Philips AJ3123/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ3123/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Jongejan 15-11-2019

Miskoop

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Heb dit keer weer eens voor Nederlands fabricaat gekozen, iets duurder maar daarentegen ook iets slechter. Het kan Philips niet aan knowhow ontbreken dus moeten we het in de ambitie zoeken.
Het lukt mij niet om voorkeursfrequenties in te voeren. Het apparaat staat dus altijd op de zelfde ontvangstfrequentie afgestemd maar kan deze zelden langer dan een paar dagen vasthouden. Nadat de wekker diverse malen op de meest onverwachte tijdstippen mijn nachtrust verstoord heeft gebruik ik deze functie niet meer. Kortom; geluidskwaliteit goed, tijdsaanduiding goed en duidelijk, ergonomisch slecht, wekker niet betrouwbaar, ontwerp kwestie van smaak (maar de smaak van Philips heeft sinds de zeventiger jaren nauwelijks een ontwikkeling doorgemaakt) Inslaapfunctie (?) werkt prima (120/60/30 min.). Het apparaat heb ik bij Blokker gekocht. Kennis ontbreekt bij personeel volledig (Als u het niet kunt vinden hebben we het niet)

Pluspunten

• Betrouwbare en duidelijk tijdsaanduiding
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Ergonomisch slecht
  • Wekker niet betrouwbaar
  • Voorkeursfrequenties moeilijk instelbaar
  • Oubollig zeventiger jaren ontwerp

Op zoek naar wekker 03-09-2019

Bediening is al snel ontregeld

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Ik kocht deze wekker nadat de bediening van de vorige wekkers van Philips. Nu me dit wéér gebeurd met een Philips wekker, ben ik klaar met het merk. Ik heb het over 2 typen wekkers waarvan we ieder 2 examplaren hadden. Ik heb 20 jaar een wekker van de Kijkshop gehad die eigenlijk alleen vanwege het uiterlijk is vervangen. Kostte 15 euro en was superbetrouwbaar. Had ik die maar nooit weggedaan.

Pluspunten

• Twee tijden in te stellen

Minpunten

• Knoppen vallen al snel uit
  • Knoppen moeilijk te bedienen/zien in het schemer

Guido 15-02-2018

Koop geen philips met gentle wake, geloof me

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Er wordt gesproken over wakker worden waarbij het volume langzaam toe neemt.binnen een minuut staat het volume echter zo hard dat niet alleen jij, je gezin maar ook de buren wakker zijn van de wekkerradio. Voor mij is de wekkerradio totaal onbruikbaar. Laat hem staan en kijk liever naar een ander merk want philips heeft deze verschrikkelijke functie op al zijn modellen en deze is niet uit te zetten. Jammer. Philips make things better en zorg er voor die gentle wake functie uit te zetten is.

Minpunten

• Gentle wake

Rene 19-03-2016

Geen goede ervaring

Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Ook wij hebben ervaren dat de wekkerradio zich telkens zelf reset. Vorige week gekocht 3x in 1 week gaat deze terug naar -- en moet je weer opnieuw instellen. Nieuwe gekregen. Na 3 dagen weer hetzelfde. Nu kijken wat leverancier doet.

Officiele reactie van Philips Nederland 22-03-2016

Geachte Rene,

Bedankt voor uw review, wij stellen de mening van onze klanten erg op prijs. U kunt best even onze klantenservice contacteren, zij zullen ongetwijfeld een oplossing voor u vinden.

Voor contact per e-mail, chat of telefoon gaat u naar de volgende link: http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html en kiest u voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio.

Alternatief mag u contact opnemen via Facebook (/PhilipsNederland) of Twitter (@PhilipsCare_NL)

Pascal
Philips Webcare

Martin5806 21-02-2016
Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Mensen, NIET kopen. Verliest om de haverklap zijn instellingen.Wat heb je dan aan een wekkerradio als hij niet betrouwbaar is?

Martin5806 10-06-2016

Hij werd vervangen door een nieuw exemplaar met dezelfde mankementen. Verder gaf men niet meer thuis dus een 3e heb ik maar niet aangevraagd. Uiteindelijk maar gewoon in de kliko gegooid. Onbegrijpelijk dat men zoiets kan maken en verkopen.

Officiele reactie van Philips Nederland 24-02-2016

Beste Martin5806,

Heel erg bedankt voor het plaatsen van uw review op deze website. Het lijkt er echter op dat er iets mis is met uw wekkerradio, een functie die wij niet ingebouwd hebben. Wilt u contact opnemen met onze klantenservice? Dan gaan zij hiernaar kijken. Bij voorbaat dank.

Pascal
Philips Webcare

SensaBen 31-07-2015
Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Mooi apparaat met goede functionaliteit, maar toch waardeloos. Het ding reset zichzelf ongeveer 1 keer per week waarna je alles opnieuw moet instellen. Je ziet dan alleen maaar streepjes. We kregen nog een ander exemplaar, maar deze had hetzelfde probleem.

jelle 25-06-2015
Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Ik heb deze wekker bij de blokker gekocht. Zeer ontevreden.

Na 3 dagen ging het display kapot. De dagen dat ie werkte was ik ook al niet tevreden, wat voornamelijk ligt aan het volume.

Ten eerste is het wekvolume van de radio niet in te stellen. Deze staat standaard op 3, wat veel te hard is.
Ten tweede is de laagste volumestand (1) van de radio 's avonds veel te hard om comfortabel naar te luisteren in bed.

BenZeeland 14-02-2014
Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Het geluidsniveau van de radio loopt op naar maximum tijdens de wekfunktie. Dat is veel te hard en niet instelbaar. De volume-instelling werkt alleen op normaal radiogebruik, wat door mij zelden wordt gedaan.
Een onacceptabele ontwerpfout is de hoge storingsgevoeligheid. Als er in de buurt een redelijk zwaar apparaat aan- of uitgezet wordt (PC, TL-verlichting) reset de wekker en moet alles opnieuw worden ingesteld. De batterijtjes helpen daar niet voor.

BenZeeland 04-06-2014

Uiteindelijk blijkt het apparaat onbruikbaar. Op de gewenste plek is de radio-ontvangst beroerd.

jan861 02-03-2015

Dit verschijnsel hebben we ook. Batterijen helpen echt niet
Verslapen ons dus 's morgens heel vaak omdat dit vervelende apparaat het weer laat afweten. Staat dan 's morgens op allemaal streepjes te knipperen. Nu hebben we twee wekkers naast elkaar staan.

ro.es 21-11-2012
Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Wat ik nu goed vind aan deze wekker is de Gentle Wake funcionaliteit. Ik heb het alarm op de zoemer staan en dat begint heel aangenaam te zoemen om vervolgens iets harder te gaan. Bijzonder fijn. Een klap op de snooze en het alarm stopt voor een aantal minuten (instelbaar). Alarm helemaal uitschakelen is simpel te doen door op druk op de knop. Alarm is simpel inte stellen en het licht van de tijdsweergave is eveneens aangenaam zacht. Voor de lage prijs een prima wekker.

A.K 22-11-2012

Hallo rm-bim,

U schrijft in uw review dat het tijdsinterval van 9 minuten voor de Alarm-Snooze-functie instelbaar is? Ik heb deze mogelijkheid echter (nog?) niet kunnen vinden/ontdekken!? In de handleiding van deze AJ3123 staat daarover slechts het volgende:

"Alarm op snooze zetten
Druk als het alarm afgaat op SNOOZE.
»» Het alarm gaat over op snooze en gaat negen minuten later
opnieuw af." (Hierbij wordt dus niets vermeld over de instelbaarheid van het aantal Snooze-minuten. De "Sleeptimer-functie" is wel stapsgewijs instelbaar met diezelfde grote Snooze-knop tijdens het luisteren naar de radio, bedoelt u dat misschien?)

Als het inderdaad mogelijk is om de Alarm-Snooze-tijdsinterval van 9 minuten te veranderen zoals u aangeeft, zou ik het op prijs stellen als u hier even zou willen beschrijven hoe dit dan wél gedaan kan worden?

Bij voorbaat vriendelijk bedankt voor de opheldering hierover,
A.K :-)

A.K 03-10-2012
Geschreven voor: Philips AJ3123/12

Geluid is goed voor een kleine wekker in deze prijsklasse, de speaker kraakt of vervormt niet als het geluid op z'n hardst staat bij het beluisteren van de radio. Het buzzer-alarm is, naar mijn mening, best aangenaam en gaat met meerdere piep-pulsen en begint zachtjes en loopt dan langzaam op, het uitendelijke volle volume van de buzzer gaat niet keihard, maar voor de meeste mensen hard genoeg om door gewekt te worden denk ik, dit zal vast wel getest zijn bij gemiddelde proefpersonen. Het geluid van het alarm met de fm-radio gaat wel heel hard en loopt net als de buzzer langzaam op van zachtjes naar hard! Deze wekker heeft twee instelbare alarmen (alarm-1/alarm-2), je kunt eventueel één alarm op de buzzer zetten (b.v. op 8:00 uur) en de andere dan een paar minuten later op de fm-radio (b.v. op 8:02 uur), in dit geval zal alarm 2 (met de radio) alarm 1 (met de buzzer) automatsch uitschakelen na die 2 minuten (als je zelf niets doet) en wordt je verder gewekt door de fm-radio (beide alarmen gebruiken en één van beide op de buzzer zetten kan nuttig zijn voor "zekerheid" wanneer het radio-station van het andere alarm op moment van het wekken net uit de lucht is door een storing, of als er een stroomuitval is geweest en de ingestelde zenders van de wekker zijn gewist, want aangezien de batterij die er in kan alleen dient om de tijd en alarmtijd te onthouden bij stroomuival zal de buzzer nog wel werken).
De digitale radio heeft een goede ontvangst bij mij in de slaapkamer, véél beter dan mijn oude antieke (ook Philips) met een draaiknopje nog waarmee heel moeilijk af te stemmen was, ook dit is dus een grote vooruitgang in mijn geval nu de zenders vanzelf nauwkeurig digitaal afstemmen, er zal in elk gebied van het land wel een zender te vinden zijn met goede duidelijke ontvangst. Je kunt 10 zenders programmeren/vastleggen en dat gaat best eenvoudig.

Display is heel goed en duidelijk leesbaar en ziet er mooi uit. Op sommige foto's staat er links op het display 'PM' (post-meridiem ná de middag) maar 'PM' staat er bij mij niet op aangezien het toch echt een 24uurs klok is en geen 12uurs instelling heeft die met AM/PM werkt, dat is dus wel vreemd en verwarrend waarom het op de foto en ook op het plaatje van de gebruikshandleiding zo staat afgebeeld met PM (wellicht zijn/waren er ook exemplaren waarbij je kunt kiezen voor 12uurs of 24uurs weergave hoewel daarover in die gebruikshandleiding niets vermeld wordt).

Gebruiksgemak is heel goed, alle knoppen zitten aan de bovenkant en zijn makkelijk bereikbaar/bedienbaar, de snoozeknop is heel groot en niet te missen, alles is eenvoudig in te stellen en wijst zich eigenlijk vanzelf als je weet dat je een instelknop even ingedrukt moet houden om iets in te kunnen stellen.

Vormgeving is ook heel mooi vind ik, en het oog wil ook wat!

De cijfers zijn op basis van prijs/kwaliteit verhouding. Bij geluid heb ik een 8 staan omdat de buzzer eventueel 'iets' harder had gemogen voor mensen die heel moeilijk te wekken zijn. Zelf heb ik deze wekker laatst bij de Blokker kunnen kopen in de aanbieding (€.9,99) en dan vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet slecht! :-)

De handleiding vindt je via deze link: