TP-LINK TL-WA730RE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TP-LINK TL-WA730RE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2,4

Boxster 05-03-2013
Geschreven voor: TP-LINK TL-WA730RE

Een poosje deze extender in bezit. Met veel pijn en moeite aan de praat gekregen. Heeft het vervolgens plm 2 maand naar tevredenheid gedaan, maar heeft sinds een week de brui er aan gegeven. Aantal maal opnieuw geïnstalleerd. Veel tijd en ergernis gekost maar zonder resultaat.
Weliswaar een betaalbaar apparaat maar elke euro is zonde geld. Ligt bij mij inmiddels in de prullenbak. Aankoop is absoluut af te raden.

vaneeten 16-11-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WA730RE

Helaas heb ik dezelfde ervaring als veel andere kopers van dit wanproduct. Automatische installatie werkte niet. Handmatig lukte het uiteindelijk wel, maar na een korte werking viel het apparaat uit. Uiteraard heb ik het internet afgezocht naar oplossingen, maar daar vind ik alleen maar mensen die net zoveel waardering voor dit apparaat hebben als ik. Het bereik is redelijk goed (een meter of 20 in mijn huis), maar wat moet je daarmee als het apparaat de signalen niet goed doorstuurt? Voor mij nooit meer een TP-LINK. Goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Mijn advies: Bespaar je het geld en de moeite en koop iets dat wel werkt.

TomONeill 06-11-2012
Geschreven voor: TP-LINK TL-WA730RE

Helaas was die super easy installatie toch niet zo super easy.
Ik heb de bijgeleverde cd gebruikt zodat de software de repeater automatisch installeerde. Na dat het een paar keer was mislukt om duistere reden slaagde ik er in om uiteindelijk op de finish knop te kunnen klikken. Het kastje zond uit en had dezelfde eigenschappen als de router die ik wilde repeaten. Je neemt aan dat alles gewoon goed zou zijn als alles automatisch is ingesteld met de cd. Niet dus. Je moet de Default Gateway zelf nog instellen, anders krijg je geen connectie tot het internet.

De volgende dag:
Geen internet! De steker er even uit en dan weer in bood een tijdelijke oplossing, maar even later wéér geen internet.
Na wat Googlen kwam ik een review op tweakers.net tegen. Iemand had hetzelfde probleem met zijn 802.11g router en niet met zijn andere router. Nu is dit een b/g/n router, dusja.. Het betreft een KPN Experia Box.

Goedkoop, dat wel, maar helaas werkt het dus ook niet met elke router. Jammer dat je dat ook niet van te voren kunt controleren of deze compatible is. Wel staat er dat ie het beste werkt met de TP-Link router, maarja..