Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Radiowekker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

Michelle 16-09-2019

Mooie vormgeving

Geschreven voor: Sony Radiowekker

De radio gebruik ik niet als wekker omdat het geluid sinds alleen geruis is. Ik gebruik het alarm. Dit zijn piepjes die zacht beginnen en dan rustig aan steeds harder gaan. Erg prettig wakker worden.
De verlichting van de tijd is verstelbaar in drie scherptes, door op de snoozeknop te drukken.
Vormgeving is erg strak.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Relaxed wakker worden
  • Op de mijne kan je twee wektijden invoeren
  • Tijd is handmatig aan te passen

Minpunten

• Tijd loopt na verloop van tijd niet synchroon.
  • Radiowekker niet betrouwbaar

Guus 11-01-2018

Niet aanbevolen

Geschreven voor: Sony Radiowekker

Ziet er mooi uit maar we(r)kt slecht. Tijd loopt met automatische synchronisatie altijd achter en de FM zenders verlopen steeds waardoor je sochtends bv alleen maar ruis hebt als wekradio.

Pluspunten

Minpunten

• Tijdaanduiding loopt achter
  • FM zenders verlopen

Lodewijk 14-09-2017

Wekker bromt en geeft vrij veel licht, radio zeer slecht

Geschreven voor: Sony ICF-C1

Bij het aansluiten was de tijd automatisch goed, erg handig. Bij het testen van de radio viel meteen op dat hij zeer moeizaam is af te stemmen en dat de geluidskwaliteit matig is. Maar goed, ik luister nooit lang naar mijn wekkerradio, dus zolang er maar een enigszins acceptabel geluid uit komt om bij wakker te worden is het wel prima.

Helaas bleken dit niet de enige nadelen. Het apparaat geeft via de luidspreker een constante bromtoon af. Overdag viel dat niet zo op, maar halverwege de eerste nacht heb ik hem uitgeschakeld omdat ik er niet van kon slapen. In andere reviews las ik dat het licht te fel is, maar dat was voor mij in de zachtste stand minder een probleem.

Er zit weliswaar een batterijtje in om bij stroomuitval de instellingen te onthouden, maar tijdens een stroomstoring wordt je niet gewekt! Dat is dus geen echte backup.

Helaas kan ik dit product vanwege de storende brom niet aanbevelen.

Pluspunten

• Strakke vormgeving
  • Stelt tijd automatisch in

Minpunten

• Storende bromtoon
  • Radio slecht af te stemmen
  • Matige geluidskwaliteit
  • Onduidelijke knopjes
  • Wekker gaat niet af bij stroomuitval

Luijten 21-02-2017

Zender verloopt

Geschreven voor: Sony Radiowekker

Twee maanden in bezit, al 4 keer verslapen. De zender verloopt en dan hoor je geennradio, maar n hele zachte ruis. Te zacht om wakkervte worden. We gaan n nieuwe kopen, want dit is 3x niks

Minpunten

• Na zender verloop geen wek geluid

Wim van 't Hart 18-01-2017

Slecht. Direct teruggebracht.

Geschreven voor: Sony Radiowekker

Mooi ding. Alleen heb je er niets aan. Direct teruggebracht wegens een uit-de-slaap-houdende brom (de trafo?)! Geen geld terug bij de MediaMarkt, maar een tegoedbon.

Minpunten

• Bromt.
  • Houd je uit je slaap.

Mr Jan B 28-10-2016

Handig: dubbele wektijd

Geschreven voor: Sony Radiowekker

Wij hebben deze gekocht vanwege het smaakvolle, rustige design en de dubbele wektijd (die er wel opzit i.t.t. tot wat hier bij de kenmerken staat genoemd). Dit werkt handig. De toetsen op de bovenkant (voor de wekker) zijn dubbel uitgevoerd: links voor de ene wektijd, rechts voor de andere. De snoozebar werkt voor allebei. Beide wektijden kun je met grotere schuifknoppen instellen: uit, zoemer of radio. Op ons exemplaar gaan deze schuifknoppen nogal stroef. De radio klinkt inderdaad niet geweldig maar dat kun je ook niet verwachten van een plastic ding. Omdat we de radio nooit gebruiken hebben wij er geen last van.

De display is mooi onzichtbaar in de voorkant verwerkt en de helderheid is instelbaar in 3 standen. De donkerste stand had van ons nog wel donkerder gemogen.

Goed doordacht is de klok die op de achterkant wordt ingesteld waardoor je je niet kunt vergissen. Bovendien moet je tegelijkertijd de enter-toets indrukken dus dit gaat niet per ongeluk. Helaas is de enter-toets niet nodig voor het instellen van zomer/wintertijd en tijdzone, daardoor kun je bij oppakken de tijd ongewild een uur te vroeg of te laat instellen (dit is ons vandaag overkomen na ± 2 jaar gebruik).

Doordat alles in dezelfde kleur is uitgevoerd (wij hebben een zwarte) zijn de toetsen in slechte lichtomstandigheden moeilijk te onderscheiden want de tekst is alleen in reliëf, niet in een afwijkende kleur.

Al met al zijn wij best tevreden.

Pluspunten

• Dubbel alarm
  • Wekker- en klok-functies gescheiden
  • Instelbare helderheid display
  • Mooi minimaal design

Minpunten

• Radio klinkt niet grandioos
  • Stroeve aan/uit knoppen voor de wekker
  • Tijdzone en zomertijd te makkelijk verstelbaar.
  • Benamingen niet in afwijkende kleur

Aloys 16-08-2016

Zender verloopt.

Geschreven voor: Sony Radiowekker

Belangrijk aspect is voor mij het display. Deze is goed afleesbaar en in te stellen op 3 licht intensiteits niveaus. Op het zwakste niveau is het acceptabel en is de slaapkamer niet verlicht. Het ontwerp is heel simpel: gewoon een kubus. Simpeler en goedkoper valt volgens mij niet te verzinnen. De knopjes zijn gedeeltelijk verzonken om het kubus effect in stand te houden. Door de vorm van de kubus is deze radiowekker wel wat hoog. Heb je een hoog nachtkastje dan kan dat een nadeel zijn om in het donker de radiowekker te bedienen. Radio geluid kan er mee door: Voor de prijs moet je natuurlijk niet teveel verwachten. Je kunt gewekt worden met: Geen, Radio en een Piepsignaal. Bij het juist instellen van de zender valt het regelmatig op dat ik 's ochtends niet met een radiozender wordt gewekt, maar het een ruissignaal. Met andere woorden: De radiozender verloopt. Is dat alleen bij mijn wekker? Na het lezen van de reviews is het duidelijk dat dit een algemeen probleem is van deze wekkerradio. Is dit een gevolg van Sony door besparing van onderdelen? Ik heb deze wekkerradio gekocht om gewekt te worden met de radio. Deze is onbetrouwbaar en de radiowekker voldoet niet waarvoor ik hem gekocht heb. Om te voorkomen dat ik mij verslaap staat deze nu ingesteld op wekken met een piepsignaal. Wekker is nu 8,5 maand in mijn bezit. Eén ding is zeker: Deze wekkerradio gaat terug naar de winkel voordat de garantietermijn is verlopen.

Pluspunten

• display
  • prijs

Minpunten

• zender verloopt
  • ongeschikte wekker

Mavadeja 08-01-2016
Geschreven voor: Sony ICF-C1

Leuk vormgegeven wekkerradio met matig geluid (maar wat wil je ook voor dit geld). Wel heel veel knopjes op onhandige plekken. Groot nadeel is verder dat je de radio niet veilig als wekker kunt gebruiken: de zenderinstelling gebeurt analoog, en het is mij al een paar keer overkomen dat de keuzeknop kennelijk -zonder dat je er aan zit- iets verschuift, waardoor de radio 's ochtends geen radiosignaal, maar slechts een zacht geruis laat horen. Daar slaap je doorheen, met alle gevolgen van dien. Bij ons staat er dus een klein HEMA-wekkertje naast de wekkerradio, voor als we echt op tijd wakker willen worden.