Gardena Aquazoom 250/2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gardena Aquazoom 250/2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,7

VMJB 08-07-2023
  • Product gekregen

Misser

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

De zwenksproeier AquaZOOM S kreeg ik gratis van Gardena omdat ik geklaagd had over het veel te lage bereik van het door mij gekochte model S. Gardena belooft maximaal 10x15 meter, maar hij haalde nog niet de helft. Goed gebaar van Gardena om een andere te sturen, daar niet van, maar het helpt niet. Dus niet kopen als je een tuin van deze afmetingen hebt!

Pluspunten

• instelmogelijkheden

Minpunten

• te weinig bereik

j**********@z******* 06-06-2023

Leuk ding, maar voor tuin van 12x8m VEEL TE DUUR
Uiteindelijk de allergoedkoopste Gardena Zwenksproeier gekocht bij Welkoop voor €15. Deze aangesloten op Gardena tussenkraan met stop om de druk te kunnen regelen en die weer op Gardena motorpomp. WERKT PERFECT en 5 jaar garantie! Het bereik en de uitstroom is afhankelijk van de waterdruk en niet van de grootte van de sproeier.

r**********@l****** 04-06-2023

Degelijkheid zeer slecht

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

In 2021 de eerste gekocht. Voldeed volgens de verpakking aan de eisen voor mijn tuin. Veel instelmogelijkheden maar dat blijkt achteraf het enige pluspunt van deze best prijzige sproeier.
Na een paar maanden gebruiken stopte de zwenksproeier met zwenken. Maar geen nood want Gardena geeft 5 jaar garantie en ik had, toevallig, de aankoopbon nog dus kreeg via de winkel waar ik de sproeier gekocht had keurig een nieuwe. Deze heeft in 2022 een aantal maanden keurig zijn werk gedaan maar na de winterstop zit ook deze vast. Heb, mede door de ervaring met de eerste, de aankoopbon goed bewaard en ga maar weer gebruik maken van de 5 jaar garantie. Ik zou echter niemand aanraden deze sproeier nieuw te kopen. De merkloze variant die ik van een ander tuincentrum heb gekocht houdt het al heel wat langer vol

Pluspunten

• Instelmogelijkheden

Minpunten

• Levensduur

EoS 19-08-2020

Zwengt niet goed. Matig bereik

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

Had ik eerst de reviews maar gelezen dan geen gardena aquazoom s aangeschaft
Volgens de beschrijving op de verpakking perfect voor mijn gazon. Zeker nu bepaalde plekken meer water nodig hebben. Vandaag voor het eerst gebruikt en nu blijkt de sproeier niet goed te zwenken. Blijft telkens op een plek steken, de sproeistralen zijn ook niet mooi verdeeld en de druk (bereik) valt ook een beetje tegen. Morgen proberen te ruilen of geld terug

Minpunten

• Zwenkt niet goed
  • Bereik
  • Stralen niet mooi verdeeld

Jan 12-08-2020

Gardena sproeier zwenkt niet

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

De oude Gardena sproeier bleef steeds hangen. Oplossing: nieuwe kopen. Na enkele keren gebruik blijft nu ook de nieuwe sproeier hangen. Steeds aan dezelfde kant. Maakt niet uit hoever de uitslag is ingesteld. Gezien onderstaande reviews een veel voorkomend probleem. Waardeloos, geen service van Gardena of verkoper.

Minpunten

• Duur
  • Slechte kwaliteit

Lieske 20-06-2019

Zwenkt na een aantal keer al niet meer

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

5 keer gebruikt en zwenkt al niet meer, blijft op één punt staan de hele tijd. Jammer dat Gardena nergens op deze opmerkingen reageert of met een oplossing komt.

Marja 15-11-2017

SLECHTE KOOP

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

Zoals al anderen ook hebben aangegeven kan je deze sproeier niet goed instellen. Als je hem op een klein stukje instelt en je gaat even weg dan is het maximale gebied ineens gesproeid doordat de instelling geween niet vast blijf staan. Ook bij Gardena geklaagd maar er wordt niets aan gedaan. Bar slechte service en een slecht product.

Minpunten

• Slecht instelbaar
  • Slechte kwaliteit
  • Slechte service
  • Véééél te duur voor een inferieur product

Sebas 19-06-2017

Zwenkt niet...lastig voor een zwenksproeier

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

Bij de eerste keren gebruik al, blijkt de sproeier niet goed te zwenken. Hij blijft consequent hangen in 1 uiterste stand zonder om te keren. Waardeloos, beter mijden.

sanjos 16-06-2017

Gardena Aquazoom 250/2

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

Een Gardena sproeier gekocht bij Gamma. Bij het eerste gebruik blijkt de zijdelingse verstelling niet te werken. Omdat ik geen bonnetje meer had en contant betaald heb weigerde gamma het apparaat terug te nemen. Ik heb van de sproeier het bovenste kapje verwijderd en toen bleek waarom de zijdelingse verstelling niet kon werken. Er zat helemaal geen verbinding tussen de draaischijfjes en de toevoerleiding met sproeikoppen.
Ik heb toen naar Gardena geschreven dat dit een duidelijke productiefout was, maar Gardena schreef dat ik maar bij Gamma alsnog moest proberen om de sproeier om te ruilen wat uiteraard niet lukte. Dus zowel van Gamma als van Gardena kwam het er oneer; sop het je maar op.
Waardeloze service en ik zal iedereen afraden om prullen van Gardena te kopen.

Pluspunten

• niet kunnen testen

Minpunten

• waardeloze contructie
  • slechte service Gardena
  • waardeloze kwaliteitscontrole

HenkD 10-06-2016

Mooi maar slecht

Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

Na uitvoerig de mogelijkheden van de diverse sproeiers te hebben afgewogen heb ik toch gekozen voor de duurste Gardena Auquazoom 350/2.
Het leek na de aankoop de perfecte sproeier maar nu enige tijd verder blijkt hij wel heel snel defect te zijn. Het blijkt namelijk dat de oranje stelringen om het sproeioppervlak te beperken na enige tijd gewoon lam zijn en de sproeier alleen nog maar het maximale oppervlak kan besproeien.
Gardena heeft op de klacht geantwoord dat het waarschijnlijk een een of ander palletje is wat niet goed werkt maar dat dit in de "turbine"zit en niet kan worden vervangen en het kostentechnisch sowieso niet gerepareerd kan worden. Dus met andere woorden, jammer maar helaas.
Omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat zij hetzelfde probleem hebben raad ik iedereen aan om deze sproeier zeker niet aan te schaffen. De specificaties zijn zonder meer goed maar de kwaliteit en de service zijn slecht.

DaveM 19-06-2015
Geschreven voor: Gardena Aquazoom 250/2

Mijn "merkloze" zwenksproeier, 15 jaar oud, begon kuren te vertonen, moest daarom een nieuwe aanschaffen. Er zijn veel sproeiers te koop, maar daar ik dit keer een "merk" sproeier wilde hebben besloot ik voor een Gardena te gaan, dit merk heeft een goede naam en reputatie.

Probleem: Gardena heeft zoveel verschillende sproeiers, het is niet makkelijk de juiste sproeier te kiezen. Vele mensen denken "een sproeier is een sproeier en zolang er water uitkomt is het in orde" maar dit is volkomen verkeerd gedacht. Het hangt volkomen van de soort tuin af welke sproeier de voorkeur dient te hebben, ik heb b.v. een tamelijk grote tuin met 3 verschillende grasveldjes waarvan 2 met zeer afwijkende vormen en 1 onderverdeeld in een groot en klein rechthoekig vlak. En daarbij ook nog eens verschillende groen/planten/bomen zones, daarom was voor mij een z.g. zwenksproeier de enige juiste sproeierkeuze.

Gelet op de afmetingen van mijn tuin kwam ik tot de conclusie dat ik zou moeten kiezen voor de Gardena Classic Polo 220, de Gardena Comfort Aquazoom 250/1 en de 250/2. De Polo 220 viel af daar op deze sproeier niets in te stellen is, over bleven de Aquazoom 250/1 en 250/2. Maar daar ik zoveel verschillende raar gevormde opppervlaktes en vormen heb moest ik een sproeier hebben met zoveel mogelijk instelmogelijkheden, en aangezien de Aquazoom 250/2 zulks heeft besloot ik voor deze sproeier te gaan.

In te stellen is o.a de breedte van het sproeien, en het grote voordeel van de 250/2 is dat afzonderlijk de breedte van zowel links als rechts (traploos) afzonderlijk instelbaar is, bij de 250/1 kan enkel de breedte in het algemeen ingesteld worden. Ook de reikwijdte van de sproeier is (eveneens traploos) instelbaar, en uiteraard ook de sproeihoek traploos. Kortom, een ideale sproeier voor mijn "moeilijke" tuin.

Nu de praktijk: heb de sproeier meer dan een week dagelijks in gebruik, en ik ben erg enthousiast. Deze sproeier kan zo veel vanwege de vele instelmogelijkheden en bereikt daardoor iedere hoek van mijn tuin. Overigens staat de sproeier stabiel. Ik bespaar ik aanzienlijk op het watergebruik daar de sproeier in relatief korte tijd de gehele tuin sproeit.

Ik kan geen negatieve punten aangegeven daar ik enkel positieve ervaringen beleefd heb. Over de duurzaamheid van de sproeier kan ik (nog) niets zeggen, daarvoor heb ik 'm te kort. Wel kan ik aangeven dat de srpoeier geheel uit kunststof bestaat.

Mensen met een groot grasoppervlak in de tuin kunnen misschien beter voor een Gardena Aquazoom uit de 350-serie gaan, deze is bouwgelijk met de Aquazoom 250/2, enkel het sproeibereik van de 350-serie is groter. Aan te raden is dat voordat u besluit tot aankoop van een Gardena Aquazoom u vooraf op de website van Gardena de specificaties van zowel de 250-serie (beginnend met de 250/2!) als de 350-serie vergelijkt en vervolgens voor de sproeier kiest die nodig is voor uw tuin-grasoppervlakte. Maar normaal gesproken voldoet de 250/2 en is daarbij aanzienlijk goedkoper dan de 350-serie.

Conclusie: de Gardena Comfort Aquazoom 250/2 is de beste zwenksproeier die ik tot nu gehad heb, en sproeit zeer effectief en daarnaast waterbesparend alle mogelijke tuinvlaktes. Dit goede resultaat is te danken aan de vele instelmogelijkheden, die ook nog eens allemaal traploos regelbaar zijn.