Miele WER 875 WPS - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 48 reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WER 875 WPS op Kieskeurig.nl.

8,9

Rembem 20-01-2020

Fijne, stille machine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Nadat na 20 jaar trouwe dienst onze Siemens de geest gaf, na veel wikken en wegen deze Miele gekocht. Flink aan de prijs maar dan heb je ook wat. Nu 2 maanden gebruikt en nog steeds heel blij mee. Grote trommel voor veel was tegelijk, ontzettend veel programma's, eenvoudig te bedienen via het touch panel. Twindos systeem werkt ook goed. Het wassen is erg stil, het centrifugeren niet echt dus 'snachts wassen met centrifugeren is geen optie.

Het verbinden met de iPhone app was in eerste instantie wel een gedoe. Verbinden op zich lukte wel (het kan op meerdere technische manieren) maar daarna was de wasmachine in de app vaak offline terwijl hij aanstond en de wasmachine in het modem zichtbaar wel op het netwerk zat. Alles geprobeerd met modem, netwerk, wifi-versterkers, etc. maar niks werkte, waarna ik dat hele app gebeuren toen maar heb opgegeven. Maar enkele weken geleden was er een software update voor de wasmachine zelf en sindsdien werkt de app perfect en is de machine altijd zichtbaar als hij aanstaat. De machine geeft netjes een seintje als hij klaar is. Doe dus de software updates via de settings of de app, direct na aanschaf.

Verrassend was dat de machine de was weegt en vervolgens de wastijd van het programma na enige tijd aanpast, en niet een beetje. Dus je zet een katoen programma van 2:40 aan, de machine gaat dan water toevoegen en een paar keer kort centrifugeren en past dan de tijd aan, soms zelfs naar bijv. 1:17 dus veel korter. Gek genoeg gebeurt dat ook soms bij een vrij volle machine van bijv. tshirts. Ik dacht eerst dat er iets mis was met onze machine. Maar zowel de winkel als de Miele klantenservice gaven aan dat dit normaal is. Het staat echter in geen enkele beschrijving en ook niet in de handleiding.

Voor bijv. overhemden is het voorstrijk programma erg fijn, de was wordt dan soort van nat gestoomd.

Nog een paar details:

- Pas na aanschaf van de machine in de settings de dosering aan van de Twindos wasmiddelen, want dit staat uit de fabriek niet goed. Ik las ergens op de Miele website dat deze dosering wel eens gewijzigd is. De juiste dosering staat op de flessen wasmiddel, is verschillende voor de 2 wasmiddelen en afhankelijk van je water hardheid. De installateurs van de winkel die de machine hebben geinstalleerd hebben de dosering ook te hoog ingesteld (al dan niet in de hoop tot hoger verbruik van de bij hen te kopen flessen).

- Je kunt losse Twindos containers kopen voor eigen wasmiddel, ca. 30 euro per stuk. Wij hebben ze gekocht maar nog niet gebruikt.

- Door het ontwerp van de achterkant van de machine is het zo dat als je de machine strak/bijna strak tegen de wand wilt zetten (bijv. in een keuken zodat de voorkant niet uitsteekt), en de wateraan- en afvoer zit aan de rechterkant van de machine, de slangen erg (te) kort zijn. Wij moesten stukken uit onze keukenkast zagen en de waterkraan verplaatsen om alles aan goed te kunnen sluiten, wat uiteindelijk wel gelukt is. Als de aansluiting links zit, of het niet erg is dat de machine 2cm van de muur staat, heb je veel meer speelruimte.

- Als je de deur per ongeluk (heel) hard open slingert, heb je een deuk in de voorkant. Gek genoeg voor een merk als Miele, heeft de deur geen 'stop' voordat de rand tegen de voorkant komt als je hem helemaal open zwaait.

Pluspunten

• Stil wassen
  • Veel programma's
  • Twindos werkt goed
  • App werkt goed (na software update machine)
  • Grote trommel

Minpunten

• Geen stop op deur bij helemaal open zwaaien
  • Duur
  • Te korte slangen bij aansluiting rechts

Trump 27-04-2019

Machine top, service matig

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Nu ruim een maand in bezit van deze machine met Twindos. Super apparaat met zeer uiteenlopende programma’s en instelmogelijkheden voor de mensen die wat meer willen dan de standaard circa 20 voorgeprogrammeerde wasjes. Bij levering dient eenmalig de waterhardheid ingesteld te worden, waarna de machine weet hoeveel wasmiddel uit het twindos systeem benodigd is per programma en belading. Hierna dient leeg een volledig 90 graden programma doorlopen te worden om de machine te reinigen en te kalibreren en de machine is klaar voor gebruik. Meteen valt op hoe stil de machine is. Het wasmiddel van Miele wast uitstekend schoon, gelijk aan andere merken uit de fles, maar dan zonder te hoeven doseren. Geur is neutraal, persoonlijk vind ik dit een frisse lekkere geur, maar het is geen Robijntje. Wil je echt geur in de kleding dan is wasverzachter aan te bevelen of de miele doseringen vervangen door je eigen wasmiddel.

Wat ons zeer tegenviel na aankoop van deze dure machine is de service vanuit Miele. Bij deze machine wordt een Voucher meegeleverd voor een half jaar aan wasmiddel. Deze Voucher is vanaf dag 1 niet te gebruiken door een storing. Oké, kan gebeuren. 5 weken later is deze storing nog altijd niet opgelost en hebben wij zelf al wasmiddel moeten kopen. Opzich geen probleem want dan activeren wij deze Voucher later wel. Echter eerst via de mail contact opgenomen met Miele: nooit een reactie ontvangen. In de tussentijd met de helpdesk gebeld en het verhaal uitgelegd: wij moesten maar geduld hebben. Dus je ziet maar, ookal betaal je 1600 euro voor een wasmachine, service is echt niet beter dan andere merken. Wij houden ons hart vast als straks echt een probleem is, want dit belooft weinig goeds.

Pluspunten

• Automatisch doseren met Twindos
  • Stevige bouwkwaliteit en modern design
  • Heel veel programma
  • Heel stil
  • Melding bij gereed via app

Minpunten

• Miele helpdesk reageert niet op mails
  • Miele helpdesk telefonisch niet klantvriendelijk
  • Dure machine, matige service
  • Miele wasmiddel stuk duurder dan uit de fles

Loek 13-04-2020

Miele WER 875 WPS PowerWash TwinDos

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Wij hebben de Miele WER 875 WPS nu vanaf vorig jaar december, en kunnen alleen maar positief zijn over deze machine.
Zuinig met stroom en wasmiddel, doet zijn werk stil en goed, ook de service die wij kregen van de dealer was super, al met al een dikke duim omhoog.
Het is wel een investering, maar die is het dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Zuinig met wasmiddel
  • Zuinig met stroom
  • Werkt goed en stil
  • Menu is makkelijk en overzichtelijk

Helga 21-12-2019

Duidelijk display, gemakkelijk in gebruik, schone was.

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Ik heb voor deze machine gekozen omdat miele betrouwbaar is en een lange levensduur heeft. Tevens is het display erg overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik. Het wasmiddel wordt automatisch gedoseerd en de was is schoon en ruikt lekker fris.

Johanna-T 18-12-2019

Super wasmachine voor mij

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Ik ben al jaren fan van Miele en het is niet dat hij is versleten dat ik een nieuwe heb gekocht, want hij is gewoon niet kapot te krijgen. We gaan verhuizen en het nieuwe model stond mij aan en natuurlijk het automatische doseersysteem TwinDos wat een exacte dosering van het wasmiddel geeft. Softcare-trommel geeft me minder strijktijd en ik heb nu extra bescherming tegen waterschade. Samen met de nieuwe Miele droger een prachtig duo wat nu in mijn wasruimte staat. Ik heb in de afgelopen jaren gelukkig nog nooit een monteur hoeven laten komen en mijn oude machine doet nu dienst bij iemand anders, want hij werkt nog prima.
Nog nooit spijt gehad van een Miele aankoop.

Pluspunten

• Doseersysteem
  • Waterproof-systeem
  • prachtig model
  • minder strijktijd

Jasmijn 02-06-2019

Een kind doet de was.

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Het gezegde een kind doet de was gaat hier echt op. Alles wijst zichzelf. Makkelijk te selecteren en een erg goed resultaat. Heel stil. Wel mis ik de geur van wasmiddel met het product van Mieke. Maar dat is met geur producten snel opgelost.

Pluspunten

• Makkelijk

Desiree 28-02-2021

Miele WER875

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Wat een mooi en vooral fijne wasmachine. De was komt er enorm droog uit en ruikt heel fris. Het lampje in de trommel is erg handig, het twin dos systeem ideaal en ruikt lekker. Er zijn enorm veel programma's mogelijk ideaal voor een gezin. Het is een enorm bedrag, maar elke euro waard! Het schermpje werkt geheel via toucheren, dus geen losse knoppen. Mooi strak design.

Pluspunten

• Veel wasprogramma's
  • Lampje in trommel
  • Twin dos wasmiddel systeem

WER 875WPS Pwash 25-02-2021
  • Product gekregen

Mevrouw

Na 15 jaar intensief gebruik van mijn oude Miele,
Was ik toe aan een nieuwe,
Natuurlijk weer een Miele vanwege zijn betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Met de nieuwste snufjes en uitgebreide programma’s
De perfecte machine.

Roos 10-01-2021

Lekker ruikend en super wasresultaat met TwinDos & PowerWash

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met een wasmachine. Ik heb heel erg getwijfeld of ik het TwinDos systeem zou nemen omdat ik bang was dat mijn wasgoed daarmee niet lekker of te chemisch zou ruiken. Na de eerste wasbeurt was ik direct overtuigd en blij dat ik voor TwinDos heb gekozen, het overtreft mijn verwachtingen. De was ruikt heerlijk, voelt goed en is superschoon. De dosering staat standaard op -normaal bevuild- en is per wasbeurt makkelijk aan te passen met licht- (normaal-) of extra bevuild wasgoed en dan berekend de Miele zelf hoe lang een programma draait met de benodigde hoeveelheid wasmiddel. Ik kies overigens meestal licht bevuild en het eco programma is veel sneller klaar dan i.e.i. aangegeven. De touch screen is heel eenvoudig te bedienen, ook als je toch een keer een ander wasmiddel wil gebruiken, wat ik bijna niet meer gebruik. Behalve het gebruiksgemak vind ik het een voordeel dat ik al die verschillende wasmiddelflacons niet meer heb staan. Miele geeft bovendien momenteel gratis wasmiddelen voor een half jaar met een eenvoudig te verzilveren voucher. Hiervoor had ik ook een Miele, 16 jaar plezierig mee gewassen, dus na vergelijkend warenonderzoek wilde ik sowieso weer een Miele. Met ons gezin van vier personen vind ik de 9 kg trommel heel erg praktisch. Ik ben gewoon minder tijd kwijt met de was omdat de machine nog maar de helft van het aantal wassen hoeft te draaien dan voorheen. Ik ben BLIJ !!!!

Pluspunten

• Wasmiddel is perfect.
  • Heerlijk ruikende en schone was
  • Wasmiddel wordt gedoseerd
  • Tijdwinst
  • Zeer eenvoudig in gebruik

Marc K 08-01-2021

Miskoop

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

In een woord: Waardeloos. na 20 jaar een Miele weer gekozen voor een Miele machine, nu deze met twindos systeem. 1500 euro is een erg dure wasmachine, maar dan heb je ook wat..? Nee dus. Na twee keer gebruik van het twindos systeem geeft de machine al aan dat de cartridge met wasmiddel leeg is (wat niet klopt uiteraard) en meteen daarna ook dat het twindos systeem schoongespoeld moet worden.
Miele "service" gebeld en de reactie was: u moet dan een schoonmaak cassette kopen. Serieus: ze lossen het probleem niet op (op een machine van 1500 euro die na 2 dagen en 2 keer gebruik een fout geeft!!) maar zeggen dat je extra reinigingsmiddel bij ze moet kopen en dan maar een twindos reinigingsprogramma moet draaien, ronduit schandalig! In handleiding staat nergens dat meteen na ingebruikname het systeem al gereinigd moet worden (en zo ja:dan lever je dat spul mee!!) en moet dat dan na elke twee keer wassen soms herhaald worden? Spijt als haren op mijn hoofd van de investering en dat ik weer Miele gekocht heb. Koop gewoon ander merk machine van 500 euro zonder twindos (kun je twee keer nieuw machine kopen voor zelfde geld) , draait probleemloos en de zogenaamde Miele service is een lachertje.
Daarnaast: de oude Miele machine centrifugeerde tot 1800 toeren en deze tot 1600 , de wasprogramma's duren veel langer en maakt hij meer geluid dan de oude machine!! Dus koop dit apparaat niet.

• Twindos systeem
  • Miele "service"
  • Programma's duren lang

Linda 18-12-2020

Super aankoop.

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Hiervoor ook een Miele wasmachine gehad. Zonder problemen er uim 20 jaar mee gedaan. Helaas is het trommelkruis kapot gegaan.

Nu weer een nieuwe miele en er erg blij mee. Keuze menu is erg handig en spreekt voor zich. Ook blij het twin-dos systeem. Hopen dat deze ook weer 20 jaar mee gaat

Pluspunten

• Duidelijk menu
  • Twin dos
  • Veel mogelijkheden binnen wasprogramma

Wili 14-11-2020

Topproduct van Miele

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

De keus voor weer een Miele was niet moeilijk. De vorige Miele was na 20 jaar zeer intensieve dienst voor ons grote gezin versleten. Geen spijt gekregen van de keus voor weer een topproduct van Miele. Nu een half jaar aan het gebruiken en het bevalt ons prima. Schone was, stille machine en superhandig met het TwinDos systeem. Een aanrader!

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • veel keuzemogelijkheden
  • betrouwbaar
  • TwinDos systeem
  • verlichting in de trommel

michael 25-10-2020

top kwaliteit

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Prijs kwaliteit een top product, je betaald iets meer dan een gemiddelde machine maar het genot, betwouwbaarheid, gemak van gebruik en onderhoud is gewoon beste ! Je merkt dat je kleren gewoon langer mee zullen gaan.

Pluspunten

• betrouwbaarheid
  • gebruiksgemak
  • kwaliteit van wassen en kleren

JR 05-10-2020

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Een heel eenvoudig te bedienen wasmachine. Er is keuze uit wasprogramma's maar je kunt ook via de "wasassistent" naar een geschikt programma worden geleid. Het TwinDos systeem is ideaal, altijd de juiste dosering wasmiddel. Geluidsarm, ook bij centrifugeren. En niet te vergeten de was wordt goed schoon!!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • zeer geluidsarm
  • TwinDos systeem

Moon 30-09-2020

Geen wasmiddel meer kopen!

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Goed werkende wasmachine en erg gemakkelijk te bedienen. Je hoeft geen wasmiddel meer toe te voegen, hetgeen zowel handig is als scheelt nieuw wasmiddel te kopen. Ook past de machine de tijd aan aan de hand van de hoeveelheid was👍

S.H.Postma van der Heide 30-09-2020

Wasmachine

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Ben blij met de nieuwe wasmachine, wast uitstekend.
Was komt er bijna kreuk vrij uit.
Geen om kijken naar een was middel.
Super zoveel mogelijkheden om het goede programma te kiezen.
Heel makkelijk in gebruik
Als deze ook 25 jaar mee gaat ,zou geweldig zijn.

JWA 30-09-2020

Fijne machine met startproblemen

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Fijne stille wasmachine met schone was.
TwinDos werkte helaas niet naar behoren maar na 2 bezoeken van monteurs lijkt dit nu in orde.

Boelhouwer 30-09-2020

Miele WRS 875 WPS

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

De allerduurste wasmachine van Miele doet wat het belooft!
TwinDos systeem is uiterst comfortabel.
Prijs/kwaliteit is dus ruimschoots gehaald!
Tiptoets is als een iPhone! In notime je was geprogrammeerd.
Kortom ondanks het bedrag ben ik uiterst tevreden.
Deze machine is de beste die ik ooit heb gehad!

Pluspunten

• Comfortabel
  • Uiterst gemakkelijk

HdV 30-09-2020

Miele WER 875 WPS

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Top apparaat. Alles kunner en nog meer. Nog steeds alle mogelijkheden niet benut. Trommelverlichting, twindos, etc maken het gebruik van de machine gemakkelijk en prettig.

Pluspunten

• Twindos
  • Menu's

Bloem 29-09-2020

Mooi, gebruiksvriendelijk en stil!

Geschreven voor: Miele WER 875 WPS

Miele zoals een Miele bedoelt is. Zeer gebruiksvriendelijke wasmachine met een prima resultaat. Staat op de zolder en wij horen hem nauwelijks.

• Gebruiksvriendelijk
  • Heel veel mogelijkheden qua programma’s