Alecto WS-3500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-3500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Jan 24-04-2017

Handig weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-3500

Eenvoudig te installeren weerstation met veel functies.
Een terugblik in de historie behoort tot de mogelijkheden.
Duidelijke display.

gerrittijhuis 25-12-2015
Geschreven voor: Alecto WS-3500

in tegen stelling tot anderen was het installeren voor mij erg gemakkelijk,wel goed de handleiding raadplegen.
het station is bij mij erg nauwkeurig,de wind meter werkt prima en nauwkeurig,zoals ook de regenmeter wel even goed kijken hoe de batterijen geplaatst moeten worden.voor dit geld vind ik het een aanrader,hoelang de batterijen meegaan kan ik nog niet beoordelen gezien hij nu zeven dagen in mijn bezit is,het resetten van de regenmeter is met 1 druk op de knop geklaard,jammer dat er veel bedienings knoppen op de achter kant zitten dit heeft als nadeel als de binnen unit vast aan de muur zit je er niet meer bij kan
gerrittijhuis 20-10-2016

Alfons
De regenmeter kan elders geplaatst worden,het ledigen van de regenmeter kan je op het thuis station doen,zeer eenvoudig.
Mijn regenmeter staat achter ons huis, en de windmeter aan de voorkant ben zeer te vreden over dit product.
Gerrit

hennita 19-10-2016

hoi gerrit
begrijp ik het goed dat de regenmeter ergens anders geplaatst kan worden dan de wind unit.(aparte sensor,en hoe leeg je dan de regenmeter of gaat dat automatisch
alvast bedankt
alfons

Lourens ophof 26-02-2014
Geschreven voor: Alecto WS-3500

Eerste buiten unit, windmeter geen communicatie, hij zag hem niet,2e hij ziet hem maar geen aanduiding op de display, bij beide zonder hardhandig gebruik de windmeter loopt vast dus niet betrouwbaar

Albert Gerrits1239 10-01-2014
Geschreven voor: Alecto WS-3500

Op de doos ziet het er allemaal mooi uit
Apparaat 3 maanden terug gekocht bij Conrad inclusief regenmeter. (perfecte levering)
Apparaat is inmiddels kapot mede door mijn schuld.
Ervaringen:
Bereik: zeer slecht
Heb de afleesunit in de serre staan,regenmeter op 5 meter
windunit nu op 3 meter en vaak nog geen bereik.
Heb verschillende soorten batterijen gebruikt, oplaadbaar en normaal maar bereik was steeds slecht en viel vaak weg.
Omdat ik de windunit een keer of 15 los heb moeten schroeven van de muur om batterijen te vervangen / bereik te krijgen is tot overmaat van ramp de winduinit afgebroken omdat ik ergens tegenaan stootte.
Al met al zeer slechte ervaring door zeer slecht bereik.
Ik weet niet of het komt omdat de afleesunit in een aluminium serre staat maar voor mij is dit een gigantische miskoop geweest.
een schrale troost:
Kan binnenin zien hoe de buiten temperatuur is en meer niet.
Albert Gerrits1239 25-02-2014

Heb inmiddels gratis een nieuwe windunit gekregen van Alecto dus met de service is niets mis!!
Heb helaas wel nog steeds slecht bereik waardoor ik de windmeter niet al te hoog kan plaatsen en de werkelijke windsnelheid niet correct door krijg.

Pieter 22-12-2016

Bij mij blijft hij piepen. Dit gebeurd steeds wanneer de tijd naar datum verplaatst. Ik kan hier niks in de handleiding van vinden. Enig idee?

Pieter

consument007 11-04-2013
Geschreven voor: Alecto WS-3500

Inmiddels paar jaar veel plezier van. Even mee leren omgaan, met gebruik van duidelijke handleiding en ervaring.Waarden komen overeen met officiele weerberichten.Laag batterijgebruik en geheel draadloos. Erg leuk en nuttig apparaat!

tstehmann 31-01-2013
Geschreven voor: Alecto WS-3500

Apparaat gevoelig voor storingen. Binnen een jaar de regenmeter vervangen.
Na 14 maanden opnieuw storingen: regenmeter en buitentemperatuur werken niet.
Complete installatie ingeleverd bij bouwmarkt en geld terug.

NZPeter2 17-12-2012
Geschreven voor: Alecto WS-3500

Ik zocht al enige tijd naar een leuk weerstation. Dan kan je niet om deze heen. In de praktijk vindt ik 'm toch tegen vallen. Wanneer de temperatuur onder 0 zakt begint het console te piepen en is lastig tot zwijgen te krijgen. Als je niet thuis bent piept deze aan één stuk door en nee, er is geen instelling om dat uit te zetten. Gelukkig is het nu weer boven nul.
menmbode 13-04-2013

Je moet ff op het knopje alarm drukken tot je een piepje hoort en de mededeling alarm rechts in de displsy verdwijnt.

NZpeterN 12-04-2013

Ik heb het apparaat inmiddels weer van de muur gehaald en weggegooid. Niet mee te werken. Onduidelijk af te lezen.
Tot overmaat van ramp geeft het apparaat een alarm als de temperatuur onder 0 zakt, ook als het rond het vriespunt schommelt. Is niet uit te zetten. Om gek van te worden