De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean RCR-5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jfk 52 25-08-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-5

Fijne wekkerradio met veel duidelijke pluspunten. Ik heb hem gekocht op grond van de in deze rubriek genoemde voordelen.
Toch ga ik nu weer op zoek naar een andere omdat in de reviews een heel groot nadeel niet naar voren kwam. Het display is niet goed leesbaar: de achtergrond is verlicht, de cijfers zelf niet. In het donker is dat erg moeilijk leesbaar. Ja, je kunt hem wel helderder instellen, maar dan krijg je zoveel licht (de achtergrond bevat veel meer oppervlak dan de cijfers) dat het te licht wordt in de kamer.
Ik ben jarenlang de kubus van Sony gewend, die heeft heldere en lichtgevende cijfers, voor mij is dat wenselijker.

Rekal 11-02-2014

Dit kan ik inderdaad bevestigen en ben het volkomen mee eens!

les70 19-05-2010
Geschreven voor: Sangean RCR-5

bevalt goed, zender ontvangst is goed en loopt niet van zender, het scherm is goed leesbaar als je niet brildragend bent. ideaal twee wektijden. nadelen zijn er ook bij het instellen hoor je steeds bevestigende piepjes (lastig als je partner al slaapt en het wijzigen vergt nogal wat handelingen... dus veel piepjes) ander nadeel: toestel kent pre-sets werkdagen, weekend, eenmalig. als je geen standaard werkweek hebt moet de wektijd en het programma helemaal doorgelopen worden dat is redelijk omslachtig.

Albert020 14-08-2009
Geschreven voor: Sangean RCR-5

Ben zeer tevreden met deze wekker radio, ook de Gentle Wake up is een fijne manier van wakker worden, het licht is goed dimbaar en het geluid en ontvangs van de radio zijn ook zeer goed, een aanrader dus :--)

Andre Bangma 05-09-2008
Geschreven voor: Sangean RCR-5

Ik heb deze wekker uitgezocht na een zeer uitgebreidt onderzoek naar geluid en licht en functionaliteit.

Bij mij stond Gentle Wake up (toenemend volume) bovenaan, zodat alleen ik wakker wordt en een ander niet.
Het display is goed leesbaar en zeer goed dimbaar in zeer kleine stappen. Alleen als je vanuit een hele scheve hoek kijkt, zie je de tijd niet goed. Het geluid begint heel zacht in een piepjes patroon en verandert in volume en piepjes tot na 1 minuut, dan is hij weer stil en daarna begint hij opnieuw. Minpuntje is dat de wekker nooit erg veel lawaai maakt, maar zelfs met oordopjes wordt je er wel wakker van. Anders moet je een van de duurdere van dit merk kiezen, want die kun je op volume instellen.
Het instellen van de wektijd kent een aantal handelingen, maar dat is normaal bij dit merk. Het gaat wel gepaard met 1 piepje. Het uitzetten van de wektijd voordat hij afgaat gaat eenvoudig.
Het gebruiksgemak is ook zeer goed. De meeste functies kan je met 2 drukken op een knop instellen.
Radio ontvangst is prima, heel goed zelf en ook de mogelijkheid om een hoofdtelefoon of mp3 speler aan te sluiten is een prettige bijkomstigheid. Er is geen vervangbare backup-batterij aanwezig, maar bij een stroomstoring onthoud hij alles tot 10 minuten (live getest door een stroomstoring van 5 minuten bij mij in de buurt).
Je kunt voor de 2 alarmen een verschillende of hetzelfde alarm type instellen dit itt de philips apparaten

Alles samengenomen is het echt een mooi apparaat.
Het is mooi plat en staat stevig en het is zijn geld zeker waard.