Tefal Waterkoker Mini RVS 0.8L BI8125 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Waterkoker Mini RVS 0.8L BI8125 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

JALK 03-01-2023

Miskoop.

De grootste miskoop in mijn 80 jarige leven.
Schenken zonder knoeien is ONMOGELIJK.
Een waardeloos Tefal product.

Pluspunten

Minpunten

• Alles

e*************@i********* 17-08-2022

Knoeit enorm bij inschenken

Pluspunten: Compact, water kookt snel
Minpunt: Schenkt waardeloos door ronde schenktuit, inschenken zonder te knoeien is onmogelijk

Pluspunten

• Compact
  • Kookt snel

Minpunten

• Waardeloze schenktuit
  • Knoeit erg bij inschenken

w***********@g******** 19-10-2021

Lang plezier van gehad.

Na 10 jaar gaf deze waterkoker het op. Dit mede door een kapotte stroomkabel wat mijn huisdier had gedaan. Ik heb er lang plezier van gehad en zonder problemen. Mijn nieuwe waterkoker is van een ander merk, alleen bevalt die een stuk minder goed.
Ik ga weer op zoek naar een Tefal mini.

Rick 20-05-2021

Klein maar niet fijn.

Helaas heb ik het product gekocht voordat ik hier de reviews had gelezen. Ik wilde weer een kleine waterkoker met behoorlijk vermogen zoals zijn voorganger de Tefal Vitesse waar ik jaren plezier van heb gehad. Ik heb nu wat ik wilde, een kleine water koker met een groot vermogen en dat is dan ook zo'n beetje het enige goede wat erover te vertellen is.
De waterkoker voelt goedkoop aan, hij wordt erg heet, de grip voelt niet comfortabel, de deksel gaat slecht open en sluit slecht. er komt stoom aan de bovenkant eruit tijdens het koken, hij laat zich lastig op de aansluiting terug zetten door het hoekig ontwerp en hij s dus ontzetten duur voor wat je ervoor terug krijgt. Helaas Tefal, dat valt vies tegen na de Vitesse.

Pluspunten

• groot vermogen dus snel gekookt water
  • Klein

Minpunten

• op de pluspunten na bijna alles

Maria 10-02-2021

waterkoker tefal

Schenktuit drupt waardeloos iedere keer na doen met een vaatdoekje, koop hem niet want het blijft een probleem

J. V.d. Voort 08-02-2020

Schenktuit drupt

Best mooi ontwerp, maar de schenktuit lekt altijd flink. Ergelijk.Je hebt steeds een vaatdoekje nodig om het water weg te vegen. Volgens mij is de tuit niet goed ontworpen. We gebruiken de waterkoker al enkele jaren.

Pluspunten

• Ontwerp

Minpunten

• Schenktuit

Theo 31-10-2019

Tefal waterkoker 0,8 ltr

Door ontsnappende stoom verbrand je snel je vingers. Tijdens schenken lekt veel water langs de kan. Altijd een waterballet. Teruggebracht en een ander merk gekocht.

Kees Breda 06-02-2018

Leuke vormgeving, maar daar is het mee gedaan.

Zeer link door verhitting van de aan/uitknop, waar de stoom langs komt. Als je graag je vingers verbrandt, dan moet je dit apparaat kopen. Jammer voor Tefal, maar dit ding is gevaarlijk.

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• stoom langs alle kieren aan bovenzijde.
  • zo ook langs de aan/uitknop

Wilma 15-01-2018

Fijn apparaatje

Ik begin nu aan mijn derde. De beide anderen hebben het ieder een jaar of 2 volgehouden.
Met iedere waterkoker heb ik echt voor een paar duizend koppen koffie of the water opgewarmd. Wat mij betreft heeft zo'n ding zijn diensten dan bewezen.
Een mooi compact waterkokertje, nooit problemen gehad met te warm handvat of lekken, zoals in eerdere reviews.
Hij is snel en geluidsarm. Het enige minpuntje dat ik eraan kan ontdekken is het vrij korte snoer. Dit had wel 20 cm. langer gemogen.

Pluspunten

• geluidsarm
  • snel

Minpunten

• kort snoertje

Boilletje 15-11-2017

Beperkt houdbaar )-;

Onbegrijpelijk dat deze waterkoker zo'n goede beoordeling heeft, ik het er twee gehad en ze zijn allebei na twee jaar kapot gegaan, voor mij nooit meer elektrische apparaten van Tefal!!!

Minpunten

• Gaat maar iets meer dan 2 jaar mee

GroteGrijs 16-02-2016

Dit was mijn tweede tefal waterkoker, heel mooi maar ook deze gaf na twee jaar de geest!!! Voor mij nooit meer 'n tefal waterkoker!

GroteGrijs 29-10-2015

Voor de 2e keer deze waterkoker gekocht 2 jaar geleden om dat de eerste het na 2 jaar voor gezien hield, Toeval dacht ik nog maar nee hoor hij is er ook nu weer mee opgehouden en voor mij is de maat vol, ik koop geen dure Tefal meer!! Hun pannen zijn prima maar de electronica vind ik super slecht!

sjakies 07-08-2013

Na vele jaren met plezier de Tefal Vitesse waterkoker te hebben gebruikt wilden we nu een RVS/zwarte uitvoering aanschaffen.
Vorige week de Tefal BI8125 (RVS-0,8ltr.-1850/2200W-Ref.: BI812510/ 87A - 1613 R) waterkoker gekocht, was aanbieding bij Blokker, deze was overigens niet in de winkel zelf te vinden, (aanbiedingen staan meestal in de winkel opgestapeld) hij moest uit het magazijn komen, vonden wij wel vreemd!

Voor het gebruik moest enkele malen worden doorgespoeld om eventuele materiaalresten te verwijderen.
Echter, na de 2e spoelbeurt bleek de schakelaar defect en de RVS(?) bodem was reeds na de EERSTE maal gebruik, ter plaatse van het element aangeslagen, dat gebeurt normaliter veel later!
Dit kan dan, met een gevulde waterkoker en een beetje azijn/citroenzuur weer in de oude/mooie staat worden gebracht, vraag rijst hierbij, is dit een aluminium bodem in plaats van een RVS?

Deze dus teruggebracht en nieuw exemplaar meegekregen, en ja hoor, na de EERSTE spoelbeurt WEER de schakelaar defect, moest met kracht een beetje worden opgeschoven voordat deze wilde schakelen, dus inferieur materiaal!

Omdat ook de bodem na de eerste spoelbeurt was aangeslagen, vragen wij ons af, of het soms een serie slechte apparaten is, die nu goedkoper (o.a. via Blokker) worden "opgeruimd" onder het mom "doet hij het heb je mazzel, zo niet pech!
Wel héél toevallig, twee dezelfde producten (productie fouten?) met manco's valt ons zwaar tegen van Tefal!
Hoe zit het met de degelijkheid, zoals de constructie, kwaliteit van de onderdelen en heel belangrijk, het controleren en testen van de Tefal producten, wordt daar nu ook al maar wat aangerommeld!

Geen ouderwetse kwaliteit, die gaat dus ook terug en zeker GEEN nieuwe Tefal waterkoker meer!

U bent gewaarschuwd beste consumenten, koop deze Tefal waterkoker dus NIET!

willmilar 01-02-2015

We zochten een kleinere waterkoker en deze zag er goed uit.
Prima ding , snel aan de kook ; mag ook wel met 2200W.
Na een half jaar werkte het klepje van het tuitje niet goed met het gevolg morsen tijden schenken, ok is mee te leven doekje erbij en afnemen .Maar net uit de garantie lekkage onder het tuitgedeelte jammer dan.
Nou heb ik elke keer pech met de aanbiedingen van blokker,misscchien toeval.
Voorlopig weer het waterkokertje van de action .
De opvolger van de 8125 is kennelijk ook geen succes.

Anoniem 14-02-2013

Hier kunnen we kort zijn, een werkelijk op alle fronten zeer goed presterend apparaat, zeer handig in gebruik,snelle opwarming, zitten geen nadelen aan.

Zinda68 30-11-2012

Ik heb de BI 812 (de voorganger van de BI 8125, maar verder hetzelfde) gekozen omdat hij lekker compact is. Toch heb ik spijt dat ik mijn vorige van de HEMA heb weggedaan omdat ik die met één hand kon bedienen, namelijk vasthouden én klep opendoen met dezelfde hand. Ik erger me er dagelijks aan! Onbegrijpelijk dat Tefal dit niet kan, en dus ook niet heeft hersteld in volgende versies.

saartje1 30-03-2012

Deze waterkoker was heel lang niet verkrijgbaar maar 't is dan toch gelukt, het is 'n fijne kleine waterkoker, lekker stil en snel prima voor 'n eenpersoons huishouden.
Ik ben er blij mee en ik vind 'm ook erg leuk!!
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen

GroteGrijs 13-11-2013

Jammer dat ie er nu al weer mee is opgehouden, anderhalf jaar is toch wel 'n beetje kort voor zo'n apparaat maar ik heb evengoed dezelfde weer besteld bij BCC, hij is daar nu 'n stuk voordeliger dan de vorige.

Opa64 27-12-2011

Ben nog steets van de zelfde mening zou hem graag getest willen zien door een onafhankele test organisatie en hun bevindingen.
het stoort mij mateloos dat Tefal in alle toonaarde blijft ontkennen
Dit op mijn eerder revieuw opa 64 niet aanschaffen is de boodschap

opa64 08-09-2011

zeer slecht Handvat word gloeiend heet
overal komt stoom uit lekt. aanrecht word daardoor nat
raad hem nieumand aan Miskoop
Heb binnen de garantie een nieuwe gekregen met het zelfde euvel.
Tefal ontkent het probleem

Joky71 12-02-2011

Wij zijn inmiddels in een periode van circa 3 à 4 jaar aan het derde exemplaar toe. Niet van de mini maar van de 1,7 liter variant.

De 1e had nog net binnen de garantie termijn problemen met het plastic dekseltje.
Het mechanisme werkte niet goed meer, waardoor het sluit gedeelte steeds slechter werd totdat hij niet meer sloot.
Netjes een nieuw exemplaar gekregen bij de winkel waarbij we ook nog eens EUR 10 terug kregen omdat de adviesprijs was verlaagd.
Nu geeft het 2e exemplaar ook problemen. Er zit een storing in de aan/uit knop.

Ik wil dit model niet weer opnieuw. Ben op zoek naar een wat duurzamer modelletje.
Aan de andere kant, wat mag je verwachten voor EUR 30?

joyce_2709 11-11-2010

Dit is een ZEER slechte waterkoker. Ik raad danook niemand aan deze waterkoker te kopen. De handgreep van de waterkoker wordt warm tot zelfs gloeiend HEET nadat er water ingekookt is. De klacht gemeld bij Tefal. Nu mag ik mijn waterkoker opsturen voor reparatie. Het ding is slechts 2 mnd oud!!!! En dat zit ik vervolgens zo'n twee weken!!! ZONDER waterkoker. Dit ook reeds gemeld bij Tefal. En dan krijg je het antwoordt dat er GEEN andere oplossing is. NOU voor mij dus NOOIT!!!!!! GEEN Tefal producten meer. Ik heb ook ervaring met Philips, maar zij hebben een veel betere klachten afhandeling!!!!

Sjoerd Gompie 07-09-2010

Goed product, net uit de verpakking getest.

Goed:
snel
mooi
handig (draadloos, en afsluitdopje verminderd dampvorming).

Minder:
Het handvat wordt behoorlijk warm. Buitenkant wordt heet!

Geen temperatuurinstelling (wel handig met kleine kinderen) maar dat mag je in deze prijsklasse ook niet verwachten.

Ik heb er helemaal geen spijt van.

Lien D 23-07-2010

Ja hoor, ik heb hem ook! Prima waterkoker:
-met 1 hand water tappen en knopje aandoen (er zit ook een lampje op),
-ingebouwd element, dus strakke schone binnenkant.
-0,8 lijkt weinig, hiervoor had ik 1 liter, maar kookte altijd al minder.
-Hij is snel,
-schenkt prima
-Heel belangrijk:GEEN
WARME BUITENKANT.
-oprolbaar snoer,
-klepje op schenktuit; water blijft veilig binnen.
Je moet er natuurlijk geen liter indoen...

Ik heb hem bij It's gekocht voor 40 euro, mede door de goede recensies, dus hierbij een eerlijke mening erbij.

1963jan 20-06-2010

Gezocht naar een kleine waterkoker met een mooi design. Mede op basis van de goede recensies gekozen voor de Tefal BI-8125. Het is inderdaad een mooi apparaat, is lekker snel, maakt niet veel herrie en de buitenkant wordt niet heet. Nadelen hebben we na een week of 6 nog niet kunnen ontdekken.

naam14250 21-04-2010

Deze waterkoker kan op het eerste gezicht de toets der kritiek wel doorstaan maar na een jaar in gebruik is hij wel aardig verkalkd en werkt de automatische kookafslag niet meer.
Verder is de schenk/uitstroom niet bepaald perfect.
Bij het vullen van een kopje met kokend water is de onderkant van de machine nat
en je kunt niets inschenken zonder ook de omliggende plaats nat te maken.
Een op den duur gevaarlijke kan
die voor mij niet hoog eindigt.

Bea van Schaik 15-10-2015

Heb hetzelfde probleem, Hij lekt1

Lian 28-10-2015

Ook bij mij lekkage bij inschenken en zelfde probleem bij mjjn moeder haar waterkan. Heel het aanrecht kletsnat. Waardeloos gewoon!

4KieskeuriG4 19-04-2010

Gekocht in november 2009. In januari 2010 ging het aan/uit knopje slecht werken. Begin maart toch maar terug naar de winkel gebracht. Nu bericht van Tefal dat de koker niet meer te maken is. We mogen een nieuwe uitzoeken. We nemen toch maar dezelfde en geven hem het voordeel van de twijfel. Het is een super handzaam ding. Afgezien van het knopje waren we zeer tevreden.