Sitecom N300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom N300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

vvviersen 23-08-2015
Geschreven voor: Sitecom N300

Het apparaat heeft identificatie problemen. Ik kan niet meer inloggen op het apparaat, ook niet via de website van Sitecom.
Heel slecht apparaat, geen goede ondersteuning, ben al een dag bezig om hem aan de praat te krijgen.
(heeft het trouwens 10 minuten goed gedaan, daarna gingen de seinen definitief op rood).
Sitecom Webcare 25-08-2015

Jammer om te horen dat je ervaring met de WLX-2006 niet positief zijn.

Om de verbinding via de extender te verbeteren, kunnen de volgende zaken gecontroleerd worden:
- Signaalsterkte: een extender mag niet te ver van het signaal staan dat het moet verlengen. Dus plaats de extender niet op de probleemplek, maar ergens tussenin waar het signaal van de router nog goed genoeg is. In het instelmenu van de extender kunt u dit aflezen bij de Site Survey optie. Hier dient de waarde signal hoger te zijn dan 50. Op het apparaat zelf gaan de signaalleds knipperen wanneer de extender te weinig signaal ontvangt van de router.
- Verstoringen: het originele signaal dient niet verstoord te zijn. Of dit het geval is, is vaak wat lastiger te achterhalen. Het kan zeker helpen om eens alle draadloze kanalen van de router langs te gaan.
- Positionering: in het verlengde van verstoringen/signaalsterkte, het is niet te adviseren om de extender direct naast een ander draadloos apparaat te plaatsen dat op de 2.4Ghz frequentie uitzendt.
- Kanalen: het is aan te raden om het kanaal op de router vast te zetten, zodat de verbinding niet verloren raakt bij een automatische wisseling van kanaal.
- Encryptie: voor draadloze N-netwerken heeft de encryptiestandaard WPA2 in combinatie met AES de voorkeur.
- Firmware: helpen bovenstaande tips niet, controleer dan of het beter gaat wanneer de extender van de laatste firmware is voorzien. Die vindt u op onze support website onder de Downloads knop bij uw product.

Voor het (her)installeren van de extender kunt u deze stappen volgen:

Sluit een netwerkkabel aan tussen uw range extender en uw computer of verbindt na de hieronder genoemde reset met het draadloze netwerk van de extender.

Voer een reset uit van de range extender, door de OPS knop gedurende 20 seconden ingedrukt te houden.

Wacht 2 minuten totdat de range extender weer is opgestart.

Open een webbrowser (b.v. Internet Explorer) en open het volgende adres:

U zou nu moeten kunnen inloggen met gebruikersnaam: admin en wachtwoord admin

Klik op het menu item 'Wizard'.

Bevestig dat het netwerk dat u wilt verlengen een signaalsterkte heeft van hoger dan 50. Is de signaalwaarde lager dan 50, probeer dan de extender op een andere plek (dichter bij de router). Het is aan te raden om het netwerk dat u wilt verlengen te voorzien van een vast draadloos kanaal en deze te beveiligen met alleen de WPA2 AES beveiligingsstandaard (geen WPA/WPA2 of TKIP met AES).

Volg de aanwijzingen op het scherm.

Nadat de extender is geinstalleerd, kunt u verbinding maken met het nieuwe _EXT netwerk. Bij het verbinden gebruikt u het wachtwoord van uw oorspronkelijke netwerk.

Werkt de extender na installatie niet goed, controleer dan de door de router gebruikte beveiligingsstandaard. Helpt dit niet, test dan of het wel goed werkt wanneer u de router een ander draadloos kanaal toekent en de extender hiervoor configureert.

Verder, krijgt u na installatie geen verbinding, maar gaat wel het signaallampje branden en staat in het menu van de extender bij Mode: de status Universal Repeater (Connected), test dan eens met de DHCP client disabled (staat onder Toolbox). Let wel: na dit ingesteld te hebben verliest u toegang tot de instelpagina van de extender, u kunt indien nodig opnieuw bovenstaande stappen doorlopen om weer toegang te verkrijgen.

Lukt het niet, neem dan gerust contact op met onze helpdesk, de contactopties vindt je hier: http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlx-2006v1001/wi-fi-range-extender-n300/contact

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

peter aber 02-01-2015
Geschreven voor: Sitecom N300

wat een rot ding als je Wi-Fi modem wijzigd is het onmogeijk de extender mee te lasten gaan.
de in de manual getoonde website is NIET berijkbaar
zelfs de in de manual aangewezen manier van restten resulteerd in een on bruikbaer extender
bij navraag bij re retailer bleek dit een bekend probleem met als enige oplossing :
bij een niuwe wi-fi Modem is het advies extender weggooien en een niewe kopen.

mijn advies niet kopen

Dr.Mudd 22-06-2013
Geschreven voor: Sitecom N300

Dit apparaat adverteert zichzelf als een range extender, maar dat is het niet. Een echte range extender, zoals de Airport Express die ik ooit had, breidt je netwerk uit. Dit apparaat creeert echter naast het bestaande netwerk een nieuw netwerk met een andere naam. Dit is echt heel erg onhandig als je regelmatig met laptops, tablets en squeezeboxen van het normale en het 'uitgebreide' netwerk gebruik wilt maken.
Dan het apparaat z'n eigen netwerk een eigen naam toedicht is tot daar aan toe. Wat extra vervelend is, is dat het apparaat nooit in een keer benaderbaar is. Altijd volgen er weer foutmeldingen die ten dele op te lossen zijn door het apparaat uit en aan te zetten.
Voor de installatie van deze draadloze nachtmerrie is een (weliswaar meegeleverde) draad nodig. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Gangbare besturingssystemen zoals OSX worden niet ondersteund.
Ik heb dit prutsding op Marktplaats gekocht en ik zou niets liever doen dan dit broddelapparaat daar opnieuw aan te bieden, ware het niet dat mijn geweten dat niet toelaaat.

Kortom: als je op zoek bent naar een netwerkuitbreiding die je netwerk niet uitbreidt, die moeilijk te installeren is en die je constant moet herstarten is dit een goede keuze!

H. Sijben 21-12-2012
Geschreven voor: Sitecom N300

Installatie is goed beschreven. Heb de installatie 2 keer moeten uitvoeren. In eerste instantie leek de repeater niet goed te functioneren. Let er bij installatie en bij de uiteindelijke lokatie van de repeater op dat deze goed ontvangst heeft van de router. Deze extender heb ik nu enkele maanden. Bevalt me uitstekend, overal bereik minimaal 4 maar meestal 5 streepjes op begane grond en 2 verdiepingen.
joopvanm 17-01-2013

Geachte hr/mw Sijben,
Schafte een paar dagen geleden eveneens een Sitecom range extender aan, de WLX-2003. Ondanks mijn vele pogingen, ruggespraak met Sitecom helpdesk en opvolgen ontvangen instructies -gelijk aan die u ontving-, lukt het mij niet het apparaat aan mijn PC te koppelen. Kom niet in het menu omdat het IPadres op geen enkele wijze wordt herkend. KPN (Speedtouch) modem, waaraan ik gedraad mijn 2 computers heb gekoppeld, hangt in meterkast.Bracht de range-extender zowel tussen (dichtbij)modem en PC als naast PC (afstand 8 mtr van modem)aan maar beide pogingen zijn zonder resultaat. Lukte het u wellicht doordat de beide typen extenders verschillend schijnen? Gaarne berichtje. B.v.d. C.J.J. van Muijen (m)

H. Sijben 20-01-2013

Mijn router is eveneens N300 van Sitemcom. Het is voor mij niet mogelijk direct te reageren op het bericht van C.J.J. van Muijen. Als de Extender voor u niet werk, kies dan een andere.

sommant 12-12-2012
Geschreven voor: Sitecom N300

Installatie lukte niet. Kreeg geen verbinding met 192.168.128.253. Gemaild met de helpdesk van Sitecom. Na 1 dag reactie met oplossing. Dus heel snel. Dit is de oplossing:
- Sluit de Range Extender met kabel aan op uw computer.
- Voor windows XP)
1) Ga naar Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen.
2) Klik met de rechtermuisknop op LAN-verbinding, en selecteer Eigenschappen.
3) Klik op internetprotocol, en druk op de knop Eigenschappen.
4) Vul in dit scherm de volgende gegevens in:
> IP-adres : 192.168.128.2
> Subnetmask: 255.255.255.0
5) Klik op OK, en druk in het vorige scherm op sluiten.

Voor windows Vista / 7)
1) Klik op "Starten".
2) Selecteer Configuratiescherm in het menu.
3) Klik op Netwerkstatus en -taken weergeven.
4) Klik links in de takenlijst op Netwerkverbindingen beheren.
5) Klik met de rechtermuisknop op LAN-verbinding, en selecteer Eigenschappen.
6) Mocht er om toestemming gevraagd worden, klik dan op Doorgaan.
7) Klik op internetprotocol versie 4 (TCP/IPv4), en druk op de knop Eigenschappen.
8) Vul in dit scherm de volgende gegevens in:
> IP-adres : 192.168.128.2
> Subnetmask: 255.255.255.0
9)Klik op OK, en druk in het vorige scherm wederom op OK.

- Login op op het menu door in uw webbrowser het volgende adres in te geven: 192.168.128.253.
- Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin.
- Volg de stappen van de Wizard.
yamaha-gerard 17-04-2013

Ik heb een PC met windows Vista.
Hoewel ik het schema zoals is aangegeven volg, ben ik niet in staat om in mijn browser het aangegeven adres in te geven, omdat de verbinding met internet wordt geblokkeerd. Kennelijk doe ik iets niet juist, maar wat weet ik niet.

piet174 13-12-2014

Instellen Sitecom X4WLR 4000/Sitecom 330N/WL330 extender

De Sitecom X4WLR 4000/Sitecom 330N/WL330 extender en de network adapters van de PC/laptop moeten allemaal dezelfde versleuteling hebben en op hetzelfde kanaal werken.

Router X4WLR 4000:
Paswoord router Sitecom X4WLR 4000/extender: …. (staat onder op de router)
Toegang: 192.168.0.1(= Standaard Gateway) ; admin ; ….
In de wizard:
Configureren router X4WLR 4000: kies netwerkprovider zonder username en wachtwoord
IP Sitecom 4000: 192.168.0.1
Netwerk
Naam SSID: SitecomC912AC
Versleuteling: WPA2 Personal AES Pre-shared key
DNS enabled; use IP Range 192.168.0.100 - 192.168.0.200

(IP adressen van andere apparaten moeten buiten deze range vallen!)

Range extender 330N/WL330: WL33021401780
Toegang: 192.168.0.234 (admin admin)
SSid: Sitecom_eb0a50
Versleuteling: WPA2 Personal AES Pre-shared key
IP Sitecom 330: 192.168.0.234
Subnet masker: 255.255.255.0
Gateway Sitecom 330: 192.168.0.1
DHCP Server: disabled

Extender verbinding laten maken met (Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0) Network Adapter in PC (die te ver weg staat van de router).
In deze adapter moet de DHCP Server enabled staan.

Na deze installatie: Verbinding valt steeds uit na 5 a 10 minuten.

Geprobeerd zonder resultaat (suggesties gevonden op internet door mensen met dezelfde problemen):
IP adres in Extender op 192.168.0 1 gezet
B/N ingeschakeld ipv B/N/G
Realtek driver gedelete en weer erop gezet. (Ook via apparaat beheer gecheckt: nieuwste versie)
Geprobeerd om vast IP adres (192.168.0.234) ook vast te zetten via DHCP static maar dat gaat blijkbaar niet met DHCP enabled

Laatste poging: IP adres in Extender gezet op een adres in de range 192.168.0.100-192.168.0.200 en wel op 192.168.0.150. Dit werkt probleemloos !!!!!!!!