Braun WK 300

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 3 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

jochemb 04-01-2013
Geschreven voor: Braun WK300

Ik heb deze waterkoker meer dan 11 jaar (intensief) gebruikt en nu pas is hij kapot. Net als veel anderen is de aan/uit knop kapot gegaan. Maar mag dan na 11 jaar trouwe dienst...

Meteen weer dezelfde halen. Super tevreden mee.

Hans_11 22-07-2011
Geschreven voor: Braun WK 300

Heb deze waterkoker sinds eind 2007.
Het water kookt redelijk snel en hij slaat automatisch af. Vormgeving is een kwestie van smaak maar ik vind hem niet lelijk.
Hij is nu net kapot gegaan, het knopje om hem aan te zetten doet het niet meer (maakt geen contact meer?) dat vind ik redelijk snel, na 3,5 jaar.
Ben op zoek naar een andere, en kwam mijn eigen apparaat tegen, vandaar deze review.

Suzanne2011 14-04-2011
Geschreven voor: Braun WK 300

Prima en mooie waterkoker al 11 jaar in bezit. Helaas nu gesneuveld, gelijk maar weer een zelfde type gekocht. Het water is enorm snel gekookt!

suradee 07-02-2011
Geschreven voor: Braun WK300

heb al een aantal waterkokers versleten maar deze werkt heel snel is veilig en ligt lekker in de hand

Tesselaartje 08-12-2010

---------- update review 08-12-2010 -----------
Apparaat nu meer dan 3 jaar in bezit.
Werkt prima en nog steeds naar voller tevredenheid.
Weinig kalkaanslag van binnen.

---------- oude review 02-09-2007 ----------
Dit is werkelijk waar een fantastisch apparaat.
Het water kookt echt ENORM snel.
In no time is het water gekookt.
Het lawaai, VALT mij BIJZONDER MEE echt niet meer dan andere waterkokers.
Het grote voordeel ook is, dat je deze waterkoker rustig onder een aanrechtkastje kunt zetten, want de waterkoker geeft geen condens af, ook al kookt hij zelfs even door. Prima hoor!!!!!
Deze waterkoker ligt goed in de hand en het design is gewoon mooi.
Bij deze waterkoker kun je ook een bijpassend koffiezetapparaat kopen (wat ik dan ook heb)
Als de duurzaamheid ook nog goed is, (maar dat moet nog blijken, want ik heb deze waterkoker nu drie weken in bezit) voor mij dan nooit meer een andere.

MissJackey 20-10-2010

---------Update review, 20-10-2010---------
Nu een jaar na mijn vorige review heeft deze waterkoker het "eindelijk" begeven, na vijf en een half jaar intensief gebruik! Ik weet niet precies wat er mis mee is, maar hij lijkt een soort kortsluiting te maken, als je de knop induwt blijft deze wel naar beneden, maar het indicatielampje gaat na een fractie van een seconde weer uit en koken doet hij dan ook niet meer...

Omdat hij het al die jaren zo goed heeft gedaan, wilde ik eigenlijk weer precies dezelfde kopen. In mijn woonplaats hadden ze hem echter niet meer in deze kleur, maar gelukkig nog wel in het zwart. Hoewel de zwarte op deze site een veel lagere beoordeling heeft als deze grijze (waarom snap ik eigenlijk niet), heb ik er niet lang over getwijfeld en heb ik de zwarte gekocht. Hopelijk gaat hij net zo lang mee als deze kanjer!

---------1e review, 22-10-2009----------
Ik heb deze waterkoker nu vier en een half jaar, gebruik hem dagelijks, ben niet zo trouw met ontkalken (understatement) en hij doet het nog perfect! Het kan zijn dat hij er nu wat langer over doet om het water te laten koken dan in het begin, maar ik heb er nooit met een stopwatch bij gestaan uiteraard. Ik herken niets van de eerder genoemde problemen en hoop dat dat nog lang zo blijft!

sue54 05-01-2010
Geschreven voor: Braun WK 300

ik heb deze waterkoker zeker meer dan 5 jaar gehad (ben de tel kwijt!) en hij heeft het altijd prima gedaan!! Nu is de knop kapot en had ik een nieuwe gekocht van Braun (RVS) maar die blijkt loeiheet te worden!! Ga de nieuwe inruilen voor dit model weer!

baxbax 11-11-2009
Geschreven voor: Braun WK 300

ik heb de waterkoker iets meer dan een jaar gehad en toen begon hij te lken aan de onderkant,hijwas niet open te maken en net buiten de garantie dus pech.

hakvoort 23-10-2009
Geschreven voor: Braun WK 300

We hebben niet zo lang plezier gehad van deze waterkoker. Na 3 maanden lekte hij water aan de onderkant. We hebben hem teruggebracht naar de winkel en Braun kon hem niet meer repareren, dus kregen we gelukkig geld terug.

MVE 06-04-2009

Zeer snelle waterkoker.
Na 5 jaar is bij mij ook de schakelaar afgebroken.
Maar.. na voorzichtig open maken weer kunnen repareren.
(plastic overgang met een soepel draadje weer aan elkaar gezet.
Functioneert nu weer prima.

van Minnen 26-02-2009
Geschreven voor: Braun WK300

Prettig in de hand liggende koker, maakt weinig geluid en ziet er tijdloos uit. Helaas geldt voor alle modellen Braun waterkokers hetzelfde (we hebben er nu 3 gehad) De aan-uit knop gaat snel kapot (Plastic palletje breekt af). Bovendien raakte de derde lek.

Omdat we het zonde vinden om zo snel apparaten weg te gooien hebben we Braun gebeld en er op gewezen dat er veel klachten van dezelfde aard over de waterkokers zijn (knop en lekkage). Helaas heb ik er na het telefoneren geen goed gevoel over. Men doet er weinig aan.

Dus: Geen enkel model waterkoker van Braun is aan te bevelen vanwege de al jaren voortdurende fabricage/ontwerpfout van de aan / uit knop van alle modellen!

Wij stappen nu (helaas) noodgedwongen op een ander merk over.

Yvonne B 22-10-2008
Geschreven voor: Braun WK 300

Na acht jaar trouwe dienst is mijn Braun waterketel vanochtend overleden. Het apparaat werd door mij dagelijks meerdere malen gebruikt. Inderdaad de aan/uitschakelaar is kapot gegaan. Plastic staafje afgebroken, klopt helemaal. Maar na ruim acht jaar mag ik helemaal niet klagen.
Ik koop morgen weer direct dezelfde waterketel, voor mij geen ander merk want deze was super, ik mis hem nu al!!!

klerk 02-04-2008
Geschreven voor: Braun WK300

Prima apparaat. Lekker snel kokend water door het grote vermogen. En ideaal dat de koker van de voet af kan worden gehaald en er weer moeiteloos op teruggezet kan worden. Doet het al jaren goed.

maarten2028 25-03-2008
Geschreven voor: Braun WK300

Ondanks dat de vorige het nooit goed heeft gedaan (zie eerdere post) heb ik op die aangekondigde feestdag toch maar weer dezelfde gekocht. (Mij laten verzekeren dat het afslaan niet meer voor kwam en vast voornemens hem per omgaande terug te brengen als er iets mis mee is.)
Met dit exemplaar zijn wij erg gelukkig. Iedere keer als ik hem aanzet beleef ik het genoegen dat hij aan blijft totdat het water kookt.
Hij maakt wellicht veel lawaai, maar andere kokers doen dat ook en verder hangt dat wellicht samen met het grote vermogen / de snelheid waarmee hij water aan de kook brengt.
Als hij al enkele seconden doorkookt dan is dat wat mij betreft een pre, eigenlijk zou hij van mij wel wat langer mogen doorkoken om het water nog wat te ontharden wat de smaak van thee zeer ten goede komt.
Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, een half jaar in bezit en hij werkt nog perfect overigens. Maar dat geldt dus niet voor de vorige, maar dat was al heel snel mis.
De vormgeving is niets mis mee, het is ook geen sieraad voor de keuken, maar dat hoeft van mij ook niet.

AFP 19-03-2008
Geschreven voor: Braun WK300

- Maakt ZEER veel lawaai (tijdens het water koken zijn er geen telefoongesprekken meer te voeren in de keuken)
- Kookt het water voor enkele seconden (te lang) en doet er zodoende lang over
- Na openen van het deksel moet alsnog de kan schuin worden gehouden om er zonder knoeien water in te laten stromen

bart112 12-12-2007
Geschreven voor: Braun WK300

zoals de andere reviews ook al vermelden, slaat de waterkoker bij mij ook telkens af. sinds gisteren is de bodem ook gaan lekken, dus tijd voor een nieuwe, overwoog het zelfde model te kopen, maar bij het lezen van de andere reviews, zie ik daar toch maar van af.

Jeroen35 13-10-2007
Geschreven voor: Braun WK 300

Een fijne waterkoker die snel op temperatuur is.
Helaas is bij ons net als bij de andere revieuws de aan/uitknop defect gegaan.
Had dit niet gebeurd hadden wij waarschijnlijk weer voor een braun gegaan. Nu gaan wij maar iets anders zoeken..

moroya 19-09-2007
Geschreven voor: Braun WK 300

Prima aparaat, water kookt snel, alleen het lawaai is minder.
We hebben het apparaat nu ong. 2/3 jaar in bezit en hebben net als andere gebruikers problemen, ook bij ons valt hij telkens uit zodat het lang duurt voordat het water gekookt is.

Nienke2805 30-05-2007
Geschreven voor: Braun WK 300

Ik heb deze waterkoker al zo'n 5 jaar en het is een geweldig apparaat! Voor je 't weet kookt 't al!
Veel beter dan de waterkokers van vrienden en familieleden....
Ga 'm zelfs binnenkort als trouwkado geven...

Missm9 29-05-2007
Geschreven voor: Braun WK 300

Heb deze al ruim 3 jaar en bevalt nog steeds prima. Ik vind hem mooi om te zien en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ligt lekker in de hand, is makkelijk te vullen door de schenktuit. Blijft ook hanteerbaar als hij vol is en is lekker snel aan de kook. Heeft weinig last van kalkaanslag en is makkelijk schoon te maken. Voor 'zwevende' kalkdeeltjes, werkt het filter in de schenktuit voldoende.
Ik wilde er nog een bijkopen voor op het werk, maar helaas niet zo snel kunnen vinden in de winkel, dus maar de iets lichtere versie van 2200 watt gekocht.

tsa 21-02-2007
Geschreven voor: Braun WK300

Een rotding. Ik heb er twee gehad. De eerste heb ik terug gebracht omdat hij steeds afsloeg terwijl het water nog niet kookte. Toen kreeg ik een nieuwe die het een jaar min of meer goed gedaan heeft, en toen begon die ook. Ik ga nu een andere waterkoker kopen. Ik had deze Braun gekozen omdat het de snelste waterkoker is die ik kon vinden, en er bovendien mooi uitziet. Maar als hij steeds afslaat is hij niet meer zo snel natuurlijk.

badparel 13-10-2006

Mijn braun wk 300 heb ik 18 dagen geleden gekocht en deze lekte aan de
onderkant. Gisteren teruggebracht naar de winkel. Ze wilde hem opsturen voor
reparatie en dat zou ongeveer 3 weken gaan duren. Heb het apparaat nog geen 3
weken in huis! Ben toen behoorlijk boos geworden en heb een nieuwe meegekregen.
Wat blijkt, ook deze lekt, binnen 1 dag.
Denk dat ik het apparaat maar stuk gooi, heb ik in ieder geval dat plezier nog.
En voor mij nooit meer Braun.

Henk70 16-06-2006

Geweldige waterkoker! Snel en betrouwbaar.. Makkelijk in gebruik, makkelijk te
reinigen en heeft sowieso weinig last van kalkaanslag. Enige minpunt is idd het
lawaai (maar wat wil je met 3000 watt) en dat de lampen zwakker gaan branden
als ik 'm aanzet :)

Ik snap niet dat mensen hier duurzaamheid een 1 geven als ze 'm zelf laten
vallen en het vreemd vinden als ie het niet zo goed meer doet!!!?? Zijn er soms
titanium waterkokers die daar wel tegen kunnen?? Of als ie na 3 jaar pas eens
wat kuren vertoont.. Ik heb 'm 4 jaar en hij doet het nog absoluut perfect!
Duurzaamheid is absoluut een 10, De gemiddelde waterkoker is na 2 jaar wel op
(bij veelvuldig gebruik), deze zeker niet.. Ik ben zeer tevreden..

Alexander Betist 06-04-2006
Geschreven voor: Braun WK 300

Ook bij ons na drie jaar de schakelaar kapot. Jammer want het merk Braun staat
voor kwaliteit en de prijs was niet goedkoop. Nu maar een Philips gekocht.

dirk100 21-01-2006
Geschreven voor: Braun WK 300

Het positieve: vorm is leuk (dit is subjectief - ik vind 'm iets dik, maar al
bij mooier dan de meest andere waterkokers op de markt, zonder een overdreven
design te zijn). Bediening is goed. Kwaliteitsgevoel is goed.

Het negatieve: na 3-4 jaar heeft de aanzet knop het laten afweten , net zoals
bij vele anderen... en apparaat is hiermee afgeschreven. Zelf effe het
mechanisme vervangen is bijna onmogelijk, daar het apparaar zeer slecht te
openen is. Weet ook niet wat herstelling zou kosten, maar is waarschijnlijk
out of the question.

Conclusie: in verhouding tot de prijs is de kwaliteit onvoldoende

Zou ik 'm weer kopen? NEEN.

Heb ondertussen een ander merk gekocht.