123-3D.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over 123-3D.nl.

Rob 21-02-2024

Prijzen zijn gunstig, de levering is betrouwbaar en je krijgt altijd antwoord op vragen. Opmerkelijk: toen ik twijfelde of ik een inktcartridge zou bestellen werd ik enkele dagen later gebeld: hij zat nog in mijn winkelmandje. Dat is servicegericht en kan commercieel slim zijn.
123-3D 21-02-2024

Bedankt voor het plaatsen van deze positieve review, Rob! Wij zijn blij om te lezen dat je tevreden bent over onze service. Dat is natuurlijk heel graag gedaan. We hopen je nog eens terug te zien in ons webshop! Groetjes, Romy van 123-3D

Ron 22-02-2022

De 123-3d.nl hanteert een vreemde vorm van herroepingsrecht, je mag de verpakking niet openen om je gekochte printer te controleren, doe je dat wel dan heb je al je rechten verspeeld.
123inkt.nl 22-02-2022

Goed dat je je ervaring via deze weg kenbaar maakt, Ron! We kijken graag even met je mee. Zou je een e-mail willen sturen met je klantgegevens naar webcare@123-3D.nl? Groetjes, Romy van 123-3D

Zjaaspoer 25-12-2021

Ik heb inmiddels naar aanleiding van mijn vorige review op verschillende manieren contact gehad: Er is (eindelijk, nadat ik reviews had achtergelaten) op mijn email gereageerd, en er zijn reacties op mijn reviews achtergelaten. Gezien de manier dat ze hier mee om zijn gegaan weer stuitend is een vervolg review met een update:

Ik vind het ongelofelijk dat wanneer ik het volgende zeg:
"Toen kwam het verzoek om de printer terug te sturen. Ik heb aangegeven dat ik dat alleen wou doen als zij het risico mee zouden dragen." & "Want het was mijn inziens niet redelijk van een consument te verwachten dat ... hij de printer terug in zijn oorspronkelijke verpakking zou krijgen" & "Hem herverpakken in je eigen doos is ook ondoenlijk, met zoveel zware, losse, kwetsbare onderdelen."

123-3D antwoordt met: "Wij kunnen jammer genoeg niet ... instemmen dat u de 3D-printer kwetsbaar ingepakt mag worden"

Het is overduidelijk dat 123-3D niet leest wat ik schrijf of proberen te begrijpen wat ik zeg. Mijn punt is niet dat ik hem kwetsbaar ga inpakken. Dat zou waanzin zijn. Uiteraard doe ik mijn best (waar wordt er vandaan gehaald dat ik dat niet zou doen?) alleen gezien dit zo veel zware kwetsbare onderdelen zijn, en ik geen professionele verscheper ben, wil ik voorkomen dat als er ondank mijn inzet toch iets kapot gaat, ik te horen krijg dat ik schade heb veroorzaakt en daar de kosten van moet dragen, terwijl de verantwoordelijkheid van dit probleem bij 123-3D ligt.

Dan nog een ander punt. Ik schrijf heel duidelijk: "Deze printer is gigantisch en past niet in mijn auto." (ik heb een sedan en de printer is echt heel groot: ik heb het geprobeerd, hij past gewoon niet).

Vervolgens wordt er in alle reacties (via de email en op mijn reviews) simpel gesteld: "Bij deze is ons aanbod nog steeds geldig dat u langskomt ..."

Wederom wordt er niet geprobeerd mijn situatie te begrijpen. Hoe zou ik langs moeten komen? Hij past niet in de auto, moet ik dan een grotere auto gaan huren om dit langs te brengen.

De situatie blijft: 123-3D levert een defecte printer en probeert, los van standaard antwoorden, niet een oplossing te vinden voor het probleem en laat mij in de kou staan.
Officiële reactie van 123-3D.nl 27-12-2021

We begrijpen dat dit geen prettige situatie is, Jasper! We willen je uiteraard graag verder helpen. Daarom hebben wij een voorstel gedaan via de mail waarin wij je voorzien van verpakkingsmateriaal zodat je de printer veilig kan opsturen. De printer zit hierin zo compact verpakt dat deze naar verwachting klein genoeg is om in je auto te passen. We zien je retourzending graag tegemoet! Groetjes, Romy van 123-3D

Harry 17-12-2021

Medewerker vriendelijke van klanten service
Maar na het bestellen van een 3d printer gaat het goed mis
24 uurs levering . Vandaag bestellen morgen in huis . Na nee de eerste printer spoorloze verdwenen bij DHL . Toen maar weer gebeld met 123 3d .maak u geen zorgen we sturen een nieuwe op . Zit nu al weer 3 dagen te wacht er op pffff
Mvg harry
Officiële reactie van 123-3D.nl 17-12-2021

Goed dat je dit kenbaar maakt, Harry. Wat balen dat de eerste bestelling niet goed is verlopen. We zien inderdaad dat DHL deze retour heeft gestuurd. Om deze reden heeft mijn collega de nieuwe printer direct verstuurd. Aan de hand van de track & trace code zien wij dat deze de volgende dag in de avond is afgeleverd. Mogelijk hebben de levering van je printer en deze beoordeling elkaar net gekruist. Mocht je de printer toch niet hebben ontvangen, vernemen wij dat graag! Groetjes, Sanne van 123-3D

Zjaaspoer 09-12-2021

Ik ben al een tijdje klant (6 bestellingen over 2 jaar). En tot nu gewoon prima geleverd. Maar bij de aanschaf van een nieuwe (duurdere) 3d printer is het helemaal misgegaan. Ze hebben dit wel zo slecht geregeld dat ik anderen wil behoeden van zulke ervaringen door de mijne te delen.

Ruim een half jaar geleden (5 juni '21) heb ik een nieuwe duurdere 3D printer besteld (Ender 6, zo'n 500 euro), als vervanging van mijn oude (Ender 3). Deze werd redelijk snel geleverd. Iets meer dan een week later had ik eindelijk tijd hem in elkaar te zetten en kwam er direct achter dat de deuren niet sloten. Uiteraard direct 123-3d.nl op de hoogte gebracht.

Toen begon helaas de ellende. Over een periode een half jaar (!) duurde elke stap steeds verschrikkelijk lang. Eerst werd er contact opgenomen met de fabrikant. Dan kwam er een paar weken later antwoord dat ze meer foto's wouden. Die stuurde ik direct op en dan was het weer weken wachten.

Toen dat niets opleverde is zijn er tot drie keer toe vervangende onderdelen opgestuurd. (nieuwe deuren, nieuwe frame buizen & nieuwe schroeven). De eerste twee keer kreeg ik precies dezelfde onderdelen, dus dat maakte niet uit. De schroeven waren daadwerkelijk anders dan de oorspronkelijke, maar die leverde ook geen enkele verbetering op.

Inmiddels waren we 5 maanden verder (begin november).

Toen kwam het verzoek om de printer terug te sturen. Ik heb aangegeven dat ik dat alleen wou doen als zij het risico mee zouden dragen. Want het was mijn inziens niet redelijk van een consument te verwachten dat
1. Hij de printer terug in zijn oorspronkelijke verpakking zou krijgen: De printer bestaat uit een gigantisch hoeveelheid losse onderdelen voor assemblage die als een puzzel in de verpakking hadden gezeten. Om hier een beeld van te krijgen kan je deze unboxing video bekijken: (zoek op YouTube 'Creality Ender 6 Unboxing' met ID 'qIBVLvrZStw', links mogen niet)
2. Hem herverpakken in je eigen doos is ook ondoenlijk, met zoveel zware, losse, kwetsbare onderdelen. Nogmaals, kijk naar bovenstaande video om een beeld te krijgen.
Ik heb voorgesteld m'n best te doen, maar als er een onderdeel de reis niet zou overleven zou ik het niet redelijk vinden als ik daar de kosten voor moest dragen.

Hier reageerde ze eigenlijk gewoon niet op. Hun reacties werden apathisch, en ze bleven standaard instructies 'hoe dingen te verzenden' opsturen zonder in te gaan op mijn punt dat het onredelijk was te verwachten van een consument zo'n grote zware printer zonder risico terug te sturen. Ze stelde nog voor dat ik hem met de auto langs zou brengen: Deze printer is gigantisch en past niet in mijn auto. Bovendien werd alle verantwoordelijkheid bij mij gelegd.

Ik heb al die tijd me super behulpzaam opgesteld. Ik heb constant duidelijke fotos (en zelfs videos!) aangeleverd. Constant aangeboden tijd vrij te maken om met ze te videobellen. Steeds geprobeerd zo snel als mogelijk te reageren.

Maar inmiddels zijn we een half jaar verder en nemen ze niet hun verantwoordelijkheid om de situatie op te lossen. Het wordt gewoon bij mij neergelegd.

Ik zit nu met een dure kapotte printer die ik niet terug krijg en ze weigeren te helpen. Ook hebben ze nooit aangeboden een deel van de schade te compenseren of gewoon de printer op te komen halen.

Na 6 maanden super veel moeite geef ik het helaas op. :(
Officiële reactie van 123-3D.nl 09-12-2021

Goed dat je je ervaring via deze weg kenbaar maakt, Jasper! Wat vervelend om te lezen dat het allemaal zo is verlopen. We begrijpen dat dit geen prettige situatie is. We kijken uiteraard graag alsnog met je mee wat we voor je kunnen betekenen. Zou je een e-mail willen sturen met je klantgegevens naar klantenservice@123-3D.nl? Dan helpen we je graag verder. Groetjes, Romy van 123-3D

Vrc Heuvelmans 09-12-2021

Onlangs een anet a8 plus gekocht samen met een rol glow in the dark pla, doorzichtinge petg en een rol witte abs, allen van het huismerk. Ondanks de verwittigingen opnyoutube enzo dat dit geen beginnersprinter is, toch gekocht en eigenlijk lukte alles van de eerste keer.

De eerste prints daarintegen met abs waren geen succes, de zogenaamde bed-adhesion liet altijd los dus ben ik gaan experimenteren met tapeversies en haarlak... Nu heb ik standaard 5 baantjes van de goedkoopste bruine papier inpaktape van Action erop hangen en dat werkt perfect, helaas komen bij 50 a 60 graden de taperandjes wel eens naar boven en als je die niet op tyd even glad strijkt met de vinger, durft de printkop ze wel eens om te plooien en daar gaat je print !

Abs printen met deze printer...standaard eigenlijk niet te doen, misschien wel met een ander bed en een hogere temperatuur maar dat kan deze plaat helaas niet geven (ook blaast je powerunit over het bed , wat dus ook wat afkoelt (kan je via thingiverse wel een upgrade voor printen).

De petg en pla van het 123 huismerk werken prima bij mij, precies wel beter bij het hoogste van de temperatuuraangave op de rol dan bij de benedenwaarde. De kwaliteit van de print ligt precies het meeste aan je printsnelheid (ik gebruik cura en is prachtig af te stellen) wel laat ik eerst altijd een skirt van 2 lijntjes printen om zeker te zijn dat er al filament uit komt anders begint je print al slecht.

Helaas viel het toestel onlangs uit, na controle bleken de 2 glaszekeringen (1 aan de powerunit, tussen stekker en knop) en 1 op de controller) in orde en bleek ik geen stroom meer te krijgen, mogelijk door de hoge temperatuurinstelling voor het absfilament misschien doorgebrand of zo? Het probleem gemeld bij 123 en dag erna al een mailtje met controlecheck , na instructies gevolgd te hebben en terug te mailen wat ik gecontroleerd had, werd gewoon direct een nieuwe powersupply opgestuurd. Vandaag , de dag erna dus, de supply ontvangen en natuurlijk direct geïnstalleerd en... hij draait weer als een tierelier ! Geweldig! Als je nog nooit een schroevendraaier hebt vastgehouden of een elektrisch draadje hebt aan-/afgekoppeld... koop dan een kant en klaar toestel, en anders vind ik dit een toptoestel dat je lekker kunt aanpassen, zelf mee kunt klooien en best grote dingen mee kan printen. Wat ook leuk is voor bv kids, die via tinkercad iets maken, dan exporteren als stl en vervolgens via cura omzetten in gcode en de juiste settings aanvinken (vergeet je infill setting niet wat lager te zetten of je rollen vliegen er door en t duurt dan ellenlang)

Qua bestelling, levering en probleemafhandeling door 123 3d...dikke pluim! Volgende bestelling zal volgen voor mijn eigen kerstcadeautje (wat rollen filament enzo)
Officiële reactie van 123-3D.nl 09-12-2021

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze positieve review te schrijven! We zijn blij dat we je naar tevredenheid hebben kunnen helpen. Nog veel plezier gewenst van je bestelling en we zien je graag nog eens terug in onze webshop. Groetjes, Romy van 123-3D

Hpk 14-04-2021

3d printer gekocht met toebehoren (dezelfde fabrikant, beiden bij 123) alles volgens instructie geplaatst. Nu er problemen zijn met het printen, geeft 123 aan dat de toebehoren geplaatst zijn en er derhalve géén garantie meer op de printer & bijbehoren zit🤷. Je koopt producten die bij elkaar horen van dezelfde fabrikant bij 1 bedrijf. Vervolgens garantie op beide producten kwijt omdat je het in elkaar zet🤦. Nooit eerder problemen gehad, maar deze "service" is wel heel erg slecht. Daarnaast zeer slechte klantenserviceconmunicatie. 123 heeft voor mij afgedaan
123inkt.nl 15-04-2021

Goed dat je dit kenbaar maakt. Wij kijken graag voor je naar een oplossing. Graag ontvangen wij van jou je klantnummer of postcode en huisnummer per e-mail. De e-mail mag je sturen naar webcare@123-3D.nl. Groetjes, het team van 123-3D

Bram 29-04-2020

Graag wilde ik een 3D printer aanschaffen maar hierover had ik een aantal concrete vragen. Ten eerste duurde het bijna een week voordat ik überhaupt reactie kreeg. En dan de reactie die ik kreeg is waardeloos en ging niet duidelijk in op mijn vragen.

Prima service snelle reacties op e-mails 04-06-2019

De bed-heating van mijn Creality CR-10S 3D printer werkte niet meer. Na een mailtje kreeg ik onmiddellijk een reactie wat ik zelf zou kunnen proberen om het euvel te verhelpen. Toen dit niet werkte afgesproken dat ik de printer zelf langs zou brengen (demonteren en netjes in de doos doen was meer werk, zo niet (voor mij) schier onmogelijk. Tijdens de afwezigheid van de printer kreeg ik bericht over de stand van zaken. Uiteindelijk bleek het een los contact bij de mosfet in de centrale unit. Vandaag de printer weer opgehaald waarbij op mijn verzoek alle contacten weer verbonden zijn. Super service, maar vooral onder de indruk van de bijzonder vlotte reactie op mijn mailtjes.

B. Kunne 15-08-2017

Uitstekende service, snelle levering,

Deze webshop werd mij aanbevolen door en vriend. Inmiddels al veel bestellingen gedaan. Steevast wordt de levering de volgende dag afgeleverd aan de voordeur. Gewoonlijk worden de leveringen netjes verpakt en compleet geleverd. Bij een bestelling waarbij een verkeerde maat bout was verstuurd werd zeer adequaat gereageerd. Ik kreeg meteen de juiste maat de volgende dag ( gratis ) alsnog toegestuurd. Super vriendelijke klantendienst!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

123inkt.nl 16-08-2017

Hartelijk dank voor je mooie beoordeling. Zo'n compliment maakt onze dag. We zijn je de volgende keer graag weer van dienst!

L 31-08-2016

Fantastische webshop! Een dikke 10

Mijn bestelling was binnen 24 uur geleverd en een erg vriendelijk klantcontact! Ik kom zeker terug en raad deze shop echt aan!

De website is overzichtelijk en duidelijk, groot assortiment en had de juiste producten snel gevonden. Binnen 5 korte stappen was mijn bestelling afgrond.
Na het plaatsen van mijn bestelling werd er snel contact met mij gezocht door de klantenservice om mijn adres te controleren, ik kreeg meteen een goed gevoel daar al mijn vragen goed werden beantwoordt!

Pluspunten

• Snelle levering (24uur)
  • Vriendelijk contact

Minpunten

• Geen Paypal
  • Geen pakjegemak