JBL Horizon

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Horizon op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

Marjon 10-01-2021

Vreselijk gebruikelijk onvriendelijk

Geschreven voor: JBL Horizon

Ik heb hem weg gedaan omdat ik na een paar jaar nog steeds niet achter de juiste gebruiksaanwijzing ben. Soms duwde ik per ongeluk op een knopje en dan ging of de muziek spelen of het licht branden. En dan kreeg ik dat bijna onmogelijk weer uit gezet. Knopjes zijn slecht te zien en onlogisch in gebruik. Omdat hij er zo mooi uit ziet hadden mijn man en ik er allebei een. Maar ze zijn inmiddels allebei alweer weg.

Pluspunten

• Dubbele usb aansluiting
  • Mooi geluid
  • Mooie vorm

Minpunten

• Onduidelijke bediening
  • Knopjes slecht te zien

Rien 27-03-2020

Gebruiksonvriendelijk

Geschreven voor: JBL Horizon

Mooi apparaat om te zien, netjes afgewerkt en prima speaker. Ergonomisch helaas een ware ramp! Vergeleken met andere wekkerradio's in deze prijsklasse is het een gebruiksonvriendelijk en zéér onhandig ding. De indruk bestaat dat de fabrikant iets moois heeft willen produceren, zonder oog voor de bruikbaarheid als wekkerradio. Ook de bijgeleverde handleiding kan direct bij het oud papier. Ik (als techneut) heb hem na een aantal wanhopige etmalen geretourneerd richting leverancier.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Prima speaker

Minpunten

• Bediening en instelling
  • Absoluut niet geschikt als wekkerradio

Ruud 12-03-2020

JBL Horizon zojuist gekocht en getest

Geschreven voor: JBL Horizon

Na vele negatieve reviews te lezen durfde ik het eigenlijk niet aan deze wekker te bestellen.
Nou vandaag heb ik hem binnen gehad en ik vind hem geweldig en oer degelijk!
Het geluid is prachtig en krachtig en klinkt warm en vol.
Bediening is makkelijk(even inkomen).
De hardheid van volume tijdens het alarm valt over te twisten. Hij gaat langzaam steeds harder inderdaad maar ik zet een wekker altijd direct uit en sta op.
De helderheid snacht's is goed te lezen.
Ik heb hem naast onze oude wekker gezet en die is nog minder fel.
Ook het licht aan de achterkant vind ik prachtig.
We hebben er dan ook 1 bij besteld voor de vrouw een witte;D

Pluspunten

• Geluid
  • Oplaad mogelijkheid
  • Lamp achterzijde

Minpunten

• Hmmm eigenlijk geen.

M. Nijssen 27-10-2019

Mooi design.

Geschreven voor: JBL Horizon

Zeer ontevreden over het product. Geluid is prima maar wanneer je gewekt wordt dan is al snel het geluid naar hoog volume wat niet af te stellen.
Al een jaar in bezit maar gebruik het apparaat niet om gewekt te worden. Zonde van het geld.
Lees alleen maar slechte reacties. Dus beste lezer: niet kopen.

Pluspunten

Minpunten

• Geluid
  • Gebruiksaanwijzing
  • Display slecht leesbaar in het donker.

Ak Bre 22-10-2019

mooi geluid, weekdagen alarm, slechte gebruikshandleiding.

Geschreven voor: JBL Horizon

Ik had al eerder een JBL wekker radio en was best tevreden daarom heb ik de JBL horizon gekocht. Een duidelijke gebruikshandleiding ontbreekt. Handleiding is wel met foto's maar echt duidelijk is het niet.

Pluspunten

• usb aansluitin voor het opladen aparaten
  • bluetooth verbinding
  • mooi geluid
  • wakker worden met licht en muziek
  • in te stellen op werkdagen of op bepaalde dagen

Minpunten

• gebruikshandleiding

Gradus 18-01-2018

JBL wekkerradio

Geschreven voor: JBL Horizon

dit apparaat is het zelfde als een koffie apparaat met bluethooth
Doe mij ook maar Bluetooth op de wc bril

Wanneer het tijd is om op te staan hoor je subtiel het geluid geleidelijk luider worden,
Je moet dus op staan om de wekker uit te zetten
Doe je dit niet zal de wekker steeds luider afgaan,
Heel handig. Dit is wel een tactiek van de wekker, dus als ik bij de wekker aan kom om de jbl wekker uit te schakelen verwacht ik dat je de jbl uit kunt schakelen en als ie dag niet doet komt mijn tactiek kapot gooien op alle knoppen meerdere malen drukken dat je uit gaat. Wamt daar heeft deze wekker wel moeite mee. Luisteren na mij eigenwijze wekker is het, maar ach ja leuk met verschillende nutteloze optie’s voor mij althans.

Pluspunten

• Meerdere functie’s
  • Uiterlijk

Minpunten

• Knopjes werken niet altijd mee
  • Min punt staat in revieuw

Michiel Goud 29-08-2017

mooi maarslecht

Geschreven voor: JBL Horizon

deze wekker hadden wij op vakantie in onze hotelkamer. prachtig design en een hele prettige wektoon. daarom zelf ook aangeschaft. heeft het een tijdje goed gedaan, totdat de automatische dimfunctie besloot dat wij helemaal geen tijd willen zien. jammer, maar zo te lezen zijn wij niet de enigen met dit probleem. Ondertussen een mooie wekkerradio van een goed Japans merk gekocht, die wel helemaal zelf instelbaar is.

Pluspunten

• vormgeving
  • wekgeluid

Minpunten

• onleesbaar display
  • JBL onwaardig produkt

Frans 20-08-2017

Mooie klokradio met slecht display

Geschreven voor: JBL Horizon

Het is een mooie klokradio met een prachtig design. Met een mooi warm geluid. Met maar 1 nadeel en dat is het display. In donker en in de ochtend niet leesbaar door de automatische dimmer die je niet uit kan zetten. Heb hem dáárover terug gebracht.

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Display

Van Kester 19-04-2017

Teleurstellend

Geschreven voor: JBL Horizon

Het design van deze wekkerradio is heel mooi, maar het geluid van de radio is niet in te stellen: binnen enkele seconden staat de muziek keihard. Snel weer teruggebracht naar de winkel.

Pluspunten

• Kwaliteit van het geluid

Minpunten

• Geluid niet in te stellen: keihard

Ramon 26-12-2016

Teleurstellend

Geschreven voor: JBL Horizon

2 van deze wekkers gekocht, één voor mijn vrouw en één voor mijzelf. Ziet er degelijk uit, maar de kwaliteit valt tegen. Het display wat automatisch dimt is bij weinig licht niet te lezen en kan ook niet worden ingesteld. Alleen al daarom deze wekkers teruggebracht, het doel van een wekker is toch dat je de tijd af kan lezen................zeer teleurstellend en een gemiste kans, want de wekker ziet er goed uit. Als ze het display aanpassen zal ik deze wekker zeker weer kopen.

Pluspunten

• Geluid
  • USB aansluitingen

Minpunten

• Display
  • Groote stekker

Silvia 09-04-2016

slechte wekker

Geschreven voor: JBL Horizon

te veel bugs in het apparaat, doet dus niet altijd wat ie moet doen. Bij gebruik lamp, wekkerscherm niet meer leesbaar. Is al slecht leesbaar zonder lamp aan. Knopjes zijn moeilijk te vinden. Het geluid bij het afgaan van het alarm is niet te reguleren en is dus heel snel veel te hard. Niet echt relaxed wakker worden, maar juist een hoop irritatie. Enig pluspunt is het geluid.

robenlaan 31-03-2016

Na langer gebruik erg slecht

Geschreven voor: JBL Horizon

Ik heb deze horizon nu ruim een jaar, en er zitten heel erg veel bugs in. Het display is te fel (echt heel erg fel). Bij het instellen van de wekker slaat hij niet altijd de juiste tijd op. Dus je stelt 8 uur in, maar dan heeft hij toch nog de oude ingestelde tijd onthouden! Is al meerdere keren gebeurd. De speaker zoemt heel zacht, dus je hoort continu ruis nadat de radio heeft aangestaan. Lastig als je stil wilt slapen! Als je te snel achter elkaar op verschillende knopjes drukt, dan flipt hij. Voor een product van zoveel geld, had ik meer kwaliteit verwacht. Al is de vormgeving en stevigheid erg goed, de software in het apparaat zit vol bugs en is ronduit slecht!

R 07-02-2016
Geschreven voor: JBL Horizon

Jbl normaal een kwaliteitsproduct en heb verschillende producten van jbl ook in huis.
Toen wij deze wekkerradio zagen in de winkel hebben wij hem gelijk gekocht met het volste vertrouwen dat het een goede wekkerradio is.
De mogelijkheden zijn groot en het geluid is geweldig alleen de twee basis functie van deze wekkerradio is niet goed of niet aanwezig.
1 Het display is moeilijk dan wel bijna niet leesbaar.
2 Het geluid volume in wekker functie loop heel snel naar max en is dus niet instelbaar.
Voor ons een groot teleurstelling gelukkige konden wij de wekkerradio terug brengen naar de winkel.

bert2004 30-01-2016
Geschreven voor: JBL Horizon

Ik heb hem voor het geluid en zie de wekker als bijzaak op mijn nachtkastje. Het is prettig gewekt te worden met goed geluid inplaats van een schel klinkende goedkope wekkerradio.
Minpunten zijn er ook veel. Licht past zich automatisch aan naar gelang de hoeveelheid verlichting in de kamer, minpunt hiervan is dat als het echt donker is, dat de cijfers bijna niet leesbaar zijn in het donker, de cijfers zijn domweg te donker afgesteld. De knoppen zijn niet te bedienen op de tast, behalve de snooze knop dan. Dit heb ik opgelost door silicone dopjes op de voor mij belangrijkste knopjes te doen, zodat dit wel op de tast te vinden is. Voor mij ook vervelend is dat als je de wekker afdruk, is dat hij naar een aantal minuten weer afgaat.
Jammer ook en onnodig voor mij is dat het volume oploopt als je hem niet tijdig afdruk en dit is zeer luid uiteindelijk. Verder heeft hij aangename niet schelle wektonen waarvan ik niet geprobeerd heb of deze ook oplopen als je niet tijdig afdruk.
Hij heeft zijn degelijkheid mee en zijn sound, maar meer ook niet, maar toch hou ik hem en dat zegt toch wel iets.

Eduard 22-01-2016
Geschreven voor: JBL Horizon

Overdag uitgeprobeerd en ik was erg tevreden over de werking en geluidskwaliteit. Na installatie op het nachtkastje in de slaapkamer kwam ik erachter dat het LCD-display als je er schuin van boven op kijkt goed afleesbaar is maar vanuit bed (dus op gelijke hoogte met het nachtkastje) absoluut onleesbaar is. Een van de belangrijkste zaken van een wekker(radio) is toch wel dat je vanuit je liggende positie kan zien hoe laat het is.
Ik had de JBL Horizon besteld bij JBL zelf, dus contact opgenomen over deze klacht. Ik kreeg te horen dat dit een eigenschap van een LCD display is en dus niets aan te doen.
Ik heb gebruikgemaakt van de overigens uitstekende retourservice van JBL en mijn geld retour gekregen.

piaggio25 29-11-2015
Geschreven voor: JBL Horizon

Zocht een eenvoudige wekkerradio die doet wat hij moet doen.
Eerst had ik een sangean RCR-22, op zich wel een leuk ding maar wat ik irritant vond is dat als s'morgens het alarm afgaat dat dan het display na het alarm uit te zetten met snooze nog 10 seconden fel opgelicht bleef,dat gaat niet direct mee uit met het alarm en het display was moeilijk te lezen door de dun weergegeven klokcijfers, dat is bij de JBL absoluut niet zo.
Met de JbL kun je gewekt worden met licht, radio en licht, radio of alarm piepjes wat in volume telkens iets oploopt, gewoon kiezen dus.
Er zit erg goed geluid in met een goede radio-ontvangst en met bluethoot andere apparaten op aan te sluiten ook om mee gewekt worden.
Enige nadeel is misschien nog dat de toetsen bovenop moeilijk in het donker te vinden zijn behalve de snoozeknop.
Ook zitten er 2 usb poorten aan de zijkant op je smartphone of ander apparatuur op te laden.
Als je op de snoozeknop bovenop drukt, gaat de lamp aan de achterkant branden, kan makkelijk zijn als je even licht nodig bent, nog een keer drukken gaat het weer uit.
Ik vind het een superwekker dat niet alleen een bluethoot speaker is maar ook een goede wekker.
Ik ben er erg blij mee.

Mert 30-10-2015
Geschreven voor: JBL Horizon

Het cijfer van deze beoordeling, geeft niet weer wat ik van dit apparaat vind. Uiteraard heeft het het geluid wat je van JBL mag verwachten.

Per week loopt deze wekker een uur achter, Als wekker dus ongeschikt en daarvoor had ik 'm gekocht.

Wat je op de verpakking niet leest is dat er geen accu in deze bluetooth speaker zit. op het strand heb je er dus niets aan en er is geen stekker voor 12 volt.

Ook is niet duidelijk dat de usb aansluiting puur en alleen voor stroom is en niet voor het afspelen van MP3's op een usbstick.

Ik ben het dus eens met een eerdere opmerking in deze review. Veel te duur voor wat het biedt.

Diederik 19-12-2015

Dat de klok niet op tijd loopt lijkt me een goede reden om het product terug te brengen.

ps 29-10-2015
Geschreven voor: JBL Horizon

Bij het wakker worden met FM-radio loopt het volume niet op tot het ingestelde volume maar (erg snel) tot het maximum. Dit is niet aangenaam wakker worden.
Het toestel had nochtans (bijna) alles in huis om een topper te zijn, maar nu is het toch een dure miskoop geworden.

Diederik 19-12-2015

Jammer dat de alarmfunctie zo 'barnbaars' is. Het leek me een perfect apparaat.

Serge 22-10-2015
Geschreven voor: JBL Horizon

Waardeloos apparaat - je kunt nl het volume van het alarm niet regelen! Het alarm gaat heel snel (in 10 sec) van zacht naar oorverdovend! Lijkt me een basisfunctie van een wekker dat je het volume kunt regelen. Retailer neemt het product niet terug!

Manuel 05-10-2015
Geschreven voor: JBL Horizon

Geweldig apparaat! Alleen het licht achter had wel wat veler gemogen. En dat je zelf het licht veler kon maken of minder vel. Mooi geluid. Een aanrader!

Andy 21-09-2015
Geschreven voor: JBL Horizon

Goed apparaat! Ik moest even wennen aan de bediening dus een 6 voor gebruiksgemak. In het begin zoek je namelijk erg naar de knopjes.Geweldig geluid. Het ambient light is heel fijn. In het donker dempt de display automatisch dat is ook een groot pluspunt. Zoals bij alle FM radio's is de ontvangst van bepaalde zenders erg wisselvallig en is gedraai in de vroege ochtend met de antenne nodig ..... Wek tonen zijn erg prettig. Apparaat doet erg robuust aan.
Aanrader!