Philips AJ 3231/12 - Reviews

Beoordeling op basis van 24 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Maikel1024 22-05-2012 Product maand in bezit

Gekocht tijdens onze vakantie in Luxemburg. Bij thuiskomst uitgepakt en aangesloten. Meteen stoorde ik mij al een het feit dat je wel snel vooruit kan spoelen bij de tijd instellen maar niet snel achteruit, dus bij het instellen van bijvoorbeeld 22.00 ben je even bezig.
Daarna ben ik beide timers gaan testen en tot mijn verbazing liep ik bij beide timers tegen hetzelfde probleem aan. Als ik hem op buzzer zette hoorde je de radio er doorheen, zette ik hem op radio hoorde ik de buzzer er doorheen. Contact opgenomen met Philips via hun eigen chat, deze konde mij helaas niet helpen. Servicenummer gebeld waar ik helaas iemand aan de lijn kreeg die totaal geen verstand had van Philips producten en mij meerdere malen de opdracht gaf hem te resetten, nadat ik meerdere malen had gezegd dat deze er niet op zat kwam hij pas 5 minuten later met een excuus dat deze er inderdaad niet op zat. Daarna zei hij dat ik de wekker op een bepaalde manier in moest stellen, die echter helemaal niet mogelijk was. Ook hier kwam hij pas weer na 5 minuten met excuses. Uiteindelijk gaf hij toe dat hij stuk was en zou een nieuwe opsturen maar het systeem lag eruit dus hij zou mij terugbellen.
Werd die middag teruggebeld en heb mijn gegevens doorgegeven. Later werd ik weer gebeld met de mededeling dat ze er geen konden opsturen, ik moest mijn radio ter reparatie aanbieden. Al met al eindelijk alles afgehandeld krijg ik 2 weken later een nieuwe met de pakketdienst. En wat denk je? timer 1 werkt perfect maar timer 2 heeft weer dezelfde storing!!!! Helaas zit ik nu in de positie dat ik niet weer ga bellen want dan heb ik straks tweemaal het apparaat betaald in belkosten.

Jopie12 28-08-2016

Mooi uiterlijk maar vreselijk onhandig in gebruik

De schuifjes om de instellingen te bedienen zijn erg onhandig, je moet de wekker in je handen nemen en goed kijken hoe je het schuifje beweegt. Wanneer je een wektijd hebt ingesteld, zie je die niet op het scherm terug.

pa0sjm 01-06-2015

loopt achter in tijd

Mooi ontwerp , daar viel ik dus op .
Maar de klok loopt behoorlijk achter .. dacht ik als beetje techneut ergens in het inwendige een trimmertje te kunnen vinden ... nee dus .
Verder is het geluid slecht , alhoewel te verwachten met zo'n klein speakertje in een kunststof behuizing .
Teksten bij knoppen zeer onduidelijk .
Werking is verder prima .

HE66 18-12-2014

Ziet er prachtig uit maar gebruiksonvriendellijk

Bij eerste exemplaar kon het volume niet zachter bij de tweede het probleem dat de klok 4 minuten per week achter loopt plus dat bij afstoffen de ingestelde zender al snel wijzigt al doe je nog zo voorzichtig al met al produkt ziet er mooier uit dan dat het werkt.

Erna1975 31-08-2014 Product maand in bezit

5,8
Zeer slechte ervaring mee. Voor onze zoon gekocht. Dit is inmiddels ons tweede exeplaar. De eerste liep na 2 weken zo'n 10 minuten achter. Onder garantie kregen we een nieuwe, zo'n 8 weken geleden. Deze loopt inmiddels ook alweer een kwartier achter. Deze gaat dus ook terug en dan wordt het absoluut een ander model/merk.

subink 24-03-2014 Product kwartaal in bezit

4,8
Helaas weer geen succesproduct van Philips. Mijn grootste probleem is dat de tijd per week één a twee minuten verder achter gaat lopen. Dat is echt verschrikkelijk veel , en uiteindelijk de oorzaak dat ik steeds meer mijn trein begon te missen zonder dat ik door had waarom. Hierom, gebruiksgemak een 1.

Verder vind ik de bouwkwaliteit matig, het product voelt erg plastic en goedkoop aan, de plastic randjes zijn rafelig, de knoppen niet scheef en niet stevig. De schuifknoppen aan de zijkant om de wekkers te (de)activeren en de tijden in te stellen zijn bovendien lastig te bedienen. Het is bijna niet te zien welke tijd je aan het instellen bent (alarm 1, alarm 2, of de huidige tijd). Verder werkt het dimmen van de felle licht niet 100%, één van de segmenten in de tijdsweergave wordt niet gedimd, en dat ziet er erg lelijk uit. Geeft me geen vertrouwen in de kwaliteit en duurzaamheid van deze wekker. Daarom leesbaarheid display een 5, hoewel de leesbaarheid an sich erg goed is.

Wel fijn aan deze wekkerradio is dat je twee wekkertijden kunt instellen, ik zou niet meer anders willen (drie mag ook). Maar het is dan wel weer lastig te zien op welke tijd de wekker precies ingesteld staat. Dat kan alleen door naar tijd-instellen te gaan met de lastig te bedienen knop.

De tijd instellen met snel vooruit en langzaam terug vind ik verder een prima oplossing.

Radio-ontvangst is bij mij goed, en de vormgeving aantrekkelijk.

Ik kan deze wekker geen voldoende geven en overweeg een andere te kopen.

do ke 20-11-2012 Product half jaar in bezit

3,5
Waardeloos product. We hebben het gekocht omdat hij er mooi strak uitzag. Echter, het geluid is erg slecht, de bediening met het snelle vooruitspoelen van de uren voorwaarts en het trage achteruitspoelen is ook waardeloos, en de ontvangst is bijzonder slecht.
Na een half jaar is hij kapot, we kunnen geen tijd meer instellen.... Waarom levert philips zo een waardeloze kwaliteit aan producten tegenwoordig? Waarom verspelen ze zo hun gevestigde naam in NL?

J.Brouwersr 15-08-2012 Product jaar of meer in bezit

4,8
Nog slechter dan slecht.
Gebruik's onvriendelijk.
Zwarten knopjes op een zwart vlak, wie bedenk zo iets.
Geluid zeer slecht.
Geeft genoeg licht om een slaapkamer te verlichten, je kan er las ogen van krijgen.
Philips ga dingen is beter maken.
Dit apparaat is nog te slecht om op marktplaats te verkopen.
Ik zal me een oplichter voelen.

jelleke1966 26-03-2012 Product paar dagen in bezit

6,5
De geluidskwaliteit is waardeloos. Een blikken geluid alsof er alleen maar treble en geen enkel basgeluid in zit. Hij loopt van de zender af waardoor je regelmatig de zender moet opzoeken. Wakker worden met de radio kan, maar je hoort er het buzzgeluid doorheen.
De aux werkt niet.
Vormgeving vind ik erg mooi, ik vind niet dat ie te veel licht geeft, maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Ik heb de doos en bon al weggedaan (vertrouwen in een Philips product) dus ik heb nu gewoon een heel duur klokje voor in huis...

Officiele reactie van Philips Nederland 27-03-2012

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft? Aan de hand van het serienummer kan er bepaald worden of u nog garantie heeft, indien dit het geval is kan er direct een passende oplossing aangeboden worden.

U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Webcare

Joopcady 28-10-2011 Product jaar of meer in bezit

6,5
Een goede wekker maar niet meer dan dat. Kan de kwalificatie "radio" niet waaarmaken. Ontvangst in mijn appartement voor radio 1 en 2 op diverse plaatsen geprobeerd maar blijft slecht. Het lijkt steeds of de radio niet goed afgestemd is, ruis, trillingen enz. Mijn Supertech wereldontvanger(tje) van 1984 met sprietantenne doet het op al die plaatsen feilloos.
Buzzer, ook als die uitgeschakeld is, blijf je horen door de ruis en de muziek heen.
Dus eigenlijk alleen gebruik met buzzer aanvaardbaar.
Verlichting van de dispay eigenlijk te sterk. Spijt, spijt, spijt.....

Pietje12 18-10-2011

Het design is mooi, maar het alarm te zacht.

Het design is mooi maar het alarm geluid is te zacht. Een goede slaper wordt hier niet wakker van.
Tevens zijn de bedienings knopjes aan de zijkant onhandig en de tekst erbij moet je met de loup lezen.

We waren gevallen voor het design en de duidelijke display maar achteraf niet tevreden.

jappie25 10-10-2011

Positief

Buitengewoon fraai ontwerp, dat ook alfeesbaar is bij daglicht EN onder grote kijkhoek. Daarnaast is ook de bruikbaarheid van het apparaat meer dan GOED te noemen. De knoppen en bijbehorende functies wijzen zichzelf. Naast mijzelf heeft mijn partner nu een zelfde exemplaar. Ik kan dit apparaat dan ook zeker aan anderer aanbevelen. Wellicht is het mogelijk om een functie toe te voegen, waarmee de kleur van de cijfers aan te passen is.

wburgers 09-10-2011

Klokradio AJ3231

Goede klokradio voor een scherpe prijs. Erg fijn dat de verlichting van het display te dimmen is. Ook is het erg handig dat de klok een backup heeft (moet dan nog wel een 9Volt blokje in) voor het geval de stroom uitvalt. Ziet er verder prima uit, afmetingen zijn ook prima voor op een nachtkastje. Ook erg handig is de dubbele wekkerfunctie. Prestatie krijgt dan ook 5 sterrren. Het gebruiksgemak 4; de knopjes aan de bovenzijde zijn relatief klein en het is even wennen voordat je automatisch de juiste knop te pakken hebt. Het design krijgt 5 sterren; de klok was mooier geweest met witte verlichting ipv oranje.

Knarf25 09-10-2011

Mooi design en 2 wektijden is heel gemakkelijk

Deze wekradio vind ik een zeer mooi design hebben. Het is functioneel en is zeer compact. De 2 wektijden is gemakkelijk is gebruik. De tijd en wektijden zijn gemakkelijk in te stellen. Ook het alarm gaat van zacht naar luider en de reperteer tijd is om de 7 minuten. Door het compacte design is het een aanwinst voor de slaapkamer zonder dat het prominent aanwezig is. Tevens is de helderheid van de aangegeven tijd in te stellen. Van de radio maak ik geen gebruik en daarover kan ik ook geen oordeel geven.

Nicolò 09-10-2011

Over het geheel genomen een goed produkt maar bediening onhandig.

De bediening is onhandig wat betreft instellen wektijd, kleine knopjes en hetzelfde knopje voor instellen 3 tijden is niet handig.
De knopjes voor aanzetten wektijden en instellen wektijden zijn klein en ook lastig te vinden c.q. te onderscheiden in het donker.
Het uitzetten van het wekgeluid gaat ook nogal eens mis, dan zet je hem op sluimer, je staat op, en na 7 minuten wordt je partner ten onrechte ook gewekt. Als je goed oplet gaat dat wel goed.
Design, sterker weksignaal als je niet wakker wordt (eerst heel zacht, daarna steeds wat harder) en duidelijke display zijn flinke pluspunten.

king01 25-06-2011 Product half jaar in bezit

5,5
Helaas, na een half jaar ga ik een nieuwe kopen. De snooze knop en de knop voor het uitzetten zitten achter elkaar. Het is mij meerdere malen overkomen dat ik de wekker had uitgezet i.p.v. op repeteer. Met als gevolg dat ik me versliep en dat is nou juist net niet de bedoeling van een wekker.

pussycat57 25-02-2011 Product paar dagen in bezit

Voor mij is dit toestel uitstekend, mooi design, goed leesbaar, plaatsbesparend, de instelbaarheid is minder omdat de knopjes minder goed bereikbaar zijn en de letters eronder of erboven slecht leesbaar. Toch erg tevreden over de aankoop.

Henny K. 20-02-2010 Product half jaar in bezit

6,5
Nadat m'n oude Philips wekkerradio na jaren de geest gaf deze gehaald en wat een rot ding is het zeg. Mooi design, en goed display maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb al heel wat nagels gebroken bij het instellen van de wekker en dat blijft stroef gaan en er zijn maar 2 knoppen voor het instellen voor de tijd "up" en "down" waardoor het allemaal zo traag gaat. Daarnaast is het geluid van alarm 2 een stuk zachter waardoor ik een keer bijna niet wakker werd. De ontvangst van de radio is ook niet altijd al te best. Is heel gevoelig.

Westerlefrans 16-01-2010 Product paar dagen in bezit

5,5
Ik heb mijn wekker na drie dagen teruggebracht. Grootste nadelen: 1) de nagelbrekende schuifknopjes aan de zijkant waardoor je bij het instellen van de wekker altijd twee handen nodig hebt 2) de waar-de-loze radioontvangst, waardoor je soms niet gewekt wordt omdat 's nachts de ontvangst ineens verdwenen is. Daarnaast viel bij mij steeds het volume weg. Bij deze wekkerradio kies je echt voor het uiterlijk. Heb nu een Sangean gekocht. Goedkoper en veel beter!

Dirk--Jan 03-01-2010 Product paar dagen in bezit

Het grote pluspunt is de display. De tuner is analoog dus qua gebruiksgemak niet ideaal, het geluid is ook van een standaards kwaliteit zoals je kan verwachten bij een analoge wekkerradio