Cloer 4709

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cloer 4709 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Kees Z. 27-09-2021

Niet direct een andere kopen.

Geschreven voor: Cloer 4709

Deze waterkoker hebben we ongeveer 6 jaar geleden gekocht. Ineens deed hij het niet meer. "Kapot" dacht ik. Kost mij een nieuwe. Maar ik bedacht mij dat het ook aan de contactpunten kunnen liggen. Klein vijltje langs gehaald, wat schoongemaakt en...hij doet het weer. Dus denk niet te snel als het lampje niets meer doet, hij werkt niet meer, probeer eerst de contactpunten wat oxidatievrij te maken; dát was het probleem. Hij kan nog járen mee.

Pluspunten

• Een goed product
  • Is snel op temperatuur

carolien202 27-07-2011
Geschreven voor: Cloer 4709

De mooiste waterkoker die ik ooit had, maar ik wil ervan af! Hij lekt bij inschenken, maakt heel veel lawaai tijdens het warm worden van het water (niet handig in een open keuken) en hij doet er erg lang over voordat het water kookt. Ben al lang op zoek naar een nieuwe die deze problemen niet kent, maar je hoort zelden commentaar over deze punten.

Jan10H 09-05-2011
Geschreven voor: Cloer 4709

Prachtige waterkoker, maar helaas lekt het ding ontzettend. Bij het inschenken, tijdens het koken en ook soms tussendoor....
ontkalken is lastig.

danielle67 07-04-2011
Geschreven voor: Cloer 4709

Prachtig design, mooi blauw lampje bij opwarmen en luxe uitstraling. Wat moeilijk te ontkalken door klapdeksel met bevestiging op de helft van deksel. Heet rvs bij opwarmen water en ook aan de buitenkant snel 'kalkdruppeltjes' waardoor je de buitenkant vaak moet afnemen.
Redelijk intensief gebruikt (2x per dag) en nu kapot na 3 jaar. Toch eens naar ander merk uitkijken want het was een dure waterkoker en zo'n drie jaar is niet echt lang volgens mij?

Yfke73 09-11-2011

Kun je de deksel niet naar boven eruit schuiven als de deksel open staat, dus verticaal? Ik heb ook een Cloer, wel een ander type, maar deze kan ik eraf halen (en zit ook in het midden bevestigd).

ad1976 29-01-2011
Geschreven voor: Cloer 4709

De waterkoker ziet er mooi en sjiek uit. Hij is gemakkelijk in het gebruik. De kalkaanslag waar in een andere beoordeling over geklaagd wordt komt natuurlijk door het harde water, dat kun je de fabrikant moeilijk kwalijk nemen. Gewoon een keer een een fles azijn in doen en een nachtje laten staan. De duurzaamheid zal de komende jaren moeten blijken.

Erwin Amesz 05-04-2007
Geschreven voor: Cloer 4709

De Cloer waterkoker is werkelijk een fantastisch mooi apparaat; echter er zijn wat minpuntjes. Aangezien dit apparaat niet geïsoleerd is moet je heel voorzichtig zijn met de rvs buitenkant. Deze word heel erg heet (dun plaatsstaal) en verbrandingen zijn zeker mogelijk. Dus ook uitkijken met kinderen die zelf dingen op het aanrecht kunnen vastpakken. Verder krijg je een kalkaanslag op de bodem omdat er geen direct element in zit, maar een element weggewerkt in de sandwich bodem. De kalkaanslag gaat na bepaalde tijd een zeer luidruchtige bron van ergernis worden. Soms lijkt het wel of er een fluitorkest in de waterkoker zit. Het blauwe lampje in de waterkoker (als je 'm aanzet) is erg mooi. Luxe uitstraling.

Ik ben voor de rest tevreden, voornamelijk vanwege het mooie design.