Philips HD4649 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD4649 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Natasha 04-04-2017

Fijne waterkoker, gaat helaas niet erg lang mee

Geschreven voor: Philips HD4649 grijs

Ik heb de waterkoker zes jaar geleden gekregen toen ik op kamers ging. Ik heb de waterkoker tot afgelopen jaar weinig gebruikt (max. 1 keer per week). Ik was er altijd erg tevreden mee. Hij maakt weinig geluid, kookt snel en kan ook kleine hoeveelheden water koken, wat prettig is als je alleen woont! Sinds korte tijd lekt de waterkoker...
Bij mijn werk hebben we dezelfde waterkoker. Die is ook gaan lekken. Eerst een klein beetje en later steeds meer. Ik vrees dus voor het ergste bij mijn waterkoker... ;)

Pluspunten

• Kleine hoeveelheden water koken
  • Kookt snel
  • Stil tijdens het koken
  • Lampje geeft aan of de waterkoker aanstaat

Minpunten

• Gaat op den duur lekken

njdebruijn 10-06-2013
Geschreven voor: Philips HD4649 grijs

Gebruik is makkelijk door de kopjes die erop staan.
Maar de duurzaamheid laat veel te wensen over. Na een half jaar begon de waterkoker te lekken, vanuit de kan door het verwarmingselement en op het aanrecht. Philips heeft toen een nieuwe opgestuurd. Hetzelfde model. Maar ook deze heeft na een half jaar weer dezelfde kuren en lekt ook weer. Dus niet aan te raden.

Frans 323 19-06-2012

---------Update review, 19-6-2012---------
In aanvulling op mijn eerdere bericht, blijf ik van mening, dat mijn waterkoker het prima blijft doen en heb ik kennelijk de goede keus gemaakt.

----------1e review, 26-2-2012----------
De peilschaal varieert van 1 tot 7 kopjes, waardoor je ook water kunt koken voor de kleinste hoeveelheid, dus 1 kopje.
Bovendien maakt hij weinig geluid en het water kookt erg snel.
Praktisch is, dat de waterkoker ook geschikt is voor linkshandigen. De waterkoker is n.l. draaibaar en heeft aan beide zijden dezelfde peilschaal.
Kortom een prima apparaat.

ties90 28-05-2012
Geschreven voor: Philips HD4649 grijs

De waterkoker deed het altijd goed tot hij na 2 jaar ging lekken. (net na het verlopen van de garantie). Voor mij geen philips meer. De eerste (ook Philips) is doorgebrand).

Officiele reactie van Philips Nederland 30-05-2012

Beste Ties90!

Hartelijk dank voor uw review. Vervelend om te horen dat de Philips waterkoken is gaan lekken. Dit zou uiteraard absoluut niet mogen!

Kunt u contact met onze klantenservice opnemen om samen tot een goede oplossing te komen? U kunt het beste uw persoonlijke dossiernummer vermelden: 50-1068930312

Philips Webcare

retaliator22 15-04-2010
Geschreven voor: Philips HD4649 grijs

Echt zo goed als nieuw! Werkelijk waar; ik koop nooit meer zo'n nieuwerwetse waterkoker. http://link.marktplaats.nl/339230303
Bijna op één hand te tellen, zo vaak als ik deze waterkoker heb benut. Nu dus te koop voor 2,50 vanwege defect.

Ding leek wel een flits apparaat van een fototoestel, zo goed deed ie het! Maar dan helaas slechts eenmaal: de keer nadat deze voor het laatst het water had laten koken. En echt waar, het ding is hooguit 30 tot 40 keer gebruikt.

Vandaag heb ik de kan uit de houder genomen en de kap aan onderzijde los geschroefd. Die zit bevestigd met 3 schroefjes, type kleine chinese torx. Die schroevendraaier hebben de meeste consumenten niet thuis bij het handgereedschap. Achter de kap zien we het contact chassis, welke normaal in het contact van de houder grijpt.

Bij mijn kan is het verwarmingselement doorgebrand. Verwarmingselement? EEN STUKJE VERWARMINGSFOLIE dus. Iets dergelijks kunnen we als consument van een lagere capaciteit aanschaffen, bijvoorbeeld: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=189190

Heb contact opgenomen met de producent en er zit twee jaar garantie op dit apparaat, weet ik inmiddels. Gelukkig ben ik het er over eens; voor mij nooit meer zo'n flitsende nieuwerwetse waterkoker. Zo'n oud systeem met een verwarmingsspiraal of gewoon een dompelaar, kan mij het schelen.