Alecto BC-20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto BC-20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

jjg 18-09-2017

Prima weegschaal, doet wat ie moet doen

Geschreven voor: Alecto BC-20

Goed apparaat dat gewoon doet waar het voor bedoeld is. Neemt een beetje veel ruimte in, maar dat is t enige nadeel dat ik kan bedenken.

Pluspunten

• meet accuraat
  • goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• beetje groot

Huisman 05-07-2017

Makkelijk in gebruik, degelijk, betrouwbare weegschaal

Geschreven voor: Alecto BC-20

Geweldige weegschaal! Mijn dochter had problemen met haar groei op het begin. Met deze weegschaal kon ik haar gewicht goed in de gaten houden. Zo hoefde ik niet constant naar het consultatiebureau te gaan.

Pluspunten

• Weegt nauwkeurig
  • Makkelijk in gebruik
  • Betrouwbare weergave

F 21-06-2017

Prima weegschaal

Geschreven voor: Alecto BC-20

Degelijke weegschaal, doet precies wat hij moet doen. Geeft snel een nauwkeurig gewicht aan en is makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Nauwkeurig
  • Gebruiksvriendelijk
  • Bijgevoegde tas/opberghoes

Minpunten

• Neemt veel ruimte in

wdupain 02-06-2017

Alecto BC-20

Geschreven voor: Alecto BC-20

Top weegschaal. Ik kan nu zelf het gewicht van mijn kleine bepalen. Dit stelt mij gerust dat hij goed eet en groeit. Zou deze weegschaal zo weer kopen.

Pluspunten

• Nauwkeurig
  • Goede vormgeving
  • Makkelijk in gebruik

Marit 01-06-2017

Prima weegschaal

Geschreven voor: Alecto BC-20

Deze weegschaal gekocht omdat onze dochter veel te vroeg geboren is en nog niet goed uit de borst drinkt. Op deze manier kunnen we haar voor en na de borstvoeding wegen om te kijken wat ze op heeft. De geheugenfunctie is echt ideaal hiervoor. Als de rand van de weegschaal hoger was geweest, dan was het een 10 waard.

Pluspunten

• Geheugenfunctie

Minpunten

• Redelijk lage rand

Bas 03-02-2017

Robuust en eenvoudig

Geschreven voor: Alecto BC-20

Wij hebben een paar weegschalen geprobeerd en deze blijkt toch het meest prettig in gebruik te zijn. De schaal is comfortabel en makkelijk te reinigen en de weegschaal meet snel. Ook als de baby beweegt komt de weegschaal vrij snel met een goede weging.
De tas gebruiken we niet aangezien de weegschaal een vaste plaats heeft in de kinderkamer. De automatische uitschakeling na vijf minuten had van mij wel wat sneller gemogen; Aan de andere kant, zoveel energie kost dit ook weer niet.

Pluspunten

• Robuust
  • Makkelijk te reinigen
  • Meet snel, ook bij bewegelijke baby
  • Eenvoudig en begrijpelijk in bediening

Minpunten

• Automatische uitschakeling duurt ietwat lang

Monica 01-02-2017

Prama weegschaal

Geschreven voor: Alecto BC-20

Ik heb deze weegschaal vooral gekocht omdat ik als kraamverzorgster baby's voor en na de voeding moet wegen en mijn oude schaal gaf daarbij vaak wel 30 gram verschil aan tussen dezelfde weegbeurt.
Deze is wel nauwkeuriger met tot nu toe max. 5 gram verschil.
De tijd die hij nodig heeft om het gewicht vast te zetten, vond ik nog wel meevallen.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Goed stabiel

Minpunten

• Met meegeleverde draagtas is de schaal kwetsbaar
  • Had liever een handvat aan de doos gezien

Ruben 02-01-2017

Weegt met 'stop', dus duidelijk

Geschreven voor: Alecto BC-20

De Alecto BC-20 is groot genoeg en stevig van constructie. De knoppen zijn 'echt'; die moet je dus indrukken. Is de weegschaal nog leeg, dan kost dat indrukken zoveel kracht dat je er de weegschaal iets mee kunt verschuiven en dus beïnvloeden. Dat lijkt erger dan het in de praktijk is, maar blijft op glad oppervlak (de commode!) wel steeds gebeuren.
Belangrijk voor ons: de weegschaal stopt na verloop van tijd op een 'resultaat', als de baby stil genoeg ligt. Dus niet een steeds veranderend gewicht.
Het display is duidelijk afleesbaar. Toch moet je niet in het donker gaan wegen, dan is het niet afleesbaar. Wij leggen de baby op een doek die over de weegschaal ligt. Het display zit dichtbij de rand, dus moet je een beetje opletten die doek niet over het display te leggen. De Tare-instelling brengt het gewicht prima op de nulstand met de doek op de weegschaal. De weegbak bovenop is niet afneembaar en kan dus ook niet losraken. Deze is diep genoeg om de baby een beetje op de plek te houden.
Er wordt een redelijk stevige draagtas met ritssluiting en hengsel meegeleverd. De weegschaal werkt op 4 AA-batterijen, die bij ons nog niet vervangen hoefden te worden na ongeveer 1,5 maand gebruik, gemiddeld 3x per week gebruik.

Pluspunten

• Bak niet te ondiep
  • Geeft een weegresultaat als baby stil genoeg ligt

Minpunten

• Knoppen indrukken kan de weegschaal verschuiven
  • Goede weegschalen zijn groot, meenemen lastiger