Philips AJL303/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJL303/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Barbe 25-01-2011
Geschreven voor: Philips AJL303/12

Niet kopen! Wij noemen deze prachtig vormgegeven wekker onze bouwlamp. We kunnen er niet van in slaap komen, zoveel licht geeft ie af. Ik heb speciaal een zwarte foto gemaakt, op het SD-kaartje gezet en dat zie je nu aldoor. De foto's maken het onmogelijk om 'm als wekker te gebruiken. Je kunt 'm wel op zwart zetten 's nachts, maar dan zie je geen klok meer. Dan moet je om bijv. 03.00 uur je hand uitsteken om de tijd op te vragen.

Deze gekocht omdat we de leuke geluidjes van de wake-up lights zo aangenaam vinden: de haan, kerkklokken, de zee, vogels in het bos. Maar hij begint inderdaad zo hard al, dat we 'm zo snel mogelijk uitslaan. Weg vogels! (ik ga wel even op zoek naar die applicatie om 'm zachter te laten beginnen, zie vorige recensie)

De klok kun je weergeven in verschillende kleuren, maar eigenlijk is alleen donkerblauw prettig genoeg voor 's nachts. Zelfs het donkeroranje was nog te fel voor de nacht.
Maar het ergst blijft de foto-functie (wel te dimmen, maar laaaang niet genoeg). Je kijkt 's nachts geen foto's. Ik heb er niet goed genoeg over nagedacht.

Marcello34 22-11-2013

Maar, hoe zit het dan met die dim-functie die eropschijnt te zitten? Geeft hij dan nog steeds zoveel licht?

yokiamy 17-07-2009
Geschreven voor: Philips AJL303/12

Mooie wekkerradio met leuke functies.

Ik liep ook tegen het probleem aan dat de wekkerradio s'morgens op maximaal volume begon waardoor je wel wakker wordt maar niet fijn. inmiddels is dit opgelost door de firmware update te installeren die Philips aanbiedt en alles werkt nu naar behoren, je kunt het nu regelen via volumeknop.

verder een mooi apparaat en zeer compact, wat ietwat nadelig is voor de geluidskwaliteit.
Het display is duidelijk leesbaar en de klok is op veel verschillende manieren te tonen, analoog, digitaal, posities, kleuren en op de achtergrond een foto of eventueel met muziek en s'nachts dimbaar.
Handig ook dat je eigen muziek en foto's kunt instellen door een SD kaart te gebruiken.

Echt een aanrader.

AS22 30-01-2009

Niet kopen !
Philips deelde mij (na aankoop van het ding) dat het een bekend probleem is dat wekvolume niet in te stellen is. Hij begint bij MP# wel zachtjes en neemt toe (dat hoort ook zo) maar gaat net zo hard hoor tot maximum. Dan luister je 's morgens dus nog geen muziek ! Dan weet je niet hoe snel je het ding uit moet doen. Heel jammer want hij was zo mooi en leuk !