Sony Radiowekker - Reviews

Ipod dock

6,9

Mr Jan B 28-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Handig: dubbele wektijd

Wij hebben deze gekocht vanwege het smaakvolle, rustige design en de dubbele wektijd (die er wel opzit i.t.t. tot wat hier bij de kenmerken staat genoemd). Dit werkt handig. De toetsen op de bovenkant (voor de wekker) zijn dubbel uitgevoerd: links voor de ene wektijd, rechts voor de andere. De snoozebar werkt voor allebei. Beide wektijden kun je met grotere schuifknoppen instellen: uit, zoemer of radio. Op ons exemplaar gaan deze schuifknoppen nogal stroef. De radio klinkt inderdaad niet geweldig maar dat kun je ook niet verwachten van een plastic ding. Omdat we de radio nooit gebruiken hebben wij er geen last van.

De display is mooi onzichtbaar in de voorkant verwerkt en de helderheid is instelbaar in 3 standen. De donkerste stand had van ons nog wel donkerder gemogen.

Goed doordacht is de klok die op de achterkant wordt ingesteld waardoor je je niet kunt vergissen. Bovendien moet je tegelijkertijd de enter-toets indrukken dus dit gaat niet per ongeluk. Helaas is de enter-toets niet nodig voor het instellen van zomer/wintertijd en tijdzone, daardoor kun je bij oppakken de tijd ongewild een uur te vroeg of te laat instellen (dit is ons vandaag overkomen na ± 2 jaar gebruik).

Doordat alles in dezelfde kleur is uitgevoerd (wij hebben een zwarte) zijn de toetsen in slechte lichtomstandigheden moeilijk te onderscheiden want de tekst is alleen in reliëf, niet in een afwijkende kleur.

Al met al zijn wij best tevreden.

Pluspunten

• Dubbel alarm
  • Wekker- en klok-functies gescheiden
  • Instelbare helderheid display
  • Mooi minimaal design

Minpunten

• Radio klinkt niet grandioos
  • Stroeve aan/uit knoppen voor de wekker
  • Tijdzone en zomertijd te makkelijk verstelbaar.
  • Benamingen niet in afwijkende kleur

Aloys 16-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Zender verloopt.

Belangrijk aspect is voor mij het display. Deze is goed afleesbaar en in te stellen op 3 licht intensiteits niveaus. Op het zwakste niveau is het acceptabel en is de slaapkamer niet verlicht. Het ontwerp is heel simpel: gewoon een kubus. Simpeler en goedkoper valt volgens mij niet te verzinnen. De knopjes zijn gedeeltelijk verzonken om het kubus effect in stand te houden. Door de vorm van de kubus is deze radiowekker wel wat hoog. Heb je een hoog nachtkastje dan kan dat een nadeel zijn om in het donker de radiowekker te bedienen. Radio geluid kan er mee door: Voor de prijs moet je natuurlijk niet teveel verwachten. Je kunt gewekt worden met: Geen, Radio en een Piepsignaal. Bij het juist instellen van de zender valt het regelmatig op dat ik 's ochtends niet met een radiozender wordt gewekt, maar het een ruissignaal. Met andere woorden: De radiozender verloopt. Is dat alleen bij mijn wekker? Na het lezen van de reviews is het duidelijk dat dit een algemeen probleem is van deze wekkerradio. Is dit een gevolg van Sony door besparing van onderdelen? Ik heb deze wekkerradio gekocht om gewekt te worden met de radio. Deze is onbetrouwbaar en de radiowekker voldoet niet waarvoor ik hem gekocht heb. Om te voorkomen dat ik mij verslaap staat deze nu ingesteld op wekken met een piepsignaal. Wekker is nu 8,5 maand in mijn bezit. Eén ding is zeker: Deze wekkerradio gaat terug naar de winkel voordat de garantietermijn is verlopen.

Pluspunten

• display
  • prijs

Minpunten

• zender verloopt
  • ongeschikte wekker

nar 07-06-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne wekker

Fijne wekker. Makkelijk te bedienen. Scherm is dimbaar maar blijft wel ook op de laagste stand wat licht afgeven in de kamer. Minder in vergelijking met andere wekkers.
Fijne manier van wakker worden met een zachte piep die in volume en frequentie toeneemt.

Joke 27-05-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke wekker

De Sony wekkerradio is makkelijk bedienbaar met duidelijk afleesbaar display, dat in helderheid kan worden aangepast naar behoefte. De klok stelt zich automatisch in op de juiste tijdzone en de zomer- en wintertijd gaan eveneens automatisch. Handig is dat er een dubbele alarmfunctie opzit. A en B. Wat betreft het alarmgeluid kan gekozen worden uit een zoemer of radio.
Bij daglicht is het display ook heel goed leesbaar, dat was bij mijn vorige wekker niet het geval.
Kortom, ik ben er erg blij mee.

Joop120 27-05-2016 Product kwartaal in bezit

Verloopt te vaak

6,2
Hij verloopt heel erg vaak. Je moet regelmatig de zender weer opzoeken. Bijna 1 keer hierdoor verslapen. Ik ga t.z.t. een andere kopen.

Joop120 06-02-2016 Product paar dagen in bezit

Hele mooie wekker.
Dit is mijn tweede cube wekker van Sony.
Ik vind het model erg mooi.

Ook bij mij is hij al 2 keer van zender verlopen deze week. Waarschijnlijk heeft deze radio geen AFC (dit zorgt ervoor dat FM ontvangst niet verloop).
Gelukkig worden wij van de ruis ook wakker en knop iets aanraken (licht draaien) en de zender is er weer. Maar het hoort niet.

Verder heel blij mee.

Mavadeja 08-01-2016 Product half jaar in bezit

5,8
Leuk vormgegeven wekkerradio met matig geluid (maar wat wil je ook voor dit geld). Wel heel veel knopjes op onhandige plekken. Groot nadeel is verder dat je de radio niet veilig als wekker kunt gebruiken: de zenderinstelling gebeurt analoog, en het is mij al een paar keer overkomen dat de keuzeknop kennelijk -zonder dat je er aan zit- iets verschuift, waardoor de radio 's ochtends geen radiosignaal, maar slechts een zacht geruis laat horen. Daar slaap je doorheen, met alle gevolgen van dien. Bij ons staat er dus een klein HEMA-wekkertje naast de wekkerradio, voor als we echt op tijd wakker willen worden.