Miele WER875WPS PWash&TDos&9kg&WiFi - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 65 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WER875WPS PWash&TDos&9kg&WiFi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Erik 31-03-2023

Degelijke machine met handige features

Voor het eerst gekozen voor een Miele, op basis van ervaring van familie en vrienden. De machine voelt erg degelijk aan, geen kraakjes, fragiele klepjes of wiebelend scharnier.

Gekozen voor deze machine met touchscreen omdat deze de mogelijkheid heeft favorieten op te slaan. Erg handige functie, ook als eens iemand anders de was moet doen, dan is er geen twijfel mogelijk over de instellingen.

Machine is vrij stil met wassen, maar op een of andere manier maakt deze wel veel meer geluid met water pakken dan onze vorige machines van andere merken.

Minpunten: Jammer van de chromen rand. Onderhoud en wasmiddel is wel erg duur.

Pluspunten

• Degelijk gebouwd
  • Favorieten opslaan
  • Was stil
  • Goed droogresultaat
  • Hopelijk een lange levensduur

Minpunten

• Klassiek design (teveel chrome)
  • Iritante piepjes, slecht hoorbaar
  • Dure onderhouds- en wasmiddelen
  • Duur in aanschaf

i****@h********* 21-08-2022

Niets dan lof over de Miele WER 875 WPS

Deze Miele wasmachine is mijn 3e. De andere 2 heb ik allebei 20 jaar gehad. Ze zijn destijds allebei doorgeschoven naar familie en zij hebben er gemiddeld nog 5 jaar van kunnen genieten. De 1e heeft nog 8 jaar gedraaid bij een nichtje. Dus 28 jaar meegegaan.

De WER 875 WPS heb ik nu 1 jaar en niets dan lof. Heel veel programma’s op deze machine. Van normale was tot impregneren, kreukherstellend en zelfs sportschoenen zijn er in te wassen. Het voorstrijken voor bijvoorbeeld overhemden is fantastisch. Je hoeft ze bijna niet te strijken. Ook het energieverbruik is minimaal en de machine vermeldt hoeveel kWh er is verbruikt. Ik gebruik de machine gemiddeld 3x per week en het verbruik is 146 kWh voor een jaar. Gemiddeld voor 1 was nog geen 1 kWh. Waterverbruik 1 jaar 12 kubieke meter.

De machine is vooral heel stil. Ook is er via de app veel te regelen. Wasmachine vullen, dichtdoen en later tijdstip aanzetten is via je telefoon te regelen. Ook komt er bericht als was klaar is. De twindos is een verademing. Niet elke keer wasmiddel erbij doen, maar de twindos regelt zelf de toevoeging van het wasmiddel. Wel zijn vloeibare wasmiddelen wat minder goed voor de machine, maar door periodiek een lege machine op het reinigingsprogramma te gebruiken los je dat op. Ook was ik de jeans voor kleurbehoud met azijn. Azijn is prima kalkoplosser, dus goed voor de machine.

Deze machine is zijn geld meer dan waard.

Al jaren tevreden miele gebruiker 03-05-2022

Miele WER875WPS

De Miele 875WER bevalt uitstekend. De twindos is niet helemaal wat ik er van verwacht had. Soms werkt het niet en dan moet het flacon eruit gehaald worden, want dan zit het vol met lucht. De plastic flacon is dan ook ingedeukt. Gaatje bovenin maken en opgelost. Het verbruik gaat uiteraard automatisch, maar het zeepverbruik is best wel veel. Bovendien is vloeibare zeep niet zo goed voor de machine. Periodiek machine op 90gr laten draaien. Lost onopgeloste zeep op. Gebruik ook wel poeder in een bolletje. Verder niets dan lof over deze machine.

Pluspunten

• Wast uitstekend
  • Veel programma’s voor alle type was
  • Overhemden met voorstrijken
  • Muisstil
  • Als was klaar is berichtje op de app.

Minpunten

• Twindos werkt niet altijd goed

r*************@h********** 21-04-2022

De perfecte wasmachine!

Wat een verademing deze machine! Geen gerotzooi met vloeibaar wasmiddel over je hand of morsen met cupje vullen. Alles werkt zo eenvoudig! Het digitale scherm is zo fijn! Ook even was toevoegen terwijl een programma al draait is zo eenvoudig. De was komt er heerlijk fris en schoon uit. Zo geen spijt van de aanschaf van deze machine! Zoveel keuze in wasprogramma’s. Completer kan denk ik niet.

Pluspunten

• Stil
  • Heel compleet
  • Eenvoudig te bedienen
  • Modern apparaat

Minpunten

• Zwaar

j**********@h********* 09-04-2022

Miele er is geen betere!

Super kwaliteit, mooi degelijk product.
Je krijgt waar voor je geld, ik kan hem dan ook iedereen aanraden!

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Stil
  • Degelijke kwaliteit

Arno2007 01-04-2022

Miele WER875WPS

Vanwege de hoge aanschafprijs heb ik eerst een aeg gehad ( 6mnd) hier heb ik plezier van gehad maar ik bleef maar fantaseren over de Miele..

Dus zondag 27-3-2022 besteld en woensdag 30-3-2022 bezorgd, wat meteen opvalt is het gewicht, deze is in je eentje echt amper te verplaatsen en dat was bij de aeg wel anders terwijl er maar 10 kilo verschil inzit. Uitgepakt aangesloten en geïnstalleerd. Helaas moest hij eerst een kalibratiewas van 1u57 leeg draaien maar daarna kon ik los. Wat me opviel is hoe stil hij is en hoe redelijk normaal de wastijden zijn, geen 3u25 voor een kookwas maar 2u29. Gelijk maar de eerste donkere was gedraaid en toen deze uit de machine kwam rook hij lekker schoon en fris. De was is zelfs bij 1600 toeren bijna niet gekreukt en dat is heel erg fijn

Deze machine heeft heel veel programma's die je zelf nog kan wijzigen met extra optie's, zo vind ik het bijvoorbeeld onnodig dat mijn vitrage's een extra voorwas moeten hebben, waar deze bij andere merken niet uitgeschakeld kan worden kan dat bij Miele wel. Je zou zelfs een kookwasje (van wellis waar maar 1 kilo) in 49 minuten schoon moeten krijgen ideaal lijkt me dat.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben superblij met de machine!!! een dikke 10
Je krijgt er zelfs 3 gratis caps (naast de 2 gebruikelijke wasmiddel flacons) bij, en een voucher voor 5 flessen twindos wasmiddel twv €65 waarmee je een half jaar vooruit kan. Wel heb ik 2 navulflacons aangeschaft en onderhoudsmiddel zodat de machine optimaal in gebruik is

Kortom: Op naar lang zorgeloos wassen met Miele!!! Immer BEsser

Pluspunten

• twindos
  • App bediening
  • Vele mogelijkheden in wasprogramma's

Minpunten

• De hoge aanschafprijs
  • De kosten van reiningsmiddelen

Lilian 05-01-2022

Natuurlijk weer een Miele

3de wasmachine (allebei langer dan 10 mee gegaan) en natuurlijk weer een Miele. Nu met Twindos. Even wennen maar dat was zo gedaan. Erg stil en zuinig. Veel programma's. Heel tevreden.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil

Anja 04-01-2022

Tevreden klant

De machine in samenwerking met het Twindos systeem werkt fantastisch. De was is schoon, ook lastige vlekken verdwijnen en ruikt heerlijk fris. Zonder toevoeging van wasverzachter.
Hierdoor kan ik op lagere temperaturen wassen dan ik gewend was.
Daarnaast blijft de wasmachine en het zeepbakje schoon ook na gebruik van een cap.
Eerst leek het mij duurder wassen, nu ik ervaren hebt hoe lang ik met de twindos flessen doe merk ik dat het zeer waarschijnlijk zelfs goedkoper is dan de aanschaf van losse wasmiddelen.

Jack 03-01-2022

Miele twindos

Het twindos systeem in deze machine is een geweldige uitkomst voor ons. Hierdoor gebruik je altijd de juiste hoeveelheid wasmiddel en kun je de vuilheidsgraad van de was in 3 categorieën instellen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Via WIFI de status volgen
  • Twindos geeft de juiste hoeveelheid wasmiddel

m*************@t********* 07-11-2021

vraag

Ik heb deze wasmachine een maand geleden gekocht ,als ik mijn was er uit haal is die soms plakkerig en niet zacht wat doe ik fout ?

f************@h********** 05-10-2021

Superrrrrr wasmachine.

Sinds enkele maanden in bezit van de Miele wasmachine met TwinDos systeem. Prijzig maar dat is een klein min puntje. Met TwinDos niet meer omkijken naar het wasmiddel. En je wordt op tijd gewaarschuwd als het wasmiddel (grote flacon) op is. Heel makkelijk om de dosering te verwisselen. De bediening via een schermpje is erg overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen. Bij deze machine kun je echt met gemak van alles aanpassen. BV hoe vuil je was is, (dosering wordt automatisch aangepast) toerental, kort of normaal of lang programma. Wol programma, b.v. een hoofdkussen programma enz. Je kunt de wasmachine tussentijds bijvullen. De wasmachine is via WiFi te bedienen. De machine is erg stil. Omdat de machine via WiFi werkt, kan de monteur deze op afstand ook "uitlezen". M.a.w. een topmachine !

Nathalie 18-09-2021

Miele wasmachine, er is geen betere

Het is wel duidelijk: eens een miele, altijd een miele! Wassen is weer een feestje!! Super modern apparaat met touchscreen bediening of via de mobiele telefoon. Grote trommel, erg handig met gezin van 5. Nooit meer overdosering door de Twindos. Ik hoop nog heel lang plezier te hebben van dit prachtige apparaat!

Pluspunten

• Nooit meer overdosering wasmiddel
  • Volop keuze aan wasprogramma's, ook korte progr
  • Eenvoudig in bediening
  • Mooie uitstraling, touchscreen bediening
  • Schone was

Minpunten

• Nog niet gevonden

Sjin33 04-09-2021

Ik heb voor deze machine gekozen vanwege het twindossysteem. Dat is echt ronduit ideaal! Wasmachines gaan het vaakst kapot door teveel wasmiddel. Ik weet ook nooit precies hoeveel ik erin moet doen en doe dus maar wat. Omdat de nieuwe wasmachines tegenwoordig zo weinig water verbruiken, blijft het teveel aan wasmiddel aan de leidingen kleven. Met Twindos is dat voorbij, zó handig!

Pluspunten

• Twindos
  • App
  • Veel specifieke toepassingen mogelijk

Minpunten

• App kan nog uitgebreid worden

Nick 21-06-2021

Top machine

Beoordeling:
- Duidelijk display met handige functies en tips
- Werkt soepel en gebruiksvriendelijk
- Weinig geluid tijdens wassen en centrifugeren
- Makkelijk wasmiddel doseren met twindos functie
- Voor ons een goede koop, zijn er zeer tevreden mee

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Makkelijk in gebruik
  • Veel functies
  • Twindos
  • Degelijke machine

D*********@h********** 18-06-2021

Zeker doen!

Ik heb nu een aantal maanden deze miele en ben er nog steeds zo blij mee! Het aankoopbedrag is hoog, maar hij maakt het wel echt waar. Je hebt een hele ruime keuze aan programma's. De was komt er schoon en lekker fris uit. Het twindos systeem werkt ook super. Geen omkijken en geknoei met wasmiddel. En het ruikt lekker. De verschillende vlekkenprogrammas zijn fijn. En de tijd die hij nog nodig heeft, is ook de tijd die hij nog draait. Is ook wel eens anders.
En ook fijn, de timer kan je op 2 manieren instellen, namelijk x aantal uur uitstellen of de tijd dat het klaar moet zijn. Ik ben om!

Pluspunten

• 2 verschillende timers
  • Veel keuze aan wasprogrammas
  • Echt schone en frisse was
  • Je kan je favoriete wasprogramma's erin zetten
  • Twindos wasmiddel ideaal

Minpunten

• Aanschafprijs is even slikken

j************@g******** 16-06-2021

Definitely recomended

Eenvoudig te gebruiken interface, ook meertalig. Helpt me het beste programma te kiezen zonder complexiteit. Super stille, super schone kleding. Dit is mijn derde Miele wasmachine en is het enige merk dat ik zal kopen.

Pluspunten

• Quiet
  • Clean clothing

Peter 04-04-2021

Taal loss na 5 jaar

Gekozen voor Miele want dan heb je de beste? Na 5 jaar gebruik een knal en de trommel krom, miele laten komen en conclusie (ankerkruis gebroken) niet meer te repareren, gelukkig coulance regeleling en ruim 700 euro bij betalen voor een nieuwe plus de 130 euro voorrijkosten, zeer teleurstellend, vooral de voorrijkosten terwi het een productie fout is

Pluspunten

• Prima resultaat

Minpunten

• Stinkende was
  • Lange programna's
  • Na 5 jaar Total loss
  • Slechte service

Desiree 28-02-2021

Miele WER875

Wat een mooi en vooral fijne wasmachine. De was komt er enorm droog uit en ruikt heel fris. Het lampje in de trommel is erg handig, het twin dos systeem ideaal en ruikt lekker. Er zijn enorm veel programma's mogelijk ideaal voor een gezin. Het is een enorm bedrag, maar elke euro waard! Het schermpje werkt geheel via toucheren, dus geen losse knoppen. Mooi strak design.

Pluspunten

• Veel wasprogramma's
  • Lampje in trommel
  • Stil
  • Twin dos wasmiddel systeem

Minpunten

• Prijs

WER 875WPS Pwash 25-02-2021
  • Product gekregen

Mevrouw

Na 15 jaar intensief gebruik van mijn oude Miele,
Was ik toe aan een nieuwe,
Natuurlijk weer een Miele vanwege zijn betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Met de nieuwste snufjes en uitgebreide programma’s
De perfecte machine.

Roos 10-01-2021

Lekker ruikend en super wasresultaat met TwinDos & PowerWash

Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met een wasmachine. Ik heb heel erg getwijfeld of ik het TwinDos systeem zou nemen omdat ik bang was dat mijn wasgoed daarmee niet lekker of te chemisch zou ruiken. Na de eerste wasbeurt was ik direct overtuigd en blij dat ik voor TwinDos heb gekozen, het overtreft mijn verwachtingen. De was ruikt heerlijk, voelt goed en is superschoon. De dosering staat standaard op -normaal bevuild- en is per wasbeurt makkelijk aan te passen met licht- (normaal-) of extra bevuild wasgoed en dan berekend de Miele zelf hoe lang een programma draait met de benodigde hoeveelheid wasmiddel. Ik kies overigens meestal licht bevuild en het eco programma is veel sneller klaar dan i.e.i. aangegeven. De touch screen is heel eenvoudig te bedienen, ook als je toch een keer een ander wasmiddel wil gebruiken, wat ik bijna niet meer gebruik. Behalve het gebruiksgemak vind ik het een voordeel dat ik al die verschillende wasmiddelflacons niet meer heb staan. Miele geeft bovendien momenteel gratis wasmiddelen voor een half jaar met een eenvoudig te verzilveren voucher. Hiervoor had ik ook een Miele, 16 jaar plezierig mee gewassen, dus na vergelijkend warenonderzoek wilde ik sowieso weer een Miele. Met ons gezin van vier personen vind ik de 9 kg trommel heel erg praktisch. Ik ben gewoon minder tijd kwijt met de was omdat de machine nog maar de helft van het aantal wassen hoeft te draaien dan voorheen. Ik ben BLIJ !!!!

Pluspunten

• Wasmiddel is perfect.
  • Heerlijk ruikende en schone was
  • Wasmiddel wordt gedoseerd
  • Tijdwinst
  • Zeer eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Wifi aansluiting voegt voor mij nu niet toe.

Marc K 08-01-2021

Miskoop

In een woord: Waardeloos. na 20 jaar een Miele weer gekozen voor een Miele machine, nu deze met twindos systeem. 1500 euro is een erg dure wasmachine, maar dan heb je ook wat..? Nee dus. Na twee keer gebruik van het twindos systeem geeft de machine al aan dat de cartridge met wasmiddel leeg is (wat niet klopt uiteraard) en meteen daarna ook dat het twindos systeem schoongespoeld moet worden.
Miele "service" gebeld en de reactie was: u moet dan een schoonmaak cassette kopen. Serieus: ze lossen het probleem niet op (op een machine van 1500 euro die na 2 dagen en 2 keer gebruik een fout geeft!!) maar zeggen dat je extra reinigingsmiddel bij ze moet kopen en dan maar een twindos reinigingsprogramma moet draaien, ronduit schandalig! In handleiding staat nergens dat meteen na ingebruikname het systeem al gereinigd moet worden (en zo ja:dan lever je dat spul mee!!) en moet dat dan na elke twee keer wassen soms herhaald worden? Spijt als haren op mijn hoofd van de investering en dat ik weer Miele gekocht heb. Koop gewoon ander merk machine van 500 euro zonder twindos (kun je twee keer nieuw machine kopen voor zelfde geld) , draait probleemloos en de zogenaamde Miele service is een lachertje.
Daarnaast: de oude Miele machine centrifugeerde tot 1800 toeren en deze tot 1600 , de wasprogramma's duren veel langer en maakt hij meer geluid dan de oude machine!! Dus koop dit apparaat niet.

Minpunten

• Prijs
  • Twindos systeem
  • Miele "service"
  • Programma's duren lang

Linda 18-12-2020

Super aankoop.

Hiervoor ook een Miele wasmachine gehad. Zonder problemen er uim 20 jaar mee gedaan. Helaas is het trommelkruis kapot gegaan.

Nu weer een nieuwe miele en er erg blij mee. Keuze menu is erg handig en spreekt voor zich. Ook blij het twin-dos systeem. Hopen dat deze ook weer 20 jaar mee gaat

Pluspunten

• Duidelijk menu
  • Twin dos
  • Veel mogelijkheden binnen wasprogramma

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Wili 14-11-2020

Topproduct van Miele

De keus voor weer een Miele was niet moeilijk. De vorige Miele was na 20 jaar zeer intensieve dienst voor ons grote gezin versleten. Geen spijt gekregen van de keus voor weer een topproduct van Miele. Nu een half jaar aan het gebruiken en het bevalt ons prima. Schone was, stille machine en superhandig met het TwinDos systeem. Een aanrader!

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • veel keuzemogelijkheden
  • betrouwbaar
  • TwinDos systeem
  • verlichting in de trommel

Minpunten

• geen

michael 25-10-2020

top kwaliteit

Prijs kwaliteit een top product, je betaald iets meer dan een gemiddelde machine maar het genot, betwouwbaarheid, gemak van gebruik en onderhoud is gewoon beste ! Je merkt dat je kleren gewoon langer mee zullen gaan.

Pluspunten

• betrouwbaarheid
  • gebruiksgemak
  • kwaliteit van wassen en kleren

JR 05-10-2020

Gebruiksvriendelijk

Een heel eenvoudig te bedienen wasmachine. Er is keuze uit wasprogramma's maar je kunt ook via de "wasassistent" naar een geschikt programma worden geleid. Het TwinDos systeem is ideaal, altijd de juiste dosering wasmiddel. Geluidsarm, ook bij centrifugeren. En niet te vergeten de was wordt goed schoon!!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • zeer geluidsarm
  • TwinDos systeem