Amazon.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.nl.

Deze score is berekend op basis van 169 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

3,3

Monitor 17-05-2022

Ongelooflijk dat ze bedrijven toelaten die slechte kopieën versturen, en dan hun verantwoording afschrijven na zeer korte tijd. In feite gaan ze in zee met criminelen, en als koper moet je het vaak maar zelf uitzoeken.
Ik ga nadat ik meer dan 100 euro heb verloren aan criminelen, ondersteund door Amazon nooit meer iets daar kopen.
Ze zouden Amazon moeten verbieden.

Lennie Ligthart 13-05-2022

Dinsdagavond besteld, donderdag middag bezorgd. Alles goed gegaan, ben tevreden.

sophie 06-05-2022

Never deliver on time, regularly lose packages. Despite their website saying you can call them, you can't - the call never comes through. Beyond pathetic, why even extend service to NL in this state?

RvS 06-05-2022

Waardeloos. Verkeerd artikel ontvangen. Netjes in originele verpakking gelaten en retour gestuurd. Beweren ze nu dat ik een oud artikel heb terug gestuurd en dat hun het juiste artikel hadden opgestuurd. Ze zouden het artikel weg gooien en als ik het geld terug wil moet ik volgens hun het artikel retour sturen dat ik nooit heb ontvangen. Ook dreigen ze mijn account te blokkeren terwijl ik al jaren klant ben. Correspondentie zinloos. Telefonisch en via chat niet bereikbaar en mail is duidelijk uit een vertaalprogramma.
Ik ga mijn account zelf verwijderen en in het vervolg elders bestellen.

Winny 01-05-2022

Ik heb 28 april ballonnen voor een ballonnenboog besteld en betaald. Ik zou het 29 april ontvangen. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen en de ballonnen ook niet. Via klantenservice kom je niet ver bij Amazon.nl. ik wil of de ballonnen ontvangen of mijn geld retour.

Hvz 21-04-2022

Wacht nu al sinds 5 april op mijn Boucheron Jaipur edp geurtje en nog niet geleverd. Blijven maar uitstellen op basis van vertragingen. Bij de bestelling vermelde leverdata is niet uitgekomen

Brett Swanson 16-04-2022

Absolute worst experience. They delivered a different size shoe than ordered, then refused to come get the item. They expected us to pay to drive the package to a town, and mentioned a different delivery service than the label was printed for. It cost us $40 in fuel for two wasted trips and we are so upset, that we aren't even driving there again despite losing $100 and having useless shoes. I tried a charge back on my card, but lost. Evidently they aren't liable for any mistakes.

Pieter van den Berg 14-04-2022

Amazon.nl brak vandaag het snelheidsrecord "afleveren" !
Van de 1265 bestellingen de laatste 8 jaar bij alle webshops kwam vandaag mijn Amazon.nl bestelling binnen in 22 uur en 29 minuten ! Dat moet dus allemaal zeer "gestroomlijnd" lopen met de vervoerder (DHL) van Amazon ! En dat blijkt ook uit hun informatiebegeleiding via updates van een bestelling. Amazon.nl , you beat them all !!!

patricia van seymortier 14-04-2022

ik had een frame besteld via amazon.nl maar was beschadigd aangekomen. de eigenlijke verkoper deed moeilijk over retour en terugbetaling. heb met klantenservice van Amazon.nl contact opgenomen en deze dame (Melissa) heeft me uitstekend geholpen en een oplossing gegeven voor mijn probleem. Amazon heeft een uitstekende service. Bedankt hiervoor

Mario O 12-04-2022

Ik heb er 10 sorteer boxen besteld. Deze werden geleverd maar de boxen ontbreken een aantal van de tussen schotten . Na 2 mail te sturen nog steeds geen reactie. Heel spijtig . Het zal maar voor 1 keer geweest zijn dat ik er iets zal bestellen.

Ray 11-04-2022

Na een bestelling gedaan te hebben op 29 maart
Kreeg ik bericht dat het product op 6 april om 20.00 uur geleverd zou worden.
Maar ik heb niets ontvangen ! en Amozon gaf aan als het niet voor 9 april binnen zou zijn ik contact op moest nemen met hen.maar het enige contact is een computer die zegt wil je je geld terug of contact met de verkoper .
Ik kreeg weer een bericht van de computer dat ik na 48 uur weer contact moest opnemen
Ik vind niet dat je op 6 april om 20.00uur kan beloven om te leveren , ik vind dat als het niet op 6 april kan, waarom dan niet op 7 of 8 of 9 of 10 april leveren ?
Ik vind dit geen manier om met mensen om te gaan.
Voor mij was dit de eerste bestelling en kennismaking met Amazon en gelijk ook de laatste keer.

Jozef Mincklau 05-04-2022

Twee keer een product gekocht dat werd aangeboden, maar blijkbaar niet beschikbaar was. Nu al twee maand aan het wachten. Klantendiest gecontacteerd. Reactie: dat kan gebeuren, meneer. Mijn oordeel, dat is on professioneel, Amazon.nl.

Sylvia v. 05-04-2022

Ik heb bij Amazon.de een Xiaomi Tab 5 besteld voor 339 euro. Deze zou normaal gezien op 10 maart worden geleverd. Jammer genoeg heb ik niets ontvangen terwijl ik op de dag speciaal thuis ben gebleven. De verkoper bleek een Chinese firma ( ......) te zijn. Deze verkoper is compleet onbetrouwbaar en weigerde bij de transportfirma DPD na te vragen wat er met mijn pakket gebeurd is.
Ik ben nu al 3 weken in contact met Amazon en zij kunnen de verkoper ook niet bereiken. Om een onduidelijke reden waar Amazon.de geen antwoord op kan geven kom ik niet in aanmerking voor de zogenaamde A-z garantie. Dus het komt erop neer dat ik mijn geld kwijt ben. En dan durf Amazon zich nog een klantgerichte onderneming noemen. Een goede raad bestel niets van waarde bij Amazon en al zeker niet bij externe verkopers!

joop 03-04-2022

Amazon mijn ervaring is Echt een waardeloze klantenservice zodra als er wat retour gedaan moet worden , ik koop er nimmer meer wat.

mvdb 02-04-2022

Nu paar keer iets besteld bij Amazon.nl. Als het goed gaat , is er geen probleem. Laatste pakketje was beschadigd. Dan blijkt toch dat de klantenservice eigenlijk niet bestaande is. Inmiddels al 4 pogingen gedaan om ze te contacteren. Ondanks bevestiging van de de vraag, blijft een antwoord van Amazon uit. Mijn ervaring met competitieve site als bol.com en Aliexpres zijn veel beter. Amazon.nl scoort niet hoog in de reviews en dit wordt bij mij jammer genoeg bevestigd. Totaal geen aanrader. Lees de reviews en je weet genoeg. Echt waardeloze klantenservice.

Kaya 29-03-2022

Zeer tevreden! Top service zou geen ander webshop aanraden dan Amazon!
Ze helpen je meteen snel indien je een probleem hebt, ik had mijn airfryer geretourneerd mijn geld werd meteen teruggestort.
Ik bestel al jaren bij Amazon ( Airfryer, al mijn keukenapparatuur, stofzuiger, etc..) maw vaste klant :)

Ikram 25-03-2022

Slecht bereikbaar alleen viachat of email.
Simpel vraag krijg geen antwoord of er wordt niet gereageerd
Bestelling retour gestuurd op een of anderen manier teruggestuurd naar mijn
Account zomaar geblokkeerd na veel moeite en mailverkeer uiteindelijk weer geactiveerd.
Nu heb ik een nieuw retourlabel nodig omdat oude niet gebruikt kan worden
Eerst geven ze aan om zelf de kosten te betalen wat ik geweigerd heb
Op een of andere manier lukt die niet!
Zou gewoon bol.com of een ander web site gebruiken die zijn op z'n mist telefonisch bereikbaar

Maaike 23-03-2022

Op zaterdag twee lampen besteld.
Aangezien ik de bestelling niet kon vinden in mijn account kreeg ik twijfels en heb ik maandagochtend met Amazon gebeld.
Keurig te woord gestaan. Bestelling was goed gegaan en verwachting was dat ze dinsdag of woensdag bezorgd zouden worden.
's Middags werden ze echter al geleverd, dus binnen twee dagen had ik mijn bestelde artikelen.

Lotta 23-03-2022

Amazon blokkeert onrechtmatig mijn account...

Ik heb half februari 3 dure producten gekocht.
Toen ik een mail kreeg van DHL dat ze geleverd waren, terwijl ik niks ontvangen had, heb ik direct de volgende dag contact op genomen met Amazon.
Zij legde mij uit hoe ik een verklaring dat ik het niet ontvangen heb kon versturen, met handtekening. Dit heb ik gedaan. Hierin heb ik ondertekend dat ik de waarheid spreek en mocht het product nog aankomen ik dit zou laten weten.
Ik heb natuurlijk ook melding gemaakt bij DHL omdat er overduidelijk iets mis is gegaan bij de levering.

Natuurlijk heb ik ook in de buurt rond gevraagd of het pakketje bij iemand anders bezorgd is, dat was na herhaaldelijke vragen, niet het geval.

Als reactie op mijn niet ontvangen bestelling is mijn account geblokkeerd!

De reden:
Ik heb te veel terugbetalingen gevraagd en/of producten terug gestuurd.

Dit is echter niet waar, ik heb alle 3 de producten in 1 bestelling geplaatst, ook in 1 keer betaald en ze zijn door DHL met 2 track and trace codes verzonden, beide op de zelfde dag.
Ik heb enkel deze bestelling niet ontvangen.
Eerder heb ik een bestelling geplaatst en deze was verder helemaal goed. Ook gebruik ik al +/- één jaar Amazon prime op het betreffende account.
Allemaal bewijzen dat ik eerlijk en volgens de afspraken om ga met de service van Amazon. Ik heb dus nog nooit eerder iets geretourneerd of kwijt verklaard! Tevens ben ik geen achteraf- of wanbetaler.

Toen ik zelfs na mijn uitleg (via de mail) bot ving, heb ik thuiswinkel ingeschakeld om te bemiddelen.
De eerste poging was helaas mislukt maar ik ben toen verder gegaan in dat proces. Helaas is deze nu gestagneerd.

Nu, geruime tijd later, vind ik mijn pakket (á kleine 4000 euro) onder het zeil van mijn motor.
Direct de zelfde dag neem ik contact op met Amazon.
Ik heb het pakket gevonden maar heb de producten niet meer nodig, ik heb namelijk vervangende producten in een fysieke winkel aangeschaft.

Omdat mijn account geblokkeerd is kan ik geen retour ticket aanmaken.
Let wel, de producten zijn compleet onaangeraakt, nog in de ongeopende verzend doos!

Er is vanuit de klantenservice een mail gestuurd naar de afdeling accountbeheer.
Deze hebben mij een slordige 14 uur later af gescheept met de volgende reactie:
Hallo,
Ik begrijp dat u zich zorgen maakt over het retourneren. Aangezien uw account is gesloten wegens schending van ons beleid, kunnen we u niet verder helpen met retourzendingen of terugbetalingen.
We stellen uw medewerking op prijs.
Accountspecialist

Met andere woorden, ik krijg mijn geld niet terug en dat alles na dat ik naar eer en geweten heb gehandeld.

Daarnaast zijn de gronden waarop mijn account geblokkeerd is, onterecht!
Dit was 1 bestelling (weliswaar 3 producten) die niet aangekomen was.

Ik heb vandaag weer in paniek met de klantenservice gebeld en deze heeft mij zeer vriendelijk te woord gestaan. Heeft opnieuw een aanvraag gedaan om mijn account te deblokkeren want, zonder account kan je je bestelling niet retourneren.

Ik vind het verschrikkelijk hoe ik behandeld word. De manier waarop ik weg gezet word als een niet betalende, oplichtende bandiet.

Dus mocht het account beheer dit lezen. Geef mij de kans een retour label aan te maken. Mijn account maakt mij niet meer uit, ik zal namelijk nooit meer iets bij jullie kopen. Mijn vertrouwen in Amazon is compleet weg en ik voel me bestolen!

Irma 18-03-2022

Er staat dat je dingen kunt retourneren echter als je dat wilt heb je veel tegenwerking.Je krijgt tig mailtjes of je het product wilt behouden .Dan krijg je een paar euro vergoed terwijl je niets aan het product hebt.
2 kleden voor een bench besteld van zo 65 euro.Echter ze passen niet ondanks dat er goede maten bijstonden.Gelijk retour gestuurd en nu maar afwachten hoeveel mails en aanbiedingen ik nog krijg om iets te houden waar ik niks aan heb.Ik bestel hier nooit meer.

Parfum 16-03-2022

Ik heb 6 februari parfum besteld 50 euro maar heb nog niks binnen gehad dus ik vindt het mega slecht dat ik zolang op iets moet wachten mijn vertrouwen is helemaal weg bij amazon jammer dit

Willem jan Bosch 13-03-2022

Als ik via een 2 factor identificatie inlog dan zegt amazon dat de code die ik van hun krijg niet klopt. Dit gebeurt nu als langer dan een jaar en hebben ze nog steeds niet opgelost. Kan hierdoor ook niks bestellen. Ook doen ze er heel moeilijk over om je prime account stop te zetten. Gaan ze dingen vragen over creditcards … wat er niks mee te maken heeft

Sarah 03-03-2022

Motorschoenen besteld bij amazon.nl. twee dagen later kwamen ze toe. Correcte maat, levering in goede staat. Alles in orde 👍👍

Ingeborg 02-03-2022

Oplichting ! Sturen leeg product en weigeren het op te lossen. Bijzonder slechte service.

john 01-03-2022

Amazon heeft nog nooit van afspraken gehoord, zondag wat besteld zou vandaag voor 20.00 gebracht worden, heb ik zwart op wit staan en je raadt het al, niks gebracht, en dit is al de 2de keer dat ik wat bestel en dat ze de boel belazeren met de bezorging, ik ben klaar met AMAZON.

ahobb 01-03-2022

waardeloos Amazon echt Waardeloos, je schrijft in hun eigen review dat de datum wat er staat niet klopt, ik had iets besteld op 24 feb 2022, dat zou tussen 3 en 5 maart 2022 geleverd worden. oke fijn net voor mijn verjaardag, nou alles goed ingevuld netjes betaald. en wat gebeurd er u raad het al. in de mail staat dat het pas tussen 10 en 12 april 2022 word bezorgd. daar schrijf ik omdat dit niet netjes is komt die muts van Amazon met een dom verhaal waar de kabouters nog geen hol van snappen en ik geloof dat ze het zelf ook niet snapt. had had te maken met dat het via Amazon word verstuurd daarom gaat mijn zending langer duren wat een onzin. dus wat er op de Amazon site staat klopt niets van de levertijd zal altijd komen wanneer het hun uitkomt. nou Amazon heeft voor mij afgedaan dit was mijn laatste bestelling daar. ga wel naar Bol.com beter en eerlijker over de levertijd.

Hans 28-02-2022

Wat een vreselijk bedrijf en belazeren de boel als je wat retour stuurt, WEES GEWAARSCHUWD, ik heb een plak geheugen retour moeten sturen, kom bij het postkantoor en werkt hun gemailde streepjes code niet, de vriendelijke dame bij de post geeft aan dat dit ook wel zo met de brievenbus mee kon maar dan heb je alleen geen retour bewijs, nu verschuilt ene bijzonder onprettige dame *** van Amazon zich achter het feit dat ik geen code heb en zij dus niet kan uitbetalen ondanks dat het brievenbus pakketje wel gewoon binnen is met mijn factuur erbij dus mijn gegevens, leergeld van 70 euro in deze, ik hoop jullei dit te besparen, als Amazon enige ruimte ziet om niet te hoeven betalen doen ze het niet, het lijkt wel een verzekeraar. Ik ben verwend door bedrijven als Coolblue en dacht dat dit zo wel kon, niet dus.

Andreia s. 24-02-2022

Amazon is just the right solution for people that don’t like to spend your precious time in lines.I buy regularly and I never been disappointed with the quality and Always arrives on time. For me it’s just perfect.

Nooi meer amazon!! 16-02-2022

wat een waardeloze praktijken. Je besteld een product dat op voorraad zou zijn direct veranderd de status naar verzending. 2 wkn later niets ontvangen en heeft nog exact de zelfde status. klanten service kan niets doen niet annuleren, kan niets zeggen over lever tijden. en ondertussen staat daar even 600 euro van een klant niets te doen. krijg geen product en geen geld terug. klantenservice stopt gewoon de chat voor dat er een oplossing wordt geboden.

Mats 15-02-2022

Ik zocht een Oral B tandenborstel en ik zag daar een goede prijs. Aangeschaft en daarna ging alles verkeerd. Het product kwam 3 dagen later dan beloofd en was ook nog eens de verkeerde kleur. Klap op de vuurpijl krijg ik nu bijna dagelijks mailtjes of ik niet geinteresseerd ben ik een tandenborstel.

Samantha 11-02-2022

Slechte service, 1 februari wat besteld zou dinsdag binnen komen helaas, vertraagd naar 11 februari bestelling helaas niet gekomen want, was nog niet verzonden. Chat begonnen en die mevrouw zei het is niet op voorraad was. Kortingscode gekregen ter compensatie kan alleen gebruikt worden op amazon producten echter had deze mevrouw dit niet vermeld! Wil je wat anders bestellen geen korting. Slechte service ooit!

chris 10-02-2022

Retourzending na maanden geen geld retour. Horlogebanden waren niet de juiste maat,

Syl0403 09-02-2022

Al zo vaak iets besteld en binnen 1 of 2 dagen geleverd. Dus nu even de complimenten!

Senna 07-02-2022

super rommelig met leveringstijden ik koop iets wat ik graag wil er staat dat het vandaag om 8 uur avonds komt en dan zeggen ze om kwart voor 9 pas dat het nog 2 dagen gaat duren

Pgtitus 06-02-2022

Rommelig in levering. Nog rommeliger in terugbetaling retouren. Duurde weken voordat retourbetaling werd gedaan.

Mari 30-01-2022

Acryl paint marker pennen van merk Lifebump gekocht. Het doosje was duidelijk slordig door iemand anders geopend, 2 pennen getest en retour gestuurd. Daarna kreeg ik het gebruikte artikel toegestuurd. Ik mocht het retourneren, maar bij nader inzien nam ik de gok om het te houden.
Nu ik de pennen gebruik, voldoen ze absoluut niet. Inkt loopt uit. Staan wel hele goede beoordelingen bij artikel.
Voor mij geen Amazon meer. Heb account inmiddels stop gezet.

arie 30-01-2022

Ben zeer ontevreden 2 hdd besteld zouden op voorraad zijn nu moet ik een week wachten ook annuleren kon niet omdat pakket al verzonden zou zijn en nooit een bericht ontvangen nu maar bij andere webshop besteld en die levert maandag dus op amazon hoef je niet te rekenen als je wat snel wild hebben.

QualityQuantity 24-01-2022

Omgezet van amazon.de naar amazon.nl, dit zou niet uitmaken maar ALLE producten op .NL zijn duurder dan de Duitse versie.
En het is niet meer mogelijk om een .DE prime abonnement te starten dit scheelt enorm veel geld.

Mik 22-01-2022

Voor ons geen Amazon meer. Na nu de 2e keer deze maand iets besteld te hebben en niet ontvangen zijn we er klaar mee. De klantenservice heeft ons netjes te woord gestaan en tevens de 1e keer naar tevredenheid opgelost. Vandaar dat we het een 2e kans hebben gegeven,maar ook dat ging weer mis. Wederom zitten we thuis op het pakket te wachten en wordt er per mail bericht dat het pakket niet bezorgd kon worden en dus 2 dagen later op een servicepoint kan ophalen.Dit is voor ons onacceptabel. We bestellen iets met een beloofde levertijd en als er dan wordt gelogen over dat het bij de 1e keer wel bezorgd is terwijl wij thuis zitten en helemaal niks hebben ontvangen. Bij de 2e keer zitten we er wederom op te wachten en krijgen doodleuk een bericht dat het niet bezorgd kon worden ondanks dat we reeds een specifiek bezordtijdstip hadden ontvangen en er thuis op zitten te wachten.

Richard 22-01-2022

Ik heb een item retour gestuurd en na 2 weken gechat met klantenservice, ben erg goed geholpen, de medewerker zag dat de 2 weken termijn was verlopen waarin Amazon restitutie doet. Hij heeft het handmatig uitgevoerd en ik krijg mijn aankoopbedrag terug. Ik ben géén retourzender als het niet nodig is dus dit vind ik top.

Randy 21-01-2022

Service hier is oké, pakjes worden snel en in een goede staat geleverd. Prijzen vallen ook goed mee.

john 20-01-2022

gisteren voor het eerst wat gekocht bij amazon en het zou vandaag voor 20.00 bezorgt worden ,dus niet he volgens de chat dame is het pakket vandaag in duitsland aangekomen ,dus wanneer ik het krijg is een raadsel ,Ik weet wel dat dit is de eerste en laatste keer dat ik wat bij amazon heb gekocht

Rob Jonker 20-01-2022

Met een cadeaubon van amazon.nl kun je GEEN kindle ebook kopen!!!!
Ik had juist voor dit doel die cadeaubonnen gekregen maar kan ze nu niet gebruiken. Dit staat nergens op de website en wordt pas verteld als je de helpdesk belt.

18 -01 - 2022 19-01-2022

Een ring besteld . Netjes op tijd bezorgd . Mooi ring . Mooie verpakking een zakje erbij voor het geval ik hem af doe . Heb hem gelijk om gedaan . Zelfs 1 dag eerder bezorgd

F.Nijholt 18-01-2022

Heb een artikel besteld en keurig binnen gekregen. ik kreeg er geen factuur bij. Leverancier wilde deze niet leveren. Amazon zou er achter aan gaan. toen ik nog geen factuur had zei Amazon als de leverancier geen factuur wil geven kunnen wij er ook niets aan doen. je betaald dus wel btw maar je krijgt geen factuur. de verkoper steekt dus de btw in zijn zak. Amazon faciliteert dit soort bedrijven door niet in te grijpen. Kan dit zo maar??

HansR 17-01-2022

Deze review schrijf ik over amazon.nl

12 november bestelde ik bij amazon.nl twee meetinstrumenten en na 2 maanden (!) kreeg ik een set met wc pot sponzen toegestuurd.

Ik vind dit zeer teleurstellend!

Robert 13-01-2022

Pas op! Voor je het weet betaal je ongevraagd voor een Nederlands prime abonnement.

Ongevraagd heeft amazon.nl mijn Duitse amazon prime abonnement geannuleerd en hun Nederlandse variant afgesloten. En direct geld van mijn creditcard afgehaald. Met alle internet oplichting schrik je hier enorm van.

Mr francois 12-01-2022

wel opletten met de prijzen en /of er verzending bij komt .Bij een vraag is de communicatie goed en bij bestelling loopt het vlot ...al meerdere keren bij Amazon bestellingen gedaan ...denk toch meer dan 10 keer .

Don 11-01-2022

Slechste site waar ik ooit wat op besteld heb.

Pakketje kwam aan met het product erin. Product is een hergebruikt item wat als nieuw te koop staat dus retour gedaan. En nu krijg ik mijn geld niet terug omdat er items missen.

Monique 10-01-2022

Ik had het apparaat snel in huis.
Tot nu toe heb ik goede ervaring met Amazon.