Philips Wakker worden met licht Wake-up Light

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Wakker worden met licht Wake-up Light op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Esjo 22-12-2017

Relaxed wakker worden, minimale instellingen

De lamp ziet er al mooi uit als hij uit de doos komt. De beschrijving die er bij zit is erg summier. Hierdoor is het instellen even uitvogelen. De lamp ziet er mooi uit, voelt heel licht aan en is een eyecatcher op het nachtkastje. En prettig dat de intensiteit van de tijd kan worden aangepast naar wat prettig is. Nadeel is wel dat als je dit op zwak instelt hij voor de nacht perfect is, maar overdag als de gordijnen open zijn vrijwel onleesbaar is. De functie nachtlampje en de felheid waarmee je 's ochtends wakker wordt komen overeen. Niet heel handig. 's nachts wil ik een klein lampje om mijn zoontje te kunnen voeden. Maar om echt wakker te worden moet hij wel wat feller worden. Ik heb nog niet kunnen vinden of ik dit anders kan instellen, vanwege de korte handleiding. Verder werkt de snooze functie niet bij de vogeltjes, alleen bij de yoga muziek. Wel is het al met al heel relaxed wakker worden. Een stuk prettiger dan andere wekkers. Ik zou 't wel tof vinden als hij aangesloten kan worden op bijvoorbeeld je telefoon, om meer muziek e.d. In te kunnen stellen en ook om nog meer functies toe te voegen zoals een slaap analyse maken enz, dan wordt het nog meer een gadget. Kortom een hele fijne, mooie lamp die wat mij betreft nog wel meer technische snufjes zou mogen hebben maar perfect werkt voor wat hij zou moeten doen.

• Relaxte wek geluiden
  • Dimbare lamp

Minpunten

• Nachtlamp en weklicht zijn zelfde intensiteit
  • Weinig extra's
  • Snooze werkt niet bij vogelgeluiden
  • Overdag niet goed leesbaar

Hendriks 21-12-2017

Ontspannen wakker worden

Nadat ik de wake up light had ingesteld, met volume, licht en soort geluid, ben ik gaan slapen. De volgende ochtend werd ik wakker van het licht en vogelgeluiden. Net iets te hard en te fel, dus even bijstellen. Sinds de tweede nacht word ik met het voor mij perfecte licht en geluid wakker, heerlijk!!

Pluspunten

• Sterkte geluid instelbaar
  • Sterkte licht instelbaar
  • Keuze uit verschillende geluiden
  • Makkelijk instelbaar

Youp82 20-12-2017

Niet volledig overtuigd

Ik heb nu een aantal weken de Wake-Up Light in gebruik en moet zeggen dat het mij nog niet volledig heeft weten te overtuigen. Er zijn dagen dat ik wakker wordt en mij redelijk fit voel, maar er zijn ook nog voldoende dagen dat ik de wekker wel uit het raam zou willen gooien. Dat ik overdag meer energie heb dan met de oude conventionele wekker dat merk ik eerlijk gezegd niet. Alvast rustig ontwaken door het opkomende licht komt ook zelden voor. Nou speelt het wellicht ook parten dat we een aantal kleine kinderen hebben, die nog wel eens wakker willen worden voor onze wekker. Ik kan dus niet dagelijks gebruik maken van de lichtfunctie. En aan de andere kant wordt ik wellicht ook gewoon minder snel wakker, omdat ik onbewust er wel vanuit ga dat de kinderen al lawaai maken voordat de virtuele zon opkomt. Maar goed, ik vind het apparaat mooi ogen. Een fraai design met touch-knopjes, makkelijk in te stellen en niet te groot. De slaapfunctie heeft bij mij persoonlijk geen effect, want ik val vrijwel altijd gelijk in slaap 😊. Dat is nu dus niet anders. Wat ik wel een gemis vind t.o.v. de wekfunctie op de telefoon is dat je voor alle dagen in de week alvast wisselende tijden in kan voeren. Nu moet je elke avond nadenken hoe laat je de wekker wilt hebben staan. Zeker niet onoverkomelijk, maar vind dat gemakkelijker op de telefoon. Wellicht dat toekomstige functies kunnen connecten met een app bijv. Op die manier kun je wellicht ook andere wektoontjes gaan toevoegen dan de standaard geïntegreerde twee opties (heb nu al een hekel gekregen aan vogelgefluit haha 😉). Al met al ga ik zeker niet terug naar mijn oude wekker, maar blijf ik deze gebruiken. Ik vind de nieuwprijs van deze Wake-Up Light wel aan de hoge kant.

Pluspunten

Minpunten

• Weinig wekgeluiden

Wen 19-12-2017

Lekker wakker worden

Qua instellingen was het even zoeken (ik vind de handleiding erg summier) maar het licht en geluid zijn naar wens ingesteld. Licht niet te fel en geluid niet te hard. Het geluid van vogeltjes in de ochtend is een vooruitgang ten opzichte van het harde irritante geluid van mijn ouder wekker. Volgens de handleiding zit er een snooze functie op die geactiveerd wordt (tap to snooze op de bovenkant) maar dit werkt niet? Kan aan mij liggen maar als het aan mij ligt is het dus niet erg dummy-proof. Een minpuntje is de gevoeligheid van de knopjes. 's Nachts raakte ik de wake-up light per ongeluk aan toen ik weer naar bed ging en toen sprong het licht direct aan. Knopjes zijn dus erg gevoelig. Zou voor mij wel wat minder mogen. Rustig wakker worden met het licht dat beetje bij beetje feller wordt en het geluid van vogeltjes (vind ik het fijnste geluid) is prettiger dan wakker gemaakt worden door een reguliere wekker. Voelt een stuk relaxer. Zou ik em echt aanbevelen? Ja, op zich wel maar aangezien ik vaak al voor de wekker wakker ben zou het voor mij geen absolute must zijn.

Pluspunten

• Goed design
  • Goed in te stellen

Minpunten

• Handleiding
  • Snooze werkt niet?

Yfke25 17-12-2017

Heerlijk

Ik was heel sceptisch voordat ik deze wake Up light mocht testen. Maar na 1 x ermee wakker worden wil ik nu al niet meer anders.
Ik vond m vrij gemakkelijk om te installeren. Hij staat netjes op t nachtkastje. Is wel wat licht van gewicht waardoor je m makkelijk omstoot. De 2 geluiden waar je uit kan zien zijn voor mij prima. Ik word iedere morgen wakker met vogeltjes die fluiten...ik hoorde ze gisten zelfs buiten fluiten en moest echt even luisteren of t de wekker was of echt de vogeltjes. Ik word niet vroeger wakker door het licht maar wel uitgeruster en schrik niet meteen wakker zoals met een gewone wekker.
De lamp gebruik ik nu zelfs ook bij het lezen voor het slapen gaan. Lekker zacht licht.

Al met al mag deze lamp echt blijven staan op mijn nachtkastje!

Pluspunten

• Gebruik
  • Geluid en licht bij t wakker worden

Minpunten

• Gewicht

Fire007 16-12-2017

Review Philips Wake-up Light

Ik heb de Philips Wake-up Light nu anderhalve week in gebruik en moet zeggen dat het me steeds beter begint te bevallen. Natuurlijk heb ik in het begin een aantal opties uitgeprobeerd, maar nu heb ik dezelfde instelling al een aantal dagen staan en bevalt steeds beter. Toen ik de Philips Wake-up Light uit de doos haalde was ik niet meteen onder de indruk. De Philips Wake-up Light is heel licht van gewicht en dat komt omdat het uit alleen maar licht plastic bestaat. Is verder geen probleem maar het valt meteen op.
De Philips Wake-up Light heeft een paar prettige functies.
- Je kunt de klok op verschillende standen zetten van licht naar donker. Dit is fijn want dan is hij niet te fel als je gaat slapen;
- Als alarm heb je 3 opties. De zee, vogels of de radio. Ik moet zeggen dat je met de vogels en het licht dat al eerder aan gaat relaxt wakker wordt;
- De Philips Wake-up Light heeft ook een snooze functie door gewoon zachtjes boven op de lamp te tappen;
- Je kunt ook voor het slapen gaan de lamp automatisch na een aantal minuten gelijdelijk uit laten gaan. Dit vond ik ook wel prettig, maar heb ik niet zo veel gebruikt;
- Natuurlijk kun je ook gewoon de radio aanzetten, maar hier maak ik niet zo veel gebruik van.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • fijn wakker worden

Minpunten

• Kwetsbaar

Kohi 15-12-2017
  • Product gekregen

Natuurlijk wakker worden

Wat een heerlijke wekker! Wakker worden ging altijd met een schrikreactie, heel abrupt.
Door de vogelgeluiden en het langzaam sterker wordende licht, gaat het ontwaken veel natuurlijker.
Ik moest wel even wennen, de eerste paar keer stond ik gelijk naast mijn bed omdat ik dacht dat het al lang licht was en ik me had verslapen! Maar nu wil ik niets anders meer, ik voel me rustiger en meer ontspannen.
Het licht is heel warm, idd zoals zonlicht.
De bediening is echt heel erg eenvoudig, mbv de Qiuck Start Guide was het instellen zo gepiept. Heel fijn is dat je de Wake-up Light helemaal naar eigen wens kan instellen, zoals lichtsterkte en soort geluid.
Alleen zou de uit-knop wel wat duidelijker mogen, of op een aparte plek.
Wat ik ook wat minder vind is dat hij erg licht is, ik heb ‘m al een keer omgestoten ‘s nachts.
Het ontwerp vind ik trouwens prachtig, hij staat heel erg mooi naast mijn bed.Het lijkt meer op een design-lamp dan op een wekker.
Ik raad de Wake-up Light echt aan, het werkt gewoon goed!
Hoe fijn is het om in de winter om 6.00 wakker te worden door zonlicht en fluitende vogeltjes!

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Ontspannen wakker worden
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Staat wat wankel
  • Uitknip mag duidelijker

Yurigagarin 12-12-2017

Eenvoudig in gebruik

De wake-up wekker en ik hebben even aan elkaar moeten wennen. Het is nu erg prettig wakker worden. Wektijd is makkelijk in te stellen. Waar ik nog mee rommel is de snooze. Je bent geneigd de lamp dan weer uit te doen terwijl het voor je gevoel daglicht is. De vogeltjes zijn prettig al had ik graag een wat langer "loopje" gewenst. Al met al een prima wekker en ik wil niet anders meer

Pluspunten

• Vormgeving
  • Stekker er even uit, tijd blijft staan

Minpunten

• loopje vogeltjes
  • snooze

yorroy 02-12-2017

Prettig wakker worden, onduidelijke handleiding

Na de eerste keer uit de verpakking halen viel me op hoe klein de wake-up light eigenlijk is, deze misstaat echt niet op mijn nachtkastje en kan mooi de huidige lamp vervangen.

Het kostte wel behoorlijk wat frustratie aan het begin, er zat geen fatsoenlijke handleiding bij en ook op de website was er geen andere handleiding te vinden.
De instellingen wijzen niet helemaal vanzelf, zo werd ik de eerste ochtend wakker met een keihard geluid.

Na toch wat meer spelen met de instellingen is het toch wel lekker wakker worden. Een half uur voordat de wekker gaat, gaat het licht langzaam aan en wordt steeds feller. Gelukkig is het ook mogelijk het geluid dus zachter te laten beginnen.

Een groot voordeel is dat de tijdsaanduiding in lichtsterkte is aan te passen. Veel wekkers verlichten de hele kamer maar dat hier bij deze wake-up light gelukkig niet zo.

Pluspunten

• Prettig wakker worden met licht
  • Fijne geluiden + FM radio
  • Instelbare lichtsterkte van de tijdsaanduiding

Minpunten

• Onduidelijke handleiding
  • Niet echt duidelijke bediening, is even wennen

Pjotr Soleil 01-12-2017

Goed wakker worden met een mooi ontwerp.

Ik ben deze week heerlijk ontspannen (en op tijd!) wakker geworden met deze Philips Wake-Up Light. Nadat het eerst wel even uitzoeken was hoe hij werkt, was het instellen heel makkelijk.
Relaxed en opgewekt wakker geworden met dit product.

Pluspunten

• Ontspannen wakker worden
  • Mooi ontwerp
  • eenvoudig in te stellen
  • aangenaam geluid

Minpunten

• Handleiding kan iets duidelijker

Reflow 27-11-2017
  • Product gekregen

Next-Gen Wekker!

Afgelopen vrijdag (24 November) de lamp opgehaald, aangesloten, en de instellingen uitgezocht en moet zeggen. Alles wijst zich vanzelf! Zo heb ik de helderheid, volume, alarm tijd en gewone tijd binnen een mum van tijd ingesteld!

Uiteraard heb ik in eerste instantie het alarm laten afgaan enkele minuten van de werkelijke tijd, om te zien hoe de lamp & wekker functioneerd en ik was aardig verrast over de lightopbrengst die hij produceerd! Tot diep in de nacht (zie foto) heb ik er mee gespeeld en ik ben helemaal over. Ik neem bij deze dus afscheid van mijn traditionele wekker...

Afgelopen weekend (ja zelfs in het weekend) heb ik de lamp 's morgens kunnen testen! Wij zowel mijn partner als ik zijn er erg blij mee, we staan zelfs op het punt om een tweede te halen. Puur voor de tijdweergave, de uitstraling. Want voor het licht en geluid om wakker te worden heb je er immers maar 1 van nodig!

Pluspunten:
- Lichtopbrengst
- Rustgevend geluid voor het wakker worden
- Display helderheid kan aangepast worden
- Zowel licht als geluid bij het alarm wordt rustig opgebouwd (niet schrikkend wakker worden)

Minpunten:
- Bovenop kun je drukken om te snoozen, echter viel dit alleen op door het in de handleiding te lezen, op de lamp zelf zie ik geen indicatie dat je zo kunt snoozen.

Pluspunten

• Lichtopbrengst
  • Bediening
  • Rustgevend geluid
  • FM Radio
  • Display helderheid aanpasbaar

Minpunten

• Snooze knop weergave