PURE Siesta Rise S - Reviews

Opties
display, comfort-slaapstand, wekfunctie, hoofdtelefoon
tile-scherm
LCD scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de PURE Siesta Rise S op Kieskeurig.nl.

Niels 06-09-2018

Praktische wekkerradio, fijn scherm, matig radio geluid

Geschreven voor: PURE Siesta Rise S

Nadat mijn 8 jaar oude "Philips wakeup light" gebreken begon te vertonen, werd het tijd voor een andere wekkerradio. Ik wou er graag een hebben met meerdere alarmen die individueel aan/uit gezet kunnen worden en met DAB ontvangst en een goed geluid.

Uiteindelijk uitgekomen bij de Pure Siesta Rise S (puur obv zoeken en vergelijken op internet).
De wekker voldoet aan alle verwachtingen, behalve het geluid. Wat sommige als "hemels" omschrijven vind ik persoonlijk best wel wat tegen vallen.
Het is net iets beter dan de Philips wakeup light die ik had maar het scheelt niet zo veel.
Om nog een vergelijking te maken, ik heb voor onderweg zo'n kleine JBL speaker (de kleinste die ze maken), daar komt zelfs nog beter geluid uit dan uit deze PURE wekkerradio.
In de keuken heb ik een Tivoli radio gehad en momenteel een Revo tafelradio, daar valt deze wekkerradio echt niet mee te vergelijken (het is maar om een beeld te geven).

Verder is de bediening best intuïtief en het display bevalt echt goed. Er zit een automatische dimfunctie op. De dimmer werkt misschien net iets te fanatiek, bij schemer staat het scherm al op zijn zwakst. Voor 's nachts perfect, maar voor in de schemer te donker. Maar liever zo dan andersom!

DAB ontvangst is erg goed gezien de "dunne" antenne en de bluetooth functionaliteit werkt ook naar behoren.

Voor het geld kan ik de wekker aanraden, maar verwacht geen "hemels" geluid zoals in andere reviews staat omschreven. Het geluid voor een wekkerradio is "ok"...

Pluspunten

• Scherm
  • Bediening
  • DAB ontvangst
  • Vormgeving

Minpunten

• Automatische dimmer is in schemer te donker
  • Geluid mocht iets beter