Whirlpool NEVADA 1400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool NEVADA 1400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

KB 23-04-2023

Mijn eerste wasmachine, 10 jaar plezier van gehad.

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

10 jaar plezier gehad van deze wasmachine. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Startuitstel
  • Korte wasjes, 30 m
  • Snelwas optie om wasprogramma in te korten

Minpunten

• Lange katoenprogramma’s (4 uur bij 60 graden)

f******@h********** 15-01-2023
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

De wasmachine heeft heerlijk gewassen, geen problemen mee gehad tot nu toe. Nu geeft hij enorme herrie, en ben ik na wat zoeken erachter dat het waarschijnlijk de lagers zijn. Ik heb de aankoopbon gevonden, en blijkt dat hij alweer 11 jaar oud is. Ik lees hier veel slechte revieuws. Dat de lagers al binnen een jaar kapot waren, en dat goedkoop duurkoop is. Mijn ervaring is dat gelukkig niet. Nu 11 jaar gedaan met deze machine van €450 euro. Hiervoor een miele gehad, die 14 jaar mee ging. Die was wel 3 x zo duur. Dus wij zijn heel tevreden met de whirlpool.

Dine 03-08-2020

Worst washing machine we ever had

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

We bought this machine based on being best buy. We had to change drum (trommel) two times within 5 years fortunately covered by extended warranty. Never ever Whirlpool again.

Pluspunten

• none

Minpunten

• Noise
  • Technical quality

Jan 11-02-2019

Beste koop Consumentenbond blijkt slechtste koop

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Bij driekwart volle trommel centrifugeert deze machine niet. Binnen twee maanden al een reparatie gehad. Was komt er stinkend uit, hoe vaak je de machine ook schoonmaakt met azijn, soda of vaatwastabletten. Na 6,5 jaar begaf hij het. Ik vertrouw sinds deze machine de testen van de Consumentenbond niet meer. Nooit meer een Whirlpool.

Minpunten

• Was stinkt

Ross 20-11-2017

slecht produkt

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Als 'beste koop' getest, maar er wordt blijkbaar niet getest op duurzaamheid, terwijl dit uiteraard wel een belangrijk onderdeel van een waardering door kopers is. Wasmachine nog geen 4 jaar gehad, lagers kapot (dit probleem hebben vele kopers): reparatie kan alleen door montage geheel nieuwe trommel en dat kost bijna net zoveel als een nieuwe, vergelijkbare machine. Whirlpool geeft niet thuis als het om coulance gaat.
Pluspunt:
Relatief goedkoop

Minpunten
- technische kwaliteit
- goedkoop blijkt duurkoop

Peter 14-01-2017

Na 6 jaar op

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

In 2010 gekocht voor 500 euro. Na 3 jaar moest het gewicht blok aangeschroefd worden want het was een takkeherrie bij het centrifugeren. De hele buurt kon meegenieten.
Na 6 jaar is de motor versleten/op. Ik heb 'm zelf een keer open gehad, maar dat heeft beperkt geholpen. Ofwel, goedkoope machine, maar na 6 jaar moet je wel weer een nieuwe kopen. We gaan nu voor een Miele. Kijken of dat 20 jaar wel goed gaat.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Gewicht blokken gingen los zitten
  • Motor na 6 jaar op

Chiel 13-11-2016

Binnen 3jaar de lagers kapot, Beste Koop Consumentenbond!!!

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Tot voor kort deed hij het prima, nu binnen 3jaar de lagers kapot. Deze wasmachine was 'Beste Koop' bij de consumentenbond! Tot 3x geprobeerd om een review te posten bij de consumentenbond, maar dit is niet (meer) mogelijk. De laatste reviews zijn allemaal negatief (lagers defect)

Pluspunten

• Korte programma's wassen goed schoon

Minpunten

• BINNEN 3JAAR DE LAGERS DEFECT!

Natasja 04-07-2016

Beste koop consumentenbond blijkt slechte koop!

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Wat een waardeloze wasmachine! Wij hebben deze Whirlpool Nevada 3,5 jaar gehad. Onze trouwe Bosch had het na 13 jaar begeven, en we hadden, met een klein kind, snel een nieuwe nodig. Dus de beste koop van de consumentenbond gekocht. Al die 3,5 jaar heeft hij water gelekt. Soms kwam het water tijdens het wasprogramma er zelfs langs de deur uitgespoten.

Schoon wassen deed hij wel, maar alleen bij gebruik van veel wasmiddel. Ik draaide dan ook eens in de twee weken een kookwas om de machine schoon te houden. Had ik dat niet gedaan dan had hij het waarschijnlijk al eerder begeven.

Overigens was het schoonmaken van het pluizenfilter geen sinecure: de opening zit zo laag dat je er met geen mogelijkheid een bakje onder kunt houden.

Na ruim 3 jaar begon hij steeds meer herrie te maken. Hij was al nooit de stiltste, maar nu was het kabaal niet te harden. Niet alleen bij het centrifugeren, maar gedurende het gehele wasprogramma. 's Avonds wassen ging al lang niet meer (slapend kind). Ook veroorzaakte onze wasmachine geluidsoverlast voor de buren. Zelfs handmatig ronddraaien van de trommel gaf een hels kabaal. Na 3,5 jaar bleken de lagers versleten. Belachelijk natuurlijk. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn geld heb uitgegeven aan zo'n ondeugdelijke wasmachine!

Floris 12-06-2016

Slechtste koop ooit!

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

De wasmachine op basis van de consumentenbond testen gekocht. Snel geleverd door veiligkopen.nu en netjes op zijn plek geïnstalleerd.

De eerste wasjes waren hoopvol. De was komt er nog wel redelijk nat uit, waardoor het metéén opgehangen moet worden. Hierdoor moet je dus echt in de gaten houden wanneer de was klaar is. Een alarm zetten heeft geen nut, want het snelle programma bonte was van 1uur en 41 minuten doet er meestal gewoon alsnog bijna 3 uur over zoals het normale programma.

De eerste maand al kwam de was er niet fris uit. Van alles geprobeerd, halve belading, alle programma's met en zonder voorwas, wasverzachter op het eind er pas in gooien tot aan voor de wasmachine zitten wachten tot het programma klaar is en het meteen op te hangen. Niets heeft geholpen...
Monteur via whirlpool zelf langs laten komen en te horen gekregen dat er niets aan de hand is, terwijl hij zelf de was ook niet fris vond ruiken.

Van Whirlpool zelf zijn er tabletten zodat de wasmachine weer als nieuw is. 3 tabletten voor 12,50 en ieder kwartaal één tablet.
Helaas ook dit werkt niet... Nog steeds geen frisse was.

Na ongeveer 2 jaar begon de wasmachine flink te bonken en herrie te maken. Meteen gebeld, net buiten de garantie.. Maar er was een coulance regeling waardoor we maximaal 175,- hoefden te betalen.
Met moeite vrij kunnen krijgen en werd op de dag zelf de afspraak geannuleerd. Zonder overleg werd het 4 dagen later weer ingepland, dus maar weer vrij vragen.

Lagers waren versleten en uit voorzorg zijn er nog een aantal zaken vervangen zoals de trommel zelf. De monteur wist te vertellen dat deze onderdelen bij al deze machines vervangen moeten worden ivm fouten in het ontwerp. Tóch moesten wij zelf opdraaien voor de kosten.

De halve wasmachine vervangen zou toch een verbetering moeten zijn op de prestaties van de wasmachine.
De wasmachine was inderdaad stiller geworden. Helaas
-nog steeds niet fris,
-nog steeds bijna 3 uur voor de 'snelle' bonte was, -
-nog steeds wasverzachter dat meteen bij de was wordt gedaan ipv aan het eind.
- nog steeds matige wasresultaten

Nu een paar maanden nadat de monteur voor de laatste keer is geweest, begint de machine weer herrie te maken. Geen coulance en whirlpool zelf adviseert ons om één van de nieuwere modellen aan te schaffen ipv een reparatie te laten uitvoeren.

Helaas door deze aankoop totaal geen vertrouwen meer in het merk whirlpool, dus zal het een andere wasmachine worden.

Kort samengevat
- goede gebruiksvriendelijkheid (maar programma's kloppen niet)
- matige wasresultaten
- zeer regelmatig onfrisse was
- duurzaamheid zéér slecht
- service ook heel slecht

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben met deze ervaringen. De monteur vertelde het al, whirlpool zelf zegt dat ik de enige ben.

Het zou Whirlpool sieren wanneer zij de Nevada bezitters tegemoet zouden komen voor het feit dat ze een machine op de markt hebben gebracht vol met ontwerpfouten en mensen hierdoor flink wat kosten hebben gemaakt.

Joost 19-08-2017

Exact dezelfde ervaring met whirlpool en deze machine. Waardeloos apparaat. Zeer brak bedieningspaneel. Werkt de helft van de tijd maar. Verder is bij mij, en bij verschillende anderen (via fora), binnen 3 jaar de trommellagers aan gort. En geen enkele coulance van Whirlpool. Vooral niet kopen die troep... Bij mij geen Whirlpool meer in huis.

Fred 21-05-2016

Werkt volgens verwachting

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Ik heb de ervaring dat mijn Whirlpool 1400 Nevada functioneert volgens (mijn) verwachting, dit incl. testresultaten. Het apparaat is inderdaad relatief lawaaiing (oplossing: op lagere stand centrifrugeren), en spoelt niet zo goed (oplossing: extra spoelgang).

In de praktijk zijn er (tot nu toe, na ruim 2 jaar) 2 kleine minpunten:

(1) Bij het 'Bonte was' programma heeft de functie 'Snel' geen effect: een volle trommel wassen is niet sneller klaar dan zonder 'Snel'. Vreemd, maar blijkbaar is dit de bedoeling.

(2) Recentelijk heb ik geconstateerd dat de wasverzachter al uit het betreffende bakje in de trommel stroomt, als na het starten van een programma de trommel met water gevuld wordt t.b.v. de wasfase. Dit is makkelijk op te lossen door pas hierna, maar wel voor de laatste spoelgang, de wasverzachter in het bakje te doen. Natuurlijk is dit te repareren, maar zelfs al komt slechts een beperkt deel van de kosten voor mijn rekening, is reparatie te kostbaar gezien de makkelijke oplosbaarheid.

Verder wil ik enkele opmerkingen maken over de degelijkheid/levensduur, i.h.b. t.a.v. de in andere reviews genoemde versleten lagers en roestvorming. Ten eerste kan je niet van de Consumentenbond verwachten dat deze dit soort apparaten test op degelijkheid. Dat is praktisch niet haalbaar. Dat betekent dat je bij aankoop van bijv. een wasmachine over de degelijkheid op grond van een test niets kan zeggen. De degelijkheid tijdens het gebruik is dus een onbekende factor. Wel blijft de algemene regel gelden dat je recht hebt op een deugdelijk produkt, dus als bijv. de lagers het na 2 jaar begeven, mag je verwachten dat de verkoper een groot deel van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt.

Ten tweede is het de vraag of de meldingen over voortijdige versleten lagers en roestvorming representatief zijn. Maar ik herken deze problemen niet. Dat komt misschien omdat ik de wasmachine, die in de badkamer staat, na elke douche droog maak, vooral onderaan de voorkant. Daar zie ik nu trouwens wel kleine roestplekjes, maar dat lijkt mij niet bij een machine die al ruim 2 jaar in een badkamer staat! En omdat ik standaard op een lage stand centrifrugeer: een hoge stand vind ik niet nodig, en de was en machine slijten alleen maar van zo'n hoge stand. Maar daarom zou het goed kunnen dat de lagers minder snel slijten.

Nog een tip: draai af en toe de trommel met de hand. Als je aan raar geleid hoort, dan kunnen de lagers aan het verslijten zijn. Het is dan te overwegen om de lagers snel te vervangen, want eenmaal versleten lagers zorgen snel voor andere schade aan de machine.

Wat betreft de klantenservice van zowel de verkoper als de fabrikant: bobshop stuurt je servicevragen pas in tweede instantie naar een externe technische dienst, dus dit neemt veel tijd in beslag en de antwoorden zijn niet van hoge kwaliteit, en Whirlpool neemt geen servicevragen van consumenten in behandeling. Dus houdt hier rekening mee!

Margreeth 20-03-2016

Whirlpool was een miskoop

Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Jammer! Op advies van de Consumentenbond (Beste Koop 2011) heb ik 4 jaar geleden een Whirlpool Nevada 1400 wasmachine aangeschaft. Wat heb ik daar een spijt van!

Al na drie jaar begon de machine een raar geluid te maken bij het draaien en centrifugeren: kapotte lagers. Na 3,5 jaar is de kuip vervangen à raison van € 175,-. Nog geen zes maanden later was het geluid weer terug, waarna opnieuw de kuip is vervangen. In eerste instantie tegen hetzelfde bedrag als de eerste keer, maar na protesten mijnerzijds hoefde ik deze reparatie niet te betalen.

Nog drie maanden na de tweede reparatie begon de machine regelmatig een diep kreunend geluid bij de eerste trommeldraai en het centrifugeren te maken. En vorige maand hield hij er uiteindelijk helemaal mee op met de foutcode F12. Volgens de servicemedewerker van Whirlpool een defect aan het verwarmingscircuit. Reparatie zou een paar honderd euro gaan kosten.

Daar had ik dus geen vertrouwen meer in (laat staan dat ik de machine het geld nog waard vond). Ik heb dus maar weer een Miele gekocht. Daar heb ik, voor de Whirlpool, 15 jaar veel plezier van heb gehad.

Ik vond het echter de moeite waard om me met mijn klacht tot de klantenservice van Whirlpool te wenden. Ik was benieuwd naar hun reactie. Echter, ondanks twee keer een reminder, heb ik geen reactie teruggehad. Dus niet alleen een slechte machine, ook nog eens een beroerde klantenservice.

Moraal van dit verhaal: koop geen Whirlpool! Goedkoop is duurkoop.

Bake 26-02-2016
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Echt een waardeloze wasmachine. Net nadat de 2 jaar garantie voorbij was ging de machine lekken, monteur erbij gehad en het blijkt een productiefout te zijn bij de zeepbak. Een half jaar daarna storing met code F08 (storing elektrische module) monteur er weer bij gehaald, kosten van de vervanging van de module €200-€250!! Dit hebben we dus niet meer gedaan, we hebben een nieuwe wasmachine Samsung ecobubble gekocht.

Go 18-12-2015
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Zeer slechte koop geweest (ondaks het predikaat Beste Koop van de Consumentenbond !!) Machine instabiel, zeer lawaaiig, matig wasresultaat en binnen drie jaar waren de lagers kapot. Bij Whirlpool gaven ze geen sjoege. Eerste en laatste apparaat dat wij van dat merk hebben gekocht.

Bryan 06-11-2015
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Na 2 1/2 jaar in het bezit te zijn geweest van dit apparaat ging deze stuk. De monteur wist ons te vertellen dat dit een bekend probleem was en men vervangt dus de trommel vanwege versleten lagers en beton vanwege scheuren en zelf loslatend beton. Na een klacht ingediend te hebben wordt je afgescheept met een schijntje. Niet meer kopen dus.

wim_smi 22-07-2015
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

De whirlpool wasmachine heb ik gekocht op aanraden van de consumentenbond. De machine viel echter tegen:
- donker gekleurde was bevatte vaak zeepresten
- machine maakte veel lawaai
- machine was instabiel, meerdere malen opnieuw moeten afstellen
- machine begon zeer snel te roesten, terwijl deze in een goed geventileerde ruimte stond en niet in de badkamer
- machine is ermee gestopt drie weken na verstrijken van de garantie periode, na het draaien van een kookwas.

Door de leverancier is geen enkele vorm van coulance gegeven op het feit dat de machine zo kort na het verstrijken van de garantie periode gebreken begon te vertonen. Voor ons geen whirlpool producten meet, afgezet tegen de prijs viel de kwaliteit ons zwaar tegen. Nu maar weer een Miele...

zeehondjelief 24-06-2015
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

De wasmachine gekocht via "beste koop ". Na bijna jaar computer kapot. Deze is vervangen. Nu na 3,5 jaar is hij kapot. Het begon met steeds meer herrie en nu heeft hij ook nog witte was zwart gemaakt. As kapot en meer. Kleding werd eigenlijk van begin niet goed schoon. Hij kan gerepareerd worden maar dat zou zoveel kosten als een nieuwe. Hele slechte koop en voor mij geen wirldpool meer

Boompje66 24-03-2015
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Wat een drama machine. Wij hebben hem nog geen 3 1/2 jaar en zijn 4 wasunits en een nieuwe motor rijker met als resultaat dat hij nog steeds een vreselijke herrie maakt en de trommel een klappen maakt waar je bang van wordt. Ondanks de bijgekochte garantie kregen wij te horen dat wij teveel wassen en recht hadden op een coulance regeling van maar liefst € 58. Voor ons dus NOOIT geen whirlpool meer. Een hele slechte machine met een hele slechte service.

n463 30-10-2014
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

wat een slecht apparaat. Maakt veel lawaai en kan het niet aan als je een nieuw kledingstuk in de machine gooit. In dat geval wordt er standaard niet gecentrifugeerd.
Ook heb ik geregeld overstromingen, het water komt dan langs het ronde raampje naar buiten.
Aan de onderkant zit een waterafvoer die je eens in de zoveel tijd moet legen. Maar dit zit zo laag dat er geen bakje ondergezet kan worden. Dit moet dan met een plastic zakje gebeuren waardoor alles alsnog overstroomt.

Marielle-1972 10-10-2014
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Na heel lang wikken en wegen voor deze wasmachine gekozen. Eigenlijk hoefde ik geen 7 kg trommel maar heb er toch voor gekozen en daar heb ik geen spijt van, want hij past zich gewoon aan hoeveel was er in zit. En soms heb je gewoon meer was en dan kan het er in een keer in. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen mijn vorige Bauknecht heb ik 20 jaar gehad en begon steeds meer kuren te hebben dus daar moest ik afscheid van nemen. Ik had toen 2 centrifugeer mogelijkheden 600 of 1000 deze machine zou meer mogelijkheden hebben maar dat viel een beetje tegen je kunt alleen 400 1000 of 1400 toeren kiezen staat ook nergens, maar als je synthetische was hebt en je kiest voor 1000 dan kun je makkelijk strijken kiezen dan centrifugeert hij voorzichtiger. En als je eenmaal gekozen hebt kun je tijdens het programma niks meer wijzigen, dus het is gewoon wel even handig dat je alle knopjes even nakijkt. en als je snel hebt ingedrukt en past het toerental aan dan haalt hij snel er weer vanaf, wel gek. maar hij is dus wel supersnel en zou daarbij ook nog zuinig zijn. Daar ben ik voor gegaan dat hij geen uren bezig is met een katoenprogramma, ook zelfs daar kun je voor kiezen dat is het eco programma maar daar zal ik weinig voor kiezen. en de uitgestelde start is ook wel fijn. kortom er zit heel veel op en dan vind ik de prijs meevallen. Wel vind ik de pomp veel lawaai maken, zit er nog over na te denken om daar whirlpool voor te benaderen, maar misschien hoort het zo. Helaas kon ik over deze wasmachine geen beoordeling vinden en heb ik hem toch gekocht. Ik vind hem vooral overzichtelijk. En volgens mij wast hij ook schoner dan mijn oude. Heb hem nu een maand en hij bevalt toch wel goed.

muis007 03-05-2014
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Wat een fout. Machine nu negen maanden in bezit. Al na 3 maanden storing. Vervolgens 2 maanden daarna motor defect. Weliswaar nieuwe motor gekregen van whirlpool, maar inmiddels weer defect.
Machine wast ok, maakt veel te veel herrie, centrifugeert redelijk, maar ik koop nooit meer een Whirlpool...

harbo02 19-04-2014
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

De wasmachine doet zijn werk prima. De levensduur laat echter ernstig te wensen over.
Na twee jaar en 1 maand, idd net buiten de garantieperiode, trommel kapot.
Je mag toch verwachten dat een dergelijke machine minstens vijf jaar mee gaat.

Bij navraag of hier nog een tegemoetkoming in de reparatiekosten o.i.d. mogelijk is, is de fabrikant niet thuis. Voor ons absoluut geen whirpool meer.

ProMieleSiemensAsko 19-10-2013
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Iedereen maakt fouten en ook ik heb ze gemaakt. Goedkoop is vaak duurkoop mensen. Via internet deze wasmachine besteld. 2 keer problemen en helaas ook met de garantie. Firma Whirlpool geeft niet (meer) thuis. Nu lees je op internet uiteraard alleen de verhalen van de klagers en ik ben er zeker 1 van. Nu naar een leverancier om de hoek geweest en half uur voorlichting gehad. Er komen maar een paar merken naar voren als het om duurzaamheid gaat. Miele, maar dan betaal je ook wat voor het merk, is top, Siemens is nog Duitse degelijkheid (Bauknecht klinkt ook Duits maar dat was het vroeger en is inmiddels afkomstig van Whirlpool) en Asko uit Zweden, nooit van gehoord, maakt nog machines die gebouwd zijn om langer mee te gaan. In mijn Whirlpool zaten onderdelen waarvan de vraag is wanneer ze kapot gaan en niet of ze kapot gaan. Op NED3 was tijdje geleden een test mbt wasmachines. Whirlpool kwam als goed naar voren en de duurdere merken als te duur. Maar als je na 2 jaar je machine eruit kunt gooien moet je ook de extra tijd tellen van thuis wachten op de bezorgdienst. Ik kan iedereen aanraden om naar een verkoper te gaan die het van mond tot mond reclame moet hebben en niet naar een winkel die kijkt naar winstmarge etc. Veel wasmachines zijn helaas een wegwerpproduct geworden.

Mare1971 04-04-2013
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

In ieder gebal niet duurzaam. Na ca. 20 maanden gebruik, maar wel nog binnen de garantietermijn, ging het lager van de trommel kapot. Daarom een nieuwe trommel erin gekregen.
Nu na 24 maanden, 2 weken nadat de garantietermijn is afgelopen, doe de machine niets meer. De monteur komt binnenkort langs. Telefonisch werd ons medegedeeld dat de voorrijkosten € 107 gaan bedragen. Uit "coulance" brengen ze bij een storing die ontstaat tussen de 2 en 3 jaar maximaal € 175 in rekening.

PBAARS 18-02-2013

Goedkoop=duurkoop
Het apparaat heeft geen filter waardoor pomp kan vastlopen en door kan branden
In ons geval een metalen schroefje dat uit een broekzak in de pomp is gekomen, pomp vastgelopen , pompmotorbehuizing gesmolten en doorgebrand. Pomp vervangen maar waarschijnlijk is ook de elektronica naar de knoppen. We wachten echter al 5 dagen op een antwoord van Whirlpool Nederland.
Naar onze mening een gevaarlijk apparaat door het ontbreken van een goed filter. € 425,- binnen 1 jaar weggegooid

Datemaatje 27-01-2013
Geschreven voor: Whirlpool NEVADA 1400

Ik heb het apparaat nu een maand in bezit. Het bevalt goed.

WASRESULTAAT:
Mijn was komt er schoon en fris eruit, hoewel ik moet toegeven dat ik geen heel vieze dingen heb gewassen. Ik maak zelden gras- en pastasausvlekken

MOGELIJKHEDEN:
Veel mogelijkheden. Je hebt een SNEL-programma dat een half uur duurt. Verder heb je ook een gemengde was-programma van een uurtje. Een bonte was van 7 KG kan op twee standen. Op de snelstand ongeveer 1 uur en 3 kwartier en dat is voor mij tot nu toe steeds goed genoeg geweest. Ook zijn er nog veel andere programma's, maar die heb ik nog niet echt gebruikt. Bijvoorbeeld een kookwas op 95 graden. (Hoe hoger het aantal graden, hoe langer de was duurt.)
Verder zit er bijvoorbeeld een uitstelknop op (aantal uren en minuten later starten.)

GEBRUIKSGEMAK
Tja, door veel mogelijkheden is het natuurlijk meer dan alleen een aan- uitknop. De interface is mijn inziens logisch en gemakkelijk.

VORMGEVING
Gewoon een lelijke, witte, doorsnee wasmachine natuurlijk. Ik vind het fijn dat het ding ondanks een trommel van 7kg niet heel veel ruimte in beslag neemt. Hij is vooral iets minder diep dan de gemiddelde wasmachine. Als je weinig ruimte hebt, is dat fijn.
Minpuntje van het materiaalgebruik vind ik de vrij goedkope plastic plint van het apparaat (waar je noodafvoer achter verstopt zit) Maar dat ding haal je er, als het goed is, vrijwel nooit af. Voor deze categorie wasmachine dus ook prima.

DUURZAAMHEID
Hier kan ik weinig over zeggen. Ik heb het apparaat nu een maand. Tot zoverre geen gebreken.

TENSLOTTE
Dan nog iets over de bezorgservice van BCC waarbij ik dit apparaat heb besteld. Netjes bij mij 3 trappen opgetild en aangesloten. Minpuntje dat ze het apparaat niet even waterpas en stabiel hebben neergezet. Voor mij persoonlijk geen probleem om dat zelf even te doen, maar natuurlijk wel ontzettend belangrijk, zodat je wasmachine niet teveel lawaai maakt. Dat lawaai vind ik trouwens best meevallen, maar je hoort het ding wel natuurlijk (vooral bij centrifugeren). Lijkt me logisch voor een apparaat van een paar honderd euro.

Tot nu toe las ik vooral reviews op kieskeurig, zonder zelf reviews te plaatsen. Dat vond ik egoïstisch, dus ik ga zelf nu van al mijn apparaten ook reviews plaatsen.
PLAATS ZELF VAN DE APPARATEN DIE JE THUIS HEBT OOK EENS EEN REVIEW!