Philips Wake-up Light met simulatie van gekleurde zonsopkomst - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Wake-up Light met simulatie van gekleurde zonsopkomst op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Eduard ottosen 12-05-2022
  • Product gekregen

HF3521

BEWERKT REVIEUW .
Ik wou een wake up licht voornamelijk vanwege het vroeg opstaan en moeilijk inslaap komen.
Na het uitpakken van de wake- up licht was de eerste indruk goed. Mooi om naar te kijken.
Klein minpunt is dat de buitenzijde (het menu touchscreen) van plastic is in plaats van glas. Dat had anders gekunt. De mogelijkheiden van de wekker zijn erg goed, (behalve dat sommige wakefuncties te eentonig klinken) maar voor de rest ben ik wel erg tevreden over de bedieningsgemak.
Over de inslaapfunctie, ben ik niet echt tevreden.
Ik begrijp niet, waarom het qua mogelijkheiden voor maar 2 functies gekozen is. Waarom niet alle 6 mogelijkheden philips?!
Ik had gehoopt dat er bij de inslaapfunctie misschien uets meditatieachtig optie was. Jammer genoeg kwam ik erachter dat het bij de nieuwe philips modellen dat wel had.
Ook mis ik de auex/Bluetooth optie om je eigen muziek af te spellen tijdens het wakker worden.kan dat wel bij de nieuwe moddel met de auex systeem of niet?
Mijn vraag aan Philips is, kan ik mijn product inruilen bij jullie voor een HF3651/01 ondanks dat mijne bij bol.com besteld is?
mijn product heefd al een regrestratis op jullie site en de aankoop datum was 17 april.
Mijn woonplaats is Drachten

Pluspunten

• Goede afwerking
  • Mooie uitstraling
  • De vele opties qua geluid

Minpunten

• beperkte inslaapfuncties
  • Beperkte instel mogelijkheid
  • Mist persoonlijk de Bluetooth/Auex mogelijkheid
  • Geluiden zijn wat te eentonig

Paul van Adam 13-02-2018

Topkwaliteit, maar nog geen inslaap geluid wel inslaap licht

Op zoek naar een goede en liefst betaalbare Wake Up Light. Eerst de goedkope HF3500 op zicht gehad, maar die serie is van een teleurstellend goedkope kwaliteit en ook zonder backup bij stroomuitval. Reden waarom ik verder ben gaan kijken.

Nee, dan is deze duurdere HF3520 serie echt van heel veel betere kwaliteit, met ook 4-8u. backup bij stroomuitval (via condensator oid), waar die goedkope HF3500 serie dat dus niet heeft, zo onhandig, want je moet nogal wat instellen.
Maar man wat een verschil, dit is echt een Philips product van hoge kwaliteit, de naam Philips waardig. Qua gewicht ook zoveel zwaarder en degelijker. Onbegrijpelijk dat ze die goedkope serie ook verkopen onder dezelfde merknaam, zo Philips ONwaardig. Zou Philips willen adviseren die goedkope serie beter onder een andere merknaam in de markt te zetten, om de naam Philips zuiver en hoogwaardig te houden.
Want deze kan ik echt iedereen aanbevelen, in tegenstelling tot de HF3500 serie, zo inferieur! Laat die maar links liggen!!! Deze HF3521 Kost een paar tientjes meer, maar dan heb je ook echt wat goeds! Zijn meerprijs dubbel en dwars waard!

Nu wel opgemerkt dat deze HF3521 alleen zonsondergang licht heeft, dus zonder inslaap geluiden of inslaap FM. (HF3500 weet ik niet). Wil je daarbij ook rustig inslaap geluid (of FM), dan moet je de HF3531 nemen, (weer 2 tientjes duurder helaas). Blijkt niet uit de handleiding, maar wel uit de specs, als je die tenminste heel nauwkeurig bestudeert (niet zo duidelijk), ook bevestigd door de Philips helpdesk zelf.
Let daarnaast ook op tussen überhaupt wel of geen FM als je een keuze maakt tussen de div. typen van Philips. Hebben ook niet allemaal FM radio.

Ik ga deze dus toch ook maar weer omruilen, tegen de HF3531 MET ook inslaap geluid. Maar dat is natuurlijk een keuze, waar ook weer een prijskaartje aan hangt.

Daarnaast wil ik wel melden dat de menu structuren wel wat ingewikkeld zijn en niet altijd helemaal logisch. Dus vraagt wel enige studie. Maar er kan ook erg veel. Echter, je kunt b.v. de geluidsniveau waarde wel instellen bij het instellen v/d wektijd maar niet tegelijkertijd ook horen. Dat is jammer, want nu moet je dat niveau eerst in een andere menu optie beoordelen en onthouden. Dat had nog wat beter gekund.

Maar verder echt een topklasse apparaat. Hoop wel dat ie ook lang meegaat, want dat moet je bij Philips altijd ook nog maar afwachten. En deze is toch duur genoeg!

Conclusie: sterk aanbevolen, maar liever nog de HF3531 met ook nog inslaap geluid. De nog duurdere serie laat ik voor wat het is. Of het helpt beter in te slapen en fitter wakker te worden laat ik hier in het midden. Daar is al genoeg positiefs over geschreven. Maar de eerste indrukken zijn goed.

Tip voor Philips en Bol:
1. Een betere keuze hulp op uw website zou toch makkelijker zijn, want ook de specs laten te wensen
over!!!
2. Geef ook duidelijk aan in de specs of wel of geen stroom backup funtie is voorzien!!! Dat blijft nu vooraf volledig onduidelijk, totdat je de door van deze duurdere HF3520 serie zit. Daar staat het wel op!

Pluspunten

• Helder display (regelbaar in meerdere standen)
  • Vele gebruiksmogelijkheden
  • Goed geluid
  • Fraai & degelijk design
  • Backup bij stroomuitval

Minpunten

• Geen inslaap geluid (wel inslaap licht)
  • Geen tijdsprojectie op plafond
  • wat ingewikkelde menu's, niet helemaal intuïtief

Lonbui 22-12-2017

lekker wakker worden

Ik heb de wake up light nu zo'n 2 weken in huis. Mijn eerste indruk is dat het een mooi product is, mooi van vormgeving. En warm licht. Het uitzoeken en instellen kost even wat tijd. Je hebt ook echt even nodig om uit te zoeken wat voor jou de prettigste instellingen zijn. Daarnaast heb ik een baby, en die is net de afgelopen weken vaak wakker. Dat betekendt dat ik de wake up light als nachtlamp heb kunnen proberen, wat erg prettig is, het licht is niet fle, zodat je een beetje blijft sluimeren. Het nadeel is dat ik hem om op te staan nog niet echt heb kunnen testen.. de baby was elke keer sneller dan het licht. Hopelijk snel een verandering. Update: Ik ben inmiddels al een paar keer echt wakker kunnen worden van de lamp, en ik merk wel degelijk een verschil. Wanneer ik van het licht wakker word ben ik uitgeruster dan wanneer ik van de wekker op mijn telefoon wakker wordt. ik wordt ook echt wakker van het licht, dus nog voor het geluid aanspringt; vind ik prettig want dat betekent dat de rest van het gezin door kan slapen.. Wat mij betreft een aanrader, hopelijk nog vele ochtenden voor mij wakker van de lamp en niet van de wekker of de kids.

Pluspunten

• mooi design
  • display past zich aan aan de omgeving

Minpunten

• lastig instellen 1e keer
  • geen app ondersteuning

HugoVoo 21-12-2017

Heerlijk inslapen en wakker worden!

Deze wekker voldoet volledig aan mijn verwachtingen. De Wake-up light maakt het een stuk eenvoudiger om op te staan maar ook de inslaap functie werkt super.

De Wake-up Light is zeer gebruiksvriendelijk. De gebruiksaanwijzing is heel duidelijk. De toetsen werken zeer prettig door middel van tiptoetsen.

Er zijn maar liefst 6 verschillende wekgeluiden die allen zeer natuurlijk zijn. En als je niet zo van deze manier van wekken houdt dan kun je ook de radio instellen. Inmiddels heb ik alle geluiden getest en de rustgevende muziek met hier en daar een vogeltje is mijn favoriet gebleken.

De zonsopgang simulatie kun je in verschillende sterktes zetten, dit is heel persoonlijk. Bij het eerste gebruik was ik wel een beetje bang dat ik niet gewekt zou worden door deze wekker maar niets is minder waar. De zonsopgang simulatie kun je zelf instellen wanneer deze start. Ik laat het beginnen zo'n 30 minuten voordat ik wakker wil worden. In deze 30 minuten merk ik dat ik langzaam wakker wordt. Na 30 minuten beginnen de vogels zachtjes aan te fluiten en weet ik dat het tijd is om uit mijn bed te gaan. Het is wel even wennen als je wakker wordt met een zonnetje en buiten blijkt het te regenen. Doordat ik op deze manier wakker wordt heb ik het idee dat ik meer energie heb gedurende de dag.

De wekker is ook handig om als lamp te gebruiken bijvoorbeeld bij het lezen van een boek voor het slapen gaan. Of het gebruik van de radio als je aan het werk bent.

De functie om in slaap te vallen bij een nagebootste zonsondergang vind ik een aangename bijkomstigheid. Dit kun je eventueel met muziek of natuurgeluiden instellen. Bij het gebruik van deze functie dooft de lamp binnen een zelf ingestelde tijd. Het licht dooft langzaam en val je heerlijk rustig in slaap.

Mijn eindconclusie: Ik vind het heerlijk wakker worden met deze wekker, zeer handig in het gebruik en een mooi design.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Prettig licht en geluid
  • Zeer gebruikersvriendelijk
  • Meer energie bij opstaan

Minpunten

• Lamp kan niet worden vervangen

Aniek1984 19-12-2017
  • Product gekregen

mooi licht, eenvoudig te bedienen

De wake up light is qua uiterlijk flink veranderd. Zijn voorganger was nog wat lomp, dit nieuwe model ziet er prachtig uit! Hij is eenvoudig te bedienen. In te stellen zonder de handleiding te lezen. S avonds voor ik ga slapen zet ik hem op lage stand nog even aan bij het lezen wat zeer rustig kijkt en fijn is voor de ogen. S ochtend komt het zonnetje op in onze slaapkamer en worden we gewekt door subtiel vogelgezang. Er zijn veel soorten geluiden waar je uit kunt kiezen. Ook kun je de radio als wekker instellen. Ik ben erg enthousiast over dit apparaat. Een aanwinst!

Pluspunten

• mooi licht
  • eenvoudig te bedienenn

Marlon 16-12-2017

Mooi design en doet wat het belooft

De Philips wake Up light is mooi vormgegeven en heeft een stijlvol design. Hierdoor vind ik de lamp nog wel mooi staan in mijn slaapkamer.
Handig is dat hij tegelijkertijd ook als lamp kan worden gebruikt.
Op de voorkant onderaan bevindt zich het menu van de lamp, met de verschillende functies welke door middel van 'touch' zijn te bedienen.
Het menu is eenvoudig in gebruik.
Ook kun je radio luisteren, wat ik zelf erg prettig vind om te ontspannen, en ook kun je de fm radio instellen als wekgeluid, ik vind dit persoonlijk prettig wakker worden in combinatie met het licht.
De snooze functie is voor mij ook van toegevoegde waarde, want ik vind het fijn om langzaam wakker te worden.
De lamp geeft een mooi helder, maar warm licht en de intensiteit kan naar persoonlijke voorkeur worden ingesteld. Aan de achterzijde geeft de lamp ook licht, dit geeft een erg mooi effect.
Ik vind het erg fijn en rustig wakker worden met de wake Up light. Het meest van de keren word ik wakker van het licht dat, als deze op het felst is, de gehele slaapkamer verlicht. Persoonlijk vind ik dit rustiger wakker worden dan met een wekker en het voelt heel natuurlijk. Vooral nu in de donkere dagen. Ik ben iemand die vaak moeite heeft met opstaan, maar ik merk dat dit echt beter gaat met deze lamp, omdat het door het licht voelt alsof je uitgeslapen hebt.
De wake Up light is makkelijk in gebruik, en simpel in te stellen. Hier heb ik geen handleiding voor nodig gehad. Het heeft bij mij wel een aantal dagen geduurd voordat ik de instellingen had die ik zelf het prettigst vind, maar dat is een kwestie van uitproberen. De lamp sluit goed aan op je persoonlijke voorkeuren doordat je de keuze hebt uit verschillende wekgeluiden (7) of de radio, daarnaast kan de intensiteit van het licht worden ingesteld waardoor deze altijd aansluit bij wat je zelf het meest prettig vindt.
Het geluid vind ik niet al te zuiver klinken, vooral niet als het volume hoog staat. Het is dan wat hol en er klinkt een zachte ruis door. Het volume dus niet te hard zetten.
Daarnaast vind ik het jammer dat er geen aansluiting op zit voor de oplader van mijn mobiele telefoon. Dit zou erg handig zijn.
Maar bovenal vind ik het een erg fijne wekker lamp die er voor zorgt dat ik prettig en uitgerust wakker word.

• Makkelijk in gebruik
  • Keuze uit verschillende lichtsterktes en geluiden
  • Uitgerust wakker worden

Minpunten

• Geen USB aansluiting voor

Cindy7701 12-12-2017

Relaxe wekker

Bijzonder apparaat om te mogen testen. Na een paar nachten heb ik de instellingen goed gezet. Het werkt echt anders dan een normale wekker.

Het wakker worden is echt vele male relaxter. Ik word van het licht al wakker. Ook qua uiterlijk vind ik het een mooi apparaat op mijn nachtkastje staan.

Zeer gebruikersvriendelijk.

Pluspunten

• design
  • gebruikersvriendelijk

Brian S 07-12-2017

Wat een fijne wekker / lamp

Elke ochtend relax wakker worden van de wekker. Het klinkt vreemd, maar het is wel zo. Doordat de lamp voor mijn wekker gaat al langzaam aangaat, en dus zon opkomst simuleert ben ik beter wakker dan alleen van een wekker. Ook savonds gebruik ik vaak de Lamp snooze functie, langzaam het licht uit laten gaan en een zonsondergang simuleren. Geluid is prima uit deze Wake-Up Light, voor mij een dikke plus!!

Pluspunten

• Prima wekker
  • Degelijk
  • 8 uur geheugen zonder stroom
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen plek voor batterijen
  • Geen DAB

dannykieskeurig 06-12-2017

Even wennen, maar beter wakker worden!

Ik gebruik normaal gesproken de wekker van de telefoon, waardoor je eigenlijk ineens wakker bent. Met de Wake-up Light is dat een stuk beter, het gaat geleidelijk, ik heb even zitten stoeien met het moment waarop ik wakker wil worden, omdat ik de eerste keer direct wakker werd van het kleine beetje licht. Nu een paar dagen in gebruik gaat dit veel beter, ik merk dat ik veel eerder uit bed kan stappen, en eigenlijk geen SNOOZE meer nodig heb. (het gebruik daarvan is ook echt vermoeiend)! Verder vind ik het design wel echt heel mooi, het is echt een aanwinst op het nachtkastje. Het geluid dat uit de lamp komt is ook prima. Ik zou dit iedereen aanbevelen i.p.v. een wekker.

Pluspunten

• Het licht
  • design

Minpunten

• Misschien meer geluiden gemogen

Mpieneman 06-12-2017

Zeg maar dag tegen EEHHHH EHHHH EHHHH

Makkelijk te installeren, 2 wekfuncties met Radio of geluid. Het is even zoeken om de juiste lichtsterkte te vinden zodat je niet 20 - 40 min voor de wekker gaat al wakker bent. Het vreselijke geluid van mijn vorige wekker behoord tot het verleden, en voordeel is wel dat nu niet meer het hele huis wakker wordt van de wekker! minpuntje, ik vind de scherpte van het LED - display wat wazig. En ik heb niet het idee dat de in slaap val functie bij mij echt werkt. Wel handig dat er een lamp functie in zit zodat er op je nachtkastje nog ruimte over is voor een foto van de kinderen...

Pluspunten

• Rustig wakker worden
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Scherm lijkt wasig

Edgar 03-12-2017

Mooi design en doet wat het belooft

Erg fijn om zo wakker te worden. Een half uur voor wektijd gaat het licht langzaam aan. In dat half uur word ik langzaam wakker. Ik zie in de kamer dat het lichter wordt. Dat is een stuk fijner dan abrupt wakker worden van een gillende wekker.
De bediening is af en toe lastig te vinden op gevoel maar dat is een kwestie van wennen.

• Goed formaat
  • Met radio
  • Instelbare wekgeluiden
  • Vervangt wekker, radio en bedlamp

Minpunten

• Bediening soms lastig te vinden