Princess 236007 Water & Tea Cooker transparant, wit, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 236007 Water & Tea Cooker transparant, wit, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

theeleutje 01-03-2016
De Theepot is van goede kwaliteit en de theefilter is makkelijk schoon te maken. Wat ik ook handig vind is dat de theepot gewoon 360 graden kan neerzetten, het hoeft dus niet ergens aan vast te zitten of klikken. De temperatuurregelaar is een dikke plus voor mij.

Minpuntjes zijn het felle harde piepgeluid wat hij maakt en het water bereikt minder snel het kookpunt dan andere waterkokers. Maar al met al ben ik zeer tevreden over het product.

Roxanne 01-03-2016
Hippe waterkoker, stijlvol vormgegeven en handig als je van losse thee houdt.
Pluspunten:
- In de bijgevoegde zeef kun je losse thee doen.
- De kan kan helemaal uit elkaar en in de vaatwasser gewassen worden.
- Mooi desing
- Thee/water kan 30 minuten warm gehouden worden door de warmhoud functie.
- Eenvoudig te bedienen (draai de knop naar een temperatuur, druk daarna op play en klaar)
- Geen liter aanduiding, maar kopjes aanduiding op de kan
- Kan kan op tafel gezet worden als een theekan

Nadelen:
- Doordat het een inductie waterkoker is, maakt hij een hoop herrie (zogenaamde blazen net zoals een kookplaat)
- 30 Minuten warmhouden is een functie die mijn inziens niet veel bijdraagt. Thee kun je ook opnieuw verwarmen
- De warmhoudfunctie is leuk, maar door de herrie van de waterkoker is een fatsoenlijk gesprek ernaast voeren geen optie
- Theezeefje is lastig uit te spoelen, waardoor er liters water nodig zijn om de bodem te kunnen reinigen
- Theezeef is van metaal, indien je deze laat zitten tijdens het koken, kun je achteraf deze niet makkelijk zelf vastpakken vanwege het opwarmen van het metaal

Conclusie: Een mooie en stijlvolle waterkoker. De extra's die geboden worden (30 minuten warm houden en theezeefje) klinken mooi in de oren, maar zijn eerder een belemmering (die je niet hoeft te gebruiken) dan een extra functionaliteit.

ling 11-02-2016
Het lijkt mij ideaal water- en theekoker in 1. Je kan als theepot gebruiken. Al gaat het schenken van laatste theewater beetje lastig. Er zijn verschillende watertemperaturen voor verschillende thee. Je kan losse thee in een bijgevoegde theezeef doen. Het water blijft zelfs 30 minuten warm. Nadeel is dat het koken van water lang duurt. De theepot kan makkelijk in de vaatwasser en je hebt er geen last van kalkaanslag meer.