Philips HF3654/01 - Reviews

Opties
display, snooze-functie, dual-alarm
Snooze functie
Aantal keren alarm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3654/01 op Kieskeurig.nl.

stoney 27-12-2017

lekker inslapen en uitgerust opstaan

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Sinds kort heb ik de Philips Somneo Sleep and Wake-up Light op mijn nachtkastje staan. Ik had er via een nichtje van gehoord en vroeg me af of het iets voor mij zou zijn. Deze Somneo is ontworpen om te helpen ontspannen en uitgerust wakker te worden. Nou op zich voel ik me best ontspannen maar ik kan niet zo goed in slaap komen en wordt ook wel minder uitgerust wakker. Dus deze maar gekocht. Heb m nou een twee weken in gebruik en het bevalt me iegenlijk best wel goed. Er zitten best wel wat verschillende mogelijkheden op die je gemakkelijk in kan stellen. Ik heb nog niet alle mogelijkheden van verlichting en geluiden en zo geprobeerd. Je kunt eea obv persoonlijke voorkeuren instellen. Zo kun je het geluid of de muziek waarmee je wakker wilt worden kiezen, maar ook helderheidsniveau dat het best past. De ademhalingen geluiden, het ruisen van de zee, helpen we inderdaad wel verder te ontspannen. De lampjes zorgen voor een rustigere ademhaling. Die combinatie van geluiden en het concept van 'langzaam ondergaan of opgaan van de zon' is wel bijzonder, voelt heel lekker eigenlijk. Best wel beetje therapuetisch dit haha! Wel prettige ervaring hoor. Heb dit dus afgestemd om de tijden die mij het best passen voor het slapen gaan maar ook voor het wakker worden instellen. Verder heeft de Somneo een slimme touchdisplay waardoor je het apparaat gemakkelijk kan bedienen. Ook vind ik de Somneo eigenlijk wel mooi. En o ja, er zit ook radio op. Maar het allerbelangrijkste voor mij is of het product doet wat het beloofd, namelijk dat ik gemakkelijker en nog wat ontspannener kan slapen, en dat ik uitgeruster weer op sta. Nou voor ellebei is het wat mij betreft geslaagd. Gewoon een kwalitatief wake up light. Dus als je wat problemen hebt met slapen en opstaan, of gewoon net ff lekkerder in wil slapen en uitgeruster op wilt staan, dan is de Somseo echt wel een goeie uitvinding!

Pluspunten

• goeie licthinstellingen
  • fijne geluiden
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• niet draadloos

YvonneV 03-12-2017

Een aanrader voor iedereen!

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Nu een volle werkweek en weekend de Somneo HF3654 wake up light gebruikt. Wat een heerlijk ding! Ik zou hem al niet meer willen missen! Ik val met het ontspanningsprogramma in slaap (de ene nacht met kikkers op de achtergrond en de andere keer met de golfgeluiden). Heerlijk! Ook mijn partner is over deze optie erg te spreken. Gelukkig maar ;-) De optie relaxBreathe heb ik pas 1 keer geprobeerd maar dat was niet echt mijn ding. Door op mijn ademhaling te moeten letten werd ik alleen maar onrustiger waardoor ik niet in slaap viel.... Maar dan het wakker worden met de opkomende zon.... HEERLIJK! De eerste ochtend had ik de tijd alleen nog niet aangepast (staat standaard op 30 minuten) en werd ik een half uur te vroeg wakker. Gelukkig is het apparaat makkelijk te bedienen en heb ik mijn wektijden aangepast en maar een programma van 5 minuten ingesteld. Ik word namelijk al bij de eerste lichtverandering wakker; er kwamen dus geen vogeltjes aan te pas. Nu ik de tijd verkort heb naar 5 minuten is dat opgelost en word ik rustig en niet meer mokkend wakker; dit is ook fijn voor mijn omgeving! De tijdsaanduiding is heel goed te lezen; ook voor mensen die eigenlijk een leesbril hebben (zoals ik). Ook de bediening is goed te doen. Ik ben echt een digibeet maar zelfs ik kan hem makkelijk instellen en wijzigen. Echt een aanrader voor iedereen!

• Bediening

Gio1974 27-11-2017

Super!! We willen niet meer anders!!

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Afgelopen vrijdag de Wake-up Light opgehaald bij mijn UPS service punt. Meteen uitgepakt (inderdaad grote doos voor de light, maar wel met genoeg surprise snippers erin - handig voor 5 december :-)).

Na het lezen van de makkelijke gebruiksaanwijzing de Wake Up Light direct geinstalleerd. En nu dusnu al 3 dagen gebruik gemaakt van deze....ik mag al wel zeggen super Wake Up Light. Wat een heerlijk ding om mee in slaap te vallen, en mee wakker te worden!!! Heerlijke ademhalings oefeningen erbij, de branding op de achtergrond.....die is ook lekker (naast de regen/waterval) om in slaap te komen......en dan 's ochtends heerlijk wakker worden van de vogeltjes met een langzaam opkomende zon....ik had nooit gedacht dat ik hier zo lovend over zou zijn!!

Ik had het echt iedereen aanraden....wij willen al niet meer anders!!!

Pluspunten

• Heerlijk wakker worden
  • Makkelijk te bedienen
  • Handig leeslampje
  • Geluiden/Radio/telefoon geluiden
  • lampje in donker, zonderhele kamer verlichten

Agarper28 15-11-2020

Ne correspond pas aux caractéristiques

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Dans Le mode aube, la lumière change d’intensité constamment ce qui ne permet pas de se relaxer. Les sons proposés s’arrêtent après deux minutes. Le réveil en silence fait de bips. Impossible de mettre le mobile à charger car il connecte et déconnecte sans arrêt. En mode lampe, ça fonctionne de manière aléatoire , elle s’éteint seule. Bref, ce n’est pas relaxant du tout.

ElienG 27-10-2020

Aangenaam wakker worden

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Mijn vriend is een hele vaste slaper en werd van geen enkele wekker wakker hoe luid die ook was maar met deze wekker heeft hij eindelijk een wekker gevonden waar hij wel wakker van wordt en door het felle licht is hij onmiddellijk helemaal wakker en snoozd hij niet meer. Ikzelf geraak moeilijk in slaap maar dankzij de zonsondergang functie met regen geluid gaat dit een stuk beter.

Petervi 30-06-2020

Beter slapen en wakker worden bij een zonsopgang

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Sinds ik deze Sleep & Wak-up Light HF3650/01 in gebruik heb genomen val ik veel makkelijker in slaap en wordt ik niet meer wakker van het geluid van mijn wekker maar wel van de gesimuleerde zonsopgang. Mijn dag begint dus veel aangenamer en ik heb ook meer energie.

pibulight 28-01-2020

wakuplight somneo

Geschreven voor: Philips HF3654/01

We hadden al bijna 10 jaar een wakeuplight. Ik vond het fantastisch, maar omdat mn partner eerder wakker werd van het licht dan ik, gebruikten we hem niet goed. Vaak lieten we de zonsopgang achterwege of heel zwak, zodat het zn doel miste.

Maarja, het is winter en donker als we eruit moeten.
Dus toch maar eens in de portemonnee gegraaid voor een nieuw type. Hiervan kunnen we de zonsopgang verkorten tot 10 of zelfs 5 minuten. Een prima compromis.
Zelf vind ik het fijn dat het licht iets feller is dan de oude, die we hebben doorgegeven.
Het display en het menu vind ik erg mooi. En goed dimbaar zodat het nachts de kamer niet verlicht. Wel hoor ik dat de cijfers van de kloktijd iets te klein zijn om te lezen.
Handig dat je een heel zacht nachtlichtje hebt als je de bovenkant raakt.

Enige nadeel blijft toch dat we zo vroeg uit bed moeten, maarja daar kunnen we deze wekker niet de schuld van geven.

Anoniem 27-01-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Zeer makkelijk in gebruik! Lekker in slaap vallen en wakker worden met een zakkend of opkomend zonnetje.

Redredred 12-01-2020

Fijne lichtwekker

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Op aanraden toch een lichtwekker aangeschaft. Eerst een goedkope van gekocht om het principe uit te proberen. Daarna deze gekocht. Voor mij is het instellen van minimaal 2 alarmen een must. Een wekkerradio vind ik niet nodig. De maximale helderheid display is nog te licht. Het snoozen duurt te lang en het klopje bovenop lukt niet altijd. Veel stappen nodig om de lamp uit te krijgen. Het nachtlampje is prettig.

filip '65 27-12-2019

rustig wakker worden

Geschreven voor: Philips HF3654/01

je wordt rustig wakker door het helder worden van het licht, indien gewenst, in combinatie met natuurgeluiden. Veel aangenamer dan een wekkeralarm. De zonsondergang is rustgevend, van helder (instelbaar) naar mooi donker rood.De instellingen zijn eenvoudig in te voeren.

Siegje 19-04-2019

Nog beter dan zijn voorganger

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Je denkt dat het niet veel doet, tótdat je hem na een tijdje per ongeluk vergeet aan te zetten...
Ik was al in het bezit van een van de eerdere uitvoeringen die zeker al beviel, maar dit exemplaar voldoet nog beter. Dit omdat de bediening logischer en prettiger is gesitueerd. Verder maak ik nu wel gebruik van de zonsondergang optie. De vorige had deze optie ook, maar toen had ik niet de behoefte deze in te stellen. De ademhalingsoefening vind ik af en toe ook fijn om aan te zetten als ik moeilijk tot rust kan komen.

Jan JJJ 31-03-2019

Goed, met verbeterpunten

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Over dit apparaat is al veel geschreven. De pluspunten onderschrijf ik. Er zijn wel verbeterpunten:
Volgens de brochure gaat het geluid van de wekker in een paar minuten naar maximum volume. Dit is onjuist. Het is helaas in een paar seconden.
De leesbaarheid van het display overdag is onvoldoende. Zelfs op maximale helderheid. 'S nachts gaat het.
Apparaat wisselt niet automatisch tussen zomer en wintertijd. Voor zo een duur apparaat onbegrijpelijk.
Bediening is niet intuïtief. Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen steeds de gebruiksaanwijzing er bij moeten halen.

• Relaxed inslapen en opstaan

Minpunten

• Display slecht leesbaar
  • Geen zomer- en wintertijd
  • Gaat binnen seconden naar max volume
  • Bediedungsgemak kan beter

Dormeur 26-11-2018

content

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Satisfait mais dommage qu'il n'y ait pas de possibilité de programmation différenciée Semaine/Weekend.

Bliss1974 07-07-2018

Favoriete apparaat in huis!

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Heel lang geleden heb ik een wake-up lamp gehad (eerste generatie) en was toen al blij met de werking ervan. Die was wel veel goedkoper; over de aanschaf van de Somneo heb ik dus echt even getwijfeld.

Inmiddels heb ik 'm sinds zo'n 3 maanden en hij is fantastisch!

Het is niet alleen een klok en wekker, maar ook:
1) een lamp (van heel zacht tot heel de kamer verlicht!)
2) een nachtlamp (donkeroranje licht, zacht voor de ogen)
3) in slaap vallen met licht dat ongemerkt steeds wat zachter brandt tot helemaal uit
4) radio (je kan 5 favoriete zenders programmeren)
5) mogelijkheid muziek van smartphone af te spreken via kabeltje
6) mogelijkheid ontspanningsoefeningen te doen mbv geluid en/of licht

De enige functie die ik mis..... als de lamp bijna uitschakelt (nadat deze in etappes steeds zachter is gaan branden), zou ik het proces willen stoppen en met dat licht in slaap vallen. Dat is een nog veel zachtere stand dan de laagste stand van de standaard verlichting.

Tasha 19-06-2018

Heel aangename manier om gewekt te worden

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Dit product doet wat het belooft en ziet er erg leuk uit. De geluiden zijn vrij kort waardoor er snel herhaling hoorbaar is, maar doordat je kan afwisselen tussen de verschillende deuntjes gaat dit niet echt storen. Het licht is traploos instelbaar en zorgt ervoor dat je zacht gewekt wordt en goedgezind opstaat.

Teundelang6 11-03-2018

Prima product.

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Wake up light prima product. Had al een paar jaar een vorige versie, die nu doorgeschoven naar mijn dochter en wij een nieuwe. Top. Heerlijk wakker worden.

Teundelang6 11-03-2018

Prima product.

HJoep 26-02-2018

Na levering direct geprobeerd. Doet het niet!!

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Direct na levering adapter in wake up light en stopcontact gedaan om de verschillende mogelijkheden te bekijken.
Helaas. Niks. Nogmaals geprobeerd, gebruiksaanwijzingen erbij. Wederom niks.
We hebben hem retour gestuurd. Heel jammer. Dacht er veel aan te kunnen hebben als ik op de revieuws moet afgaan.

PietMan 08-01-2018

Geweldige wekker, TOP

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Plezierig, in alle rust gaan slapen en wakker worden. Gebruiksvriendelijk en mooi design. TOP product

Floaredecolt 24-12-2017

Philips Philips Somneo HF3654/01 Sleep & Wake-up light

Geschreven voor: Philips HF3654/01

Philips HF3654/01 Sleep and Wake-Up Light is een echte aanrader en in het bijzonder voor diegenen met een slaap probleem. Maar ook voor anderen die wat aangename ontspanning kunnen gebruiken.

Door de licht therapie en de diverse ontspannende geluiden en de vele functies welke zorg dragen voor de nodige ontspanning en een goede nachtrust beveel ik deze van harte aan.

Met deze multifunctionele lamp/wekker is snel in slaap vallen een geruststellende gedachte.

Juist ook door de licht therapie en de naar keuze vooraf in te stellen geluiden: natuurgeluiden, ontspanningsmuziek, of naar wens met de 5 ingebouwde FM radio frequenties, tezamen met de simulatie van de opgaande zon is het uitgerust wakker worden een ervaring die je niet meer wilt missen.

Niet te vergeten dat deze Philips Sleep and Wake-Up Light ook als nachtlamp is te gebruiken!

Vanaf het moment dat ik de Philips Sleep and Wake-Up Light in gebruik heb kan ik voor mij dé ultieme oplossing heb gevonden voor mijn slechte nachtrust.

Wél zou het prettig zijn, wanneer de gebruiksaanwijzing voor de diverse instellingen van een stappenplan is voorzien. Hetgeen het maken van de diverse instellingen eenvoudiger maakt.

Pluspunten

• mooi design
  • veel functies