Miele WWR760WPS PWash2.0&TDosXL&WiFi - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WWR760WPS PWash2.0&TDosXL&WiFi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

l*************@m****** 28-06-2022

Fijne wasmachine

Ik heb de Miele wasmachine nu anderhalf jaar in bezit en ben er nog steeds heel blij mee.
De was wordt mooi schoon. Ik vind het erg handig dat je van te voren kunt instellen hoe laat je wilt dat de was klaar is. Ook is het fijn dat je de wasmachine met een app kunt bedienen.
Er zijn voldoende verschillende wasprogramma's, zoals katoen, wol en sportkleding.
Het eindsignaal is een erg irritante piep die niet stopt (deze kun je wel uitzetten als je dat zou willen), dit heeft wel als voordeel dat je de wasmachine snel uit zet en de was gaat ophangen.

Pluspunten

• startuitstel

Minpunten

• irritant eindsignaal

Martine 03-05-2022

Top apparaat!

Ik was zeer benieuwd naar het pareltje onder de wasmachines. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en zonder overleg met mijn man deze uitgave gedaan. Wat een fijne machine! De wassen worden in stilte gedraaid en de geur van de bijgeleverde wasmiddel Miele UltraPhase is heerlijk! Ook super dat je geen omkijken hebt naar de dosering van het wasmiddel. Dat doet het apparaat allemaal zelf.
Ook fijn is dat je de wasmachine met een app kan bedienen. Je krijgt een melding als de was klaar is, maar ook als het programma is aangepast.
Je kan ook instellen hoe laat het programma klaar moet zijn, d.m.v. de tijd in te stellen, super handig!
Ik dacht eerst dat ik de draaiknop zou missen, maar ik mis het geen moment.
Je kan ook je favoriete programma's opslaan, zodat je deze niet steeds opnieuw hoeft in te stellen.
Al met al, ontzettend blij met mijn aankoop!

Pluspunten

• wasmiddel wordt gedoseerd
  • Bediening kan ook via app
  • Stil

b***********@g******** 03-02-2022

Top machine, jammer van de dure navul flacon

Wast geweldig. Fijn dat hij het wasmiddel doseert.
Veel programma keuze.

Groot Minpunt is dat je voor je eigen wasmiddel een navul flacon moet aanschaffen, en die zijn erg duur. Deze had wat mij betreft wel bij bijgeleverd kunnen worden. Wasmachine was duur genoeg.

Pluspunten

• Wast goed schoon
  • Veel programma's
  • Dekbed past er goed in
  • Doseert het wasmiddel goed

Minpunten

• navul flacon eigen wasmiddel extra aanschaffen
  • Navul flacons zijn erg duur

h***********@g******** 07-10-2021

Super wasmachine met uniek TWINDOSsysteem

Wij zijn erg enthousiast over het TWINDOSsysteem. Het is een zuinig systeem die per keer weinig gebruikt van het wasmiddel in de flessen. Gebruik is super eenvoudig en het wasresultaat is prima!
We hebben de Miele aangeschaft omdat de vorige Miele na 22 jaar de geest gaf. We hopen met deze topmannen net zo lang te doen.

Pluspunten

• Fraaie wasresultaten
  • Eenvoudige bediening
  • Geen omkijken naar

Minpunten

• Handleiding kan eenvoudiger

JIMP 04-07-2021

Miele! Er is geen betere!

Eens een Miele, altijd een Miele. Wij zijn wederom zeer tevreden over deze wasmachine die geheel digitaal is uitgevoerd (dus zonder draaiknop).
Heeft veel bruikbare programma's, met extra functies, die makkelijk in te stellen zijn. Zeer fijn zijn de programma's: Quick Power wash, donkere was en Express. Deze laatste is ideaal voor als je iets apart wil wassen, binnen 20 minuten gereed.
De programma's zijn ook via de app in te stellen, dit werkt prima. De app geeft aan wanneer de was klaar is, best fijn bij deze zeer stille wasmachine.
Over Twin Dos had ik mijn twijfels maar is geweldig. Wasmachine rekent zelf uit hoeveel wasmiddel hij pakt, overigens is dit zelf ook makkelijk aan te passen, voor als je bijvoorbeeld hele vuile was hebt. Twin Dos is niet noodzakelijk, je kunt ook gewoon wassen met ander wasmiddel via de lade aan de bovenkant.
Het is een uitgave maar deze machine is het geld meer dan waard.

Pluspunten

• Veel bruikbare programma's
  • Geheel digitaal, geen draaiknop
  • Twin Dos
  • Stoomfunctie, voor minder strijkwerk
  • Stil

Bart 10-05-2021

Kwaliteit, gemak en goede service

Ik ben er erg blij mee. Voor een alleenstaande weduwnaar is deze machine ideaal. Op het gebied van wassen ben ik geen expert, maar bij deze miele stop je de was in de machine, zet hem aan, en nadat het programma is afgewerkt, komt de was schoon uit de machine. Geen gepieker hoeveel wasmiddel er moet worden toegevoegd. Dat regelt de machine. Vormt een prachtige combinatie met de warmtepompdroger. Allebei met touchscreen bediening. Het wijst zich allemaal vanzelf. De dure aanschaf betaalt zich door de lange levensduur echt wel uit. Mijn vorige miele wasmachine en droger gingen 17 jaar mee, maar zijn bij verhuizing vervangen.

Laura 25-02-2021

Goede wasmachine

Fijne wasmachine met touchscreen. Mijn was wordt goed schoon.
De wasmachine heeft veel handige extra's, zoals start uitstel en bediening met een App.

Pluspunten

• Schone was
  • Stil
  • Geeft aan hoe lang het programma nog duurt
  • App geeft bericht bij einde programma

Minpunten

• Irritant eindsignaal
  • Vooraf aangegeven eindtijd vaak niet correct

Raymond de Jong 14-01-2021

Wast goed schoon, snel, stil en handig met twindos

Na slechte ervaring met een van de duurste Samsung's is deze Miele toch weer een verademing. De samsung had 'add wash' en een grotere deuropening. Een soort van Add wash heeft de Miele wel, zolang er nog geen water in zit, maar de deuropening en het einddeuntje zijn de enige nadelen van de Miele t.o.v. de samsung. Het automatisch doseren van wasmiddel voorkomt de nare geur die de samsung wel had met (teveel) handmatig doseren.

Al met al tevreden over de Miele, hij kan heel snel wassen en het is goed schoon.

Eigen wasmiddel is sowieso handmatig mogelijk, maar via twindos moet er nog een accessoire worden gekocht

Pluspunten

• Schoon
  • Snel
  • Stil
  • Twindos

Minpunten

• Deuropening
  • Rechtsdraaiende deur

Anoniem 30-11-2020

Waar voor je geld

Wij hadden hoognodig een nieuwe wasmachine nodig. Die van ons begon vieze geurtjes achter te laten en vonden dit niet zo fris ruiken. Dankzij onze Miele wasmachine is dit nu verleden tijd. Onze was ruikt weer schoon en wat voor ons een leuke bijkomstigheid is: lekker zacht. Precies zoals het hoort. Daarom raad ik iedereen een Miele wasmachine aan.

Het enige probleem wat wij ondervonden is dat de app moeilijk contact maakte met de wasmachine. Toen dit eenmaal werkte, heb je er ook veel plezier aan. Hij geeft aan dat de was klaar is, je kunt zien wanneer je de ultraphase 1 en 2 moet vervangen, hoelang die nog aan het draaien is etc.

Heeft veel programmeringsmogelijkheden. Het is even zoeken maar het wijst zich verder vanzelf.

Het fijne vind ik vooral de grote trommel. Vooral als we straks een gezin hebben is deze ideaal.

Pluspunten

• Erg stil
  • A+++
  • Grote trommel
  • Automatische dosering
  • Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Moeilijk verbinding maken met de app

top machine 30-11-2020

veel optie s

heel handig wasmiddel erin dosering doet hij zelf, was is heel schoon en heel droog als hij uit de trommel komt. toppertje

Jerome 06-10-2020

Goed apparaat, slechte service

Als jarenlang zeer tevreden Miele gebruiker, ditmaal voor een twindos wasmachine gekozen. Water- en energiezuinig en veel wasprogramma's met de mogelijkheid om je eigen wasprogramma's op te slaan. En hij wast ook nog goed. Lekker grote (9kg) trommel, dus er kan veel in zonder te proppen.
Je krijgt via een app een seintje wanneer de was klaar is of wanneer je was- of spoelmiddel op begint te raken.
Het verbruik van twindos was- en spoelmiddel lijkt in mijn beleving wat aan de hoge kant, maar dat kan ook komen door het veel grotere volume t.o.v. mijn vorige (Miele)wasmachine.

De levering van twindos was- en spoelmiddel door Miele is uitermate teleurstellend. Je moet je voorraad goed in de gaten houden en ruim van te voren bestellen, anders zit je zonder.
Alternatief is een navulreservoir, maar die kosten ook €30 ps. en daar heb je 2 van nodig. Bovendien zit je dan weer aan het traditionele wasmiddel. O ja, een bol kan natuurlijk ook, maar daar koop je geen Twindos machine voor.

Desondanks een positieve review, want met het apparaat is helemaal niks mis.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Eenvoudige bediening
  • Eigen wasprogramma's
  • Grote trommel
  • Stil

Minpunten

• zeer trage levering door Miele

G. Zwijnenburg 23-07-2020

Je kleren waren nog nooit zo schoon

Ondanks de hoge prijs toch voor dit product gekozen vanwege:
- Betrouwbaarheid in levensduur
- Energiezuinig
- Wasresultaat
- TwinDos, waardoor je alleen je kleren moet plaatsen en programma selecteren
- Snelle wasprogramma's wanneer nodig
- Mogelijkheid om dekbedden, kussens en sportschoenen te wassen

De Caps en UltraPhase ga ik weinig gebruiken zodra de initiële voorraad weg is(bij levering krijg je een voucher voor een extra levering UltraPhase. Daarna ga ik over op de navulreservoirs die je apart moet bestellen. Bij levering krijg je UltraPhase 1 en 2 & 3 caps om te proberen. Daarnaast een voucher voor de miele shop(online 20% korting). Al met al een uitgebreid pakket.

Het verbinden van wifi is gelukt door middel van de WPS-knop op de router te gebruiken.
De app geeft aan hoe lang het wasprogramma duurt en op welk tijdstip het afloopt, daarbij geeft hij een melding.

Het bedienen van de wasmachine op afstand kan ook. Je moet dan de was in de machine doen, het apparaat aan zetten en Mobilestart selecteren, vervolgens kun je het wasprogramma op je mobiel instellen. Hier haal je geen tijdwinst uit, behalve dat je op de bank kan zitten.

Verder zeer te spreken over dit apparaat!

Pluspunten

• Energiezuinig A+++ -40%!
  • Stil
  • Touchscreen werkt vloeiend
  • Lange levensduur van het apparaat
  • Dons, sportschoenen, gordijnen, alles kan!

Minpunten

• Geen navulreservoirs voor TwinDos mee geleverd
  • Wifi verbinding lastig te maken
  • Caps en UltraPhase lastig te verkrijgen in winkels
  • Prijzig
  • Geur wasverzachter is minder aanwezig dan voorheen

Karin Sol 19-07-2020

Uiterst gemakkelijk

Behalve dat de machine super wast, is het automatisch gebruik van wasmiddel superhandig . Mijn wasmachine staat op zolder, dus is het heel fijn als je via de app verwittigd wordt wanneer de was klaar is.

Pluspunten

• Twindos
  • App

Eelco 21-06-2020

Eenvoudig en muisstil

Vandaag de Miele WWR760 WPS wasmachine binnengekregen en direct aangesloten. Het aansluiten van de machine ging gemakkelijk. De Miele @Home app wilde niet direct koppelen, maar werkt uiteindelijk toch. De eerste wasjes direct weggewerkt, de machine is muisstil en werkt eenvoudig. Er zijn veel verschillende wasprogramma's te kiezen. Wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• Eenvoudig aan te sluiten
  • Diverse wasprogramma's
  • Muisstil
  • Doseert wasmiddel automatisch

Minpunten

• Verkleurde sokken worden niet helemaal schoon

Jacob 13-03-2020

wasmachine

Mooie machine wel even wennen aan de bediening. jammer dat men niet begrijp dat er twee reservoir bij behoren te zitten. Nu word je gedwongen als je het twin dos systeem wil gebruiken je dat dan alleen met Miele wasmiddel kan. Je kan voor 2 keer 26 Euro deze reservoirs bestellen.voor de prijs van deze machine zouden er bij moeten zitten.

Minpunten

• er zijn geen reservoirs bij

Jan 13-03-2020

Degelijk en veelzijdig

Na 17 jaar trouwe dienst van onze oude Miele een nieuwe gekocht. Ook deze machine oogt degelijk, veelzijdig en is stil. Het goed horizontaal plaatsen is lastig. De leverancier had dat gedaan maar na controle door mij klopte er niks van. De app activeren nog lastiger. Maar het werkt en goed. Het kiezen van het juiste programma vraagt wat studie in de gebruiksaanwijzing. Gebruik van de app maakt het wel eenvoudiger. Maar het belangrijkste is dat de was schoon is.

Pluspunten

• veelvoud aan wasprogramma's
  • de app werkt heel goed
  • de machine is stil

Minpunten

• aanmaken account en instellen app lastig
  • prijs

Monique 02-12-2019

Prachtige stille machine

Deze machine is echt een waardevolle aanvulling. Niet alleen voorzien van alle gemakken, maar tevens ook nog een keer superzuinig. Je ziet hem haast niets verbruiken en daarnaast ook nog keer super stil. Gewoon een plaatje en zij prijs dik en dwars waard.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Heel zuinig energie
  • Perfect doseersysteem
  • Eigen programma's aanmaken
  • Prachtig design

Minpunten

• Nog niet gevonden

Hendrik 14-09-2019

Eens een Miele..

Altijd een Miele. Mooi, stil en stevig. Grote trommel met veel mogelijkheden. De app is leuk, maar niet noodzakelijk, datzelfde geldt voor de capsules. De twindos is wel handig! Diverse programmas en een handig touchscreen.

Pluspunten

• Mooi, stil en stevig
  • Veel programmas

Minpunten

• Aan de prijs

Mireille 27-02-2019

Touchscreen met Wifi

Het is een mooie nette wasmachine met geweldiche touch. In het begin is het even wennen en moet je bekijken wat de programma’s zijn, maar als je het door hebt, kom je erachter dat het super makkelijk en handig is. Soms had ik ook kleding en wist ik zo gauw niet welk programma ik hiervoor moest gebruiken. Dus na intikken materiaal, koos hij zelf het programma. Er kan ook lekker veel was in. Ook kun je superkorte programma’s kiezen en is je was evengoed heel schoon. De twindos was voor ons nog even spannend, omdat wij een gezinslid hebben met wasmiddelallergie. Maar dit ging prima en hoefde ik zelf dus geen wasmiddel toe te voegen. Dat scheelt ook veel tijd. Ook kun je er nog was bijdoen als je dit vergeten bent en als hij aanstaat, hoor je hem niet. Waardoor ik in het begin in de war raakte, maar later kon ik dat mooi op de app bijhouden. Ik was gelijk verliefd op de machine. Ook de kleding komt er bijna droog en kreukvrij uit! Topmachine.

Pluspunten

• Handige functies
  • Snelheid met touchscreen
  • Twindos geeft zelf wasmiddel af
  • Schoenen kunnen erin
  • Wifi

Minpunten

• Twindos ter hoogte opvangbak
  • Aan/uitknop kun je niet tegenaan leunen

Evatestproducten 17-02-2019

Geluidloos wassen bestaat echt!

Sinds 3 weken heb ik deze prachtige wasmachine, om uitvoerig te testen. Wat kan ik hierover vertellen? Het is een hele verbetering met onze oude wasmachine, in vele opzichten!
De machine kan 9kg was aan. Fantastisch met ons gezin, bestaande uit 5 personen.
Je kunt per was zelf kiezen wat voor programma je wilt draaien (temperatuur, centrifugeren, spoelen, kleur was). Maar dat is niet het enige. Er zit een enorm uitgebreid menu op, waaruit je kunt kiezen uit wat voor soort was je er in doet; sportkleding, kreukherstellend, jeans, overhemden, handdoeken, wol, QuickPower Wash (in 59 minuten in je was klaar), zijde, Express 20 (voor hele kleine wasjes perfect), sportschoenen, outdoor, impregneren, dons, dekbedden, hoofdkussens, katoen hygiëne, vitrage, nieuw textiel, alleen spoelen en stijven. De mogelijkheden zijn eindeloos! Je kunt zelfs kiezen voor 'knuffeldieren' en voor 'stenen/stukken (bordspel)'. Als moeder van 3 kinderen word ik echt héél blij van deze wasmachine. Ik kan gerust midden in de nacht een was aanzetten, zonder mij druk te hoeven maken over geluidsoverlast. De trommel is heel stil.
Wat ik jammer vind, is dat ik de app niet geactiveerd krijg. Wanneer je de app gebruikt van Miele, kun je de wasmachine koppelen, zodat je een bericht krijgt wanneer de was klaar is.

Het TwinDos systeem werkt uitstekend. Geen gedoe met wasbolletjes, of teveel wasmiddel gebruiken. Indien je niet zo goed weet wat voor programma je het beste kunt instellen, druk je op 'wasassistent'. Dan wordt je begeleid door het menu heen.

Pluspunten

• Overzichtelijk keuze menu en touchscreen
  • Geluidloos wassen

Minpunten

• De app werkt niet goed.

Paul 15-02-2019

lekker ruim, met vollop mogelijkheden

De wasmachine enkele weken getest wat voelt als een degelijk apparaat. Het installeren en verbinden met internet is even wat werk maar als je de stappen doorloopt komt dat helemaal goed. Het twindos systeem is heel erg makkelijk maar mis hervulbare reservoirs om zelf wasmiddel te kiezen (wel afzonderlijk te koop). De app bied volop mogelijkheden om een specifiek wasprogramma te zoeken dat het beste bij de was past. Je kunt je wasmachine bedienen vanaf de bank zolang je de optie hebt ingeschakeld bij het opstarten. Hij is lekker stil en de was komt er na gelang het aantal toeren droger uit als mijn voorganger. De ruime trommel van 9 kilo is voor ons gezin heerlijk, we merken dat we minder wasjes hoeven te draaien en dat scheelt weer in kosten en werk.

Het is echt een heerlijk degelijk apparaat wat ik iedereen kan aanbevelen die het kan betalen, want het is wel een aanzienlijk hogere prijsklasse dan vele andere machines.

Pluspunten

• ruime trommel
  • stil
  • wifi bediening
  • twin-dos

Minpunten

• geen hervulbaar reservoir meegeleverd
  • appart activeren wifi bediening

Ivanka 14-02-2019

Zeer fijne wasmachine, veel mogelijkhdn makkelijk in gebruik

Zeer fijne wasmachine. Met een gezin is de grote inhoud (9 kilo) van de trommel ideaal. Alle handdoeken in 1 x wassen! Dat kon ik met mijn oude niet. Omdat de wasmachine zo geprogrammeerd is past hij zelf de was tijd aan als de trommel niet vol is. Je hoeft dus niet bang te zijn dat hij dan teveel (energie, water ed) verbruikt. Apart vlekkenprogramma zoals gras, bloed, fruit etc. Top! Ook het korte wasprogramma is heel fijn. Klaar en schoon binnen het uur. Ook het wasprogramma voor de sportkleding is erg fijn. De kleding blijft erg mooi en ruikt fris. Het Twindos wasmiddel systeem bevalt ook heel goed. Niet meer knoeien met wasmiddel maar was erin, programma kiezen en aanzetten. De machine bepaalt hoeveel wasmiddel er gebruikt moet worden. Werk echt lekker snel! Als je het op de oude manier wilt doen, dus zelf wasmiddel toevoegen dan kan dit ook nog steeds via het gebruikelijke bakje. Daar doe ik ook de wasverzachter in als ik dat wil. Via de app kan ik bijhouden hoe lang de was nog moet en zodra hij klaar is krijg ik een appje. En omdat ik een smartwatch heb zie ik dus op mijn horloge dat de was klaar is. Tijd kan ik instellen op 2 manieren. Ik gebruik meestal het instellen wanneer het klaar moet zijn. Voor mij was het belangrijk om een goede, zuinige en betrouwbare wasmachine te hebben omdat ik een sportief gezin met tieners heb en iedere dag was. Deze wasmachine voldoet daar echt perfect aan. Heel blij mee!

Pluspunten

• Digitale dashboard
  • Twindos dosering wasmiddel
  • Vele keuzemogelijkheden wasprogramma's
  • Begin of eindtijd in te stellen
  • Maakt bijna geen geluid