Sangean RCR-3 - Reviews

Weklamp
Ipod dock

Rinus 11-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Service Sangean

De dimmer van de verlichting ging na enkele jaren gebruik kapot. Heel irritantin de nacht als je wil slapen. De fabrikant heeft de wekkerradio gratis gerepareerd.
Geweldige service.

wim19a46 01-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Update 1-1-2015. Van de tweede RCR-3 ging de dimmer stuk, nog net een paar weken binnen de garantietermijn. Ik heb het apparaat opgestuurd ter reparatie en kreeg 4 weken later een geheel nieuwe wekkerradio thuisgestuurd. Mijn dank aan Elektrokoopjes en Sangean voor de topservice!

FredKK 05-12-2014 Product jaar of meer in bezit

5,2
Duurzaamheid: 1 ster .
Na 4 jaar ook dezelfde veelgehoorde klacht met de dimmer. Eigenlijk altijd al geërgerd aan de slechte instelbaarheid van de dimmer en de slechte afleesbaarheid van het display bij dimmer op acceptabele stand.
Het is een apart ontwerp, qua functionaliteit een prima wekker maar er zitten gewoon wat problemen in die eigenlijk allemaal met de verlichting en het dimmen daarvan te maken hebben. Daarom scoort deze wekker bij mij een onvoldoende. Leuk als radio in de garage, maar bij mij komt deze er niet meer in in de slaapkamer. Voor 80 euro verwacht ik toch een beter product, ik heb wekkers voor de helft van het geld gehad die na 10 jaar nog steeds goed functioneerden.

Fritsvinju 25-08-2014 Product half jaar in bezit

Sangean RCR-3 helaas na een super snelle en keurige gratis omruil van deze RCR 3 begint ook hier weer het dimlicht problemen te geven, reset etc. NEE dus de oude kwaal is weer terug, hij staat nu in de doos in de kast, kon niet slapen met dat felle licht, is een super apparaat alleen dit item is een forms probleem dus, service, garantie TOP, alleen het probleem is nog niet opgelost.

grun1 22-08-2014 Product jaar of meer in bezit

6,8
Omdat van mijn oude Sangean RCR-3 de verlichting niet meer gedimd kan worden (komt vaker voor volgens de reacties), maar ik verder erg tevreden ben heb ik een nieuwe besteld. Deze is echter anders dan de oude en geen verbetering voor mij. De verschillen:
De oude had vier "wektijden", waarvan 2 met radio. Per wektiijd kon aangegeven worden op welke dag deze moest afgaan. (Bijv. ma, wo en do om 6:30 en di en vr om 7:00 ur). Heel handig als je niet elke dag op dezelfde tijd op moet.
De nieuwe heeft vier 'wektijden", allemaal met radio (of buzzer). Per wektijd kan nu aangegeven worden of deze voor de hele week, werkdag, weekend of eenmalig geldt. Het is dus niet meer mogelijk om door de week verschillende wektijden is te stellen.

Bij de oude zag je door op het knopje van de wektijd te drukken voor welke dag deze gold. Bij de nieuwe moet je eerst door het 'menu' lopen op te zien of het de week, weekdag of weeekend instelling betreft.

Volgens mij moet Sangean hier nog maar eens naar kijken. Ik denk dat ik de radio terugstuur. Heel spijtig, want verder is het een perfect ding.

tonsharp 04-08-2014 Product jaar of meer in bezit

Ook hier heeft de dimmer het begeven na 2,5 jaar. De zwakke schakel vd klok/radio. Het licht blijft branden dus ik kan nu n boek in bed lezen... Zeer onprettig omdat ik de wekfunctie wel gebruik maar er n doek overheen ligt voor het licht vd klok. Sangean verwijst mij naar de verkoper. Vreemde manier van handelen. Uiteindelijk komt toch de radio daar ook vandaan. Eens kijken hoe dit afloopt.

Rekal 11-02-2014 Product jaar of meer in bezit

6,8
Ook ik heb er al 2 stuk gehad (steeds weer die dimmer) het lijkt een kwaal als ik de andere ervaringen lees.
je hoort hem om de minuut als de grote wijzer verder gaat een klein beetje tikken als je er naast ligt.
Gezien het analoog is moet er altijd een beetje licht branden in de wekker, en achter gekomen dat ook dit mij stoort.
Vandaar koop ik geen analoog meer.
Het merk opzich blijf ik wel in geloven.
Vandaar een Sangean DCR9 besteld.
Die heeft alle minpuntjes niet volgens mij.

Ik gebruik hem nu alleen nog maar voor de radio op kantoor.

josanne45 05-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Complimenten voor Eshop en Sangean.
Ruim twee jaar genoten van deze radio maar helaas, ook hier deed de dimmer het ineens niet meer, net nadat de garantietermijn voorbij was. Toch maar contact gezocht met Eshop, waar ik de radio destijds heb gekocht, hoewel ik nergens op rekende. Echter, binnen een uur een reactie met het advies te resetten. Dit loste het niet op dus heb ik dit weer gemeld bij Eshop. Even later een bericht dat ze het gingen opnemen met de service afdeling. Een paar dagen later kwam het bericht dat ik met de bijgaande link naar Sangean het probleem daar kon aanbieden. Via de link kwam ik bij een formulier dat ik kon invullen en verzenden. Ook hier weer een zeer snelle reactie van Sangean. Ik mocht de radio opsturen, de radio werd dan kosteloos gerepareerd. Binnen twee weken ontving ik de radio terug en bleek deze niet gerepareerd maar een hele nieuwe te zijn.
Klasse wat betreft de aftersales van Eshop en klasse de service van Sangean, door allebei zeer snel, prettig en met aandacht geholpen.

paulwante 01-08-2013 Product jaar of meer in bezit

Eingelijk een slecht ding. Heb nu al de 2de en wederom is de lichtdimmer defect. Ben er maar mee gestopt en heb weer mijn RCR 1 terug gezet. Dit was dus echt een miskoop !!! Niet kopen dus !!

seakoalo 26-07-2013 Product jaar of meer in bezit

7,3
Prima Radio, echter al de tweede want na 1 jaar gaat lichtdimmer defect en dient de radio te worden ingeleverd en krijgt men een nieuwe.

vanderto 10-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik mis een kopje betrouwbaarheid. De wekker is al 1x kapot gegaan na 1 jaar bezig. Krijg ik een nieuwe opgestuurd die direct al niks doet. Tevens is het automatisch wisselen van zomer en wintertijd maar vertrouw er niet op dat dit altijd werkt. Het digitale display is niet optimaal leesbaar bij een gedimde stand.

w1946end 29-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Na bijna drie jaar met plezier de Sangean RCR-3 te hebben gehad is hij helaas stuk gegaan. Een paar weken geleden begon de radio te storen, nu zijn echter de wijzers op hol geslagen en stoppen pas als ik de stekker er uit trek. Een paar keer een reset uitgevoerd, maar dit hielp niet. Jammer, ik was heel erg tevreden met dit klokje. Las in een internet-review dat dat vaker voorkomt vanwege een defekte printplaat.
Inmiddels heb ik weer een nieuwe Sangean RCR-3 aangeschaft, in de hoop dat deze langer mee gaat. Ik vond hem zo fijn dat ik opnieuw dezelfde heb gekocht. Verschillende wekkerradio's heb ik gehad, maar dit vind ik toch de beste wat betreft geluid en bediening.

tspan 19-09-2012 Product paar weken in bezit

Naar aanleiding van de goede reviews deze wekkerradio gekocht.
Uniek design. Ondanks de grote afstand tot het raam , heb ik een goede ontvangst van de radio. Word nu ook wakker met de juiste volume van de radio.
Zeer prettig dat deze per dag is in stellen. Hoef niet meer in de gaten te houden of de wekker in het weekend wel uit staat en op maandag weer aangaat en niet iedere avond de wekker op de juiste wektijd te zetten.
Tot nu toe geen spijt van de aankoop en zeker een aanrader.

robke18 09-04-2012 Product half jaar in bezit

6,5
geluids kwaliteit niet helder.dof eigelijk slecht te noemen.ontvangst fm radio ook slecht.
geen gebruiksaanwijzing bijgeleverd.
dimmen van analoge klok kan niet ver genoeg daardoor te veel licht en kan dan niet slapen,heb er iets voor moeten zetten.zit ook veel te veel poespas op.heb hem maar op een andere kamer neergezet,en oude wekkerradio maar weer gepakt.

vrudolf 30-03-2012 Product paar dagen in bezit

Dank voor alle reviews mensen, anders had ik echt nooit van Sangean gehoord (m.n. MartyMcFly 05-10-10). Wat nou "spuuglelijk" en "Turkse kitch"? Heel origineel/gewaagd, design weer eens wat anders, lekker strak ondanks alle knopjes. OK: over smaak ...
Overigens is alles digitaal, maar oogt de klok analoog.
Geluid ingetogen, ruisloos, krijg ik met een heel dure audioset op b.v. Radio 4 niet voor elkaar!
Niet met een iPod-dock, maar wel een AUX voor de Mp3- speler.
Wow! Helemaal goed!

tonsharp 07-02-2012 Product paar weken in bezit

Een mooie radio / wekker voor op het nachtkastje. Nou ja mooi... maar wel 1 die voorkeuze zenders heeft en wekt met radio of geluidssignalen.

De displays kun je uitzetten of dimmen. Naar mijn idee is de radio wel heel snel op zijn niveau, dit had voor mij iets langzamer gemogen... moet tenslotte wakker worden. Je kunt het geluid en de toonhoogte regelen.

Josanne45 23-09-2011 Product paar weken in bezit

N.a.v. positieve berichten deze aangeschaft. Het model is even wennen, maar bevalt uiteindelijk goed, hoewel dit natuurlijk persoonlijk is. Wel even opletten waar je hem plaatst, de radio controlled clock werkt niet op alle plaatsen, dicht bij het raam werkt hij prima en heb je er geen omkijken meer naar. Geluid is inderdaad heel goed te noemen. Heb wel even problemen gehad met het instellen van de dagen, maar na een paar keer proberen is dit dan toch gelukt.
't Is niet de goedkoopste maar zeker de investering waard. Een aanrader dus!

Efdri 14-09-2011 Product paar dagen in bezit

Het kermisorgel, is absoluut de eerste wekker in men leven die precies weet wat ik wil. Dat er een radio in zit, is geen noodzaak, is wel stemmig.
Ook een gewone wektoon is mogelijk. Die gebruiken we niet, weten niet met welk geluid wij gewekt worden, stel je voor, het zijn schreeuwende biggen?
Het enige nadeel is de prijs, die is hoger dan de doorsnee wekkers. De prijs voorkomt wel, dat je hem tegen de muur smijt. Is ook een vorm van besparing, Vijf kapotte wekkers zijn samen duurder dan deze ene.
Als eerste, er zijn 4 (radio) wek mogelijkheden. 2x FM, 2x AM.
Ten tweede, elke dag van de week, kan je op een eigen wektijd instellen.
Er zijn twee klokjes op, een digitale display, en een gewone ouderwetse wijzerplaat.
De klok is radio gestuurd, stelt zichzelf in op de Eur.tijdzone.
De display en wijzerplaat, worden helder blauw verlicht met leds, die zijn wel te dimmen. De wijzerplaat verandert van kleur - oranje – tijdens de wektijd.
Er zijn meer mogelijkheden, die zoek ik nog wel uit.
Een cd-speler en/of, een koptelefoon kan er op gesloten worden.
Het klokje is wit, over de uitvoering, kunnen de meningen verschillen, wij, mijn gade en ik vinden hem leuk, vandaar ons eigen, liefkozend Kermisorgeltje.
Even een privé idee, Stel 2 wektijden in, die gene die er als eerste uitmoet, kan bij de tweede wektoon de andere ook wakker porren.

Jan uit Slagharen 31-08-2011 Product half jaar in bezit

Beste mensen

De RCR3 heb ik nu een half jaar in huis, ik moet zeggen dat het een zeer goede koop is geweest.
Over de disign kan je lang praten, je vind hem wel of niet mooi, het is nu eenmaal geen piano, het is een wekker, daarom is hij licht van kleur en staat goed op het nachtkastje, hij is redelijk zwaar zodat je hem met je duffe kop niet van het nachtkastje afslaat om hem tot zwijgen te brengen als hij afgaat!
Het belangrijkste is, dat over de techniek en de kleur van het licht display/analoge klok is nagedacht, van gedempt blauw licht wordt je niet wakker, een fotograaf die met filters werkt weet wat ik bedoel!
Als het licht rood geweest zou zijn zie je dat met je ogen dicht, dus de kleur is niet zomaar gekozen!
Tel daarbij op, de zender gestuurde klok, de digitale zenderzoek inrichting, de makkelijke bediening (ik heb nog nooit het boekje nodig gehad, zelfs niet gelezen), de geluidskwaliteit voor zo'n klein ding, display en geluidsterkte goed instelbaar.
Is er dan helemaal niets op aan te merken.......ja!
Een extra dimensie aan de klok zou zijn RDS radio zodat je kan zien welke zender de voorkeur heeft i.p.v. alleen de frequentie.
En het automatiseren van de lichtsterkte display/analoge klok op basis van omgevingslicht, wel met een voorinstelling.
Daar wordt hij hooguit een tientje duurder van, dat zou ik er voor over hebben.
Maar zoals hij nu is, prijs/kwaliteitsverhouding een prima product!

Jan uit Slagharen 19-02-2011 Product paar dagen in bezit

Daar ik een half jaar geleden een RCR 22 heb aangeschaft voor de logeerkamer die perfect functioneert, heb ik besloten een RCR 3 aan te schaffen voor mijn eigen slaapkamer omdat de display van de RCR 22 bij de instelling lage lichtsterkte niet goed leesbaar is
de "analoge" klok van de RCR 3 is bij weinig licht wel goed leesbaar!
Ook deze wekker bevalt mij zeer goed, veel beter dan de prut die ik tot op heden heb gekocht bij de bekende warenhuizen.
Iemand vermelde een tijdje geleden in deze rubriek, dat het net lijkt of de ontwerper de wekker zelf een poosje op zijn nachtkastje heeft gehad om hem daarna in productie te nemen, daar sluit ik mij geheel bij aan, makkelijke bediening, ziet er netjes uit, radio gestuurde klokken, voor een wekker prima geluid met toon regeling wat ik bij andere merken nog niet gezien heb, als je met een slaperige kop wakker gewekt wordt is het aanraken van welke knop dan ook genoeg om hem het stilzwijgen op te leggen, kortom een aanrader!