Philips AJ3270D/12

Beoordeling op basis van 39 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,1

laurina68 05-11-2015

Prima product

Het is een mooi geluid en een prettige klok. Het enige vervelende is dat wij niet goed de zenders kunnen vinden om in testellen. Is een beetje lastig zoeken.

Jan69 25-02-2014

Gemiste kans!

Wat is er fijner dat met je eigen, rustige muziek wakker worden? Gentle Wak-Up is de basisgedachte van dit apparaat. Alles werkt naar behoren maar.......rustig wakker worden is er niet bij. Zodra via het Alarm de iPod/iPhone muziek begint af te spelen, bouwt het volume snel en enorm hard op. Je wordt letterlijk je bed uit geblazen.

Heb nog contact gehad met een zeer snel reagerende mevrouw van de klantenservice die me uitstekend te woord stond. Helaas is er geen mogelijkheid om het maximale volume voor het alarm aan te passen.

Lisah 21-01-2014

opzich prima

Opzich is deze wekkerradio prima voor het geld wat ik ervoor betaald heb. Wat ik wel erg jammer vind is dat de muziek na korte tijd uitvalt als ik mijn telefoon erin stop.. ik moet hem nu om de 20 minuten opnieuw instellen, niet heel handig. Kan iemand mij vertellen of ik deze instelling kan veranderen? Bij voorbaat dank!

PinkTlady 14-10-2013

Perfect voordat de ios7 uitkwam

Gebruik hem elke dag, super wekker!
Behoorlijk balen dat ie niet werkt op m'n iPhone 4 met het nieuwe iOS 7. Hij leest nu iPod ipv iPhone en de wekker op de iPhone doet het dus niet meer! Weg gegooid geld die niet eens een volledige jaar heeft gewerkt!

monique76 09-10-2013

zeer matig door te hard wekgeluid

ik maak altijd gebruik van de radio voor het wekgeluid
helaas is het niet mogelijk het volume hiervoor in te stellen
dit terwijl het product juist wordt aanbevolen vanwege de gentle-wake, nou niet dus
bij het afgaan van de wekker zit ik direct recht overeind in bed
absoluut geen gentle-wake!!
het vreemde vind ik wel dat bij gebruik van de sleep-timer wel het volume kan worden ingesteld op bijvoorbeeld 3 maar zodra de wekker de volgende ochtend afgaat staat deze weer op 9
ik zou m niet aanbevelen.

costa41 24-08-2013

een mooie kompakte radio voor bij je bed. Goed geluid en bedieningsgemak.

Jammer dat de bedieningsknopjes moeilijk te vinden zijn en gelijk verzonken zijn in het apparaat. Wel gemakkelijk dat je je zender op kunt slaan. Wekt goed.

Kroes 10-07-2013

Een goed produckt

Het is een goed product van Philips
Maar mijn nu past mijn Iphone 5 niet meer.
hopelijk vind Philips hier een oplossing voor

Marc30 15-06-2013

Product voor zeeeeeer vaste slapers

Met kerst de wekerradio van de kinderen gekregen. Ze hebben echter spijt dat ze de wekker hebben gekocht/ gegeven. Ze worden iedere dag op MIJN tijd gewekt!! Gaat inderdaad er hard. Jammer dat het niet zelf te regelen is. Idee is super maar uitvoering is knudde.

Echter heb ik vorige week een oplossing gevonden.

Het alarm stel ik in op het 2e alarm met het geluid op zacht.
Zodra het alarm afgaat ( en als ik wakker wordt, staat het geluid nog niet zo hard) druk ik even de alarm 1 knop in. Dan blijft het volume vast staan.

Eigenlijk vindt ik het wel vreemd, dat er geen oplossing door Philips wordt gegeven/geboden

NlsWille 04-06-2013

Met hoofdpijn gaan slapen en opstaan

Allen,

Ik heb deze ondertussen een half jaar.
Toen ik deze aankocht was mijn bedoeling om gewekt te worden door wat aangename muziek, integendeel heb ik 5 sec tijd tegen dat dit toestel heel het huis wakkermaakt.

Dit probleem kon ik op een bepaald vlak nog aanvaarden, aangezien ik nu mijn wekker op de iphone zelf gebruik wat ook werkt via het toestel maar zonder het oplopende volume.

Het andere probleem is een ander verhaal. Al maanden lag ik 's avonds in bed met een hoog piepend geluid. Ik dacht dat ik een gehoorbeschadiging had opgelopen, zoals je nu vaak hoort. Maanden was ik ongerust, had ik iedere ochtend hoofdpijn terwijl ik dacht dat het aan men oren lag.

Sinds vorige week heb ik ontdekt dat het dit toestel was die dit geluid maakte, stekker uitgetrokken en sindsdien nog nooit zo goed geslapen.
Dit kun je inderdaad via de service van Philips laten nazien onder garantie, maar vind het al merkwaardig dat ik niet de enige en met dit verhaal.

Daarnaast kunnen ze mij inderdaad een nieuw toestel geven, maar het is me het risico niet waard om nog een nacht die hoofdpijn te hebben. Ik denk ook niet dat Philips dit zou rechtzetten onder hun garantie?

Even ter info: het piepend geluid verlicht of versterkst als je het digitaal scherm feller of donkerder zet en het ligt dus niet aan de adapter, maar aan de technologie die Philips gebruikt voor hun scherm.

Mijn tip: Koop dit niet

AllenB00 01-04-2013

Wekt te hard en helaas niet in te stellen

We hebben dit product gekocht zodat onze zoon door zijn favoriete muziek kan worden gewekt en de Ipod ook nog eens gelijktijdig oplaadt. Er wordt op deze site (niet in de bijgevoegde handleiding) aangegeven dat het wekgeluid geleidelijk aan oploopt. Geleidelijk kan ik het niet noemen. Na slechts enkele seconden staat het geluid heel (onprettig) hard. Als je kiest om met muziek wakker te worden, mag je toch verwachten dat je dan heerlijk muziek kunt luisteren. Je weet nu niet hoe snel je dit uit moet zetten, omdat het geluid binnen enkele seconden heel hard afspeelt. Als we dit hadden geweten hadden we deze clockradio echt nooit gekocht. Niet netjes dat het niet wordt aangegeven. Achteraf vind ik het zonde van mijn geld.

richardkraal 22-03-2013 Product jaar of meer in bezit

mijn vrouw en ik hebben er allebei een.
Die van mij is al een keer opgewisseld omdat de tijd midden in de nacht omschiet naar een willekeurige andere tijd. Dit is nieuw zo mooi aangezien hij als wekker fungeert!
Nieuwe gekregen van Philips, echter deze heeft hetzelfde probleem.

Alle 3 de wekkers hebben een piepende/fluitende adapter

eigenlijk een miskoop dus

Officiele reactie van Philips Nederland 26-03-2013

Beste richardkraal,

Dit zou niet moeten gebeuren. Ook de AJ3270D hier heeft geen geluid vanuit de adapter. Zou je contact met ons willen opnemen hierover zodat we tot een goede oplossing kunnen komen?

Zou je hiervoor je e-mailadres willen doorgeven aan ons? Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het referentienummer 50-1249144918 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Maus 14-02-2013

Goed product

Ik ben erg blij met deze Klokradio, alleen sinds de IOS update 6.1 van mijn iPhone 4 werkt het apparaat niet meer. Dit is erg jammer.

Ik vertrouw er op dat Philips snel met een oplossing komt voor dit probleem, want anders kan ik geen gebruik meer maken van mijn iPhone als wekker.

De buzzer en radio werken uiteraard wel nog als wekker, maar ik wil graag op mijn eigen muziek wakker kunnen worden, daar heb ik het apparaat voor aangeschaft.

Ing66 02-12-2012

Hoge piep en zoemende adapter

Vorig jaar hebben wij onze twee dochters van 9 en 13 een klokradio met Sinterklaas cadeau gegeven. Helaas geven deze klokradio's een hoge pieptoon en zoemen de adapters. Dit is niet prettig en heeft tot gevolg dat er op de stille slaapkamers niet goed geslapen kan worden. Doordat wij de bon niet meer hebben en de verkoper niet meewerkt aan het reproduceren van een kopie bon, ondanks dat wij datum van aanschaf en bedrag wel hebben, zitten we nu met 2 slecht slapende meiden en 2 niet goed functionerende klokradio's.

mlijn 17-10-2012 Product paar weken in bezit

De wekkerradio is mooi klein, laadt de iPhone op, geeft de tijd weer en kan twee verschillende wektijden aan. Maar dat zijn ook meteen alle pluspunten genoemd.

Wat JAMMER dat hij zo ontzettend hard staat als hij aangaat. Niet alleen moet ik binnen twee tellen uit bed om hem uit te zetten zodat niet het hele huis wakker wordt, maar als ik eens voor de wekker opsta en hem niet uitzet gaat hij zelfs zo hard dat de buren er nog van wakker worden. Heb ik soms een instellingsmogelijkheid gemist of heeft Philips vergeten gebruikersonderzoek te doen voor deze wekker? Het wekvolume kunnen instellen lijkt mij een van de eerste voorwaarden voor een dergelijke wekker.

Eigenlijk heb ik enorme spijt van de aanschaf en verlang ik terug naar mijn gewone, ongecompliceerde, wekker van 10 gulden(!), waarbij ik in elk geval het volume kon instellen en het journaal kon afluisteren. Zeker nu hij ook errors blijkt te geven in combinatie met mijn iPhone/iOS 6 en ik dus eigenlijk een heel dure iPhone-oplader met ingebouwde radiowekker op de slaapkamer heb staan.

Mlijn 17-10-2012

Dit product heeft slechte eigenschappen

Laat ik beginnen met de pluspunten: hij is klein, geeft de tijd aan en je kan twee wektijden instellen.

Nu de negatieve punten: het wekvolume is niet in te stellen. Hij begint al erg hard en wordt al snel veel harder, tot op het maximale volume. Als je de wekker niet binnen enkele tellen zachter of uit zet is het hele huis of zelfs de hele buurt wakker.

Ook geeft hij errors op mijn iPhone waardoor mijn telefoon regelmatig vastloopt. Daarnaast geeft de bijgeleverde adapter een heel hinderlijke hoge piep af, die zeker in een stille slaapkamer meer dan príma te horen is.

Mijn advies: NIET KOPEN! Ik heb enorme spijt van de aanschaf... zonde van het geld.

PetraW 25-09-2012

Het leek heel mooi tot ingebruikname clockradio....

Deze clockradio heb ik aan mijn zoon gegeven voor zijn verjaardag, maar ik heb er grote spijt van. Wanneer mijn zoon gewekt moet worden, is de rest van ons gezin ook verplicht wakker. Dit komt doordat het wekvolume NIET in te stellen is, begrijp ik nu uit de andere reactie's. Zijn clockradio is nu enkel geschikt als oplader of om muziek mee te luisteren, voor beide functies had hij al iets...

Daniel1405 01-09-2012

Gentle wake is een ramp

Werkelijk een bijna perfect toestel. Zelf heb ik liever rode cijfers in het display want dat is minder fel maargoed dankzij de dimfunctie is het display goed aan te passen. MAAR Gentle wake is echt mislukt. Daarom de wekker na 1 dag teruggebracht maar de winkel. Daar baal ik echt van want verder is alles ok.
Gentle wake zou eigenlijk heel zacht moeten beginnen en dan eindigen op het vooraf ingestelde volume maar het begint op vooraf ingesteld volume en gaat dan binnen een paar seconden naar maximum. Dat is geen goed begin van de dag.
Verder een minpuntje is de pieptoon als het display niet helemaal is gedimd. Heel vreemd.

MaartendB1978 07-08-2012 Product paar weken in bezit

Op zich wel een goede wekkerradio. Als ik naar bed toe ga doe ik mijn iphone er in, en laden maar.
Na verloop van tijd zegt ie: dit accessoire is niet geschikt voor iphone. Ik dacht: wat krijgen we nou.
Oplossing: even 30 min stekker er uit, dan er weer in, dan iphone er op. Tijd synchroniseert hij automatisch.
Vervelend dat je bij die melding de stekker er uit moet halen.
Maar geluidskwaliteit is prima. Klinkt totaal niet blikkerig, maar gewoon goed.
De tijd is prima af te lezen, en helderheid kan je ook instellen, met de snooze knop.
Alarm instellen gaat ook nog wel, kan makkelijker.
Maar het is te doen.
Mijn conclusie: het is een heel leuk ding, maar een geweldige wekkerradio is het niet. Verwacht er niet te veel van.
Mijn cijfer: 7 1/2

koelie 01-07-2012

Iedere keer storing in ipad na aansluiting op wekker

9 van de 10 keer als we de ipod op de wekker aansluiten, geeft de ipod een foutmelding in de trant van "deze accessoire wordt niet ondersteund door de ipod" en vervolgens is de hele ipod van slag. Ik denk dat deze wekker terug gaat naar de winkel en we de ipod zelf als wekker gaan gebruiken.

Peter of Peer 22-06-2012 Product paar dagen in bezit

Op zich een prima apparaat. Ik kan er mooi mijn iphone mee opladen zodat ik dat niet steeds overdag hoef te doen of aan hoef te denken. Irritant is het hoge frequentie geluid dat uit de wekker komt als je de kichtsterkte voor het display op "hoog" zet. Jammer van dat ene punt want daarom moet hij op "laag" omdat het in een stille slaapkamer zeer irritant is met zo'n toon