AVM FRITZ WLAN Repeater 1750E - Reviews

Best Reviewed jul 2017 AVM FRITZ WLAN Repeater 1750E

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

petervl57 28-07-2017

Prima repeater (ook met Apple)

Negeer de 1e beoordeling van Henri. Wat hij zegt is niet waar. Deze repeater werkt prima met andere merken. Zelf heb ik een Apple extreme. De Fritz-repeater en de Apple extreme werken prima samen. Met deze repeater heb ik goed bereik op alle verdiepingen (modern huis met betonvloeren).

Pluspunten

• Goed bereik
  • Gemakkelijk in te stellen
  • Weinig stroomverbruik

Ronald Boomsma 28-09-2017

Ontwerp had een stuk slimmer gekunt

Het werkelijke positieve (versterkte) WIFI effect van dit product kan ik niet 'meetbaar' of 'merkbaar' op mijn PC vaststellen. De beschrijving bevat slechts 3 stappen, maar die bleken niet voldoende om het product operationeel te krijgen. Als je wilt inloggen op het WIFI signaal geeft die aan dat je geen toegang kunt krijgen en als ik het wachtwoord invul geeft die aan dat dit niet klopt. Verder is er slecht nagedacht over het ontwerp want de positionering van de stekkerplaats is zo onhandig dat als je een dubbele wandcontactdoos hebt dit apparaat beide(!) afdekt. Aangezien er ook geen contactdoos ingebouwd is (dat was mij al bekend) ben je dus echt twee elektra punten kwijt door 1 apparaat. Dit had makkelijk anders gekund gezien het formaat van het product. Uiteindelijk na meerdere pogingen lijkt het nu te werken al kan ik nog steeds niet 'meetbaar' de verbetering vaststellen.

Minpunten

• Positionering stekkerplaats onhandig
  • handleiding te summier, en werkt niet.

EAZ 18-07-2017

perfecte dekking over drie verdiepingen

Ik heb er drie. Op elke verdieping hangt er een, en zowel dakterras en tuintje worden mee gedekt. ac snelheid (867mbps) overal in huis. Overigens wel alledrie aan het bedraad LAN. Ben erg tevreden, ze zijn zuinig, eenvoudig te beheren en met 75euro ook betaalbaar. het werkt vlekkeloos met de xs4all Fritz!Box, maar werkte hiervoor ook met de nu defecte apple router.

Pluspunten

• goed bereik
  • eenvoudig
  • goed configureerbaar
  • een gratis via xs4all

Minpunten

• instellen: volg de manual

Dennis 14-07-2017

Henri heeft niet gelijk

De Review van XXXXX klopt niet. Ik heb hem gekoppeld aan een asus nighthawk. Het lukt je niet met de simpele WPS procedure maar je moet het in de web interface configureren. Veel leken vinden dit al te moeilijk maar het stelt niet echt veel voor. Eenmaal dat gedaan zie je je netwerk ook niet over meerdere accessoir maar maar 1 keer. Ik dacht dat dat niet klopte maar mijn bereik achter in de tuin is nu stukken beter. Het kan niet anders dan dat ik via deze repeater signaal krijg. Op dat moment ondersteunt hij 2.4 en 5 ghz

Henri 12-12-2016

Let op!!!

Als je overal de reviews leest, dan is het een geweldige repeater, en dat zal ongetwijfeld ook zo zijn...maarrrrrr....de FRITZ! repeater...welke dan ook van FRITZ, is alleen te gebruiken op een FRITZ box (modem/router). Het is dus vergelijkbaar met Apple producten. Die zijn ook eigenlijk alleen voor Apple bedoelt.

Heb je een wifi router van welk merk dan ook behalve FRITZ!, koop deze repeater dan niet, maar ga voor een ASUS, Netgear of TP Link. Ikzelf ben een paar dagen aan het klooien geweest om de repeater aangesloten te krijgen mijn ASUS RT-AC68U. Het kon gewoon niet, en dus heb ik het product geretourneerd en een ASUS RP-AC56 repeater gekocht.

Deze zal ik over een paar dagen beoordelen.

Pluspunten

• Schijnt stabiel en snel te zijn.
  • Energie zuinig met z'n 3 Watt voeding.

Minpunten

• Kan alleen i.c.m. FRITZ! Box.
  • Erg groot voor een repeater.
  • Erg 'aanwezig' door de rode streep op het front.
petervl57 28-07-2017

Henri, jammer dat je dit op het internet zet. Het is volkomen onjuist.
Als ik het goed heb is jouw ASUS-router en soort opgevoerde n-router, die dus iets afwijkt van de standaard-snelheden. Op diverse plekken op internet wordt een iets lichter type ASUS-router, die wel aan de standaarden voldoet, aanbevolen in combinatie met deze Fritz-repeater. Dat werkt wel goed.
In dit geval lijkt het omgekeerde aan de hand als wat je beschrijft. Je supersnelle router kan kennelijk niet met repeaters van andere merken overweg.

Het is wat bizar om dat dan af te reageren op deze prima Fritz repeater van AVM, die wél goed samenwerkt met andere merken (ook met Apple), die zich aan de industrie-standaarden houden.