Philips Wake-up Light met simulatie van gekleurde zonsopkomst - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Wake-up Light met simulatie van gekleurde zonsopkomst op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Sanne 08-08-2019

chique uitstraling en fijn licht

Erg fijne lamp van Philips met als fijne optie dat je twee wekkers kan zetten. Ook 20 (!) verschillende kleur keuzes, waardoor je altijd wel een fijne wake up light voor jezelf kan vinden. De lamp staat mooi op mijn nachtkastje. De geluiden die je kan kiezen als wekker zijn ook heerlijk rustgevend. Als je 's nachts even uit bed moet, tik je twee keer bovenop de lamp en dan gaat er een nachtlicht aan. Dit nachtlicht is genoeg om te zien wat je doet (het is een roodachtig licht). Fijn en makkelijk om te bedienen.

Pluspunten

• Chique uitstraling
  • Veel kleurkeuzes
  • Twee wekker momenten
  • Snoozen
  • Nachtlicht

gerthille 21-12-2017
  • Product gekregen

Blij met de Philips Wake-up Light.

Heb de Philips Wake-up Light nu een week en ik ben er heel blij mee. De installatie wijst zich vanzelf, is simpel, een kind kan de was doen. Ik ben erg tevreden over de Philips Wake-up Light omdat ik merk dat ik een stuk prettiger wakker wordt. Heerlijk het geluid van de vogels in de vroege ochtend en niet de irritante zoomer van een standaard wekker. Daarbij is de nachtlamp functie ook erg prettig. Ik raad echt iedereen dit product aan want als je dan toch op tijd je bed uit moet kun je beter gewekt worden op een prettige manier.

Pluspunten

• fijner wakker worden

rocfal 21-12-2017

ontspannen in slaap en fris weer wakker

Nu ik het product een aantal weken in gebruik heb, ben ik er erg tevreden over.
Bij het uitpakken merk je al gelijk dat het een degelijk product is waarbij vooral opvalt hoe stevig deze op de ondergrond staat door de rubberen voetjes. Het zal dus niet zomaar van je nachtkastje vallen.
Na zeer korte tijd heb je al door hoe je de wekker in moet stellen en hoe je alle andere functies kan bedienen.

Vooral de slaap-functie wordt veelvuldig gebruikt. De rustgevende geluiden van "regen" of "de branding van de zee" laten je tot rust komen. Ondertussen dooft het licht van de door jouw ingestelde lichtsterkte tot het rood van de ondergaande zon waardoor men ook hierdoor al voorbereid wordt om te gaan slapen. Wellicht wel ideaal om kinderen die niet willen slapen, langzaam in slaap te krijgen (iets wat ik nog wil gaan testen).

De volgende ochtend wordt je langzaam gewekt door het het licht dat een goede zonsopgang simuleert. Daardoor wordt je ook op een natuurlijke manier wakker waardoor je uitgeruster voelt dan wanneer je plots gewekt wordt door een normale wekker.

Extra functies zoals een nachtlamp en een usb aansluiting om je telefoon op te laden zijn zeker een plus. Met 500mA is dit geen snellader, maar voldoende om tijdens het opladen van je eigen batterij, die van je telefoon ook weer op 100% te krijgen.

Er zijn voldoende instellingsmogelijkheden om de slaap en wek routine helemaal naar eigen wens in te stellen, zoals:
- lichtsterkte
- volume van verschillende slaap en wek geluiden
- tijd voordat de lamp en geluid uit gaat (slaap routine)
- aantal minuten voordat de lamp van minimale naar ingestelde maximale lichtsterkte gaat (wek routine)
- 2 verschillende wek routines (voor bijvoorbeeld werkdagen en weekend)

Conclusie:
Zeker een aanrader voor als je moeilijk in slaap kan komen en wanneer je bed veel te lekker ligt in de ochtend.

Pluspunten

• nachtlampfunctie
  • relax in slaap vallen
  • genoeg en makkelijke instel mogelijkheden
  • goede antislip voetjes
  • telefoon oplader

Minpunten

• geen radio
  • volume gaat niet steeds harder bij het wekken
  • wekgeluiden niet mogelijk buiten wektijden

SBuurman44 16-12-2017

Vrolijke vogeltjes

Van het licht word ik niet wakker, mijn man wel. De eerste dagen werd ik wel van het licht wakker, maar na een dag of drie werkte het voor mij niet meer. Echter, ik word wel vrolijk wakker van het gekwetter van de vogeltjes. Mijn man daarentegen kan de vogeltjes niet heel erg waarderen. Vandaar de gemiddelde beoordeling. Word ik nu uitgerust wakker? Nee niet echt, maar ik word wel vrolijk wakker. Daar is ook wat voor te zeggen.

• Keuze uit meerdere geluiden
  • Keuze uit meerdere kleuren licht

Minpunten

• Ik word niet wakker van het licht

Rainbowred 15-12-2017

Perfectie in Relaxatie

Philips HF3532 heeft een mooi strak design, wat ook goed bij ons in de slaapkamer past. Het gebruiksgemak is hoog. De knoppen van de wake-up light geven middels pictogrammen al duidelijk aan waarvoor het dient.
Ik gebruik de Wake up light al ongeveer een maand en tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik merk dat vergeleken met de periode hiervoor (waarin ik een standaard wekker gebruikte) ik de afgelopen weken een heel stuk gemakkelijker en vooral ontspannender wakker wordt. Dit komt voornamelijk doordat de Wake-up Light niet direct als een gek overgaat (zoals bij de standaard wekker). De wake-up light bereidt mij juist voor op wat er gaat komen, doordat de lamp al ruim 20/30min vantevoren aangaat en geleidelijk feller wordt. Het is te vergelijken met de zon die opkomt in de ochtend. Daarna begint de melodie ‘vogeltjeszang’ , wat zeer aangenaam klinkt :) je kunt trouwens kiezen uit vele verschillende melodieën.
De inslaapfunctie is trouwens ook ideaal, je stelt een timer in en kiest voor de melodie waarmee je in slaap wilt vallen. De ‘regengeluiden’ vindt ik persoonlijk het meest rustgevende. Ik heb keer op keer heerlijk kunnen inslapen.
Het enige minpunt tot nu toe is dat de Philips HF3532 geen radio heeft, maar dit bederft de pret zeker niet! Het is juist fijner om in te slapen/wakker te worden met de mooie natuurgeluiden.
Kortom, ik ben zeer tevreden over de Wake-Up light!

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Gebruiksgemak is hoog

Minpunten

• Geen fm-radio

esbruin 14-12-2017

Relaxter wakker worden

Het eerste wat opvalt is het stilistische design. Een aanwinst op m'n nachtkastje. Met de handleiding erbij is het makkelijk om je voorkeuren in te stellen. Omdat er twee vaste instellingen zijn kun een andere optie (tijd, licht en geluid) dan je partner of bijvoorbeeld voor week en weekend een ander programma en tijd instellen.

De eerste dagen is het even zoeken naar wat de beste verhoudingen in licht intensiteit of volume zijn. De wake up Light heeft een 'testoptie' waardoor je direct kunt zien hoe je instellingen zijn. (De lamp laat dan in ongeveer 30 seconden zien wat normaal in 25 minuten gebeurt.) Ook is het leuk om te 'spelen' met de geluidsopties. Zo zijn er natuur- en diergeluiden (zee, vogels ed), maar ook 'zen' melodietjes zoals je die vaak in massagesalons hoort;-). De optie om 's nachts een zachte rode gloed aan te zetten is ideaal als je bijvoorbeeld even snel naar t toilet wilt. Je bent dan niet direct verblind door het licht, maar vindt wel rustig de weg in de slaapkamer;-). Daardoor val je daarna weer lekkerder in slaap.

Ik ben erg tevreden met deze manier van wakker worden en raad iedereen aan zo relaxt zijn dag te beginnen!

Als ik twee nadelen moet noemen:
- er is geen verbinding mogelijk met de muziek op je telefoon en geen radio optie (die is er bij andere varianten wel als je daar waarde aan hecht)
- in het begin was t erg zoeken naar het lichtknopje. Hoe gaat de lamp weer uit?! Dat kan logischer (of met een grotere knop ofzo)

Jurian84 12-12-2017

Komt zijn beloftes na: aangenaam wakker worden

Na een week voor mijn werk in een hotel te hebben geslapen heb ik eindelijk mijn bestelde Wake-up Light in gebruik kunnen nemen. Zo snel mogelijk geïnstalleerd en bij het uitpakken valt mij het simpele design op. Tot dusver bevalt dit wel. Het snoer van de voeding had iets langer mogen zijn, maar met 150 cm eigenlijk al niet slecht (te kort als het stopcontact aan de verkeerde kant van het bed zit). Instellen van de klok en de 2 verschillende wektijden was vrij makkelijk. Het kiezen van een geluid en de lichtintensiteit waar je uiteindelijk wakker mee wilt worden is een moeilijkere keuze. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de vogels van geluid #1. En dan niet te veel licht. Het is namelijk de bedoeling dat vooral ik er wakker van wordt en niet mijn partner. Het was wat experimenteren hiermee om een goede balans vinden. Het geluid iets zachter bij wakker worden bijvoorbeeld en nog steeds wordt ik goed wakker. Een teken dat de lamp goed zijn werk doet. Voor mij is intensiteit 8 al voldoende. Mijn vrouw merkte op dat ze er niet wakker van was geworden. Dat is zelfs goed, want ik moet eerder opstaan. Voor haar heb ik het tweede alarm ingesteld met feller licht en vogels die wat luider fluiten.

Het aanpassen van de instellingen zelf is niet zo moeilijk en staat duidelijk in de handleiding. Niet vergeten om de wekker ook effectief aan te zetten met de knop aan de zijkant.

Ik ben blij verrast met nog een extra functie. Dit toestel kan je namelijk helpen om ontspannen in slaap te vallen. Het wordt langzaam donker onder zachte begeleiding van het geluid van de zee of vallende regen (ik heb gekozen voor de regen). Persoonlijk vind ik het erg fijn, mijn vrouw dan weer niet. Heel persoonlijk dus. Zonder geluid, maar met simulatie van ondergaande zon kan ook. Een half uur vind ik dan weer wat lang, maar deze tijd is instelbaar van 5 minuten tot een uur.

Verder zit er nog een nachtlampfunctie op en kan je hem als leeslamp gebruiken. Deze werken zoals verwacht. Wel is het in het donker soms zoeken naar de knoppen van de leeslamp. De nachtlamp is wel intuïtief.

Minpuntje: de klok kan je niet uitzetten. Het geeft niet veel licht, maar zonder bril kan ik die toch niet lezen.

Mijn conclusie van de Wake-up Light: Ik word er makkelijk en aangenaam van wakker. Zeker fijner dan met een alarm op een telefoon.

Pluspunten

• 2 wektijden
  • Variatie aan geluiden om mee wakker te worden
  • Volume van wekgeluid aanpasbaar
  • Lichtintensiteit om wakker te worden instelbaar
  • Nachtlamp

Minpunten

• Vindbaarheid van de leeslamp knop

icalex 10-12-2017
  • Product gekregen

Ontspannen wakker worden

Wij hebben nu een weekje de Wake-up light in huis en het is een heel prettig apparaat om mee wakker te worden. De eerste nacht keken we beide gewoon uit naar weer wakker worden. De eerste keer was wel even wennen (anders dan anders) maar nu een week verder is het al alsof we nooit anders hebben gedaan.
De Wake-up light zelf is wat betreft design iets groter dan ik verwacht had, wat in het begin wel even moest wennen. Het design is strak en de toetsen functioneren goed. Wel vind ik de knopjes aan de bovenhand in het donker soms wat moeilijk vindbaar en als Philips iets moet aanpassen aan het apparaat zou ik zeggen “Dat”. Soms wil je even dat het licht vol aan gaat, maar dat zit je net weer naast de juiste knop te drukken. Ook mis ik de mogelijkheid om radio of een USB disk aan te sluiten om af en toe muziek te kunnen luisteren. Dat zit wel op andere modellen. Dat was het negatieve.
Positief is veel. Wij hebben een kleine jongen die in de nacht nog wel eens langs komt. Als hij dat huilt is het heerlijk om even een tikje boven op de Wake-up light te geven, om dat een heel zwak lampje te krijgen (ipv een bouwlamp). Zo stoor je de partner niet en kun je goed je weg vinden naar de deur. Ook is het in slaap vallen met zee geluiden iets wat ons erg goed bevalt. Het opstaan is een wereld van verschil. Wij gingen van een donkere kamer met een wekker waar je spontaan arbeidsongeschikt van word naar langzaam sterker wordend licht en vogeltjes. Heel fijn is dat je ook kan instellen hoe sterk het licht wordt bij wakker worden. Wij vonden standje 20 (bouwlamp) toch iets te veel. Standje 12 bevalt ons op dit moment ook goed. Ook de vele verschillende deuntjes waaruit we kunnen kiezen (van vogels tot aan koeien toe) is voor ons ook voldoende.
Wat ook heel fijne is, is de mogelijkheid om 2 alarmen in te stellen. 1 voor door de week en 1 voor weekenden en vakanties. Erg goede optie, en scheelt in de avond veel instellen elk weekend.
In het donker zijn de letters met de tijd goed te lezen en het is heel fijn dat de helderheid van deze verlichting (achter de display) ook te verstellen is. Goed over na gedacht.
Deze lamp heeft ook de mogelijkheid om een USB apparaat op te laden. We hadden altijd al een lader bij het bed liggen, nu hebben we die aangesloten op de lamp. Het apparaat kost ons dus ook nog niets eens een extra muur aansluiting.
Al met al een hele fijne en mooie lamp die ik echt iedereen kan aanraden. Wij zijn beide een stuk vrolijker in de ochtend met opstaan en vragen ons af hoe we al die jaren zonder hebben gekund.
(Als de knoppen worden verbeterd aan de bovenkant dan een 10 )

Pluspunten

• Mogelijkheid tot dimmen van lichtsterkte
  • Nachtlamp functie

Minpunten

• Vindbaarheid knoppen bovenkant in het donker
  • geen FM radio of USB audio mogelijkheid

Azkikr 08-12-2017

Heerlijk uitgerust wakker naast het bed!

We hebben de HF3532/01 Wake-up Light van Philips nu ruim een week in huis. Wat een fijne wekker. Het gebruiksgemak is hoog. We hebben de handleiding nog niet gezien en ik vermoed zelfs dat die al bij het oud papier ligt. De bediening is dus heel eenvoudig te doen. Het wijst zichzelf.

In het menu kun je de standaard instellingen aangeven. Het fijne vind ik dat je heel makkelijk bij het aanzetten van het alarm nog een snelle aanpassing van bijvoorbeeld de tijd kan maken. Ook handig gedaan dat aan iedere kant van de lamp een van de twee alarmknoppen zit. Zo vergis je je niet snel in het gekozen alarm.

Wat direct de eerste ochtend al duidelijk werd is dat de lamp iets met je doet nog voordat je wakker bent. Zodra namelijk het geluid begon te klinken waren we al wakker. Het leek wel alsof we onze ogen open deden op het moment dat het geluidje net moest beginnen. Geinig die plattelandsgeluiden. De klank is ook goed van de speaker.

Wat ik mis is een mogelijkheid om de muziek van de telefoon te gebruiken. Je kunt deze wel perfect opladen via de USB uitgang van de lamp. De muziek erover afspelen is me niet gelukt.

Ook een gemis is de mogelijkheid om hem te koppelen aan de Hue Bridge. Dat had ik nog wel mooier gevonden. Voor die laatste twee punten heb ik iets van de waardering afgehaald.

Het is een geweldig apparaat. We worden er lekkerder wakker van. Voelen ons energieker en ook bij het inslaap vallen kun je een snooze functie voor het licht gebruiken. Super slim.

Pluspunten

• USB aansluiting voor opladen telefoon
  • Ontwerp
  • Gebruiksgemak, logisch in te stellen

Minpunten

• Geen Philips Hue koppeling
  • Geen muziek van telefoon afspelen

Marieke 05-12-2017

Heerlijk wakker worden

Dit product is echt fantastisch! Heerlijk wakker worden net een opgaande zon en vogelgeluiden. Echt heel fijn!

Pluspunten

• Makkelijk en eenvoudig in te stellen
  • Geluid is heel goed

Minpunten

• Hij is behoorlijk aan de prijs

Olivette 04-12-2017

Wennen aan de wake-up light en wil echt niet meer anders

De wake-up light is ideaal en heeft een prachtig design voor op mijn nachtkastje. Bij het inschakelen is het instellen van de tijd en wektijd eenvoudig. De knoppen aan de bovenkant zijn makkelijk te bedienen voor je gaat slapen. Voor in de ochtend vind ik de knoppen een beetje vreemd gepositioneerd, maar hier wen je snel aan. Je kunt bijvoorbeeld de lichtsterkte, het geluid, de wekkers, en de slaap functie instellen, berehandig. Bij het wakker worden heb je een snooze-knop en ook uit-knop voor zowel de muziek als het licht.
De wekcyclus begint een half uur van te voren en begint met een warme tint. Het gaat over naar fel-helder wit licht. De intensiteit neemt langzaam toe en in de helderste stand, produceert de lamp heel veel licht. Ideaal om een boek bij te lezen, om bij wakker te worden iets te fel voor mij. Handig dat je dit kunt instellen. je hebt ook keuze uit 7 geluiden, ik houd het vaak bij de vogeltjes, lekker relaxed

Ik merkte dat ik steeds ruim voor de wektijd wakker werd van het licht. Wel relaxed omdat je dan nog even kunt doezelen, maar ik slaap dan liever nog een extra half uurtje. Ik heb dit opgelost door de lampintensiteit aan te passen (40% voor mij is ideaal ). Als ik s’avonds in bed kruip is het een ideaal nachtlampje met een softe lichtbron.
Na een tijd lang testen merk ik dat het een verademing is om zo'n 10 minuten vóór de wektijd wakker te worden en zou dan eventueel nog tien minuten kunnen blijven liggen. Ik word nu gewekt met opkomend licht en zachte vogeltjes, of zee geluid, Waar ik die dag zin in heb. Wakker worden is nog steeds niet mijn ideale bezigheid, maar ik ben nu in iedere geval relaxed en chill wakker, voordat de kinderen mijn abrupt wakker schudden.
De knoppen blijf ik lastig vinden, maar na een week proberen is het me duidelijk geworden dat de wekknop het geluid uitschakelt en de lampknop de lamp. Het was even wennen en uitproberen, maar het wakker worden gaat steeds fijner in plaats van het abrupt wakker worden van een gillende wekker. Ik vind het zeker een aanrader! Je word er helemaal relaxed mee wakker.

Pluspunten

• design
  • mooi formaat
  • ruime keuze aan lichtstanden en geluiden
  • incl. radio

Minpunten

• de tijdsaanduiding is wazig
  • knoppenstructuur even uitzoeken

Nielsdej 02-12-2017

Prachtige lamp

Qua uiterlijk is het een mooie lamp welke zeker niet misstaat op mijn nachtkastje.
Met een dunne kabel en adapter sluit je de lamp simpel aan op de stroom waarna je begint met het instellen van de tijd. Dit gaat erg vlot en hiervoor heb je eigenlijk niet eens de handleiding nodig.

Vervolgens begonnen met het instellen van de 2 wektijden met bijbehorende lichtinstellingen (felheid) en het geluidsniveau.
Het kost uiteindelijk een aantal ochtenden om er achter te komen wat voor mij de juiste instellingen zijn waarbij ik net wakker word voor het geluid aan gaat (dus alleen van het licht) maar dan word je vervolgens ook erg prettig wakker!

Je hebt de keus uit een aantal melodieën om bij wakker te worden of een aantal geluiden van vogels. Ik heb zelf gekozen voor het geluid van vogels omdat ik hier het prettigst en rustigst bij wakker word. De lichtsterkte heb ik net iets onder de 50% staan omdat dat voor mij ruim voldoende is, ik kan me daarom ook niet voorstellen dat er mensen zijn die hier niet wakker van zouden worden! Een aanrader dus.
Qua geluid heb ik ook niets te klagen, ja er hadden misschien meer geluiden op gemogen, maar dit is zeker geen gemis. Qua volume meer dan voldoende, ik zit ook daar rond de 50%, anders is het mij echt te luid.

Voor het slapen gaan heb je de optie om een zonsondergang te simuleren in combinatie met een aantal rustgevende geluiden (denk aan de zee) met een time-out tot 60 minuten.
In de praktijk betekend dit voor mij dat ik de 20 minuten niet eens haal, en dan al heerlijk in dromenland ben beland. Een leuke extra functie al zeg ik het zelf!

De menu’s zijn makkelijk en logisch, de knoppen van de menu’s lichtten netjes op wanneer je je hand dicht in de buurt van de philips lamp beweegt, en gaan vervolgens ook weer uit.

Boven op de lamp vind je een aantal knoppen waarmee je de lichtsterkte / het geluid / de wekkers / en de slaap functie in kunt stellen, dit is in het begin even zoeken in het donker, maar eens je de posities kent, geen probleem meer.

Wat voor mij ook belangrijk is en misschien logisch klinkt, is dat de tijd van de lamp ook goed blijft lopen, na deze op de seconde juist ingesteld te hebben kan ik na een week constateren dat deze nog steeds op de seconde juist loopt, ook daar helemaal tevreden.

Al met al moet ik zeggen dat het een prachtig product is, waarmee ik heerlijk in slaap val en goed uitgerust wakker word!

Pluspunten

• Zonsopgang simulatie
  • Zonsondergang simulatie
  • Makkelijker wakker worden
  • Nachtlampje

Minpunten

• Tijdaanduiding mag nog wel minder fel.