Philips Sleep & Wake-up Light - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sleep & Wake-up Light op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pieter 24-12-2017

Goed slapen, opgewekt ontwaken, relaxen.

Inmiddels heb ik de Philips Sleep lamp Wake-up Light geruime tijd in gebruik en ik ben er heel tevreden mee. Ik sta beter op, ben meer ontspannen en ik ga er tevreden mee slapen.
Ik vind het ideaal ’s avonds voor het slapen nog even radio te luisteren of met langzaam afnemend licht in slaap te vallen. Ook 's morgens word ik gewekt met de radio (keus uit 5 vooraf ingestelde frequenties), aangename herkenbare geluiden, ontspanningsprogramma’s met 7 ademhalingsritmes of met langzaam sterker wordend licht van rood naar geel, zelfs aangenamer dan de echt opkomende zon, welke ideaal is om in een tijdsbestek van maximaal een half uur wakker te worden met een goed humeur.
Eerlijk gezegd gebruik ik de radio functie het meest, omdat ik gelijk naast muziek ook vrij snel word geïnformeerd over het nieuws en de weersverwachting, kortom een ideale wekkerradio met héél veel meer, waar ik uiterst tevreden over ben. Wanneer ik dat wens, kan ik dus ook wakker worden met het licht dat langzaam steeds helderder wordt. Juist in de donkere dagen geeft mij de Philips Sleep lamp Wake-up Light meer daglicht dan vaak buiten het geval is.
Ook wanneer het ’s morgens in huis stil moet blijven, is de Wake-up light handig, geen geluiden, geen muziek en langzaam wakker worden, ideaal!
’s Nachts heb ik met 1 druk op de knop minimaal en juist voldoende licht om even uit bed te gaanof wat te drinken en met dezelfde druk op de knop slaap ik weer verder.
Een minpuntje vind ik de helderheid en afleesbaarheid van de tijd. Maximaal stand 6 op de schaal van 1 t/m 6 geeft mij onvoldoende licht om op afstand de tijd te kunnen lezen, waardoor ik pas vlakbij de juiste tijd af kan lezen, mede ook door de grootte van de cijfers. Graag zag ik de lichtintensiteit en de grootte van de cijfers verbeterd (groter) worden, misschien ook een andere \(beter afleesbare) kleur van de cijfers.
Over het algemeen gesproken ben ik erg tevreden met deze mooi vormgegeven multifunctionele Philips Sleep lamp Wake-up Light en beveel het iedereen aan om zodoende met een nóg beter humeur de dag in te gaan en/of te gaan slapen.
Ook is er vanaf externe bron via AUX invoer mogelijk en kan via de USB ingang cell phone worden opgeladen (5 V, 1 A).

Pluspunten

• Ontspannen wakker worden zoals je wilt.
  • Ontspannen slapen gaan zoals je wilt.
  • Keus uit licht, radio, natuurgeluiden, ontspannen.

Minpunten

• Op afstand moeilijk leesbaar display.

Lunana 19-12-2017

Heerlijk in slaap vallen en uitgerust wakker worden

Het is een prachtig apparaat dat echt niet misstaat in de slaapkamer. Het design is mooi en strak. Het licht dat de klok afgeeft in de nacht is prettig. Mijn vorige wekker (rode cijfers) was stukken feller dan deze. Erg aangenaam.

Het instellen van het apparaat is op zich makkelijk. Het menu vind ik duidelijk en de handleiding biedt anders uitkomst. Je kunt instellingen maar eens per dag (nacht) testen dus het duurde in mijn geval een aantal dagen voor ik het had ingesteld zoals ik prettig vond.

Ik had het wakeup licht in het begin te langzaam ingesteld. Ik koos voor 40 minuten, maar dit is voor mij te lang. Ik word al vrij snel wakker, dus dan is het nog even wachten tot het geluid aan gaat of dat je eigenlijk uit bed moet. Het is raadzaam om hier goed bewust bij stil te staan, zodat je het perfect ingesteld hebt. De geluiden heb ik zelfs niet eens nodig, al is het "gezellig" wakker worden met de geluiden van vogeltjes. Snoozen werkt ook makkelijk, maar deze functie heb ik nooit nodig. Eenmaal wakker is wakker voor mij. Wat een verschil met een paar maanden terug, waarbij ik regelmatig slaapmedicatie of een borrel nam. Wat dat betreft had ik véél eerder over moeten gaan op dit apparaat.

Het is erg fijn om op deze manier wakker te worden ipv met een standaard alarm of mijn telefoonwekker. Wel merk ik dat het een paar dagen kost om vertrouwen te krijgen in deze methode. Ik was bang om me te verslapen en zette zodoende mijn telefoon als backup. Echter is dit niet nodig geweest en echt, dat is heerlijk om dat alarm niet meer te horen!

De slaapfunctie:
Het slapen met het apparaat is heerlijk. Ik heb jarenlang regelmatig slaapmedicatie genomen door mijn gigantische slaapproblemen. Ik was hier al grotendeels mee afgebouwd, maar sinds dit apparaat slaap ik probleemloos in. Ik laat de zon ondergaan terwijl de zee op de achtergrond klinkt. Meer ontspannen dan dit kan haast niet. Ik heb het geluid niet al te hard staan zodat ik niet te veel afgeleid wordt. Het licht heb ik ingesteld op 25 minuten. 15 minuten is meestal voldoende, maar voor de wat moeilijkere dagen is 25 minuten voor mij beter. Echt heel fijn.

De extra functies:
Er zitten ook allerlei functies op, zoals een backup functie bij het uitvallen van stroom. De wakeup doet het dan nog 8 uren. Ik heb dit nog niet meegemaakt, dus kan nog niet zeggen of deze functie werkt. Wel heb ik gemerkt dat het apparaat het enkele uren doet zonder stroomtoevoer. Dit is natuurlijk wel zo handig, mocht de stroom ooit uitvallen ’s nachts.

Erg prettig is de nachtlamp die erop zit. Het is erg rustgevend waardoor je niet dat felle licht aan hoeft te doen.

Minpunten:
Ik ben eigenlijk super tevreden over deze lamp. Het enige dat ik als minpuntje kan bedenken is dan ook:
- De knop van de nachtlamp vind ik lastig in te drukken. Dit had iets gevoeliger gemogen. Vooral ’s nachts is het even zoeken, al wen je er ook wel aan.

Pluspunten

• Helemaal in te stellen zoals je zelf prettig vindt
  • De zonsondergang laat je echt ontspannen
  • Het wake up light voelt natuurlijk
  • De goedewerkende touchscreen
  • Veel geluiden en lichtsterktes

Minpunten

• Het instellen kost best even tijd
  • De knop van het nachtlampje is soms lastig

TheovanBlekker 15-12-2017

De Philips HF3650 Design Wake-up Light een innovatie!

Ik gebruik de Philip HF3650 Wake-up Light nu ongeveer een week en ik moet bekennen dat de werking optimaal is voor mij. Al jaren kamp ik met slaapproblemen, inhoudelijk dat ik maar moeilijk in slaap kom en erg moe wakker word.Nu na een week dit product gebruikt te hebben merk ik dat er een verbetering optreedt, ik val namelijk makkelijker in slaap en wordt rustiger (minder gespannen) wakker.

De Wake-up Light heeft dan ook zeer handige functionaliteiten en is zeer gebruikersvriendelijk. Alles is eenvoudig in te stellen en wijst zichzelf.

Handige opties zijn toch wel de volgende,

Zeven wekgeluid keuzes, maar liefst 25 helderheidsinstellingen, 4 lichtkleuren, een 9 minuten sluimer functie en een AUX invoer.

Naast het bovenstaande heeft deze Wake-up Light 4 kleuren licht die zorgen voor een natuurlijke simulatie van zonsondergang en zonsopkomst. Ook houdt dit product jou in de donkere dagen uit je winterdip door de zonsopgang en zonsondergang na te bootsen met andere woorden word vrolijker wakker met het gevoel dat het zonnetje al straalt.

Ik ben dan ook zeer tevreden over deze Philips HF3650 Wake-up Light!

"Philips maakt van elke dag een mooie dag!"

Pluspunten

• Werking
  • Aux invoer
  • Kalmerend licht
  • Rustgevend geluid voor het wakker worden

E. 14-12-2017

Mooi en functioneel

Als nachtmens vind ik de ochtenden nooit prettig, ik was op zoek naar iets dat het wakker worden makkelijker zou maken. De wake-up-light stelt me niet teleur. Het is een prachtig vormgegeven lamp. Als je de doos opent, heb je in een paar minuten je voorkeuren geprogrammeerd. Dit varieert van sterkte licht, tot geluid, tot alarm en geluiden. Het display is eenvoudig te bedienen en in te stellen. Er zijn diverse mooie rustige geluiden om in te stellen om wakker te worden, maar ook om in slaap te vallen. De bonus vind ik de radiofunctie die erop zit! Soms wil ik nog ontspannen met radio. Als ik de wekker zet word de kamer langzaam licht en is het prettig(er) wakker worden. Ook de geluiden zijn luchtig en niet zoals ik gewend ben van een gewone klok of alarm van je telefoon. Ik ben enorm tevreden. Hij staat prachtig in je slaapkamer, is makkelijk in te stellen en te bedienen, hij heeft veel tinten om in te stellen, er zijn veel geluidsoorten om te kiezen voor je alarm en je hebt een radio en ontspanfunctie om te relaxen alvorens je gaat slapen. Ik vind het een aanrader. Een mooi en prettig product dat het wakker worden (en in slaap vallen) prettiger maakt!

Pluspunten

• mooi vormgegeven
  • makkelijk in te stellen
  • touchscreen aanraking werkt vlot
  • veel geluidsoorten
  • radio

pokey93 11-12-2017

rustig wakker worden en prettig ontspannen

mijn pakket was bij een ander punt geleverd, dus nog maar 2 ochtenden geprobeerd. Wel vocht het hele gezin om de lamp, want mijn 2 pubers en man zijn erg benieuwd of het echt werkt. Nu staat hij bij m'n mans bedkant en alleen de wek functie met vogel geluidjes nog geprobeerd. Man lag 1e ochtend met rug naar lamp en snurkte mooi door de vogels heen.....ik was na een aantal keer de stomme merel al zat, steeds hetzelfde fluitje dus niet zo natuur getrouw. Zoon was al beneden en kwam naar boven omdat ie de vogels hoorde... :) En dochter kwam ook kijken met een slaaphoofd ' Wat een rot herrie die vogels'' Gelukkig werd man vanmorgen wel snel wakker en heb ik de merel slechts 1 keer gehoord. Wel was het wakker worden erg prettig, rustig en geleidelijk ipv abrupt door een schelle 'beep-beep'' vanavond maar eens even spelen en ontdekken wat voor functies er allemaal zijn. Maar vooralsnog zeker wel positief gestemd. 11 dec ==> Inmiddels de lamp naar mijn kant gezet omdat ik na een sanitaire stop 's nacht soms niet weer in slaap kom. Perfect voor de andere opties (relax/breathe). Wel even voor het naar bed er mee gaan spelen en instellen, anders is het hele huis waker door de moesson regen of de golfslag. Volume LAAG zetten dus !! Het duurde even voordat ik de menu instellingen allemaal in de smiezen had, maar ben echt super happy met de diverse functies. Het werkt echt ! oh voor dr verjaardag heeft mijn dochter het oude model van d'r oom geregen. Minder opties maar wel geluidjes en lichtintensiteit m wakker te worden. Ook zij lijkt beter te ontwaken......

Pluspunten

• goede radio tuner/ontvangst
  • design

Minpunten

• veel geluidjes/licht/volume instellingen

Bianca Fokken 07-12-2017

Verbeterde wakeup light met veel meer opties

Ik ben erg te spreken over de mooie vormgeving van deze wekker.
Het mooie van deze vernieuwde versie van de wakeup light is denk ik wel de touchscreenmogelijkheden.
Ik heb express alles uitgeprobeerd zonder handleiding omdat ik wilde weten of het apparaat ook gebruiksvriendelijk is als je er niets van weet. Dit was geen enkel probleem.
Wat ik verbeterd vind ten opzichte van de vorige wakeuplight is dat er nu een ontspanningsmodule bij zit om in slaap te komen, een soort ademhalingsmodule met licht en ontspannende muziek, wat werkt dit fijn zeg. Ook het rode licht werkt erg rustgevend.
Ik merk aan mezelf dat ik ontspannen wakker word en er muziek bij heb gekozen die ik persoonlijk het prettigst vind namelijk de buddah muziek. Er zijn meerdere muziekkeuzes mogelijk om te kiezen als wekker.
Tot nu toe merk ik aan mezelf dat ik positief verrast ben en ik merk ook dat ik minder saggerijnig ben bij het opstaan en hier is ook mijn familie erg blij mee!

Pluspunten

• vormgeving
  • ontspanningsopties
  • rood licht
  • touchscreen