Bosch WAS28391NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAS28391NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wim Klostermann 31-07-2012
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Tijdens mijn vakantie begaf de Miele van 8 jaar oud het. De printplaat was kapot, en een nieuwe printplaat zou € 365,-- exclusief BTW kosten. De thuisblijvers konden niet wassen. Na overleg met Expert in Ommen heb ik daar deze Bosch gekocht. Het apparaat is mooi en eenvoudig te bedienen, en wast prima. Ik ben blijk met de aankoop. Expert heeft mij bovendien fantastisch geholpen; een aankoop vanuit het vakantieadres, via de telefoon. Over de prijs viel te onderhandelen en de machine is dezelfde dag nog kosteloos bezorgd.

n.post 21-06-2012
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

jawel, al bijna een jaar later en ik ben nog steeds mogelijkhden aan het ontdekken van deze wasmachine! het is gewoon fijn dat je in een dagje wassen al je was kwijt kan, dus geen rondslingerende wasjes meer. heb ik maar 2 items rode was dan draai ik speed perfect en kan het aan de lijn/in de droger. ik ga ook zeer zeker de wasdroger kopen van bosch zodat ik nog sneller klaar ben! qua energie merken we al dat het verbruik is terug gelopen met 45 euro op het afgelopen jaar. heel fijne bijkomstigheid. en voor degene die wil weten waar je deze machine koopt: expert heeft een goede prijs, vorig jaar was dat 899,- euro en hij is het waard!

Klaas2000 30-03-2012
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Een fijne en zeer gebruiksvriendelijke wasmachine. Zodra die geplaatst is kan je eigenlijk direct wassen, iedereen kan hem bedienen. Tevens een mooi model.

leny m 06-05-2012

hoi Klaas
mag ik vragen wat je voor deze machine betaald hebt
ik zag hem bij de expert voor € 798
maar kan nergens geen vergelijking mee maken
groetjes
leny

ec54 21-03-2012
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Ik heb een paar wasjes gedraaid met mijn nieuwe BOSCH wasmachine en ik ben er ontzettend tevreden over!!!!
Mooi om te zien en zo geruisloos......
dat ik af en toe gewoon in de hal ga luisteren of hij het inderdaad wel doet.
Ook heel gebruiksvriendelijk qua verbuik van water en energie..
Echt ik ben heel erg blij met mijn nieuwe aankoop!!!

LENYM 06-05-2012

Ik wil graag wat prijzen vergelijken
Dus mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt en waar heb je hem gekocht

BJB 08-03-2012
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Onze Siemens was meer dan 10 jaar oud en heeft het begeven.
Vandaag deze Bosch opgehaald en de eerste indruk is echt indrukwekkend.
Zelfs tijdens centrifugeren is de machine niet te horen, en bij ons staat hij in een ruimte die enkel is gescheiden door een 2-tal gipswandjes ( zonder isolatie ertussen ) en een harmonica deur .
Alleen de prijs die hier word aangegeven begrijp ik helemaal niks van , ik heb ruim, maar dan ook echt ruim minder betaald.

n.post 03-03-2012
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

ik moet toch iets melden: de wasmachine heeft onlangs zijn eerste onbalans ervaring gehad. het leek wel of de machine weg wilde lopen, terwijl hij onder een werkblad staat. ik heb mezelf even tot de orde geroepen, er kan 8 kilo droog wasgoed in, maar al naar gelang het textiel nat word wordt het ook zwaarder! dus ik moest wat vriendelijker met mijn machine om springen! katoen is bij voorkeur alleen te wassen op het gewone hoofdwasprogramma en niet zoals ik deed op kreukherstellend, immers daar mag maar 3 tot 5 kg op gewassen worden. het betrof 2 huispakken van mijn lief, die het veroorzaakten.dit is tot nu toe de tweede smet op deze wasmaschine en eerlijk is eerlijk: daar was ikzelf de boosdoener van! ik ontdek nog steeds meer variaties op het programma en ben nog steeds fan van dit apparaat, dat ik 8 maanden geleden heb gekocht.

Vonk65 02-02-2012
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Geluidsarme wasmachine, vrijwel trillingsvrij.
Grote deur om de was te laden, groot laadvermogen.
Er zit 1o jaar garantie op de motor, het is de Ecosilence Drive. Dat betekent dat er geen koolborstels meer in zitten, dus minder slijtage.
Ik ben er heel tevreden over

n.post 20-11-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

hierbij een update van mijn ervaringen met deze wasmachine. kort gezegt: het is een monster!! in positieve zin dan wel te verstaan. voor gewoon linnengoed -handdoeken, washandjes, theedoeken en beddengoed en sterk vervuild ondergoed-is geen weg terug op het gewone hoofdwasprogramma: alles schoon en fris! kleding en wol is een ander verhaal. deze zijn het best te wassen op respectievelijk het kreukherstellend programma al dan niet met eco perfect- duurt wat langer, geeft de was wat meer inweektijd en met licht strijken hebben met name viscose mengels veel baat, ik centrifugeer dan op 800 toeren ipv de 400 standaard. wol is een eenrichtingsverkeer: alleen op het speciale wolwasprogramma anders word het verslonden, danwel door de spoelbeurten of door de cyclus van het centrifugeren. oh en centrifugeren doe ik nooit met de 1400 toeren maar 1200, prima voor de wasdroger, komt er met een korter programma droog uit! ik ben nog steeds aan het ontdekken van alle mogelijkheden en combinaties op deze maschine dus tot over een aantal maanden!

Yvonnie 19-11-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Ik heb de Bosch 28391 nu ong. 2 maanden en ik wil even iets zeggen over de timer. Ik dacht dat het een timer was om aan te geven wanneer je wasmachine klaar is, maar bij deze machine geeft ie aan over hoeveel uur de was klaar is. Dus als je 'm bijv. op 4 uur zet, begint ie niet 4 uur later te wassen, maar dan is ie over 4 uur klaar. Da's toch wat anders, maar wel handig ; )
De grootte van de trommel valt tegen. Mijn vorige (AEG) wasmachine was een 6 kg trommel. De Bosch wasmachine zou een trommel van 8 kg moeten zijn, maar er gaat echt niets meer in dan in de AEG. Da’s een tegenvaller.
In een review hieronder heeft iemand het over dat de machine zeurt over teveel aan wasmiddel. Ik kan me vergissen, maar bij mij zit die functie er niet op!!??

vladimir 04-05-2012

Heeft u opgelet of de tijd inderdaad klopt?
Als ik een programma kies en de timer op 1 uur staat is het bijna niet voorgekomen dat het was na i uur klaar was. Bij mij doet ie het dan meestal een halfuur langer of meer. Je weet eigenlijk nooit wanneer het was klaar is want de machine schijnt steeds te corrigeren op van alles en nog wat.

weerdt 12-10-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Ik gebruik deze wasmachine nu bijna 2 jaar en ben er uiterst tevreden over. Zeker over het eco programma. De wasresultaten zijn prima. Hij is geluidsarm.
Op aanraden van mijn leverancier laat ik de machine eens in de 4 a 6 weken leeg draaien op 90 graden. Doel om de zeepresten, die in de wachine achterblijven, bij wassen op lage temtperaturen, los te weken.
Dit zou de levensduur ten goede komen, aldus de leverancier.

Vladimir 03-05-2012

Uw verhaal komt het meest dichtbij mijn probleem. Als zeepresten in de machine achterblijven gaat de machine meer schuimen en dat verlengt de wastijd.Bij mij wordt de eastijd telkens verlengt ook al gebruik ik geen waspoeder. OOk doe ik de 90graden wassen van tijd tot tijd. Het lampje van WASSEN blijft dan ook de hele wastijd knipperen. Het probleem is dat je hierdoor nooit weet wanneer het wasprogramma klaar is.Bij mij is elke wasbeurt minimaal een halfuur langer. Nog van de fabrikant nog van de verkoper krijg ik afdoende antwoord op dit probleem. Is dit u ook opgevallen?

n.post 18-07-2011

---------- update review, 18-07-2011 ----------
ik heb eerder een review geschreven, toen ik deze maschine net had aangeschaft. nu na ruim 2 maanden wil ik mijn ervaringen toch delen zodat men een duidelijker beeld krijgt van deze machine. qua wasresultaat ben ik iets minder enthousiast, vooral wat zweet betreft. ook zeurt de machine gauw over een teveel aan waspoeder, we hebben zelfs een veel kleiner maatschepje gekozen, feitelijk is hij dus zuinig met wasmiddel wat een pre is maar soms wil je net ff wat meer voor geurende vlekken. daarnaast is de ecoperfect stand ideaal voor vuilere was, echter gaat het textiel ook slijtage hiervan ondervinden. ook ik woon met 2 personen en heb nooit onbalans ervaren!! de machine gewoon niet te vol en goed de gebruiksaanwijzing lezen!! al met al een echte krachtpatser! oh ja, het centrifugeren hebben we nooit op 1400, max 1200 en heel vaak licht strijken op 800, dan krijg je je was er mooi uit! veel wasplezier!!

---------- 1e review, 21-05-2011 ----------
onze bauknecht heeft het net 10 jaar volgehouden maar nu ik was met deze machine blijkt wel dat er al jaren eerder geen goede was meer is uit gekomen! wat heb ik een schone, frisse, zweetvlekkenloze, heerlijk uitgespoelde was! geen wasmiddelresidu laagje meer op je kleren maar gewoon met heerlijk helder water gespoelde kleren en gordijnen! ik ben zo blij als een kind in een speelgoedwinkel.

marion en peter 18-06-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Voor ons is deze machine niet geschikt. Hij raakt namelijk snel in onbalans en dan centrifugeert hij niet.De monteur van Bosch is erbij geweest en kon zien dat hij van 16 wasbeurten er 8 in onbalans is geweest.Hij zei dat het machien niet echt geschikt is voor tweepersoons huishoudens,want hij moet minimaal tot de helft gevult zijn om het goed te doen Wij hebben de expert gebelt en zij hebben hem de volgende dag opgehaalt en een miele voor ons meegebracht wij hopen dat deze wasautomaat wel voor een tweepersoons huishouden kan draaien.

Elise l N 13-06-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Ideale wasmachine! Wat ik erg handig vind is de keuze van een extra korte was van 15 minuten en je kleren komen er perfect schoon uit! Ook ideaal dat je nog na een paar minuten op bijvullen kunt drukken (wasmachine geeft dan aan of dit kan ja of nee) zodat je nog een vergeten kleding stuk erbij kan doen! Ook kan je op Eco drukken voor minder stroomverbruik.
En ook erg handig is het kinderslot!

Jeroen en Ria 06-05-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Na 2x een Bauknecht te hebben gehad (de eerste was net 3 jaar en uiteindelijk na veel gezeur vervangen door een 2e machine welke nog geen 5 jaar heeft gedraaid). Voor ons dus nooit meer een Bauknecht. Nu met deze Bosch lijkt het een schot in de roos. Stil, schoon en eenvoudige bediening. Naast standaard 2 jaar volledige garantie ook nog een extra garantie van 10 jaar op de motor. Dit doen zij volgens mij niet zomaar. Hebben dus veel vertrouwen in deze machine en hopen op jaren wasplezier.

elfried 10-03-2011
Geschreven voor: Bosch WAS28391NL

Sinds januari 2010 beschikken wij over deze wasmachine. Na een jaar intensief gebruik, zij wij zeer tevreden over dit merk en type. Zeer gebruiksvriedeleijk, wasresultaten zijn prima. Voor mensen, die allergisch/gevoelig zijn voor wasmiddel , kun je kiezen voor een extra spoelgang.
Zeer geluidsarm en zuinig, door gebruik te maken van het eco programma.
Zoals je mag verwachten van een machine in deze prijsklasse, kun je de start van het programma uitstellen d.m.v. een timer. Tussentijds bijvullen, omdat je een (kleding)stuk vergeten bent, behoort ook tot de mogelijkheden.