Philips AJ3231/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ3231/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Erna1975 31-08-2014
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Zeer slechte ervaring mee. Voor onze zoon gekocht. Dit is inmiddels ons tweede exeplaar. De eerste liep na 2 weken zo'n 10 minuten achter. Onder garantie kregen we een nieuwe, zo'n 8 weken geleden. Deze loopt inmiddels ook alweer een kwartier achter. Deze gaat dus ook terug en dan wordt het absoluut een ander model/merk.

subink 24-03-2014
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Helaas weer geen succesproduct van Philips. Mijn grootste probleem is dat de tijd per week één a twee minuten verder achter gaat lopen. Dat is echt verschrikkelijk veel , en uiteindelijk de oorzaak dat ik steeds meer mijn trein begon te missen zonder dat ik door had waarom. Hierom, gebruiksgemak een 1.

Verder vind ik de bouwkwaliteit matig, het product voelt erg plastic en goedkoop aan, de plastic randjes zijn rafelig, de knoppen niet scheef en niet stevig. De schuifknoppen aan de zijkant om de wekkers te (de)activeren en de tijden in te stellen zijn bovendien lastig te bedienen. Het is bijna niet te zien welke tijd je aan het instellen bent (alarm 1, alarm 2, of de huidige tijd). Verder werkt het dimmen van de felle licht niet 100%, één van de segmenten in de tijdsweergave wordt niet gedimd, en dat ziet er erg lelijk uit. Geeft me geen vertrouwen in de kwaliteit en duurzaamheid van deze wekker. Daarom leesbaarheid display een 5, hoewel de leesbaarheid an sich erg goed is.

Wel fijn aan deze wekkerradio is dat je twee wekkertijden kunt instellen, ik zou niet meer anders willen (drie mag ook). Maar het is dan wel weer lastig te zien op welke tijd de wekker precies ingesteld staat. Dat kan alleen door naar tijd-instellen te gaan met de lastig te bedienen knop.

De tijd instellen met snel vooruit en langzaam terug vind ik verder een prima oplossing.

Radio-ontvangst is bij mij goed, en de vormgeving aantrekkelijk.

Ik kan deze wekker geen voldoende geven en overweeg een andere te kopen.

do ke 20-11-2012
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Waardeloos product. We hebben het gekocht omdat hij er mooi strak uitzag. Echter, het geluid is erg slecht, de bediening met het snelle vooruitspoelen van de uren voorwaarts en het trage achteruitspoelen is ook waardeloos, en de ontvangst is bijzonder slecht.
Na een half jaar is hij kapot, we kunnen geen tijd meer instellen.... Waarom levert philips zo een waardeloze kwaliteit aan producten tegenwoordig? Waarom verspelen ze zo hun gevestigde naam in NL?

J.Brouwersr 15-08-2012

Nog slechter dan slecht.
Gebruik's onvriendelijk.
Zwarten knopjes op een zwart vlak, wie bedenk zo iets.
Geluid zeer slecht.
Geeft genoeg licht om een slaapkamer te verlichten, je kan er las ogen van krijgen.
Philips ga dingen is beter maken.
Dit apparaat is nog te slecht om op marktplaats te verkopen.
Ik zal me een oplichter voelen.

Maikel1024 22-05-2012
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Gekocht tijdens onze vakantie in Luxemburg. Bij thuiskomst uitgepakt en aangesloten. Meteen stoorde ik mij al een het feit dat je wel snel vooruit kan spoelen bij de tijd instellen maar niet snel achteruit, dus bij het instellen van bijvoorbeeld 22.00 ben je even bezig.
Daarna ben ik beide timers gaan testen en tot mijn verbazing liep ik bij beide timers tegen hetzelfde probleem aan. Als ik hem op buzzer zette hoorde je de radio er doorheen, zette ik hem op radio hoorde ik de buzzer er doorheen. Contact opgenomen met Philips via hun eigen chat, deze konde mij helaas niet helpen. Servicenummer gebeld waar ik helaas iemand aan de lijn kreeg die totaal geen verstand had van Philips producten en mij meerdere malen de opdracht gaf hem te resetten, nadat ik meerdere malen had gezegd dat deze er niet op zat kwam hij pas 5 minuten later met een excuus dat deze er inderdaad niet op zat. Daarna zei hij dat ik de wekker op een bepaalde manier in moest stellen, die echter helemaal niet mogelijk was. Ook hier kwam hij pas weer na 5 minuten met excuses. Uiteindelijk gaf hij toe dat hij stuk was en zou een nieuwe opsturen maar het systeem lag eruit dus hij zou mij terugbellen.
Werd die middag teruggebeld en heb mijn gegevens doorgegeven. Later werd ik weer gebeld met de mededeling dat ze er geen konden opsturen, ik moest mijn radio ter reparatie aanbieden. Al met al eindelijk alles afgehandeld krijg ik 2 weken later een nieuwe met de pakketdienst. En wat denk je? timer 1 werkt perfect maar timer 2 heeft weer dezelfde storing!!!! Helaas zit ik nu in de positie dat ik niet weer ga bellen want dan heb ik straks tweemaal het apparaat betaald in belkosten.

jelleke1966 26-03-2012
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

De geluidskwaliteit is waardeloos. Een blikken geluid alsof er alleen maar treble en geen enkel basgeluid in zit. Hij loopt van de zender af waardoor je regelmatig de zender moet opzoeken. Wakker worden met de radio kan, maar je hoort er het buzzgeluid doorheen.
De aux werkt niet.
Vormgeving vind ik erg mooi, ik vind niet dat ie te veel licht geeft, maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Ik heb de doos en bon al weggedaan (vertrouwen in een Philips product) dus ik heb nu gewoon een heel duur klokje voor in huis...

Officiele reactie van Philips Nederland 27-03-2012

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft? Aan de hand van het serienummer kan er bepaald worden of u nog garantie heeft, indien dit het geval is kan er direct een passende oplossing aangeboden worden.

Philips Webcare

Joopcady 28-10-2011
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Een goede wekker maar niet meer dan dat. Kan de kwalificatie "radio" niet waaarmaken. Ontvangst in mijn appartement voor radio 1 en 2 op diverse plaatsen geprobeerd maar blijft slecht. Het lijkt steeds of de radio niet goed afgestemd is, ruis, trillingen enz. Mijn Supertech wereldontvanger(tje) van 1984 met sprietantenne doet het op al die plaatsen feilloos.
Buzzer, ook als die uitgeschakeld is, blijf je horen door de ruis en de muziek heen.
Dus eigenlijk alleen gebruik met buzzer aanvaardbaar.
Verlichting van de dispay eigenlijk te sterk. Spijt, spijt, spijt.....

king01 25-06-2011
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Helaas, na een half jaar ga ik een nieuwe kopen. De snooze knop en de knop voor het uitzetten zitten achter elkaar. Het is mij meerdere malen overkomen dat ik de wekker had uitgezet i.p.v. op repeteer. Met als gevolg dat ik me versliep en dat is nou juist net niet de bedoeling van een wekker.

pussycat57 25-02-2011
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Voor mij is dit toestel uitstekend, mooi design, goed leesbaar, plaatsbesparend, de instelbaarheid is minder omdat de knopjes minder goed bereikbaar zijn en de letters eronder of erboven slecht leesbaar. Toch erg tevreden over de aankoop.

Henny K. 20-02-2010
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Nadat m'n oude Philips wekkerradio na jaren de geest gaf deze gehaald en wat een rot ding is het zeg. Mooi design, en goed display maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb al heel wat nagels gebroken bij het instellen van de wekker en dat blijft stroef gaan en er zijn maar 2 knoppen voor het instellen voor de tijd "up" en "down" waardoor het allemaal zo traag gaat. Daarnaast is het geluid van alarm 2 een stuk zachter waardoor ik een keer bijna niet wakker werd. De ontvangst van de radio is ook niet altijd al te best. Is heel gevoelig.

Westerlefrans 16-01-2010
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Ik heb mijn wekker na drie dagen teruggebracht. Grootste nadelen: 1) de nagelbrekende schuifknopjes aan de zijkant waardoor je bij het instellen van de wekker altijd twee handen nodig hebt 2) de waar-de-loze radioontvangst, waardoor je soms niet gewekt wordt omdat 's nachts de ontvangst ineens verdwenen is. Daarnaast viel bij mij steeds het volume weg. Bij deze wekkerradio kies je echt voor het uiterlijk. Heb nu een Sangean gekocht. Goedkoper en veel beter!

Dirk--Jan 03-01-2010
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Het grote pluspunt is de display. De tuner is analoog dus qua gebruiksgemak niet ideaal, het geluid is ook van een standaards kwaliteit zoals je kan verwachten bij een analoge wekkerradio

scsteene 08-11-2009

mooi design.

Klok geeft 's nachts veel te veel licht af ook op de laatste stand (2 standen). Blijkbaar een probleem van alle philips wekkers als ik de reviews op Kieskeurig lees.

Radio ontvangst niet geweldig.

Bediening alarm toetsen erg stroef, moet klok elke keer oppakken om te zien welke schakelaar je moet bedienen en je moet de schuifjes met de nagels bedienen.

conclusie: grote miskoop.

0901design 29-11-2008
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Hij ziet er mooi uit en misstaat niet op je nachtkastje. Echter als je een instelling wilt wijzigen gaan de knopjes aan de zijkant erg zwaar, nagels gewenst. Ik vind de bediening erg onhandig. Bovendien vind ik de radio ook niet zo zuiver maar dat kan ook aan mijn nieuwbouw huis liggen, veel beton!

Mrs Petra 12-09-2008
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Inderdaad erg mooi design. Grote cijfers, wat best handig is voor brildragers. Geeft ook in de laagste stand nog behoorlijk wat licht ´s nachts. Heb hem daarom na 2 weken teruggebracht. Ontvangst is goed. Bediening eenvoudig, maar je hebt wel twee handen nodig, anders valt hij snel om.

Mrs Frans 11-09-2008
Geschreven voor: Philips AJ3231/12

Een zeer strak design met duidelijke letters, geen poespas maar gewoon waar een wekker voor dient. Wekken en tijd controleren. Display is in twee sterktes instelbaar en zo ook het wek geluid.

Design vind ik super strak en de functies zijn duidelijk en goed doordacht. Aanrader dus.