Miele WWG120 XL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WWG120 XL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Marcel 21-05-2020

Superding

Geschreven voor: Miele WWG120 XL

Na een paar keer een Samsung wasmachine te hebben versleten in relatief korte tijd, nu eens een "echte" Miele gekocht. We hebben hem nu een week, maar wat een verschil. Er is echt geen betere. Was is schoon, en bijna droog als t uit de machine komt. Ook is deze fluisterstil.
Daarom mijn advies. Loop niet te piele, koop gewoon een Miele

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudig te bedienen
  • Stabiel
  • Kompleet
  • Zwaar

Minpunten

• Zwaar, gelukkig mocht deze beneden blijven

Christiaan 19-05-2020

Nooit meer iets van Miele

Geschreven voor: Miele WWG120 XL

Sinds een week heb ik deze Miele wasmachine in huis en ik heb heel veel spijt van deze aankoop.

Miele maakt duidelijk geen kwaliteitsproducten meer zoals vroeger. Gewoon in één draai aan de knop je programma kiezen en eventueel kiezen voor extra water, kort of het toerental van je centrifuge kiezen is er niet meer bij. Geen idee wie bedacht heeft dat een wasmachine op een smartphone moet lijken...

Laat ik beginnen met het voordeel: de machine is stil.
De nadelen: ik vind de programma's heel lang duren (volgens de consumentenbond was deze Miele snel... maar die testen alleen de 40 graden programma's). Wij zijn werkzaam in de mondzorg en dienen onze witte kleding op tenminste 60 graden te wassen. Er zit géén programma bij die dit een minuut of 60-75 kan..

En iedereen die zegt dat nieuwe machines zuinig zijn in vergelijk met oude.. dat is wat de fabrikanten ons willen doen geloven. Maar dit is niet zo.
Ik heb op YouTube iemand ontdekt die een stuk of 15 machines gemaakt tussen 1990 en 2020 heeft getest en ze gebruiken allemaal ongeveer evenveel water per kilo wasgoed als nieuwe machines en het stroomverbruik wisselt wel iets maar ook niet noemenswaardig. Maar ik heb liever een machine die in maximaal 90 minuten de was schoon heeft dan hier 3 uur of langer over te doen waarbij je denkt op 40 graden te wassen maar de machine in werkelijkheid op 35 graden wast.

Want wat iemand eerder ook zei, als een machine bij elk programma er zo'n uur tot 1,5 uur langer over doet dan in het verleden, dit moet ergens gevolgen hebben voor de levensduur van de machine.. en dat verklaart vast, waarom ik bij Miele voor deze machine geen garantiecertificaat voor 10 jaar kan kopen maar nog maar voor 5 jaar (waarbij de eerste twee jaar al standaard fabrieksgarantie is). Hiermee geeft Miele zelf dus ook al aan dat hun machines niet meer zo lang mee gaan als vroeger en daarom beveel ik niemand Miele aan.
Een AEG / Bosch of ander A merk is niet de helft goedkoper maar wel een stuk voordeliger in aanschaf dus als die machines 10 jaar meegaan en een Miele misschien nog een jaar of 13... dan heb je voor een Miele veel en veel teveel betaald.

Pluspunten

• Stil

Minpunten

• Te lange wasprogramma's
  • Lang wassen zelfs met de optie kort
  • Geen garantie bij te kopen voor 10 jaar

Vero 31-12-2019

Geweldige wasmachine!

Geschreven voor: Miele WWG120 XL

Deze wasmachine doet wat het moet doen: goed wassen zonder poespas!
Makkelijk te bedienen, ondanks de vele opties en wasprogramma's die het heeft.
Was komt er schoon en goed gecentrifugeerd uit.
Enige minpunt is dat de draairichting van de deuropening niet te veranderen is.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Was wordt goed schoon en goed gecentrifugeerd
  • Geluid tijdens centrifugeert is niet te luid

Minpunten

• Kant waarop deur open gaat is niet aanpasbaar

Familie FZ 27-12-2019

Echt MIELE, super wasmachine!

Geschreven voor: Miele WWG120 XL

De prijs voor deze wasmachine is zeker niet te duur gelet op de gebruiksvriendelijkheid, toerental en geluid. Wij zijn er super blij mee en hopen net als onze vorige wasmachine van Miele er weer 17 jaar mee te doen.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Energieverbruik
  • Ideaal voor gezinnen

Ed 27-12-2019

stille, duidelijke display en solide wasmachine

Geschreven voor: Miele WWG120 XL

dit is onze tweede Miele wasmachine. Nu inmiddels enkele wasjes gedraaid. Hij draait zeer rustig met een laag geluidsnivo. Zijn was resultaten zijn uitstekend. De bediening is helder en eenvoudig en visueel goed zichtbaar.

Pluspunten

• stil, geen herrie met centrifugeren
  • schone was
  • heldere en eenvoudige bediening
  • grote laad deur

Minpunten

• lekt bij openen water van de laaddeur ( minimaal)

Anja 20-06-2019

MIele, een bedrijf met service

Geschreven voor: Miele WWG120 XL

Miele heeft na een servicebeurt een goed advies gegeven én de kosten voor de beurt geretourneerd.
Het advies was van de monteur was op maat! Door te luisteren en mee te denken hebben wij nu een WWG 120 Xl gekocht met veel mogelijkheden

Pluspunten

• makkelijk in te stellen programma's
  • geluidsarm
  • grote trommel