Solis Design Kettle Pro rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis Design Kettle Pro rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Debora 04-11-2012
Geschreven voor: Solis Design Kettle Pro rvs

Dat de waterkoker heet wordt aan de buitenkant en veel geluid maakt is logisch, dat is bij alle metalen waterkokers het geval en daar kies je voor.
Waar ik op gelet heb bij aanschaf van een nieuwe waterkoker is het design en gebruiksgemak. De Solis 555 is (smaken verschillen) heel stijlvol in eenvoud, heeft een prettige handgreep van (antislip) rubber en een grote opening die makkelijk te vullen is. Ook gaat de deksel makkelijk open/dicht en als de deksel opengaat direct na het koken (als je direct weer meer water moet koken) loopt de eventuele warme damp niet langs de deksel naar het handvat (want dat kan erg heet zijn aan je handen, was bij mijn oude Tefal Reminisce het geval). Deze koker was een van de weinige kokers waarbij het deksel in de opening draaide.
Leuk detail is het lampje als het aanstaat en het belletje als het klaar is.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, maar ik ben zo tevreden dat ik hoop nog lang te genieten van deze waterkoker.

Viola en Jan de Boer 21-10-2011
Geschreven voor: Solis Design Kettle Pro rvs

De waterkoker is gloeiend heet na het koken van water. Uitkijken geblazen dus.
Na een half jaar deed hij het al niet meer. Terug naar de leverancier. Ik wil niet eens een andere meer.

sasa3761 11-10-2011
Geschreven voor: Solis Design Kettle Pro rvs

Mooi design okay, gebruiksgemak valt tegen. Het kijkglas aan de bovenzijde is volstrekte onzin, is natuurlijk altijd beslagen met condens. Echt irritant is de herrie die wordt geproduceerd bij het opwarmen: duidelijk een enkelwandig apparaad. Nu na 2 jaar + 1 week plotseling kortsluiting en einde verhaal. Geen garantie meer! Destijds 79 euro voor betaald. Omdat ieder nadeel z'n voordeel heeft: eindelijk een andere koker!

Tjarda S 07-04-2008
Geschreven voor: Solis Design Kettle Pro rvs

De reden dat ik voor deze waterkoker koos, was zijn mooie design. In vijf en halve minuut kookt een volle lading. Verder gaat er een lichtje branden als je de ‘Solis’ aanzet, dit ziet er erg mooi uit. Als het water kookt gaat er een belletje af, wat ook wel handig is. Jammer aan deze waterkoker vind ik dat de buitenkant gloeiend heet wordt. Voordat ik deze aankoop deed had ik al gelezen dat dit zou gebeuren, maar zo heet had ik niet verwacht. Je brand je vingers er echt aan. Toch vind ik dat de bovengenoemde positieve eigenschappen wel opwegen tegenover dit minpunt.

Ellen R 21-11-2007
Geschreven voor: Solis Design Kettle Pro rvs

Geen dubbelwandige waterkoker, buitenkant wordt dan warm. Was mij erbii verteld in de kookwinkel. Daardoor meer inhoud, gewoon bij de handgreep vastpakken. Met afstand de mooiste waterkoker die we hebben kunnen vinden.

Willem de Graaff 12-08-2006
Geschreven voor: Solis Design Kettle Pro rvs

Het was het mooie en strakke uiterlijk dat me heeft verleid, maar helaas blijkt
deze mooie waterkoker in de praktijk net iets minder ideaal. De techniek klopt
allemaal wel, maar helaas is er een detail over het hoofd gezien. Het
verwarmingselement is in de rand van de bodem verwerkt en daardoor worden de
zijwanden van deze waterkoker kokend heet. Met m'n simpele kunststof Princess
koker kon ik zonder risico m'n duim op de zijwand hebben - hier leverde dat een
pijnlijke ervaring op. Voor dit bedrag had men toch wel iets meer veiligheid
voor de consument kunnen inbouwen.