Grundig Sonoclock 660 - Reviews

kip 12-08-2015 Product paar dagen in bezit

5,2
als ik 's nachts op mijn wekker kijk,wil ik cijfers zien en geen verlichte display,gedimd of niet......................................................................................................................................................................................

mevr van der Heijden 01-10-2011 Product paar dagen in bezit

Mooie wekkerradio met wat grappige features. Display reageert op licht van buiten (gaat feller branden). Handig is de automatische tijdinstelling. Knopjes zijn inderdaad wat lastig te onderscheiden. Voldoet prima aan alle verwachtingen. Leuk is ook nog dat je de kleur van het display kan veranderen.

HHanssen 18-03-2011 Product kwartaal in bezit

Voor erg weinig geld een heel handzame wekker. Erg goed vind ik de instelbaarheid van de display qua kleur en helderheid. Ook de automatische instelling van de klok via het radiosignaal is erg handig en de tijd is altijd correct. Dan kun je nog 2 wekkertijden instellen, kiezen voor radio of zoemer, het weekend voor wekken uitsluiten, en 30 zenders in het geheugen (laten) zetten. Dit laatste zou automatisch moeten kunnen, maar dat is mij niet gelukt.

Een nadeel moet ik wel melden: de toetsen bovenop voel je niet goed, waardoor je in het donker al eens de verkeerde toets indrukt. Ik heb dat verholpen met een klein druppeltje lijm op de "wekker uit" toets.

Kortom: voor weinig geld een erg veelzijdige radiowekker.

Frank van Maanen 01-07-2010 Product paar dagen in bezit

Goede wekkerradio, kleur en lichtsterkte display zeer goed in te stellen.
Ontvangst prima en volume traploos in te stellen.
Wel wat aan de dure kant, maar dan heb je wel wat!

midi 26-11-2009 Product paar dagen in bezit

Lang gezocht naar goede wekradio.
Helaas hebben ze nu bijna allemaal wit-grijs display met zwarte letters, en dat geeft veel te veel licht in het donker. Dimmen helpt dan niet, en steeds uit-en aan zetten, om de tijd te zien is veel te lastig.

Op het display van deze radio gloeien de cijfers zeer bescheiden. Autodimt bovendien met lichtsterkte van omgeving.
Ontvangst is ook goed, en dat is hier met andere wekradio's vaak een probleem.

Minpuntje is dat niet alle knoppen op de tast makkelijk te onderscheiden zijn (behalve de wekker knop :-)). Slechts enkele zijn nodig in het dagelijks gebruik, dus markeren met een stukje tape of drupje lijm is handig.

Julus 07-07-2008 Product paar dagen in bezit

Mij oude Grundig Sonoclock werkt na 15 jaar eigenlijk nog steeds prima, maar het werd wel saai op het nachtkastje en eigenlijk weer eens tijd voor een upgrade. Wat als eerste opvalt in de winkels: er is echt niets nieuws onder de zon. Productontwerpers en R&D-ers zijn kennelijk 20 jaar vertrokken en nooit meer teruggekeerd in dit martksegment.Potsierlijke cd-klok combinaties negeren dit MP3 tijdperk en voeren de boventoon. Op Philips na is het innovatiegehalte nul komma nul. Helaas ontwerpt Philips wel aardig maar is de techniek en uitvoering onder de maat (zie andere recenties). En wie zit er nu te wachten op een dure klok die via wifi zijn radiosignaal van internet plukt. Deze Grundig krijgt niet de hoofdprijs voor het design ( jaren 90 Startrek) maar heeft wel radio met RDS. Fijn is ook dat het display duidelijk leesbaar is en zowel in helderheid als in kleuren optimaal te verstellen. Het geluid is voor zo'n klein dingentje niet slecht, dus de keus was snel gemaakt.
Helaas kwam thuis een grote teleurstelling: waar is Radio 1? Deze ideale wakker maak zender op 98,9 pakt-ie (in Rotterdam) niet: enkel ruis. Op 98,85 speelt-ie twee zenders tegelijk. Kon een foutje zijn dus snel het apparaat omgeruild voor een ander. Maar ook deze heeft hetzelfde euvel. Brutaal heb ik hem opengeschroefd en handmatig getuned met de fijnregelaar op de printplaat. Radio 1 is nu wel te ontvangen, maar kraakt en ruist. Dit wordt niks dus ook deze gaat retour.
Jammer, want Grundig heeft hiermee een prima wekkertje gemaakt. Toch maar weer verder kijken (naar de Sangean)

jeroen247 17-04-2008 Product maand in bezit

6,5
Goede geluidskwaliteit, maar een aantal lastige minpunten.

De knoppen op de bovenzijde zijn in het donker niet te voelen. Je drukt heel makkelijk op de verkeerde... Daarnaast stemt deze wekker af op het tijdsignaal van RDS. Dit tijdsignaal wordt door het radiostation meegezonden. Vele radiostations blijken niet accuraat met tijd en zomer- wintertijd overgang om te gaan. Hiervoor had ik een wekker die synchroniseerde met de atoomklok, dat was strak accuraat: 's ochtends gewoon wakker worden met de nieuwe tijd.

Mr Beau 23-03-2008 Product paar dagen in bezit

Het is een kei mooi apparaat , er zit veel mogelijkheden op het is ook erg leuk dat het display in verschillende kleuren is , en de RDS is ook mooi

van Minnen 18-03-2008 Product paar dagen in bezit

Een fantastische wekkerradio met digitale tuner, waarmee 20 voorkeuzezenders ingeprogrammeerd kunnen worden. Het geluid is niet blikkerig of scherp, maar voor een wekkerradio goed. De radio heeft RDS, waarmee info over het radiostation op het scherm verschijnt. De klok wordt automatisch gelijk gezet via RDS, wat erg handig is. De dag verschijnt op het scherm. Je kunt meerdere wektijden ingeven. Verder kun je het scherm in verschillende kleuren weergeven (keuze tussen 8 kleuren waaronder rood, blauw en groen). Het scherm is handmatig en automatisch te dimmen. De radio ziet er ook nog eens mooi uit. Dus zoek je een goede wekkerradio zonder CD speler, dan heeft deze alle opties die je maar bedenken kunt. Prachtig apparaat!