Philips HF3505/01 Wake-up Light - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3505/01 Wake-up Light op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

putio 16-08-2014

me oude wake up light Philips HF3470 deed het niet meer de knopjes werkte niet meer
toen deze besteld wat een top ding handig in gebruik makkelijk instellen tot nu toe erg positief

kiesje1 20-07-2014

Ik was de oude wake up light gewend, in vergelijking daarmee vind ik de radio van deze nieuwe wekker ondermaats. Een zeer blikkering geluid, ik ging me er aan irriteren. Dit is m.i. het grootste minpunt. Ook de touch screen vond ik onhandig, het werkt veel preciezer dan het draaiwieltje aan de oude. Ik heb hem dan ook terug gestuurd en heb mijn oude wake up light weer neergezet. Jammer, want de vormgeving vind ik aantrekkelijker dan die van mijn oude. Ik had deze wekker ook besteld voor mijn moeder. Ik heb ze echter beide teruggestuurd, want als ik er al moeilijk mee overweg kan, dan geldt dat helemaal voor mijn moeder.

Wil1975 11-02-2014

Het eerste wat me opviel is dat de instellingen kwijt zijn als de stroom uitvalt. Erg waardeloos!

De wekker functioneert prima verder.
Alles is goed instelbaar en erg duidelijk.
Het resultaat voor mijzelf valt me tegen, maar dat is persoonlijk.

che07 31-10-2013

Ik heb onlangs deze nieuwe wake-up light gekocht. Voorheen had ik de oude versie maar deze bevalt ontzettend goed, met name door het compacte design.

Ik word rustiger en beter uitgerust wakker. Dat vind ik het grootste voordeel omdat ik moeite heb met opstaan in de winter (door de duisternis). De verschillende wekgeluiden zijn aangenaam en niet zo hinderlijk als een normaal alarm. Ik gebruik de wake-up light tevens als nachtlamp. Een apart lampje is niet nodig. Je kunt namelijk zelf de lichtintensiteit instellen. Kortom zeer tevreden met mijn nieuwe wake-up light. Een versie met docking zou helemaal super zijn!

Iris 123 28-10-2013

Overtrof mijn verwachtingen!
De eerste dagen nog de wekker op mijn mobiel erbij gezet maar dat bleek echt niet nodig. Je wordt echt helemaal fijn wakker. Eerst het licht en dan de vogels! Helemaal blij mee. Ook als bedlampje erg handig!

DucNico 23-10-2013

Het werkt!! Zelfs voor een vaste slaper als mij. Doordat de timing persoonlijk ingesteld kan worden is het wel degelijk effectief, waardoor ik nu ook aangenamer wakker word en het reeds vaak verwenste wekkergeluid achterwege kan laten. De natuurlijke wekgeluiden zijn aangenamer en eenmaal wakker kan ik gelijk overschakelen naar de radiofunctie. Het wekgeluid afzetten gaat bovendien erg makkelijk door de goeie touchbediening.

Dit apparaat is makkelijk in te stellen en vraagt niet al te veel plaats op het nachtkastje. Persoonlijk had ik echter liever een witte kleur als sokkel gezien in plaats van zilverkleurig. Zou het stijlvoller en passender maken.
Wat ik doe om een ander minpunt tegen te gaan is he apparaat niet recht naar me toerichten. Het display is namelijk iets te fel naar mijn insziens, maar dat is eigenlijk enkel hinderlijk bij het inslapen.
Het is een mooi feature dat het als leeslamp gebruikt kan worden, maar ikzelf gebruik het niet echt.

Maar hoedanook, als lichtwekker een prachtig product dat me wel degelijk beter geluimd wakker laat worden en dat ik zeker zou promoten!

jossiek 23-10-2013

Nu de dagen weer korter worden was het hoog tijd om een nieuwe lichtwekker te kopen. Ik had een van de allereerste modellen van Philips maar deze is vorig jaar kapot gegaan dus moest het met mijn telefoon (inclusief wekkerstand met piepje) doen. Wel altijd tevreden over geweest dus toch weer een Philips gekozen.
Omdat ik een tijdje zonder moest doen, merkte ik dat het toch echt beter wakker worden is met licht. Ik begin weer energieker aan de dag doordat ik rustiger en geleidelijker wakker wordt dan met een ‘normale’ wekker. Meestal word ik al wakker van het licht en wanneer het relaxende geluid wordt afgespeeld is het tijd om eruit te gaan. Het is nu ook mogelijk om nog een keer te snoozen zonder dat je hiervoor een knopje hoeft te zoeken, alleen aantikken is al genoeg. Vet handig dus.
Tegenwoordig zit er een dimbaar LED lamp in de Wakeup Light wat toch een mooi natuurlijk licht geeft. In een hoge stand gebruik ik hem ook als lamp. Voor mijn gevoel is hij wel wat minder robuust qua design maar hij is dan ook een stuk kleiner dan mijn oude.

mjeverink 23-10-2013

Na een tijdje zonder wake up light wakker te zijn geworden ben ik blij dat ik er weer eentje heb. Erg relaxt wakker worden doordat de slaapkamer langzaam lichter wordt. De nieuwe wake up light is super handig in gebruik, mede door de quick start gebruiksaanwijzing. Fijn is ook dat als je de lamp aanraakt de icoontjes al oplichten in het donker. Het is super dat er meerdere functies zitten in een apparaat, een leeslamp, radio en wekker. Ik gebruik zelf alle functies en word wakker met de radio, die gelukkig zacht begint en steeds luider wordt. De snooze functie activeer je door willekeurig ergens op de wake up light te tikken, erg gemakkelijk. Het design vind ik er helaas niet op vooruit gegaan, maar smaken verschillen. Jammer vind ik de ouderwetse ontvangstdraad voor de radio.

amschothuis 22-10-2013

Wakker worden is nu een compleet andere ervaring. Rustig aan wakker worden door de 'opgaande zon' ipv een irritant toon uit je telefoon. Wel zet ik men wekker tijd wat later, omdat het licht al ruim van te voren langzaam aan gaat en ik elke keer al voor de geplande tijd wakker was en elke 10 min slaap is natuurlijk heilig!

Het is heel makkelijk in gebruik.

1 nadeel vond ik de beperkte keuze in geluid om mee gewekt te worden, de radio ontvangst is niet direct top, daarvoor moet je de antenne/snoer wel goed positioneren.

Zeker een aanrader om met een goed gevoel je bed uit te komen in de donkere dagen!

rleenstra 22-10-2013

Ik heb de wake-up late nu twee weken en ben prima tevreden. Ik had al een wake-up light (1e generatie, die grote) maar dit is qua design een hele stap voorwaarts. Kleiner, strakker maar met dezelfde eigenschappen. Ik vind het licht ook iets mooier (geler ipv witter bij de oude versie) en ben erg blij met het nieuwe geluid van de vogeltjes. Was het vorige loopje erg kort en werd het vrij snel irritant, hier heb ik dat niet niet gehad. Al met al een prima koop, of je nu nog geen wake-up light hebt of wel.

daanpotter 22-10-2013

Qua functionaliteit vind ik de Wake-up Light echt top. De vormgeving is niet helemaal mijn ding, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.

Wakker worden is een nieuwe beleving. Voorheen kwam ik zeer moeilijk mijn bed uit, natuurlijk is het nog steeds niet de makkelijkste opgave maar ik moet zeggen dat het wel een enorm stuk scheelt met de Wake-up Light. Ik gebruik 'm zelfs in het weekend, ik zet dan de wekker om tien uur, word goed wakker en kan beter gebruik maken van mijn vrije tijd.

Het nadeel vind ik de beperkte keuze in geluid. Ik luister weinig radio, ben meer van de nieuwe generatie, waardoor er weinig overblijft dan de vogelgeluiden. Een aux-uitgang of iets waardoor ik mijn eigen geluid kon kiezen zou fijn zijn geweest. Volgens mij is dit het geval bij de duurdere versie.

Nina81 22-10-2013

De Philips wake-up light is eenvoudig te installeren, het gaat eigenlijk vanzelf. De vormgeving is erg subtiel en past al snel op een klein nachtkastje. De bediening is ook eenvoudig. Het 'zonlicht' gebruik ik om prettig wakker te worden en tevens als leeslampje of gewoon als sfeerverlichting met een muziekje erbij. Het geluid is goed en een heldere ontvangst. De andere standen van geluid zijn ook erg leuk wakker worden, alsof je inderdaad ergens in een hutje aan zee of in de jungle ligt :-)
Persoonlijk hou ik er niet van wanneer ik 's nachts heel duidelijk zicht heb op de tijd. Het display geeft daarbij erg veel (rood) licht, waardoor ik deze van me wegdraai. Bij een nieuwe versie zou het helemaal perfect zijn als het display ook gedimd kan worden 's nachts en bij het ontwaken samen met het licht zichtbaar wordt.
Verder ben ik er heel blij mee, vooral de snooze functie, even bovenop aanraken en je kunt weer even verder dromen. Gelukkig ben ik nu niet meer afhankelijk van mijn mobiele telefoon die als wekker diende, dat schijnt toch je slaap te verstoren.

Sparkles 15-10-2013

Buiten is het nog donker en de wekker gaat eentonig en hard af! Door de Philips HF3505 kom ik nu eenvoudig mijn bed uit doordat het ontwaken nu geleidelijk aan gaat ipv in één keer (en 100 keer 'Snoozen') ! Doordat het licht langzaam harder gaat schijnen wordt je langzaam en rustig wakker. De natuurlijke geluiden vind ik heerlijk! Eenmaal wakker zet ik de radio aan :)!
Leuk design, eenvoudig in gebruik en heerlijk ontwaken; kortom ideaal!
Ook handig als lampje!

Geertje132 20-10-2013

Heeft de 3505 ook een zonsondergang functie voor 's avonds zoals de 3510? Is er een MP3 ingang? Dankjewel!