Alecto WS-3100 Weerstation - Reviews

Buitensensoren
regen, temperatuur, luchtvochtigheid, windrichting, windsnelheid
Binnensensoren
temperatuur, luchtvochtigheid
Min/max metingen
temperatuur

7,3

Johan 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

WS3100 doet wat ie moet doen

Eenvoudige installatie, duidelijk display. De buitentemperatuur is eenvoudig aan te passen aan de hoogte waarop je de unit plaatst

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • correcte meetgegevens

Minpunten

• fragile bevestiging met de slangenklemmen

Johan 02-10-2016 Product paar dagen in bezit

Weerstation Alecto WS-3100

Het weerstation voldoet aan de verwachtingen. Nadat ik deze had uitgepakt en de batterijen erin had gedaan ging het instellen vrij snel. Het zou gaan regenen dus snel een tijdelijke oplossing voor de windwijzer met regenunit gemaakt, kon dat meteen getest worden, het werkte. Tot op heden tevreden.

Minpunten

• Geen schroeven voor ophangen display.

Keesleen 29-09-2016 Product paar weken in bezit

Bedieningsgemak weerstation

In tegenstelling tot de eerste review met dit product, ben ik zeer tevreden. Het bereik kan ik niet echt over oordelen. Ik heb de buitenunit aangebracht tegen het boeiboord van een plat dak. Er is altijd goed signaal tussen de binnen- en buitenunit, maar bij mij zijn de units ongeveer 15 meter van elkaar verwijderd. De gemeten waardes kloppen altijd perfect. De bediening van de binnenunit is echter niet altijd even gemakkelijk om bv de maximale of minimale waardes te tonen, maar ik ben alleen benieuwd naar de actuele waardes. Eenmaal juist gemonteerd en ingesteld heb je er geen omkijken meer naar. Al met al ben ik dik tevreden met product.

Pluspunten

• Exacte metingen

Minpunten

• Bediening binnenunit

H 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi product met goede gebruiksaanwijzing

Dit weerstation was gemakkelijk aan te sluiten en te activeren. Voornamelijk door de goede gebruiksaanwijzing. Binnenunit is goed afleesbaar.
Verbeterpunt: het schroefje waarmee je de batterij houder van de buitenunit vast schroef is wel erg klein en niet magnetisch. Dit was priegelwerk.
Allen goed weer toegewenst.

Pluspunten

• goede gebruiksaanwijzing
  • goed ingepakt

Minpunten

• klein schroefje bat.houd.

BeVe 16-06-2016 Product maand in bezit

Kat in de zak.

4,5
Hoewel in de beschrijving staat dat de reikwijdte ongeveer 50 meter is, is bij mij 15 meter al niet haalbaar. De verbinding tussen binnen en buiten unit wordt geregeld onderbroken. Verhaal halen bij de servicedienst levert niets op, er worden alleen maar suggesties gedaan wat er allemaal fout kan zijn. Kort om, weg gegooid geld.