Intex Metal Frame Pool (457 x 107)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Intex Metal Frame Pool (457 x 107) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

bjsanderse 19-07-2014

Lang zitten denken over aanschaf van een dergelijk zwembad.
Twijfelde erg over m.n. het onderhoud van het zwembad.
Inmiddels staat hij 4 weken en we hebben er al veel plezier van gehad.
Handleiding met bijbehorende dvd instructie vind ik zelf iets te mager, maar met behulp van youtube is het wel gelukt om alles in elkaar te zetten. Achteraf was het toch redelijk eenvoudig. Wel lastig om alle pootjes recht te krijgen, maar is nog te corrigeren als je begint met water vullen. Duurde echter wel 24 uur voordat het bad gevuld was.
Water na 4 weken nog steeds helder. Wel elke dag zeven en aanvullen met chloorblokken (bij zomertemp). Pomp laten draaien als er even niet gezwommen wordt.
Filter schijnt om de 3 weken te moeten worden vernieuwd. Heb hem inmiddels 2x schoongemaakt (afspoelen) en we kunnen weer even vooruit. Voor de rest heb ik er nog geen andere middelen in hoeven gooien.
Aan te bevelen schoonmaak accessoires: bezem met lange steel (bij week niet gebruikt, plak op de bodem) veeg je met bezem goed los. Schepnetjes voor vuil oppervlakte en in het water. En een chloordrijver.
Minpuntje: kwaliteit van het afdekzeil. Komt gauw wind onder, waardoor zeil eraf waait. Touw om het mee vast te zetten is een beetje lala.
Wij hebben voor deze afmeting gekozen, omdat we er de ruimte voor hadden en het zwembad minimaal 1 meter diep was. Kleinere maten zwembaden zijn dan ook weer iets minder diep.
Voor het aantal m3 water maakt de grootte van het zwembad niet echt uit. Pomp en accessoires blijven toch hetzelfde.
De degelijkheid van het zwembad is zoals ik het had verwacht. Je kan best een beetje "wild" doen, maar wel op een normale manier.

nenee 14-06-2011

Inmiddels de 2de liner kapot sinds laats april meer dan 100 euro uitgegeven aan water een zout en nog niet kunnen zwemmen voor mij nooit meer zo'n bad!!!