AEG L98685FL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L98685FL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Tom 23-03-2019

goede wasmachine maar voor korte duur

Geschreven voor: AEG L98685FL

wasmachine 5 jaar en 3 maanden geleden gekocht wij zijn met 2 personen en de vrouw wast 1 a 2 keer per week hebben deze voor € 1050 gekocht werkte perfect nu heeft het een trommel lager het begeven deze is niet te vervangen daar de kuipdelen aan elkaar geseald zijn van zo een dure machine had ik toch meer verwacht te gek voor woorden dat ik de lagers niet kan vervangen zal geen wasmachine meer kopen van aeg

Theo 11-06-2017

Kan veel in

Geschreven voor: AEG L98685FL

Na 5 jaar wasmachine van €1000,00 kapot lager en nog iets. Totale kosten meer als €500,00 gaan we dus niet doen. Tot voorheen deed hij het wel perfect maar mag verwachten na 5 jaar de 2de keer dat het weer zoveel kost een beetje te gek worden.

SBunt 14-02-2016
Geschreven voor: AEG L98685FL

Prima wasmachine, voor de korte tijd dat deze heeft gewerkt. Echter van een wasmachine in deze prijsklasse verwacht je toch langer als 4 1/2 jaar zonder veel onderhoudskosten te kunnen wassen. Onze machine heeft evenals in voorgaande review een reparatie nodig van alleen al de onderdelen van ruim 500 € plus de nodige uren van de onderhoudsmonteur. Dit gaan we niet meer in deze machine investeren. Voor ons de laatste machine van AEG die er hier in komt.

KCVG 06-01-2015
Geschreven voor: AEG L98685FL

We hebben deze "top" wasmachine van AEG voor een "TOP"prijs gekocht 2 jaar en 3 maanden geleden ca. € 1000,-

Onder het mom van als je nu een goede machine koopt hebt je er ruim 10 jaar plezier van....

Nou.. helaas niet is minder waar..... nu, net na de "officiële fabrieksgarantie" doet hij helemaal niets meer.

AEG gebeld, situatie uitgelegd, sturen ze na 10 dagen een monteur.. Geeft deze aan dat er voor ca. € 550 ex.BTW al aan onderdelen vervangen moet worden, hier komt dan nog arbeidsloon en voorrijkosten bij dus incl. BTW kom je dan rond de € 1000,- aan kosten uit...

Dat is de aanschafprijs..... Vervolgens belt hij met het kantoor van AEG/ Electrolux.. en geven deze aan dat het buiten de garantie valt dus wij, als klant, volledig voor de kosten moeten opdraaien....

Je mag toch verwachten van een wasmachine van € 1000.. (het topmodel van AEG) dat deze bij normaal gebruik langer meegaat...

Maar AEG/Electrolux wil absoluut niet afwijken en zegt doodleuk.. helaas dit zijn de regels... Top punt van slechte klantbehandeling..

Wij kopen dus nooit meer een product van AEG of Electrolux of Zanussi... want je krijgt absoluut GEEN waar voor je geld!

Hierbij dus advies voor iedereen...koop niets van Electrolux, Zanussi of AEG.....want ze gaan nooit lang genoeg mee!!!

Officiele reactie van AEG-Electrolux 08-01-2015

Wij begrijpen dat dit heel vervelend is! Graag vernemen wij meer gegevens via consumercare@electrolux.nl zodat wij kunnen zoeken naar een oplossing.

Nikki
AEG Webteam

Maxxum 21-10-2015

Die ervaring heb ik dubbel en dwars ook, zie mijn review!!

Hein63 20-12-2013
Geschreven voor: AEG L98685FL

Een Super wasmachine, onze vorige was een Bauknecht, maar deze scoort toch wel beter.
Binnenzijde trommel mooi afgewerkt en zeer gebruiksvriendelijk voor het wasgoed.
De gewichtssensor is ook magnifiek.
In een woord een geweldige machine met veel mogelijkheden en een prachtig design. Mag ook wel voor die prijs!!

Rob Evers 17-10-2013
Geschreven voor: AEG L98685FL

Machine met veel mogelijkheden, en eenvoudig te bedienen. Vooral het afstemmen van het programma op het gewicht van de was is ideaal

M. Heyman 28-04-2013
Geschreven voor: AEG L98685FL

Net als mijn vorige AEG ook nu weer een zeer gebruiksvriendelijke wasmachine.
Met nog meer mogelijkheden als mijn vorige. Vooral het korte programma gebruik ik veel voor de sportkleding... echt ideaal om iets snel te wassen wat je de volgende dag weer nodig hebt.Daarnaast zorgt het hoge toerental ervoor dat mijn was zowel aan de lijn als in de droger behoorlijk snel droog is.
Maar wat ik nog het meest waardeer is het weinige vloeibare geconcentreerde wasmiddel wat ik nog nodig heb. Ik verbruik de helft minder!
Kan hem echt aan iedereen aanbevelen!

JHendriks 06-04-2013
Geschreven voor: AEG L98685FL

AEG laat je wel in de steek!
Op een vrijdagmiddag is mijn nieuwe wasmachine geleverd en geplaatst. De volgende zaterdag bleek tijdens het proefdraaien dat de wasmachine water lekte bij de linker stelpoot. Ik heb toen de website aeg.nl geraadpleegd. Volgens de tekst was het mogelijk een afspraak in te boeken voor reparatie. Dit is echter in de praktijk niet mogelijk. Ik strandde bij het constateren van het defect ‘lekkage’ waarna er geen vervolg mogelijk was. Uiteindelijk heb ik maar via het algemene contactformulier op de website een verzoek achtergelaten om telefonisch (met vermelding van mobnr) een afspraak te maken.
Aangezien Ik die maandag middag nog niets gehoord had heb ik zelf telefonisch contact gezocht. De medewerkster kon alles noteren maar geen afspraak maken zonder het serienummer van de machine?!!
Deze had ik niet bij mij maar ik kon net voor 18:00 terugbellen van huis uit met het betreffende serienummer. Bij het maken van een reparatieafspraak bleek dit vanwege drukte bij aeg niet eerder mogelijk dan de volgende vrijdag.
Na een week zonder wasmachine met een gezin met 2 jonge kinderen kwam de monteur. Hij bleek niet de juiste onderdelen bij zich te hebben en kon de machine alleen provisorisch repareren (gebarsten behuizing circulatie pomp). Vervolgens weer een week later kwam een monteur het juiste onderdeel aanbrengen. Hij liet tevens een folder achter voor 3 jaar extra fabrieksgarantie a € 49,50?!
Het bovenstaande wekt niet veel vertrouwen in mijn spik splinter nieuwe topmodel wasmachine. Bij aankomst al kapot, website niet op orde, er wordt niet gereageerd op e-mail, vervolgens heeft aeg 2 weken nodig om het te repareren en een aanbod om de garantie onder betaling te verlengen!
Enige reactie van AEG op dit relaas "excuses we hebben uw klachten aan de betreffende afdeling gemeld en klachten zijn een belangrijke bron voor kwaliteitsverbetering".

Hein63 21-01-2014

IK ben wel nieuwsgierig wat ze dan naar tevredenheid hebben opgelost?

Officiele reactie van Zanussi 09-04-2013

Wij bieden onze excuses aan dat er niet adequaat is gereageerd op uw klacht.
Inmiddels is het e.e.a. in overleg naar tevredenheid opgelost en wij hopen hiermee uw vertrouwen in het apparaat terug te geven.

Nikki
Electrolux Consumer Care Webteam

ernamulder 31-03-2013
Geschreven voor: AEG L98685FL

De wasmachine heeft een uitgebreid keuzeprogramma. Naast de standaardprogramma's maak ik ook veel gebruik van de extra programma's. Het korte programma (20 min) gebruik ik bijvoorbeeld om hardloopkleding te wassen. Ook het stoomprogramma heb ik al meerdere keren gebruikt. Praktisch is ook de gewichtsmeting zodat de machine niet overladen wordt. De machine geeft zelfs aan hoeveel wasmiddel gebruik moet worden. Een 'groen' machine dus. En het belangrijkste: de was komt schoon uit de trommel.

loekman 28-03-2013
Geschreven voor: AEG L98685FL

De meest geavanceerde wasmachine die ik ooit heb gehad. Maar aan geavanceerd zitten soms ook nadelen. De combinatie van uitgestelde was en fijne was resulteerden in een cyclus waar geen eind aan kwam. Het enige wat je dan kunt doen is de uit knop gebruiken.

Dat heeft mijn vertrouwen in dit appaat ernstig ondermijnd. Ik durf ' m niet meer te programmeren voor een was als ik niet thuis ben. Misschien is het een unieke gebeurtenis. Ik zal proberen om het te reproduceren terwijl ik thuis ben. Maar met een wasmachine voor deze prijs zou het allemaal perfect moeten zijn.

Heeft iemand anders ook software problemen?

Als dit incident niet was gebeurd had ik deze machine als uitstekend beoordeeld.

loekman 17-05-2013

En nou bleef de machine weer hangen in een cyclus en kwam niet tot een eind. Dat is de tweede keer. Als het nog een keer gebeurt zal ik een beroep doen op de garantie. Zal nog lastig worden want het gebeurt sporadisch.

Jolo1510 27-03-2013
Geschreven voor: AEG L98685FL

Echt een zeer gebruiksvriendelijke wasmachine. Veel verschillende programma's. Vulgewicht indicator werkt goed. Ook voor een kleine 3 kilo 20 minuten was..... komt de was schoon uit de machine. Ook de stoom functie al met regelmaat gebruikt. Ik beveel hem van harte aan.

sacha 73 26-03-2013
Geschreven voor: AEG L98685FL

Goede wasmachine met zeer veel mogelijke programma's.
Wast schoon en de was komt er nagenoeg droog uit.

nouska14 19-04-2012
Geschreven voor: AEG L98685FL

Super goeie wasmachine, onze vorige was een Miele, maar deze doet er niet voor onder.
De gewichtssensor is ook magnifiek.
In een woord een geweldige machine.

Dennis Braun 15-04-2012
Geschreven voor: AEG L98685FL

Fijne machine die weinig uitleg behoeft. Alles werkt zoals je zou verwachten, en het inprogrammeren werkt zeer fijn. Zelfs zonder gebruiksaanwijzing kan je direct aan de slag. Over trommelverlichting had ik mn twijfels, maar in de praktijk werkt dit erg prettig. Duidelijk display, welke in een oogopslag precies laat zien wat je doet.

Tot op heden een erg fijne, en vooral stille machine!

Of hij zo zuinig is als beloofd zal de tijd wijzen.

Ed369 14-04-2012
Geschreven voor: AEG L98685FL

Zeer goede wasmachine.Wast schoon en goed.
Stil en eenvoudig te bedienen dmv.het uitgebreide menu.
Ook de stoomfuncties zijn erg handig.
Kortom,een machine om aan te bevelen.

pstreebek 15-12-2011
Geschreven voor: AEG L98685FL

Ben uiteindelijk tevreden over de machine.
Was wel drie maal en monteur voor nodig ( schokbreker defect na lang aanhouden uiteindelijk via een "eerste specialist van AEG "opgelost).

Service van AEG is buitengewoon( zowel klantvriendelijk als behulpzaam).

Machine is nu perfect, stil zuinig , en doet zijn ding vanzelf.

Moest wennen aan het menu/manier van was(bewegingen)sen van de machine ( hadden een Miele) maar nu onder de knie en wil niet anders meer.

Stoomfunctie zeer handig, werkt ook echt.
Zeer degelijke machine en zal over een maand of twee een up date doen over onze verdere bevindigen.

Yaf 12-03-2012

Ik ben heel benieuwd wat de resultaten zijn nu over 3 maanden?

petra 198 10-12-2011
Geschreven voor: AEG L98685FL

super machine totaal geen spijt van de aankoop . onze vorige machine was ook een aeg en heeft 15 jaar gedraaid . hoop dat deze het ook haalt. kan hem iedereen aanbevelen . super stil en genoeg mogelijkheden wat keuze programma aan gaat . beveel hem iedereen aan

R. MAYER 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L98685FL

Prima wasmachine in alle opzichten.
De juiste programma's om te kiezen en duidelijk.
Zeer goede wasresultaten.
Ben zeer tevreden, nog meer ten opzichte van de vorige die ook een aeg was.
Beveel deze machine aan.

sieg66 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L98685FL

fijne wasmaschine met erg veel keuze in wasprogrammes de was komt er schoon uit en is zeer gemakkelijk in gebruik.
Groot vulgat wat gemakkelijk is bij het wassen van dekbedden en slaapzakken.
Wat ook gemakkelijk is is de gewichts-sensor en het lampje in de wasmachine.
Had hiervoor ook een AEG ben zeer tevreden over dit merk.