Philips HF3520/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 123 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HF3520/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Eduard ottosen 11-05-2022
  • Product gekregen

Briljant ontwerp, maar te weinig instelfuncties mogelijkheid

Geschreven voor: Philips HF3520/01

Om de revieuw leuk te beginnen, als wens wauw ik een wake up ligt met inslaap functie, voornamelijk vanwege het vroeg opstaan en moeilijk inslaap komen niet het sterkste van mij is.
Toen ik deze op mijn verjaardag kreeg dacht ik: 'yes, Bakkersvak i am ready te do it!'
Na het uitpakken van de wake- up ligt, is de eerste indruk dat het qua form praktisch en mooi is om naar te kijken etc.
Klein minpunt is dat de buitenzijde (het menu tougscreen,) van plastic is in plaats van glas. Dat had naar mijn mening beter zonder gekunt, vanwege dat plastic doffer word of gaat barsten naar verloop van tijd.
Kwa mogelijkheiden is het met de wake-up ligt wel erg goed, (behalfe dat sommige wake functies te eentonig zijn) ben ik voor de rest wel erg tevreden over de bedieningsgemak.
Over de inslaapfunctie, ben ik niet erg overtuigt.
Ik begrijp van philips niet, waarom er is gekozen om maar (2) mogelijkheiden te kiezen is, om in slaap te vallen. Waarom niet alle 6 mogelijkheden philips?!
Ook had ik 'verwacht' dat er bij de inslaap functie, een adamshaling meditatie was. Jammer genoeg kwam ik erachter dat het bij de nieuwere philips modellen dat wel had.
Ook mis ik de auex/Bluetooth optie om je eigen muziek af te spellen.
Die heefd de voorganger wel van bijna hetzelfde prijs klasse.
Mijn vraag aan Philips is, kan ik mijn product inruilen bij jullie voor een HF3651/01 ondanks dat bij bol.com besteld is?
mijn product heefd al een regrestratis op jullie site en ik woon in drachten.

Pluspunten

• Goede afwerking
  • Prima geluids kwalitijd
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• beperkte inslaapfuncties
  • Te eentonig klanken
  • Mist persoonlijk de auex/Bluetooth mogelijkheid

b.kokkelmans 27-11-2017

Prachtige lamp met leuke features

Geschreven voor: Philips HF3520/01

Ik heb de wakeup light nu een aantal dagen in gebruik en kan alleen maar positief reageren. Een mooi design, mooi licht, mooi geluid en een aantal extra features die heel handig zijn. Het feller worden van de lamp is heel mooi gedaan van heel zacht rood licht naar echt fel licht. De geluiden die te kiezen zijn, zijn van goede kwaliteit en klinken niet dof of ingeblikt. De slaapfunctie werkt ook prima en is goed in te stellen. Ik dacht in het begin dat dit een inslaapfunctie was en dat de lamp langzaamaan minder fel zou worden. Dit is echter niet het geval. De lamp valt gewoon uit na een aangegeven tijd. Heel handig is de usb aansluiting om de telefoon mee op te laden. Tot nu toe zeer tevreden over de lamp!

Pluspunten

• mooi design
  • relaxed wakker worden

Christel 16-01-2017

Heerlijke manier van wakker worden

Geschreven voor: Philips HF3520/01

Wakker worden met fluitende vogeltjes in de winter is toch heerlijk. Maar het leuke is dat je ook kan kiezen voor de radio. Alleen wordt ik niet zo snel wakker van het licht, maar dat komt misschien omdat de wekker niet op mijn nachtkastje staat maar wat verderop.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Rustig wakker worden

Minpunten

• De tijd wordt niet heel fel aangegeven

J 24-10-2016

Hoe zet ik de wekker uit?

Geschreven voor: Philips HF3520/01

De wekker werkt prima. Knopjes boven en opzij zijn wel heel klein. Lastig in het (half)donker te bedienen.
Maar hoe zet ik hem 's morgens uit? De gebruiksaanwijzing vertelt hoe te "snoozzen" maar niet hoe ik het licht en het geluid uitzet. Ik heb een flink aantal reviews hier nagelezen en zag dat anderen dit ook wel lastig vonden. Wellicht breng ik hem toch terug vanwege de miniatuurknopjes en het lastig uitzetten van het alarm.

Pluspunten

• mooi licht bij wakkerworden en inslapen.
  • vormgeving

Minpunten

• kleine knopjes bovenop en opzij
  • Onduidelijk hoe geluid en licht uit te zetten.
  • display verlichting niet voldoende

M 28-10-2016

Hoi, vond het ook even zoeken, maar heb ontdekt dat je de wekker uitzet door op het alarmknopje te drukken (de alarmtijd gaat dan wel even knipperen, maar dat houdt al snel op), het licht moet je apart uitzetten door op de lichtknop te drukken. Zelf tik ik eerst op de lamp zelf om het geluid uit te zetten (dan komt hij dus in de snooze stand) en vervolgens op het alarmknopje om te voorkomen dat hij nog een keer afgaat.

J 30-10-2016

Ha M,
Dank, da's een goede tip!

Y uit friesland 17-04-2016

mooie wekker

Geschreven voor: Philips HF3520/01

de wake up wekker maakt me rustig waker met vogel geluiden (dit kan je zelf instellen) en door het licht dat rustig aangaat wordt je ook rustigere wakker. ik zou niet meer zonder willen.

voor heen werd ik vaak wakker met hoofd pijn en nu niet meer het voelt heel natuurlijk om zo wakker te worden ook het slapen bevalt. door dat het licht rustig uit gaat

Golinez 28-06-2014
Geschreven voor: Philips HF3520/01

In februari 2014 gekocht. Had hiervoor een half jaar een oudere versie van Philips. De 3520 is qua design veel mooier. Led verlichting is zuiniger en beter en stiller te dimmen. Geen bijgeluiden als lamp gedimd wordt. De vele mogelijkheden zijn functioneel. Radiogeluid is niet om over naar huis te schrijven, maar het is alleen maar om je te wekken.

De manier waarop je gewekt wordt is in te stellen. Zelfs de tijd dat het licht aangaat voordat het alarm afgaat is in te stellen. Je kunt kiezen tussen radio of voorgeprogrammeerde geluiden. Volume en lichtsterkte is instelbaar. Of het opkomende licht je daadwerkelijk op een betere manier wekt weet ik niet, maar het valt mij in ieder geval niet tegen.

Kortom een zeer tevreden.

lie_cat 04-05-2014
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Vorig jaar oktober de wekker gekocht. Heel de winter lekker wakker geworden van de vogels en de "zon". We hadden alleen geen rekening gehouden met het voorjaar. Mijn vriend word nu elke dag voor 6.00 wakker van de vogels buiten omdat die bijna hetzelfde klinken als zijn wekker. We gaan nu de andere geluiden van de wekker maar proberen :-) Voor de rest is het een mooi apparaat met lekkere grote cijfers voor 's nachts.

Sjoefie 18-03-2014
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Ik las veel positieve reviews over dit product, maar helaas ook een enkele negatieve. Aangezien ik zelf zeer lastig uit bed kom in de ochtend, vond ik dit product zeker het proberen waard.

De eerste paar keren werkte het niet zoals gewenst, ik werd niet uitgerust wakker. Maar ik bleef hem toch elke keer gebruiken en na een paar dagen werd ik wel uitgerust wakker. Dus er is gewenning nodig bij dit product. En om de dag goed door te komen, moet je ook wel echt eruit gaan als de wekker is gegaan. Als je dan weer je ogen sluit, dan heeft de wekker geen enkele zin.

Verder is er ook de zonsondergangfunctie, het werkt wel fijn, maar ik ben er niet helemaal tevreden over. Soms lukt het me niet om in slaap te komen voordat de "zon" onder is (het licht uit is).

Als de radio aanstaat bij zonsondergang, dan gaat deze tegelijk met het licht uit. Ik vind hieraan wel jammer dat het volume van de radio niet geleidelijk afneemt, net zoals bij het licht.

Kaat6 18-12-2013
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Mooie wekker alleen de snooze mode gaat ook in als ik bijvoorbeeld mijn mobiel op mijn nachtkastje terug leg. Ik heb ook geprobeerd de wekker op een boek te zetten en ook een ochtend mijn mobiel op een boek terug te leggen. Dat hielp niets. Dus wekker op de vloer als ik de radio wil blijven horen in de ochtend ipv snooze mode en te laat komen op het werk! Iemand die ook dit probleem heeft?

johnjet 06-11-2013
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Iedere ochtend met een zonnetje wakker worden; we hebben al een ouder model in huis. Het probleem van de lampen vervangen, speelde een tijd geleden in de media.
Nu dus goed gekeken!
Reviews lezend vraag ik me af of mijn verjaardagscadeautje wel voorzien kan worden van een nieuwe lamp (ooit). Is dit niet het geval, dan is een lampje verwisselen ineens wel erg duur geworden.

Wie weet hier het fijne van?

Wat betreft het wekken heb ik naast de opkomende zon, gekozen voor vrolijke vogeltjes met muziekje.
Ik sluimer niet, maar direct uit ........ maar dan moeten er wel twee knoppen worden ingedrukt.
Eerst het alarm eraf en dan nog de lamp uit. Toch een beetje omslachtig; zeker met die kleine knopjes.

Is dit zoals het behoort te gaan?

Ik kan nog even testen en weet dus niet of ik mijn cadeautje wel wil houden.

a3bergwerff 18-03-2013
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Geweldig om nu uitgerust wakker te worden. We zijn er nu zelfs zo aan gewend dat we wakker worden voordat de wekker gaat. Een aanrader!!!

Gebruik is makkelijk, alleen had Philips in de handleiding wel mogen aangeven hoe je wekker uitzet. Dit was in het begin niet echt duidelijk.

Het activeren van het alarm (2 zelfs) is eenvoudig. Je drukt simpelweg het konpje van alarm 1 of alarm 2 in en het alarm is gezet. Wat ook ontzettend handig is, is dat de wakeup light niet zijn instellingen en tijd verliest als je de stekker uit het stopcontact haalt. Echter is niet duidelijk hoelang dit vastgehouden wordt.

Instellen van het alarm is eenvoudig, je kiest simpelweg 1 van 5 natuurlijke geluiden of radio en vervolgens kies je de lichtsterkte die je wilt hebben bij het ontwaken. Tevens kan je aangeven hoe lang de 'zonsopgang' moet duren. Wij hebben deze ingesteld op 20 min. Dit wil zeggen dat de lamp 20 min voor het werksignaal aan gaat en na 20 min op volle lichtsterkte is.

Inmiddels hebben we een tweede gekocht omdat de eerste goed bevalt.

moontje_1 20-02-2013
Geschreven voor: Philips HF3520/01

ik ben tevreden over deze lamp, had hiervoor een medisana geprobeerd maar dat was echt koud licht, nu met oranje licht wakker worden is een verademing. voor mij is alleen van de 20 lichtstanden stand 3 al licht zat om bij wakker te worden, net als het geluid. ik vind het vogel geluid niet slecht van kwaliteit, ja je hoort een ruis bij het hard zetten maar die stand hoef ik niet in te stellen. Wat ik alleen een misser vind zijn de vele kleine knopjes. ik kan in het donker echt niet voelen wat het lichtknopje is, ik heb er een rubber nopje bijgeplakt zodat ik voel waar ik druk. Wel prettig is dat je de display feller kan zetten of niet. al met al een fijne wekker, geen irritant standaard wek toontje voor mij.

Anton Noniem 18-02-2013
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Geluidskwaliteit van de natuurgeluiden zijn erg matig, vooral de merelzang (=geluid 1) klinkt vervormt. Dit zit hem denk ik -gezien de andere klachten hierover ook- in de te lage bitsnelheid (bitrate) van de geluidsbestandjes die Philips toegepast heeft, waarmee vermoedelijk meer winst behaalt wordt, aangezien er met een lage bitsnelheid minder flashgeheugen nodig is waar de geluidsbestandjes op staan geschreven; Het zijn ook erg korte loopjes: de paar Merel-motiefjes herhaalen zich steeds.
Het was beter geweest als je zelf geluidsbestandjes kon invoeren via een usb kabel, of via een (losse) SD card. (en dan bijv. i.p.v. 5 korte natuurgeluiden, 1 wat langere loop.)
Erg zonde want verder vind ik deze wekker geweldig!
(Of gaat Philips garanderen dat wanneer ik de 3520 ga ruilen de natuurgeluiden niet vervormt klinken bij een ander exemplaar?)

De radio klinkt overigens wat mij betreft wel prima, dus het ligt niet aan de speaker! Betere ontvangst ook dan mijn vorige wekker-radio op dezelfde plek.
Een 6 tal Presets voor verschillende radio frequentie's was mooi geweest.

Display is prima instelbaar, zodat het tijdweergave-licht niet fel is, wat bij m'n vorige wekker wel het geval was.

Bediening is prima, alleen had op de middelste, van de 3 bij elkaar horende knopjes, een braille-puntje mogen zitten, zoals dit op toets 5, van menig afstandsbediening voelbaar is.

Fam. Moonen 15-01-2013
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Het is prettig wakker worden met deze wake-up light. 20 minuten (of 30 of 40) van tevoren gaat de 'zon' op (de lamp gaat steeds feller braden), op de wektijd gaan dan bijv. de vogeltjes fluiten (natuurlijk geluid). Je wordt dan ontspannen wakker. Fijner dan mijn vorige wekkerradio, die in een keer muziek begon spelen.
- 5 natuurlijke geluiden, 1 radio geluid. Volume instelbaar, natuurlijk geluid kiesbaar. Makkelijk te bedienen. Felheid van het licht (opkomende zon) is instelbaar. Twee wekkertijden.
Een nadeel vind ik: door het wekgeluid heen (natuurlijk geluid) klink een harde ruis, alsof er een radio aanstaat, maar dus geen muziek weergeeft. Dit doet afbreuk aan het fijne wekgeluid.
Als iemand raad weet, laat het mij weten.

Officiele reactie van Philips Nederland 18-01-2013

Beste Fam. Moonen,

Uit uw review begrijp ik dat u een probleem ervaart met uw Wake-up Light. Ik vind het spijtig om te vernemen.

Het zou niet mogen zijn, dat tijdens een natuurlijk wekgeluid een ruis hoorbaar is. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, mijn collega kan u vervolgens verder informeren.

U heeft 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) op het apparaat. Zodra het apparaat binnen de garantie valt, zullen we overgaan tot het versturen van een nieuw exemplaar.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

MBmb 19-01-2013

Wij hebben dezelfde ervaring met het 'ruisgeluid'. Andere apparaten in de winkel bleken dit ook te hebben. Ik heb hierover een klacht ingediend op deze site in dec. 2012. De reactie van Philips was deze:
"De wekgeluiden van de HF3520 zijn allemaal kwalitatief goed bevonden en bedoeld om mee wakker te worden, zonder hierna nog afgespeeld te worden."

Mocht je er een vinden zonder ruis, dan hoor ik het graag!

MBmb 03-12-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Een leuk apparaat. Het is fijn wakker worden. Toch ook een aantal minpunten waarom wij de lamp retour gebracht hebben:
- een vervelende ruis in met name de soundscape met de merel-geluiden. Dat blijkt in alle apparaten met dit typenummer te zitten.
- de wektijd van minimaal 20 minuten is ons wat aan de lange kant; 10 minuten zou mooi zijn.
- de lampen kan je niet vervangen; kapotte lamp betekent dat de wekker naar de container kan verhuizen en dat is in het kader van de duurzaamheid een groot minpunt. Dat moet toch anders kunnen Philips!

Officiele reactie van Philips Nederland 05-12-2012

Goedendag MBmb,

Wat vervelend te horen dat u niet geheel tevreden bent met de HF3520.
Ik zal hieronder ingaan op de verschillende punten in uw review.
Wat de wektijd betreft, hier is onderzoek naar gedaan en het tijdsbestek van 20 minuten is de minimale tijd die nodig is om de zonsopgang goed te simuleren en effectief te werken.
Het licht van de HF3520 wordt geproduceerd door LEDlampen die speciaal voor dit soort apparaten ontworpen zijn en deze zijn niet in de consumentenhandel verkrijgbaar. Bovendien zitten de lampen vast aan de printplaat, waardoor deze inderdaad niet te vervangen zijn.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding hiervan dan kunt u natuurlijk altijd contact met Philips opnemen.

bw2711 18-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Hoewel deze wekker op zich bevalt, maak ik gebruik van de 30-dagen proefactie om hem terug te sturen. De redenen hiervoor zijn:
- hij is onstabiel, je kunt erop wachten tot ie op de grond valt;
- als ik mijn bedlamp weg doe en de wekker het gehele nachtkastje geef, kan ie stabieler worden opgesteld. Wanneer je hem echter als verlichting gebruikt en hij urenlang aan moet zijn, is het geen prettig idee dat de lamp niet vervangen kan worden.

Jammer, want ik vind het design een stuk beter dan de vorige generatie wake-up lights.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Goedendag bw2711,

Wat vervelend te lezen dat u toch niet geheel tevreden bent over de HF3520.

De LEDlampen zijn inderdaad niet te vervangen. Dit komt omdat deze vastzitten aan de printplaat en deze niet voor consumenten beschikbaar is.
De lampen zijn namelijk speciaal gemaakt voor de Wake-Up light en hebben een groter kleurbereik en meer intensiteit dan de standaard LEDlampen.

Voor vragen of opmerkingen kunt u altijd contact met Philips opnemen.

judofreak86 15-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

De wake up light doet hier nu een maand al zijn best mij te wekken iedere ochtend veel te vroeg en ik moet zeggen dat doet hij een stuk prettiger en effectiever dan mijn telefoon alarm. Lekker wakker worden met licht en dan wel fluitende vogels of radio. Echt een aanrader voor de winter!

Anho 12-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

De test periode van de Philips Wake-up light is helaas ten einde. De wekker voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Vooral als we de winter periode ingaan is het lastig wakker worden, zeker als het buiten guur en donker is. De Wake-up light maakt het een stuk eenvoudiger om op te staan maar ook de inslaap functie werkt super.

De Wake-up Light is zeer gebruiksvriendelijk. De gebruiksaanwijzing moet je even doorhebben, het staat in verschillende talen beschreven op een pagina. De toetsen werken zeer prettig door middel van tiptoetsen.

Er zijn maar liefst 5 verschillende wekgeluiden die allen zeer natuurlijk zijn. Met vogeltjes, met een koekoek, met rustgevende muziek (2x), met de zee en meeuwen voor ieder wat wils. En als je niet zo van deze manier van wekken houdt dan kun je ook de radio instellen. Inmiddels heb ik alle geluiden getest en de rustgevende muziek met hier en daar een vogeltje is mijn favoriet gebleken.

De zonsopgang simulatie kun je in verschillende sterktes zetten, dit is heel persoonlijk. Bij het eerste gebruik was ik wel een beetje bang dat ik niet gewekt zou worden door deze wekker maar niets is minder waar. De zonsopgang simulatie kun je zelf instellen wanneer deze start. Ik laat het beginnen zo'n 30 minuten voordat ik wakker wil worden. In deze 30 minuten merk ik dat ik langzaam wakker wordt. Na 30 minuten beginnen de vogels zachtjes aan te fluiten en weet ik dat het tijd is om uit mijn bed te gaan. Het is wel even wennen als je wakker wordt met een zonnetje en buiten blijkt het te regenen. Doordat ik op deze manier wakker wordt heb ik het idee dat ik meer energie heb gedurende de dag, direct bij het wakker worden merk je het verschil ten opzichte van het wakker worden met een zoemer. Bij het wakker worden met een normale wekker, kun je weleens schrikken en voel je je heel duf. Dat is bij deze wekker niet het geval, alles gaat geleidelijk aan.

De wekker is ook handig om als lamp te gebruiken bijvoorbeeld bij het lezen van een boek voor het slapen gaan. Of het gebruik van de radio als je aan het werk bent.

De functie om in slaap te vallen bij een nagebootste zonsondergang vind ik een aangename bijkomstigheid. Dit kun je eventueel met muziek of natuurgeluiden instellen. Bij het gebruik van deze functie dooft de lamp binnen een zelf ingestelde tijd. Het licht dooft langzaam en val je heerlijk rustig in slaap.

Mijn eindconclusie: Ik vind het heerlijk wakker worden met deze wekker, zeer handig in het gebruik en een mooi design. De prijs voor deze wekker vind ik wat aan de hoge kant.

Pluspunten:
- natuurlijke wekgeluiden
- ontspannen wakker worden
- simulatie van een zonsopgang (altijd een zonnetje)
- gebruiksvriendelijk
- mooi design
- zeer gebruiksvriendelijk
- radio functie
- meer energie gedurende de dag
- inslaap functie
- makkelijke snooze, gewoon tikken op de wekker op een willekeurige plaats.

Minpunten:
- Lamp kan niet vervangen worden
- De prijs is wat aan de hoge kant voor een wekker

yuul 11-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Na de wekker nu iets meer dan een maand getest te hebben ben ik heel erg tevreden!
Ik had altijd heel erg veel moeite met opstaan, en werd iedere ochtend meteen sacherijnig als het vervelende geluid van mijn oude wekker mij bruut uit mijn slaap haalde. Met de Philips wake-up light wordt ik een stuk prettiger wakker.
De wekker heeft prettige geluiden, en dankzij de lamp die langzaam licht wordt tot de ingestelde stand, word je ook langzaam wakker. Verder heeft de wekker een mooi design en is ook redelijk compact, waardoor hij heel mooi op het nachtkastje staat! Er is niks aan op te merken op de wekker wat ik er niet fijn of goed aan vind.
Ik zou nooit meer met een gewone wekker wakker willen worden, en blijf deze wake-up light dan ook zeker gebruiken.

Helmut71 11-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Via The Insiders heb ik deze Wake-up Light een aantal weken uit mogen testen. Na het lezen van de gebruikshandleiding (ietwat onhandig met 3 talen op 1 pagina) bleek het bedienen van het apparaat kinderspel; het is heel intuïtief. De Wake-up Light is ook nog eens heel aardig vormgegeven, dus hij misstaat niet op het nachtkastje. Hij is wel wat groot, maar bij mij vervangt hij zowel mijn oude digitale wekkerradio als het nachtlampje, dus dat is te overzien. Minpuntje vind ik de leesbaarheid van het display in het donker. Ondanks het instellen van het contrast in de hoogste stand blijkt de achtergrond een klein beetje mee op te lichten. Ik heb vrij slechte ogen (sterkte ongeveer -5) en het kost me erg veel moeite om in het donker (zonder mijn lenzen) de tijd af te lezen. Met mijn oude wekkerradio had ik hier veel minder problemen mee.

De eerste dagen een beetje aan het uitproberen hoe fel het licht moet zijn om lekker bij op te staan, je kunt kiezen uit 20 standen. Maar bij “20” zou je je kamer prima kunnen behangen, zoveel licht geeft dat. Ook verschillende wekgeluiden uitgeprobeerd, maar ik blijf de voorkeur aan de radio geven. Uiteindelijk blijkt dat ik prettiger wakker word dan met mijn wekkerradio, hierbij “schrik” je eerder wakker. Met de Wake-up Light begin je al eerder met wakker worden (terwijl je nog slaapt) en als de radio aangaat word ik echt wakker. Daarna snooze ik nog 1 of 2 keer (de lamp aanraken zou voldoende moeten zijn om te snoozen, maar in de praktijk moet ik er met mijn knokkel een tik op geven alsof je bij iemand op het raam klopt) en als ik dan opsta heb ik echt het gevoel dat ik wakkerder ben dan anders; het voelt prettiger. Als ik vertrek naar mijn werk maak ik mijn vrouw wakker en zet de Wake-up Light zachtjes aan op stand 4, net genoeg om de kamer te verlichten. Zij vindt dit fijner dan dat ik de kamerverlichting laat branden, dat is nl. veel feller.

Na 3 weken is de Wake-up Light naar de slaapkamer van mijn dochter verhuisd. Zij heeft al een aantal jaren problemen met inslapen en gebruikt sinds een aantal maanden tabletjes melatonine voor ze naar bed gaat. Wij konden onze ogen dan ook niet geloven toen zij meteen op de eerste avond al binnen 15 minuten in slaap was gevallen, en nu na 2,5 week nog steeds. Met die melatonine is ze trouwens op die eerste avond al gestopt, omdat wij het effect van die lamp wel wilden zien. De Wake-up Light bootst een zonsondergang na, waardoor je (volgens de folder) natuurlijker in slaap zou vallen. Nou, mijn dochter is het levende bewijs dat dit echt waar is. Overigens vindt zij de wake-up functie niet prettig, ze houdt meer van een donkere kamer ’s ochtends; ieder zijn meug!

Deze Wake-up Light wordt dus niet teruggestuurd, maar blijft lekker bij mijn dochter op de kamer staan, en binnenkort komt er een nieuwe op mijn nachtkastje; de feestdagen komen er aan. Al met al zou ik mensen die prettiger willen opstaan de Wake-up Light laten uitproberen, volgens mij is er een actie dat je de lamp 4 weken kan proberen en als hij niet bevalt kunt terugsturen. Mensen die moeite hebben met inslapen zou ik de lamp zeker aanbevelen, ondanks de wat hoge winkelprijs.

pfvanh 11-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Nu ruim een maand deze lampwekker in gebruik en ik ben er door verrast. De wintertijdswitch maakte het wat lastig (want weer wakker worden in t licht) maar dat is opgelost door maar vroeger op te gaan staan ;-)

Het wakker worden gaat veel geleidelijker dan het abrupte van muziek aan, knal geven en opstaan. Ok, je begint vroeger wakker te worden dan de wekker echt gaat, maar dat geeft niet, omdat het heel geleidelijk gaat. Ik sta relaxter en uitgeruster op. En daar gaat het om.

Het gebruik 's avonds, langzaam dimmend... daar merk ik weinig voordeel van. Waar ik het in huis dan al redelijk donker heb, zet ik hiermee de slaapkamer weer in het licht. Dat werkt net tegendraads eigenlijk. Dus die laat ik nu voor wat het is.

Als wekker echter: prima! Boven verwachting en dat is altijd leuk.

Gebruiksgemak: heel eenvoudig in te stellen, intuitief. Gebruiksaanwijzing heb ik niet gelezen. Twee wektijden, verschillende natuurgeluiden en ook een radiomogelijkheid. Snoozefunctie is supersimpel: wekker aantikken, maakt niet uit waar.
Kortom: mooi apparaat, ik ben er blij mee!

Henk.84 10-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Ik heb de Philips wake-up light (HF3520) mogen testen via The Insiders. Wat me als eerste opviel was het mooie design. Simpel maar stijlvol. En erg fijn dat dit ene kleine product een lompe wekkerradio en een nachtlampje vervangt! Er zitten ook maar een paar knopjes op waardoor het ontzettend eenvoudig te gebruiken is.

Ik ben zelf wel iemand die erg “gemakkelijk” wakker wordt, waardoor ik de wekfunctie voor mij niet geschikt vind. Op het moment dat deze aanspringt ben ik al klaarwakker. Natuurlijk wakker worden is er dus niet bij. Mijn vriendin is juist wel iemand die moeilijk wakker wordt en moeite heeft met opstaan, voor haar was het echt een uitkomst. Daarom ben ik wel erg te spreken over het product.

De inslaapfunctie is wederom erg geschikt voor mijn vriendin, maar niet voor mij. In een donkere ruimte slaap ik binnen 15 seconden, maar mijn vriendin doet er nu nog maar zo’n 20 minuten over in plaats van (soms wel) enkele uren.

Ikzelf zou de wake-up light voor mezelf niet kopen maar als er een nachtlampje met klok en wekkerradio zonder wake-up functie uitkomen (met een prijs die daar beter bij aansluit) dan hou ik me aanbevolen!

Mijn conclusie:
Vormgeving 10/10
gebruikgemak 10/10
wek- en slaapfunctie 3/10 voor makkelijke slapers, 9/10 voor moeilijke slapers

Insidertje 10-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Het is inderdaad wel fijn opstaan met de wake-up light. Zeker zo in de winter. Hij is makkelijk in gebruik (op de snooze na misschien. Je moet even uitvinden hoe hard je precies op de lamp moet tikken.) Ik vind hem als arme student een beetje te duur, maar verder goede wekker. Het helpt me trouwens niet echt met opstaan als het buiten mijn bed erg koud is of als ik te vaak snooze.

robbert.f 10-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

Ik was al langere tijd geïnteresseerd in de wake-up light. Maar de prijs en de vorm weerhielden me tot nu toe om hem te kopen. Als lid van The Insiders heb ik nu de kans gekregen de nieuwe wake-up light te testen. Ik heb tot nu toe hele positieve ervaringen met de wake-up light. Ten eerste is het nieuwe design echt prachtig en niet meer te vergelijken met zijn voorgangers. Het is nu echt een mooi design meubel op je nachtkastje. Zelf vind ik het erg fijn om 's avonds in slaap te vallen met de sluimer functie. Het licht neemt dan langzaam af waardoor je eerst bijvoorbeeld nog even een boek kan lezen. Terwijl je dan langzaam in slaap valt wordt ook het licht langzaam minder. Het is echt een zonnetje die onder gaat. Ook is erg prettig om 's ochtends weer langzaam wakker te worden van de het langzaam toenemende licht en fluitende vogeltjes. Het was in het begin alleen wel even zoeken naar de juiste licht sterkte omdat mijn partner ver voor de wektijd al wakker werd van het licht. Maar dit was na twee dagen al opgelost door de licht sterkte zwakker in te stellen. Ook kan je op de wake-up light eenvoudig twee verschillende wektijden instellen. Elke wektijd kan je ook instellen met een verschillende licht sterkte. Dus mijn partner kan met minder fel licht eerder opstaan. Ik sta meestal een half uurtje later op ;-) Ik heb de tweede wektijd dan ook op mijn eigen tijd en licht sterkte ingesteld. Het enigste min puntje vind ik dat mijn partner met de vogelgeluiden wakker wil worden en ik zelf liever met de radio. Hoewel je de lichtsterkte wel per wektijd kan instellen, kan ik helaas niet instellen dat wektijd 1 met vogelgeluiden gaat en wektijd 2 met de radio. Dat zou het enigste zijn wat ik graag anders zou willen zien. Maar overal is het echt een aanrader en worden de beloftes van Philips werkelijkheid.

nanny1408 10-11-2012
Geschreven voor: Philips HF3520/01

De situatie voor de wake-uplight: met een enorme klap word ik wakker van het geluid van mijn wekker, de adrenaline schiet door mijn lijf en ik weet niet hoe snel ik om mij heen moet grijpen op zoek naar de snooze-functie van mijn wekker. Uiteindelijk vind ik de juiste knop en ga ik weer liggen, langzaam kom ik wat tot rust, maar het kwaad is al geschied: mijn ochtendhumeur is weer op volle sterkte.
De situatie nu: Langzaam word ik wakker van het licht van de wake-uplight dat mijn (altijd donkere) slaapkamer vult. Ik kan gewoon rustig blijven liggen tot ik wakker genoeg ben. Ik hoef niet overeind te schieten op zoek naar mijn wekker en het adrenaline-effect is volledig verdwenen. Met een glimlach constateer ik iedere ochtend opnieuw hoe heerlijk ik het vind om op deze manier wakker te worden. Een muziekje begint te spelen. Nog heel even liggen en genieten van de warmte van mijn bed en dan stap ik zo mijn bed uit!

Ik heb de afgelopen weken de lamp mogen testen via The Insiders. Het klinkt te mooi voor woorden, maar het werkt echt! Werd ik vroeger altijd wakker met een schok en een enorm ochtendhumeur, gaat dat met de wake-uplight stukken beter. Ik word zelf pas wakker als de lamp op volle sterkte is en de muziek zo'n beetje begint, maar de manier van wakker worden vind ik erg fijn! Daarnaast is het qua design en uitstraling een mooie lamp op je nachtkastje. Goed te gebruiken als leeslampje en er zit een 'in-slaap-val'functie op. Enige nadeel vind ik dat je bij het in slaap vallen niet ook de muziek langzaam kunt laten wegvagen; althans, ik heb nog niet ontdekt hoe dat zou moeten. Qua gebruikersgemak is het even leren omgaan met het apparaat, de handleiding is niet heel overzichtelijk. Nu probeer ik zelf altijd alles gewoon uit, dus was het voor mij niet zo'n probleem, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat lastig vinden. Al met al ben ik heel blij met deze manier van wakker worden, ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik er zo blij mee zou zijn!