die zij geven als er iets mis gaat.
In mijn ogen wordt ook nergens anders zo snel ingespeeld als het gaat om een terugbetaling of afhandeling van een retourzending.
Ik ben erg tevreden in alle opzichten.

Sabrina 07-10-2020

Mijn vader had iets besteld en het kwam maar niet aan. Hij kwam er niet zo snel uit hoe hij contact moest opnemen en vroeg mijn hulp. Ik kreeg de mailtjes die hij na de bestelling had gekregen en vond een linkje waar excuses werden aangeboden omdat het product te laat was en er stond een nieuwe datum bij. Die datum klopte ook niet en toen we bij de bezorger keken bleek t product nog niet eens te zijn aangeboden. Weer heel gedoe om in contact te komen met amazon. Uiteindelijk na veel gekloot en een Duits mailtje kreeg hij een telefoontje uit Engeland en die wouden een cadeau bon geven. Hij wil er nooit meer bestellen dus na veel gehannes kreeg hij t geld terug.
Zelf heb ik ook een keer wat gekocht en dat kwam blijkbaar uit China na 2 maanden. Dan koop ik liever via Wish, die hebben veel betere customer service.

Liselot 06-10-2020

K heb een ding voor mijn haar besteld. Moet ik een maand op wachten...kan ik t net zo goed zelf gaan halen in China, dan ben ik nog sneller...pfff

Lisanne 05-10-2020

Met een dubbel gevoel toch besteld bij Amazon want ik vond de prijzen wat te mooi om waar te zijn.
Bij de eerste bestelling ging er wat mis met de levering , ik heb toen super fijne mail contact gehad met de klantenservice en alsnog mijn pakket gekregen .
Gisteren had ik schoentjes besteld voor mijn zoontje en die zou donderdag 1 oktober aankomen , (wat ik al erg snel vond ) maar heb ze vandaag al binnen gekregen , en wederom weer super tevreden met de bestelling !
Hier durf ik vaker te bestellen !

Michael 04-10-2020

its this sort of company that makes you doubt buying off internet. received something damaged. Now get no response. Terrible! Never again!

Roel 04-10-2020

Ik had een product besteld voor een hele scherpe prijs.
Wachten op levering, product komt maar niet.
Contact gezocht met amazon, nooit geen reactie.
Ik heb betaald en eis levering.
Uiteindelijk is zonder overleg de bestelling uit mijn account verwijdert en het geld terug gestort.
Ik heb nog wel screenshots van de aankoop maar bij Amazon kom ik daar niet verder mee.

R nin 04-10-2020

Hallo allemaal, ik ga nooit meer iets bij Amazon bestellen omdat drie dagen na de bestelling heb meer dan 3 berichtjes naar hun gestuurd geen een antwoord terug gekregen na en maand wachten de bestelling was 2 dagen te laat en de grootste teleurstelling heb ik en verkeerde telefoon hoesje gekregen.

Alex 03-10-2020

Amazon used to be a marketplace connecting third-party sellers around the world with the buyers. The seller would get a bigger exposure and Amazon would get a sale commission, thus the benefit was mutual.

Now everything has changed for the worse and Amazon is ruining small businesses both outside and inside its platform. Amazon turned its marketplace into a playground. Amazon illegally collected and analyzed information on third-party sellers and their products on its platform and used this information to launch copy-cat version (Amazon-basics) of the most popular products. Now Amazon is a market-maker and a competitor for small businesses on its own platform, which is a legal definition of conflict of interest. They should be investigated for such anti-competitive practices. Furthermore, if a seller offers a lower price of their product outside of Amazon, they will be severely punished by Amazon.

To screw sellers even more, Amazon partnered with UPS (American package delivery company) for package deliveries. They charge sellers a commission for product delivery and product return. If a buyer cancel an order, oftentimes Amazon would still ship it. Of course the buyer would most likely return the package but Amazon + UPS feed on the “paid by the seller” return fees.

Why do we constantly hear criticism about bad treatment of Uyghurs by China but not about anti-competitive business practices of Amazon and how badly Amazon treats its workers and third-party sellers?

Why do we constantly hear criticism about China launching copy-cat products but nothing about Amazon abusing its E-commerce dominance and launching copy-cat products to compete with third-party sellers?

Amazon is nothing but a disgusting (monster!) company with disgusting and anti-competitive business practices. They will not get a single EUR out of me. I would prefer spending a few EUR more and supporting local business instead.

Brand 01-10-2020

Ik heb van de drie bestellingen slechts een keer iets geleverd gekregen. Amazone bericht dat de wachttijd langer wordt en stort dan uiteindelijk het geld terug. In plaats van een vervangend product te leveren. Gevolg voor mij was dat ik mijn computer een week + de wachttijd van de bestelling elders niet kon gebruiken. Aamazone kan dus helemaal niet leveren, ze bluffen.

L. 30-09-2020

Amazon geeft aan dat er een DHL chauffeur bij ons aan de deur zou zijn geweest maar dat het pakket niet afgeleverd kon worden. Als dat zou zo zijn dan had de DHL chauffeur een briefje in de brievenbus gedaan, zoals gebruikelijk is bij DHL.
Vervolgens geeft Amazon aan dat de order wordt geretourneerd. Een zeer vreemde en onbetrouwbare gang van zaken.

Ton 30-09-2020

ik heb nu 2 keer iets besteld bij Amazon omdat de prijs aantrekkelijk was maar evenzogoed 2 keer niets bezorgd, de bezorgdatum werd elke keer later elke keer gecontroleerd door "volg pakket".
2 keer ook online contact met hen en wel mijn geld teruggestort gekregen.
maar ik bestel dus niets meer via die site ik ben er klaar mee.

Chris 30-09-2020

Deze keer me laten verleiden door de lage prijs. Dat blijkt een foute keuze geweest. Product is volgens afspraak geleverd en toen begon het. Het is niet mogelijk om een factuur te krijgen met btw. Dan opzoek naar de klantenservice en die is zo goed mogelijk verstopt. Bellen kan al niet want als je van de optie gebruik maakt gebeurt er niets. Dan maar de chat en dat werkt wel. Helaas weinig kennis.
Ze verschuilen zich achter andere bedrijven met als conclusie dat je geen oplossing hebt.
Kortom, geef een paar euro meer uit en koop bij Coolblue of vergelijkbaar. Daar waar kopen leuk is.

Fred 30-09-2020

Klantenservice is niet competent, vragen worden niet goed gelezen en je wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Schriftelijk beloofde afspraken worden niet nagekomen.
Uiteindelijk reageert helemaal niemand meer. Eind verhaal is goederen retour maar mijngeld heb ik niet retour!

LW 28-09-2020

Jas besteld die door DHL geleverd zou zijn, helaas niks mogen ontvangen van DHL.
Super netjes en snel te woord gestaan door de klantenservice van Amazon.nl
Ze begrepen de situatie en hebben een onderzoek bij DHL opgestart. Na een aantal dagen opnieuw contact gehad met Amazon.nl en weer netjes te woord gestaan. Ze hebben het probleem opgelost door mijn geld terug te storten en 10 euro korting te geven voor een nieuwe jas.
Ik ga hier zeker nogmaals bestellen en mijn complimenten voor de medewerkers van de klantenservice!