Alecto WS 2300 Draadloos weerstation

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS 2300 Draadloos weerstation op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

W.Paarlberg 10-02-2021

Mooi duidelijk weerstation zonder te veel info.

Helder en simpel af te lezen scherm zonder te veel info.Wij hebben hem ong. 6 mnd. en zijn zeer tevreden.

Pluspunten

• simpel
  • helder

Minpunten

• geen
  • geen

W.Paarlberg 22-10-2020

Goed afleesbaar weerstation.

Goed afleesbaar zonder te veel info. Zeer tevreden.Voor ons info. Genoeg, en het is een mooi model met een juist formaat voor ons.

Ad van de Ven 02-07-2020

Vanmorgen gekocht bij Mediamarkt voor €44

Uitgepakt, batterijen geplaatst en werken.
Het duurde even voor dat de klok de juiste tijd oppikte. Daarom apparaat voor het raam gezet (betere ontvangst). Toen ik na een kwartier ging kijken gaf het apparaat niet alleen de temperatuur en luchtvochtigheid binnen en buiten aan, maar ook de juiste tijd.

J. Groot 29-05-2020

Prima weerstation

Na dit weerstation 2 weken in gebruik te hebben ben ik zeer tevreden. Hiervoor heb ik 6 jaar lang een ander, veel duurder, merk weerstation gehad maar de alecto ws2300 met draadloze buitensensor bevalt veel beter.
Een zeer scherp beeld met een goed overzicht, zuivere tijd en ook nog eens verlichting voor in de donkere ochtend/avonduurtjes.

Ik ben er zeer tevreden mee en vind het een echte aanrader!

Pluspunten

• Zeer scherp beeld
  • Goed overzicht
  • Zuivere tijd
  • Verlichting

Mike 26-05-2020

Bewezen betrouwbaarheid & mooi design

Nadat ons WS3000 weerstation na vele, vele jaren trouwe dienst op 1 onderdeel kapot ging (de temp.sensor in de buitenunit), was het in onze lokale Expert winkel niet lang zoeken naar de opvolger. Onze vorige station was uitgebreider (met een regenmeter, windsnelheid meter, etc), maar eerlijk gezegd maakten we alleen gebruik van het temperatuurdeel. Dus deze WS2300 is voor ons ruim voldoende (naast binnen en buitentemp. ook luchtvochtigheid). Ook de radio-gestuurde super-precieze klok vind ik altijd handig.
Het display binnen is kleiner dan de oude versie, heeft een mooi design èn grote LCD-cijfers. Ook handig: de buitenunit is voor ons zichtbaar en afleesbaar door het keukenraam dus we kunnen de buitentemp. op 2 plekken zien!

Pluspunten

• Design binnenunit
  • Afleesbaarheid cijfers
  • Radiogestuurde klok
  • 2x AA batterij in iedere unit (goedkoper dan 4...)

Minpunten

• Buitenunit had iets kleiner gemogen
  • Luchtdruk erbij zou nog mooier zijn

Ans 19-12-2018

Mooi kastje

Leuk ding, gemakkelijk in te stellen. Tijd is alleen tot 12 uur, er staat dus am en pm bij. jammer.
Na aantal nachten vorst ging ontvanger op station 2, dus geen buitentemperatuur meer af te lezen. Waardoor ? batterijen uit en in gedaan en het is weer in orde.Ik hoop er lang mee te doen.

Mike 26-05-2020

Fout. Je kunt de tijd ook op 24h formaat zetten bij de settings. Geen probleem.

Rob 13-11-2018

Top produkt voor relatief lage prijs !

Na een zoektocht op internet kwam ik uiteindelijk uit op dit weerstation. Gisteren ontvangen en zag het station met zender er prima uit. Compact en een mooi design. Na het inbrengen van de batterijen in het weerstation en vervolgens binnen 1 minuut in de zender werkte alle direct.
Alleen voor de klok moest ik nog even op het knopje RCC achterop het toestel drukken, maar toen deed alles het ook perfect.

Pluspunten

• Mooi product
  • Simpel te installeren
  • Duidelijk afleesbaar
  • Groot bereik zender ( 50 mtr)

Alfred 15-10-2016

Solide, duidelijk leesbaar, makkelijk instelbaar weerstation

Het product heeft prettige afmetingen, de ontvanger staat stevig, de zender kan gemakkelijk overal buiten worden opgehangen. De gegevens worden duidelijk leesbaar op het scherm zichtbaar gemaakt. De gebruikershandleiding (o.a. in het Nederlands) is overzichtelijk en aan de hand hiervan is het weerstation simpel in werking te stellen. We hebben het apparaat nu enkele weken in bedrijf en zijn erg tevreden!

Pluspunten

• makkelijk instelbaar
  • bedrijfszeker
  • heldere handleiding

Minpunten

• werkt alleen op batterijen
  • ontvanger kan niet worden opgehangen

André 30-09-2016

Mooi weerstation

Voelt stevig en betrouwbaar aan, goed design. Werkte meteen na de batterijen te hebben geplaatst. Duidelijk display.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Batterijen plaatsen en het werkt
  • Stevig

Minpunten

• Alleen staand