AEG L76469TL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L76469TL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Aeg bovenlader 19-09-2018

Tegengevallen

Geschreven voor: AEG L76469TL

Wasmachine gekocht in januari 2012. Na 2 jaar al lagers versleten. Nu relaus deksel kapot. Monteur heeft zorgvuldig gekeken. Monteur drukte verschillende keren op trommel en trok bedenkelijk gezicht. Hij verwacht binnenkort meer problemen en dat allemaal binnen 7 jaar. Na 37 jaar altijd AEG te hebben gehad, nu overgestapt naar Miele.

Minpunten

• Lawaaiig tijden centrifugeren
  • Binnen 7 jaar, 2x kapot

rvanaarle 25-06-2015
Geschreven voor: AEG L76469TL

wegens ruimte gebrek heb ik voor deze bovenlader gekozen en tot nu toe bevalt hij mij perfect

+ erg uitgebreide programma keus
+ goed wasresultaat

Mees2 28-06-2012
Geschreven voor: AEG L76469TL

Eerlijk gezegd valt deze wasmachine erg tegen. Als de trommel opent, dan beschadigd te trommel de binnenkant (zijkant) van de wasmachine, omdat er weinig ruimte is. Na de 10de wasbeurt bleef de wasmachine, tijdens het programma hangen, je kunt dan niet zien, waar het programma precies is gebleven, dus moesten we het hele programma opnieuw afdraaien.
Onze vorige wasmachine was ook een AEG, maar deze gaf een betere was kwaliteit. Nog een nadeel van deze wasmachine is dat je moet wassen op 20,30, 40 60 graden of 95 graden. Je kunt niet zeggen ik wil de was draaien op b.v. 50 of 80 graden. Die optie heb je niet. Als ik dit alles van te voren had geweten, had ik zeker niet gekozen voor dit apparaat.

M. Kievits 21-03-2012
Geschreven voor: AEG L76469TL

Ben erg tevreden over deze wasmaschine. De was wordt goed schoon! Redelijk veel progammamogelijkheden. Eenvoudig in gebruik.Het wijst zich allemaal vanzelf. Het is een mooi smal modelletje. Perfect voor als je klein behuisd bent.

J.Kempers 29-12-2011
Geschreven voor: AEG L76469TL

Toen wij,d.w.z.mijn echtgenote en ik aan een nieuwe wasautomaat toe waren,nadat de vorige het plots had begeven,hebben wij zorgvuldig gezocht naar een degelijke gemakkelijk bedienbare met veel mogelijkheden en ook energie duurzame machine.Na veel vergelijkingen viel de keus op de onderhavige.Niet zonder verbazing hoor ik over gebruiks gemak en resultaten dagelijks zeer tevreden opmerkingen van mijn echtgenote.Met de toevoeging" ik ben blij dat de vorige is stuk gegaan".

M. Blokland 16-12-2011
Geschreven voor: AEG L76469TL

Prima machine gelet op de prijs in vergelijking met onze oude (en te dure) Miele. Simpel bedieningspaneel met een handige tijdklok zodat je precies weet hoe lang de machine nog aan het wassen is. De wasresultaten zijn perfect en ook het energieverbruik is zuinig te noemen.

C. Verschoor 15-12-2011
Geschreven voor: AEG L76469TL

Deze wasmachine wast goed en de mogelijkheden zijn ruim voldoende. Alleen maakt hij tijdens het centrifugeren (ook op lagere toeren) erg veel herrie en vooral een voelbare trilling in huis (hij staat op een betonnen, betegelde vloer in de badkamer). De monteur is hier al voor langsgeweest, maar die kon niets doen. Ook vond ik het eerst fijn dat er stoomprogramma's opzitten. Helaas blijkt nu dat het opfrisprogramma niet alleen geen dierenluchtjes (zoals in het boekje staat) verwijdert, maar ook geen zweetlucht... En dat valt wel tegen. V.w.b. de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen natuurlijk.

E. Wong 11-12-2011
Geschreven voor: AEG L76469TL

Mooie machine en hij doet wat hij moet doen. Ik heb hem getest met het 20 minuten programma en hij is inderdaad erg stil. Het instellen gaat ook handig. Alleen bij het centrifugeren breekt de hel los,zelfs bij de laagste snelheid. De betonnen vloer waar de machine op staat trilt dan als een gek en het dashboard begint te klapperen. Ik schat 2 op de schaal van Richter. Maar dat duurt maar een of twee minuten en ik denk dat dat inherent is aan een geïntegreerde centrifuge. Wie daar bezwaren tegen heeft, kan de centrifuge uitschakelen en de was apart door een losse centrifuge halen. Dit is handig bij lastige buren. Het pluizenfilter aan de voorkant is alleen te bereiken middels het gebruik van een schroevendraaier of iets dergelijks. Daar moet AEG toch eens wat aan doen. Voor de rest, niets dan lof.

oude 29-08-2011
Geschreven voor: AEG L76469TL

Met deze Lavamat heb ik geen hekel meer aan wassen.
Bedieningsgemak, weinig geluid, schone was en uitgebreide programmakeuzes.
Ik ben zeer tevreden.

mevr. Hoekstra 29-08-2011
Geschreven voor: AEG L76469TL

Een verademing om weer heerlijk de was te kunnen doen. Onze vorige machine werd steeds rumoeriger en dan koester je de stilte waarmee deze machine draait. De resultaten zijn prima en het gebruiksgemak is zo helder dat iedereen de was kan doen.
Kortom, een tevreden koper. Over de duurzaamheid kan ik na een maand natuurlijk nog niks zeggen.

Herman Aarsman 29-08-2011
Geschreven voor: AEG L76469TL

Mijn beoordeling over deze bovenlader:

Als een man het huishouden moet doen omdat zijn vrouw invalide is vergeet hij wel eens wat maar met deze wasmachine met zijn technologie helpt hij je wel om na een hele tijd de was weer een keer los te gooien en dan denk ik o ja ik moet hem er nog uithalen.
Ik had ook niet anders verwacht mijn vorige wasmachines waren ook van AEG.
De laatste machine voor deze Lavamat was een Turnamat volgens mij was dat toen de laatste die nog te koop was.
Volgens mij was de lerancier toen erg blij dat hij hem verkocht had.(voordeel van die machine was je kon er nog snel iets bij doen)

Gr. Een tevreden klant.

madelieverd 29-08-2011
Geschreven voor: AEG L76469TL

Wasresultaat: De was wordt schoner dan uit mijn oude wasautomaat. Maar die was ook al 22 jaar oud, dus zal de waskracht wel afnemen.

Mogelijkheden: Heel fijn, al die mogelijkheden, even wat opfrissen kost een fractie aan energie en water, dan wat ik anders kwijt was bij mijn oude automaat.
Meestal gebruik ik de Ecoknop.

Gebruiksgemak: Fijn die knop met mogelijkheden en dan nog toetsen voor iets extra`s, of juist iets minder.
Zit wel soms een beetje met de trommel, dat die niet bij de opening zit, als het programma is afgelopen.
Dan moet ik de trommel iets kantelen, wat nogal pijnlijk is, vanwege fybromyalgie.

Vormgeving: Mooi compact!

Duurzaamheid: een tien gegeven, maar uiteraard weet ik het pas, als deze vervangen moet worden.
Ik hoop er toch minssten 25 jaar mee te doen!

Heb één minpunt, waarmee ik ook al naar de leverantsier ben geweest:
De automaat maakt véél méér lawaai tijdens het centrifugeren, dan mijn oude automaat.
Gelijk de zelfde dag, na aflevering en één was gedraaid, al een monteur er bij gehad.
Maar wasautomaat stond stabiel en werd gezegd dat het lawaai normaal is.
Maar de deur en spiegel in de badkamer ( waar de automaat staat) trillen enorm en ook in de slaapkamer er naast staat veel te trillen.
Bij mijn andere automaat kon ik in de woonkamer de automaat niet horen/voelen, als die centrifugeerde, nu wel!
Ik deed de was meestal in de nacht, zodat ik het de volgende dag gelijk in de droger kon doen.
Dat kan nu niet meer, te veel lawaai om te slapen en omdat het in de nacht stil is, denk ik dat de buren, de wasautomaat ook kunnen horen.